اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

نگاهی به فیلم جنگل پرتقال که قرار است به زودی اکران شود

فیلم جنگل پرتقال اثری درام اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی آرمان خوانساریان محصول سال 1401 است که نخستین بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داده شد و قرار است از سوم آبان ماه در سینماهای سراسر کشور اکران شود. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم جنگل پرتقال و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم جنگل پرتقال منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم جنگل پرتقال چه کسی است؟

کارگردان فیلم جنگل پرتقال آرمان خوانساریان است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم جنگل پرتقال چیست؟

در خلاصه داستان فیلم جنگل پرتقال آمده است: معلمی به نام «علی بهاریان» و با نام هنری «سهراب بهاریان» در رشته نمایشنامه‌نویسی تحصیل کرده و حالا پس از سال‌ها بی‌کاری به تازگی در یک مدرسه به عنوان معلم ادبیات مشغول به کار شده است. معلمی آنچنان سختگیر که در عرض ۳ روز ۵ نفر را از کلاس اخراج می‌کند و حالا از طرف مدیر تهدید می‌شود که اگر تا ۲ روز دیگر مدرک تحصیلی‌اش را تحویل ندهد عذرش را از مدرسه می‌خواهند! اینگونه است که آقای معلم علی‌رغم میل خود به شهر محل تحصیلش در «تنکابن» می‌رود…

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم جنگل پرتقال چیست؟

سارا بهرامی، میرسعید مولویان، رضا بهبودی و … از بازیگران فیلم جنگل پرتقال هستند.

مشخصات فیلم جنگل پرتقال

نام فیلمجنگل پرتقال
کارگردانآرمان خوانساریان
تهیه کنندهرسول صدرعاملی
نویسندهآرمان خوانساریان
ژانردرام اجتماعی
موسیقیعلی صمدپور
تاریخ‌های انتشار
بهمن ۱۴۰۱ (فجر)
سوم آبان ۱۴۰۲
توزیع کننده
شهرفرنگ
مدت زمان
۹۰ دقیقه

لیست بازیگران فیلم جنگل پرتقال

لیست بازیگران فیلم جنگل پرتقال

  • سارا بهرامی
  • میرسعید مولویان
  • رضا بهبودی
  • رضا عموزاد
  • فراز سرابی
  • داوود فتحعلی بیگی
  • فرشته مرعشی
  • ارشیا نیک بین
  • حمیدرضا عباسی
  • زینب شعبانی
  • حسام نورانی

عوامل فیلم جنگل پرتقال

  • کارگردان: آرمان خوانساریان
  • تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی
  • نویسنده: آرمان خوانساریان
  • موسیقی: علی صمدپور
  • فیلم‌بردار: مسعود امینی‌تیرانی
  • تدوین‌گر: محمد نجاریان
  • جانشین تهیه‌کننده: ایمان موید طلوع
  • صداگذاری و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی
  • طراحی چهره‌پردازی: سیامک احمدی
  • مدیر تولید: عماد طاهری
  • دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی
  • طراح صحنه و لباس: فراز مدیری
  • صدابردار: سامان شهامت
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • جلوه‌های بصری: کامیار شفیعی

حرف‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره

رسول صدرعاملی | تهیه‌کننده:

  • با اینکه حال خوشی ندارم اما در جشنواره حضور پیدا کردم. قرار بود در فارابی استعدادها را بررسی کنیم و با توجه به سوابق و تحصیلات آنان بهترین‌ها انتخاب شوند. پارسال در همین زمان‌ها بود که فیلمنامه «جنگل پرتقال» را به من داد و فکر کردم این فیلم باید ساخته شود؛ حرف نگفته ای نبود اما جای آن در سینمای ایران خالی است. ۴ ماه پیش‌تولید این فیلم سینمایی به طول انجامید و قبل از ماجراهای ماه‌های اخیر، فیلم را در تنکابن ساختیم و دلیل انتخاب تنکابن و شهسوار به عقبه تحصیلی نویسنده برمی گردد که خودش در این شهر تحصیل کرده است.
  • موضوع زنان بخش مهم فیلم بود، نگاهی که مرد به زن دارد؛ این به ما یاد می دهد که خودمان را زود قضاوت نکنیم اسیر جو و شرایط نشویم و ذهن خودمان را محترم بشماریم. کار با نسل جدید فیلمساز بسیار جذاب و خوب است البته خیلی هم اذیت می‌شوم، نزدیک شدن به آنان، درک آن‌ها و رسیدن به نگاه متقابل، زمان می‌برد و تردید نکنید سینمای آینده ایران بسیار بسیار درخشان خواهد بود.
  • واقعیت این است شخصا از زمانی که خودم را شناختم آنقدر در کارگردانی و تلاش خود تنها بودم که الان آنان را درک می کنم. بعضی اتفاقات در رنج سنی خاصی است که خانواده‌ها کمتر به آنان توجه می‌کنند، بخشی از موفقیت جامعه این است که نسل جدید را دریابیم. من ۲۶ سال پیش با فیلم «دختری با کفش های کتانی» هشدار خودم را دادم و باید این روند را ادامه داد.

رسول صدرعاملی تهیه‌کننده فیلم جنگل پرتقال

آرمان خوانساریان | کارگردان:

  • به نظرم بخش زیادی از هر فیلمی از تجربه‌های شخصی خود کارگردان می‌آید. تمام لحظه‌های فیلم خاطرات مختلف شخصی خودم بود که همه آن‌ها را در فیلم جمع کردم. این فیلم در ادامه فیلم‌های کوتاهم بود و دنبال این بودم که قصه متفاوت‌تر و در شهر جدیدتری باشد و دوست داشتم در فیلم زیاد داد و فریاد وجود نداشته باشد.
  • من آدم‌ها را گلاسه بندی نمی‌کنم، شخصیت فیلم هم به واسطه رشته تحصیلی که دارد این طور فکر می‌کند و قصدم نبود که در نهایت این شخصیت به روشنفکری ختم شود. من به عنوان فیلمساز از فیلم‌های دیگر تاثیر گرفتم اما فیلم من مشابه فیلم سعادت آباد نبود.

آرمان خوانساریان کارگردان فیلم جنگل پرتقال

معرفی فیلم جنگل پرتقال

آرمان خوانساریان یکی دیگر از فیلم اولی‌های جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است که با فیلم جنگل پرتقال در این جشنواره حاضر شده است. رسول صدرعاملی که سال ۹۸ با تهیه‌کنندگی فیلم شنای پروانه از فیلمسازی محمد کارت به عنوان فیلم اولی حمایت کرد حالا با آرمان خوانساریان و تهیه فیلم اولش در این جشنواره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

جنگل پرتقال یک فیلم کم بازیگر و کم پرسوناژ است.جنگل پرتقال بدون ژست‌های روشنفکری و ادا و اصول‌های بی‌خودی، داستانی با عمیق‌ترین مضامین انسانی و اخلاقی را روایت می‌کند، داستانی که همچون باغی پر از پرتقال، سرشار از حس و بو و رنگ زندگی‌ست.

صدرعاملی در این فیلم همچون فیلم‌های «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «دختری با کفش‌های کتانی»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «زندگی با چشمان بسته» و «سال دوم دانشکده من» بدنبال دغدغه همیشگی‌اش یعنی دختران رفته است تا اینبار در مقام تهیه کننده در جغرافیای سرسبز شمال و در کنار قاب‌های زیبای پرواز مرغان دریایی، روایتگر دردهای یک زن آسیب دیده باشد.

اینکه یک فیلمساز مرد به دور از نگاه فمینیستی رایج، سال‌هاست به مسائل، مشکلات و دغدغه‌های دختران و زنان جوان می‌پردازد، موضوعی تحسین برانگیز است. هر کدام از این فیلم‌ها روایتگر یک مقطع زندگی از دختران هستند، دخترانی که روز به روز بزرگتر می‌شوند و دغدغه هایشان ظریف‌تر و پیچیده‌تر.

معرفی فیلم جنگل پرتقال

خلاصه داستان فیلم جنگل پرتقال

فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» داستان معلمی به نام «علی بهاریان» و با نام هنری «سهراب بهاریان» است که در رشته نمایشنامه‌نویسی تحصیل کرده و حالا پس از سال‌ها بی‌کاری به تازگی در یک مدرسه به عنوان معلم ادبیات مشغول به کار شده است. معلمی آنچنان سختگیر که در عرض ۳ روز ۵ نفر را از کلاس اخراج می‌کند و حالا از طرف مدیر تهدید می‌شود که اگر تا ۲ روز دیگر مدرک تحصیلی‌اش را تحویل ندهد عذرش را از مدرسه می‌خواهند! اینگونه است که آقای معلم علی‌رغم میل خود به شهر محل تحصیلش در «تنکابن» می‌رود و به این ترتیب فیلم بر بستر روایتگری این سفر پیگیری شده و با شکافتن شخصیت فرهیخته و معلم ادبیات خود به ارایه شخصیتی از او مبادرت می‌ورزد که سال‌ها پیش در دانشگاه دختری عاشق‌پیشه را مورد آزار و اذیت روانی قرار داده است و… این دانشجوی بازیگری را دچار سرخوردگی و بی‌آبرویی اجتماعی ساخته است و…

مریم در «جنگل پرتقال» سنین نوجوانی و جوانی و حتی دانشجویی را گذرانده است و در دهه سی‌ام زندگی‌اش به سر می‌برد اما هنوز روح و قلبش را در همان دوران دانشجویی در دانشکده هنر تنکابن جا گذاشته است. فیلمساز با هوشمندی شهر تنکابن و زیبایی سحرانگیز دریای خزر را برای روایت داستان عاشقانه‌اش انتخاب کرده است.

خلاصه داستان فیلم جنگل پرتقال

جوایز و افتخارات

مراسمتاریخ برگزاریردهنامزدنتیجه
چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر۲۲ بهمن ۱۴۰۱بهترین نقش اول زنسارا بهرامینامزدشده
بهترین نقش اول مردمیرسعید مولویاننامزدشده
بهترین فیلم اولآرمان خوانساریاننامزدشده

پوستر فیلم جنگل پرتقال

پوستر فیلم جنگل پرتقال

پوستر فیلم جنگل پرتقال

تیزر فیلم جنگل پرتقال

بیوگرافی بازیگران فیلم جنگل پرتقال

سارا بهرامی

سارا بهرامی هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران متولد ۲ بهمن ۱۳۶۱ در اصفهان است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با حضور در فیلم تهرون آغاز نمود.

وی فارغ ‌التحصیل رشته تئاتر است و از ۹ سالگی با ثبت‌ نام در کلاس‌ های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد این عرصه شد. او که در در نمایش‌ هایی چون راهزنان، متولد ۱۳۶۱، اگر، هم‌ هوایی و مخمصه بازی کرده‌ است، در سال ۱۳۹۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی پروانه به شهرت رسید. او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

از دیگر آثار او می توان به حرفه ای، خانه‌ ای در خیابان چهل و یکم، جمشیدیه، دارکوب، لتیان، گیتا، ایتالیا ایتالیا، کرگدن، هزارپا و سرکوب اشاره کرد.

سارا بهرامی

میرسعید مولویان

میرسعید مولویان متولد 6 تیرماه 1368 در تبریز، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تئاتر، بازیگر و کارگردان است. او سال 1381 به عنوان بازیگر، نویسنده و مشاور کارگردان وارد عرصه تئاتر شد. مولویان تجربه بازی در تئاتر های زندگی در تیاتر، نفرین قحطی زده گان، فیلم سینمایی تومان و مجموعه نمایش خانگی خاتون را دارد. او برای بازی در فیلم سینمایی تومان نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره های فیلم فجر و حافظ شد.

میرسعید مولویان

رضا بهبودی

رضا بهبودی بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران متولد ۱۳۵۰ در رودسر و فارغ‌ التحصیل رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده سینما تئاتر در سال ۱۳۷۶ است. رضا بهبودی عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر ایران و عضو گروه تئاتر لیو است و فعالیت حرفه‌ ای خود را از سال ۱۳۷۶ با بازی در نمایش بینوایان بهروز غریب‌ پور آغاز کرد.

از جمله آثار رضا بهبودی می توان به عقرب عاشق، شبکه مخفی زنان، گورکن، خاتون، زندگی جای دیگری است، گلن گاری گلن راس، آزمایشگاه، آندرانیک، عصبانی نیستم، ایوانف، شنل و اینجا کسی نمی‌ میرد اشاره کرد.

رضا بهبودی

کلام آخر

در پایان باید گفت هرچقدر فیلم«روایت ناتمام سیما» فیلمی ضعیف و سطحی است، «جنگل پرتقال» فیلمی شریف و نماینده‌ای قابل قبول از باشگاه‌ اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی است. فیلم زبان و بیانی مناسب در ساختار دارد و از ریتم خوبی بهره می‌برد، ریتمی که با چاشنی عشق و موسیقی، چالش‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی شخصیت‌هایش را به نمایش می‌گذارد و با عبور سهراب از توهماتش، نقطه روشن و پرامیدی را پیش روی مخاطب می‌گذارد تا بگوید برای شروع هیچ وقت دیر نیست و جاده زندگی تا موقع مرگ همچنان ادامه دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا