اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

نگاهی به فیلم پالایشگاه؛ قصه‌ای جذاب و پر کشش از دفاع مقدس

فیلم پالایشگاه اثری به کارگردانی مهرداد خوشبخت و نویسندگی مشترک حسین تراب نژاد و مهرداد خوشبخت محصول سال 1401 است که از 29 آذر 1402 در سینماهای سراسر کشور روی پرده میرود. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم پالایشگاه و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم پالایشگاه منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم پالایشگاه چه کسی است؟

کارگردان فیلم پالایشگاه مهرداد خوشبخت است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم پالایشگاه چیست؟

در خلاصه داستان فیلم پالایشگاه آمده است: «آبادان در التهاب است گروهی به روشن ماندن چراغ پالایشگاه فکر می‌کنند.»

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم پالایشگاه چیست؟

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی، شقایق تنگستانی با حضور نادر سلیمانی گروه بازیگران اصلی «پالایشگاه» را تشکیل می‌دهند.

مشخصات فیلم پالایشگاه

نام فیلمپالایشگاه
کارگردانمهرداد خوشبخت
نویسندهحسین تراب نژاد و مهرداد خوشبخت
تهیه کنندهسعید سعدی
ژانردفاع مقدس
محصولبنیاد سینمایی فارابی
تاریخ‌های انتشار
جشنواره فیلم فجر چهل و یکم | 29 آذر 1402

فیلم پالایشگاه

لیست بازیگران فیلم پالایشگاه

  • بانیپال شومون
  • امیررضا دلاوری
  • الهام نامی
  • یاسین مسعودی
  • عبدالرضا نصاری
  • حیدر رحیمی
  • پوریا ریحانی
  • شقایق تنگستانی
  • نادر سلیمانی

عوامل فیلم پالایشگاه

  • کارگردان: مهرداد خوشبخت
  • نویسنده: حسین تراب نژاد و مهرداد خوشبخت
  • تهیه کننده: سعید سعدی

معرفی مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم پالایشگاه

مهرداد خوشبخت متولد آبادان. فارغ التحصیل دوره سینمای جوان خوزستان از کارگردانان و تدوینگران سینمای ایران است. اولین کار جدی اش در عرصه کارگردانی، ساخت فیلم تلویزیونی «پرواز» با موضوع «حیات پس از مرگ» بود. او در عرصه تبلیغات هم تیزرهای بسیاری نوشته و کارگردانی کرده و عضو اتاق فکر آژانسهای تبلیغاتی مختلف و معتبری است., نیرنگ, این پرونده مختومه نیست, ربات, مریم مادر عیسی, نذر, جای او دیگر خالی نیست, آوای زمین, وقت اضافه, رؤیای آخر, خشم قضاوت, پیگرد, مهر سپهر, پل, سفرآخر, پرواز، جنایت موجه و روزی که مرد شدم از جمله کارهای اوست.

تصویربرداری این کار اوایل پاییز آغاز شد و حدود چند هفته پیش فیلمبرداری آن به پایان رسید. گل های باوارده دومین تجربه فیلمسازی خوشبخت در حوزه سینمای دفاع مقدس است.

یادداشت مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم

عده‌ای از کارکنان شرکت نفت در شرایط جنگی بدون اینکه ماموریت یا دستوری داشته باشند، شخصا تصمیم می‌گیرند قطعات آکبند تمام انبارهای پالایشگاه آبادان را از محاصره شهر خارج کنند، کاری که با موفقیت انجام می‌شود تا از کارکنانی عادی تبدیل به دلاوران قهرمانی شوند که با این جسارت‌، تمام پالایشگاه‌های کشور را از تعطیلی نجات می‌دهند. این فیلم تقدیم شده به ۳۳۰ شهید پالایشگاه آبادان.

معرفی مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم پالایشگاه

صحبت‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فجر ۱۴۰۱

مهرداد خوشبخت | کارگردان گل‌های باوارده: 

  • زمانی که فیلم قبلی را کار می‌کردم تحقیقات این فیلم و سوژه درآمد. دوست داشتم بازیگران به لحاظ سطح شهرت هم تراز هم باشند. همه لوکیشن‌های فیلم در آبادان فیلمبرداری شد؛ دکورها را در آبادان زدیم و در شرایط شرجی و سخت کار کردیم.
  • آقای سعید سعدی به عنوان تهیه کننده حمایت بزرگی از پروژه داشت و اگر نبود فیلم تمام نمی‌شد. در این ماجرا از متخصصان شرکت نفت خیلی کمک‌های فنی گرفتیم.
  • تقصیر ما نبود که فیلم دیر به جشنواره رسید، اتفاقی بود که بین آدم‌های فنی و جشنواره رخ داد. نکته دیگر این است که فیلم تمام نشده بود و در این نسخه همه ایده‌های ما اجرایی نشد و باعث شد نسخه‌ای که دوست نداشتم را روی پرده ببینید.
  • «آبادان یازده شصت»، «گلهای باوارده» دو فیلم از سه‌گانه‌ای بود که می‌خواستم درباره آبادان بسازم که فعلا تا یک سال راضی نیستم دیگر فیلمی از این مجموعه را بسازم.
  • فیلمی هم که نشان وزیر نفت دادیم ناقص بود و به وزیر هم گفتم این فیلم هنوز یک و نیم ماه کار دارد.
  • همه بچه‌هایی که اینجا می‌بینید با سختی کار را به سرانجام رساندند و اصلا سیستم ساخت فیلم بیگ پروداکشن وجود ندارد. یکی از مشکلات همیشگی من این است که بخشی از مسئولان ما واقع بین نیستند. واقع بین باشیم وقتی فیلمی دو ماه کار دارد بپذیریم که دو ماه کار دارد.
  • این فیلم، فیلم آن زمان است. اینها که در فیلم نمایش داده شد افراد واقعی هستند، این گروه بعدا توبیخ می‌شوند که گویی داشتند پالایشگاه را می‌دزدیده اند.

محسن غفاری | بازیگر:

  • من پروژه را خیلی دوست داشتم و از زمانیکه علاقه بازیگری در من به‌وجود آمد، دوست داشتم در یک فیلم جنگی بازی کنم. روزی هم که تست دادم با لهجه آبادانی تست دادم، اما درنهایت به من گفتند نقشی دارم که آبادانی نیست. نقشی بازی کردم که کم بود ولی دوستش داشتم و به نظرم به اندازه بود.

سعید براتی | مدیرفیلمبرداری:

  • متاسفم که هیچ سینمای استانداردی نداریم. ما مجبور بودیم برای فیلمبرداری کل شهر آبادان را خاموش کنیم که امکان نداشت و مجبور شدیم فیلم را در روز فیلمبرداری کنیم و به شب تبدیل کنیم. خدا را شکر توانستیم فیلم آبرومندی داشته باشیم درحالیکه حجم زیادی از سی جی و جلوه‌های بصری داشتیم.

معرفی فیلم پالایشگاه

معرفی فیلم پالایشگاه

خلاصه داستان فیلم پالایشگاه

در سال ۱۳۵۹ همزمان با جنگ تحمیلی، تعدادی از مهندسین پالایشگاه نفت آبادان در تلاش هستند با امکانات و تجهیزاتی که در داخل انبارهای آن است، پالایشگاه‌های دیگر را ترمیم کنند.

تاریخ اکران پالایشگاه

این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت.فیلم سینمایی «پالایشگاه » از ۲۹ آذرماه روی پرده سینما ‌می‌رود.

چند نکته درباره فیلم پالایشگاه

  • ابتدا قرار بود اسم فیلم «گل‌های کاغذی» باشد اما بعد به «گل‌های باوارده» تغییر نام داد. اگر کیانوش عیاری فیلم «آبادانی‌ها» را نساخته بود، کارگردان دوست داشته تا نام فیلم را «آبادانی‌ها» بگذارد.و حالا در آستانه ی اکران به پالایشگاه تغییر نام داده است.
  • معنای گل‌های باوارده همان گل‌های کاغذی است که در فیلم هم به آن اشاره شده است.
  • این فیلم با مشارکت وزارت نفت و بنیاد سینمایی فارابی به تولید رسیده است. قبل‌تر سازمان سینمایی حوزه هنری و سازمان هنری رسانه‌ای اوج هم علاقه‌مند به ساخت این فیلم بودند و مشارکت در ساخت داشتند.
  • قرار بوده حمید فرخ‌نژاد برای ایفای نقش در فیلم «گل‌های باوارده» بازی کند. او قرارداد هم امضا کرد و یک و نیم میلیارد نیز به عنوان دستمزد دریافت کرد، اما چند روز قبل از اینکه مقابل دوربین برود، ممنوع‌ازکار شد و بعد هم از ایران رفت. از اینکه این مبلغ به فارابی یا تهیه‌کننده عودت داده شده، کسی اظهارنظر نکرده است.

پوستر فیلم پالایشگاه

پوستر اولیه فیلم پالایشگاه پوستر فیلم پالایشگاه

تیزر فیلم پالایشگاه

بیوگرافی بازیگران فیلم پالایشگاه

بانیپال شومون

بانیپال شومون متولد 3 آذر 1357 در تهران، بازیگر ایرانی است. او مدرک مهندسی عمران دارد و دوره بازیگری را در مدرسه سینما تئاتر کارنامه گذرانده است.شومون، فعالیت حرفه ای خود را با انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»(The Last Fiction) به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر آغاز کرد. سپس در فصل اول سریال نمایش خانگی «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی در نقش «رئیس آذر گل دره ای» بازی کرد.شومون در ادامه در 4 فیلم سینمایی «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی، «جاده قدیم»به کارگردانی منیژه حکمت، «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، «لس آنجلس-تهران» به کارگردانی تینا پاکروان، دو فیلم کوتاه «تاریکی» و «اینترنت نامحدود» و دو تئاتر «تنهایی پر هیاهو» به کارگردانی امیر کاوه آهنین جان و «لاسارو» به کارگردانی مسعود رایگان بازی کرد.

بانیپال شومون

امیررضا دلاوری

امیر رضا دلاوری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. فعالیت هنری را از سال 1378 با بازی در فیلم سینمایی متولد ماه مهر آغاز کرد. دلاوری تاکنون در آثار بسیاری از جمله فیلم های سینمایی خائن کشی، غیبت موجه، چ، نفوذی، جنایت، مجموعه های تلویزیونی وارش، آنام، پریا، هوش سیاه ۲، عملیات ۱۲۵، ساختمان ۸۵، مختارنامه، کلاه پهلوی و مجموعه نمایش خانگی یاغی حضور داشته است.

امیررضا دلاوری

الهام نامی

الهام نامی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، فارغ التحصیل کارشناسی رشته نمایش از پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. بازیگری را از تئاتر آغاز کرد. در سال 1388 با سریال جستجوگران وارد تلویزیون شد. فیلم سینمایی تابو در سال 1393 نخستین تجربه سینمایی او بود. نامی در آثار بسیاری از جمله فیلم های سینمایی خانه ماهرخ، سمفونی نهم، کار کثیف، چراغ های ناتمام، جامه دران، سریال های نفس، نجوا، مجموعه های نمایش خانگی شهرزاد 3 و جیران حضور داشته است. او در عرصه گویندگی هم فعالیت هایی داشته است. نامی، در سی و پنجمین جشنوارهٔ بین المللی تئاتر فجر برای ایفای نقش در نمایش پرسه های موازی برندهٔ جایزهٔ بازیگری شد.

الهام نامی

یاسین مسعودی

یاسین مسعودی هنرپیشه اهل خوزستان است. او تجربه بازی در فیلم های سینمایی دسته دختران، یدو، ابادان یازده 60 و مجموعه بی همگان را در کارنامه خود دارد.

یاسین مسعودی

عبدالرضا نصاری

عبدالرضا نصاری بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که در ۱۳۵۸ در آبادان به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه شیراز گذراند و پس از فارغ التحصیلی برای کار در صدا و سیما به آبادان بازگشت. پس از مدتی، عبدالرضا نصاری تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به تهران بیاید. اولین تجربه او در سینما حضور در فیلم به وقت شام بود.
عبدالرضا نصاری سابقه حضور در آثاری همچون به وقت شام، تک تیرانداز، آفتاب نیمه شب و سرجوخه را در کارنامه هنری خود دارد.

عبدالرضا نصاری

نادر سلیمانی

نادر سلیمانی یکی از بازیگران مجموعه های طنز سینما و تلویزیون ایران است. وی تا ۱۴ سالگی در منطقه ارتشی های کارون آبادان بود، بعد از شروع جنگ به شهرستان ارسنجان فارس آمد و پس از چندین سال حضور در ارسنجان به جهت کار و تحصیل در رشته بازیگری و زندگی به تهران مهاجرت نمود. وی با بازی در مجموعه های تلویزیونی «ساعت خوش» و «باغ مظفر» و سریال شوخی کردم به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید. از دیگر آثار او می توان به فیلم سینمایی سفر خوش، به دنبال خوشبختی و روزی که مرد شدم اشاره کرد.

نادر سلیمانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا