اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی و دانلود فیلم داستان آمریکایی(American Fiction) که جوایز زیادی گرفت

فیلم داستان آمریکایی (American Fiction) در ژانر کمدی درام محصول 2023 به نویسندگی و کارگردانی کورد جفرسون است. این فیلم بر پایه رمان پاک کردن نوشته پرسیوال اورت ساخته شده است. اینجا خبرهای مربوط به فیلم داستان آمریکایی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم داستان آمریکایی منتشر شده می‌خوانید.

سازنده فیلم داستان آمریکایی چه کسی است؟

فیلم داستان آمریکایی توسط کورد جفرسون ساخته شده است.

بازیگران اصلی فیلم داستان آمریکایی چه کسانی هستند؟

جفری رایت، تریسی الیس راس، ایسا رای و استرلینگ کی براون از بازیگران فیلم داستان آمریکایی هستند.

فیلم داستان آمریکایی درباره ی چیست؟

فیلم داستان آمریکایی روایتگر داستان‌نویس و پروفسور سیاه‌پوست سرخورده‌ای است که در اقدامی هجوآمیز، کتابی بر اساس کلیشه‌های عجیب و رایج «سیاه» می‌نویسد تا بلکه شانسی برای انتشار و کسب شهرت و تحسین داشته باشد.

مشخصات فیلم داستان آمریکایی

نام فیلمداستان آمریکایی
کارگردانکورد جفرسون
نویسندهکورد جفرسون
تهیه کنندگانبن لکلر
نیکوس کارامیگیوس
کورد جفرسون
جرمین جانسون
موسیقیلورا کارپمن
کشور سازندهایالات متحده آمریکا
زبان اصلیانگلیسی
ژانرکمدی-درام
شرکت های تولیداوریون پیکچرز
رسانه رایتس کاپیتال
تی-استریت پروداکشن
۳ آرتس اینترتینمنت
تاریخ انتشار اولیه
  • ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ (تورنتو)
  • ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ (ایالات متحده)
مدت زمان۱۱۷ دقیقه
توزیع‌کنندهآمازون استودیوز

بازیگران فیلم داستان آمریکایی

لیست بازیگران فیلم داستان آمریکایی

  • جفری رایت
  • تریسی الیس راس
  • ایسا رای
  • استرلینگ کی براون
  • جان اورتیز
  • اریکا الکساندر
  • آدام برودی
  • لزلی اوگامس
  • میرا لوکرتیا تیلور
  • آکیریته اونادوان
  • کیث دیوید
  • ریموند آنتونی توماس
  • میریام شر
  • جی. سی. مک‌کنزی
  • پاتریک فیشلر
  • مایکل سیریل کریتون

بازیگران فیلم داستان آمریکایی

عوامل فیلم داستان آمریکایی

  • کارگردان: کورد جفرسون
  • تهیه‌کننده:بن لکلر، نیکوس کارامیگیوس، کورد جفرسون، جرمین جانسون
  • نویسنده: کورد جفرسون
  • موسیقی: لورا کارپمن
  • فیلم‌بردار: کریستینا دانلپ
  • تدوین‌گر: هیلدا رسولا

عوامل فیلم داستان آمریکایی

معرفی فیلم داستان آمریکایی

فیلم داستان های آمریکایی (American Fiction) یکی از آثار درام-کمدی سال 2023 است. نویسنده و کارگردان این درام کورد جفرسون (Cord Jefferson) است که با این فیلم اولین تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشته است. داستان فیلم براساس رمان Erasure، به قلم پرسیوال اورت (Percival Everett)  و منتشرشده در سال 2001، نوشته شده است.

این درام جذاب یکی از بهترین فیلم‌های سال 2023 نام گرفته و جوایز بسیاری را از آن خود کرده است.

معرفی فیلم داستان آمریکایی

خلاصه داستان فیلم داستان آمریکایی

همانطور که در مقدمه اشاره شد داستان فیلم داستان های آمریکایی براساس کتابی از پرسیوال اورت به نام Erasure نوشته شده است. داستان فیلم درباره یک پرفسور رما‌ن‌نویس سرخورده به نام مونک است. او از این مدل داستان‌نویسی که سود آن حاصل تمسخرهای توهین‌آمیز و خسته‌کننده سیاهان است، اصلا راضی نیست. بنابراین با استفاده از یک نام مستعار، یک کتاب کلیشه‌ای عجیب به نام “سیاه” می‌نویسد. نگارش این کتاب او را به قلب ریاکاری و دیوانگی، که همیشه ادعا می‌کرد از آنها بیزار است، می‌برد.

خلاصه داستان فیلم داستان آمریکایی

تاریخ اکران فیلم داستان آمریکایی

فیلم «داستان آمریکایی»، برای اولین بار در تاریخ 8 سپتامبر 2023 (17 شهریور 1402) در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد. پس از آن، هیچ تاریخ رسمی از این فیلم منتشر نشد تا اینکه روز گذشته استودیوی فیلمسازی «Amazon MGM Studios» در تریلر فیلم داستان آمریکایی اعلام کرد که این فیلم، در تاریخ 22 دسامبر 2023 (1 دی 1402) اکران خواهد شد.

پوستر فیلم داستان آمریکایی

پوستر فیلم داستان آمریکایی

معرفی بازیگران فیلم داستان آمریکایی

جفری رایت از بازیگران مرد در نقش تلونیوس مونک الیسون

جفری رایت (Jeffrey Wright) بازیگر آمریکایی متولد 7 دسامبر 1965، برابر با 16 آذر 1344، است. او بازیگری را از سال 1990 و با حضور در تئاتر آغاز کرد. در سال 1993 با بازی در نقش پرستار بلیز در تئاتر Angels in America جایزه تونی را کسب کرده و شناخته شد. او این نقش در نسخه تلویزیونی این تئاتر در قالب یک مینی‌سریال تکرار کرد و این بار جایزه امی را از آن خود کرد. او با نقش والنتین نارسیس در سریال Boardwalk Empire (2013-14)، نقش برنارد لو در سریال Westworld (2016-22) و نقش جیم گوردون در فیلم The Batman (2022) شناخته می‌شود. وی تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که 1 برد و 1 نامزدی جایزه گلدن گلوب، 1 برد و 3 نامزدی جایزه امی، و 1 برد و 1 نامزدی جایزه تونی از مهمترین آنها هستند.

جفری رایت در نقش تلونیوس مونک الیسون

تریسی الیس راس در نقش لیزا الیسون

تریسی جوی سیلبرشتاین (Tracee Joy Silberstein) که در دنیای بازیگری با نام تریسی الیس راس (Tracee Ellis Ross) شناخته می‌شود، یک بازیگر آمریکایی متولد 29 اکتبر 1972 (7 آبان 1351) است. او فرزند دیانا راس و رابرت الیس سلبرشتاین، بازیگران و مدیران شرکت ضبط آثار موسیقی موتاون، است. تریسی بازیگری را از سال 1996 آغاز کرد. وی با حضور در نقش جوآن کارول کلایتون در سریال Girlfriends (2000-2008) و سریال Black-ish (2014-2022) به شهرت رسید. این نقش‌‌آفرینی‌ها افتخاراتی نظیر جایزه ایمیج، نامزدی جوایز منتخب منتقدین و جایزه امی را برای او به ارمغان آوردند. تریسی یکی از سازندگان اسپین آف سریال Black-ish به نام Mixed-ish است. وی در سال 2020 شروع به ساخت و ضبط موسیقی‌های فیلم The High Note کرد.

تریسی الیس راس در نقش لیزا الیسون

آیسا رای در نقش سینتارا گلدن

آیسا رای (Issa Rae)، با نام کامل جو-آیسا رای دیوپ (Jo-Issa Rae Diop)، یکی دیگر از بازیگران فیلم داستان های آمریکایی است. این بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده متولد 12 ژانویه 1985 (22 دی 1363) در آمریکا است. او اولین بار با کانال یوتیوبش به نام Awkward Black Girl مورد توجه قرار گرفت. سپس با حضور در سریال Insecure (2016-21) به عنوان بازیگر، یکی از نویسندگان و سازندگان، به شهرت بیشتری رسید. خاطرات وی که با عنوان The Misadventures of Awkward Black Girl منتشر شده‌اند، تبدیل به یکی از پرفروش‌‌های نیویورک تایمز شد. آیسا رای در سال‌های 2018 و 2022 به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا انتخاب شد.

آیسا رای در نقش سینتارا گلدن

استرلینگ کی. براون در نقش کلیفورد الیسون

استرلینگ کلبی براون (Sterling Kelby Brown ) بازیگر آمریکایی متولد 5 آوریل 1976 (16 فروردین 1355) است. او ایفاگر نقش کریستوفر داردن در سریال The People v. O. J. Simpson: American Crime Story و نقش رندال پیرسون در سریال This Is Us (2016-22) بود، نقش‌هایی که جایزه امی را برای او به ارمغان آوردند. وی نامزدی جایزه امی را نیز با بازی در سریال Brooklyn Nine-Nine  و سریال The Marvelous Mrs. Maisel به دست آورد. استرلینگ در فیلم درام Hotel Artemis (2019) و فیلم کمدی Honk for Jesus. Save Your Soul. (2022) نقش اصلی را داشته است. وی 16 برد و 69 نامزدی در کارنامه خود دارد و در سال 2018 نامش در فهرست 100 فرد تاثیرگذار دنیا قرار گرفت.

استرلینگ کی. براون در نقش کلیفورد الیسون

نقد و بررسی فیلم داستان آمریکایی

فیلم American Fiction اولین بار در 8 سپتامبر 2023 (17 شهریور 1402) در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به نمایش درآمد، جایی که برنده جایزه منتخب مردم شد. تاریخ اکران فیلم American Fiction توسط استودیو Amazon MGM اعلام شد: اکران محدود در تاریخ 15 دسامبر 2023 (24 آذر 1402) و اکران گسترده در تاریخ 22 دسامبر 2023 (1 دی 1402). این فیلم درام-کمدی پس از اکران با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم و منتقدین روبرو گشت و به خصوص بازی جو رایت به شدت تحسین شد. در ادامه مقاله نگاهی به نمرات فیلم سینمایی داستان های آمریکایی داریم و نظرات منتقدین را میخوانیم.

نقد و بررسی فیلم داستان آمریکایی

San Francisco Chronicle/ مایک لاسال: 100

داستان آمریکایی فیلم کاملی نیست. کتاب به تدریج در فیلم محو می‌شود، و اگرچه فیلم چیز بهتری را ارائه می‌کند اما همچنان ایده‌آل نیست. ولی هیچکدام اینها اهمیت چندانی ندارند، زیرا رایت یک بازی فوق‌العاده را ارائه داده است.

ABC News/ پیتر تراورس: 90

طنز به شدت خنده‌دار کورد جفرسون از کلیشه‌های ادبی سیاهپوستان، یکی از بهترین و جسورانه‌ترین کمدی‌های آمریکایی در سال‌های اخیر است که با اجرای محشر جفری رایت باید او را در جایگاه اول جوایز اسکار قرار دهد.

IndieWire/ جوردین سرلز: 83

درنهایت، فیلم American Fiction یک اثر چشمگیر از جفرسون است، کسی که با استفاده از صداها و شخصیت‌های کمدی قوی که با همدلی و مراقبت ساخته شده‌اند،  پیوسته و متداول از صفحه کوچک به بزرگ پریده است. در حالی که طنز فیلم می‌توانست برّنده‌تر و پیچیده‌تر باشد، اما همین طنز فیلم را نجات داده است.

BBC/ کلیم آفتاب: 80

فیلم داستان های آمریکایی بسیار سرگرم‌کننده است و به راحتی می‌‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که کمدی آن فقط به این دلیل تاثیرگذار است که نژادپرستی ساختاری را به طرز اغراقآمیزی سیاه و سفید به تصویر کشیده است.

Chicago Sun-Times/ ریچارد روپر: 75

در فیلم به هنگام، برّنده و به شدت خنده‌دار American Fiction به نویسندگی و کارگردانی کورد جفرسون، رایت فرصت نسبتا نادری برای بازی در نقش اول به دست می‌آورد. او با ارائه یک بازی چند لایه غنی به ما یادآوری می‌کند که یکی از بهترین بازیگران نسل خویش است. تماشای آن بسیار لذت‌بخش است.

The A.V. Club/ مرتضی الفضل: 67

فیلم داستان های آمریکایی یک معمای جذاب است. فیلم به عنوان یک طنز بسیار گرم و خنده‌دار شروع می‌شود که با موفقیت تیرهایش را به بیشتر اهدافش می‌زند. با این حال در تلاش برای تبدیل شدن به چیزهای بیش از حد، درنهایت لبه تیز خود را می‌سابد. با این حال، سفر به پایان آن همچنان سرگرم‌کننده باقی می‌ماند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا