اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی و دانلود فیلم راستین (rustin) با بازی کولمن دومینگو

فیلم راستین(Rustin) از جدیدترین آثار در ژانر درام زندگی‌نامه‌ای محصول سال 2023 است که توسط جرج سی ولف ساخته شده‌است. اینجا خبرهای مربوط به فیلم راستین و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم راستین منتشر شده می‌خوانید.

سازنده فیلم راستین چه کسی است؟

فیلم راستین توسط جرج سی ولف ساخته شده است.

بازیگران اصلی فیلم راستین چه کسانی هستند؟

کولمن دومینگو، کریس راک، گلین ترمن، امل امین، گاس هالپر، سی.سی.اچ. پاوندر، داواین جوی رندالف، جانی ریمی، مایکل پاتس، جفری رایت و آدرا مک‌دانلد بازیگران فیلم راستین هستند.

فیلم راستین درباره ی چیست؟

فیلم سینمایی راستین داستان بایارد راستین، کنشگر حقوق مدنی را به تصویر کشیده است.

مشخصات فیلم راستین

نام فیلمراستین
کارگردانجرج سی. ولف
نویسندگانجولین بریس
داستین لنس بلک
تهیه کنندهبروس کوهن
تونیا دیویس
جرج سی. ولف
موسیقیبرانفورد مارسالیس
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
ژانردرام زندگی‌نامه‌ای
تاریخ انتشار اولیه۳۱ اوت ۲۰۲۳ (تلیوراید)
۳ نوامبر ۲۰۲۳ (ایالات متحده)
مدت زمان۱۰۶ دقیقه
توزیع‌کنندهنتفلیکس
شرکت‌های تولیدهایر گراند و بولد چویسز

بازیگران فیلم راستین

لیست بازیگران فیلم راستین

  • کولمن دومینگو
  • کریس راک
  • گلین ترمن
  • امل امین
  • گاس هالپر
  • سی.سی.اچ. پاوندر
  • داواین جوی رندالف
  • جانی ریمی
  • مایکل پاتس
  • جفری رایت
  • آدرا مک‌دانلد

معرفی فیلم راستین

اوت سال ۲۰۲۳ میلادی شصتمین سالگرد راهپیمایی بزرگ در واشنگتن بوده است، راهپیمایی‌ای که مطمئناً بدون بایارد راستین امکان‌پذیر نبود. دهه‌ها پس از اینکه راه را برای نقطه عطفی مهم در تاریخ آمریکا هموار کرده، داستان این فعال اجتماعی سیاسی افسانه‌ای و همچنین چهره‌ای سرشناس در جنبش حقوق شهروندی آفریقایی آمریکایی‌ها قرار است در فیلمی بیوگرافی به نام فیلم راستین (Rustin) بازگو شود.

فیلم راستین (Rustin) یکی از جدیدترین فیلم‌های آمریکایی است که در سال 2023 اکران شد. این فیلم بیوگرافی و تاریخی به کارگردانی جورج سی. ولف (George C. Wolfe) است و فیلم‌نامه آن را نیزجولیان بریس (Julian Breece) و داستین لنس بلک (Dustin Lance Black) قلم زده‌اند و برنده جایزه امی یعنی کولمن دومینگو نیز نقش شخصیت اصلی داستان را بازی می‌کند. ژانر فیلم Rustin درام زندگینامه‌ای است و توسط کمپانی باراک و میشل اوباما، یعنی Higher Ground، تهیه شده است.

این فیلم پس از اکران با بازخوردهای خوبی روبرو گشت و در جشنواره‌ها خوش درخشید. این درام زیبا نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین موسیقی شده است.

معرفی فیلم راستین

خلاصه داستان فیلم راستین

فیلم «راستین» داستان پیش‌گام حقوق شهروندی را روایت می‌کند، کسی که دست راست مارتین لوتر کینگ جونیور بوده و پایه و اساس راهپیمایی سال ۱۹۶۳ میلادی در واشنگتن را ایجاد کرد. اگر مارتین لوتر کینگ جونیور قدرتمندترین و با ارزش‌ترین سخنرانی را ارائه کرده است، پس بایارد راستین نیز از طریق اصرار و عزم راسخ خودش توانست تظاهراتی بدون خشونت با حضور صدها و هزاران نفر را ترتیب بدهد.

بایارد راستین زندگی‌اش را وقت مبارزه برای عدالت شهروندی، اجتماعی و نژادی کرده بود و در چارچوب سیاسی و فرهنگی کشور آمریکا تأثیرگذار بود.

خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی سرویس آنلاین نتفلیکس برای فیلم «راستین» به شرح زیر است:

«بایارد راستین معمار راهپیمایی بزرگ سال ۱۹۶۳ در واشنگتن بوده و یکی از بزرگترین فعالان جهان به شمار می‌رود. او مقامات را به چالش کشیده بود و هرگز به‌خاطر اعتقادات و باورهای خودش عذرخواهی نکرد و هرگز پا پس نکشید. او تاریخ‌سازی کرد ولی در کنار افرادی همچون مارتین لوتر کینگ جونیور، آدام کلیتون پاول جونیور و الا بیکر، کمتر به چشم آمده است. با این حال، او رویای دنیایی متفاوت را در سر داشت و الهام‌بخش جنبشی به سمت آزادی بود.»

خلاصه داستان فیلم راستین

تاریخ اکران فیلم Rustin

فیلم «راستین» اولین اکران خودش را در جشنواره فیلم تلوراید در اواخر ماه اوت سال ۲۰۲۳ میلادی تجربه کرد و سپس در جشنواره فیلم تورنتو نیز به روی پرده آمد. این اثر در تاریخ ۳ نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی نیز در سینماهای منتخب آمریکا اکران شده و در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲) روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش خواهد شد.

پوستر فیلم راستین

پوستر فیلم راستین

تریلر فیلم راستین

معرفی بازیگران فیلم راستین

در فیلم Rustin 2023 بازیگران فوق‌العاده‌ای حضور دارند. بازیگر نقش بایارد، کلمن دومینگو است که برای این نقش‌آفرینی افتخارات بسیاری از جمله نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد. در ادامه مروری بر بیوگرافی چند بازیگر اصلی داریم.

کلمن دومینگو از بازیگران مرد در نقش بایارد راستین

کلمن جیسون دومینگو (Colman Jason Domingo) بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی است. او متولد 28 نوامبر 1969، برابر با 7 آذر 1348، در فیلادلفیا است. پدر او برزیلی و خانواده‌اش گواتمالایی هستند. دومینگو بازیگری را از سال 1995 آغاز کرد و بازیگر موفقی در تئاتر و صفحه نمایش به شمار می‌رود. او برای بازی در تئاتر موزیکال The Scottsboro Boys (2011) نامزد جایزه تونی شد. در سال 2014 این نقش را در تئاتر وست اند تکرار کرد و این بار نامزدی جایزه لارنس الیویه را از آن خود کرد. دومینگو بازیگر نقش ویکتور استرند در سریال Fear and Walking Dead (2015-23) است، نقشی که جایزه امی را برای او به ارمغان آورد. او در آثار دیگری نظیر فیلم Lincoln (2012)، فیلم Selma (2014) و فیلم Zola (2021) حضور داشته است.

کلمن دومینگو در نقش بایارد راستین

امل امین در نقش مارتین لوتر کینگ جونیور

امل ایسان امین (Aml Eysan Ameen) بازیگر و فیلمساز بریتانیایی، متولد 30 جولای 1985 (8 مرداد 1364) است. او متولد لندن از والدینی جاماییکایی و وینسنتی است. او در کودکی با تئاتر Oliver! و تئاتر Jolson به روی صحنه تئاتر West End رفت. در 11 سالگی همراه مایکل جکسون برای اجرا در جشنواره BRIT به روی صحنه رفت. او بیش از همه برای نقش ترور در فیلم  Kidulthood (2006)، نقش کافیوس در فصل اول سریال Sense8، و نقش البی در فیلم The Maze Runner (2014) شناخته می‌شود.

امل امین در نقش مارتین لوتر کینگ جونیور

گلین تورمن در نقش فیلیپ راندولف

گلین راسل تورمن (Glynn Russell Turman)، متولد 31 ژانویه 1947 (11 بهمن 1325)، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده آمریکایی است. او اولین بار به عنوان یک بازیگر کودک در نمایش A Raisin in the Sun (1959) مورد توجه قرار گرفت. او بازیگری را ادامه داد و در سال 2008 برای بازی در سریال In Treatment جایزه امی بهترین بازیگر مهمان در سریال درام را کسب کرد. وی همچنین ایفاگر نقش جرمیا کن در سریال House of Lies، نقش دکتر سناتور در فصل چهارم سریال Fargo و نقش توئلدو در فیلم Ma Rainey’s Black Bottom (2020) است.

گلین تورمن در نقش فیلیپ راندولف

کریس راک در نقش روی ویلکینز

کریستوفر جولیس راک (Christopher Julius Rock) بازیگر، کمدین و فیلمساز آمریکایی، متولد 17 فوریه 1965 (28 بهمن 1343) است. راک اولین بار در دهه 1980 برای استدآپ‌هایش شناخته شد، استندآپ‌هایی که او در آنها به موضوعاتی نظیر روابط نژادی، تمایلات انسانی و کمدی مشاهده‌ای می‌پرداخت. موفقیت‌های او در سینما، تلویزیون، و روی صحنه با کسب جوایز متعدد از جمله 3 جایزه گرمی، 4 جایزه امی و یک نامزدی گلدن گلوب ادامه یافت. وی در فهرست 50 کمدین برتر تاریخ که از سوی نشریه Rolling Stone منتشر شد، در جایگاه پنجم قرار دارد. او تاکنون 2 بار، در سال‌های 2005 و 2016، میزبان مراسم اسکار بوده و در مراسم اسکار 2022 روی صحنه از ویل اسمیت کتک خورد. از فیلم‌های کریس می‌توانیم به فیلم Spiral (2021)، فیلم Amsterdam (2022) و صداپیشگی در فرنچایز Madagascar (2005-12) اشاره کنیم.

کریس راک در نقش روی ویلکینز

نقد و بررسی فیلم راستین

فیلم سینمایی Rustin اولین بار در 31 آگوست 2023 (7 شهریور 1402) در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد. پس از آن در 13 سپتامبر 2023 (22 شهریور 1402) در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتو به روی پرده رفت. تاریخ اکران فیلم سینمایی راستین برای عموم مردم 3 نوامبر 2023 (12 آبان 1402) بود که در برخی سینماهای منتخب به نمایش درآمد. این درام جذاب در 17 نوامبر 2023 (26 آبان 1402) توسط شبکه نتفلیکس پخش شد.

واکنش منتقدین نسبت به فیلم راستین مثبت، و استقبال بینندگان گرم بود. این فیلم تا به الان درمجموع 23 نامزدی و 8 برد را از آن خود کرده است. در ادامه نمرات فیلم راستین را می‌بینیم و نظرات منتقدین را می‌خوانیم.

نقد و بررسی فیلم راستین

Film Threat/ اندی هاول: 90

راستین داستان مهمی است که به خوبی روایت شده است. همچنین، بازیگران این فیلم نیز کار برجسته‌ای انجام داده‌اند.

The Associated Press/ مارک کندی: 88

به همان اندازه که دومینگو فوق‌العاده است، میزان استعدادهای شگفت‌انگیز جلو و پشت دوربین نفس شما را وجد می‌آورد. هر اجرا، هرچقدر هم کوچک باشد، با حرارت جلوی دوربین می‌آید و از این فرصت نهایت استفاده را می‌برد.

Rolling Stone/ دیوید فیر: 80

اگر راستین فقط برش کوچکی از داستان را به شما بدهد – از زندگی و دستاوردهای او می‌توانید هفت فیلم مختلف بسازید- اطمینان می‌یابد که با دانستن اینکه بایارد راستین کیست فیلم را ترک می‌کنید. همین را درباره کولمن دومینگو نیز می‌توان گفت. توجهات به او باید صد برابر باشد.

ABC News/ پیتر تراورس: 75

کارگردان جورج سی. ولف رویایی داشت و این بود که بایارد راستین، فعال حقوق مدنی ناشناخته را جلو بیاورد و در مرکز فیلم قرار دهد. و اکنون با کمک کمپانی تولیدی باراک و میشل اوباما و یک بازی هیجان‌ا‌نگیز از کولمن دومینگو بزرگ، به رویای خود دست یافت.

Los Angeles Times/ گلن ویپ: 70

فیلم Rustin هنگام شرح جزئیات جاپای خود را مستحکم کرده و چارچوبی ایجاد می‌کند که به تصویر کشیدن راهپیمایی واشنگتن و همچنین منیت‌ها و منافع رقیب که تقریبا آن را محکوم کرده‌اند، را ممکن ساخته و آن را روی پایه محکمتری قرار می‌دهد. برای انجام همه این کارها به درستی، به یک سریال 10 قسمتی نیاز است، اما فیلم راستین با یک کوتاه‌نویسی زیرکانه همه این پیچیدگی‌ها را بیان می‌کند.

Slashfilm/ بری لویت: 65

فیلم خیلی ایمن و معمولی به پایان می‌رسد، اما درام راستین هنوز هم تصویری ارزشمند از این که چگونه یک فرد معمولی در مواجهه با ناملایمات سرسام‌آور می‌تواند کارهای خارق‌العاده انجام دهد، باقی می‌ماند.

Screen Rant/ پاتریس ویترسپون: 60

شاید راستین بهترین فیلم زندگینامه‌ای نباشد که تاکنون ساخته شده، اما مطمئنم وقتی مردم این فیلم را ترک کنند فرهیخته‌تر شده‌اند، برای ایجاد تغییراتی که می‌خواهند در دنیا ببینند الهام گرفته‌اند، و سپاسگزار خواهند بود که فیلم‌هایی نظیر راستین حاضرند تا حقایق را درباره تاریخ مدفون‌شده بگویند.

Washington Post/ مایکل اوسالیوان: 50

فیلم هرگز دقیقا دیدگاه بایارد راستین را از دست نمی‌دهد، اما نمی‌گذارد به قلب او وارد شویم.

نقد و بررسی فیلم راستین

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا