اخبار دیگران

8 تا از ویژگی­های یک هاست خوب و حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین الزامات طراحی یک سایت سریع با تجربه کاربری خوب و در نهایت سئوی موفق، خریداری هاست پرسرعت و قدرتمند است. شرکت‌های مختلفی در زمینه ارائه خدمات هاست و میزبانی وب فعالیت می‌کنند و طبیعتاً این موضوع می‌تواند انتخاب را سخت کند! برای اینکه بتوانید با توجه به نیاز سایت و بودجه‌تان بهترین هاست را انتخاب کنید، حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های یک هاست خوب را برایتان توضیح دهیم.

مهم‌ترین ویژگی‌های هاست خوب

یک هاست خوب و قوی باید چه ویژگی­هایی داشته باشد؟

هاست یا فضای میزبانی وب، فضایی است در بستر اینترنت که داده‌های سایت و اطلاعات کاربران روی آن ذخیره می‌شود. با توجه به اینکه شرکت‌های مختلفی این خدمت را ارائه می‌کنند، این سؤال مطرح می‌شود که خدمات کدام یک بهتر است؟ اصلاً ویژگی­های یک host (هاست) خوب چیست؟ در همین راستا و با توجه به ویژگی‌های بهترین شرکت­های خدمات هاست ایران و جهان، 8 تا از ویژگی‌های لازم برای خرید هاست و هاست‌های خوب و باکیفیت دنیا را با هم بررسی می‌کنیم:

پهنای باند خوب و کافی ارائه می‌کنند

اولین ویژگی یک هاست خوب، ارائه پهنای باند نامحدود است. پهنای باند به مقدار داده‌هایی گفته ‌می‌شود که بین سایت و کاربران تبادل می‌شود. سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند یا میزان دانلود و آپلود آن‌ها بالاست، نیاز به پهنای باند بیشتری دارند. هرچقدر پهنای باند بالاتر و در بهترین حالت نامحدود باشد، امکان انسداد سرویس‌ها و از دست دادن کاربران به صفر می‌رسد. این موضوع برای CTR سایت و سئو اهمیت بالایی دارد.

معرفی بهترین هدفون ها و هدست های 2021

آپ تایم بالایی دارند

آپ تایم (Up Time) یا در دسترس بودن هاست به بازه زمانی گفته می­شود که سرور و هاست سایت در حال فعالیت و به ‌اصطلاح بالاست. هرچقدر آپ تایم یک هاست بالاتر باشد، کمتر احتمال دارد که دچار قطعی شود. در حال حاضر آپ تایم اغلب هاست‌های خوب و مطرح دنیا بین 99 تا 100 درصد است. آپ تایم هم موضوع مهمی برای سایت‌های مختلف و به‌ ویژه فروشگاهی است. چون پایین بودن آن باعث کاهش بازدیدهای سایت و از دست رفتن مشتریان می‌شود.

از تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های مدیریت محتوا پشتیبانی می‌کنند

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین هاست‌های دنیا، قابلیت پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم مدیریت محتوای مشتریان است. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، هاست‌ها مدل‌های مختلفی دارند؛ از هاست ویندوزی و لینوکس گرفته تا هاست‌هایی که با زبان‌های php و html هماهنگی دارند. کانفیگ بودن هاست و زبان برنامه‌نویسی سایت هم موضوعی مهمی است که روی نمایش سایت، سرعت و سئو تأثیر مستقیم دارد.

8 ویژگی مهم هاست حرفه‌ای

امنیت بالایی دارند

موضوع امنیت سرورها و داده‌های سایت و کاربران با وجود حملات هکری و ویروس‌هایی که روزانه صدها بار سایت را مورد هدف قرار می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است. هاست‌های خوب، فایروال‌ها و پروتکل‌های امنیتی قدرتمندی دارند که در مقابل ویروس‌ها و هکرها نفوذ ناپذیر هستند. طبیعتا این نوع سرورها امنیت، پایداری و سرعت بالاتری هم دارند.

تعداد پایگاه داده (database) بالایی دارند

با توجه به نوع فعالیت یک سایت، گاهی اوقات لازم است که بخشی از اطلاعات در یک دیتابیس دیگر نگهداری شود. در این گونه موارد، داشتن پایگاه داده در آن کشور مهم است. به‌ عنوان مثال، سرور اصلی سایت شما در ایران است، ولی بخشی از مشتریان شما در اروپا هستند. در این شرایط برای اینکه مشتریان اروپایی شما با سرعت بیشتری به سایت دسترسی داشته ‌باشند، بهتر است که هاست شما در کشور مقصد هم دیتابیس داشته‌ باشد.

با سنتی ترین هتل های یزد آشنا شوید

در طول 7 روز هفته و 24 ساعته پشتیبانی دارند

گاهی اوقات ممکن است سایت شما به مشکل بر بخورد و لازم باشد که منابع هاست یا سرور آن بررسی شود. در چنین شرایطی دسترسی آسان و سریع به بخش پشتیبانی هاست، اهمیت پیدا می‌کند. بنابراین ویژگی بعدی که باید در نظر بگیرید، میزان رضایت سایر کاربران از خدمات پشتیبانی یک شرکت هاست است.

نحوه پشتیبانی یک هاست خوب و حرفه‌ای

به‌ صورت خودکار از داده‌های سایت پشتیبان گیری می‌کنند

یکی از خدماتی که شرکت‌های حرفه‌ای ارائه می‌کنند، پشتیبان گیری خودکار و دوره‌ای از اطلاعات سایت است. با این کار همیشه خیال شما راحت است که در صورت بروز مشکل، یک نسخه بکاپ از اطلاعات سایت دارید. حتماً در موقع خرید هاست به این نکته توجه کنید.

امکان ارائه فضای هاست بیشتر را دارند

در شروع فعالیت یک سایت، ممکن است ندانید که میزان مصرف شما در ماه چقدر است. اگر ظرفیت هاست شما کم باشد و در اواسط ماه یا دوره هاست به اتمام برسد، باید بتوانید آن را اضافه کنید. یک شرکت هاست خوب این ویژگی را دارد که در صورت نیاز، کاربران بتوانند پلن خود را ارتقا دهند و فضای هاست بیشتری دریافت کنند.

علاوه بر این موارد ارائه ssl رایگان، پشتیبانی از پلاگین وردپرس LSCache، پشتیبانی از نسخه‌های به‌روز لاراول، Python و PHP و Node.js و اکستنشن‌های پرکاربرد همچونionCube ، SourceGuardian و imagick هم بررسی کنید. امیدواریم محتوای این مطلب در راستای پیدا کردن یک هاست خوب برای شما مفید باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا