اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

فیلم سال گربه و خیز دوباره بهرام افشاری برای فتح گیشه

فیلم سال گربه اثری به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی‌زاده محصول سال 1403 است که اکران آن از صبح چهارشنبه ۲۲ فروردین در سینماهای سراسر کشور آغاز میشود. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم سال گربه و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم سال گربه منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم سال گربه چه کسی است؟

کارگردان فیلم سال گربه مصطفی تقی‌زاده است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم سال گربه چیست؟

در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است آمده است: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم سال گربه چیست؟

بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، مرتضی تقی‌زاده، لادن ژاوه‌وند، نوشین تبریزی، رضا رشیدپور، علی اوجی، حمید معصومی‌نژاد بازیگران فیلم سال گربه هستند.

مشخصات فیلم سال گربه

نام فیلمسال گربه
کارگردانمصطفی تقی‌زاده
نویسندهمصطفی تقی‌زاده
تهیه کنندهسعید خانی
ژانرکمدی
پخش خانه فیلم
تاریخ‌های انتشار
22 فروردین 1403
مدت زمان
 105 دقیقه

لیست بازیگران فیلم سال گربه

  • بهرام افشاری
  • سارا بهرامی
  • هومن برق نورد
  • شبنم قربانی
  • لادن ژاوه وند
  • مرتضی تقی زاده
  • نوشین تبریزی
  • رضا رشید پور
  • علی اوجی
  • حمید معصومی نژاد

عوامل فیلم سال گربه

  • نویسنده و کارگردان: مصطفی تقی‌زاده
  • مجری طرح و مدیر تولید: سعید عطائیان
  • مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی
  • تدوین: مرتضی سوری
  • صداگذار و میکس: علیرضا علویان
  • موسیقی: پیام آزادی
  • طراح گریم: محسن دارسنج
  • طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی
  • طراح لباس: آرام موسوی
  • طراح جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده
  • طراح جلوه‌های میدانی: آرش آقابیک
  • جانشین تولید: شهرام شاهرخ
  • دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سعید بیات
  • منشی صحنه: حمیرا نعمت‌اله
  • دستیار تهیه‌کننده:امیرعلی خانی
  • عکاس: اردلان معروفی
  • طراح لوگو و پوستر: محمد روح‌الامین
  • تهیه‌کننده: سعید خانی

معرفی مصطفی تقی زاده کارگردان فیلم سال گربه

مصطفی تقی‌زاده کارگردان فیلم سال گربه پیش از این فیلم زرد را با حضور بازیگران مطرحی چون بهرام رادان و شهرام حقیقت‌دوست و مهرداد صدیقیان ساخت. فیلم زرد یک فیلم تلخ اجتماعی بود و با دومین ساخته تقی‌زاده یعنی سال گربه فرسنگ‌ها فاصله دارد. ضمن اینکه سال گربه دومین تجربه همکاری مشترک تقی‌زاده با سعید خانی بعد از سریال حرفه‌ای است که در نمایش خانگی ساخته شد و حال و هوای جنایی معمایی داشت.

حرف‌های سعید خانی تهیه‌کننده فیلم

سعید خانی: پس از سریال «حرفه ای» این دومین همکاری من با این کارگردان محسوب می‌شود و در این پروژه به ادبیات و زبان مشترک با یکدیگر رسیدیم. در «سال گربه» تجربه خوبی با مصطفی تقی زاده رقم خورد. به‌واسطه فضای فانتزی فیلم، چالش‌های زیادی برای طراحی صحنه و تحقق این فضای فانتزی وجود داشت به عنوان مثال هر ۲ روز جابه جایی لوکیشن ضبط داشتیم و در این فیلم از طراحی رنگ و نور خاصی بهره گرفته ایم. همه تلاشمان را انجام داده ایم تا یک کمدی استاندارد در شأن و شعور مخاطب سینما ایران بسازیم و امیدواریم در این امر موفق بوده باشیم و مخاطبان این اثر را دوست داشته باشند.

معرفی فیلم سال گربه

سال ۱۴۰۳ را هم باید سال کمدی‌های پرفروش نام‌گذاری کنیم. آنطور که از آغاز سال معلوم است اقبال مخاطبان به تماشای آثار کمدی و رکوردشکنی‌های متعدد باعث شده است فعلا تا مدت‌ها خبری از سینمای اجتماعی نباشد.

سینمایی «سال گربه» به مدت ۱۰۵ دقیقه سال گذشته ساخته شده و تولید آن حدوداً ۲ ماه زمان برده است.

بهرام افشاری که سال ۱۴۰۲ با کمدی پرفروش فسیل یک تنه یکه‌تاز گیشه بود و توانست رکوردهای مختلفی را جابجا کند در سال گربه نیز در نقش اصلی حضور دارد. فیزیک و چهره بامزه افشاری در کنار درک درست او از کمدی باعث شده است به انتخاب اول تمامی کمدی‌سازان تبدیل شده است. افشاری امسال نیز فیلم هفتاد سی را به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش ساخته است و خودش نیز پا به عرصه فیلمسازی گذاشته تا بعد از جواد عزتی بازیگر کمدی دیگری وارد عرصه فیلمسازی شود.

سال گربه را مصطفی تقی‌زاده نوشته و کارگردانی کرده و سعید خانی تهیه‌کننده فیلم است. سعید خانی تهیه کننده ایرانی و مدیر شرکت پخش «خانه فیلم» است که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده و پیش از این فیلم، تهیه‌کنندگی فیلم‌های «حرفه ای»، «من»، «لیپار»، «دوزیست»، «لونه زنبور» و «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را برعهده داشته است.

خلاصه داستان فیلم سال گربه

در خلاصه داستان یک خطی فیلم سال گربه که بهرام افشاری بازیگر نقش اصلی آن است آمده است: داستان فیلم سال گربه داستان کسی است که دوست داشت معروف شود حالا به هر طریقی که شده.

تاریخ اکران سال گربه

طبق جدیدترین اخبار منتشر شده درباره زمان پخش سال گربه، ای فیلم از روز چهارشنبه 22 فروردین در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

رکورد فروش روز اول سینمای ایران شکسته شد

با آغاز اکران «سال گربه» از روز گذشته، این فیلم توانست در اولین روز نمایش خود توانست ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش کند.

رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران پیش از این یک میلیارد تومان در روز اول بود که حالا «سال گربه» توانست با اختلاف زیاد و بیش از دو برابر فروش و تعداد مخاطب این رکورد را جا به جا کند و ۳۱ هزار و ۶۱۸ تماشاگر‌ را به سالن‌های سینمای بیاورد.

رکورد فروش روز اول سینمای ایران شکسته شد

پوستر فیلم سال گربه

پوستر فیلم سال گربه

تیزر فیلم سال گربه

بیوگرافی بازیگران فیلم سال گربه

بهرام افشاری

بهرام افشاری، بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد ۶ خرداد ۱۳۶۶ در همدان است. از میان سریال‌هایی که بهرام افشاری در آنها نقش آفرینی کرده می‌توان به مجموعه سریال‌های پایتخت، شرایط خاص و آسمان من اشاره کرد. وی در برنامه همرفیق نیز به عنوان مهمان حضور داشته است.

بهرام افشاری سابقه ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون عصبانی نیستم، ایران برگر، لانتوری، کارگر ساده نیازمندیم، نیوکاسل، آقای سانسور، رحمان ۱۴۰۰، چشم و گوش بسته، سگ بند، بعد از اتفاق و صحنه زنی را در کارنامه هنری خود دارد.

از جمله افتخارات بهرام افشاری می‌توان به نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران و کسب تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ اشاره کرد.

بهرام افشاری

سارا بهرامی

سارا بهرامی هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران متولد ۲ بهمن ۱۳۶۱ در اصفهان است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را با حضور در فیلم تهرون آغاز نمود.

وی فارغ ‌التحصیل رشته تئاتر است و از ۹ سالگی با ثبت‌ نام در کلاس‌ های تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد این عرصه شد. او که در در نمایش‌ هایی چون راهزنان، متولد ۱۳۶۱، اگر، هم‌ هوایی و مخمصه بازی کرده‌ است، در سال ۱۳۹۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی پروانه به شهرت رسید. او در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

از دیگر آثار او می توان به شریک جرم، حرفه ای، خانه‌ ای در خیابان چهل و یکم، جمشیدیه، دارکوب، لتیان، گیتا، ایتالیا ایتالیا، کرگدن، هزارپا و سرکوب اشاره کرد.

سارا بهرامی

هومن برق نورد

هومن برق‌ نورد بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون متولد ۵ دی ۱۳۴۸ در تهران است که از سال ۱۳۶۷ وارد حرفه تئاتر شد. هومن برق ‌نورد تاکنون با نمایش‌ های بسیاری ازجمله مانیفیست چو، آوازه‌خوان طاس، گلن گری راس، بیژن و منیژه و به مناسبت ورود اشکان به صحنه آمده است. او تجربه کارگردانی نمایش خلایق هر چه لایق را هم در کارنامه خود دارد.

از نمونه آثار وی می توان به آکتور، به وقت خماری، راه رفتن روی سیم، ریکاوری، بیگانه، آرایش غلیظ، گناهکاران، زندانی ها، نرگس مست و تیغ و ترمه اشاره کرد.

هومن برق نورد

شبنم قربانی

شبنم قربانی هنرپیشه است. او تاکنون در فیلم های سینمایی مرد بازنده، اولین برف و سریال های ملکه گدایان 1 و 2، لحظه گرگ و میش حضور داشته است.

شبنم قربانی

لادن ژاوه وند

لادن ژاوه وند متولد 10 آبان 1334 در تهران، هنرپیشه است. او در فیلم های سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده، آینده، شنای پروانه، غریزه، نعره سکوت و مجموعه نمایش خانگی یاغی حضور داشته است.

لادن ژاوه وند

علی اوجی

علی اوجی زاده بازیگر نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده موسیقی و استندآپ کمدین متولد ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ است. همچنین از دیگر فعالیت ‌های علی اوجی می ‌توان حضور در هر سه فصل مجموعه موفق دورهمی در کنار مهران مدیری را نام برد که از افراد موثر این مجموعه بود. وی تاکنون چندین بار به عنوان استندآپ کمدین در برنامه خندوانه حضور داشته‌ است و ده‌ها اجرای استندآپ کمدی در داخل و خارج کشور در کارنامه هنری علی اوجی دیده می‌شود.

علی اوجی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا