اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی و دانلود فیلم ۱۲ سال بردگی بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۳

فیلم ۱۲ سال بردگی ( Years a Slave 12) به کارگردانی استیو مک‌کوئین یک فیلم درام تاریخی بر اساس خود زندگی‌نامه ۱۲ سال بردگی اثر سالومون نورثاپ است که یک سیاه آزاد بود، ولی ربوده شد و به‌عنوان برده فروخته شد. اینجا خبرهای مربوط به فیلم ۱۲ سال بردگی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم ۱۲ سال بردگی منتشر شده می‌خوانید.

سازنده فیلم ۱۲ سال بردگی چه کسی است؟

فیلم ۱۲ سال بردگی توسط استیو مک‌کوئین ساخته شده است.

بازیگران اصلی فیلم ۱۲ سال بردگی چه کسانی هستند؟

در فیلم ۱۲ سال بردگی چیویتل اجیوفور، مایکل فاسبندر، بندیکت کامبربچ، پل دینو، پل جیاماتی، لوپیتا نیونگو، سارا پلسون، برد پیت، الفری وودارد، روث نگا، توماس فرانسیس مورفی و… هنرنمایی می‌کنند.

فیلم ۱۲ سال بردگی درباره ی چیست؟

سال ۱۸۴۱، سالومون نورثاپ (چیویتل اجیوفور) یک سیاهپوست آزاد است که با همسر و فرزندانش در ساراتوگای نیویورک زندگی می‌کند. او با نواختن ویولن امرار معاش می‌کند. یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، به وسیله آن‌ها مسموم و به‌عنوان برده فروخته می‌شود. به هوش که می‌آید، خود را در غل و زنجیر می‌بیند. سپس به مزارع پنبه در جنوب آمریکا برده می‌شود، جایی که ابتدا توسط یک برده‌دار به نام ویلیام فورد خریده شده و بعد از آن به ادوین اِپس (مایکل فاسبندر) فروخته می‌شود. نورثاپ ۱۲ سال از زندگی خود را به‌عنوان یک برده جنوبی می‌گذراند.

مشخصات فیلم ۱۲ سال بردگی

نام فیلم ۱۲ سال بردگی
کارگردان استیو مک‌کوئین
نویسنده جان ریدلی
تهیه کننده برد پیت
موسیقی هانس زیمر
کشور سازنده بریتانیا
ایالات متحدهٔ آمریکا
زبان اصلی انگلیسی
شرکت های تولید Regency Enterprises
River Road Entertainment
Plan B Entertainment
Film4
توزیع کننده Fox Searchlight Pictures (ایالات متحده و کانادا)
Entertainment One (بریتانیا)
Summit Entertainment (بین المللی)
ژانر درام تاریخی
تاریخ انتشار اولیه ۳۰ اوت ۲۰۱۳ (جشنوارهٔ فیلم تلوراید)

۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ (ایالات متحده)

۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ (بریتانیا)

مدت زمان ۱۳۴ دقیقه

بازیگران فیلم ۱۲ سال بردگی

لیست بازیگران فیلم ۱۲ سال بردگی

  • چیویتل اجیوفور در نقش سالومون نورثاپ
  • مایکل فاسبندر در نقش ادوین اِپس
  • بندیکت کامبربچ
  • پل دینو
  • پل جیاماتی
  • لوپیتا نیونگو
  • سارا پلسون
  • برد پیت
  • الفری وودارد
  • روث نگا
  • توماس فرانسیس مورفی

عوامل فیلم ۱۲ سال بردگی

  • کارگردان: استیو مک‌کوئین
  • تهیه‌کننده: برد پیت
  • نویسنده: جان ریدلی

آشنایی با استیو مک کوئین، کارگردان فیلم ۱۲ سال بردگی

استیو مک کوئین در نهم اکتبر سال 1969 در لندن به دنیا آمد و از سال 1993 تاکنون مشغول فعالیت در حوزه ساخت فیلم است. او به خاطر فیلم‌های خوبی که تاکنون ساخته جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار و جایزه دوربین طلایی جشنواره فیلم کن را دریافت کرده است. وی اولین کارگردان سیاه‌پوست در تاریخ سینما است که موفق شد جایزه  اسکار بهترین فیلم را از آن خودش کند.

او طی مصاحبه اعلام کرد که در دوران مدرسه سختی بسیاری کشیده است. او در مدرسه‌هایی تحصیل کرد که در آن‌ها نژادپرستی موج می‌زد و شاید دلیل خوانش‌پریشی او در کودکی همین باشد. او در دانشگاه لندن، در رشته هنرهای زیبا تحصیل کرد تا اینکه به فیلم‌سازی علاقمند شد و انگلستان را به مقصد آمریکا ترک کرد تا بتواند تحصیل خودش را در دانشگاه نیویورک ادامه دهد.

آشنایی با استیو مک کوئین، کارگردان فیلم ۱۲ سال بردگی

معرفی فیلم ۱۲ سال بردگی

فیلم ۱۲ سال بردگی یکی از بهترین فیلم های انگیزشی و موفقیت به حساب می‌آید و حتی توانست در سال 2014، سه جایزه اسکار را به خودش اختصاص دهد. در این فیلم زندگی اسف‌بار بردگان به خوبی تصویر کشیده می‌شود و مخاطب به خوبی احساس می‌کند که برده‌ها چه زندگی سخت و دشواری داشتند. در این فیلم با شخصیتی آشنا می‌شویم که در سخت‌ترین شرایط بردگی هم امید خودش را حفظ می‌کند و در نهایت به آزادی می‌رسد.

فیلم ۱۲ سال بردگی محصول مشترک کشورهای ایالات متحده و بریتانیا است و در سال 2013 اکران شد. 17.1 میلیون دلار صرف ساخت این فیلم شد و فروش موفق 187.7 میلیون دلاری آن در گیشه، از موفقیت این فیلم حکایت داشت.

این فیلم بر اساس یک داستان کاملاً واقعی ساخته شد. سالومون نورثاپ خودش تمام اتفاقاتی که در این فیلم رخ داد را تجربه کرد و  پس از آزادی توانست ماجرای 12 سال بردگی خود را با همین عنوان در قالب یک رمان بنویسد.

معرفی فیلم ۱۲ سال بردگی

خلاصه داستان فیلم ۱۲ سال بردگی

در آغاز فیلم ۱۲ سال بردگی به مزارع کشاورزی مربوط به کشت نیشکر می‌رویم و با ارباب و  چند برده روبرو می‌شویم که باید نیشکر درو کنند. یکی از این بردگان «پلت» نام دارد. در این فیلم دقیقاً با داستان زندگی او در سال‌های 1841 تا 1853 سر و کار داریم. او در طول این 12 سال، بردگی و سختی‌های زیادی را  متحمل شد و در نهایت توانست آزاد شود.

آغاز بردگی سالومون نورثاپ

پس از تصویربرداری از مزارع نیشکر، فیلم به سال 1841  و شهر نیویورک برمی‌گردد. در این شهر یک سیاه‌پوست آفریقایی آمریکایی به نام سالومون (سلیمان) نورثاپ زندگی می‌کند که زندگی آبرومندانه‌ای دارد و معاش خانواده خود را از طریق نوازندگی ویولن تأمین می‌کند.

او دنبال رشد و پیشرفت است و می‌خواهد درآمد خود را افزایش دهد. یک روز یکی از کسانی که نورثاپ را می‌شناسد، دو نفر به نام براون و همیلتون را به او معرفی می‌کند. براون و همیلتون از نورثاپ می‌خواهند که با آن‌ها به واشنگتن برود و با نوازندگی در یک مجموعه، روزها یک دلار و شب‌ها سه دلار به دست بیاورد. این درآمد برای سالومون عالی است و به همین خاطر با کمال میل با آن‌ها همراه می‌شود.

پس از رسیدن به واشنگتن دی‌سی، این دو مرد، سالومون را مسموم می‌کنند و به عنوان برده به فروش می‌رسانند. وقتی نورثاپ به هوش می‌آید، متوجه می‌شود که دست و پایش بسته شده است. او تلاش می‌کند به کسانی که برای او غذا می‌آورند، بفهماند که یک سیاه پوست آزاد است و حتی سند آزادی خودش را هم دارد ولی آن‌ها به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. برده‌هایی که آن‌جا هستند از او می‌خواهند که دیگر نگوید یک شخص آزاد است یا سواد دارد؛ وگرنه به احتمال زیاد کشته می‌شود.

ورود به مزرعه ویلیام فورد بااخلاق

یک تاجر برده با نام تئو فیلوس فریمن نام پلت را برای سالومون انتخاب می‌کند و به او می‌گوید تو یک برده فراری از گرجستان هستی. در نهایت نورثاپ به یک مزرعه‌دار بااخلاق و مذهبی به نام ویلیام فورد فروخته می‌شود. فورد حتی به نورثاپ، یک ویلن هدیه می‌دهد.

در این مزرعه همه چیز رو به راه است، تا اینکه نجار مزرعه که تیبتس نام دارد با نورثاپ درگیر می‌شود و حتی می‌‎خواهد سالومون را مورد ضرب و شتم قرار دهد ولی سالومون مقاومت می‌کند و تیبتس را کتک می‌زند. تیبتس از مزرعه بیرون می‌رود و با دوستانش برمی‌گردد تا نورثاپ را به قتل برساند ولی مسئول آن مزرعه اجازه این کار را نمی‌دهد و سالومون جان سالم به در می‌برد. در واقع می‌توان گفت که برخی جاها، دستان خداوند، پشتیبان و همراه او بود.

نورثاپ سعی می‌کند به ویلیام فورد  بفهماند که یک شخص آزاد است ولی فورد باور نمی‌کند و مجبور می‌شود به خاطر نجات جان سالومون و بدهی خود، او را به ارباب دیگری بدهد. در نهایت سالومون به یک مزرعه پنبه یا یک ارباب بی‌رحم به نام ادوین اپس منتقل می‌شود.

مزرعه پنبه ادوین اپس؛ یک جهنم واقعی

تا به اینجای کار فیلم ۱۲ سال بردگی، سالومون نورثاپ روزهای خوش خودش را پشت سر می‌گذارد و پس از ورود به مزرعه پنبه ادوین اپس، روزهای سختش شروع می‌شود. در این مزرعه، برده‌ها پس از پایان چیدن پنبه، باید به صف بایستند تا پنبه‌هایشان وزن شود. کسانی که وزن پنبه‌هایشان از بقیه کمتر باشد، تنبیه می‌شود و این تنبیه واقعاً دشوار است و عزت نفس برده‌ها از جمله نورثاپ را به شدت جریحه‌دار می‌کند.

وضع ادامه دارد تا اینکه آفت به جان مزرعه اپس میفتد و او مجبور می‌شود که برده‌های خود را در فصل برداشت به همسایه‌اش آقای ترنر قرض بدهد. آقای ترنر از سالومون خوشش می‌آید و اجازه می‌دهد که به مجلس ازدواج یکی از همسایگانش برود، ویولن بنوازد و پول‌هایی که جمع می‌کند برای خودش بردارد.

اعتماد اشتباه به آرمزبی

مزرعه اپس دوباره شروع به کار می‌کند و یک سفیدپوست به نام آرمزبی به تیم برداشت پنبه اضافه می‌شود. سالومون با عصاره توت و چوب درخت روی یک کاغذ، نامه‌ای می‌نویسد، آن را به همراه تمام پولی که از طریق نوازندگی در مجلس همسایه آقای ترنر جمع کرده است به آرمزبی می‌دهد و از او می‌خواهد آن نامه را به مقصد برساند.

آرمزبی همه ماجرا را به ارباب گزارش می‌دهد و حتی نامه‌ را هم به او نشان می‌دهد و  اینجاست که سالومون نورثاپ می‌فهمد که با اعتماد به آرمزبی چه اشتباه بزرگی مرتکب شده است. البته نورثاپ این قضیه را  نزد ارباب انکار می‌کند و آرمزبی را دروغ‌گو می‌خواند.

ورود ساموئل باس، کارگر کانادایی به مزرعه اپس

ارباب اپس، یک کارگر کانادایی به نام ساموئل باس را استخدام می‌کند تا در مزرعه یک آلاچیق بسازد و نورثاپ هم باید در این کار به او کمک کند. در طول ساخت آلاچیق این دو نفر با هم آشناتر می‌شوند و در نهایت نورثاپ با عقاید ساموئل آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به او اعتماد کند و نامه‌ای به او بدهد. ساموئل هم به خوبی کار خودش را به انجام می‌رساند و به سالومون کمک می‌کند.

یک روز کلانتر محلی به مزرعه اپس می‌آید و یک سری سوال از سالومون می‌پرسد و در نهایت ثابت می‌شود که او شخص آزادی بوده است. آقای پارکر که در گذشته دوست نورثاپ بوده هم همراه کلانتر به مزرعه آمده و اینجاست که سالومون پس از 12 سال بردگی موفق می‌شود که دوباره زندگی آزاد خودش را از سر بگیرد.

او نزد خانواده‌اش برمی‌گردد. به محض ورود به خانه می‌بیند که دخترش ازدواج کرده و حتی صاحب فرزند شده است. پایان فیلم ۱۲ سال بردگی سرشار از هیجان و احساسی بین غم و خوشحالی است؛ ناراحتی از 12 سال رنج و اندوه و جدایی و شکسته شدن چهره سالومون و خوشحالی به خاطر آزادی دوباره و بازگشت او به دامان خانواده‌ای که در طول 12 سال جدایی، رنج‌های زیادی را متحمل شده است.

تاریخ اکران فیلم ۱۲ سال بردگی

۱۲ سال بردگی برای اولین بار در سی و هشتمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۳ اکران شد و اکران عمومی آن هم در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ بود.

جوایز

این فیلم برندهٔ بهترین فیلم درام از هفتاد و یکمین مراسم گلدن گلوب و همچنین بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ توسط آکادمی اسکار شده‌است. جایزهٔ اسکار برای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل هم به این فیلم رسید.این فیلم هچنین جوایزی مانند اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، بفتای بهترین فیلم و بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد را تصاحب کرد.

پوستر فیلم ۱۲ سال بردگی

پوستر فیلم ۱۲ سال بردگی

معرفی بازیگران فیلم ۱۲ سال بردگی

چیویتل اجیفور، بازیگر نقش سالومون نورثاپ

چیویتل  اجیفور (Chiwetel Ejiofor) در فیلم ۱۲ سال بردگی در نقش سالومون نورثاپ ظاهر شد و به بهترین شکل توانست این نقش را ایفا کند. او در دهم ژوئیه سال 1977 به دنیا آمد و از سال 1995 تاکنون مشغول حرفه بازیگری است. او زاده شهر لندن از پدر و مادری با اصالت نیجریایی است.

او در 13 سالگی به بازیگری علاقمند شد و  به تئاتر ملی نوجوانان پیوست. او در طول سال‌های فعالیت خود به قدری خوب عمل کرده که به یکی از مورد اعتمادترین بازیگران بریتانیایی تبدیل شده و  برای حضور در نقش‌های متنوع به او پیشنهاد می‌شود.

چیویتل اجیفور، بازیگر نقش سالومون نورثاپ

مایکل فاسبندر

مایکل فاسبندر بازیگر ایرلندی-آلمانی است. او در فیلم هایی چون حرامزاده های لعنتی، شرم، مردان ایکس: کلاس اول، دوازده سال بردگی و استیو جابز بازی کرده است. در سال ۲۰۱۱ با فیلم شرم به محبوبیت بیشتری از قبل دست یافت و نامزد جایزه گلدن گلوب و بفتا و برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم ونیز شد. در سال ۲۰۱۳ با ایفای نقش متفاوت و درخشان خود در فیلم دوازده سال بردگی نامزد جوایز بفتا و گلدن گلوب و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و مورد تحسین دوباره قرار گرفت. او همچنین به خاطر همکاری هایش با استیو مک کوئین شناخته شده است. در سال ۲۰۱۵ جلوی دوربین دنی بویل رفت و در نقش استیو جابز ظاهر شد. بازی درخشان او در فیلم استیو جابز باعث تحسین منتقدان شد و برای ایفای نقش استیو جابز نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد.

مایکل فاسبندر

بندیکت کامبربچ

بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ متولد ۱۹ ژوئیه ۱۹۷۶ در لندن، هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است. پدرش تیموتی کارلتون و مادرش واندا ونتام هر دو هنرپیشه هستند. پدربزرگش هنری کارلتون کامبربچ افسر زیردریایی جنگ های جهانی و یکی از چهره های برجسته جامعهٔ پیشرفته لندن و پدر پدربزرگش، هنری آرنولد کامبربچ دیپلماتی بود که در مقام کنسول در ترکیه و لبنان کار میکرد. پدربزرگ جد او، آبراهام پری کامبربچ، یک برده دار ثروتمند در باربادوس، جامائیکا بود. بندیکت کامبربچ از بستگان دور ریچارد سوم، آخرین حاکم سلسله پلانتژانت است که در مراسم تدفین مجدد ریچارد سوم در سال ۲۰۱۵ نیز حضور داشت. او در دوران ابتدایی هم به هنر علاقمند بود و از شاگردان ممتاز مدرسه بود به طوریکه مارتین تایرل معلم درام او را از بهترین شاگردانش میداند. بندیکت پس از دوران مدرسه مدتی به عنوان معلم زبان انگلیسی در صومعه تبتی در دارجلینگ هند مشغول به کار شد. سپس رشته درام را در دانشگاه منچستر برگزید. او مدرک کارشناسی ارشد بازیگری کلاسیک را از آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن دریافت کرد. سال 2001 با اجرای نقش های کلاسیک وارد عرصه تئاتر شد. دوک یورک، پس از رقص، درد بیهوده عشق، رومئو و ژولیت، هدا گابلر و هملت از جمله نمایش هایی هستند که بندیکت در آن ها حضور داشته است. کامبریج از سال 2000 تا 2004 در نقش های فرعی و به عنوان مهمان در چند سریال تلویزیونی ظاهر شد. فیلم تلویزیونی هاوکینگ اولین نقش اصلی او در تلویزیون بود. در سال 2010 با پخش سریال شرلوک او به چهره ای بین المللی تبدیل شد. در کنار فیلم و سریال، او به رادیو و اجرای برنامه های رادیویی نیز علاقمند است و در ساخت برنامه های رادیویی با بی بی سی همکاری کرده است. او همچنین به عنوان راوی در برنامه های شبکه های نشنال جئوگرافیک و دیسکاوری حضور داشته است. کتاب های صوتی فراوانی مانند طوفان، ساخت موسیقی، با فراک، هنرمندان جنایتکار، شرلوک هولمز و داستان های دیگر با صدای او روایت شده اند. بندیکت در تبلیغات صوتی کمپانی های بزرگی همچون جگوار، سونی و گوگل پلاس نیز فعالیت داشته است. در سال 2012 همزمان با المپیک لندن بندیکت فیلم کوتاهی دربارهٔ تاریخ لندن را ساخت که از بی بی سی پخش شد. او در مستند کریستیانو رونالدو ساختهٔ شرکت ویمیو نیز به عنوان راوی حضور یافت. کامبریج به همراه آدام آکلند، پاتریک مونرویه، بن دیلون و آدام سلوز در سال 2013 کمپانی فیلمسازی سانی مارچ را تاسیس کردند. همسر او سوفی هانتر کارگردان تئاتر و اپرا است. آن ها سه فرزند به نام های کریستوفر ، فین و هال دارند. ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۱۵ به پاس خدمات، هنرهای نمایشی و کارهای خیر مقام فرماندهِ رتبهٔ امپراتوری بریتانیا را به او اهدا کرد. او سفیر مؤسسهٔ پرینس تراست، حامی سازمان های کمک کننده به جوانان محروم، مؤسسه موتور نرون دیزیز ، بنیاد ویلو کورام و سازمان ای ال اس است. در سال 2003 کامبربچ به تظاهرات جنگ را متوقف کنید در لندن که علیه جنگ عراق بود پیوست و به نقض آزادی های مدنی توسط دولت بریتانیا اعتراض کرد. او در زمان اجرای نمایش هملت برای حمایت از مهاجران سوری از مردم کمک خواست

بندیکت کامبربچ

پل دینو

پل دینو بازیگر، صداپیشه و تهیه کننده آمریکایی متولد ۱۹ ژوئن ۱۹۸۴ در نیویورک است که از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز نمود.

او از دانشکده یوجین لانگ فارغ التحصیل شد و از همان دوره در زمینه تئاتر و بازیگری و مشغول بود. پل دینو توانست در اجراهای متعددی ایفای نقش کند. پس از آن پل دینو در بسیاری از فیلم و سریال‌ های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت که می‌ توان به بتمن، لوپر، خون به پا خواهد شد، حیات وحش، فرار از دانمورا، مرد چاقو سوئیسی، جانی، جنگ و صلح و جوانی اشاره کرد.

پل دینو با بازی در فیلم عشق و بخشش، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

پل دینو

پل جیاماتی

پل جیاماتی یک بازیگر آمریکایی است. پل کارش را با حضور در تبلیغات و نقش مکمل در چند فیلم دهه ۹۰ که نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرد مانند بخش های خصوصی، نمایش ترومن، نجات سرجوخه رایان، مذاکره کننده، مرد روی ماه، کارش را آغاز کرد. از سال ۲۰۰۰ به بعد در فیلم هایی شامل شکوه آمریکایی، راه های فرعی، مرد سیندرلایی، شعبده باز (فیلم ۲۰۰۶)، جان آدامز (مجموعه تلویزیونی)، روح های سرد و نسخه بارنی می شود.

پل جیاماتی

لوپیتا نیونگو

لوپیتا نیونگو بازیگر، و کارگردان کنیایی – مکزیکی است. وی بعد از فارغ التحصیلی اش از دانشکده همپشایر در رشته مطالعات فیلم و سینما، شروع به همکاری به عنوان دستیار تهیه کننده با چند فیلم می کند. اولین پروژه بزرگی که وی در آن نقش آفرینی می کند در سال ۲۰۰۸ و در فیلم کوتاه رودخانه غربی اتفاق افتاد. سپس در سریالی به نام شوگا که محصول کنیا بود ظاهر شده و چندی بعد در سال ۲۰۰۹ فیلم مستندی که خود کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت می سازد. بعد از مدتی لوپیتا نیونگو موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود از مدرسه نمایش دانشگاه ییل می شود و در ادامه در اولین فیلم مشهورش که به کارگردانی استیو مک کوئین بود، یعنی فیلم ۱۲ سال بردگی شروع به ایفای نقش می کند. نقش آفرینی زیبای وی در این فیلم مورد تحسین منتقدین و مخاطبین قرار گرفت و علاوه بر جوایز و نامزدی های بسیار، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز به وی اعطا شد.

لوپیتا نیونگو

سارا پلسون

سارا کاترین پلسن بازیگر آمریکایی است که به خاطر ایفای نقش در مجموعه های مختلف تلویزیونی از جمله داستان ترسناک آمریکایی کاندید چندین جایزه امی و جایزه گلدن گلوب شده است.از فیلم های معروف او می توان به بازی در روح اشاره کرد.

سارا پلسون

برد پیت

برد پیت بازیگر و تهیه کننده آمریکایی متولد ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ در اوکلاهاما است که از سال ۱۹۸۷ فعالیت خود را آغاز نمود. او بازیگری را با بازی در فیلم بخش تاریک خورشید آغاز کرد و با بازی در فیلم تلما و لوییز به چهره ای شناخته شده تبدیل شد. وی برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه گلدن گلاب بهترین نقش مکمل مرد برای فیلم ۱۲ میمون و جایزه اسکار بهترین فیلم برای ۱۲ سال بردگی شده است. برد پیت و آنجلینا جولی، بعد از ۹ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند و از سال ۲۰۰۸ کاخی قدیمی به نام میراوال را نیز، در جنوب فرانسه خریدند که در نهایت در سال ۲۰۱۴ در همین کاخ ییلاقی مراسم ازدواج خود را برگزار کردند. در سپتامبر ۲۰۱۶ جولی پس از ۲ سال ازدواج به دلیل تفاوت‌های غیرقابل تطبیق درخواست جدایی از پیت را داد.
برد پیت در فیلم های مطرحی چون افسانه های خزان، باشگاه مبارزه، خشم، هفت، جنگ جهانی زد، تروآ، ترور جسی جیمز و جاسوس بازی به ایفای نقش پرداخته است.

برد پیت

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
ماجرای کشف حجاب و پخش عکس های خصوصی سولماز غنی چه بود؟

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا