اخبار بازیگرانسریال ایرانی

دلایل شکست سریال گناه فرشته در نمایش خانگی

شهاب حسینی که با نقش آفرینی در سریال پوست شیر به محبوبیت دو چندان رسیده بود با شکست سریال گناه فرشته محبوبیتش دچار نوسان خواهد شد. در این مطلب دلایل شکست سریال گناه فرشته در نمایش خانگی با وجود بازیگران مطرح را می خوانیم و به بررسی شکست سریال گناه فرشته از دید تماشاگران میپردازیم.

کارگردان سریال گناه فرشته چه کسی است؟

سریال گناه فرشته ساخته حامد عنقا است.

خلاصه داستان و موضوع سریال گناه فرشته چیست؟

سریال گناه فرشته درباره وکیلی است که درگیر پرونده های قتل و … می شود.

اسامی بازیگران سریال گناه فرشته در نقش های اصلی چیست؟

شهاب حسینی، بهروز رضوی، مهدی سلطانی سروستانی، لادن مستوفی، امیر آقایی و پردیس پورعابدینی و … از بازیگران سریال گناه فرشته هستند.

مشخصات سریال گناه فرشته

نام سریالگناه فرشته
کارگردان حامد عنقا
تهیه کننده حامد عنقا
نویسندگان حامد عنقا
ژانردرام اجتماعی
تاریخ انتشار1 دی 1402
توزیع کننده فیلیمو
تعداد قسمت ها16 قسمت

گناه فرشته" class="index-title">

دانلود رایگان سریال گناه فرشته

در اولین روز زمستان ۱۴۰۲، منتظر این درام پرتعلیق باشید؛ ساعت ۸ صبح یکم دی ماه ۱۴۰۲ اولین قسمت سریال گناه فرشته به‌طور اختصاصی از فیلیمو منتشر می‌شود.

لیست بازیگران سریال گناه فرشته

  • شهاب حسینی (در نقش حامد تهرانی)
  • امیر آقایی (در نقش نوید عشیری)
  • لادن مستوفی (در نقش مهتاب محتشم)
  • مهدی سلطانی سروستانی (در نقش مشفق)
  • دیبا زاهدی
  • آشا محرابی
  • فخرالدین صدیق شریف
  • سیدمهرداد ضیایی
  • نفس بازغی
  • بهروز رضوی
  • پردیس پورعابدینی

عوامل سریال گناه فرشته

  • تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان: حامد عنقا
  • فیلمبردار: زنده‌یاد مرتضی پورصمدی
  • تدوین: میثم مولایی
  • طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف
  • مدیر صدابرداری: وحید دوزنده
  • مدیر تولید: افشین قلی‌پور
  • مدیر پشتیبانی: سیدعلی اسلامی
  • موسیقی: ستار اورکی
  • طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق
  • طراح گریم: مهرداد میرکیانی
  • سرپرست گروه کارگردانی: احسان سجادی حسینی
  • مدیربرنامه‌ریزی: مجیدرضا فاضلی
  • منشی صحنه: علیرضا فرح زادی
  • طراح جلوه‌های ویژه بصری: امیر ولی‌خانی
  • سرپرست جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • عکاس: آرش شاه‌محمدی
  • مجری طرح: رسانه مهر طه

معرفی حامد عنقا کارگردان سریال گناه فرشته

حامد عنقا متولد 1357 در تهران، طراح ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده است. از سال 1378 فعالیت هایش در حوزه آثار تصویری را با ساخت مستندهای اجتماعی آغاز کرد. کارگردانی سریال ” به همین سادگی ” با بازی اکبر عبدی در سال 1379 اولین تجربه سریال سازی عنقا بود اما پس از آن و تا سال 1394 تنها به طراحی و نگارش فیلمنامه مشغول شد که حاصل آن سریال های نردبام آسمان، فصل اول و دوم قلب یخی، انقلاب زیبا، تنهایی لیلا و تله فیلم های زخم درون، خنده در تاریکی، هرگز رهایم نکن و پوست انداختن بود. عنقا که در سال 1395 سرمایه گذار فیلم موفق ” بدون تاریخ بدون امضا ” شد، در سال 1396 علاوه بر نویسندگی ، تهیه کنندگی سریال جدیدش ” پدر ” را نیز برعهده گرفت. این سریال عنوان پرمخاطب ترین سریال درام ، جایزه بهترین سریال جشنواره جام جم ، نامزدی تندیس حافظ بهترین مجموعه تلویزیونی و عنوان بهترین فیلمنامه در نوزدهمین جشن دنیای تصویر را کسب کرد. ترکیب نویسندگی و تهیه کنندگی در سریال نوروزی ” بر سر دوراهی ” نیز ادامه پیدا کرد. حامد عنقا سال 1399 پس از ده سال به شبکه نمایش خانگی بازگشت و به عنوان طراح ، نویسنده و تهیه کننده سریال ” آقا زاده ” را تولید کرد. این سریال در زمان پخش موفق شد رکوردهای متعدد تماشای آنلاین را بین سریال های شبکه نمایش خانگی بشکند. آخرین فعالیت او نگارش و تهیه کنندگی فیلم سینمایی ” غریب ” در سال 1401 است که علاوه بر دریافت بیشترین تعداد جایزه در جشنواره فیلم فجر ، به عنوان بهترین فیلم در جشنواره مقاومت نیز شناخته شد. همچنین این اثر سینمایی در اکران آنلاین فیلم های غیر کمدی رکورد فروش و تماشای آنلاین را به خود اختصاص داد.

حامد عنقا کارگردان سریال گناه فرشته

دلایل شکست سریال گناه فرشته

به‌نظر می‌رسد تیم سازنده «گناه فرشته» با حواشی‌هایی که درست می‌کنند بیشتر دیده می‌شوند تا با سریالی که ساختند.

تهیه‌کننده و کارگردان گناه فرشته تصور می‌کند لشگری کشی‌ چهره‌های سرشناس می‌تواند به اعتبار اثرش کمک شایانی کند اما همین یکی از دلایل شکست سریال گناه فرشته است و این روش صرفا در تولید سریال قلب یخی به عنوان اولین تولید شبکه نمایش خانگی اعتنابرانگیز بود، اما در آثاری مثل «آقازاده» استفاده از چهره‌های گرانی نظیر «امین حیایی» در یک نقش مکمل محلی از اعراب ندارد و صرفا به صورت بیهوده‌ای موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که دستمزد امیرآقایی در سریال «آقازاده» از میزان دریافتی «نوید محمدزاده» در سریال قورباغه بیشتر بوده است.

ققنوس سینمای ایران از هبوط با «پوست شیر» تا سقوط با «گناه فرشته»

نگاهی به کارنامه سازنده سریال «گناه فرشته» نشان می‌دهد انتخاب بازیگران آثارش تحت تاثیر هیجانات سایر مجموعه‌های موفق است. شهاب حسینی کارنامه پرباری را یدک می‌کشد و محبوبیت او پس از سریال «پوست شیر» به شدت افزایش یافت.

در این میان اجرای تاک‌شوء ناموفق هم‌رفیق این محبوبیت را خدشه‌دار کرد، اما حسینی ققنوس سینمای ایران است و با سریال پوست شیر دوباره این محبوبیت را احیا و آن را تثبیت کرد. رصد فضای مجازی نشان می‌دهد که محبوبیت مردمی او تقریبا در سینمای ایران دست نیافتی است.

او به عنوان بازیگر با همه فراز و فرودهایش و شماری از مهمترین جوایز بین‌المللی با انتشار سریال پوست شیر به بالاترین سطح از محبوبیت دست یافت.

اما شنیده ها از درونمایه سریال «گناه فرشته» حاکی از آن است که محبوبیت فعلی ایفا کننده نقش حامد تهرانی در سریال گناه فرشته دچار نوسان خواهد شد. بازیگر محبوبی چون او باید نقشی را بازی کند که با قواره، شخصیت درونی و حتی تجربه‌های گذشته‌اش نسبتی داشته باشد و بر فرا متن کارنامه او تاثیر بگذارد. شخصیتی که کارگردان و نویسنده طراحی کرده و تلاش می کند با سیگار و موسیقی، احوال نگاری فردی برای کاراکترش بسازد هیچ شباهتی به قالب رسمی بازی های حسینی ندارد و مخاطبان سریال «گناه فرشته» او را در این نقش باور نخواهد کرد و از دلایل شکست سریال گناه فرشته خواهد بود.

ققنوس سینمای ایران از هبوط با «پوست شیر» تا سقوط با «گناه فرشته»

آقای نویسنده، تهیه‌کننده طراح از هول حلیم افتاد تو دیگ کارگردانی!

کارگردان «گناه فرشته» تا پیش از هدایت این مجموعه در سال‌های اخیر با عنوان نویسنده – تهیه‌کننده فعالیت‌هایش را دنبال می‌کرد و حضور کارگردانان زبده در آثارش ضعف‌های فیلمنامه‌هایش را می‌پوشاند.

به عنوان مثل سریال‌های آقازاده، پدر لبریز از ضعف‌های مشهود دراماتیک و عدم شناخت جامعه شناسی کلان است. سریال پدر با الگوبرداری از فیلم دلشکسته(علی‌ روئین‌تن) ساخته شد و بهرنگ توفیقی با کارگردانی بسیار دقیق ، اجازه نداد، ضعف‌های مشهود فیلمنامه‌های نویسنده وضوح پیدا کند.

در مورد سریال آقازاده تدوین به اضافه کارگردانی هوشمندانه و غیرخطی کردن روایت، آن را به سطح متوسطی رساند، اما در سریال گناه فرشته، نویسنده- تهیه‌کننده سابق وارد گود کارگردانی شده و حضور او پشت دوربین لطمه فراوانی به این سریال زده است و این یکی دیگر از دلایل شکست سریال گناه فرشته است.

مهمترین نمود عمومی در کارگردانی که به چشم مخاطب عام می‌آید، هدایت بازیگران است. در سریال گناه فرشته مولفه‌ای به نام هدایت بازیگران نمود چندانی ندارد که درشت‌ترین آن استفاده از بهروز رضوی است که با عدم هدایت صحیح بازیگر، خاطره نیم قرن گویندگی او با این سریال تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

کارگردان این مجموعه پیش از این با کارگردانی تله فیلم «خنده در تاریکی» و مجموعه تلویزیونی به همین سادگی نشان داد در کارگردانی متاثر از مکتب «ایرج ملکی» است.

به نام شبکه نمایش خانگی اما کاملا تلویزیونی!

یکی دیگر از دلایل شکست سریال گناه فرشته ریتم بسیار کند سریال است و این حتما ذوق مخاطبان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. بهرنگ توفیقی با اضافه کردن شگرد فلش بک و فلش فوروارد ،عمدتا سریال‌های مشترکش با عنقا را از کلیشه شدن و توسعه‌ها اضافی دیالوگ‌های نجات می داد، اما کارگردان گناه فرشته به سبک تله‌فیلم‌های خسته‌کننده تلویزیون زمان فراوانی را به دیالوگ‌های کش‌دار اختصاص داده است. نمونه خاص آن در قسمت نخست دیالوگ‌های مشفق در حاشیه مراسم تولد تینا در کافه اوست. در قسمت اول دیالوگ‌های حامد تهرانی و مهتاب محتشم به نوعی دیگر نشان دهنده عدم سلیقه در دیالوگ‌نویسی است.

معلق کردن شهاب حسینی میان آل پاچینو و متیو مک‌کاناهی

بر اساس شنیده‌ها در بخش نخست سریال حامد تهرانی در مقام وکیل وارد یک دادگاه می‌شود تا از موکلش دفاع کند. شیوه دفاع وکیل شباهتی به نحوه دفاع در دادگاه‌های مرسوم ندارد و بیشتر شبیه نمایش‌های سرسختانه آل پاچینو (در نقش آرتور کرک‌لند) است و پس از اتمام دادگاه او با سیگار مطبوع کوبایی و موسیقی فرنگی به میتو مک‌کاناهی وکیل لینکلن سوار شباهت پیدا می‌کند و این یکی دیگر از دلایل شکست سریال گناه فرشته در قسمت اول است.

قسمت اول سریال به دادگاه‌هایی اختصاص دارد که حامد و مهتاب درگیر آن هستند و بخش دیگری از قسمت نخست به سکانس های بشدت آبکی با تمرکز روی تولد تینا (نفس بازغی) است.

در قسمت اول حضور پدربزرگ تینا در خانه آنان و دادن کادو به او آورده به صورت بیهوده ای روایت را گسترش می‌دهد. حذف این سکانس‌ها هیچ لطمه‌ای به روند روایی آن نخواهد زد.

شکست سریال گناه فرشته در قسمت اول

گیرم که پدرش بود فاضل ، از فضل پدر او را چه حاصل؟!

تیم تبلیغاتی سریال در حال انتشار عکس‌های متفاوتی از عوامل این سریال در قالب خبر است. یکی از محورهای اصلی تبلیغ، حضور دختر پژمان بازغی در نقش دختر شهاب حسینی در این سریال است.

تنها سکانس موثر «نفس بازغی» در همان جشن تولد قسمت اول است که هیچ دیالوگی ادا نمی‌کند. به محض آنکه نفس بازغی کوچکترین جمله‌ای را به زبان می‌آورد ساختار نمایش تصعنی‌ تر می‌شود و شکست سریال گناه فرشته در قسمت اول را رقم میزند.

در یک سکانس خاص که حامد تهرانی همراه با دخترش سوار بر خودرو مشغول گوش کردن موسیقی هستند، با تلفنی از سوی وکیل فرشته، دکتر اسدی ، مجبور به تغییر مسیر می‌شوند. در این لحظه با نمای کلوز ،نفس بازغی یکی از بدترین‌ بازی‌های این سریال را با حالت‌های تصنعی بسیار ضعیفی از چهره خودش به نمایش می‌گذارد.

نفس بازغی در سریال گناه فرشته

دوباره منتظر حماسه آش و شکلات باشیم؟!

نام حامد تهرانی برآمده از فانتزی های دلچسب مولف در نامگذاری کاراکترهاست. البته مشرق به فاصله کوتاهی از انتشار قسمت نخست گزارش مبسوطی را از شیوه نامگذاری‌ها در این سریال و ارجاعات سیاسی آن را منتشر خواهد کرد. اما «حامد تهرانی» سریال پدر برای دوری از گناه خودش را از ساختمان دانشگاه به پایین پرت می‌کند.

حامد تهرانی سریال آقازاده ماموری امنیتی است که قبل از ازدواج رسمی دچار رویداد «آش و شکلات» می‌شود . گویا حامد تهرانی برآمده از فانتزی‌های مولف، همچنان دلبستگی خود را به آش و شکلات در این سریال حفظ کرده است و احتمال رخ دادن این رویداد حماسی میان حامد تهرانی و فرشته بسیار محتمل است.

یکی از شگردهای تیم سازنده آقازاده تمرکز مجازی استفاده از رویداد «آش و شکلات» و واکنش‌گیری مجازی در فصل اول بود و این شگرد در سریال گناه فرشته طبیعتا با توجه به ضعف عمیق سریال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شکست سریال گناه فرشته در جذب مخاطبان

این سریال احتمالا مثل تمامی آثار اخیر فیلیمو در لیست شکست خورده‌های این پلت‌فرم قرار خواهد گرفت و مدیران این پلت‌فرم روی آن حساب ویژه ای باز کرده‌اند. این سریال تنها محصول فیلیمو است که توسط مدیرعامل آن محمد جواد شکوری مقدم استوری می‌شود.

احتمالا تیم تبلیغاتی از هفته دوم انتشار سریال، قطعا آمارهای عجیب و غریبی را از بازدید مخاطبان سریال اعلام خواهند کرد. اما زخم‌کاری یکی از پربازدیدترین سریال‌های فیلیمو از مرز 650 هزار تماشا عبور نکرد و هر گونه آمار سازی برای پرمخاطب شدن سریال فیک خواهد بود. ضمن اینکه مهمترین نکته درباره سریال این است که این مجموعه فاقد پتانسیل‌های نمایشی عامه پسندانه است.

چرا گناه فرشته، سراغ شمس‌الواعظین رفت؟

سریال «گناه فرشته» در قسمت اخیر، در یک اقدامی عجیب تصویر نا محترمی از حرفه روزنامه‌نگاری نشان می‌دهد و در این مسیر مشخصا آدم فرهیخته و محترم و متفکر را هدف قرار داده است.

ظاهر مهدی احمدی(بازیگر در نقش روزنامه‌نگار) در قسمت چهارم این سریال، نام کاراکترش «واعظ» است که ماشاء‌الله شمس‌الواعظین، از روزنامه‌نگاران جنجالی اصلاح‌طلب را یادآوری می‌کند،‌ به‌ خصوص که مثل او در سریال پیپ هم می‌کشد!

عنقا نخستین کارگردانی نیست که خبرنگار یا روزنامه‌نگار را وارد قصه یک فیلم کرده. قبل از عنقا آوردن تصویر خبرنگار در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی توسط دیگر کارگردانان اتفاق افتاده است. اما یک تفاوت وجود دارد اینکه وقتی تصویر نامتعارف از یک روزنامه‌نگار یا خبرنگار توسط دیگر کارگردانان نشان داده می‌شود شاید کارگردان شناختی از این حرفه ندارد اما حامد عنقا به خوبی رسانه را می‌شناسد و تجربه حضور در این حرفه را داشته. کارگردان اولی که تصویر نامتعارفی از روزنامه‌نگار نشان می‌دهد و حتی از نامی استفاده کرده که در تیپ‌ سازی‌ و شخصیتی که دارد یادآور یکی از روزنامه‌نگاران قدیمی است. شاید تیم سازنده گناه فرشته و در راس آن حامد عنقا به‌ عنوان کارگردان، قصد و غرضی نداشته! شاید می‌خواهند مصایب و سختی‌های روزنامه‌نگاری را نشان دهند اما نشان دادن این نوع شخصیت از یک روزنامه‌نگار برای بینندگان سریالی که شناخت کاملی از این حرفه ندارند چگونه است؟

شمس‌الواعظین در گناه فرشته

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا