اخبار دیگران

ورم بعد از تزریق فیلر چانه تا چند روز باقی می ماند؟

وقتی که صحبت از تقویت ویژگی های صورت می شود، پرکننده های چانه به یک گزینه محبوب تبدیل خواهند شد. تزریق فیلر چانه روشی غیر جراحی برای بهبود شکل و کانتور چانه می باشد که ظاهری متعادل‌ تر و هماهنگ‌ تر به صورت می‌ بخشد. با این حال، مانند هر عمل زیبایی دیگری، پرکننده‌ های چانه ممکن است عوارض جانبی موقتی از جمله تورم داشته باشند. در این مقاله، موضوع تورم بعد از تزریق فیلر چانه را بررسی خواهیم کرد و در مورد مراقبت ها و درمانی که می توانید در مورد آن انجام دهید بحث خواهیم کرد. به نظر شما علت ورم بعد از تزریق فیلر چانه چیست؟ درمان ورم بعد از تزریق فیلر چانه چگونه است؟ مراقبت های لازم از تزریق ژل چانه برای جلوگیری از ورم چیست؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این سوالات بپردازیم.

علت ورم بعد از تزریق فیلر چانه چیست؟

پس از تزریق فیلر چانه، معمولاً درجاتی از تورم در ناحیه تحت درمان مشاهده می شود. تورم به عنوان یک پاسخ طبیعی بدن به تزریقات رخ خواهد داد و بخشی از روند بهبودی می باشد. میزان و مدت تورم بعد از تزریق فیلر چانه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و این موضوع بستگی به عواملی مانند حساسیت فردی، مقدار پرکننده تزریق شده و روش تزریق مورد استفاده، دارد. تورم بعد از فیلر چانه در درجه اول ناشی از پاسخ التهابی بدن به مواد پرکننده تزریقی می باشد. هنگامی که فیلر به چانه تزریق می‌ شود، ضربه‌ ای جزئی ایجاد خواهد کرد که منجر به افزایش جریان خون و ترشح برخی مواد شیمیایی می گردد و پاسخ التهابی را تحریک می کند. این پاسخ منجر به تورم، قرمزی و گاهی حساسیت در ناحیه تحت درمان می شود.

درمان ورم بعد از تزریق فیلر چانه چگونه است؟

اگر بعد از تزریق فیلر چانه دچار تورم شدید، چندین راه درمانی وجود دارد که می توانید برای کاهش ناراحتی و بهبود بهبودی انجام دهید. در این تیتر چند نکته کاربردی برای درمان ورم بعد از تزریق فیلر چانه وجود دارد.

 1. از کمپرس سرد استفاده کنید.

 برای کاهش دادن ورم بعد از تزریق فیلر چانه، کمپرس سرد را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید. دمای سرد به منقبض شدن عروق خونی کمک می کند و التهاب را به حداقل می رساند. یک پارچه تمیز یا کیسه یخ را در یک حوله نازک بپیچید و به آرامی به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی ناحیه متورم قرار دهید. این روند را چندین بار در روز در مراحل اولیه تورم تکرار کنید.

 2. سر خود را بالا نگه دارید‌.

بالا نگه داشتن سر هنگام استراحت یا خواب می تواند به کاهش تورم کمک زیادی کند. سر خود را با بالش بالا نگه دارید تا بالاتر از سطح قلب قرار بگیرد. این وضعیت باعث گردش بهتر خون می شود و از تجمع مایع در ناحیه تحت درمان جلوگیری خواهد کرد.

 3. از دست زدن یا ماساژ دادن ناحیه اکیدا خودداری کنید.

 در حالی که ممکن است لمس یا ماساژ ناحیه متورم وسوسه انگیز باشد، ولی بسیار مهم است که از انجام این کار خودداری کنید. لمس یا اعمال فشار بیش از حد می تواند تورم را بدتر کرده و به طور بالقوه در قرارگیری فیلر اختلال ایجاد کند. اجازه دهید بدنتان به طور طبیعی و بدون هیچ گونه دخالتی بهبود یابد.

 4. هیدراته بمانید.

 نوشیدن مقدار آب زیاد می تواند به کاهش ورم بعد از تزریق فیلر چانه و بهبود کلی کمک کند. هیدراتاسیون مناسب از فرآیند سم زدایی طبیعی بدن پشتیبانی خواهد کرد و به دفع مایعات اضافی کمک می کند. سعی کنید حداقل 8 الی 10 لیوان آب در روز بنوشید البته طبق توصیه پزشک خود.

 5. از فعالیت های شدید بعد از تزریق خودداری کنید.

 در مراحل اولیه تورم لازم است از انجام دادن فعالیت‌ های شدید یا ورزش‌ هایی که جریان خون را در صورت افزایش می‌ دهند، اجتناب کنید. فعالیت بدنی می تواند ورم بعد از تزریق فیلر چانه را تشدید کند و روند بهبودی را طولانی تر سازد. آرام باشید و به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد.

 6. دستورالعمل های پس از درمان را دنبال کنید.

 همیشه دستورالعمل های بعد از درمان ارائه شده توسط انژکتور خود را دنبال کنید. آن ها ممکن است دستورالعمل های مربوط به مراقبت های بعد از تزریق را متناسب با نیاز های فردی بیماران خود توصیه کنند. این دستورالعمل ها ممکن است شامل اجتناب از مصرف برخی داروها یا مکمل هایی باشد که می توانند خطر تورم یا عوارض بعد از تزریق را افزایش دهند.

سایر حساسیت ها بعد از تزریق ژل چانه کدامند؟

بروز انواع حساسیت پس از تزریق ژل، یکی از عوارض مربوط به تزریق فیلر چانه می باشد. به طور کلی، حساسیت بعد از تزریق ژل چانه دلایل گوناگونی دارد که شایع‌ ترینش حساسیت به ژل است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که از پزشکتان بخواهید ژل را در مرحله اول برایتان تست کند یا مطمئن شود که بدنتان نسبت به این ژل آلرژی و حساسیت نداشته باشد. حساسیت بعد از تزریق ژل چانه اکثرا برای اشخاصی پیش می‌ آید که قسمتی از صورتشان را فیلر زده اند.

مراقبت های لازم از تزریق ژل چانه برای جلوگیری از ورم

برای این که از بروز ورم بعد از تزریق فیلر چانه پیشگیری کنید، لازم است که به مراقبت های گفته شده از سمت پزشک به طور کامل عمل کنید. البته اگر بلافاصله پس از فیلر چانه، احساس تورم داشتید، کاملا طبیعی است و این عارضه جانبی باید با گذشت هفته ها کاهش یابد. مراقبت های لازم از تزریق ژل چانه برای جلوگیری از ورم به شرح زیر هستند.

  • فعالیت های سبک انجام دهید.

در چند روز اول پس از تزریق فیل ، در هیچ فعالیت بدنی شدید (مانند تمرینات با شدت بالا، بلند کردن اجسام سنگین) شرکت نکنید. با این کار فیلر تزریق شده به چانه تا زمان بهبودی در جای خودش نگه داشته می شود.

  • هنگام خواب سر خود را بالا بیاورید.

 به مدت 3 هفته پس از عمل با سر بالا بخوابید. این به کاهش ورم بعد از تزریق فیلر چانه در ناحیه درمان کمک می کند.

  • استفاده از کمپرس سرد

 شما می‌ توانید از کمپرس سرد یا یخ در ناحیه درمان استفاده کنید تا هر گونه ناراحتی را کاهش دهید. احساس خنک شدن باعث کاهش تورم بعد از تزریق می شود. همچنین باید از فعالیت‌های گرمایی مانند سونا و دوش آب گرم خودداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا