اخبار بازیگرانسریال خارجی

زمان پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها؛ نگاهی به شخصیت سائورون

همانطور که می‌دانید، سریال خاندان اژدها برای فصل دوم تمدید شد و چندی پیش، شبکه HBO، زمان پخش سریال خاندان اژدها را اعلام کرد. تمدید فصل دوم سریال خاندان اژدها ، یکی از مهمترین خبرهای دنیای سینمایی و تلویزیونی بود که چندی پیش اعلام شد و حالا شبکه‌ی HBO، زمان پخش سریال خاندان اژدها را منتشر کرد.در ادامه ی این مطلب زمان پخش سریال خاندان اژدها را میخوانیم.

سازنده فصل دوم سریال خاندان اژدها چه کسی است؟

فصل دوم سریال خاندان اژدها توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال ساخته شده است.

زمان پخش سریال خاندان اژدها فصل دوم کی است؟

طبق اعلام رسمی شبکه اچ بی او،زمان پخش سریال خاندان اژدها فصل دوم در ماه ژوئن 2024 (خرداد/تیر 1403) از شبکه HBO پخش خواهد شد.

بازیگران فصل دوم سریال خاندان اژدها چه کسانی هستند؟

مت اسمیت، اما دآرسی، ایو بست، اولیویا کوک و… از بازیگران اصلی فصل دوم سریال خاندان اژدها هستند.

لیست بازیگران فصل دوم سریال خاندان اژدها

  • مت اسمیت از بازیگران مرد فصل دوم سریال خاندان اژدها
  • اما دارسی
  • اولیویا کوک
  • ریس ایفانز
  • استیو توسانت
  • سونویا میزونو
  • ایو بست
  • فابین فرانکل
  • ایوان میچل
  • تام گلین کارنی
  • سایمون راسل بیلی
  • فردی فاکس
  • گیل رانکین
  • تام تیلور
  • کلینتون لیبرتی
  • جیمی کنا
  • کیران بیو
  • تام بنت
  • وینسنت رگان
  • ابوبکر سلیم

معرفی فصل دوم سریال خاندان اژدها

خاندان اژدها (انگلیسی: House of the Dragon ) مجموعهٔ تلویزیونی درام فانتزی آمریکایی است که به عنوان پیش‌درآمدی بر بازی تاج‌وتخت (۲۰۱۱–۲۰۱۹)، دومین نمایش در این فرنچایز محسوب می‌شود و توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال برای اچ‌بی‌او ساخته شده‌است.

در فصل دوم سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) شخصیت‌های جدیدی از کتاب «آتش و خون» جورج آر. آر. مارتین، حضور پیدا خواهند کرد و داستان سریال گسترده‌تر خواهد شد، اما این‌طور که به نظر می‌رسد، با اعمال یک سری تغییرات نسبت به کتاب، ۲ شخصیت‌ کلیدی و تأثیرگذاری که در کتاب «آتش و خون» حضور داشته‌اند، در فصل دوم سریال حضور ندارند. با توجه به تجربه مشابه‌ای که در سریال اصلی، یعنی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) داشته‌ایم، حذف شخصیت‌های کلیدی مشکلات ریز و درشت بسیاری در داستان سریال و روایت آن به وجود می‌آورند.

مشکلات فیزیک خاص بهرام افشاری برای او در بازیگری!

فصل دوم سریال «خاندان اژدها» با آغاز جنگ قدرت و درگیر شدن خاندان‌های بزرگ وستروس، چندین و چند شخصیت جدید معرفی می‌کند. اما برخی از شخصیت‌های مهم کتاب «آتش و خون» هنوز میان این شخصیت‌های جدید قرار نگرفته‌اند. گروه بازیگران فصل دوم سریال به طرز قابل توجه‌ای از بازیگران فصل اول این سریال تعداد بیشتری دارند. تام تیلور در نقش کرگان استارک، کلینتون لیبرتی و ابوبکر سلیم در نقش‌های آدام و آلین از هال (نمونه اسم‌های شوالیه‌ای، مانند برین از تارث) و گیل رنکین در نقش آلیس ریورز از جمله بازیگران جدید فصل دوم سریال «خاندان اژدها» به شمار می‌آیند.

فصل دوم سریال جنگ داخلی تارگرین‌ها را گسترده‌تر به تصویر می‌کشد و اغلب مناطق وستروس را به مخاطبان خود نشان می‌دهد؛ از مناطق تحت سلطه خاندان‌های حامی رینیرا تارگرین، ملقب به سیاه‌ها، گرفته تا اراضی حامیان آلیسنت های‌تاور، ملقب به سبزها. به همین دلیل منطق حکم می‌کند شخصیت‌های بسیار بیشتری در سریال حضور پیدا کنند. شخصیت‌هایی که در مکان‌هایی مانند ویل (منطقه تحت سلطه خاندان آرین) و وینترفل (قلعه خاندان استارک) سکونت دارند. با این وجود علی‌رغم حضور چهره‌های جدید، هیچ خبری از برخی شخصیت‌هایی که خوانندگان کتاب «آتش و خون» توقع داشتند در فصل دوم ببینند، نیست.

نگاهی به شخصیت سائرون

فصل اول «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» بالاخره به پایان رسید و مشخص شد که سائورون واقعا کیست و این افشاگری بسیاری از بینندگان را غافلگیر کرد.

نگاهی به شخصیت سائرون

همان‌طور که معلوم شد، شرور بزرگ سرزمین میانه در تمام این مدت با هویت هالبراند (چارلی ویکرز)، مردی که نقش پادشاه گمشده سرزمین‌های جنوبی را بر عهده داشت، در جلوی چشمان بینندگان، پنهان بود. او واقعا بزرگ‌ترین شرور داستان است. این افشاگری برای شخصیت‌های اصلی مانند گالادریل (مورفید کلارک) و الروند (رابرت آرامایو) نیز شوکه‌کننده بود. جدای از این، در قسمت پایانی فصل نیز سلبریمبور (چارلز ادواردز) سه حلقه قدرت را خلق کرد.

خوانندگی مهران مدیری در مراسم های مختلف

دیدن هالبراند که به نظر می‌رسید فردی خوب و مصمم است، به عنوان موجودی شیطانی مانند سائورون، برای مخاطبان ناگهانی و غیرمنتظره بود. این پیچش داستانی که به نظر می‌رسید یک تصمیم روایی نامرتبط است، در واقع ریشه در داستان‌های تالکین دارد. سائورون در واقع یکی از شیطانی‌ترین موجودات در تاریخ سرزمین میانه به حساب می‌آید اما همیشه این‌طور نبوده است. طبق خط داستانی «حلقه‌های قدرت»، هیچ چیز در آغاز بد نیست. در واقع، او در برهه‌ای از زمان در عصر دوم، پس از سقوط مورگوت و حتی در طول جنگ حلقه (که در کتاب‌ها و فیلم‌های ارباب حلقه‌ها به تصویر کشیده شده) نسبت به اعمال خود کمی پشیمان شده است.

هیچ کس بد به دنیا نمی‌آید و این یک واقعیت در دنیای واقعی و داستان‌های افسانه‌ای تالکین است. حتی مورگوت هم بد خلق نشده است. او که در ابتدا با نام والار ملکور شناخته می‌شد، در نهایت به دلیل قصدش برای خلق یک چیز از خود، در مقابل خالقش، ارو ایلوواتار (که در واقع همان کسی است که سائورون در هنگام رویارویی با گالادریل در پایان فصل از آن یاد می‌کند) می‌ایستد. سرکشی و ماهیت عمل او در ابتدا به جا بود، زیرا برای مثال، بیشتر ما در دوران نوجوانی جایی برای رشد خود و بر خلاف عقاید والدین خودمان پیدا می‌کنیم. اما آیا این احساس سرکشی و رشد، شرارت و رهبری یک سری جنگ‌های مرگبار در سراسر جهان را توجیه می‌کند؟ قطعا نه.

داستان سائورون نیز آن‌قدرها متفاوت نیست. او در قسمت پایانی فصل به تحسین سلبریمبور می‌پردازد و ادعا می‌کند که زیر نظر فردی شاگردی کرده است که توانایی‌های الف اسمیت را قبول دارد. در واقع، مایار که در ابتدا به عنوان مایرون شناخته می‌شد، در نزد خود اوله، والاری که نژاد دورف‌ها را ایجاد کرد، شاگردی کرده بود. پس از آن بود که او مهارت‌های خود را در زمینه آهنگری و ساخت و ساز و همچنین اشتیاقش به نظم و راهبری را توسعه داد. همان‌طور که با توجه به آثار بی‌شمار علمی‌تخیلی پاد آرمان‌شهری و هم‌چنین از دنیای ارباب حلقه‌ها می‌دانیم، این خصوصیات معمولا اولین گام به سوی جاده تاریک فاشیسم هستند و این‌گونه بود که سائورون به خدمتگزار مورگوت تبدیل شد.

ناگفته های زندگی شخصی مجید مظفری از کار در کارخانه بنز تا بازیگری

آیا سائورون از کارهای خود پشیمان شد؟

آیا سائورون از کارهای خود پشیمان شد؟

مورگوت پس از یک دوره کامل جنگ، سرانجام زمانی که والار به مبارزه علیه او پیوست، شکست خورد. کلبریمور این داستان را برای الروند نقل کرد، چرا که پدرش، ارندیل به والینور رفت تا برای مداخله والار در کل ماجرا به او التماس و خواهش کند. اولین ارباب تاریکی سپس به خلأ و شکافی بین ابعاد فرستاده شد که تا ابد در آن‌جا سرگردان باشد.

این حکم، سرنوشت بسیار مبهمی است اما سائورون با تمام وجود با آن موافقت کرد. او حتی در عصر دوم از اعمال خود پشیمان شد. تالکین در سیلماریلیون، درباره این دوره کوتاه به مخاطبان می‌گوید که در آن سائورون به خاطر دانستن سرنوشت مورگوت، از بندگی خود پشیمان بود و می‌خواست از آن اجتناب کند. او به ایونوی، منادی منوی، رئیس والار خدمت کرد اما در نهایت دعوت به والینور برای قضاوت و مجازات را رد کرد. سپس برنامه خود را تغییر داد و سعی کرد تا با اقامت در آن‌جا، سرزمین میانه را برای خود فتح کند.

این موضوع کاملا با آنچه آدار (جوزف ماول) در قسمت ششم حلقه‌های قدرت، به گالادریل می‌گوید، همسو است. اوروک در طول رویارویی آن‌ها، به فرمانده الف‌ها می‌گوید که او به واسطه فرزندانش و تسلط آن‌ها به قدرت‌های غیب توانست سائورون را بکشد. این خط داستانی به خوبی با روایت سائورون پشیمان مطابقت دارد و این نسخه در سریال نشان‌گر تلاش او برای جبران اعمالش است. هیچ والاری در داستان وجود ندارد که البته نیازی هم نیست، چرا که پیام به اندازه کافی واضح است.

معجزه زندگی بهاره افشاری چه بود؟

حلقه یگانه

حلقه یگانه

همان‌طور که معلوم شد، سائورون حتی پس از ساخت حلقه یگانه نیز (در واقع، حتی در دوران جنگ حلقه و در اوج قدرتش) هم‌چنان احساس ترس و پشیمانی می‌کرد. تالکین در بازگشت پادشاه می‌نویسد که وقتی فرودو بگینز (الایجا وود) هنگام مبارزه با گالوم (اندی سرکیس) حلقه یگانه را به دست خود کرد، ارباب تاریکی از ترس بر خود می‌لرزید. پیتر جکسون سعی کرد این موضوع را در فیلم به صورت گشاد شدن حلقه چشم سائورون به تصویر بکشد و تمرکز تصویر را از دروازه سیاه به ورودی کوه عذاب تغییر دهد که البته به اندازه روایت تالکین کارآمد نبود.

سائورون در آن لحظه از به دست آوردن حلقه یگانه پشیمان شد، زیرا می‌دانست که احتمال نابودی وی بسیار زیاد است. او به شدت در محاسباتش اشتباه کرده بود، زیرا فکر می‌کرد که آراگورن (ویگو مورتنسن) آن فردی است که حلقه یگانه را در دست دارد. کاملا منطقی بود که وارث ایزیلدور حلقه را در اختیار داشته باشد و سعی کند از آن علیه سائورون استفاده کند. به همین دلیل سائورون روی نبرد در دروازه سیاه تمرکز کرد، زیرا مطمئن بود که حلقه آن‌جاست.

آیا او واقعا در «حلقه‌های قدرت» شخصیتی شیطانی است؟

آیا او واقعا در «حلقه‌های قدرت» شخصیتی شیطانی است؟

این مسئله بعد از حضور هالبراند در نقش سائورون بیشترین سردرگمی را برای مخاطبان به همراه داشته است. آیا سائورون فقط در همان قسمت‌های اول خوب بود؟ آیا او واقعا برای همه اهداف شوم خود برنامه‌ریزی کرده است؟ خط داستانی او در نوشته‌های تالکین به تدریج روایت می‌شود اما در «حلقه‌های قدرت»، او تحت فشار گالادریل قرار می‌گیرد و این زن واقعا می‌خواهد بداند که با چه کسی سر و کار دارد. گالادریل به نیات خوب او باور داشت. سائورون با همکاری در بازپس‌گیری سرزمین‌های جنوبی، نظر وی را جلب کرد. او در ابتدا به این دلیل که می‌دانست این اقدامات احتمال برای او ختم به خیر نشود، این پیشنهاد را رد کرد و ترجیح داد در نومنور بماند اما این پیشنهاد فرصتی برای تصاحب کامل سرزمین میانه (با توجه به شهوت همیشگی او برای قدرت) بود.

بیوگرافی رابرت پتینسون بازیگر فیلم تنت و بتمن

پسرفت اخلاقی او در سریال در واقع زمانی اتفاق افتاد که گالادریل در پایان فصل هویت واقعی او را کشف کرد. دیگر فایده‌ای نداشت که سائورون بخواهد کیستی خود را پنهان کند. بنابراین سعی کرد گالادریل را نابود کند که همان‌طور که می‌دانیم این اتفاق نیافتاد. بنابراین فصل اول حلقه‌های قدرت اساسا داستان سائورون است. ما فکر می‌کردیم که این شرور فقط به خاطر تصور از پیش‌تعریف‌شده خودمان، از همان ابتدا فردی بد بوده است اما دیدیم که او چندین‌ بار تلاش کرده تا شخصیتی خوب باشد ولی طبیعت شیطانی‌اش بر وی غلبه کرده است.

فصل دوم سریال House of the Dragon چند قسمت خواهد بود؟

خالق سری یعنی جرج ار. ار. مارتین اعتقاد دارد که برای روایت کامل رقص اژدهایان، سریال خاندان اژدها باید در ۴ فصل تولید شده که هر کدام از آنها ۱۰ قسمت داشته باشند. با توجه به استقبال بالای طرفداران می‌توان به این نتیجه رسید که شبکه HBO بودجه کافی برای تولید ۱۰ قسمت را در اختیار سازندگان سریال قرار خواهد داد. البته شایعاتی مبنی بر کاهش تعداد قسمت‌های این فصل سریال به عدد ۸ به گوش می‌رسید که احتمال وقوع آن بسیار پایین است.

زمان پخش سریال خاندان اژدها" class="index-title">

زمان پخش سریال خاندان اژدها فصل دوم

کیسی بلویز، مدیرعامل شبکه HBO، زمان پخش سریال خاندان اژدها فصل دوم (House Of The Dragon) را اعلام کرد. این مجموعه که پیش‌درآمدی برای سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) است، صعود و سقوط خاندان تارگرین را دنبال می‌کند؛ خاندانی که به مدت تقریباً ۳۰۰ سال بر هفت پادشاهی حکمرانی کردند.

بازیگران چاق چه مدل مانتوهایی میپوشند؟

بلویز در یک کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد که زمان پخش سریال خاندان اژدها فصل دوم در اوایل تابستان ۲۰۲۴ از شبکه HBO است. اولین تریلر فصل ۲ نیز به طور انحصاری برای خبرنگاران در کنفرانس نمایش داده شد، اما جزئیات مربوط به محتوای فیلم، منتشر نشد.

زمان پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها

تریلر فصل دوم سریال خاندان اژدها

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا