اخبار بازیگرانسریال ایرانی

منتظر فصل هفتم سریال پایتخت باشید

سوپرایز محسن تنابنده برای طرفداران «پایتخت»

ساخت سریال پایتخت 7 به کجا رسید؟ منتظر سری جدید سریال پایتخت 7 باشیم؟سریال پایتخت 7 در ژانر طنز، اجتماعی، خانوادگی به کارگردانی سیروس مقدم به زودی به آنتن شبکه یک می‌رسد. اینجا خبرهای مربوط به سریال پایتخت 7 و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال پایتخت 7 منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال پایتخت 7 چه کسی است؟

سریال پایتخت 7 توسط سیروس مقدم کارگردانی شده است.

سریال پایتخت 7 کی پخش میشود؟

مشکلات ساخت سری هفتم سریال پایتخت رفع شده و با توافقات شفاهی صورت گرفته، قرارداد رسمی ساخت پایتخت ۷ منعقد خواهد شد ولی زمان پخش آن مشخص نیست.

اسامی بازیگران سریال پایتخت 7 در نقش های اصلی چیست؟

محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، احمد مهران‌فر، نسرین نصرتی، سلمان خطی، هومن حاجی‌عبداللهی، مهران احمدی، بهرام افشاری از بازیگران سریال پایتخت 7 می باشند.

مشخصات سریال پایتخت 7

نام سریالپایتخت 7
کارگردانسیروس مقدم
نویسندگانپایتخت ۱: خشایار الوند و امیرحسین قاسمی
پایتخت ۲: حسن وارسته و کوروش نریمانی
پایتخت ۳: خشایار الوند و حسن وارسته
پایتخت ۴: خشایار الوند و حسن وارسته
پایتخت ۵: خشایار الوند و امیرحسین قاسمی
پایتخت ۶: آرش عباسی و محمد تنابنده
تهیه‌کنندهالهام غفوری
ژانرطنز، اجتماعی، خانوادگی
آهنگسازآریا عظیمی‌نژاد
تاریخ انتشار۲۹ اسفند ۱۳۸۹ –
۳۰ اسفند ۱۳۹۹
تعداد قسمت ها۱۰۰
شمار فصل‌ها 6 فصل
شبکه پخش شبکه یک

لیست بازیگران سریال پایتخت 7

  • محسن تنابنده
  • ریما رامین‌فر
  • علیرضا خمسه
  • احمد مهران‌فر
  • نسرین نصرتی
  • سلمان خطی
  • هومن حاجی‌عبداللهی
  • مهران احمدی
  • بهرام افشاری

شخصیت‌های سریال پایتخت 7

نقی معمولی

با بازی محسن تنابنده نام شخصیت اصلی مجموعه‌های تلویزیونی پایتخت است که از شبکه ۱ سیما پخش شده‌است. محسن تنابنده اظهار داشته که شخصیت نقی معمولی را با برداشت از خلق و خوی و شخصیت پسرخاله‌اش بازی کرده‌است. وی همچنین افزود که خانواده خاله وی اهل بندر گز استان گلستان بوده و تنابنده با فرهنگ و گویش مردم مازندرانی به‌ویژه اهالی استان گلستان آشنایی داشته‌است. «فدایی داری» (با خوشحالی و برای تشکر)، «بی‌تربیت» (معمولاً با لحن عصبی) و جملاتی نظیر «مگه میشه؟، مگه داریم» و «دست بندازم این دهنه ره جر بدم» از تکیه کلام‌های نقی معمولی است. ظاهر او با موهای فر و سبیل کامل می‌شود. غیرت و خانواده‌دوستی از صفات بارز نقی است. نشریهٔ دنیای تصویر نقش نقی معمولی را به‌عنوان یکی از ۱۰۰ نقش ماندگار تاریخ سینما و تلویزیون ایران انتخاب کرد

ارسطو عامل

بازی احمد مهران‌فر شخصیتی مخاطب پسند و با لهجه خاص خودش هر مخاطبی را جذب می‌کند؛ از جمله جذابیت او جر و بحث‌هایی است که با نقی دارد. او با یک زن چینی به نام چو چانگ (با نام اسلامی راحله چانگ) ازدواج کرد اما زن او در پایتخت ۴ با سقوط هواپیما فوت کرد. از تکیه کلام‌های او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: «آخ آخ آخ»، «حساس نشو حساس نشو»، «وات تو دو وات نات تو دو (به انگلیسی: What to do, what not to do)»، «فدای تو بشم من»، و «آی لاو یو داری پسر» و «پیرمرد پرحاشیه (خطاب به پنجعلی)» و همچنین جمله‌ای نظیر «چرا بچه مچه حرف می‌زنی تو؟» از تکیه‌کلام‌های ارسطو عامل است. دیالوگی از ارسطو عامل در فصل اول این سریال که بسیار مورد توجه قرار گرفت مربوط به سکانسی است که ارسطو برای ابراز علاقه به گلرخ از کلمه «تحت تأثیر» استفاده کرده‌است. همچنین در فصل ۶ دیگران را با عنوان «گُل» مورد خطاب می‌کرد. از دیگر دیالوگ‌های او که در فصل ۶ به کار رفته: «اسکندر زمانی، «یه لقمه نون بربری من بخورم یا اکبری»، «گل فرمایش کردی»، «لعنت به قفس، لعنت به دیوار»، «من حبس کشیده‌ام» است.

هما سعادت

با بازی ریما رامین‌فر یکی از شخصیت‌های اصلی سریال است که نقش همسر نقی معمولی را اجرا می‌کند. از ویژگی‌های او می‌توان به اعتماد به نفس بالا و پشتیبانی از خانواده اشاره کرد. او در فصل ۴ به شورای شهر پیوست اما در فصل ۵ به دلیل تصادف و تأثیرات آن بر اعصاب، از شورای شهر بیرون آمد. در فصل ۶ او شغل جدیدی پیدا کرد و گویندهٔ اخبار شبکه مازندران شد.

باباپنجعلی

با بازی علیرضا خمسه یکی از شخصیت‌های اصلی سریال پایتخت است. باباپنجعلی پدر نقی معمولی و بیمار آلزایمری است. از تکیه‌کلام‌های او می‌توان به «شما حرف نزن»، «بخوابونم دهنش»، «نقی، ناهار نخردمه»، «صَدّامه؟»، «اَلِکی میگه»، «بوریم علی‌آباد»، «منم میام» و «عباس معصومیه؟» اشاره کرد. باباپنجعلی در فصل ششم سریال سر میز صبحانه لقمه در گلویش گیر کرد و درگذشت ولی خانوادهٔ معمولی به همه گفتند که او سکتهٔ مغزی کرده‌است .

بهتاش فریبا

با بازی بهرام افشاری یکی از شخصیت‌های محبوب سریال پایتخت است. بهتاش فریبا دروازه‌بان چهارم باشگاه فوتبال نساجی مازندران و پسر بهبود فریبا و فهیمه معمولی است. بهتاش فریبا در بیشتر اوقات، مخالف دایی خود یعنی نقی معمولی است و در همه مباحث با او جر و بحث دارد. او همچنین به‌شدت علاقه‌مند به پدر و مادرش است. «اَی خِدااا»، «وِل هَکِن»، «من دیگه رد دادم» و «من پِتِر چِکِ ایرانم» (معمولاً با لحن عصبانی) از تکیه‌کلام‌های اوست. اولین حضور این شخصیت در پایتخت ۵ بود اما در فصل‌های قبلی به او اشاره شده بود.

همچنین بهرام افشاری نقش شیرافکن فریبا که برادر بهبود و عموی بهتاش است را در فصل دوم بازی کرده‌است

بهبود فریبا

با بازی مهران احمدی که داماد نقی، پدر بهتاش و بهروز و شوهر فهیمه معمولی است. وی محیط‌بان است. او برای مأموریت به آفریقا رفت اما به دست دزدان دریایی سومالی گروگان گرفته شد و درحالی‌که خانواده معمولی تصور داشتند او در آفریقا بر اثر بیماری ابولا فوت شده اما در فصل ۶ با بیماری سندرم دست بیگانه (سانسور شده به دست بی‌قرار) به ایران بازگشت. از تکیه‌کلام‌های او می‌توان به «آقا» (با لهجه مازندرانی) و «در اصل» (معمولاً در آخر جملات با لهجه مازندرانی) اشاره کرد.

فهیمه معمولی

با بازی نسرین نصرتی دختر پنجعلی معمولی، خواهر نقی و تقی معمولی، همسر بهبود فریبا، مادر بهتاش و بهروز و آرایشگر زنان است. تیکه کلام او «چقدر بدبختم من» و خطاب قرار دادن دیگران با عنوان «آقا» و «خانوم» است. او همچنین وقتی که می‌ترسد کلمه ووویی را می‌گوید.

رحمت امینی شالیکار هزار جریبی

با بازی هومن حاجی‌عبداللهی از شخصیت‌های برجسته و محبوب سریال پایتخت است. رحمت دارای سه برادر به نام‌های رحمان و رحیم و رامین است و یک خواهر هم دارد. او را «رحمت خروس باز» و «رحمت شاسی» و«رحمت دست قیچی »نیز خطاب می‌کنند. او قبلاً عاشق سوسن بود، اما بعد به فهمیه علاقه پیدا کرد و آن دو تصمیم داشتند ازدواج کنند که بهبود بازگشت و ازدواج آن‌ها به هم خورد؛ ولی بعد با خانم بیاتی ازدواج کرد و از او صاحب ۳ پسر شد. رحمت آرایشگر است و دارای آرایشگاهی با نام «فرهمند» است.

سارا و نیکا معمولی

خواهران دوقلو و دختران نقی معمولی و هما سعادت هستند. سارا فرقانی اصل و نیکا فرقانی اصل نقش این دو خواهر را بازی کرده‌اند. ارسطو در فصل سوم این دو خواهر را دوقلوهای افسانه‌ای خطاب کرده‌است.

بهروز فریبا

که پسر فهیمه معمولی و بهبود فریبا و برادر بهتاش فریبا است. او پسر کوچک خانوادهٔ فریبا است. در فصل سوم، فهیمه بهروز را حامله بود. در فصل چهارم، بهروز نوزاد به تصویر کشیده شده‌است. در فصل پنجم نیز بهروز کودک حضور دارد. در فصل ششم اما ابوالفضل رجبی بهروز نوجوان را با ابروهای پیوسته به تصویر کشید که باعث محبوبیت این شخصیت شد. احترام نگذاشتن به بزرگ‌ترها و حمله کردن به سارا و نیکا از خصوصیات این شخصیت است.

تقی معمولی

که برادر نقی معمولی و فهیمه معمولی است. نقش تقی را سلمان خطی بازی کرده‌است. جمیله معمولی همسر تقی است.

جمیله معمولی

که همسر تقی معمولی است و توسط آتیه جاوید ایفا شده‌است. بهتاش فریبا او را ترمیناتور خطاب می‌کند. جمیله اغلب تقی را کتک می‌زند.

رحمان و رحیم امینی

که برادران دوقلوی رحمت امینی هستند. نقش این دو را مجتبی بلال‌حبشی / مصطفی بلال‌حبشی بازی می‌کنند. رحمان و رحیم به خوانندگی علاقه دارند و گیتار می‌زنند و می‌خوانند. رحمت در فصل پنجم می‌خواست رحمان و رحیم با سارا و نیکا ازدواج کنند اما هما و نقی کاملاً با این ازدواج مخالف بودند و با رحمت برخورد کردند.

اوس موسی

با بازی هدایت هاشمی که بنا است. وی در فصل سوم، ساختمان نقی را می‌ساخت اما به اصرار نقی یک ستون مهم خانه را حذف کرد و همین باعث خراب شدن خانه و شکستن دست‌های اوس موسی شد. در فصل چهارم نیز اوس موسی در وسط سریال اضافه شد و در ساخت خانهٔ غیرقانونی به ارسطو و نقی کمک می‌کرد اما در نهایت آن خانه نابود شد. در فصل پنجم نیز با تماس تلفنی به نقی باعث لو رفتن نقی و کشته شدن مرد عربی که همراه آن‌ها بود توسط نیروهای داعش شد.

چو چانگ (راحله چانگ)

همسر چینی ارسطو که منگ هان ژانگ نقش او را بازی کرد. وی در نهایت به‌خاطر سقوط هواپیما کشته شد. از خصوصیات او می‌توان علاقه داشتن به سورپرایز کردن دیگران دانست.

طاهره دختر محمود نقاش

که گرچه فقط در فصل ششم با بازی عارفه معماریان حضور دارد، اما در تمام فصول به او اشاره شده‌است. او قبلاً همسایه نقی بوده و نقی قبل از هما خواستگار وی بوده‌است. در فصل ششم ارسطو می‌خواست با او ازدواج کند اما مادر ارسطو ازدواج آن‌ها را به هم ریخت.

حذف شدن شخصیت‌ها در سریال پایتخت 7

رفت و برگشت بهبود

مهران احمدی علت ترک مجموعه را این‌گونه تعریف می‌کند:

«هرکسی برای خود برنامه‌هایی دارد. من مهران احمدی هستم و کمدین نیستم که نقش ثابتی را بازی کنم، عکس آنچه آقای محمد رضا شریفی نیا گفتند که بازیگر خوب باید بتواند یک نقش را خوب بازی کند. من بازیگر هستم و سعی می‌کنم نقش‌های متفاوتی را بازی کنم و اگر بهبود ادامه پیدا کند، تبدیل می‌شود به عین‌الله باقرزاده در فیلم‌های صمد آقا.»

وی همچنین از علت بازگشت خود میگوید:

«خودم گفته بودم که نمی‌خواهم یک کاراکتر را مجدد تکرار کنم، ولی مردم جایگاهی دارند که به هر صورت برای من عزیز و محترم است. در واقع با قبول بازی در فصل ششم پایتخت، من در برابر خواست مردم تسلیم شدم.»

پنجعلی معمولی

به گفتهٔ عوامل سریال و علیرضا خمسه دلیل حذف بابا پنجعلی از سریال، آلزایمر زیاد و بیش از حد شخصیت بوده‌است زیرا استفاده از این شخصیت بسیار محدود می‌شد. همچنین کارگردان سریال در این باره گفته‌است که به این شخصیت در پنج فصل به اندازه کافی پرداخته شده‌است و دلیلی برای ادامه دادن شخصیت نیست. گرچه در ابتدا خشایار الوند می‌خواست از روح بابا پنجعلی در فصل ششم استفاده کند اما محسن تنابنده نظرش این بود که این شخصیت در فصل ششم حضور نداشته باشد. سرانجام با از دنیا رفتن خشایار الوند و گفتگو بین علیرضا خمسه و عوامل سریال، تصمیم گرفتند که این شخصیت را حذف کنند و از مرگ او موقعیت‌های خنده‌دار خلق کنند.

اوس موسی

هدایت هاشمی از علت حضور نداشتن خود می‌گوید:

«شخصیت اوس موسی قرار بود فقط دو قسمت در فصل سه پایتخت باشد؛ اما به سبب پیشرفت قصه و اینکه جا داشت به این شخصیت بیشتر پرداخته شود، قرار شد در فصل‌های چهار و پنج هم حضور داشته باشد که من به علت فوت مادرم نتوانستم در فصل ۵ حضور پیدا کنم و فقط یک قسمت صدایم بود.»

وی همچنین به این سؤال که آیا دوست دارد به مجموعه برگردد گفته‌است:

«به نظر خودم در مورد شخصیت اوس موسی حق مطلب ادا شد و من خودم بشخصه از آن سیراب شدم.»

سارا و نیکا

در آذر ۱۳۹۹، اخباری تأیید نشده از ممنوعیت حضور «سارا و نیکا» در برخی رسانه‌ها، از جمله ایسنا و همشهری‌آنلاین منتشر شد که آنان در فصل جدید حذف شده‌اند. ایسنا نوشت «حذف نقش سارا و نیکا و بازگشت نقش بابا پنجعلی با بازی علیرضا خمسه، مهم‌ترین تغییراتی است که در همین گمانه‌زنی‌ها برای فصل هفتم از سریال پایتخت برشمرده می‌شود.». مهران احمدی و بهرام افشاری به این موضوع واکنش نشان دادند. برخی معتقدند که علت حذف این بازیگران، لو رفتن فیلم‌های خصوصی آنان در استخر است.

عوامل سریال پایتخت 7

  • نویسنده: محسن تنابنده
  • کارگردان: سیروس مقدم
  • آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد
  • تهیه‌کننده: الهام غفوری
  • فیلم‌برداری: امیر معقولی، فرشاد گل‌سفیدی
  • تدوین‌گران: خشایار موحدیان، سعید سیاح

معرفی سیروس مقدم کارگردان سریال پایتخت 7

سیروس مقدم متولد 1333 در آبادان، کارگردان و فیلم نامه نویس تلویزیون و سینما، فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشكده هنرهای زیبا است. او فعالیت هنری خود را از سال 1355 با دستیاری كارگردان و طراحی صحنه و لباس در مجموعه ی تلویزیونی دائی جان ناپلئون آغاز كرد سپس در سال 1366 به عنوان منشی صحنه در فیلم سینمایی رد پایی بر شن حضور حرفه ای در سینما را تجربه کرد. کارنامه هنری او بدین شرح است: کارگردانی فیلم های سینمایی : شیخ مفید، شکوه بازگشت، گرگ های گرسنه/ کارگردانی سریال های: پایتخت ۶، پایتخت ۵، علی البدل، پایتخت ۴، میکائیل، مدینه، پایتخت ۳، بچه های نسبتاً بد، پایتخت ۲، دیوار، چک برگشتی، تا ثریا، پایتخت ۱، زیر هشت، چاردیواری، رستگاران، روز حسرت، پیامک از دیار باقی، اغماء، پرواز در حباب، نرگس، ریحانه، مزرعه کوچک، بانویی دیگر، عروج، مهر خاموش، دریایی ها، وکیل، پلیس جوان، مسافر، روزهای زندگی، به سوی افتخار، خورشید شب، با سلسله حکمت/ مجموعه های نمایش خانگی: خواب زده ، جزیره (پخش اختصاصی از فیلیمو)/ کارگردانی فیلم های ویدیویی: مجلس آخرین ذبح اسماعیل، گوشه نشینان، نیلوفر کبود، کابوس، روز بعد از خوشبختی، لالایی برای بیداری، زمانی برای شخم زدن، زندگی خصوصی امیر/ مشاور کارگردان: فیلم سینمایی قسم/ دستیار کارگردان: آتش پنهان، جدال بزر، ای ایران/ دستیار صحنه: دایی جان ناپلئون/ طراح صحنه و لباس: گرگ های گرسنه، جدال بزرگ، آتش پنهان، ای ایران/ فیلم نامه نویس: سیرک بزرگ/ مدیر تولید: امام علی (ع)، افسانه آه، گروهبان، شاخه های بید/ مدیر برنامه ریزی: امام علی، جدال بزرگ، روز واقعه. سیروس مقدم با الهام غفوری (تهیه کننده) ازدواج کرده، آن ها سه فرزند به نام های آناهید، سهیل و آزاده دارند. ناصر تقوایی (کارگردان) پسرخاله سیروس مقدم است. او یک خواهر به نام سوسن مقدم دارد که در سریال دایی جان ناپلئون نقش لیلی دختر دایی جان را ایفا کرده است.

معرفی سریال پایتخت 7

مشکلات ساخت سری هفتم سریال پایتخت رفع شده و با توافقات شفاهی صورت گرفته، قرارداد رسمی ساخت پایتخت ۷ منعقد خواهد شد.

پیش از این سریال پایتخت در ۶ فصل بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ بر روی آنتن سیما رفت و توانست محبوبیت زیادی بین مخاطبان برای خود دست‌وپا کند. حالا پس از گذشت سه سال از پخش آخرین فصل این سریال، برخی خبر از توافق برای ساخت فصل ۷ داده‌اند.

محسن تنابنده در آخرین گفت‌وگوی خود با فریدون جیرانی در کافه آپارات، تا به اسمِ «پایتخت» رسید این‌طور گفت که ما دوست داریم کار کنیم و مسئولان تلویزیون باید در موردِ‌ آن تصمیم‌گیری کنند. با تلویزیونی‌ها صحبت می‌کنیم آنها توپ را به میدانِ پایتختی‌ها می‌اندازند. به هر حال مردم همان‌قدر که پیگیرِ ساخت ادامه سریال‌هایی مثل «نون‌خ» و «زیرخاکی» و حتی برخی کارهای قدیمی‌ترند، به مراتب بیشتر پیگیرِ ساخت فصل هفتم «پایتخت»اند. به نظرشما که مشاور پروژه «پایتخت6» هم بودید و احتمالاً خیلی اطلاعات بیشتری دارید، پرونده «پایتخت» در فصل ششم بسته شده و یا فصل هفتمی هم در کار است؟

من فکر می‌کنم حتماً فصل هفتم در کار است و ان‌شاءالله اتفاق می‌افتد. منتها به جای اینکه افراد بروند در رسانه‌ها راجع به هم گفت‌وگو کنند چقدر خوب است بنشینند در کنار هم گفت‌وگو کنند. همان نکته‌ای که اشاره کردم تعامل و گفت‌وگو باید اتفاق بیفتد. وقتی برندی تولید می‌شود آن‌قدر ارزش دارد که بگوییم رئیس شبکه با رئیس سیمافیلم عواملش را فرا بخوانند و جلسه بگذارند تا مشکلات و موانع برطرف شود.

قصهٔ سریال «پایتخت ۶» با فوت باباپنجعلی و اهدای اعضای بدن او آغاز می‌شود. بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران بازمی‌گردد اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید که فهیمه را از شوهرش دلسرد می‌کند. بهبود در این فصل به بیماری سندرم دست بی‌قرار مبتلا است. بهتاش که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود، حالا دروازه‌بان باشگاه فوتبال نساجی مازندران شده‌است و به بازیکن فوتبال پیتر چک علاقه دارد و نقی معمولی هم سیاسی شده و راننده و محافظ شخصی نمایندهٔ مجلس است. هما همسر نقی هم گویندهٔ اخبار شده‌است. ارسطو با فردی به اسم کاووس ناخواسته وارد فروش مواد مخدر می‌شود و از ماشین نقی که رانندهٔ نمایندهٔ مجلس است، برای جابه‌جایی مواد استفاده می‌کند.

معرفی سریال پایتخت 7

خلاصهٔ داستان سریال پایتخت 7

خلاصه از فصل اول یعنی پخش در سال 1390

خلاصه داستان خانواده نقی معمولی است که تصمیم می‌گیرند از شیرگاه به تهران کوچ کنند. اما هنگام ورود به پایتخت با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند… صاحبخانه از دنیا می‌رود و وراث حاضر به تحویل خانه نیستند، برای همین هم خانواده معمولی مجبور می‌شوند مدتی را در کامیون ارسطو زندگی کنند…

فصل اول سریال پایتخت

خلاصه از فصل دوم یعنی پخش در سال 1392

نقی در گنبد و گلدسته سازی کار می‌کند و با کامیون ارسطو از طرف محل کارش مأمور می‌شود یک گنبد و گلدسته را به روستایی در قشم ببرند. او با خانواده اش به همراه سرپرست بار راهی تهران می‌شوند تا گنبد و گلدسته را به صاحبش که در خانه سالمندان زندگی می‌کند نشان دهند و بعد به طرف مکان نصب بروند. در این بین اتفاقات بسیار جالبی از جمله مسابقه تلفنی، گیر افتادن در رستوران و عاشق شدن ارسطو می‌افتد.

فصل دوم سریال پایتخت

اینبار فصل سوم سریال ایرانی پایتخت در سال 1393

در این فصل، ارسطو برای سومین بار عاشق شده است و قصد برپایی مراسم عروسی دارد. نقی مراسم عروسی را در خانه نیمه کاره خود برگزار می‌کند. اوس موسی (معمار ساختمان) به نقی اصرار می‌کند تا ستونی را وسط خانه نصب کند ولی نقی زیر بار نمی‌رود. مراسم برگزار می‌شود اما بعد از شام و در میان رقص و پایکوبی، طبقه دوم فرو می‌ریزد و همه مصدوم می‌شوند. نقی در خانه خواهرش، فهیمه سکونت دارد و با ارسطو قهر کرده است.

فصل سوم سریال پایتخت

رمضان 94 با سریال پرطرفدار پایتخت در شبکه تلوزیونی 

هما در انتخابات شورای شهر رأی می‌آورد. همسر چینی ارسطو در سانحه هوایی مالزی، جان خود را از دست می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود تا کام ارسطو هر روز تلخ‌تر شود. نقی از همسرش می‌خواهد تا برای ساخت خانه فهیمه مجوز بگیرد، اما او این کار را خلاف می‌داند و زیر بار نمی‌رود. نقی به همراه اقوام و خویشانش و به کمک اوس موسی، دست به کار می‌شوند و خانه فهیمه را به طور پنهانی با آوردن مصالح از راه و بیراه می‌سازند…..

فصل پنجم سریال پایتخت

یکی از بهترین قسمت های این سریال رو میشه فصل پنچم تلقی کرد ….که در سال 97 روانه آنتن شد

گشت و پای داعش به این فصل از این مجموعه باز شد. ارسطو ماشین شاسی بلند می‌خرد و خانواده را برای خوردن هویج بستنی بیرون می‌برد، اما در میانه راه ماشین چپ می‌کند و در آب می‌افتد. خانواده نقی بر اثر این اتفاق، صدمات زیادی دیده‌اند. به همین دلیل نقی با ارسطو، قطع رابطه می‌کند. او برای عوض شدن روحیه خانواده، آنها را به سفر ترکیه می‌برد… آنها با یکدیگر آشتی می‌کنند و در ترکیه سوار بالن می‌شوند.بالن آنها را به طرف سوریه و جبهه داعش می‌برد…

فصل پنجم سریال پایخت

فصل ششم در نوروز 99 در شبکه تلوزیونی منتشر شد …

با فوت بابا پنجعلی و اهدای اعضای بدن او آغاز شد. بهبود بعد از سال‌ها به ایران باز می‌گردد اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید که فهیمه را از او دلسرد می‌کند. بهبود به سندروم دست بی قرار مبتلا شده است. بهتاش، پسر بهبود که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود، حالا دروازه بان تیم فوتبال نساجی مازندران است. نقی هم سیاسی شده و راننده و محافظ شخصی نماینده مجلس است. هما هم گوینده اخبار شده است.

فصل ششم سریال پایخت

زمان پخش سریال پایتخت 7

به احتمال زیاد این سریال در نوروز 1403 پخش خواهد شد.

حواشی فصل ۵ و ۶ سریال پایتخت

مهم‌ترین حاشیه‌ای که در خصوص فصل ۵ و ۶ سریال پایتخت وجود داشت، سانسور گسترده دیالوگ‌ها و سکانس‌های سریال بود. به طوری که اعتراض عوامل از جمله محسن تنابنده، احمد مهران‌فر و آرش عباسی را برانگیخت.

بنابر گفته محسن تنابنده، نویسنده و بازیگر سریال، نسخه سانسور شده در زمان پخش دوباره سانسور شده و بخش‌هایی از آن حذف شده است. او در این باره نوشت: «بین پایتخت ما و پایتختی که می‌بینید تفاوت از زمین تا آسمان است. حتی نسخه سانسور شده را هم سانسور می‌کنند».

اما جنجالی‌ترین حاشیه این سریال مربوط به سکانس آخر و صحنه موتورسواری رحمت و نامزد او بود که سریال قدیمی همسفر با بهروز وثوق را برای مخاطبان یادآوری می‌کردو همین سکانس باعث شد تا عوامل سریال از سوی صداوسیما تذکر دریافت کرده و توبیخ شوند.

چرا پایتخت ۷ ساخته نشد؟

در ابتدا مشکلات بزرگی سر راه تولید سریال پایتخت 7 قرار داشت. از یک طرف فیلمنامه‌ای در کار نبود، از طرفی برخی از بازیگران اصلی کار همچون محسن تنابنده، احمد مهرانفر و مهران احمدی با پروژه‌های جدیدشان قرارداد داشتند و از طرفی دیگر سیروس مقدم هم در تدارک پیش تولید سریالی به نام بغض برای شبکه نمایش خانگی به سر می‌برد. مهم‌تر از همه این مسائل، نحوه رفتار مدیران سازمان صدا‌و‌سیما با عوامل سازنده این سریال محبوب و پرمخاطب در پایان فصل ششم سبب شده بود که ساخت فصل جدید آن در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. در واقع کار به جایی رسید که به دلیل پخش سکانسی مشابه سکانس یکی از فیلم‌های قبل از انقلاب، رئیس رسانه ملی در نامه‌ای این اتفاق را حاصل نفوذ ستون پنجم دشمن در این سریال دانسته و به شدت آن را محکوم و سازندگان را توبیخ کرده بود!

واکنش محسن تنابنده به ساخت سریال پایتخت ۷

«سریال پایتخت 7 ساخته نخواهد شد.» این خبر را محسن تنابنده نویسنده و بازیگر این سریال، در سال 1399 در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و از توهین‌هایی که به او شد ابزار ناراحتی کرد.

در پاییز سال 1399، خبرگزاری صدا و سیما مرکز البرز در خبری اعلام کرد محسن تنابنده برای حضور در پایتخت 7 دستمزد 5 میلیارد تومانی درخواست کرده است. صحت و سقم این خبر را هیچ منبعی تائید نکرده و حتی خود خبر هم بعد از چند ساعت از صفحه خبرگزاری صداوسیما حذف شد اما همین خبر کوتاه کافی بود تا محسن تنابنده واکنشی به شایعات چند وقت اخیر سریال پایتخت ۷ نشان بدهد. محسن تنابنده در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

لطفا دست از تخريب و عقيم‌سازي برداريد. پايتخت به عشق مردم ساخته و به خواست مردم ادامه پيدا كرده است و در حد سوادمان آيينه‌اي بوده در برابر جامعه با تمام كاستي‌هايش كه به آن واقفم، تلاش شما هم همه اين بوده كه با مسموم كردن فضا و معناسازي‌هاي بيهوده و استخراج مفاهيم عجيب غريب از پايتخت دستاويز و ملعبه‌اي بسازيد براي انتقام گيري‌هاتون از جناح مخالف يا ابراز وجود آنهم با نسبت دادن نظراتتان به مردم كه هيچگاه هم راي با شما نبوده.، بگذريم. هموطنان عزيزم امسال هم علارغم فرصت بسيار كوتاه تا نوروز و به رغم همكاري‌هاي سازمان و توافقات صورت گرفته تلاش كرديم مقدمات پايتختي جديد و در خور شان شما بسازيم كه شرايط مهيا نشد، يعني من توانشو نداشتم و از همين جا از محضر همتون عذرخواهي مي‌كنم تا فرصتي ديگر و فضايي پالوده‌تر.

این پیام آقای تنابنده ما را مطمئن ساخت که در نوروز 1400 نباید در انتظار سری جدید این مجموعه باشیم، اما صحبتی از سری جدید پایتخت 1403 نکرد! و این امر سبب شد جرقه‌ای در دل ما روشن شود که شاید سریال پایتخت در نوروز 1403 منتشر شود.

ساخت فصل ۷ کلید خورد

بر اساس این گزارش  شنیده های حاکی است حالا مشکلات ساخت این سریال رفع شده و توافقاتی شفاهی بین سازندگان و مسئولان صداوسیما صورت گرفته است. مذاکرات به مرحله نهایی رسیده و قرارداد ساخت به زودی امضا خواهد شد.

مکان‌های فیلمبرداری سریال پایتخت 7

این سریال اکثراً در شیرگاه فیلم‌بردای شده‌است. تهران، ساری و قائم‌شهر از دیگر نقاطی‌است که این سریال در آن فیلم‌بردای شده. همچنین قسمتی از فصل پنجم در آدانا (ترکیه) فیلم‌برداری شده. همچنین قسمت‌های سوریه در فصل پنجم در شهرک دفاع مقدس فیلم‌برداری شده‌اند.

نامگذاری سریال پایتخت

مقدم با اشاره به علت نامگذاری این مجموعه به نام «پایتخت» و نحوهٔ دنباله‌دار کردن داستان گفت:

به‌دلیل این‌که خانوادهٔ ما از یک شهر دیگری وارد تهران، پایتخت ایران می‌شوند و دچار یک‌سری معضلات می‌شوند پایتخت نام گرفت و این اسم هم روی آن ماند، حتی در سری چهارم که ممکنه قصه‌اش به تهران هم کشیده نشود، ولی به هرحال مردم این مجموعه را به نام پایتخت می‌شناسند.

دغدغه‌‌ها و اطلاع‌رسانی‌های عجیب مدیران صداوسیما برای ساخت فصل سریال پایتخت 7

نوروز 1400 «پایتخت6» با حواشی زیادی روبه‌رو شد. از یک طرف به خاطر شیوع کرونا، تولید آن نیمه‌کاره ماند و از سوی دیگر برخی اختلاف‌نظرها و ممیزی‌ها با اعتراض عوامل روبه‌رو شد. نهایتا دو قسمت باقی‌مانده از سریال زمستان سال 99 جلوی دوربین رفت و شب عید سال 1400 روی آنتن رفت و عوامل «پایتخت» هم اعلام کردند دیگر آن را ادامه نخواهند داد. حالا چند روزی است خبر مذاکره این تیم با مدیران صداوسیما وارد فاز جدیدی شده و اظهارنظرهای مختلفی را در پی داشته.

پیمان جبلی اخیرا در مصاحبه‌ای پیرامون ساخته شدن فصل هفتم «پایتخت» گفته: «کارگردان و تهیه‌کننده خیلی از این کارها به‌صورت طبیعی با سیمافیلم و عوامل کارهای ما در حوزه‌های مختلف از دفتر فیلمنامه گرفته تا شبکه‌ها صحبت می‌کنند و درباره جزئیات کار مذاکره دارند و این روند دائمی در زمان حاضر برای بیشتر مجموعه‌ها، جاری است و پایتخت و زیرخاکی هم در حال مذاکره‌اند برای اینکه کار انجام شود.»

بعد از صحبت‌های جبلی، خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس صداوسیما شخصا با ارکان اصلی سریال وارد مذاکره شده تا فصل هفتم پایتخت حتما ساخته شود. دست به دست شدن این خبر باعث شد تا مرکز سیمافیلم بلافاصله نسبت به آن واکنش نشان دهد.

در گزارش سیمافیلم، رایزنی جبلی با تنابنده شایعه خوانده شده و در توضیح آمده: «شایعاتی پیرامون ساخت فصل جدید سریال «پایتخت» در برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود شخصی و مذاکره مستقیم رئیس رسانه ملی با یکی از عوامل این سریال صحیح نیست و بدین وسیله اعلام می‌کنیم که ساخت فصل هفتم سریال مذکور در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ مدیران سیمافیلم با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه نمایشی همانند سایر آثار سازمان صداوسیما وارد فاز تولید خواهد شد.»

درباره عملکرد پیمان جبلی و مدیر سیمافیلم ابهام‌های مختلفی وجود دارد. سوال اصلی اینجاست که وقتی هنوز تولید این مجموعه قطعی نشده، چرا شخص پیمان جبلی درباره آن مصاحبه می‌کند؟ مگر اطلاع‌رسانی آنهم درباره یک سریال وظیفه ریس صدا وسیماست ؟ نکته بعدی اینکه حتی اگر ماجرای رایزنی جبلی با عواما سریال، شایعه‌ای بی‌اساس هم باشد، چرا باید سیمافیلم با این شکل به آن واکنش نشان دهد تا اعتبار صحبت‌های ریس سازمان را زیر سوال ببرد ؟ البته در گزارش منتشر شده توسط سیمافیلم، هیچ اطلاعات جدیدی درباره روند تولید پایتخت وجود ندارد و عینا صحبت‌های پیمان جبلی تکرار شده است. درواقع سیمافیلم یک گزارش منتشر کرده تا شایعه‌ای را تکذیب کند که چندان هم اهمیتی ندارد.

در کنار این اظهارنظرها هنوز هیچ‌یک از عوامل پایتخت نسبت به این ماجرا واکنشی نشان نداده‌اند و هنوز خبر قطعی درباره ساخت فصل هفتم آن منتشر نشده است.

عقب نشینی نامحسوس تلویزیون از سریال پایتخت 7

شیوه اطلاع‌رسانی پیمان جبلی درباره تولید «پایتخت7» و اظهارنظر سیمافیلم درباره این سریال، هفته گذشته با اعتراض‌های زیادی همراه شد. به طوری که حامد عنقا، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده تلویزیون هم در برنامه تلویزیونی «جام جم» به آن واکنش نشان داد.

انتظار می‌رفت جبلی شیوه اطلاع‌رسانی‌اش را در این باره تغییر دهد اما اینبار مبهم‌تر از قبل پاسخ گفته تا به این شکل به نوعی عقب‌نشینی نامحسوسی درباره تولید پایتخت 7 انجام داده باشد.. جبلی درباره سرنوشت پایتخت 7گفته : «قبلاً هم این جمله را گفته‌ام دوستان ما در سیمافیلم روزانه مشغول مذاکره با تهیه‌کنندگان و کارگردانان متنوع و مختلفی از مجموعه‌های مختلف و درباره تولیدات جدید و تولیدات فصل‌های جدید هستند. به‌صورت طبیعی این روال طی می‌شود دوستان ما مذاکره می‌کنند در مذاکراتی که برای تولید یک مجموعه انجام می‌شود نمونه آن کاری که امروز شاهدش بودیم دو سال است درباره آن بررسی می‌شود تا پخته‌تر و بهتر شود، اصلاً طبیعت کار تلویزیون این است کار طول می‌کشد و این‌که بخواهیم در وسط راه بگوییم که مذاکره چه شد و به کجا رسید این طور نیست.»

جبلی درباره قطعی شدن تولید فصل‌های جدید «زیرخاکی» و «نون خ» هم توضیح داده: «خوشبختانه فصل جدید «زیرخاکی» در مرحله پیش‌تولید است. فصل جدید «نون‌خ» تولید خود را آغاز کرده است. کارهای دیگر هم بررسی می‌شود.»

بازگشت بابا پنجعلی به سریال پایتخت 7

علیرضا خمسه که به تازگی مهمان برنامه زنده «زنده رود» بوده درباره سرنوشت فصل هفتم پایتخت 7 نکات جالبی را مطرح کرده او در ابتدا از توافق عوامل این سریال با صدا و سیما خبر داده و گفته :« صحبت‌هایی درباره تولید فصل هفتم پایتخت شده اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.»

اما بخش مهم صحبت‌های خمسه جایی است که او از حضور همه بازیگران در فصل هفتم خبر داده است :«مردم در کوچه و خیابان از پایتخت می‌پرسند ما هم می‌گوییم امیدواریم. اگر قرار باشد سری جدید پایتخت ساخته شود همه گروه در آن حضور خواهند داشت.»

در واقع خمسه با اظهار نظر به شکلی تلحویی از بازگشت خودش به سریال «پایتخت 7» خبر داده است. او در این سریال ایفاگر نقش «بابا پنجعلی» است. کاراکتری که در فصل ششم حضور نداشت و نبودش حسابی به چشم آمد.

در فصل ششم بابا پنجعلی از دنیا می‌رود و اعضای بدنش به نیازمندان اهدا می‌شود. حالا اینکه محسن تنابنده و تیم نویسندگان چه ترفندی برای بازگشت او در نظر گرفته‌اند هنوز مشخص نیست.

تایید تلویحی ساخت نسخه سینمایی پایتخت

ماجرای ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» همچنان خبرساز است. همه چیز از یک خبر کوتاه شروع شد و تا جایی ادامه پیدا کرد که در نهایت ریس سیما فیلم به آن واکنش داد. در ادامه به مرور اتفاقاتی که از ابتدا افتاد پرداخته‌ایم.

اول | هفت صبح روز شنبه در خبری کوتاه نوشت: گویا گره کور تولید «پایتخت» با ساخت نسخه سینمایی این اثر باز می‌شود . طبق توافقی که فی مابین گروه تولید پایتخت با مدیران سیما منعقد شده، قرار است ابتدا یک نسخه سینمایی از پایتخت برای اکران در سینماها ساخته شود. توافقات انجام شده و تمامی بازیگران اصلی به جز مهران احمدی در این نسخه سینمایی حضور دارند. بدین ترتیب قرار است از اوایل اسفند تولید این فیلم به کارگردانی سیروس مقدم آغاز شود.

دوم | پس از انتشار این خبر و بازتابِ گسترده‌ی آن توسط رسانه‌های دیگر و هم‌چنین فضای مجازی، خبرگزاری فارس خبری مخابره کرد با این مضمون که «تاکنون تنها بحث بر سر ادامه ساخت سریال «پایتخت» بوده و مذاکرات با عوامل هنوز در جریان است.» فارس البته منبع خبرِ خود را فاش نکرد و تنها به بیانِ این پرداخت که یکی از مسئولانِ صدا و سیما این خبر را بیان کرده است.

سوم | روزنامه هفت صبح در پی انتشار این تکذیبیه گزارشی منتشر کرد و بر صحت خبر خود تاکید کرد. در گزارش هفت صبح آمده که منبع اصلی خبر آن‌ها عوامل سریال پایتخت هستند که البته از ذکر نام آن‌ها خوداری کرده است. در ادامه این گزارش آمده اگر خبر صحت نداشت بازیگران سریال آن را به شکلی در صفحه شخصی خود تکذیب می‌کردند و اگر قرار به تکذیب از سوی سیما فیلم بود این مرکز نه از قول یک مقام مسول ناشناس که به شکلی رسمی خبر را بی اساس می‌خواند.

 چهارم | حالا امروز مهدی نقویان ـ رئیس مرکز سیمافیلم ـ  اگرچه عنوان کرده است که تلویزیون و سازندگان به طرحِ مشترکی درباره‌ی سریالِ پایتختِ 7 رسیده‌اند؛ اما در پاسخ به خبرنگار ایسنا به نوعی خبر روزنامه‌ی «هفت صبح» را تایید کرده است . او البته خاطر نشان کرد که تلویزیونی‌ها خبر را به هفت صبح نداده‌اند؛ اما به این نکته نیز اشاره کرد که: «ما به تمام برندهایی که ارزش کار سینمایی دارد فکر می‌کنیم؛ حتی ساخت آثاری بر اساسِ عروسک‌های محبوبِ تلویزیون. در حال حاضر باز هم ذیل مرکز فیلمنامه و کارگروه‌های ۱۲ گانه‌ای که وجود دارد، این موضوع در حال بررسی است که منبع درآمد خوب و احیاء برند است.» شاید صحبت‌های نقویان را بتوان پایانی بر تکذیب‌های مکررِ کسانی دانست که گویا علاقه‌ی خاصی به ساختِ این فیلم ندارند؛ اگرچه تاکنون هیچ‌کدام از عوامل اصلی این اثرِ پرطرفدار واکنشی در این زمینه نشان نداده و سکوت‌شان پس از انتشار این خبر را می‌شد تایید ضمنی آنان قلمداد کرد.

پنجم | نقویان امروز همچنین درباره‌ِ هفتمین فصلِ پایتخت نیز گفته: «هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است؛ مثل همه هنرمندان و برندهایی که در تلویزیون وجود دارند، وقتی می‌خواهیم همکاری را شروع کنیم، از گروه درخواست می‌کنیم طرح‌هایشان را بیاورند؛ ما از عوامل «پایتخت» طرح گرفتیم، طرحی که از سوی دو طرف برگزیده شده و نقطه مشترک داشتند انتخاب شده و روند کار در حال انجام است. بعد از اینکه طرح پذیرفته شد، گام بعدی ما قرارداد بستن با عوامل «پایتخت» است؛ چراکه درباره این سریال و همه برندهای دیگر وضعیت اینگونه است  که جمع کردن بازیگر و عواملشان سخت است و ما با یک نفر طرف نیستیم. ما قاعدتا در حال حاضر با تهیه‌کننده در تعامل هستیم.»

ششم | به نظر می‌رسد در روزهای بی‌فروغِ تلویزیون، ساخت فیلم سینمایی پایتخت و همچنین سریالی از آن بتواند کمی آشتی میانِ مخاطبان و تلویزیون اجرا کند؛ هر چند حالا فیلمنامه «پایتخت» در حال آماده‌سازی است و اگر مشکلی پیش نیاید (که خیلی وقت‌ها پیش می‌آید) سال آینده این فیلم اکران می‌شود.

بیوگرافی بازیگران سریال پایتخت 7

محسن تنابنده

محسن تنابنده بازیگر، کارگردان ، نویسنده و بازیگردان سینما و تلویزیون ایرانی است. وی همچنین فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر می باشد.او در فیلم های سینمایی بسیاری همچون گینس، لامپ ۱۰۰، محمد رسول الله، ندارها و استشهادی برای خدا حضور داشته است. تنابنده بیشتر با نقش آفرینی در سریال پایتخت شناخته میشود.

محسن تنابنده

ریما رامین‌فر

ریما رامین فر زاده هنرپیشه فیلم و تئاتر می باشد.وی کار در تئاتر را در سال ۱۳۷۶ با نمایش «شب بخیر مادر» آغاز نمود و در سال ۱۳۷۹ با بازی در فیلم سینمایی «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰» پا به عرصه سینما نهاد.او همسر امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.رامین فر در فیلم های سینمایی ابد و یک روز، زاپاس، فصل نرگس، مرگ ماهی، سیزده ، قصه ها، یه حبه قند و رفیق بد نقش آفرینی داشته است. او بیشتر به خاطر نقش آفرینی در سریال پایتخت به محبوبیت رسید.

ریما رامین‌فر

علیرضا خمسه

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی، فارغ التحصیل رشته روان شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. او همچنین برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست است.علی رضا خمسه در مجموعه پایتخت ۱، پایتخت ۲، پایتخت ۳ و پایتخت ۴ نقشی متفاوت را در نقش «بابا پنجعلی» ایفا کرد که مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت.

علیرضا خمسه

احمد مهران‌فر

احمد مهران فر بازیگر ایرانی است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش ارسطو در سریال پایتخت شناخته شده است.مهران فر از سال ۱۳۷۸ اجرای حرفه ای تئاتر را آغاز و در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، پانته آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش های تئاتری را تجربه کرده است.او در فیلم های سینمایی بسیاری همچون نان، عشق و موتور ۱۰۰۰، اقلیما، دربارهٔ الی…، آتش بس، ماجرای نیمروز و بی خود و بی جهت نیز حضور داشته است.

احمد مهران‌فر

نسرین نصرتی

نسرین نصرتی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. او در اثار بسیاری از جمله مجموعه های تلویزیونی پایتخت ۵، پایتخت ۴، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، پایتخت۳، پایتخت ۲، تا ثریا و فیلم های سینمایی زخم شانه حوا و محمد رسول الله نقش افرینی داشته است.

نسرین نصرتی

هومن حاجی‌عبداللهی

هومن حاجی عبداللهی هنرپیشه، مجری تلویزیون، صداپیشه و دوبلور ایرانی است. وی در مقطع بسیار کوتاهی عضو انجمن گویندگان جوان بوده است. از جمله کارهای او صداپیشگی در انیمیشن موش خوش صدا را می توان نام برد.

هومن حاجی‌عبداللهی

مهران احمدی

مهران احمدی فصیح که بیشتر با نام مهران احمدی شناخته میشود، متولد 9 اسفند 1351 در تهران، بازیگر، برنامه ریز، دستیار کارگردان و کارگردان است. دوران کودکی را در نیشابور گذراند، مدتی در گروه های آماتور تئاتر در نیشابور فعالیت کرد و چندین نمایش تئاتر را کارگردانی کرد. در همان دوران با حامد بهداد و عبدالرضا کاهانی اشنا شد سپس به تهران بازگشت. سال 1373 وارد دانشگاه آزاد شد و در رشته بازیگری تئاتر شروع به تحصیل کرد. بازیگری را از سال 1370 با حضور در نمایش هایی همچون محاکمه ژاندارک/ چندوچون به چاه رفتن/ آ سید کاظم آغاز کرد. سریال جستجو در سال 1370 اولین تجربه حضورش در تلویزیون بود. مدت ها به عنوان بازیگر در آیتم های نمایشی برنامه سیمای خانواده بازی کرد. او به عنوان برنامه ریز، دستیار کارگردان و مدیر تولید نیز در چندین اثر سابقه فعالیت دارد. فیلم سینمایی مصادره در سال 1396 نخستین ساخته او بود.

مهران احمدی

بهرام افشاری

بهرام افشاری متولد 6 خرداد ماه 1366 در همدان، هنرپیشه است. فعالیت هنری را از سال 1388 آغاز کرد. سریال پایتخت 2 نخستین تجربه تلویزیونی او بود. کارنامه هنری ایشان بدین شرح است : فیلم های سینمایی : عصبانی نیستم / ایران برگر / لانتوری / کارگر ساده نیازمندیم / نیوکاسل / آقای سانسور / رحمان ۱۴۰۰ / چشم و گوش بسته / سگ بند / بعد از اتفاق / صحنه زنی / تلویزیونی : پایتخت ۶ / شرایط خاص / پایتخت ۵ / علی‌البدل / آسمان من / پایتخت ۲ / نمایش خانگی : دل / میدان سرخ / راز بقا / فیلم کوتاه : تولد مامان / جوایز و افتخارات : ۱۳۹۷ – نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران برای فیلم لانتوری / ۱۳۹۷- برنده تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ برای مجموعه تلویزیونی پایتخت ۵ / ۱۳۹۶ – نامزد بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ برای مجموعه تلویزیونی علی‌البدل / ۱۳۹۶ – نامزد بهترین بازیگر مرد ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر برای فیلم کارگر ساده نیازمندیم / ۱۳۹۶ – نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان برای فیلم کارگر ساده نیازمندیم .

بهرام افشاری

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. خواهشاً دیگه نسازن دو‌ قسمت آخرش واقعا بی مزه بود اگرم می‌سازن مثل اون چهار‌فصل اول باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا