اخبار بازیگرانبازیگران مرد

عکس ها و بیوگرافی هنرمندان مرد شمالی

در این مطلب از بازیگرنیوز قصد داریم به معرفی بازیگران مرد شمالی بپردازیم. اگر از طرفداران این بازیگران هستید در ادامه با ما همراه باشید.

میلاد کی مرام اهل کدام یک از شهرهای شمالی است؟

میلاد کی مرام اهل بندر انزلی است.

مصطفی زمانی اهل کدام یک از شهرهای شمال کشور است؟

مصطفی زمانی متولد فریدونکنار است.

ساعد هدایتی متولد کدام یک از شهرهای شمال کشور است؟

ساعد هدایتی متولد شهر رشت است.

بهروز بقایی متولد کدام یک از شهرهای شمال کشور است؟

بهروز بقایی از بازیگران متولد رودبار است.

بیوگرافی بازیگران مرد شمالی

ساعد هدایتی بازیگر مرد متولد رشت

ساعد هدایتی یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی متولد ۱۹ فروردین ۱۳۳۴ رشت و کارش را از سال ۱۳۴۹ با استودیو پارس فیلم شروع کرد و در فیلم‌هایی چون آب نبات چوبی و جنگجویان کوچولو نقش‌هایی را ایفا کرد. بعد از وقفه‌ای طولانی در فعالیتهای هنری، در سال ۱۳۷۸ و به دنبال بستری شدنِ پدرِمهران مدیری در بیمارستان محل کارش با مهران مدیری آشنا شد و در آنجا از سابقه کار خود در دهه پنجاه گفت سپس مهران مدیری او را به مشاور اول خود یعنی دانیال شهیدی نژاد معرفی کرد که این آشنایی به همکاری طولانی آنها از جمله در سریال‌های پرمخاطب شبکه سه سریال های شب های برره و مرد هزار چهره و قهوه تلخ و در حاشیه انجامید.

عکس پرتره ساعد هدایتی با پیرهن چهارخانه آبی

سروش خلیلی بازیگر مرد متولد آستارا

سروش خلیلی (۲۵ اسفند ۱۳۱۵–۱ فروردین ۱۳۸۵) هنرپیشه ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون و از بازیگران مرد شمالی بود.

سروش خلیلی در سال ۱۳۱۵ در بندر مرزی آستارا دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدائی را در آستارا سپری کرد و در آغاز جوانی به دلیل شغل پدر، به اتفاق خانواده به تهران عزیمت نمود و در همان جا تحصیلات متوسطه را به پایان رساند.

وی به دلیل علاقه شدید به بازیگری جهت آشنایی با این رشته، در سال ۱۳۲۷ از عبدالحسین نوشین کمک گرفت. اولین نقش خود را در نمایش آرشین مالالان ایفا کرد. پس از آن برای تکمیل اطلاعات خود در کلاس‌های بازیگری صمد صباحی شرکت نمود. او پس از فعالیت در تئاتر گیتی زیر نظر حسین خیرخواه و گذراندن دوره یکساله بازیگری در تئاتر سعدی، به همراه دوستانش منوچهر قاسمی و کامل حلمی، در سال ۱۳۳۳ گروه هنری اسکار را تأسیس کرد.

سپس فعالیت تلویزیونی خود را با اجرای نمایش زنده در تلویزیون «ثابت پاسال» آغاز کرد. وی بعد از فعالیت در گروه تئاتر تلویزیونی هوشنگ منظوری و همکاری با ایستگاه تلویزیونی خصوصی آبادان، به استخدام وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۴۴ درآمد.

وی برای تکمیل دانسته‌هایش از دانشکده هنرهای دراماتیک فارغ التحصیل شد و فعالیت سینمایی را با بازی در فیلم یکی بود یکی نبود به کارگردانی رحیم روشنیان در سال ۱۳۳٨ آغاز کرد.

زندگینامه پوراندخت مهیمن بازیگر چپ دست

سروش خلیلی پس از مدتی با فاطمه دانش زاد یکی از بازیگران بنام سینمای ایران ازدواج نمود تا هر دو بازیگر، زندگی پر از افتخار را در سایه هم سپری کنند. سروش خلیلی اول فروردین ماه ۱۳۸۵ به هنگام نقش آفرینی در فیلم «بوی گلهای وحشی» به علت عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

سروش خلیلی با کت طوسی و عینک

انوش نصرالله زاده بازیگر مرد متولد رشت

انوش نصر ( نصرالله زاده ) یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی در اسفند ماه سال ۱۳۱۸ در یک خانواده تالشی زبان ساکن رشت متولد شد.و از دهه ی ۳۰فعالیت های هنری خود را در زمینه تئاتر از تماشا خانه گیلان آغاز نمود و بعد از انقلاب در فیلم ها وسریال های زیادی به ایفای نقش پرداخت .

این هنرمند برجسته تئاتر و سینمای گیلان می گوید : بازی در تئاتر را از سن ۱۶،۱۵ سالگی یعنی از سال های ۱۳۳۵،۳۶از تماشا خانه گیلان شروع نمودم. در طول پنجاه و چند سال گذشته مستمراً فعالیت های هنری داشتم یا روی صحنه تئاتر بودم یا در کنار آن به فعالیت های دیگری می پرداختم. استادان من در زمینه هنر تئاتر زنده یاد محمد حسن میلانی،زنده یاد علی دریابیگی(یکی از دانش آموختگان تئاتر ازکشور آلمان)،زنده یاد صمد صباحی(یکی از اساتید تبریزی که سالهای ۴۲،۴۳در تهران فعالیت می کرد) بودند. بازی در نمایش”نارنج مفقود” به کارگردانی زنده یاد محمد حسن میلانی نخستین اجرای تئاتر بنده بود.

به اتفاق زنده یاد احمد بدرطالعی ،سید ابراهیم ضمیر،محمد بشرا،علی حاجعلی عسگری،بیژن نیکجو و علیرضا مجلل در سال ۴۵ گروه هنری آتوسا را تشکیل دادیم،نمایشی به نام”مردی که مرده بود و خود نمی دانست “نخستین اجرا آن گروه بود،آثار ارزشمند دیگری همچون”سیاه زنگی،مردفرنگ و دایره زنگی” ، “چهار صندوق”،”چوب به دست های ورزیل”،”کاندیدا برای خوردن”و… نمونه هایی از این جنس نمایش های به اجرا در آمده گروه آتوسا بودو فعالیت های این گروه در سال ۱۳۵۷ پایان یافت.

بعد از انقلاب تئاتری با نام ” ویتا مارا” همزمان با بحبوحه ی جنگ که رشت را بمباران می کردند،اجرا داشتیم،برق را خاموش می کردند وما مجبوراً صحنه را با شمع روشن می کردیم.کارهای موردی برای ایام خاص نیز داشتم که یکی از آنها اولین جشنواره کشوری،فرهنگی هنری نماز در مشهد مقدس با نام ((راز و نیاز)) بود که در آن جشنواره توانستیم تمام جوایز و حتی بهترین بازیگر مرد را کسب کنیم و به مناسبت یادمان میرزاکوچک هم بر روی صحنه رفتم و آخرین اجرای بنده سال ۸۷در نمایش “شب روی سنگ فرش خیس” یکی از آثار ماندگار زنده یاد اکبر رادی به کارگاردانی هومن میر معنوی که در تالار محراب تهران به مدت سه شب به اجرا در آمد.

عروس فاطمه گودرزی باردار شد

نزدیک سه دهه مجری برنامه های رادیویی و تلوزیونی بودم و در کار نامه ی تصویری خود بیش از ۱۵ فیلم سینمایی وقریب ۲۰ اثر تلوزیونی دارم،که تماماً از شبکه های سراسری پخش شد.

عمده ترین آنها داستانهای هفته ،سپیدرود راز می گوید،وعده گاه (برنامه زنده که هروز از ساعت ۴ تا ۶ پخش می شد)،همه جور آجیل،ادبیات هنر،کودک و….

همچنین در فیلم سردار جنگل به کارگردانی امیر قویدل و بعد از آن سریال کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی نقش محمد حسن آمن را داشتم و علیرضا مجلل شخصیت میرزا را بازی می کرد.

به طور کلی سوابق هنری انوش نصر را می توان به شرح ذیل بیان نمود :

سابقه بازیگری درتئاتر و سینما در تماشاخانه گیلان زیر نظر اساتید بنام کشور انجام پذیرفت از سال ۱۳۳۶ بصورت تجربی

عکس پرتره انوش نصرالله زاده با کت طوسی

فرهاد بشارتی بازیگر مرد متولد رشت

فرهاد بشارتی (زادهٔ ۱۳۴۵ در رشت) یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی است.

وی بازی در عرصه نمایش را از سال ۱۳۶۹ در تئاتر گیلان آغاز کرد. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است و سال ۱۳۷۶ و پس از پایان تحصیلاتش به‌طور جدی تری وارد عرصه تصویر شد. بشارتی سابقه بازی در حدود ۲۳ تئاتر را دارد و ۲۷ سریال تلویزیونی با کارگردانان خوب و مجموعه سازان داشته، در ۱۳ تله فیلم بازی کرده‌است و چندین فیلم سینمایی در کارنامه اش دارد.

او یکی از بازیگران فعال در سه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینماست که در عرصه‌های اجتماعی، خانوادگی، پلیسی و طنز کار کرده‌است.

عکس پرتره فرهاد بشارتی با لباس مشکی

مسعود فروتن بازیگر مرد متولد آمل

مسعود فروتن متولد ۱۳۲۹ در آمل؛ نویسنده، کارگردان سینما و تلویزیون ‌در ایران و جزء اولین نسل فارغ‌التحصیلان کارگردانی تلویزیون، از مدرسه عالی تلویزیون و سینما در سال ۱۳۴۷ است.
فروتن نزدیک به ۴۰ سال در سمت کارگردان تلویزیونی، تله‌تئاتر‌های بسیاری چون «گل یاس»، «خانه ارواح»، «خاموشی دریا» و تعداد زیادی سریال از جمله «افسانه سلطان و شبان»، «آینه»و…را کار کرده است.
او بیش از سه دهه است که به فعالیت سینمایی و تلویزیونی مشغول است و در کارنامه هنری اش، بیش از ۱۵۰ تله تئاتر و چندین فیلم و سریال دیده می شود.فروتن تحصیل سینما را در دانشکده هنرهای دراماتیک خوانده است و در کارنامه هنری اش، بیش از ۱۵۰ تله تئاتر و چندین فیلم و سریال دیده می شود.فروتن تحصیل سینما را در دانشکده هنرهای دراماتیک خوانده است.
فروتن در سالهای اخیر اجرای برنامه یادگاری و موج شب را عهده دار بوده است . کتاب های «از سر دلتنگی» (۱۳۸۲) ،«در کوچه پس کوچه های کودکی» (۱۳۸۳)، «ناتمام» (۱۳۸۹) از تالیفات مسعود فروتن می باشد .
«مسعود فروتن» براي برخي اگر چهره آشنايي نباشد، قطعاً نامي آشناست. نام او را به عنوان کارگردان تلويزيوني در عنوان بندي بسياري از مجموعه ها و تئاترهاي تلويزيوني ديده ايد. براي نمونه، مجموعه هاي «مدرس»، «آيينه»، «همه فرزندان من»، «افسانه سلطان و شبان» و تله تئاترهاي «هنر»، «ملودي شهرباراني»، استاد معمار» و«خرده جنايت هاي زن و شوهري» را به يادتان مي آورم. او به تمام معنا يک «پيشکسوت» است. دانش او در خصوص تلويزيون، گرافيک، موسيقي، تاريخ، ادبيات، مردم شناسي و بسياري حوزه هاي ديگر، مايه شگفتي و تحسين است. دوستان بسياري در حوزه هاي مختلف هنر و ادبيات داردبه همان شيريني و جذابيت که سخن مي گويد، مي نويسد و با مخاطبش ارتباطي صميمانه برقرار مي کند، با هيچکس تعارف ندارد، صريح است، مهربان است و به همان سادگي که مي خندد، مي گريد.

اکران فیلم چرا گریه نمیکنی؟ با بازی باران کوثری و هانیه توسلی

عکس پرتره مسعود فروتن با لباس مشکی و عینک

رضا میر معنوی بازیگر مرد متولد رشت

رضا میرمعنوی یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی در تاریخ ۱۳۲۹/۱/۱ در شهر رشت متولد شد.
او دارای دکتری هنرهای نمایشی می باشد و مدرس دانشگاه در رشته سینما و تاتر و دارای یک اموزشگاه درجه یک بازیگری و مفتخر به دریافت مدرک درجه یک هنری کشوری شده است.

میرمعنوی از سال ۱۳۴۸ بصورت جدی وارد عرصه بازیگری شد و تاکنون بالغ بر ۱۳۰ اثر نمایشی را بازی وکارگردانی کرده است.
وی بیش از ۲۰ سریال تلویزیونی را بازی کرده که از مهمترین آنها می توان به کوچک جنگلی, خط قرمز ، پس ازباران, آواز مه, بشارت منجی, شب پرستان, گیلان خاتون, پیوند دلها, عطر ترنج و معمای شاه اشاره کرد و همچنین در تله فیلم های وتکا و قرق و فیلم سینمایی زن شرقی اشاره به ایفای نقش پرداخت.

او سالها مدیر دوبلاژ,دبیرشورای سیاستگذاری تاتر,عضوشورای نظارت وارزشیابی تاتر و دارای دوجلدکتاب,بنامهای سیمای تاترگیلان,سیمای تاتر رشت چندین مقالات علمی وتحقیقی درحوزه نمایش کشور و… می باشد.

عکس رضا میر معنوی در صحنه ای از فیلم با ریش و موهای فر و بلند

مهدی هاشمی بازیگر مرد متولد لنگرود

مهدی هاشمی یکی از بازیگران مرد شمالی متولد ۱۳۲۵ در لنگرود است. او همسر گلاب آدینه بازیگر،پدر نورا هاشمی و برادر ناصر هاشمی کارگردان سینما است. وی در سال ۱۳۵۲ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. فعالیت در تئاتر را به عنوان بازیگر به همراه داریوش فرهنگ در سال ۱۳۴۸ با تشکیل گروه تئاتر «پیاده» آغاز نمود

وی اولین بازی سینمایی‌اش را در فیلم «زنده باد …» ساخته خسرو سینایی تجربه کرد. اما بازی او در مجموعه تلویزیونی سلطان و شبان بود که نامش را سر زبانها انداخت و او را به شهرت رساند. بازی او در فیلم دو فیلم با یک بلیت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره نهم فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد.

مهدی هاشمی در دهه هفتاد باز هم در فیلم‌های همسر و معجزه خنده درخشید. بسیاری از منتقدان سیمرغ بلورین جشنواره دوازدهم فیلم فجر را از آن مهدی هاشمی برای بازی بسیار خوبش در فیلم همسر می‌دانستند.

ناگفته های زندگی شخصی مهناز افشار و ماجرای طلاق و مهاجرتش

مهدی هاشمی پس از چند سال کم‌کاری و دوری از تلویزیون و سینما با مجموعه‌های تلویزیونی هزاران چشم و روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری بازگشت موفقیت آمیزی به تلویزیون داشت و پس از آن با نقش آفرینی‌های زیبا در فیلم‌های متعدد سینمایی، توانایی اش را مجدداً به اثبات رساند و در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر یرای دومین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم‌های آلزایمر و آقا یوسف گردید.

هاشمی همچنان در کارهایی از بهرام بیضایی بازی کرد. از آن جمله تئاتر کارنامهٔ بندار بیدخش و فیلم مرگ یزدگرد.

عکس پرتره مهدی هاشمی در جشنواره فیلم فجر

کامبیز دیرباز اصالتا مازندرانی

کامبیز دیرباز (۱۲ شهریور ۱۳۵۴ – تهران) فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشگاه هنر و معماری فعالیت کاری خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. وی اصالت مازندرانی( تنکابن ) دارد و فعالیت هنری رااز سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرده است.

فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد.او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم دوئل احمد رضا درویش بدست آورد.همچنین در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نمایش – بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد.

کامبیز دیرباز با کت و کلاه اسپرت چریکی در جشنواره

مصطفی زمانی بازیگر مرد متولد فریدونکنار

مصطفی زمانی ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۱یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی است که در فریدونکنار متولد شد. او با بازی در سریال یوسف پیامبر به تلویزیون ایران معرفی شد و به شهرت رسید.
یوسف پیامبر، نام یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی یوسف به کارگردانی فرج‌الله سلحشور است. این سریال به داستان پر فراز و نشیب زندگی یوسف می‌پردازد. مصطفی زمانی در این سریال نقش حضرت یوسف را بازی کرد.
از بچگی عاشق بازیگری بوده وقتی وارد دانشگاه شد به بازیگری در تاتر پرداخت .
او پس بازی در سریال یوسف پیامبر در سال ۱۳۸۷ در سریال در چشم باد دیده شد.
در چشم باد مجموعه تلویزیونی تاریخی حماسی است که فیلمبرداری آن از مهرماه سال ۱۳۸۲ در لوکیشنی واقع در شمال کشور آغاز شد، به مدت ۵ سال به طول انجامید و در نهایت در اواخر سال ۱۳۸۷ به پایان رسید.

فیلم سینمایی آل اولین تجربه سینمایی مصطفی زمانی بود. آل فیلمی به کارگردانی بهرام بهرامیان و ساخت سال ۱۳۸۸ است.
سال ۱۳۸۹ یکی از پر کارترین سالهای کاری این بازیگر جوان بود که در ۵ فیلم قصه پریا ، پریناز ، اینجا تاریک نیست ، سوت پایان و یک عاشقانه ساده به ایفای نقش پرداخت.

مصطفی زمانی با کت آبی و پیرهن سفید و تیپ رسمی

داوود رشیدی اصالتا بابلی

داوود رشیدی زاده ۲۵ تیر ۱۳۱۲، تهران بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

پرده برداری فریبا نادری از راز بزرگش

داوود رشیدی در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد.وی از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی است. پدر او عبدالامیر رشیدی و پدربزرگش علامه ابن الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت‌الله زین العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار است.

داوود رشیدی تحصیلات متوسطه را (بدلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش) در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد. فارغ‌التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو.

او اولین بار زمانی که هفت ساله بود توسط دختر عمه‌اش دکتر طوسی حایری به عبدالحسین نوشین برای بازی در نمایش مردم معرفی شد. در سال ۱۳۴۳ به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروه تئاتر امروز را پایه‌گذاری نمود، که هنرپیشگانی مانند: داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند، سوسن تسلیمی، به عضویت در این گروه درآمدند. در سال ۱۳۵۲ از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمت مدیریت گروه نمایش‌ها و سرگرمی‌های آن سازمان شامل: سریال‌ها، مسابقات، تئاترهای تلویزیونی مشغول به کار گردید. رشیدی از سال ۱۳۵۰ وارد عرصه بازیگری سینما گردید و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تلویزیون و تئاتر به تهیه کنندگی سینما نیز روی آورد.

عکس داوود رشیدی با کت مشکی در جشنواره

حمید لولایی اصالتا بندر کیاشهر

حمید لولایی (متولد ۳ دی ۱۳۳۴تهران اصالتاً بندرکیاشهر) بازیگر مشهور طنز تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است.

حمید لولایی، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۸ آغاز نمود. در این سال، رضا قاسمی او را برای ایفای نقش در تئاتر «سبزه، دوست بچه‌ها» به کارگردان آن «رضا ژیان» پیشنهاد داد و حمید لولایی در این نمایش، در دو نقشِ «فیل» و «دارکوب» ظاهر شد. سپس در سال ۱۳۵۹ در نمایش «بچه‌ها و خمرهٔ سخنگو» به کارگردانی سیاوش طهمورث بازی کرد و کمی بعد در تئاتر «آن شصت نفر، آن شصت هزار» به کارگردانی «بهرام ابراهیمی» به ایفای نقش پرداخت.

با آنکه نخستین حضور لولایی در تلویزیون در سریال فراموش‌خانه بود، اما شهرت او بیشتر پس از بازی در سریال‌های طنز نوروز ۷۲ و ساعت خوش به‌دست آمد و با سریال زیر آسمان شهر در نقش «خشایار مستوفی» تکمیل شد.

او در سال ۱۳۸۴، بابت ایفای نقش در فیلم «چند می‌گیری گریه کنی»، برندهٔ «سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر» شد.

حمید لولایی با پیرهن کرمی و کیف چرم قهوه ای در صحنه ای از فیلمبرداری

هومن سیدی بازیگر مرد متولد رشت

هومن سیدی (زاده ۱۳۵۹ در رشت) از بازیگران مرد شمالی است.

زندگینامه

پس از پایان دوره متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک کار خود را با حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سپس به تهران آمد و در کلاس‌های بازیگری کارنامه (با مدیریت پرویز پرستویی) شرکت کرد.

زندگی رامین راستاد و علاقه ی شدید او به علی دایی

هومن سیدی در سال ۱۳۸۶ با آزاده صمدی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر بود. وی در سال ۱۳۹۳ از آزاده صمدی جدا شد.

زندگی هنری

نخستین فعالیت حرفه‌ای‌اش را با حضور در فیلم «یک تکه نان» کمال تبریزی تجربه کرد و سپس نقش کوتاهی را در «چهارشنبه‌سوری» اصغر فرهادی ایفا کرد. برای بازی در نقش اصلی «پابرهنه در بهشت» بهرام توکلی انتخاب شد و آرش معیریان نیز از او در فیلم «آن که دریا می‌رود» بهره برد. او در تئاتر «همسایه آقا» حسین کیانی هم به ایفای نقش پرداخت. در پرونده وی بازی در سریال راه بی‌پایان ساخته همایون اسعدیان و تله‌فیلم «سایاب» محمدعلی سجادی بوده است. او در سریال راه بی پایان و سی امین روز با همسرش آزاده صمدی همبازی بود. از کارهای دیگر او بازی در سریال تا ثریا ساخته سیروس مقدم و تله‌فیلم، قصه داوود و قمری ساخته آیدا پناهنده می‌توان نام برد.

کارگردانی

سیدی پس از ساخت چند فیلم کوتاه (از جمله: «۳۵ متری سطح آب» و «دندان آبی» که بخاطر آنها جوایز متعددی از جشنواره فیلم کوتاه تهران کسب کرد) اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۸۹ نام آفریقا کارگردانی کرد. این فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر (بخش آثار ویدئویی) جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن (آزاده صمدی) را از آن خود کرد. سیدی به غیر از کارگردانی، به عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در این اثر حضور داشت. شهاب حسینی یکی بازیگران این فیلم است که تنها ده کلمه دیالوگ می‌گوید و در تمام مدت فیلم سکوت اختیار کرده است. جواد عزتی دیگر بازیگر این اثر که بار کمیک فیلم را به دوش می‌کشد اما، نقش پر دیالوگی را ایفا می‌کند. منتقدان سینمای ایران «آفریقا» را در زمرهٔ اثار سینمای نوآر ایران برشمرده‌اند. همچنین بسیاری هومن سیدی را ادامه دهنده سبک اصغر فرهادی می‌دانند.

او هم چنین کارگردان نمایش تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق بوده است.

جدایی هومن سیدی و آزاده صمدی

خیلی از مخاطبان تلویزیون آزاده صمدی و هومن سیدی را با سریال پرطرفدار “راه بی پایان” شناختند. آنها با وجود اینکه پیش از آن سریال هم نقش آفرینی هایی داشتند اما با پخش این سریال بود بر سر زبان ها افتادند.

جدای از داستان سریال و ویژگی هایی که نقش این دو داشت خبر ازدواج آنها نیز دلیل دیگری برای این مطرح شدن بود. صمدی وسیدی در این سالها همکاری های مشترک زیادی با هم داشتند. آزاده در سال ۹۱ در فیلم همسرش “آفریقا” بازی کرد و با اینکه این فیلم اولین تجربه رسمی سیدی در زمینه کارگردانی بود خیلی مورد توجه قرار گرفت. البته صمدی در دومین تجربه کارگردانی سیدی، “سیزده” هم نقش آفرینی کرد و نقشی به مراتب تاثیرگذار تر از “آفریقا” داشت.

گذری به زندگی شخصی و هنری صفا آقاجانی و تصاویر دیدنی او

هومن سیدی و آزاده صمدی در مراسم افتتاحیه فیلم سیزده در سینما بودند و این دو هنرمند در آنجا حضور داشتند ولی خبری از کنار هم بودن انها نبود هر کدام به صورت جدا با بازیگران عکس یادگاری می گرفتند که این اعلام هومن سیدی دال بر موضوع جدایی انها بوده است.

عکس هومن سیدی در یک برنامه با کاپشن مشکی

مجید پتکی بازیگر مرد متولد رشت

مجید پتکی یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی شناخته شده تئاتر ، سینما و تلوزیون در 25 شهریور 1353 در محله چمارسرای رشت متولد شد.فارغ التحصیل لیسانس رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان می باشد.

گمنام اما حرفه ای

پدر و مادر او اصالتا رشتی هستند ، مجید پتکی بازیگری حرفه ای است ، شاید نه چندان شناخته شده. تبعات کار در شهرستان همین است. گمنام می مانی حتی اگر کوه استعداد و خلاقیت باشی. پتکی تئاتر را شغل اصلی خود می داند و از آن ارتزاق می کند.

در سریال های سیمای استان گیلان هم بازی می کند و گهگاه در مجموعه هایی که پخش شان به صورت سراسری است.

شروع فعالیت

فعالیت های نمایشی را از سال 68 و در دوره دبیرستان با تئاتر شروع کردم. بعد با نمایش های آیینی – سنتی بخصوص روحوضی آشنا شدم و همزمان با اجرا ، مدتی را هم در این باره تحقیق کردم. از محضر استادانی مثل داوود فتحعلی بیگی هم بهره بردم.

مجید پتکی در سریال دلدادگان در نقش عنایت ایفای نقش میکند.

مجید پتکی در صحنه ای از فیلم دلدادگان در نقش عنایت با لباس مشکی

سلفی مجید پتکی در یک چمنزار با شال آبی دور گردنش

سیروس گرجستانی بازیگر مرد متولد بندر انزلی

سیروس گرجستانی با نام اصلی علی اکبر محمودزاده گرجستانی (زاده ۱۳۲۳ بندر انزلی) بازیگر ایرانی سینما، تلویزیون و تئاتر از بازیگران مرد شمالی می‌باشد. او دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر است.

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۸ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. پس از انقلاب، فعالیت سینمایی او با فیلم «فریاد مجاهد» (مهدی معدنیان) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد. پیش از انقلاب، او در دو فیلم سینمایی با نامهای «بیست سال انتظار» به کارگردانی «مهدی رئیس‌فیروز» (۱۳۴۵) و «مأمور دو جانبه» به کارگردانی «مهدی میرصمدزاده» (۱۳۴۵) بازی کرده بود. وی همچنین در عرصه ورزش هم فعالیت داشت و به مدت ۱۰ الی ۱۲ سال در تیم فوتبال شاهین به فعالیت پرداخته است.

سیروس گرجستانی با پیرهن ابی و کلاه شاپوری

شهرام حقیقت‌ دوست بازیگر مرد متولد رشت

شهرام حقیقت دوست، (زادهٔ ۲۷ اسفندماه ۱۳۵۱ در رشت) یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی و دانش‌آموختهٔ کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.
وی بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با پسر کارون (امیر دژاکام) شروع کرد و با بازی در سریال مهر خوبان در سال ۷۴ به تلویزیون آمد. اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی (داریوش مهرجویی ۱۳۷۶) بود. بازی روان او در سریال خط قرمز (۱۳۷۹) باعث شد که اصغر فرهادی برای بازی در یکی از قسمت های سریالش یعنی داستان یک شهر ۲ از او دعوت کند.

معرفی فیلم قاتلان ماه گل(Killers of the Flower Moon)؛وسترن شاهکار استاد سینما

او در فیلم عطش بر اساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی و در کنار فریبرز عرب نیا و بهرام رادان بازی کرد. نقش آفرینی تأثیرگذار در فیلم جنایت (محمدعلی سجادی) بازی ماندگاری در کارنامه او به جا گذاشت فیلمی که بر مبنای رمان کلاسیک جنایت و مکافات داستایفسکی ساخته شد و او هم کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول از جشن خانه سینما شد. در عرصه تئاتر بازی در هشت اثر حسین کیانی از جمله تکیه ملت و مشروطه بانو و کاندیدایی بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر برای نمایش ابرهای پشت حنجره رضا گوران قابل ذکر است. فیلم‌های چند می‌گیری گریه کنی، سنگ، کاغذ، قیچی، کلاشینکف (سعید سهیلی)، هیلانه، زرد، لابی و زیر سقف دودی (پوران درخشنده) از دیگر آثاریست که شهرام حقیقت دوست در آنها جلوی دوربین رفت .بیوگرافی شهرام حقیقت‌ دوست

شروع مجبوبیت

سال ۷۹ برای عده ای از بازیگران جوان شروع بسیار جنجالی و نابی بود، یکی از این بازیگران شهرام حقیقت جو بود، بازی زیبای اش در این سریال خط قرمز در نقش پسر رستورانی و جسور در مدت خیلی کوتاه از او چهره شناخته شده و محبوب ساخت

ازدواج و شایعات

در این سالها کم شایعات پشت سر او نبوده، ورود به زندگی خصوصی اش باعث شد مدتی با رسانه ها ارتباط خود را قطع کند، او در این سال ها البته بیشتر تا یکسال پیش همیشه گفته که مجرد است اما حضور خاطره اسدی از بازیگران ایرانی در کنار در برخی از جشنواره شایعه ازدواج این دو را در اذهان عمومی فراگیر کرده است .

اما در نهایت این خبر شایعه هم به فراموشی سپرده شد.

شهرام حقیقت‌ دوست با کلاه و پیرهن ابی

رحیم نوروزی بازیگر مرد متولد رشت

رحیم نوروزی زادهٔ ۱۳۴۶ در رشت، یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی است. اولین جرقه‌های بازیگری او در کلاسهای بهروز بقایی و بهزاد عشقی زده شد. با نمایشنامه‌های اکبر رادی بازیگری برای او جدی شد و با ایفای نقش در مجموعه پس از باران به شهرت رسید و سپس در فیلمها و تئاترها و سریالها و تله فیلمهای بسیاری بازی کرد از جمله تب ” رضا کریمی ” ، عشق و عالیجناب ” حسین پاکدل ” ، خانه‌ای در تاریکی ” سعید سلطانی ” ، کلانتر ” محسن شاه محمدی “، یادآوری ” حجت قاسم‌زاده ” و کرگدن ” فرزاد موتمن “. نوروزی دارای مدرک کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است.

مروری بر فیلم‌هایی که در پاییز امسال روی پرده نقره ای سینما می‌روند

عکس رحیم نوروزی با تیشرت طوسی در طبیعت

بهروز بقایی بازیگر مرد متولد رودبار

بهروز بقایی متولد ۱۳۳۲ رودبار، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است . بقایی زندگی شلوغ و پرسروصدایی را پشت سر گذاشته است. پدرش که تاجر چوب بوده در کودکی بهروز ورشکست شده و آنها مجبور می شوند به رودسر مهاجرت کنند. بقایی می گوید: «کلاس اول ابتدایی را آمدیم رودسر. بعد از مدت کمی باز هم مهاجرت کردیم به رشت. ۶ ماهه کلاس دوم را به منطقه هرزویل در اطراف شهر رشت رفتیم.دوران دبستان و دبیرستان را در رودسر، هرزویل و رشت گذراند. پس از دریافت دیپلم برای تحصیل در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران رفت. او پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد. بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» اکبر رادی در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۹ با فیلم سینمایی «تاریخ‌سازان» (به کارگردانی هادی صابر) فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز کرد. بقایی همچنین دانش‌آموختهٔ بازیگری و کارگردانی دانشگاه هنر در سال ۱۳۵۷ و همسر سابق پرستو گلستانی (بازیگر) است.

بقایی همواره همکاری نزدیکی با بیژن بیرنگ و مسعود رسام دارد که از آنجمله می‌توان به مجموعه تلویزیونی همسران، «سرزمین سبز»، «قطار ابدی» و «سیب خنده» (مجموعه طنز برای کودکان) اشاره کرد. از آخرین فعالیت‌های تلویزیونی وی می‌توان کارگردانی سری دوم مجموعه «بازهم زندگی» را نام برد. وی همچنین در یکی از قسمت‌های سری نخستین این مجموعه با عنوان «جناب مستطاب آشپری» با شرکت نجف دریابندری و همسرش «فهیمه راستکار»، به موضوع کتاب مستطاب آشپزی (نوشته نجف دریابندری) می‌پرداخت در یک گزارش طنز به کندوکاو در آبگوشت فروشی‌های تهران پرداخت.بیوگرافی بهروز بقایی

بهروز بقایی در آبان ۱۳۸۸ پیش‌از حضور در اجرای نمایش «هملت با سالاد فصل» دچار عارضه قلبی شد و در بیمارستان بستری شد. او قبل از ورود به تماشاخانه سنگلج دچار سکته قلبی و مغزی شد که بلافاصله بعد از این اتفاق به بیمارستان شماره ۲ انتقال داده شد. اما به دلیل کمبود امکانات بیمارستان به بیمارستان جم انتقال داده شد.

عکس پرتره بهروز بقایی با پیرهن مشکی

بهنام تشکر بازیگر مرد متولد بندر انزلی

بهنام تشکر یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی تئاتر و تلویزیون در چهارمین روز از بهمن ماه 1355 در شهر بندر انزلی متولد شد، او دارای مدرک لیسانس در رشته اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه میباشد. بهنام تشکر در سال 1375 زمانی که بیست سال سن داشت به همراه خانواده اش به ساری مهاجرت کرده در همان سال با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره فعالیت هنری خود را آغاز نمود.

گاریچی با نام جدید «سیاه چاله» به شبکه خانگی می‌آید

آقای تشکر با بازی در سریال مروارید سرخ وارد عرصه بازیگری شد و با بازی در نقش دکتر نیما در سریال ساختمان پزشکان اولین نقش جدی خودش را به نمایش گذاشت و توانست به شهرت زیادی برسد و هواداران زیادی را به خود جلب نماید، او در این سریال در کنار هومن برق نورد به ایفای نقش پرداخت و توانست بخوبی از عهده نقشش برآید. این مجموعه تلویزیونی توسط سروش صحت ساخته و در ماه رمضان سال 1390 روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و با استقبال خوب مردم روبرو شد.

بهنام تشکر یک سال بعد با بازی در سریال دزد و پلیس بار دیگر به همراه هومن برق نورد به ایفای نقش پرداخت و یک زوج هنری دوست داشتنی را با وی تشکیل داد. این مجموعه طنز در سال 1391 توسط سعید آقاخانی ساخته و در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد. بهنام تشکر در این سریال نقش اول را به عهده داشت و با شقایق دهقان و حمید لولایی همبازی بود، داستان سریال درباره خلافکاری است که با خوردن ضربه به سرش حافظه خود را از دست میدهد.بهنام تشکر با کت و پیرهن طوسی

او پس از بازی در تاکسی پلیس به هنرنمایی در سریال دودکش پرداخت، او با بازی در این سریال برای سومین بار با هومن برق نورد همبازی شد و یک زوج هنری بسیار خوبی را تشکیل دادند. این سریال توسط محمدحسین لطیفی تولید و در ماه رمضان سال 1392 از شبکه سوم سیما پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. دودکش داستان دو خانواده است که در یک قالیشویی زندگی میکنند که هر بار اتفاقات جالبی در آنجا رخ می دهد و داستان فیلم جلو میرود. الناز حبیبی، سیما تیرانداز و نگار عابدی از دیگر بازیگران این سریال دیدنی میباشند.

ناصر هاشمی بازیگر مرد متولد لنگرود

ناصر هاشمی، با نام اصلی میراحمد هاشمی قرمزی یکی دیگر از بازیگران مرد شمالی (متولد ۲۲ فروردین ۱۳۳۵، لنگرود)، بازیگر، دوبلور، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان ایرانی است. او برادر مهدی هاشمی، بازیگر سینمای ایران است.

وی هرچند در عرصه‌های مختلف فیلم‌سازی حضور داشته است اما بیشتر به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون شناخته می‌شود.

ناصر هاشمی متولد ۲۲ فروردین ۱۳۳۵ در لنگرود و فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. ناصر با تشویق برادرانش مهدی و محمود هاشمی به هنرهای نمایشی روی آورد و در دوره‌های دبیرستان در چندین نقش بسیار کوتاه در تئاترهای برادرش مهدی هاشمی بازی کرد و پس از آن فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۳ در چندین تئاتر، تله تئاتر، فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان وارد عرصه حرفه‌ای شد.

ناصر هاشمی با لباس چهارخونه سورمه ای

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا