اخبار بازیگرانفیلم خارجی

نگاهی به فیلم عاشقانه زندگی های گذشته

فیلمی که یکی از بهترین‌های ۲۰۲۳ است

فیلم زندگی های گذشته اولین فیلم سینمایی نویسنده و کارگردان کره ای-کانادایی سلین سونگ (Celine Song) محصول سال 2024 است که داستانی تلخ از عشق‌های دوران کودکی را روایت می‌کند که سرنوشت، آن‌ها را هزاران مایل از هم جدا می‌کند. اینجا خبرهای مربوط به فیلم زندگی های گذشته و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم زندگی های گذشته منتشر شده می‌خوانید.

سازنده فیلم زندگی های گذشته چه کسی است؟

فیلم زندگی های گذشته توسط سلین سونگ (Celine Song) ساخته شده است.

بازیگران اصلی فیلم زندگی های گذشته چه کسانی هستند؟

گرتا لی، ته‌او یو و جان ماگارو از بازیگران فیلم زندگی های گذشته هستند.

فیلم زندگی های گذشته درباره ی چیست؟

در خلاصه فیلم کره ای زندگی های گذشته آمده است: نایونگ و هه سونگ دو کودک 12 ساله و دوستان صمیمی هم هستند. نایونگ به همراه خانواده‌اش به کانادا مهاجرت می‌کند. 12 سال بعد این دو نفر یکدیگر را در شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند اما…

مشخصات فیلم زندگی های گذشته

نام فیلمزندگی های گذشته
کارگردانسلین سونگ (Celine Song)
نویسندهسلین سونگ (Celine Song)
تهیه کنندگان
  • دیوید هینوجوسا
  • کریستین واچون
  • پاملا کفلر
موسیقی
  • کریستوفر بیر
  • دنیل روسن
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
ژانردرام عاشقانه
تاریخ انتشار اولیه۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ (ساندس)
۲ ژوئن ۲۰۲۳ (ایالات متحده)
مدت زمان۱۰۶ دقیقه
توزیع‌کنندهای۲۴

بازیگران فیلم زندگی های گذشته

لیست بازیگران فیلم زندگی های گذشته

  • گرتا لی
  • ته‌او یو
  • جان ماگارو

عوامل فیلم زندگی های گذشته

  • کارگردان: سلین سونگ
  • تهیه‌کننده: دیوید هینوجوسا، کریستین واچون، پاملا کفلر
  • نویسنده: سلین سونگ
  • فیلمبردار: شیبر کرشنر

حرف‌های کارگردان فیلم زندگی های گذشته

سلین سونگ: زندگی های گذشته از مکانی واقعا شخصی و خاطراتی خاص می‌آید

  • این فیلم از برخی از اتفاق‌های زندگی من، یا برخی از تصاویر زندگی‌ام، اقتباس شده است. بنابراین از مکانی واقعا شخصی و از خاطراتی خاص می‌آید. چیزی که واقعا این پروژه را راه انداخت، همان لحظه‌ای بود که خودم را در یک بار در ایست ویلیج منهتن دیدم، در حالی که میان معشوق دوران کودکی‌ و شوهر سفیدپوست آمریکایی‌ام، نشسته بودم. آن‌ها واقعا به زبان یک‌دیگر صحبت نمی‌کردند، اما همچنین آن‌ها دو مردی بودند که دلیلی برای شناخت یک‌دیگر نداشتند. من آنجا نشسته بودم و مکالمه‌های بین این دو نفر را که سعی می‌کردند همدیگر را بشناسند، ترجمه می‌کردم. و من متوجه شدم آن‌ها تنها بخاطر من این کار را انجام می‌دهند. این احساس را داشتم که پرتال یا پلی میان این دو نفر هستم و همه کاری که باید انجام می‌دادم این بود که همانطور که هستم، باشم.
  • من به اطراف بار نگاه می‌کردم و داشتم شیوه‌ای که مردم به ما نگاه می‌کردند را می‌دیدم، زیرا ما سه نفر واقعا عجیب و غریب بودیم. ما سه آدمی بودیم که به دو زبان مختلف صحبت می‌کردیم. مشخص نیست که من با چه کسی زوج هستم و اینکه آیا زوجی در میان این سه نفر وجود دارد یا خیر. می‌دیدم که افراد داخل بار کنجکاو بودند. و فکر می‌کنم با کسی که به ما نگاه می‌کرد ارتباط چشمی برقرار کردم. یادم می‌آید که با خودم فکر می‌کردم:«اوه، واقعا می‌خوای بدونی که ما با یک‌دیگر چه نسبتی داریم؟ و اگر واقعا تلاش کنم آن را بازگو کنم چه می‌شود؟».
  • فکر می‌کنم فیلم زندگی های گذشته درباره این نوع رابطه یا ارتباط غیرقابل توصیف است که گاهی اوقات ما با کسی داریم که برچسبی ندارد.

سلین سونگ کارگردان فیلم زندگی های گذشته

معرفی فیلم زندگی های گذشته

جشنواره فیلم ساندنس سکوی پرتاب بسیاری از فیلم‌های محبوب منتقدان و مخاطبان بوده است. زندگی‌های گذشته Past Lives یکی از جدیدترین کشف‌های این جشنواره باسابقه است. علاوه بر این، کمپانی پرطرفدار ای‌۲۴ در پشت زندگی‌های گذشته قرار دارد که در سال‌های گذشته فیلم‌های موفق زیادی عرضه کرده. این فیلم در حال حاضر با اسقبال بسیار خوبی از جانب مخاطبان و منتقدان همراه شده است و عده بسیاری از همین الان آن را یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ می‌دانند.

معرفی فیلم زندگی های گذشته

خلاصه داستان فیلم زندگی های گذشته

راستش در خلاصه داستان فیلم زندگی های گذشته Past Lives باید گفت که خودتان را برای یک داستان حزن‌انگیز آماده کنید، زیرا زندگی‌های گذشته یک درام عاشقانه است که دو نفر را که سال‌ها پیش فرصت عاشقی را از دست داده‌اند، دوباره بهم می‌رساند. اما خلاصه داستان رسمی فیلم را با هم مرور می‌کنیم:

«نورا (گرتا لی) و هه سونگ (ته‌او یو)، دو دوست دوران کودکی هستند که ارتباطی عمیق با یک‌دیگر دارند و پس از مهاجرت خانواده نورا از کره جنوبی از هم جدا می‌شوند. دو دهه بعد، آن‌ها در یک هفته سرنوشت‌ساز دوباره بهم می‌پیوندند و با مفاهیم سرنوشت و عشق و انتخاب‌هایی که یک زندگی را رقم می‌زنند، روبرو می‌شوند».

تاریخ اکران فیلم زندگی های گذشته

اولین نمایش جهانی زندگی‌های گذشته در جشنواره فیلم ساندنس در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳ بود و بعد از آن نیز در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد. فیلم در هر دو رویداد مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. زندگی‌های گذشته از ۲ ژوئن ۲۰۲۳ اکران محدود و از ۲۳ ژوئن نمایش گسترده خود را آغاز کرد. این فیلم پس از گذشت حدود دو ماه اکنون برای تماشا در سرویس‌های استریم در دسترس است.

زمان اکران فیلم زندگی های گذشته

پوستر فیلم زندگی های گذشته

پوستر فیلم زندگی های گذشته

پوستر فیلم زندگی های گذشته

معرفی بازیگران فیلم زندگی های گذشته

گرتا لی از بازیگران زن در نقش نورا

گرتا لی، یک بازیگر آمریکایی با پدر و مادری کره ای است. او متولد 7 مارس 1983 است و در آثار دیگری مانند سریال “HouseBroken 2023-2021″، سریال “The Morning Show 2022-2023″، فیلم “Problemista 2023” و فیلم “In a Relationship 2018” نیز بازی کرده است.

لی گرتا در نقش نورا

ته‌او یو در نقش هه سونگ در فیلم Past Lives

ته‌او یو یک بازیگر کره ای – آلمانی و متولد 11 آپریل 1981 است. این هنرمند را می‌توانید در آثاری مانند سریال Love to Hate You 2023، سریال “Dr. Brain  2021″، فیلم “Vertigo  2019” و فیلم “Leto  2018” دنبال کنید.

تئو یو در نقش هه سونگ در فیلم Past Lives

جان ماگارو در نقش آرتور

جان ماگارو بازیگر آمریکایی، متولد 16 فوریه 1983 است. از عناوینی که این بازیگر در آن‌ها نقش آفرینی کرده است می‌توانیم سریال “The Umbrella Academy 2019″، سریال “Crisis in Six Scenes 2016″، فیلم “Day of the Fight 2023” و فیلم “Call Jane 2022” را نام ببریم.

جان ماگارو در نقش آرتور

نقد و بررسی فیلم زندگی های گذشته

کلایدر | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

راس بونیم | کاری که سونگ در اینجا انجام می‌دهد، شگفت‌انگیز است. زیرا این داستان از گذشته و حال و آینده، با دقت پرداخته شده و با عشق و احساس بازگو شده است. گرتا لی، ته‌او یو و جان ماگارو سه بازی شگفت‌انگیز ارائه می‌دهند و هر کدام چشم‌اندازی مهم و منحصر بفرد از این داستان را تجسم می‌بخشند. این فیلمی است که نمی‌خواهید تمام شود و تا مدت‌ها بعد از تماشا با شما می‌ماند.

آتلانتیک | امتیاز: ۹۸ از ۱۰۰

شرلی لی | فاصله، کلید سحر و جادوی خیال‌انگیز فیلم زندگی های گذشته است. فیلم سونگ با فاصله‌ها پر شده است؛ شکاف نامرئی میان کلمه‌ها و فاصله فیزیکی میان شخصیت‌ها.

پلی لیست | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

آلانی وارگاس | زندگی‌های گذشته نشان می‌دهد که زندگی در «سناریوهای چه اتفاقی می‌افتاد اگر…» خوب نیست. در عوض، این اهمیت دارد که برای زمانی که با آدم‌ها سپری می‌کنیم قدردان باشیم، حتی اگر برای همیشه نباشد.

اسکرین رنت | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

می عبدالباقی | این یک فیلم موفق پرشور، لطیف و خوددارانه است. نویسندگی و کارگردانی سونگ جسورانه است و احساسات و ظرافت زیادی به این داستان ساده الهام‌بخش، موشکافانه و خاطره‌انگیز، می‌بخشد.

مجله پیست | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

جیکوب اولر | فیلم زندگی های گذشته علاوه بر اینکه سونگ را به عنوان یک ناظر باهوش دیالوگ، تعامل‌های انسانی و لحن، معرفی می‌کند، فیلم عاشقانه شگفت‌انگیزی است درباره آنچه زندگی ما را شکل می‌دهد.

نیویورک تایمز | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

منولا دارگیس | فروتنی فیلم – صمیمت، ابعاد انسانی و لوکیشن‌های ساده آن و همچنین فقدان نمایش صریح روابط عاطفی -، یکی از نقاط قوت آن است.

مجله اسلنت | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

پت براون | زندگی‌های گذشته با انحراف از داستان‌های عاشقانه‌ای که در آن‌ها از عاشقان انتظار می‌رود آسمان، زمین و خودشان را برای خلق یک لحظه ماندگار از عشق دگرگون کنند، از ما می‌خواهد تغییراتی که با گذشت زمان به وجود می‌آیند را بپذیریم.

نیویورکر | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

آنتونی لین | زندگی‌های گذشته همزمان سرشار از احساسی ارامش‌بخش و پریشان‌کننده است. فیلمی که با تمام متانت و مهربانی‌اش، ما را با پرسش‌هایی دشوار برمی‌انگیزاند.

نقد و بررسی فیلم زندگی های گذشته

نقد فیلم زندگی‌های گذشته برگرفته از سایت اسکرین دیلی

تیم گریرسون | یک داستان عشقی بی‌نظیر که هم به شکل ناباورانه‌ای عاشقانه و هم به طرز کوبنده‌ای واقع‌گرایانه است. زندگی‌های گذشته داستان دو آدمی را دنبال می‌کند که ممکن است یک روح در دو بدن باشند، حتی اگر ۲۴ سال است که در یک شهر نبوده‌اند. سلین سونگ به عنوان نویسنده و کارگردان در اولین فیلم بلند کاملا جسورانه خود، به شکل بی‌نقصی تعادلی ظریف در لحن این فیلم متفکرانه و اندوهگین به وجود می‌آورد و روایت خود را به سه بخش مجزا تقسیم می‌کند – فیلم شخصیت‌ها را تقریبا در زمانی که ۱۲، ۲۴ و ۳۶ سال دارند دنبال می‌کند -، که هر کدام تاثیرگذارتر از قبلی هستند. سه اجرای فوق‌العاده در مرکز فیلم وجود دارد که البته هیچ یک درخشان‌تر از اجرای گرتا لی نیستند. او به زیبایی درونیات یک روح جستجوگر را تجسم می‌بخشد که به نظر می‌رسد چیزهایی را درباره تفاوت‌های ظریف عشق می‌فهمد که فراتر از درک بقیه ما است.

ای‌۲۴ به تازگی زندگی‌های گذشته را عرضه کرده است که ابتدای امسال در جشنواره فیلم ساندنس نیز به نمایش درآمد. عاشقانه عمیق فیلم که در گذر زمان جاری است، مقایسه‌های مطلوبی را با سه گانه ریچارد لینک لیتر (سه گانه پیش از طلوع، پیش از غروب و پیش از نیمه شب) پیش می‌کشد که به طور مشابه به تکامل عشق در طول دهه‌ها از دیدگاهی هوشمندانه و بالغانه نگاه می‌کرد.

در سئول ۲۴ سال پیش، نورا ۱۲ ساله (مون سونگ-آه) و هه‌ سونگ (لیم سونگ-مین)، دوستان صمیمی هم هستند و به یک‌دیگر علاقه دارند، اما هیجانات نوجوانی آن‌ها زمانی برای بالیدن ندارند؛ زیرا خانواده نورا در حال نقل مکان به تورنتو است. هه سونگ دل شکسته، خداحافظی‌ای سرسری با او می‌کند، اما مسیرهای زندگی‌ آن‌ها قرار است دوباره با هم تلاقی کنند. پس از آن به ۱۲ سال بعد می‌رویم. زمانی که هه سونگ (که هنوز در کره جنوبی زندگی می‌کند و ته‌او یو اکنون او را به تصویر می‌کشد)، در فیسبوک دوباره با نورا (که اکنون نمایشنامه‌نویسی در نیویورک است و گرتا لی نقش او را بازی می‌کند) ارتباط برقرار می‌کند. به این ترتیب، این دو دوباره دوستی خود را از طریق اسکایپ شروع می‌کنند. اما پس از اینکه نورا بحث دشواری درباره اینکه رابطه افلاطونی آن‌ها به کجا می‌رسد، راه می‌اندازد، آن‌ها دوباره از زندگی یک‌دیگر خارج می‌شوند. اگرچه دوازده سال بعد، علی رغم اینکه نورا با رمان‌نویسی به نام آرتور (جان ماگارو) ازدواج کرده است، آن‌ها باری دیگر در نیویورک به هم می‌پیوندند.

سونگ که خود یک نمایشنامه‌نویس است، مفهوم «این‌یان» را در اینجا بررسی می‌کند. یک مفهوم کره‌ای که این استدلال را بیان می‌کند که خود فعلی ما (و افرادی که در مدار ما هستند)، صرفا جدیدترین نسخه از زندگی گذشته ما هستند. بسیاری از داستان‌های عاشقانه به تقدیر، شانس و حس کیهانی سرنوشت می‌پردازند، اما به ندرت می‌توان فیلمی به زیبایی فیلم زندگی های گذشته دید که هیچ عنصر خارق‌العاده و خیالی‌ای ندارد.

برخورد واقع‌گرایانه فیلم با عشق با اجرای زیبا و کنترل شده گرتا لی تثبیت می‌شود. نورا و هه‌سونگ به وضوح عشقی را با هم به اشتراک می‌گذارند، اما آن‌ها در واقع هرگز درگیر یک رابطه عاشقانه نمی‌شوند – تا حدی به این دلیل که نورای ۲۴ ساله تمایلی به دنبال کردن آن ندارد. البته این موضوع قابل درک است زیرا آن‌ها در آن مقطع از زندگی خود از نظر جغرافیایی بسیار از یک‌دیگر دور هستند (اما شاید چیزی بیش‌تر از این در میان باشد؛ چراکه تصویر اسرارآمیز لی از نورا به شکل زیرکانه‌ای نشان می‌دهد که او چه به صورت استعاری و چه واقعی نمی‌خواهد به سئول بازگردد و هه‌سونگ را نیز بخشی از این گذشته خود می‌داند).

زندگی‌های گذشته هرگز از هیچ یک از شخصیت‌های خود تصویری شرورانه نمی‌سازد و این موضوع را درک می‌کند که زندگی مانند فیلم‌ها عمل نمی‌کند. آرتور متزلزل در جایی نزد نورا اعتراف می‌کند که اگر زندگی آن‌ها یک داستان تخیلی بود، او انعکاسی از شوهری کسل‌کننده بود که ظاهرا نورا را از مردی که قرار است با او باشد دور نگه داشته است. این صحنه، شوخ‌طبعی و پیجیدگی فیلمنامه شاعرانه سونگ را نشان می‌دهد. زندگی‌های گذشته به طرز هوشمندانه‌ای بررسی می‌کند که چگونه مصالحه، حسرت، فرصت‌های از دست رفته، زمان و مسافت بر روابط تاثیر می‌گذارند و اینکه چگونه این عوامل نامرئی به همان اندازه هورمون‌ها یا اولین برخوردهای احساسی، انتخاب‌های عاشقانه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. لی و یو، شیمی گرم و پرشوری با یک‌دیگر دارند که نشان می‌دهد پیوند آن‌ها فراتر از محدودیت‌های یک رابطه عاشقانه سنتی است. در واقع به نظر می‌رسد که آن‌ها از دوران کودکی بهم گره خورده‌اند، اما شاید قرار نیست به معنای متعارف با هم باشند.

موسیقی زیبا و مراقبه‌ای کریستوفر بر و دنیل راسن به خوبی روی فیلم می‌نشیند و نوای پیانو و گیتار یک کنترپوان دوست داشتنی به درام روی صحنه می‌بخشد. زندگی‌های گذشته بجای تحمیل یک راه حل رضایت‌بخش برای این زندگی‌های پیچیده، به پایانی تاثیرگذار و قدرتمند می‌رسد که تمام احساسات آشفته‌ای که این روابط برمی‌انگیزانند را قدر می‌نهد. مهم نیست که چه اتفاقی برای نورا و هه سونگ رخ می‌دهد، آن‌ها به طور جبران ناپذیری از ملاقاتی که داشته‌اند تغییر کرده‌اند. و به طور مشابه هر کسی که تخت تاثیر طلسم و افسون این فیلم ویرانگر قرار گرفته، این احساس را دارد که بعد از مواجهه با این تجربه تغییر کرده است.

نقد فیلم زندگی‌های گذشته

امتیازهای فیلم زندگی های گذشته

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایتمیانگین امتیاز
IMDB۸.۲ از ۱۰
کاربران متاکریتیک۸.۱ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز۹۸ درصد بر اساس ۲۱۰ نقد
کاربران راتن تومیتوز۹۳ درصد
منتقدان متاکریتیک۹۴ درصد براساس ۴۲ نقد

امتیازهای فیلم زندگی های گذشته

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا