اخبار بازیگرانسریال ایرانی

نگاهی به سریال سنجر خان قصه قهرمان کُرد

سریال سنجر خان در ژانر تاریخی، درام و حماسی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی یکی از جدیدترین تولیدات صدا و سیما ایران است که به روایت یکی از قهرمانان کورد می‌پردازد. در ادامه این مطلب خبرهای مربوط به سریال سنجر خان و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال سنجرخان منتشر شده است می‌خوانید.

کارگردان سریال سنجر خان چه کسی است؟

سریال سنجر خان توسط محمدحسین لطیفی کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال سنجر خان چیست؟

سریال سنجرخان به روایت زندگی سنجرخان وزیری از جمله قهرمانان کورد در زمان انقلاب مشروطه می‌پردازد.

اسامی بازیگران سریال سنجر خان در نقش های اصلی چیست؟

فرشید گویلی، محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد و پیام دهکردی بازیگران سریال سنجر خان هستند.

مشخصات سریال سنجر خان

نام سریالسنجر خان
کارگردانمحمدحسین لطیفی
تهیه کنندهحسین جلالی
نویسندهزنده‌یاد ضیاءالدین دری
ژانرتاریخی، درام و حماسی
تاریخ انتشار26 بهمن 1402
تعداد قسمت ها26 قسمت
شبکه پخششبکه یک سیما

سریال سنجر خان

لیست بازیگران سریال سنجر خان

  • فرشید گویلی
  • محمود پاک نیت
  • قطب الدین صادقی
  • علی اوسیوند
  • پیام دهکردی
  • لیلی سعیدی
  • احمد نجفی در نقش ماماتف
  • شیما ملایی در نقش فیروزه
  • زاهد زندی در نقش یدالله خان
  • حسن ترقی در نقش فیض الله خان
  • موسی هدایتی در نقش جابر خان
  • فرید آریا نژاد در نقش شیخ مردوخ
  • داریوش موحد در نقش امیر امجد
  • جلیل فرجاد در نقش شیخ شریعتمدار
  • فاطمه شکری در نقش خدیجه
  • و…

عوامل سریال سنجر خان

  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • تهیه کننده: حسین جلالی
  • نویسنده: زنده‌یاد ضیاءالدین دری
دلایل موفقیت برنامه اسکار مهران مدیری در بین مخاطبان

معرفی نویسنده و کارگردان سریال سنجر خان

محمدحسین لطیفی کارگردان، نویسنده، مجری و تهییه‌کننده ایرانی متولد سال 1341 است. او ابتدا فعالیت خود را از دستیاری کارگردان شروع کرد و سپس در سال 1375 با فیلم سرعت اولین تجربه کارگردانی مستقل خود را داشت. او دو سال بعد سریال پرمخاطب کت جادویی را کارگردانی کرد و به شهرت رسید. این کارگردان آثار شاخصی همچون فیلم‌های خوابگاه دختران، روز سوم، به وقت خماری، سریال‌های سفر سبز، وفا، دودکش، تنهایی لیلا و فصل اول و دوم قلب یخی را کارگردانی کرده است.

سریال سنجر خان به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی زنده‌یاد ضیاءالدین دری ساخته شده است. تهییه‌کنندگی این اثر را حسین جلالی برعهده داشت و سریال به روایت زندگی سنجرخان وزیری از جمله قهرمانان کورد در زمان انقلاب مشروطه می‌پردازد.

معرفی سریال سنجر خان

سریال تاریخی «سنجرخان» درباره یکی از قهرمانان کُرد است که پیش‌تر مرحوم ضیاء‌الدین دری کارگردان و نویسنده سریال‌های «کلاه پهلوی» و «کیف انگلیسی»، متن آن رادر ۲۶ قسمت نوشته بود. پس از درگذشت این کارگردان، تهیه‌کننده سریال را به کارگردان دیگری واگذار کرد و این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی سعید جلالی تولید شد؛ سریالی تاریخی که در معاونت امور استان‌ها تولید شده و چند باری هم به دلیل مشکلات تامین هزینه در تولیدش وقفه‌ای صورت گرفت.

خلاصهٔ داستان سریال سنجر خان

سنجرخان وزیری نرانی ملقب به سردار اکرم یکی از مبارزان و آزادی‌خواهان کورد اهل سنت بود که در زمان انقلاب مشروطه فعالیت‌های زیادی انجام داد و در برابر نیروهای اشغالگر روس و انگلیس قد علم کرد و به مبارزه پرداخت. میرزا محمد وزیری نرانی پدر و جیران خانم رستمی مادر این شخصیت کلیدی تاریخی بودند و او جز خاندان‌های بلندپایه کورد بود. او سرانجام در سال 1299 هجری شمسی توسط برادرش کشته می‌شود.

ماجرای انتخاب نیلوفر پارسا برای سریال آوای باران چه بود؟

خلاصه سریال سنجر خان نیز راجع به این شخصیت است اما قرار نیست شاهد جنگ‌های پی در پی این شخصیت با دشمنان باشیم بلکه اتفاقات سال 1296 و ابعاد شخصیتی این سردار شجاع کورد را خواهیم دید که چگونه مقابل ظلم و اشغالگران ایستادگی کرد. هدف سریال شناساندن این شخصیت تاریخی تقریبا فراموش شده کورد ایرانی است.

زمان پخش سریال سنجر خان

مجموعه تلویزیونی «سنجرخان» با قصه دلاوری‌های سنجرخان یکی از قهرمانان کُرد به کارگردانی محمدحسین لطیفی از ۲۴ بهمن هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. اگر موفق‌به تماشای سریال محبوب ایرانی سنجرخان نشدید، روز بعد ساعت ۱۵:۰۰ می‌توانید بازپخش این مجموعه را مشاهده کنید.

  • شبکه پخش‌کننده سریال سنجرخان : شبکه یک
  • زمان پخش سریال سنجرخان : ۲۲:۱۵ – هرشب
  • زمان بازپخش سریال سنجرخان : ۱۵:۰۰ روز بعد

تیزر سریال سنجر خان

بیوگرافی بازیگران سریال سنجر خان

فرشید گویلی در نقش سنجر خان

فرشید گویلی بازیگر کورد ایرانی متولد سال 1354 است. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و سابقه بالایی در آن دارد. فیلم‌های برایت انار دان کرده بودم و زریان از آثار شاخص او هستند. آقای گویلی بیشتر در زمینه تئاتر فعالیت دارند و جدیدترین نقش دیده شده او، سنجر خان است.

فرشید گویلی در نقش سنجر خان

محمود پاک نیت در نقش شریف الدوله

محمود پاک نیت بازیگر ایرانی متولد 10 دی 1331 است‌‌. او بازیگری را از سال 1348 با تئاتر شروع کرد و از سال 1358 وارد تئاتر شد. سال 1366 نیز با فیلم گشتی‌ها سینما را شروع کرد. آقای پاک نیت با نقش ارباب عزت سالاری در سریال پس از باران شهرت زیادی به دست آورد و دارای مدرک درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نکات خواندنی زندگی شخصی رضا عطاران سلطان کمدی سینمای ایران و تصاویر قدیمی او

محمود پاک نیت در نقش شریف الدوله

قطب الدین صادقی در نقش سردار رشید

قطب‌الدین صادقی فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مترجم،کارگردان تئاتر و بازیگر اهل ایران در 3 اردیبهشت 1333 به دنیا آمد و اصالتی کورد دارد. او سابقه بالایی در بازیگری تئاتر دارد و در تلویزیون نیز چندین سریال از جمله زمین انسان‌ها، کلاه پهلوی، کیف انگلیسی و پروانه را بازی کرده است. از فیلم‌های قطب‌الدین صادقی باید به آدم‌کش و یتیم خانه ایران اشاره کنیم.

قطب الدین صادقی در نقش سردار رشید

علی اوسیوند در نقش آصف دیوان

علی اوسیوند یا علی اسیوند در 1 آذر 1366 به دنیا آمد و یک بازیگر حرفه‌ای ایرانی است. او علاوه بر هنرپیشکی به سبب صدای گرم خود در دوبله نیز فعالیت دارد. آقای اسیوند فعالیت بازیگری خود را از 1358 شروع کرد و در سال 1362 با فیلم بازداشتگاه وارد سینما شد. این بازیگر دو سال بعد در سریال روایت عشق حضور داشت و بیشتر در ایفای نقش‌های مکمل تبحر دارد.

علی اوسیوند در نقش آصف دیوان

پیام دهکردی در نقش خلیل خان

پیام دهکری بازیگر اهل ایران در 20 اردیبهشت 1351 متولد شد. او بازیگری را از سال 1377 شروع کرد و اولین بار در سال 1382 با سریال باغ بلور جلوی دوربین رفت. آقای دهکردی سپس سال بعد با فیلم یک تکه نان وارد سینما شد. آقای دهکردی در طول زندگی هنری خود نقش‌های مکمل و دوست‌داستنی زیادی بازی کرده است. او در فیلم‌های همیشه پای یک زن در میان است، راه آبی ابریشم، تگرگ و آفتاب، سریال‌های شهریار، مدار صفر درجه و گاندو ایفای نقش داشته است‌.

پیام دهکردی در نقش خلیل خان

لیلی سعیدی در نقش سودابه

لیلی سعیدی بازیگر ایرانی متولد سال 1359 است. او بازیگری را از شرکت در کلاس‌های آموزشگاه هنر و سیما آغاز کرد و در سال 1397 نخستین بار با فیلم کوتاه رقص چاقو جلوی دوربین رفت. سپس ضمن حضور در تئاتر خدای کشتار، در مجموعه تلویزیونی شب نامه نیز دیده شد. او با محمدحسین لطیفی در پروژه فیلم مرد نقره‌ای همکاری داشته و اکنون نقش اول زن سنجر خان را بازی می‌کند.

عکس افسانه بایگان قبل از انقلاب

لیلی سعیدی در نقش سودابه

احمد نجفی در نقش فرمانده قوای روس

در سریال سنجرخان، احمد نجفی در نقش فرمانده قوای روس به ایفای نقش می‌پردازد. نجفی، مجری و بازیگر برجسته کشورمان، در سال ۱۳۲۷ در شهر خرمشهر به دنیا آمد. او به‌عنوان یکی از بازیگران برجسته کشورمان شناخته می‌شود و در کنار بازیگری، به حرفه مجری‌گری هم پرداخته است. او مدت زمان زیادی، مجری برنامه “صندلی داغ” شبکه دوم سیما بود. وی چهره‌ای جذاب و صدایی گرم دارد.

فعالیت احمد نجفی در صنعت سینما با دستیار کارگردانی و همکاری در تدارکات و دکور فیلم “غزل” به کارگردانی مسعود کیمیائی در سال ۱۳۵۵ آغاز شد. همچنین او با بازی در این فیلم سینمایی ایرانی وارد عرصه سینما شد.

در ابتدای فعالیتش، بازی او در فیلم “دندان مار” به موفقیت چندانی نرسید و بسیاری از منتقدان بازی او را یکی از ضعف‌های فیلم تلقی کردند. همچنین، او در سال ۱۹۷۶ شرکت پخش فیلمی را در آمریکا تأسیس کرد.

احمد نجفی در نقش فرمانده قوای روس

شیما ملایی در نقش فیروزه

بازی در سریال سنجرخان اولین حضور شیما ملایی در تلویزیون ملی است. او در نقش فیروزه یک زن کرد به‌ایفای نقش پرداخته است که درمواقع سخت و دشوار شانه‌به‌شانه همسرش قرار داد.

شیما ملایی در نقش فیروزه

جلیل فرجاد در نقش شیخ شریعتمدار

جلیل فرجاد، یکی از بازیگران پرسابقه سینما و تلویزیون، در تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۳۳۰ در شهر مرند، یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی، به دنیا آمد. در شش سالگی به‌دلیل مهاجرت خواهر و برادرش، به تهران نقل مکان کرد.

جلیل فرجاد در سال ۱۳۶۱ با بازی در فیلم “بازداشتگاه” به کارگردانی کوپال مشکوت، که موضوع آن مربوط‌به دفاع مقدس بود، به صحنه سینما وارد شد و نقش یک رزمنده نابینا را در آن فیلم بازی کرد.

بیوگرافی اردشیر کاظمی

اولین فیلمی که جلیل فرجاد نقش اصلی را در آن ایفا کرد، فیلم “توهم” به کارگردانی سعید حاجی میری بود که توسط کمال تبریزی فیلمبرداری شد.

https://www.instagram.com/p/C1cN5KmuAJr/

فاطمه شکری در نقش خدیجه

فاطمه شکری، بازیگر توانای سینما و تلویزیون ایران، در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۳۷ در شهر ارومیه به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در ارومیه به پایان رساند و مدرک دیپلم خود را دریافت کرد.

فاطمه شکری با بازی در تئاتر قبل از انقلاب، فعالیت خود در عرصه بازیگری را آغاز کرد و درحال‌حاضر بیشتر در تلویزیون و گاهی در فیلم‌های مختلف به ایفای نقش می‌پردازد.

او برای اولین‌بار در سال ۱۳۴۲ وقتی ۵ساله بود وارد عرصه تئاتر شد و تا سال ۱۳۵۵ در سن ۱۸سالگی، به‌طور مداوم در تئاتر بازی کرد؛ اما به دلایل شغلی و محدودیت‌هایی که ناشی از آن بود، از هنر فاصله گرفت و بعد از انقلاب مجدد فعالیت خود را آغاز کرد.

فاطمه شکری در نقش خدیجه

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا