اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

معرفی فیلم کیک محبوب من و کشف حجاب یکی دیگر از بازیگران زن

فیلم کیک محبوب من اثری به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی نامقی است که یکی از فیلم های جنجالی بوده که محصول مشترک ایران و چند کشور اروپایی از جمله فرانسه ، آلمان و سوئد است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم کیک محبوب من و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم کیک محبوب من منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم کیک محبوب من چه کسی است؟

کارگردان فیلم کیک محبوب من بهتاش صناعی‌ها است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم کیک محبوب من چیست؟

فیلم کیک محبوب من درباره در مورد زن سالمندی ست که با کرایه یک ماشین در شهر می‌چرخد و و اتفاقاتی را شاهد است که که مسیر زندگیش را تغییر می دهد…

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم کیک محبوب من چیست؟

در این فیلم بازیگران برجسته و مشهور سینمای ایران فرانسه، آلمان و سوئد مانند اسماعیل محرابی و لی‌لی فرهادپور و بازیگران فرانسوی، سوئدی، و آلمانی و … ایفای نقش کردند.

مشخصات فیلم کیک محبوب من

نام فیلمکیک محبوب من
کارگردانبهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم
نویسندهبهتاش صناعی ها و مریم مقدم
تهیه کنندهسیدغلامرضا موسوی نامقی
تاریخ‌های انتشار
جشنواره جهانی فیلم برلین ۲۰۲۴
ژانر
درام اجتماعی

لیست بازیگران فیلم کیک محبوب من

  • اسماعیل محرابی
  • لی‌لی فرهادپور
  • و..

عوامل فیلم کیک محبوب من

  • کارگردان:بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم
  • نویسنده:بهتاش صناعی ها و مریم مقدم
  • تهیه کننده:سیدغلامرضا موسوی نامقی

معرفی فیلم کیک محبوب من

پخش‌کننده این فیلم شرکت توتم فیلمز که دفتر آن در پاریس است، در کارنامه خود با تولید و پخش آثاری مانند «کوپه شماره ۶» و «بلک بری بلک برد» شناخته می‌شود. این شرکت به طور رسمی اعلام کرده که پخش جهانی فیلم «کیک محبوب من» را شروع کرده‌است.

نگاهی به فیلم جنگل پرتقال که قرار است به زودی اکران شود

«کیک محبوب من» جدیدترین اثر سینمایی این دو نویسنده و کارگردان ایرانی است که برای رقابت در برلیناله در بهمن ماه امسال نیز توسط این شرکت معرفی شده است.

پس از موفقیت «قصیده گاو سفید»، ساخته قبلی مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها که در برلیناله در سال ۲۰۲۱ ارائه شد، حضور «کیک محبوب من» بازگشت دوباره این دو فیلمساز به بخش مسابقه برلین امسال است. «قصیده گاو سفید» نیز توسط توتم فیلمز به بیش از ۴۰ توزیع کننده اصلی ارائه شد و همچنین در جشنواره‌های الف سراسر جهان به نمایش درآمد.

سینمای ایران در دهه‌های اخیر در جشنواره برلین حضور فعالی داشته است. فیلم «قصیده گاو سفید» نیز که در میان برترین‌های برلیناله ۲۰۲۱ قرار گرفته بود، توانست جایزه بهترین فیلم را از نظر تماشاگران این جشنواره از آن خود کند .

جشنواره فیلم برلین از مسئولان درخواست كرده با رفع ممنوعیت خروج بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، شرايط حضور این دو سینماگر برای نمایش فیلم جدیدشان در برلین را فراهم كنند.

جشنواره فیلم برلین در فاصله دو هفته مانده به آغاز دوره هفتاد و چهارم این رویداد معتبر سینمایی با انتشار بیانیه‌ای از مسئولان درخواست كرده با رفع ممنوعیت خروج بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، شرايط حضور این دو سینماگر برای نمایش فیلم جدیدشان در برلین را فراهم كنند. در بیانیه آمده که هر دوی این سینماگران با ضبط گذرنامه‌های‌شان امکان خروج از ایران ندارند و با تشکیل پرونده قضایی، باید در دادگاه به‌خاطر فعالیت‌هایشان حضور یابند. جشنواره از مقام‌هاى تصميم‌گيرنده خواسته در مورد اين دو سينماگر استثنا قائل شوند و به آن‌ها اجازه خروج دهند.

ماجرای همکاری هومن سیدی با بابک زنجانی چه بود؟

فیلم پس از نمایش و در غیاب کارگردانانش، مورد تشویق ۷ دقیقه‌ای حاضران قرار گرفت و تا روز دوم، صدرنشین جدول امتیازی منتقدان شد.

بازیگران ایرانی در جشنواره برلین

نقد و بررسی های اولیه درباره فیلم کیک محبوب من

لسلی فلپرین، هالیوود ریپورتر | برشی لذیذ از زندگی.

پیتر بردشا، گاردین | (امتیاز ۵ از ۵) «کیک محبوب من» فیلم فوق‌العاده شیرین و بامزه‌ای است که در کنار تمام ویژگی‌هایش، به‌خوبی این بحث را پیش می‌کشد – و نمونه بسیار خوبی برای آن است – که سرکوب چطور در خدمت پرورش نگاه متعال هنری قرار می‌گیرند.

جسیکا کیانگ، ورایتی | «کیک محبوب من» اگر نقصی هم داشته باشد بی‌شک تحت‌الشعاع کیفیت بازی‌های بازیگرانش قرار می‌گیرد.

فابین لمرسیه | مریم مقدم و بهتاش صناعی‌ها نمایشی صریح اما صمیمانه از عشق و مقاومت در برابر مردسالاری جامعه در دوران پیری ساخته‌اند.

جوزف فهیم | پایان ناهنجار و ناسازگار را کنار بگذاریم. فیلم کیک مورد علاقه من را ستایش می‌کنم؛ یک فیلم مانوس و جذاب که شوق‌انگیز است. بسیار برتر از «قصیده گاو سفید».

نیک ویوارِلی، ورایتی | این زوج سینماگر تازگی ممنوع‌الخروج شده‌اند و از این رو نتوانستند برای اولین نمایش جهانی اثر جدیدشان «کیک محبوب من» -که در بخش مسابقه اصلی رقابت می‌کند- به جشنواره برلین سفر کنند. صناعی‌ها و مقدم از طریق زوم، صحبت کرده‌اند.

حرف‌های بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم درباره کیک محبوب من

  • آن‌ها نمی‌خواستند فیلم در برلین نمایش داده شود چون سیاسی‌ترین جشنواره دنیا است. برای همین سعی کردند جلوی کار ما را بگیرند اما کار واقعا از دست ما خارج شده بود؛ و صادقانه می‌گویم که نمی‌خواستیم هم چنین کاری کنیم چون برای هر فیلمسازی یک افتخار بزرگ است که در جشنواره بزرگی چون برلین حضور داشته باشد. آن‌ها هنوز هم به ما فشار می‌آورند ولی همان‌طور که گفتم کاری از دست ما برنمی‌آید. این تصمیم را تهیه‌کنندگان فیلم (که محصول مشترک ۴ کشور است) و نمایندگان فروش آن گرفته‌اند.
  • فیلم تمام خطوط قرمزی را پشت سر گذاشته است که در ۴۵ سال اخیر اعمال شده‌اند (با وجود این) داستان فیلم درباره شخصیت‌هایی است که مردم سراسر جهان می‌توانند با آن‌ها ارتباط بگیرند. «کیک محبوب من» درباره زندگی است؛ درباره مرگ و زندگی و عشق و انزوا است؛ اما در ایران از تمام خطوط قرمز عبور کرده است!
زندگینامه احسان کرمی و همسرش

خلاصه فیلم کیک محبوب من

در این فیلم لیلی فرهادپور در نقش «مهین» و اسماعیل محرابی بازیگر سرشناس ایرانی در نقش «فرامرز» بازی می‌کنند. «مهین»، زنی هفتاد ساله است که سال‌‌ها تنها زندگی کرده و تصمیم می‌گیرد روال کسالت‌‌بار زندگی فردی خود را بشکند و زندگی عاشقانه‌ای را برای خود احیا کند. او در همان قدم اول برای رسیدن به مسیری جدید، در برخوردی غیرمنتظره، با شبی فراموش نشدنی مواجه می‌شود.

فیلم کیک محبوب من برنده جایزه فیپرشی برلینانه شد

فیلم سینمایی «کیک محبوب من» ساخته بهتاش صناعی‌ها ‌و مریم مقدم برنده جایزه فیپرشی (جایزه هیات داوران منتقدان بین‌المللی) جشنواره برلین شد. این فیلم سینمایی که تحسین منتقدان و مخاطبان بین‌المللی را به همراه داشته است، دومین اثری است که از مقدم و صناعی‌ها در جشنواره برلین به نمایش درمی‌آید.

فیلم کیک محبوب من برنده جایزه فیپرشی برلینانه شد

پوستر فیلم کیک محبوب من

پوستر فیلم کیک محبوب من

تیزر فیلم کیک محبوب من

بیوگرافی بازیگران فیلم کیک محبوب من

اسماعیل محرابی

اسماعیل محرابی سال 1323 در تهران متولد شد. وی لیسانس تئاتر از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران سال 1349 می باشد. بازی در سینما را از سال 1359 با «كركسها می میرند» به كارگردانی «جمشید حیدری» شروع كرد.او در فیلم های سینمایی بسیاری همچون وکیل اول، در محاصره، خواستگاری و افسون حضور داشته است.

اسماعیل محرابی

لی‌لی فرهادپور

لیلی فرهادپور بازیگر، نویسنده و روزنامه‌ نگار، فعال حقوق زنان ایرانی است که در ۱۳۴۰ به دنیا آمد و از سال ۱۳۸۸ فعالیت هنری خود را آغاز کرد. لیلی فرهادپور تحصیلاتش را در رشته علوم ارتباطات و روزنامه نگاری گذراند.

از جمله آثار لیلی فرهادپور می توان به آکتور، ملاقات خصوصی، دوران عاشقی، طبقه حساس و روزهای نارنجی و جلال‌الدین اشاره کرد.

بازیگر نقش جاوید در سریال یاغی کیست + بیوگرافی علی شادمان

لی‌لی فرهادپور

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا