اخبار بازیگرانسریال خارجی

معرفی سریال ترکی پر طرفدار مولانا جلال الدین رومی

سریال مولانا جلال الدین رومی یکی از سریال‌های پرطرفدار ترکیه است که به کارگردانی جان اولکای (Can Ulkay) ساخته شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به سریال مولانا جلال الدین رومی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال مولانا جلال الدین رومی منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال مولانا جلال الدین رومی چه کسی است؟

سازنده سریال مولانا جلال الدین رومی جان اولکای (Can Ulkay) است.

سریال مولانا جلال الدین رومی کی میاد؟

سریال مولانا جلال الدین رومی نخستین بار در تاریخ 16 ژوئن 2023 (26 خرداد 1402) از پلتفرم Tabii پخش شد و فصل دوم آن از تاریخ 9 دسامبر 2023 (18 آذر 1402) شروع به پخش می‌کند.

موضوع سریال مولانا جلال الدین رومی چیست؟

به طور خلاصه سریال مولانا جلال الدین رومی حول محور زندگی این شاعر و کلام پرمغز او است که در هرج و مرج حمله مغولان و جنگ‌های داخلی، مردم را به صبر و بردباری دعوت می‌کند.

بازیگران نقش اصلی سریال مولانا جلال الدین رومی چه کسانی هستند؟

در سریال مولانا جلال الدین رومی بولنت اینال، کان ییلدیریم، دوریم اوزکان، مهمت علی نور اوغلو، آهو تورک پنچه، احمد ممتاز تایلان، باکی داوراک، بورچ کومبتلی اوغلو، اوشان چاکیر، گیزم ایلماز، گیزم ایلماز، یوسف چیم، بوراک جان و … به هنرمندی پرداخته‌اند.

مشخصات سریال مولانا جلال الدین رومی

نام سریالمولانا جلال الدین رومی
نام ترکیMevlana Celaleddin-i Rumi
کارگردانجان اولکای (Can Ulkay)
نویسندگانعلی آیدین (Ali Aydın) و میلای ازنگین (Milay Ezengin)
ژانرتاریخی زندگینامه
تعداد قسمت هافصل اول 10 قسمت – فصل دوم نامشخص
زمان پخشفصل اول 16 ژوئن 2023 (26 خرداد 1402) ، فصل دوم 9 دسامبر 2023 (18 آذر 1402)
توزیع کنندهپلتفرم Tabii

لیست بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

  • بولنت اینال
  • کان ییلدیریم
  • دوریم اوزکان
  • مهمت علی نور اوغلو
  • آهو تورک پنچه
  • احمد ممتاز تایلان
  • باکی داوراک
  • بورچ کومبتلی اوغلو
  • اوشان چاکیر
  • گیزم ایلماز
  • گیزم ایلماز
  • یوسف چیم
  • بوراک جان

معرفی سریال مولانا جلال الدین رومی

سریال مولانا جلال الدین رومی از جمله سریال‌های جدید و تاریخی کشور ترکیه است که با پخش خود توانست توجهات را جلب کند و اکنون در انتظار دومین فصل این سریال هستیم. ژانر سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی تاریخی، بیوگرافی و درام است.

جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی شاعر فارسی گوی است که در سال 586 هجری شمسی و بلخ به دنیا آمد. او در طول زندگی خود در ایران، افغانستان، تاجیکستان و ترکیه زندگی کرد و آرامگاهش در قونیه ترکیه قرار دارد. چیزی که درباره این شاعر مورد بحث است، مسئله ایرانی یا افغان بودن آن است. همچنین در طی سال‌های اخیر شاهد این هستیم که کشور ترکیه نیز مولانا را از مفاخر خود می‌داند و درباره او آثاری می‌سازد.

داستان سریال مولانا جلال الدین رومی

خلاصه سریال مولانا جلال الدین رومی حول محور زندگی این شاعر و کلام پرمغز او است که در هرج و مرج حمله مغولان و جنگ‌های داخلی، مردم را به صبر و بردباری دعوت می‌کند.

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال مولانا جلال الدین رومی

این اثر نخستین بار در تاریخ 16 ژوئن 2023 (26 خرداد 1402) از پلتفرم Tabii پخش شد. این پلتفرم وابسته به شبکه TRT1 ترکیه است و عموما یا آثار این شبکه را و یا آثار اینترنتی مربوط به آن را پخش می‌کند. همچنین از طریق پلتفرم یوتیوب و اپلیکیشن Tabii می‌توان به این پلتفرم دسترسی پیدا کرد و سریال‌های آن را تماشا کرد. تعداد قسمت های سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی در فصل اول 10 قسمت بود. اکنون نیز خبر پخش فصل دوم این اثر پخش شده است. فصل دوم از تاریخ 9 دسامبر 2023 (18 آذر 1402) شروع به پخش می‌کند و شنبه‌ها بر روی پلتفرم مذکور قرار می‌گیرد.

پوستر سریال مولانا جلال الدین رومی

پوستر سریال مولانا جلال الدین رومی

بیوگرافی بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

بولنت اینال در نقش مولانا؛ از بازیگران مرد سریال مولانا جلال الدین رومی

بولنت اینال (Bülent İnal) هنرپیشه اهل کشور ترکیه متولد 19 مه 1973 (29 اردیبهشت 1359) است. او بازیگری را پس از فارغ‌التحصیلی و از سال 1992 با سریال Mahallenin Muhtarları شروع کرد. او در سال 1998 وارد سینمایی ترکیه شد و فیلم Kayıkçı را بازی کرد. بولنت اینال در طی سال‌های بازیگری خود فعالیت مستمری در زمینه فیلم و سریال کشور ترکیه داشته است و به طور کلی بازیگر گزیده‌کاری است. این هنرپیشه بین سال‌های 2017 تا 2021 در سریال تاریخی پایتخت عبدالحمید (Payitaht Abdülhamid) نقش خود عبدالحمید را بازی کرد و به شهرت زیادی رسید. اکنون او را در نقش خود مولانا می‌بینیم.

بولنت اینال در نقش مولانا؛ از بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

کان ییلدیریم در نقش عمر اتابک

کان ییلدیریم (Kaan Yıldırım) هنرپیشه ترک متولد 24 دسامبر 1986 (3 دی 1365) است‌. او بازیگری را از سال 2013 با نقشی فرعی در مجموعه تلویزیونی Kayıp شروع کرد و سال بعد با فیلم Ümmü Sıbyan:Zifir وارد سینما شد. این هنرپیشه امروزه جز بازیگران شناخته شده ترکیه محسوب می‌شود. در سال 2015 کان ییلدیریم نخستین نقش اصلی خود را با سریال به اسم خوشبختی (Adı Mutluluk) تجربه کرد. از آثار شاخص دیگر او باید به سریال‌های حلقه (Halka)، حکیم اوغلو (Hekimoğlu) و سپاهی (Sipahi) اشاره کنیم. او در این سریال نقشی کلیدی و مهم دارد.

کان ییلدیریم در نقش عمر اتابک

دوریم اوزکان در نقش افسون

دوریم اوزکان (Devrim Özkan) بازیگر زن اهل کشور ترکیه متولد 2 سپتامبر 1998 (11 شهریور 1377) است. او بازیگری را از سال 2017 با نقش فرعی‌ای در سریال Rüya شروع کرد و سپس باز هم یک نقش کوتاه در سریال معروف وطنم تویی (Vatanım Sensin) داشت. نخستین بار دوریم اوز‌کان را سریال وصلت (Vuslat) در نقشی کلیدی دیدیم. او در آثار مهمی همچون رامو (Ramo) و هرچی می‌خواد بشه (Gelsin Hayat Bildiği Gibi) حضور داشته است.

دوریم اوزکان در نقش افسون

مهمت علی نور اوغلو در نقش شمس تبریزی

مهمت علی نوراوغلو (Mehmet Ali Nuroğlu) هنرپیشه اهل کشور ترکیه در 7 سپتامبر 1979 (16 شهریور 1358) به دنیا آمد‌‌. او بازیگری را از سال 1997 با تئاتر شروع کرد و سرانجام در سال 2003 با سریال Yuvadan Bir Kuş Uçtu وارد تلویزیون شد. این هنرپیشه دو سال بعد اولین فیلم سینمایی خود که Cenneti Beklerken داشت بازی کرد. مهمت علی نوری‌اوغلو در سریال‌های تو بگو دریای سیاه (Sen Anlat Karadeniz) و کبوتر (Güvercin) نیز حضور داشته است.

مهمت علی نور اوغلو در نقش شمس تبریزی

آهو تورک پنچه در نقش کیرا خاتون؛ از بازیگران سریال Mevlana Celaleddin-i Rumi

آهو تورک پنچه (Ahu Türkpençe) بازیگر ترک متولد 2 ژانویه 1977 (12 دی 1355) است. او بازیگری را از سال 1998 با سریال Güzel Günler شروع کرد و در سینمای ترکیه نیز بازی می‌‌کند‌. او تا کنون در آثاری همچون داستان استانبول (Bir İstanbul Masalı)، خداحافظ روملی (Elveda Rumeli)، گرگ (Börü) و گرگ 2039 (Börü 2039) تا کنون ایفای نقش داشته است.

آهو تورک پنچه در نقش کیرا خاتون؛ از بازیگران سریال Mevlana Celaleddin-i Rumi

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا