اخبار بازیگران

معرفی بازیگران سریال جاسوسی امنیتی خانه امن و تمام ناگفته های این سریال دیدنی

سریال خانه امن که این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. این سریال در ۵۰ قسمت تولید شده، اما ممکن است در فصل‌های بعدی نیز ادامه داشته باشد. تیتراژ مجموعه تلویزیونی خانه امن با صدای “رضا یزدانی” در حال پخش است که قبل‌تر نیز در مجموعه “ترورخاموش” با این تیم همکاری می‌کرد.

این سریال جزو آثار پرلوکیشن و پر بازیگر تلویزیون محسوب می‌شود که در شهر‌های مختلف تصویربرداری شده و حتی بخشی از آن در چند کشور دیگر جلوی دوربین رفته است.

کارگردان سریال خانه امن چه کسی است؟

کارگردان سریال خانه امن احمد معظمی است.

حمیدرضا پگاه در سریال خانه امن چه نقشی داشت؟

حمیدرضا پگاه در نقش کمال در سریال خانه امن نقش آفرینی کرد.

سریال خانه امن از کدام شبکه پخش شد؟

سریال خانه امن از شبکه اول سیما پخش شد.

بازیگر نقش افشین در سریال خانه امن چه کسی بود؟

امین زندگانی در نقش افشین هنرنمایی کرد.

در این بخش بیوگرافی بازیگران سریال خانه امن را مرور میکنیم. سریال خانه امن جدید ترین تولید شبکه اول سیما در پاییز 1399 میباشد در ژانر جنایی-سیاسی و امنیتی است. پخش این سریال کـه بـه کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب‌ ساخته شده از آبان ماه شروع شده و تا اوایل زمستان 1399 ادامه خواهد داشت. از بازیگران سریال خانه امن میتوان بازیگران معروف و محبوبی از جمله: امین زندگانی، سیما تیرانداز، حمیدرضا پگاه و سامان صفاری بـه ایفای نقش پرداخته اند.

پس از مجموعه‌های سارق روح و ترور خاموش ، خانه امن سومین و آخرین مجموعه از سه‌گانهٔ معمایی-پلیسی-سیاسی ابوالفضل صفری و احمد معظمی است که با محوریت پرونده‌های امنیتی که مسائل مختلف سال‌های اخیر ایران از جمله اهداف تشکیل داعش و فعالیت‌های تروریستی آن‌ها در خاک ایران را در برمی‌گیرد، ساخته شده‌است.

زمان پخش سریال خانه امن از شبکه یک

ساعت پخش سریال خانه امن شبکه اول سیما هر شب ساعت 22 اعلام شده اسـت. تکرار این سریال بـه ترتیب در ساعات: 2 بامداد و 8 صبح از شبکه 1 پخش می شود. گفتنی اسـت کـه مخاطبان شبکه 1 میتوانند در ساعت 22 این سریال بطور زنده از سایت شبکه اول سیما نیز تماشا کنند.

مختصری از داستان سریال خانه امن

این مجموعه داستان دو مامور امنیتی بـه نام‌ هاي کمال «حمیدرضا پگاه» و افشین «امین زندگانی» را روایت میکند کـه یکی مسئول تیم ضد تروریستی و دیگری مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی اسـت.کمال طبق اخبار واصله مطلع می‌شود قرار است تیم‌های تروریستی داعش عملیات‌هایی را در ایران به راه بیندازند. کمال و تیمش با اطلاعاتِ دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیروهای داعش می‌پردازند تا از طریق او بتوانند رابطش در تهران را شناسایی کنند. رفته رفته طی این ماجرا دو پروندهٔ پیچیدهٔ تروریستی و اقتصادی به هم گره می‌خورد و … .

سریال 50 قسمتی خانه امن روایتی پرهیجان از یک پرونده جاسوسی امنیتی اسـت کـه لایه‌هایي از عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی گروه تروریستی داعش را روایت میکند. این سریال بر موضوع مبارزه با تروریست‌هاي تکفیری تمرکز دارد.

نگاهی بر جدول معرفی بازیگران و نقش آنها در سریال خانه امن 

 

بازیگرنقشتوضیحات
حمیدرضا پگاهکمالمأمور امنیتی ، مسئول تیم ضد تروریستی ، پدر محسن و زهره
امین زندگانیافشینمأمور امنیتی ، مسئول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی
سیما تیراندازثمین هدایتمدیرعامل مجتمع تجاری و رئیس باند پولشویی
پرویز فلاحی پورعباسقاضی قوه قضائیه ، دوست کمال ، پدر فرشته
کاوه آفاقفرزاد فرحتنامزد ثمین
شهره سلطانینسرینهمسر عباس ، مادر فرشته
شایسته ایرانییلداعضو سازمان مجاهدین
سپیده خداوردینرگسخواهر کمال
شیوا ابراهیمیمهسانامزد داوود
سوگل طهماسبیغزلجاسوس
رحیم نوروزیعضو سازمان مجاهدین همسر یلدا
دانیال عبادیعضو گروه کامران
حمیدرضا عطاییکیانبازپرس و مأمور امنیتی
سامان صفاریپیامکارمند ثمین و عضو تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی
شهروز ابراهیمیشهروزکارمند ثمین
قربان نجفیابوعامرتروریست داعشی
حسین سحرخیزمهران[دکتر]رئیس کمال و افشین
آرش آصفیداوود خانتروریست
علیرضا رئیسیبغاضعضو گروه داعش
سامان دارابیمرتضیمأمور امنیتی
ارسطو خوش رزممحسنپسر کمال
سجاد دیرمیناحبیبمأمور امنیتی
محمدرضا رهبریرضامأمور امنیتی
نیلوفر کوخانیتابانخواهر ثمین
روژین رحیمی طهرانیفرشتهدختر عباس ، عروس کمال
زهره نعیمیزهرهدختر کمال
افسانه ناصریمادر مصطفی
علی جلالیسعیدتروریست داعشی
نیما پیشدادیانصمدعضو جداشده سازمان مجاهدین
مری کاترین ماسوناینگریدوکیل فرانسوی همسر صمد
عباس زرگری
افشین حسنلوسامرتروریست داعشی
گیلدا ویشکیامینیمأمور امنیتی
مهدی شاکریانآمریکایی
کاظم برزگربیژن(مصطفی)عضو گروه داعش
عبدالحلیم تقلبیامجدفرمانده داعشی
ابتسام بغلانیهمسر امجد
مهدی صباغیپدر مصطفی
هاشم روحانی
هما خاکپاشعضو سابق سازمان مجاهدین
رها خدایاریعضو سازمان مجاهدین
سمیه نجومی
سمیه تاجیکانسیخلافکار
نبی الله پیرهادی
مهدی علیپورافسر اداره آگاهی
محمد علایی
یاسین مسعودی
مهسا حجازی
شهریار عسگری
پولاد مختاری
حسام الدین مرادی
اشکان هورسان

نقش آفرینی بازیگران سریال خانه امن

در سریال خانه امن شاهد نقش آفرینی هنرپیشه هایي چون: حمید رضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمید رضا عطایی و سپیده خداوردی هستیم کـه دیدن این سریال را جذابتر خواهد کرد.

شهره سلطانی و شیوا ابراهیمی از بازیگران زن این سریال هستند و نقش دو مادر را در سریال خانه امن ایفا میکنند و برای اولین بار تجربه ای متفاوت را در دنیای هنر کسب خواهند کرد.

بیوگرافی مختصر از بازیگران سریال خانه امن

نگاهی بر بیوگرافی امین زندگانی در نقش افشین

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در پنجمین روز از شهریور 1351 در تهران و در خانواده ای اهل موسیقی متولد شد، پدر او سیاوش زندگانی یکی از اساتید موسیقی بود و در سال 1382 از دنیا رفت. او یک برادر به نام امین دارد که در عرصه موسیقی فعالیت میکند.

وی که از بازیگران سریال خانه امن است در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت، وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل همسرایی مختار ، خروسک پریشان ، بازی تابلوی آخر ، به من دروغ بگو ، دو مرد بر یک نیمکت ، سرخ سوزان ، مرغ دریایی به ایفای نقش پرداخت.

امین زندگانی بازیگر کم حاشیه سینما و تلویزیون می گوید از شهرت فراری است و بعد از هر بازی دوست دارد در جزیره ای دور از شهرت و حواشی باشد، هر چند که بازیگرنماها دست از حواشی برنمی دارند. بازیگر آثاری همچون «ملک سلیمان»، «مختارنامه»، «شاهگوش» و «معصومیت از دست رفته» که این شب ها سریال خانه امن را روی آنتن شبکه یک سیما دارد، سعی می کند نقش های تکراری را متفاوت بازی کند که این رمز ماندگاری آن هاست.

بیوگرافی کاوه آفاق در نقش فرزاد صراف

کاوه آفاق یکی دیگر ازبازیگران سریال خانه امن در نقش فرزاد و عضو یک گروه مافیا بود و حضوری افتخاری در این سریال برای کسب تجربه های جدید داشت.

کاوه آفاق متولد 12 اردیبهشت 1362 در تهران، خواننده است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته معماری از دانشگاه مشهد است، علاوه بر خوانندگی، ترانه سرا، آهنگسار و استاد نوازندگی گیتار الکترونیک است.

کاوه آفاق تجربه بازی در چند نمایش و فیلم سینمایی لامینور را در کارنامه هنری اش داشت و بازی در نقش کوتاهی به نام فرزاد در سریال خانه امن تجربه ای متفاوت برای او محسوب میشود.

کاوه آفاق از بازیگران سریال خانه امن در نقش فرزاد صراف

نگاهی بر بیوگرافی سیما تیرانداز در نقس ثمین هدایت

سیما تیرانداز متولد سال 1349 در تهران از بازیگران تئاتر و سینمای ایرانی است. وی کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشکدۀ سینما و تئاتر دارد. سیما تیرانداز همسرسابق ناصر هاشمی و همسر کنونی مجید جوزانی است و یک پسر به نام رایان دارد.

او با بازی در نقش کوتاهی در فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی به سینما آمد و سپس در فیلم بانو ساخته دیگر داریوش مهرجویی بازی کرد. اما سایه های هجوم فرصت مناسبی برای هنرنمایی او بود که برای بازی در همین فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر زن از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.وی یکی دیگر از بازیگران سریال خانه امن است.

سیما تیرانداز از بازیگران سریال خانه امن در نقس ثمین هدایت

بیوگرافی حمیدرضا پگاه در نقش کمال

حمیدرضا پگاه بازیگر توانا و جذاب کشورمان است که در سال 1350 به دنیا امده و نزدیک به 30 سال است که به عنوان هنرپیشه فعالیت دارد.وی که از بازیگران سریال خانه امن است اولین فیلم خود را در سال 72 و با بازی در مجموعه ظلغ ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد. او در تلویزیون با سریالهای تفنگ سرپر (در نقش غیبیش) و آخرین گناه و در سینما با بازی در فیلم این زن حرف نمی‌زند، مورد توجه قرار گرفت.

محمدرضا پگاه سه خواهر و یک برادر دارد و خود فرزند دوم خانواده است. او صاحب یک فرزند به نام حنا پگاه است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه ضلع ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد.

در سینما و تلویزیون محمدرضا پگاه را به نجابت و صداقت می‌شناسند. او بسیار صبور است و معتقد است فقط مرگ است که چاره ندارد وگرنه هر مشکل و مسئله ای یک چاره و راه حلی دارد. جالب است بدانید خواب نقطه ضعف محمدرضا پگاه است. تنها چیزی که می‌تواند او را از پا دراورد کم خوابی است.
محمدرضا پگاه در سریال خانه امن نقش کمال سرتیم امنیتی را بازی می‌کند که با داعش در حال مبارزه است و رد داعشی‌ها را از کرکوک تا تهران می‌زند.

نگاهی بر بیوگرافی بازیگر محبوب سوگل طهماسبی در نقش غزل

سوگل طهماسبی متولد 25 بهمن ماه 1364 و بزرگ شده اهواز است .

این بازیگر جوان بازی در سریال هایی چون برادر ، کیمیا ، بچه مهندس ، گاندو ، سلام آقای مدیر ، دنگ و فنگ روزگار ، روزهای بهتر ، شکوه یک زندگی ، گشت ویژه ، فاصله ها و… را در کارنامه هنری اش دارد.

بازیگری را از سال 1372 وقتی 8 ساله بود برای اولین بار در تئاتر تجربه کرد تا اینکه سال 1380 در مقطع اول دبیرستان موفق به دریافت جایزه از جشنواره استان شد

کیانوش عیاری یکی از داوران حاضر در جشنواره از آنجا بازی وی را پسندید و او را برای بازی در سریال روزگار قریب انتخاب کرد.

سال 1380 سوگل 16 ساله با مادرش راهی تهران شد تا چند سکانس در سریال روزگار قریب بازی کند اما بلافاصله پیشنهاد بازی در سریال یوسف پیامبر را هم گرفت.

سوگل طهماسبی یکی از بازیگران سریال «خانه امن» است و در نقش غزل حضور دارد.او که معمولا ایفاگر نقش های مثبت در سریال های تلویزیونی است، در این مجموعه کاراکتر متفاوتی را بازی می کند. او نقش دختری به نام غزل را ایفا کرده که از یک جایی به بعد شخصیتش در داستان تغییر می کند.

سوگل طهماسبی از بازیگران سریال خانه امن در نقش غزل

بیوگرافی سپیده خداوردی در نقش نرگس

سپیده خداوردی متولد سال ۱۳۶۰ در شهر اراک است. در مدرسه موسیقی و دانشکده تئاتر و ادبیات دراماتیک خوانده است و بازیگری را با تئاتر شروع کرده است. سپیده خداوردی در یک خانواده 4 نفره بزرگ شده است و برادری کوچکتر دارد که متولد 1393 هست.

او بازیگری را به طور حرفه‌ای با مجموعه بچه‌های خیابان ساخته همایون اسعدیان در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و ایستگاه بهشت، قهوه اسپرسو، یک گوشه پاک و پرنور و گیلعاد از جمله اولین آثاری هستند که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت.

سپیده خداوردی یکی دیگ از بازیگران سریال خانه امن است که در این سریال نقش نرگس خواهر کمال را بازی می کند که یک پزشک است که به خاطر برادرش از خیلی چیزها گذشته و برای برادرزاده هایش که مادر ندارند، مثل یک مادر است و از خودگذشتگی می کند.

من پیش از این هم با آقای معظمی در سریال ترور خاموش همکاری کرده و تجربه حضور در کارهای امنیتی را دارم و با روند کاری ایشان کاملا آشنا هستم. برایم همکاری با ایشان خیلی جذاب بود، چون کارگردانی است که کارش را بلد است و حواسش به عوامل هست و البته نگاه و دکوپاژهای ویژه ای دارد. از طرفی کارهایی که می سازد، ریتم خوبی دارد. در کل خوشحالم که با این گروه خوب همکاری می کنم. سپیده خداوردی

سپیده خداوردی از بازیگران سریال خانه امن در نقش نرگس

بیوگرافی بازیگر جوان سامان صفاری در نقش پیام

سامان صفاری جوان خوش قد و بالای سینمای ایرانی متولد 30 شهریور ماه سال 66 است. سامان صفاری هرچند از دهه 80 فعالیت سینمایی اش را آغاز کرد اما در سریال دلدادگان ساخته منوچهر هادی به شهرت رسید.

سامان صفاری در رشته جهانگردی درس خوانده و لیسانس دارد. او یک جوان خانواده دوست است و سعی می کند خانواده اش را از حاشیه های سینما دور کند. سامان صفاری اصالتا اهل شهر یزد است و دو تا برادر با نام‌ های ابوالفضل و اشکان دارد که فیلمنامه نویس و تهیه کننده ساکن آلمان هستند.

وی در سال ۱۳۹۹ یکی از بازیگران سریال خانه امن است که در نقش پیام و به کارگردانی احمد معظمی بازی کرد.

وی درباره حضور در سریال «خانه امن» توضیح داد: جالب است بدانید من پیش از آن که صحبتی با گروه سازنده «خانه امن» داشته باشم سریال قبلی احمد معظمی «سارق روح» را دنبال می‌ کردم و برایم بسیار جذاب بود سبک کارگردانی و دکوپاژ وی را در کار دوست داشتم، ولی در زمان خوبی سریال پخش نشد.

اگر در شرایط بهتری روی آنتن می‌ رفت خیلی از بیننده‌ ها می‌ توانستند کار را دنبال کنند. خوشحالم با گروه احمد معظمی و صفری کار می‌ کنم و امیدوارم «خانه امن» در شرایط خوبی روی آنتن برود و دیده شود.

سامان صفاری از بازیگران سریال خانه امن در نقش پیام

بیوگرافی شهره سلطانی در نقش نسرین

شهره سلطانی متولد سال 1348 در بجنورد بازیگر سینما و تلویزیون است. وی لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.بازی در تئاتر را از سال 1366 و همچنین کار در سینما را از سال 1372 با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرد. هم اکنون شهره سلطانی سرپرستی گروه موسیقی بانوان تیک را عهده دار است.

شهره سلطانی و شیوا ابراهیمی بازیگران سریال خانه امن هستند که نقش دو مادر در موقعیت‌هایی متفاوت و دلهره‌آور را ایفا می‌کنند که در کارنامه کاری خود تجربه جدیدی محسوب می‌شود.

شهره سلطانی از بازیگران سریال خانه امن در نقش نسرین

بیوگرافی مهدی شاکریان در نقش آمریکایی

مهدی شاکریان از بازیگران سریال خانه امن است و این روزها مشغول بازی در این سریال به کارگردانی احمد معظمی است. وی متولد ۱۳ تیر ماه سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم مکانیک و اصالتا گیلانی می باشد.

از آثار ایشان میتوان به “تله فیلم” کتیبه به کارگردانی حسین قاسمی جامی، “فیلم سینمایی فهرست مرگ” به کارگردانی محمد عبدی زاده، فیلم پالتو شتری به کارگردانی مهدی علی میرزایی،”سریال آنام “به کارگردانی جواد افشار،”سریال از یادها رفته” به کارگردانی بهرام بهرامیان و … اشاره کرد.

شاکری که علاوه بر بازیگری یک بدل کار حرفه ای است توانست نظر احمد معظمی را به خود جلب کند و بعد از عبور از فیلترهای مورد نظر جزء پنج بازیگر اول این سریال امنیتی تبدیل شد.

لازم به ذکر است که بسیاری از اپوزسیون های خارج نشین سعی داشتند تا با تطمیع وی او را به عنوان مجری بازیگر به جم تی وی دعوت کنند که در پستی جالب نوشت:اگر سینمای ایران روزی جهنم شود و من هیچ پیشنهادی نداشته باشم، بهشت دروغین شما را با جهنم سینمای ایران معاوضه نخواهم کرد من یک هنرمند و عاشق مردم و کشورم هستم و علاقه و احترام مردم را به دلارهای آلوده شما نخواهم فروخت.

مهدی شاکریان از بازیگران سریال خانه امن در نقش آمریکایی

 

بیوگرافی روژین رحیمی طهرانی بازیگر معروف تئاتر در نقش فرشته

روژین رحیمی طهرانی از بازیگران سریال خانه امن در نقش فرشته متولد 4 مهرماه سال 1372 در تهران است.

وی فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر تهران است.

روژین رحیمی طهرانی از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در دوران نوجوانی با حضور در تئاتر فعالیت خود را در زمینه اجرا شروع کرد.

روژین رحیمی طهرانی فعالیتش را با بازیگری در تئاتر، پرفورمری و آواز خوانی شروع کرد و پس از سالها حضور و تجربه موفق در تئاتر اولین بار برای بازی در جلوی دوربین، در فیلم سینمایی اختاپوس، آهوی پیشونی سفید در سال 1391 به «کارگردانی سید جواد هاشمی» حضور پیدا کرد پس از آن نیز در سال 1394 در فیلم سینمایی کارگر ساده نیازمندیم به «کارگردانی منوچهر هادی» در نقش مونس به ایفای نقش پرداخت.

روژین رحیمی طهرانی در جدیدترین کارش در سریال خانه امن به ایفای نقش پرداخته است.

روژین رحیمی طهرانی از بازیگران سریال خانه امن در نقش فرشته

بیوگرافی شایسته ایرانی در نقش یلدا و تحصیلات او

شایسته ایرانی متولد 2 تیر 1358 در تهران ، از بازیگران سریال خانه امن است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که علارغم استعداد شگرفی که در بازی دارد اما همیشه گزیده کار است.

اولین بار در سال 1388 با سریال عید امسال به کارگردانی سعید آقاخانی جلوی دوربین رفت اما شهرت اش از سال 98 با سریال ترور خاموش شروع شد.

در مجموعه ترور خاموش چهره هایی چون سعید راد ، پرویز فلاحی پور ، پریوش نظریه ، ستاره اسکندری و سامیه لیک حضور داشتند.
ترور خاموش اولین تجربه همکاری من با احمد معظمی بود به نظر من او بسیار کارگردان مستعد و با اخلاقی است و میتوان با او به یک وجه اشتراکی کاری خوبی رسید.

بازیگر مشهور و بی حاشیه کشورمان تجربه ای متفاوت را در سریال تلویزیونی خانه امن تجربه کرده است. وی که سابقه حضور در سریال ستایش را دارد در این مجموعه در نقش مقابل رحیم نوروزی بازی کرده است.

شایسته ایرانی از بازیگران سریال خانه امن در نقش یلدا

بیوگرافی کاظم برزگر در نقش بیژن

کاظم برزگر بازیگر و کارگردان متولد 9 اسفند ماه 1363 در تهران است. او هنرمند جوانی است که کار خود را خیلی زود شروع کرد و سابقه بسیاری در حوزه بازیگری دارد.

کاظم برزگر از سال 84 در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد و سپس وارد تئاتر شد. اولین کار کاظم برزگر در سال 85 و با تئاتر بیا فالتو ببینم بود. این تئاتر کمدی بود و پس از آن نقش‌های کمدی کاظم برزگر بیشتر شد.

شاید بتوان گفت وی یکی از خشن‌ترین نقش هارا در بین بازیگران سریال خانه امن بازی کرده است. او در این سریال نقش بیژن یا رحیم را بازی می‌کند. جوان تروریستی که سالها عضو داعش بوده و برای منفجر کردن تئاتر شهر در تهران به ایران می‌آید. او از مدتها قبل از سوی ماموران امنیتی شناخته و تحت نظر گرفته می‌شود. کشمکش و جدال این مرد جوان با گذشته‌است یکی از گره‌های داستانی سریال خانه امن است.

کاظم برزگر از بازیگران سریال خانه امن در نقش بیژن

بیوگرافی شیوا ابراهیمی در نقش مهسا

شیوا ابراهیمی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون در سریال «خانه امن» که از شبکه یک سیما پخش می شود، در نقش مهسا و همسر داوود عضو باند پولشویی و قاچاق نقش آفرینی کرده است.

شیوا ابراهیمی متولد ۲۹ بهمن ۱۳۵۵ در شمیرانات است که سال ۱۳۷۳ پس از ورود به دانشکده تئاتر فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجویی آغاز کرد و اولین کار حرفه‌ای خود را جلوی دوربین با سریال «کهنه سوار» در سال ۱۳۷۵ به کارگردانی اکبر خواجویی شروع کرد.

سال 1380 وقتی 25 ساله بود با فیلم سینمایی شام آخر به کارگردانی فریدون جیرانی وارد سینما شد اما چهره اش سال 92 از سریال مدینه بیشتر برای مخاطبان شناخته شد.

بازی او در سریال «پرده نشین» در سال 93 و سریال «مینو» در سال 97 به شهرت او افزود.

شیوا ابراهیمی که به تازگی در سریال خانه امن در نقش یک مادر ظاهر شده است، درباره نقش مادری که در این مجموعه بازی می کند به فارس گفته است: اصولا نگارش فیلمنامه به گونه ای است که زنان یا نقش مادر یا همسر و دختر را ایفا می کنند که به عقیده من کار سختی نیست . سریال «خانه امن» هم سریالی امنیتی – جاسوسی است طبعا نقش مردان در این مجموعه باید پررنگ باشد اما خوشبختانه بعد از خوانش فیلمنامه متوجه شدم که تصورم درباره کار غلط بوده و درست است که حجم نقش به دلیل مضمون سریال کم است اما نقشی تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در ابتدا که فیلمنامه را خواندم شاید به این سمت متمایل بود که نقشی معمولی را باید به عینیت بدل کنم اما با پیشرفت داستان متوجه شدم فراتر از یک مادر است که یک فرزند دارد و کاملا نقشی چالش برانگیز است و در ابتدا شاید شخصیتی تک وجهی باشد اما در ادامه شاهد چند وجهی بودن شخصیت می شویم که برایم بسیار جذاب و خوشایند شد و ایفای نقش «مهسا» را پذیرفتم.

شیوا ابراهیمی از بازیگران سریال خانه امن در نقش مهسا

بیوگرافی رحیم نوروزی در نقش ناصر یکی از اعضای گروهک مجاهدین خلق

رحیم نوروزی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون بازی او را در سریال «یوسف پیامبر» و « پس از باران » هنوز به خاطر دارند، به تازگی با سریال امنیتی خانه امن به قاب تلویزیون بازگشته است.

نوروزی پیچیده‌ترین و متفاوت‌ترین نقش کارنامه هنری خود را در این سریال ایفا می کند و به عنوان ناصر افتخاری همسر یلدا نقش یکی از اعضای گروهک ضدانقلاب « مجاهدین خلق» را بازی می کند.

رحیم نوروزی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون متولد سال 1346 در رشت و دانش آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و به تدریس در دانشگاه سوره هم اشتغال دارد.

این بازیگر کشورمان در زمینه خوشنویسی هم مهارت دارد و از سال ها پیش در انجمن خوشنویسان تا مقطع ممتاز در محضر استادانی شامل جواد بختیاری ، علی شیرازی و یدالله کابلی دوره دیده است.

وی بازیگری را با حضور در کلاس های بهزاد عشقی، بهروز بقایی و امیر ثابت در رشت آغاز کرد و بعد در کلاس های بازیگری زنده یاد حمید سمندریان حضور یافت و از حدود سال 75 به عنوان بازیگر به دنیای تلویزیون و سینما نیز راه یافت.

رحیم نوروزی از بازیگران سریال خانه امن در نقش ناصر

نگاهی بر بیوگرافی پرویز فلاحی پور در نقش قاضی

پرویز فلاحی پور که از بازیگران سریال خانه امن است در این سریال نقش عباس، قاضی عدالتخواه قوه قضاییه را بازی می کند که در هر شرایطی وظیفه انسانی و حرفه ای اش حرف اول را می زند.
این بازیگر فارق التحصیل رشته زبان انگلیسی است و فعالیت هنری اش را با بازی در تئاتر آغاز نمود.

پرویز فلاحی‌پور فعالیت هنری‌اش را با بازی در تئاتر آغاز نمود. بازی در نقش یاور در مجموعهٔ «شب دهم» (۱۳۷۹) موجب شد تا این هنرمند در بین مخاطبان به چهره‌ای شناخته‌شده مبدل گردد.

حسن فتحی یکی از نقش‌های اصلی سریال شب دهم را به پرویز فلاحی‌پور داد و او آنقدر این نقش را خوب بازی کرد که بین عموم مردم به شهرت رسید و در ادامه در سریال‌هایی مانند مرد هزار چهره, گل‌های گرمسیری, دلنوازان, شهرزاد و … بازی کرد.

پرویز فلاحی پور از بازیگران سریال خانه امن در نقش قاضی

بیوگرافی حمیدرضا عطایی در نقش کیان

حمیدرضا عطایی بازیگری‌ است که قرار نبود بازیگر شود و به شکل کاملا اتفاقی وارد سینما شد.
حمیدرضا عطایی متولد سال 63 است. او یک ورزشکار کاملا حرفه ای است. و تا سال 82 به عنوان نجات غریق و قهرمان شنا فعالیت داشته است.
جالب است بدانید ورود او به سینما کاملا اتفاقی بود. وقتی تیم کارگردانی مختارنامه برای تمرین شنا و بوکس دنبال مربی می‌گشتند حمیدرضا عطایی که استاد نجات غریق است به این تیم معرفی شد. بدن ورزیده و همیشه اماده او دلیل موفقیتش برای حضور در بازیگری است.

حمیدرضا عطایی همچنان حرفه اصلی‌اش نجات غریق است و از این راه امرار معاش می کند با این حال دومین بازی او در سریال ترور خاموش باعث شد تا او به بازیگری شناخته‌شده‌تر تبدیل شود و بازیگری هم یکی از شغل‌های او شود. عطایی از بازیگران سریال ترور خاموش بود و آنجا هم نقش یک مامور امنیتی را بازی می‌کرد.

حمیدرضا عطایی در سریال خانه امن نیز یکی از نقش‌های اصلی را بازی کرده است. می‌توان گفت این اولین کار حمیدرضا عطایی به عنوان بازیگر یکی از نقش‌های اصلی است. او در سریال خانه امن نقش مامور امنیتی به نام کیان را بازی می کند که برای نابود کردن داعش و جلویگری از حملات تروریسی به ایران به قلب داعش می‌زند و حتی خود را داعشی جا می‌زند. گریم خاص و متفاوت او در سریال خانه امن به عنوان یک داعشی ، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حمیدرضا عطایی از بازیگران سریال خانه امن در نقش کیان

بیوگرافی شهروز ابراهیمی در نقش شهروز

شهروز ابراهیمی متولد 14 اردیبهشت ماه سال 1356 در تهران می باشد.

وی دانشجوی انصرافی رشته تئاتر می باشد.شهروز ابراهیمی از دوران نوجوانی هنگامی که در مقطع راهنمایی تحصیل می کرده به بازیگری علاقه مند شده و در سال 78 با بازی در فیلم «آخر بازی» ساخته «همایون اسعدیان» فعالیت خود در حرفه ی بازیگری را شروع نمود.

شهروز ابراهیمی که حرفه اصلی اش بازیگری است، یک دوره آموزش بازیگری را در هنرستان صدا و سیما گذراند. وی هم چنین اجرا هم می کند و در شبکه جام جم برای ایرانی های مقیم خارج از کشور برنامه اجرا نموده است.

آقای بازیگر بی حاشیه کشورمان بیشتر در عرصه تلویزیون فعالیت دارد و بعد از سریال های ستایش و بوم و بانو این بار با سریال خانه امن در این جعبه جادو بازی کرده است. وی از بازیگران سریال خانه امن است که در نقش شهروز کارمند ثمین (سیما تیرانداز) حضور دارد.

ضدقهرمان این قصه، اما کاراکتر «ثمین هدایت» با بازی سیما تیرانداز است که رهبری یک باند بزرگ پولشویی در داخل و خارج ایران را برعهده دارد. شهروز ابراهیمی و سامان صفاری هم نیرو‌های او در این باند هستند و نقش نامزد ثمین هدایت را هم کاوه آفاق ایفا می‌کند که در همان قسمت‌ های نخستین سریال به دلیل خیانت به او، توسط خود ثمین هدایت کشته می‌ شود.البته در نیمه دوم سریال با ورود آرش آصفی به قصه، او نیز به جمع ضدقهرمان‌های این قصه اضافه می‌شود. با پیش‌رفتن قصه و مشخص شدن ابعاد دیگر این داستان، سامان صفاری به‌عنوان نیروی نفوذی دستگاه‌های امنیتی در تشکیلات ثمین هدایت معرفی می‌شود.

شهروز ابراهیمی از بازیگران سریال خانه امن در نقش شهروز

بیوگرافی قربان نجفی در نقش ابوعامر

قربان نجفی متولد سال ۱۳۴۷ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. وی از سال ۱۳۷۳ همکاری خود را با رادیو آغاز کرد. او اولین بار در سال ۱۳۷۵ بازی در سینما را با فیلم «سایه به سایه» به کارگردانی «علی ژکان» تجربه کرد.

قربان نجفی از بازیگران سریال جدید « خانه امن »است که در نقش ابوعامر یکی از عناصر گروهک تروریستی داعش را بازی می کند که نقشی متفاوت و پچیده است.

آقای نجفی علاوه بر بازیگری در عرصه هنر به عنوان خواننده نیز فعالیت داشته است. او معتقد است که به دلیل فرصت و وقت آزاد بیشتری که اکنون در اختیار دارد فعالیت های پراکنده اش در حوزه موسیقی را به شکل جدی تری دنبال می کند و بعد از چند قطعه موسیقی به نام های گلن آتلی در سال 1392 و لی لی‌ حوضک در سال 1396 در تلاش است آلبوم موسیقی خود را به صورت مستقل منتشر کند.

علاقه این هنرمند به بازیگری از همان کودکی و 5 سالگی شکل گرفت. دلیلش هم وجود رادیو بود. البته رادیویی که پدرش مدام به آن گوش می‌ داد چون صدای رادیو تنها راه ارتباطی‌ اش با دنیای شهرنشینی بود. قربان نجفی در عشایر قشقایی به دنیا آمد و دوران آموزش ابتدایی‌ اش را در همان چادر های عشایری گذراند.

خودش در این باره گفته است: من بازیگری را از تئاتر، در همان چادرهای سفید عشایری آغاز کردم و بعد هم وارد دانشکده سینما، تئاتر شدم، اما قبل از کار تصویر با دنیای پر رمز و راز رادیو آشنا شدم و از سال 1373 کارم را در رادیو شروع کردم. وقتی اولین بار وارد سازمان شدم، احساس کردم به جایی رسیده‌ام که ایده‌ آل من است.

همان طور که وقتی وارد دانشکده شده بودم، فکر می‌کردم مدینه فاضله‌ام است، اما در همان روزهای اول شرایط طوری شد که تصمیم گرفتم فقط کار ‌کنم که غذایی برای خوردن، جایی برای خوابیدن و تئاتری برای کار کردن داشته باشم.

این بازیگر درباره سریال تلویزیونی « خانه امن » گفت: من در سریال «خانه امن» نقش یک داعشی را بازی می‌کنم، نقش برای من بسیار جذاب است، طبیعتا بازی در نقش یک فرد داعشی برای من سخت است زیرا چنین کاراکتری را در هیچ کجای دنیا دوست ندارند اما من عادت دارم که تماما در نقش قرار گیرم و حواشی آن را فراموش کنم.

وی درباره سختی بازی یک کاراکتر داعشی افزود: خیلی سخت است که من به عنوان بازیگر نفرت خود و عواطفم نسبت به داعش را فراموش کنم و خودم را به نقش بسپارم اما تمام تلاشم را کردم تا این نقش را بهترین شکل ممکن ایفا کنم.

قربان نجفی درباره چگونگی رسیدن به نقش خود در سریال «خانه امن» ادامه داد: من هرگز برای رسیدن به این نقش فیلم های مستند داعشی‌ها را ندیدم زیرا نمی توانم خشونت آنها را تحمل کنم، البته برای ما فیلم هایی در این زمینه به نمایش گذاشته شد اما تحمل کمترین خشونت موجود در این آثار را هم نداشتم، زیرا دیدن چنین صحنه هایی تاثیر طولانی مدتی بر روح انسان می گذارد به همین دلیل من از لحاظ عاطفی به هیچ وجه تحمل دیدن این فیلمها را ندارم.

وی در ادامه اظهار کرد: هرچند روحیه من نسبت به خشونت ضعیف است اما تمام تلاشم این بود تا نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا کنم، تا جایی که خودم دیدم و به گفته دوستان نقش به خوبی از آب در آمده است، حال باید دید که مخاطبان چه نگرشی به اثر خواهند داشت. البته این را هم بگویم که من در سریال «خانه امن» نقش یکی از افراد معروف داعش را بازی می‌کنم و همین ممکن است بر سختی این شخصیت اضافه کند.

بازیگر سریال «خانه امن» ایفای نقش های مختلف را دغدغه اصلی و همیشگی خود خواند و اظهار کرد: از نظر من تیپ و ظاهر فرد در بازیگری چندان مهم نیست و بازیگر باید در قامت هر نوع کاراکتری قرار گیرد، من شاید شباهت ظاهری و روحی به شخصیت معروف داعشی نداشته باشم اما سعی کردم به بهترین نحو او را بازی کنم.

نجفی درباره احتمال موفقیت سریال «خانه امن» تصریح کرد: وقتی به این سریال اضافه شدم یکی از دغدغه‌هایم این بود که جامعه با توجه به تنفر مردم از گروهک تروریستی داعش شاید از این اثر استقبال نکند اما وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که این اثر دارای ابعاد گوناگونی است که هر کدام می توانند مخاطب را با خود همراه سازند و به شخصه امیدوارم که این سریال جزو آثار پرمخاطب تلویزیونی باشد.

قربان نجفی از بازیگران سریال خانه امن در نقش ابوعامر

بیوگرافی حسین سحرخیز در نقش مهران

حسین سحرخیز در سال 1333 در تهران متولد شد. از سال 1354 به عنوان بازیگر وارد عرصهٔ هنر تئاتر گردید. از سال 1358 به جمع بازیگران تلویزیونی پیوست و از سال 1372 به سینما راه یافت. سحرخیز از سال 1368 تا سال 1372 برای معالجات خود در خارج از کشور از صحنهٔ فعالیت های هنری به دور افتاد. او در سال 1367 موفق به کارگردانی سریال تلویزیونی به نام آخرین روز تابستان گردید و در طول فعالیت خود در عرصهٔ تئاتر کارگردانی چندین نمایش را به عهده گرفت. سحرخیز در چندین جشنوارهٔ تئاتر فجر به عنوان داور و کارشناس نیز حضور داشته است.وی یکی دیگر از بازیگران سریال خانه امن است.

حسین سحرخیز از بازیگران سریال خانه امن در نقش مهران

 

بیوگرافی ارسطو خوش رزم در نقش محسن و خانواده ی هنری او

ارسطو خوش رزم بازیگر جوانی که سابقه ای درخشان در دنیای نمایش دارد از بازیگران سریال خانه امن در نقش محسن است.

ارسطو خوش رزم بازیگر سریال خانه امن در خانواده ای هنرمند متولد شد و پدرش بهروز خوش رزم تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سینما است.

ارسطو خوش رزم بازیگری را از دوران کودکی آغاز کرد اما فعالیت حرفه ای او در دنیای هنر از سال 1384 و با سریال یک مشت پر عقاب به کارگردانی اصغر هاشمی آغاز شد.

این بازیگر جوان در سریال خانه امن نقش محسن را بازی میکند که پسر کمال مامور امنیتی این سریال با بازی حمیدرضا پگاه است و دانشجوی نخبه رشته کامپیوتر است که در دام جاسوسان می افتد و ماجراهای متعددی برای او رخ میدهد.

ارسطو خوش رزم دارای لیسانس مهندسی کشاورزی زراعت و اصلاح نباتات از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است. ارسطو یک خواهر به نام غزل دارد و این خواهر و برادر رابطه بسیار خوبی با هم دارند.

ارسطو خوش رزم از بازیگران سریال خانه امن در نقش محسن

بیوگرافی نیلوفر کوخانی در نقش تابان بازیگر تازه کار سینما

نیلوفر کوخانی هنرپیشه و کارگردان سینما، تئاتر متولد دومین روز از شهریور ماه سال 1369 در شهر تهران است، نیلوفر کوخانی بازیگری جوانی است که تاکنون کمتر کسی او را دیده‌ اما در همین کارهایی کمی که حضور داشته موفق بوده و نشان داده می‌تواند بسیار خوش آتیه باشد.

او از بازیگران سریال خانه امن در نقش تابان خواهر ثمین هدایت با بازی سیما تیرانداز را در سریال خانه امن برعهده دارد.نیلوفر کوخانی در سریال خانه امن بازیگر نقش تابان است و این کار جدیدترین تجربه بازیگری این بانوی هنرمند جوان در دنیای تلویزیون است.

این بازیگر جوان در این سریال با سامان صفاری بازیگر نقش پیام همبازی است و بعد از حدود دو سال بازگشتی دوباره را به تلویزیون تجربه کرد.

نیلوفر کوخانی فارغ التحصیل کارگردانی است و سال 91 توانست با بازی در سکانسی کوتاه در سریال ستایش 2 به دنیای بازیگری راه یابد و سریال چرخ فلک اولین تجربه جدی بازیگری او در تلویزیون بود.

سریال تاریکی شب روشنایی روز یکی دیگر از سریال هایی است که نیلوفر کوخانی در آن به ایفای نقش پرداخته است.

نیلوفر کوخانی از بازیگران سریال خانه امن در نقش تابان

بیوگرافی زهرا نعیمی در نقش زهره

زهره نعیمی متولد ۱ خرداد ۱۳۷۵ در تهران، بازیگر است. او لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره دارد. او برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ در سریال تلویزیونی «چرخ و فلک» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد ، بهرام عظیم‌پور و احسان عبدی‌پور، در اپیزود “نوری” در نقش مهتاب بازی کرد.

زهره نعیمی با بازی در سریال تلویزیونی «بی قید و شرط» به کارگردانی شهرام شاه حسینی، توانست بیش از پیش در میان مخاطبین تلویزیون شناخته شود. در این سریال دیگر بازیگرانی همچون مرجانه گلچین و علی عمرانی حضور دارند. زهره نعیمی در سریال «پرگار» ساخته‌ی شهرام شاه حسینی، نقش زهره را بازی کرد. او در این سریال با بابک کریمی همبازی بود و نقش دختر او را ایفا کرد.

وی در یک خانواده چهار نفره متولد شده و یک برادر کوچکتر از خودش نیز دارد، پدرش شغل آزاد و مادرش خانه دار است.

از بچگی پدر و مادرش در این راه حمایتش می کردند و حال کم کم چهره اش در عرصه بازیگری به شهرت رسیده است.

زهره نعیمی از بازیگران سریال خانه امن است که در نقش دختر کمال (با بازی حمیدرضا پگاه )ایفای نقش می کند.

زهرا نعیمی از بازیگران سریال خانه امن در نقش زهره

بیوگرافی افشین حسنلو در نقش سامر

افشین حسنلو 8 آبان 1371 در زنجان متولد شد، با 196 سانتی‌متر یک بازیگر قد بلند تئاتر و تلویزیون است.

تحصیلاتش تا مقطع كارشناسي در رشته نرم افزار كامپيوتر فارغ التحصيل شده است، از نوجوانی به بازیگری علاقه داشت و پس از چندین سال توانست با ورود به صحنه تئاتر به خوبی بدرخشد.

اصالتا در زنجان به دنیا آمده است و یک خواهر كوچكتر از خودش به نام آذين دارد که او نیز در رشته گريم سينما و تئاتر كار و تحصيل ميكند.

آقای حسنلو در نوجوانی و دوران مدرسه علاقه زیادی به ورزش بسکتبال داشت که شش سال این رشته را به صورت حرفه اي دنبال كرد

گفتنی است زمانی که 5 سال سن داشت به همراه خانواده اش به تهران مهاجرت کردند و در حال حاضر با پدر و مادر و خواهرش زندگی می کند.

در دوران نوجوانی کم کم علاقه و استعدادش او را به سمت بازيگري سوق داد: بعد از خدمت سربازي بازيگرى برایم جدى شد، سال 1396 از طريق يک فراخوان جذب بازيگر قد بلند براي يك نمايش وارد عرصه تئاتر شدم.

پس از سال ها تلاش روی صحنه تئاتر، بالاخره سال 1399 توانست با حضور حرفه ای خودش در سریال “خانه امن” با نقش سامر که یک تروريست داعشى است به خوبی بدرخشد.

افشین حسنلو از بازیگران سریال خانه امن در نقش سامر

بیوگرافی آرش آصفی در نقش داوودخان

آرش آصفی از بازیگران سریال خانه امن است که در قسمت سیزدهم به مخاطبان این مجموعه در یک نقش منفی معرفی شد.

آرش آصفی متولد سال 1357 در ساوه است. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1383 با فیلم « مواجهه » آغاز کرد. او بازی در سریال‌های « مدینه » و « روزهای به یادماندنی » و فیلم های امکان مینا» و « مواجهه » را درکارنامه دارد.

او در فیلم « گیتی همسر علیرضا» نیز ایفای نقش کرده که هنوز به اکران عمومی نرسیده است.

این بازیگر در قسمت سیزدهم سریال « خانه امن » از کاراکتر آرش آصفی در نقش یکی از اعضای باند قاچاق و پولشویی رونمایی شد. بازیگری که ابتدا در فیلم «رستاخیز» دیده شد و بازی او، نویدبخش حضور یک چهره تازه در عرصه سینما و تلویزیون بود.

او در این سریال نقشی منفی برعهده دارد و گریم و نقش متفاوت او در این مجموعه، مجالی برای دیده شدن دوباره توانایی های این بازیگر جوان است.

آرش آصفی از بازیگران سریال خانه امن در نقش داوودخان

بیوگرافی گیلدا ویشکی در نقش امینی

گیلدا ویشکی بازیگر زیباروی کشورمان کارش را با تئاتر آغاز کرده و در چند فیلم سینمایی حضور داشته که مهمترین آن پیلوت می باشد وی از بازیگران سریال خانه امن است که برای اولین بار در سریال خانه امن بازی کرده است.

گیلدا ویشکی متولد ۱۰ مهر ۱۳۷۰ در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. از میان نمایش‌ هایی که وی در آن‌ها حضور داشته می‌توان به «هرکسی یا روز می‌میرد یا شب، من شبانه‌ روز» و «بین خودمان باشد» اشاره کرد.

او در سال ۱۳۹۶ در فیلم «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی نقش یکی از مسافرین هواپیما را بازی کرد. از مهم‌ترین آثار گیلدا ویشکی می‌ توان «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان را نام برد.

در این فیلم بازیگران مطرحی مانند بهدخت ولیان، سعید آقاخانی، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ، بانیپال شومون و پریوش نظریه به ایفای نقش پرداختند.

گیلدا ویشکی از بازیگران سریال خانه امن در نقش امینی

حاشیه هایی که سریال خانه امن بهمراه داشت

واکنش رسمی استقلال به سریال خانه امن

در قسمت چهل و چهارم این سریال که شب گذشته از شبکه اول سیما پخش شد، یکی از تروریست ها با پرچم استقلال وارد استادیوم آزادی شد و دو هفته پیش از انجام عملیات تروریستی، با فیلمبرداری از استادیوم آزادی، انجام این عملیات را طرح ریزی می کردند.

این چند سکانس که در زمان برگزاری یکی از دیدارهای استقلال و در استادیوم آزادی فیلم برداری شده بود، با واکنش باشگاه استقلال مواجه شد. البته اینگونه شنیده شده که قرار است در قسمت های بعدی، سکانس های حضور تروریست ها در استادیوم آزادی، در میان هواداران پرسپولیس نیز نشان داده شود.

کانال رسمی باشگاه با انتشار بیانیه ای از تشکیل جلسه هیئت مدیره آبی پوشان برای رسیدگی به این موضوع خبر داد. در این بیانیه آمده است:

« در پی توهین صورت گرفته به هواداران استقلال در سریال خانه امن که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، صبح امروز (دوشنبه) هیات مدیره استقلال جلسه‌ای در ساختمان این باشگاه و با حضور مدیرعامل استقلال تشکیل داد.

روز گذشته سکانسی از سریال ((خانه امن )) از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش و در فضای مجازی دست به دست شد که علی رغم همه ارزش‌های بالای این سریال پرمحتوا، صحنه‌ای توهین آمیز را به نمایش گذاشت. صحنه نمایش داده شده به قدری منزجر کننده بود که از بیان آن خودداری می‌شود.

باشگاه استقلال ضمن اعتراض شدید به این خطای بزرگ، انتظار دارد رئیس محترم سازمان صداوسیما به این معضل که در برنامه‌های آن سازمان پر تکرار هم شده، ورود کرده و ضمن عذرخواهی از سرمایه‌های اصلی باشگاه یعنی هواداران شریف و فهیم، هرچه سریعتر نسبت به جبران آن اقدام کند.»

اما دلیل حضور یک تروریست با پرچم استقلال چه بوده است؟

داستان از این قرار است که عوامل سازنده این سریال، با توجه به حساسیت های هواداران فوتبال، قصد داشتند سکانس های مربوط به حضور تروریست ها را در یکی از بازی های تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی فیلمبرداری کنند ولی به دلیل عدم برگزاری بازی تیم ملی، موفق به انجام این کار نمی شوند.

به همین دلیل، آنها در شهرآورد 92 میان استقلال و پرسپولیس تصمیم به فیلمبرداری سکانس های مربوط به حضور تروریست ها را در استادیوم آزادی می کنند. برای جلوگیری از تنش میان هواداران، یکی از تروریست ها با پرچم آبی در میان هواداران استقلال و دیگری با پرچم قرمز در میان هواداران پرسپولیس حضور پیدا می کنند.

اما تدوین این سریال به نحوی بوده است که در قسمت چهل و چهارم که شب گذشته پخش شد، تروریست نخست با لباس استقلال نشان داده شد و در قسمت بعدی، تروریست دوم نیز با لباس پرسپولیس در جایگاه سرخپوشان نشان داده خواهد شود.

اصل داستان نیز بر این اساس است که یکی از تروریست ها توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و تروریست دوم که در جایگاه مقابل حضور دارد، باعث رقم خوردن اتفاقاتی خواهد شد که در قسمت های بعدی از شبکه اول سیما پخش می شود.

کمال واقعی سریال خانه امن چه کسی است؟

ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده): بعد از شهادت حاج قاسم ویژه‌برنامه 100ساعته‌ای برای شبکه سه سیما ساختم؛ خبرنگاری پرسید “سخت نبود”، گفتم “به‌اندازه خودمان ادای رسانه‌ای کردیم.”، اینجا هم در سریال می‌گویم این ادای دین را به جایگاه ایشان داریم، یک پله متفاوت‌تر ما انتخاب اسامی‌مان در این سریال‌ها، ادای دِینی است به شهدای حوزه امنیت کشور؛ شهید کمال شهید برجسته‌ای است از همین شهدای امنیتی کشور. در “ماجرای نیمروز” این اسم برگرفته از آن شهید است و اینجا هم لازم دانستیم این اتفاق بیفتد، به‌طور مشابه درباره سایر کاراکترها و انتخاب اسامی آن‌ها هم سعی کردیم این اتفاق بیفتد.

مثلاً در سریال “ترور خاموش” عکس شهید کمال در اتاق عملیات این مجموعه تلویزیونی است. شهید کمال واقعی همان شهید علی کمال است، این اسم واقعی است، شهدای امنیتی که کارشان از گمنامی گذشته است و بعد از شهادت هم گمنام‌اند.

کمال سریال خانه امن و ترور خاموش

انتقادهایی که به سریال خانه امن وارد شد

سریال خانه امن، سریالی با تم امنیتی که موضوع محوری آن مقابله دستگاه اطلاعاتی کشور با ناامنی‌هایی از جنس داعش یا مفاسدی از نوع اقتصادی و … است. موضوعی که جذابیت و ظرفیت خوبی برای به تصویر کشیدن رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در ماموریت‌هایی خطیر است. اما این جذابیت پرداختن به سوژه‌های امنیتی، شمشیری دو لبه است که ظرافت‌ها و ملاحظات بسیاری را در تمام مراحل نگارش تا نمایش آن باید مد نظر قرار داد.

برخی منتقدان به قسمت دوم این سریال واکنش نشان داده و گفته بودند “در دومین قسمت سریال «خانه امن» شخصی که در سریال نامش “خاوری” و از متهمان اقتصادی است که پیش از بازداشت از کشور گریخته و یادآور کاراکتر “محمودرضا خاوری” متهم فساد بانکی است، در ویلای شخصی‌اش در کانادا زندگی می‌کند، توسط یکی از نیرو‌های امنیتی کشته می‌شود.”

این منتقدان گفته بودند “عملا با استفاده از این سکانس و ارجاع به واقعیت در لایه نخست هیجان فراوانی در این سریال ایجاد می‌شود و احتمالا یک حس رضایت عمومی از دیدن این سکانس در افکار عمومی شکل می‌گیرد و توده‌ها در شبکه‌های مجازی بسیار مسرور و شادمان هستند که نیرو‌های امنیتی وعده ترور یک اختلاس‌گر فراری به نام خاوری را می‌دهند.”

آن ها تاکید کرده بودند “سکانس ترور خاوری ممکن است در لایه اول بسیار خوشایند و باب طبع افکار عمومی باشد و مورد استقبال رسانه‌ها هم قرار گیرد و به خاطر فشار اقتصادی و … و نشان دهنده قدرت امنیتی ایران در آنسوی مرز‌ها باشد، اما وقتی که خاوری هنوز زنده و در حال گذران زندگی در کانادا است، این تصویرگری سبب تضعیف قدرت امنیتی ایران در لایه دوم خواهد شد و عواقب منفی بین المللی فراوانی برای جمهوری اسلامی در آینده‌ای در چندان نزدیک رقم خواهد زد؛ چه اینکه می‌تواند یک تهدید رسمی از سوی جمهوری اسلامی تلقی شود و کار به دام انداختن و بازداشت خاوری با همین یک سکانس، چندین برابر دشوارتر از گذشته شود.”

همچنین این معتقدان معتقدند “فارغ از جذابیت و مخاطب پسند بودن این سکانس در میان عامه مردم، این تصویرگری عوارض گسترده‌ای برای سازمان‌های امنیتی در آینده خواهد داشت و پیامدی مخاطره‌آمیز برای دستگاه پلیسی، امنیتی و دیپلماتیک خواهد داشت و پیامی منفی را به فضای بین المللی مخابره خواهد کرد.”

این دسته از منتقدان گفته بودند “با سالیان متوالی غربی‌ها در تلاش‌اند ایران را عامل بسیاری از حوادث تروریستی همچون قتل شاپور بختیار در تابستان ۱۹۹۱، کشته شدن فریدون فرخزاد شومن، خواننده ایرانی در بن آلمان در تابستان ۱۹۹۲ و ترور سران حزب دموکرات کردستان ایران در رستوران میکونوس برلین در سپتامبر ۱۹۹۲ … معرفی کنند. اما به علت نبود اسناد کافی این موضوع تا کنون نتوانسته‌اند به صورت اهرم جدی علیه ایران مورد استفاده قرار دهند.”

البته، این منتقدان تاکید کرده بودند “اما در سریال خانه امن برای اولین بار و به صورت رسمی، نیرو‌های امنیتی – پلیسی یک شهروند ایرانی کانادایی را در خاک کانادا ترور می‌کنند و حتی به بخشی از اعلان رسمی سریال تبدیل می‌شود. بسیار عجیب است که طراحان این سریال به عواقب این موضوع اصلا توجه نکرده‌اند، آن هم در شرایطی که خاوری در خارج از کشور زنده است و پیگیری‌های رسمی برای بازگرداندن وی به کشور در جریان است.”

آن ها بیان کردند “اگر به هر دلیلی خاوری یا کسی شبیه به وی بر اثر اتفاقی چه عادی و چه غیرعادی! از دنیا برود (مانند آنچه برای قاضی منصوری اتفاق افتاد)، آیا همین سریال نمی‌تواند مستمسکی برای اتهام زنی جدی به ایران شود؟ حال سریالی از شبکه اول صداوسیما پخش شده که رسما یک تروربین المللی را گردن گرفته است! این جریان می‌تواند در آینده همان موجی را ایجاد کند که طرف مقابل به آن نیاز دارد.”

احمد معظمی کارگردان این سریال به گفتگو با رسانه‌ها پرداخته و در پاسخ به منتقدان درمورد کشته شدن خاوری گفته بود “ما قرار گذاشتیم سریالی بسازیم که هم اسمش و هم درونش “خانه امن” باشد، در فیلم‌سازی هم چنین قاعده‌ای را پی گرفتیم حرفی نزدیم و کاری نکردیم که به آن معتقد نباشیم، وقتی شما اسم فیلمی را “خانه امن” می‌گذارید سریال ملّی است و قرار است حرف نظام را بزند نمی‌تواند فیلم خیلی بی‌جهتی نسبت به مسائل داخل باشد، امروز در کشوری زندگی می‌کنید که تورم و مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده و مردم درگیرش هستند.”

معظمی بیان کرد “اساساً وجود کاراکتر افشین و خطّی که او تعقیب می‌کند نمی‌توانست از مسائل اقتصادی و روز کشور بگذرد، در واقعیت ماجرا با پرونده‌هایی سروکار داشتیم و به آن‌ها مراجعه کردیم که تروریسم اقتصادی در کشور ما حضور دارد.”

او افزود “در ابتدای سریال یا فیلم موظفیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم و می‌نویسیم نام‌ها تصادفی‌اند و مختص شخص خاصی نیستند، از این جهت خاوری فرضی که در داستان ما اعدام می‌شود، دو کارکرد دارد؛ اول کارکرد دراماتیک مثل خیلی از فیلم‌های دنیا؛ ما فیلم می‌سازیم در روند فیلم‌سازی کارکرد اقتدار و امیدآفرینی داشته باشد.”

این کارگردان گفته بود “می‌دانید چقدر مردم از این ماجرا خوشحال شدند، کسی نمی‌تواند بگوید من خوشحال نشدم، اصلاً و اساساً ارتباط نزدیک و صریحی که بیننده گرفت به‌خاطر این اتفاقات بود یک‌مقداری بغض‌شان با نمایش این سکانس بیرون ریخت، تلویزیون به این مسائل رسیده است و ما را حمایت کرد تا بافت فیلم بافت روز کشور باشد، وقتی مسائل جاری مانده اولویت‌مان طبیعتاً این مسائل جاری است. ”

معظمی ادامه داد “کارکرد دوم کارکرد سیاسی است که هر فاسد و فراری اقتصادی که بعد‌ها به بیت‌المال دست‌اندازی کند با دیدن چنین صحنه‌ای آرامش نداشته باشد، اگر کمال قصه ما با داعش می‌جنگد و افشین قصه ما هم به نبرد تروریست اقتصادی رفته است، کارکرد‌های امیدآفرین دارد.”

احمد معظمی خاطر نشان کرد “نباید فراموش کنیم حاج قاسم توسط چه‌کسی و چطوری به شهادت رسید، ما یادمان نمی‌رود که صدام چه کرد و یادمان نمی‌رود یک عده در اوج بدبختی اقتصادی مردم دلار برداشتند و فرار کردند، به‌گمان‌مان همه کسانی که دل در گروی علاقه به کشور دارند با این موارد همراه هستند”

او افزوده بود “در رابطه با تیراندازی علیه خاوری که حاشیه درست کرد و مخالف زیادی داشت اصولا از این زاویه نگاه کنید که هشدار می‌دهیم. به همین راحتی نیست که حق ملت را بردارید و بروید و اتفاقی هم نیفتد. اواخر هم خبری خواندم که پلیس امنیت درگیر این شده که از کانادا خاوری را به ایران بازگردانند.”

معظمی گفته بود “این هشداری است که می‌گوید به این راحتی نیست که بخورید و فرار کنید و فکر کنید خبری نمی‌شود. این اتفاقا احساس مسئولیت‌هاست. من در فیلم این را نشان دادم و دلم خنک شد. این صرفا به این علت بود که نشان دهیم به این راحتی نیست که بخورید و بردارید و ببرید. به‌نظرم بیشتر هشدار است.”

کارگردان این سریال گفته بود “مجموعه “خانه امن” به واکاوی تروریسم علیه مردم اشاره می‌کند. تروریسم یک اتفاق یا یک بحث نیست بلکه روایت پیچیده‌تری است. ما در این مجموعه تلویزیونی سعی کردیم جعبه سیاه تروریسم را برای مردم باز کنیم، تروریست‌هایی که با ایدئولوژی‌های مختلف رو به ایران سازماندهی می‌شوند، منتها همه این‌ها در سرمنشأ با هم مشترکند، از دولت‌های تروریستی و یا تروریست‌های دولتی خط می‌گیرند. در “خانه امن” ما سرمنشأ را سرپل قرار دادیم؛ از طریق کامران شخصیتی که صدایش را در مجموعه می‌شنویم این سرپل به سر اژد‌ها می‌رسیم، در واقع ما از یک اجماع نامبارک علیه مردم در مجموعه “خانه امن” مطلع می‌شویم.”

 

تیزر سریال خانه امن

گالری تصاویری از سریال خانه امن

 

حمیدرضا پگاه و امین زندگانی در سریال خانه امن

سکانسی از بازیگران داعشی در سریال خانه امن حمیدرضا پگاه در حال تیراندازی در سریال خانه امن سکانسی از تولد ثمین هدایت با حضور بازیگران سریال خانه امن سوگل طهماسبی در سریال خانه امنسپیده خداوردی و پرویز فلاحی پور بازیگران سریال خانه امن حمیدرضا پگاه در سریال خانه امن سلفی بازیگران سریال خانه امن در ماشینحمیدرضا پگاه در سریال خانه امن حمیدرضا پگاه با لباس عربی در سریال خانه امن

شایسته ایرانی در سکانسی از خانه امن در خارج از کشور

عوامل پشت صحنه سریال خانه امن

عوامل سریال خانه امن عبارتند از:

کارگردان: احمد معظمی

تهیه کننده: ابوالفضل صفری

نویسنده: حسین تراب نژاد

مدیر فیلم برداری: احمد گودرزی

مدیر تولید: کامیاب متولی

تدوین: پریسا ناهیدپور

طراح گریم: محمدرضا ملکی

طراح لباس: آگرین صالحی

طراح صحنه: سعید آهنگرانی

عکاس: سمیرا بختیاری

مدیر تدارکات: فرید خضرایی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا