اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی امیلیا کلارک و رازهایی جالب درباره ی زندگی او

در این بخش بیوگرافی امیلیا کلارک بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی امیلیا کلارک از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال بازی تاج و تخت به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی امیلیا کلارک آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

امیلیا کلارک چند سال دارد؟

امیلیا متولد 23 اکتبر سال 1986 (1 آبان 1365) است و در حال حاضر 35 سال دارد.

آیا امیلیا کلارک ازدواج کرده است؟

خیر. او در یک رابطه جدی با نویسنده و کارگردان آمریکایی، چارلی مک داول است ولی ازدواج نکرده است.

امیلیا کلارک کجا زندگی میکند؟

امیلیا در حال حاضر ساکن کالیفرنیا آمریکا است.

خلاصه بیوگرافی امیلیا کلارک

نام اصلیامیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک
نام هنریامیلیا کلارک
تاریخ تولد۲۳ اکتبر ۱۹۸۶ ‏(۳۶ سال)
محل تولدلندن، انگلستان
محل زندگیآکسفوردشایر
تحصیلاتمرکز درام لندن
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۲۰۰۹–اکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد۱٫۵۷ متر

بیوگرافی امیلیا کلارک

بیوگرافی امیلیا کلارک

امیلیا کلارک بازیگر محبوبی است که اغلب، او را به خاطر بازی در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) که از شبکه HBO پخش می‌شد می‌شناسند. بازی درخشان او در این سریال واقعاً دیدنی بود و بر تعداد طرفدار‌ها و علاقه‌مندان او افزود. اگرچه سریال بازی تاج و تخت، شروع اوج گرفتن امیلیا بود، اما نمی‌توان آن را به عنوان آغاز کار او به حساب آورد. در واقع او از 3 سالگی به بازیگری علاقه‌مند شده و خیلی زود فعالیت‌هایش را در این زمینه شروع کرد. همه امیلیا کلارک را با چهره‌ای شاد و همیشه خندان به یاد می‌آورند؛ اما این بازیگر زیبا، توانا و همیشه خندان در راه رسیدن به موفقیت‌هایش، فرازونشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

بیوگرافی امیلیا کلارک را از کودکی وی آغاز می‌کنیم. امیلیا کلارک که نام کاملش امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک (Emilia Isobel Euphemia Rose Clarke) است، در تاریخ 23 اکتبر سال 1986 (1 آبان 1365) در پایتخت انگلستان، لندن متولد شد و در آکسفوردشایر (Oxfordshire) بزرگ شد.

کودکی امیلیا کلارک

کلارک هم‌اکنون در منطقه ایزلینگتون لندن زندگی می‌کند.

در سال ۲۰۱۶، او در ونیز، لس آنجلس خانه‌ای به ارزش ۴٬۶۴ میلیون دلار خریداری کرد اما در دسامبر ۲۰۲۰ آن را فروخت.

در بیوگرافی امیلیا کلارک قد و وزن او به ترتیب 157 سانتیمتر و 58 کیلوگرم است.

تحصیلات امیلیا کلارک

در بیوگرافی امیلیا کلارک او اظهار داشت: بیشتر کسانی که در مدرسه شبانه‌روزی او در آکسفورد بودند از لحاظ فکری محافظه‌کار بودند که به این معنا بود که او و برخی از دوستانش احساس غریبه بودن می‌کردند. پس از فارغ‌التحصیل شدن، کلارک به شکل ناموفقی به آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک، آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک و مدرسه موسیقی و درام گیلدهال درخواست تحصیل کرد. او پیش از اینکه وارد مرکز درام لندن شود کار می‌کرد و سفر می‌کرد و از مرکز درام لندن در سال ۲۰۰۹ فارغ‌التحصیل شد.

بیوگرافی خانواده امیلیا کلارک

در بیوگرافی امیلیا کلارک درباره خانواده اش میخوانیم:پدرش یک تکنسین صدا در تئاتر و مادرش جنیفر، یک تاجر بود و از سال ۲۰۲۰ به عنوان معاون بازاریابی در یک شرکت مشاوره مدیریت جهانی فعالیت دارد.

کلارک از طرف مادری‌اش ریشه قومی هندی دارد. وی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ اظهار داشت که مادربزرگ مادری‌اش فرزند رابطه‌ای پنهانی میان مردی از شبه‌قاره هند و مادر مادربزرگش بود. مادربزرگ او آرایش روشن می‌کرد تا ویژگی‌های تیره‌پوستی که از پدرش به ارث برده بود را مخفی کند. کلارک این را به عنوان «سابقه مبارزه» خانواده‌اش می‌داند و می‌گوید: «این واقعیت که [مادربزرگ من] اساساً باید رنگ پوست خود را پنهان می‌کرد و به شدت تلاش می‌کرد تا با بقیه مطابقت داشته باشد، فوق‌العاده دشوار بوده‌است.»

در یک مصاحبه با هارپرز بازارُ او اظهار داشت که مادربزرگش «هند را بیشتر از انگلستان دوست داشت» و به همین خاطر هنگامی که مادربزرگش درگذشت، کلارک که ۱۶ سالش بود به هند سفر کرد تا خاکسترهای او را پخش کند.

امیلیا تنها یک برادر کوچکتر دارد که در رشته علوم سیاسی به تحصیل می‌پردازد. گفته می‌شود برادرش هم در تیم فیلم‌برداری سریال گیم آو ترونز همکاری می‌کرد.

ازدواج و وضعیت تاهل امیلیا کلارک

بیشترین جستجوها در بیوگرافی امیلیا کلارک درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

او در سال 2012 با ست مک فارلین کمدین و فیلمساز رابطه عاشقانه را شروع کرد که فقط 6 ماه دوام آورد ولی آنها هنوز هم با هم رابطه نزدیکی دارند و دوست هستند.

امیلیا در اواخر سال ۲۰۱۸ تایید کرد با چارلی مک داول؛ کارگردان و نویسنده آمریکایی که از طریق اینستاگرام با هم آشنا شدند وارد رابطه جدی شده است

امیلیا کلارک و همسرش

علایق و حقایقی درباره امیلیا کلارک

در ادامه بیوگرافی امیلیا کلارک مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

اگرچه امیلیا کلارک عموما در مورد زندگی شخصی‌اش حرفی نمی‌زند و سعی می‌کند آن را مانند یک راز برای خودش نگه دارد، اما حقایق زیادی از زندگی شخصی او وجود دارد که شاید ندانید. اگر بخواهیم بیوگرافی کامل امیلیا کلارک را بدانیم، باید از این حقایق نیز مطلع باشیم. در ادامه به چند مورد از حقایق جالبی که در زندگی شخصی این بازیگر همیشه خندان وجود دارد اشاره خواهیم کرد.

  • این بازیگر توانا این روز‌ها آنقدر محبوبیت و شهرت دارد که میلیون‌ها نفر از سرتاسر دنیا، صفحه رسمی اینستاگرام امیلیا کلارک را در جستجوگر‌هایشان جستجو می‌کنند. در حال حاضر صفحه اینستاگرام امیلیا کلارک نزدیک به 27 میلیون بازدید کننده دارد.
  • در ابتدا قرار بود تامزین مرچانت در نقش دنریس تارگرین به ایفای نقش بپردازد؛ اما در انتها این نقش به امیلیا کلارک رسید.
  • امیلیا برای نقش‌های زیادی درخواست داده بود؛ ولی نتوانست آن‌ها را به دست بیاورد. برای نمونه امیلیا برای بازی در نقش ساحره در فیلم تحسین شده جوخه انتحار (Suicide Squad) و همینطور برای نقش شارون کارتر در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier) درخواست و تست بازیگری داده بود که درانتها هیچ‌کدام از این نقش‌ها را به دست نیاورد.
  • کلارک می‌گوید اجدادش هندی بوده‌اند.
  • این بازیگر خوش خنده بریتانیایی در سال 2014 توسط خوانندگان مجله اسک‌من (AskMen) به عنوان جذاب‌ترین زن جهان شناخته شد. او در سال 2015  هم دوباره این لقب را از مجله اسکوایر (Esquire) دریافت کرد.
  • امیلیا از اکتبر سال 2015 در منطقه همپستید (Hampstead) در لندن ساکن شد ولی در سال 2016 خانه جدیدش را در ونیز بیچ لس آنجلس خرید و در حال حاضر هم در کالیفرنیا آمریکا زندگی می‌کند.
  • او به ورزش بسکتبال علاقه ویژه‌ای دارد و از طرفدار‌های پر و پا قرص تیم بسکتبال هیوستون راکتس (Houston Rockets) است.
  • در شنا، اسکی، دو، اسکیت، قایق رانی و روئینگ مهارت دارد.
  • در 13 جولای سال 2017، تصویری از امیلیا کلارک بر روی صفحه نخست مجله آمریکایی رولینگ استون منتشر شد. او در مصاحبه‌ای که در همان نسخه با این مجله انجام داده بود اعلام کرد که در جولای سال گذشته پدرش را به دلیل سرطان از دست داده است. او در نقل قولی از پدرش می‌گوید: هرگز به کسی که تلویزیونش از کتابخانه‌اش بزرگ‌تر است، اعتماد نکن».
  • او قبل از بازیگری، پیشخدمت کافه و رستوران و مدتی هم منشی بود.
  • امیلیا کلارک در سال 2012 با یک کمدین و فیلمساز به نام ست مک فارلن وارد رابطه شد. امیلیا در آن زمان 26 ساله بود؛ البته این رابطه بیشتر از 6 ماه دوام نیاورد. با این حال آن‌ها پس از جدایی‌شان، همچنان دوستان نزدیکی باقی ماندند. برخی می‌گویند شایعه رابطه امیلیا کلارک و کیت هرینگتون، دلیل اصلی این جدایی بوده است.
  • امیلیا دستی هم در موسیقی دارد. فلوت می‌نوازد و کمی هم گیتار بلد است. البته برخی می‌گویند که او پیانو هم می‌نوازد که خود امیلیا تکذیب می‌کند؛ اما صدای خوبی که دارد را نمی‌توان کتمان کرد. امیلیا کلارک واقعا خوب آواز می‌خواند.
  • او از زمان مطرح شدنش، در سازمان‌های خیریه مختلفی به فعالیت پرداخته است.
  • به دلیل تلاش‌هایش در جهت افزایش آگاهی‌ها در مورد وضعیت پرستارهای انگلستان، امیلیا کلارک در سال 2018 به عنوان سفیر کالج رویال پرستاری انتخاب شده است. امیلیا در سال 2019 هم به عنوان نخستین سفیر کمپین جهانی پرستاری معرفی شد.
  • مجله تایم او را به عنوان یکی از 100 فرد با نفوذ در سال 2019 معرفی کرده است.
  • امیلیا کلارک در سال‌های 2011 و 2013 سه عمل جراحی خطرناک انجام داده است. خبر بیماری امیلیا کلارک ، این بازیگر همیشه شاد، طرفدارانش را شوکه کرد. گفته می‌شود او در سال 2011 در جریان تمرینات فصل دوم سریال بازی تاج و تخت، دچار سردرد‌های شدیدی شد و در نهایت به علت از دست دادن هوشیاری‌اش به بیمارستان منتقل شد. پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم، مشخص شد دچار آنوریسم مغزی یا پارگی شریال‌های مغزی شده است و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. در سال 2013 هم سمت دیگر مغز او با همان پارگی مواجه شد. به همین دلیل بار دیگر در منهتن آمریکا تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما از آن‌جایی که این عمل نا‌موفق بود، پزشک‌ها مجبور شدند در عمل سوم جمجمه او را باز کنند.
  • او در سال 2019 موسسه خیریه خودش را با عنوان SameYou تاسیس کرد که هدف آن کمک به جوانانی است که از آسیب‌های مغزی رنج می‌برند. امیلیا می‌گوید دوست دارد دسترسی این افراد به خدمات نورولوژیک پس از آسیب‌ها و سکته‌های مغزی، راحت‌تر انجام بگیرد.
  • کلارک می‌گوید زمانی که متن نمایشنامه قسمت آخر از فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت را خوانده، گریه کرده و یک مسیر طولانی را قدم زده است.
  • امیلیا چند تاتو معروف دارد. او پس از بازی در فیلم زیبای من پیش از تو، یک زنبور عسل بر روی انگشتش خالکوبی کرد. پس از بازی در سریال بازی تاج و تخت هم طرح سه اژدها را بر روی مچ دستش خالکوبی کرد. او خال یک خرگوش هم بر روی انگشت کوچکش دارد. خالکوبی‌های او مورد توجه بسیاری از طرفدارانش قرار گرفته‌اند.
  • امیلیا یکی از محبوب‌ترین بازیگران دنیا است که به خصوص با بازی در سریال GOT شناخته می‌شود. ثروت امیلیا کلارک در سال 2022 رقمی حدود 15 میلیون دلار تخمین زده شده است.
  • بسیاری علاقمندند نظر امیلیا کلارک درباره ایران را بدانند. وی تاکنون سخن مستقیمی دراین مورد نگفته، اما چندی پیش ویدئویی از او منتشر شد که در حال خواندن چند بیت شعر است. این ویدئو مادر اژدهایان در ایران وایرال شد و گفته می‌شود که او در حال خواندن ترجمع انگلیسی این ابیات از حافظ بوده است: “بر سر آنم که گر ز دست برآید، دست به کاری زنم که غصه سر آید/ خلوت دل نیست جای صحبت اضداد، دیو چو بیرون رود فرشته درآید”.
  • امیلیا کلارک ناهمرنگی عنبیه دارد.
  • امیلیا کلارک تابع دین خاصی نیست اما خدا باور است.

علایق و حقایقی درباره امیلیا کلارک

ماجرای خونریزی مغزی و پیش رفتن تا پای مرگ

نقش امیلیا کلارک فوق‌العاده دشوار بود. بعد از تمام شدن فصل اول سریال بازی تاج وتخت ، او در حال آماده‌سازی خود برای بازی در ادامه سریال بود و با یک مربی تمرین می‌کرد. اما در صبح روز ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۱، او دچار سردرد بسیار شدیدی شد. علیرغم درد او مشغول انجام حرکات ورزشی شد و سعی کرد سردرد را نادیده بگیرد. اما سردرد او کیفیتی فشارنده یا شبیه به درد تیز خنجر داشت، امان از او بریده بود.

چند دقیقه بعد او دچار تهوع شد و حس کرد که در حال از دست دادن حافظه‌اش است، طوری که خودش را وادار کرد تا با به خاطر آوردن دیالوگ‌هایی از سریال، صحت حافظه خود را بیازماید.

اندکی بعد امیلیا کلارک را که ناهشیار شده بود، به بیمارستان بردند. از او MRI به عمل آمد و تشخیص مشخص بود: خونریزی زیر سخت شامه یا ساب آراکنوئید که به اختصار SAH نامیده می‌شود. معلوم شد که SAH او به خاطر پاره شدن یکی از شریان‌های مغزی‌اش ایجاد شده. دیواره این شریان ضعیف شده بود و شریان به تدریج متسع شده بود، چیزی که اصطلاحا به آن آنوریسم می‌گویند.

در بیمارستانی در لندن، امیلیا به سرعت جراحی شد. جراحی سه ساعت طول کشید و معلوم نبود که این هنرپیشه آینده‌دار که آن زمان ۲۴ سال بیشتر نبود، زنده خواهد ماند یا نه. جراحی او به شیوه endovascular coiling انجام شد. در این نوع جراحی آنوریسم مغزی، جمجمه باز نمی‌شود، بلکه جراحی با فرستادن یک لوله از طریق شریان رانی انجام می‌شود.

امیلیا چند روزی را در I.C.U گذارند. در این زمان حافظه او مختل شده بود و او حتی نامش را به صورت کامل به خاطر نمی‌آورد. (نام کامل امیلیا Emilia Isobel Euphemia Rose Clarke است.)

او در این زمان از مشکل آفازی رنج می‌برد. اما خوشبختانه بعد از یک هفته این مشکل برطرف شد.

سرانجام او از بیمارستان مرخص شد، اما گاه دچار درد‌های شدیدی می‌شد و نیاز به تزریق مورفین پیدا می‌کرد.

به خاطر اینکه دوست نداشت قضیه رسانه‌ای شود و سر و صدا به پا شود و تمرکزش به هم بریزد، این داستان هیچگاه افشا نشد.

در سال ۲۰۱۳ بعد از اتمام فصل سوم سریال گیم آو ترونز، نتایج اسکن‌های مغزی نشان دادند که آنوریسمی در سمت دیگر مغز هم دارد که اندازه‌اش در حال بزرگ شدن است. این مطلب به این معنی بود که هر آن امکان داشت که شریان مغزی سمت دیگر مغز او هم پاره شود. این بار او در بیمارستانی در منهتن مورد عمل جراحی قرار گرفت.

عمل جراحی اولیه ناموفق بود و پزشکان مجبور شدند که عمل دومی را این بار با باز کردن جمجمه امیلیا کلارک انجام بدهند. حتی لازم شد که بخش‌هایی از جمجمه کلارک با تیتانیوم ترمیم شود. جای زخم جراحی یا اصطلاحا اِسکار عمل را این روز‌ها اصلا در سر کلارک نمی‌توانید تشخیص بدهید، اما نگرانی امیلیا این بود که آیا می‌تواند تمرکزش را برای ادامه سریال حفظ کند یا نه.

او به صورت متناوب دچار اضطراب و حملات پانیک می‌شد. اما چند هفته بعد او در مراسم کامیک کان، شرکت کرد. در حالی که طرفداران سرسخت او اصلا نمی‌دانستند او دو بار تقریبا تا آستانه مرگ پیش رفته است.

بعد از جان به در بردن از این دو عمل جراحی سخت، امیلیا تصمیم گرفت که در یک برنامه خیریه شرکت کند. این برنامه SameYou نام دارد و هدف از آن فراهم آوردن امکانات درمانی برای افرادی است که دچار سکته یا آسیب‌های مغزی شده‌اند.

شروع فعالیت هنری امیلیا کلارک

در این بخش از بیوگرافی امیلیا کلارک به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

در بیوگرافی امیلیا کلارک او خیلی زود، درست در سه سالگی‌اش با تماشای نمایشی با نام قایق، یکی از نمایش‌های موزیکالی که پدرش در آن همکاری می‌کرد، به بازیگری علاقه‌مند شد. اشتیاق او به بازیگری همانطور که خیلی زود شروع شده بود، به سرعت از بین نرفت. او در طی سال‌های 2000 تا 2005 علاوه بر تحصیل در دوره متوسطه در مدرسه سنت ادوارد آکسفورد، در دو نمایشنامه هم بازی کرد و به خوبی دیده شد. امیلیا کلارک در سال 2009، وقتی 23 ساله بود در یک مرکز معتبر به نام درام لندن در رشته بازیگری به تحصیل پرداخت و با بازی در 10 نمایشنامه، فعالیت‌های بازیگری رسمی خود را با تئاتر آغاز کرد.

در این حین، او برای اولین بار در همان سال در یک فیلم تلویزیونی به نام دکتر‌ها به ایفای نقش پرداخت. با اینکه امیلیا به خوبی از پس نقش خود بر آمد، اما این سریال چندان هم موفق نبود. یک سال بعد، پس از فارغ‌التحصیلی از دپارتمان درام لندن، امیلیا کلارک توانست در سال 2010 اولین نقش اول خود در یک فیلم تلویزیونی به نام حمله تریاسیک‌ها (Triassic Attack) را به دست بیاورد. مجله Screen International در همان سال از امیلیا کلارک به عنوان یکی از ستاره‌های آینده‌دار دنیای مدیا نام برد.

او در همان سال برای بازی در نقش دنریس تارگرین در سریال مهیج بازی تاج و تخت درخواست داد و پذیرفته شد. این سریال که بر اساس رمان ترانه آتش و یخ، نوشته جرج آر. آر مارتین (George R. R. Martin) ساخته شد، مهم‌ترین اثر امیلیا بود که توجه مردم و منتقدان زیادی را به خود جلب کرد. امیلیا کلارک پس از پخش این سریال، توانست در جشنواره Ewwy جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن درام را برای بازی در نقش دنریس تارگرین در این سریال درام کسب کند. امیلیا پس از درخشش در سریال بازی تاج و تخت، برای بازی در نقش‌های متعددی دعوت شد. گفته می‌شود از او برای بازی در فیلم پنجاه طیف خاکستری (50Shades Of Gray) هم دعوت شده بود تا در نقش آناستازیا بازی کند و همانطور که احتمالا می‌دانید او این پیشنهاد را رد کرد.

۲۰۱۱–۲۰۱۹: بازی تاج‌وتخت و شناخت جهانی

کلارک در سال ۲۰۱۰ در سومین نقش تخصصی خود، به عنوان دنریس تارگرین در مجموعه تلویزیونی فانتزی اچ‌بی‌او، بازی تاج‌وتخت حضور داشت. این مجموعه بر پایه یک سری کتاب فانتری به نام ترانه یخ و آتش نوشته جرج آر. آر. مارتین بود. دنریس یکی از آخرین اعضای زنده خاندان تارگرین است که زمانی بر وستروس با تخت آهنین نزدیک به ۳۰۰ تا زمانی که برکنار شدند حکومت می‌کردند. بازیگر تامزین مرچانت در اصل برای نقش دنریس در نظر گرفته شده بود. زمانی که قسمت یکم دوباره در ابتدای ۲۰۱۰ فیلمبرداری شد، مرچانت با کلارک جایگزین شد. این مجموعه از آوریل ۲۰۱۱ تا مه ۲۰۱۹ پخش شد و در تمام هشت فصل مجموعه کلارک نقش دنریس را داشت.

کلارک برای بازی در نقش دنریس توسط منتقدان ستوده شد و نشان‌دهنده رشد یک دختر ترسو به زنی قدرتمند است. متیو جیلبرت از بوستون گلوب سکانس‌های او را «مسحورکننده» توصیف کرد و گفت «کلارک از دیدگاه احساسی با دنریس نقطه اشتراکی ندارد، به جز اراده قوی. با این حال نقش او علاقه‌مند نقش خود است.» امیلی فان در ورف از ای. وی. کلاب در مورد دشواری تطبیق‌دادن خود با تکامل صفحه به صفحه امیلیا کلارک گفت و به این نتیجه رسید که «کلارک بیش از خود قرارداد را مهر می‌زند.»

کلارک گفت که نقش او به عنوان دنریس «روند کاری ابتدایی معمولی که یک بازیگر زن بریتانیایی طی می‌کند نیست.»در سال ۲۰۱۷، او یکی از پردرآمدترین بازیگران تلویزیون شد و برای هر قسمت در بازی تاج‌وتخت میان ۱٬۲ و ۲ میلیون پوند می‌گرفت.در سال ۲۰۱۹ او گفت در ابتدای کارش در سن ۲۳ سالگی بازی کردن برهنه جلوی یک ست فیلم بزرگ برایش ناخوشایند بود اما از آن دوران دربارهٔ میزان برهنگی که برای یک سکانس نیاز است «عاقل‌تر شده‌است.» کلارک برای بازی در نقش دنریس چندین جایزه برد و نامزده جوایز گوناگونی شد. پس از فصل یکم، کلارک جایزه بهترین بازیگر زن پشتیبان در یک درام در جایزه انترتینمنت ویکلی کسب کرد.او نیز سه بار در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نامزد جایزه امی ساعات پربیننده برای بازیگر زن پشتیبان در ژانر درام شد. در هفتاد و یکمین جوایز امی ساعات پربیننده در سال ۲۰۱۹، او برای جایزه حیرت‌انگیز بازیگر زن اصلی ژانر درام نامزد شد و این نخستین نامزدی او در این رده بود.

علاوه بر مجموعه تلویزیونی، او صدا و همانندی خود را به بازی ویدئویی با همین نام بخشید. او همچنین در آوریل ۲۰۱۹ در پخش زنده شنبه شب در تک‌سخن‌گویی کیت هرینگتون یک حضور افتخاری داشت. او در نوامبر ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای با ان‌پی‌آر گفت «اگر قرار بود به عنوان مادر اژدها به‌طور کلیشه شناخته شوم، من با آن هیچ مشکلی ندارم. این کاملاً شگفت‌انگیز است.»در یک مصاحبه در سال ۲۰۲۱ با د اسکیم او اظهار داشت که دوست داشت نحوه مرگ شخصیتش را تغییر بدهد.

۲۰۱۲–تا کنون: نقش‌های گوناگون و فیلم‌های فرنچایز

نخستین نقش کلارک در یک فیلم در شاکلد در سال ۲۰۱۲ بود. این فیلم در آنتولوژی ترسناک پرایم ویدئو در سال ۲۰۲۰ به عنوان کتابچه راهنمای قتل منتشر شد.

امیلیا کلارک در فیلم راهنمای قتل
امیلیا کلارک در فیلم راهنمای قتل

در همان سال، در کنار الیوت تیتنسور در فیلم کمدی جزیره اسپایک نقش ایفا کرد. این فیلم داستان گروهی از دوستان که تلاش می‌کنند به جزیره‌ای با همین نام برای کنسرت استون روزز بروند را روایت می‌کند. این فیلم در اصل فقط در بریتانیا منتشر شد اما در مارس ۲۰۱۵ در آمریکای شمالی نیز منتشر شد.

امیلیا کلارک در فیلم جزیره اسپایک
امیلیا کلارک در فیلم جزیره اسپایک

از مارس تا آوریل ۲۰۱۳، او نقش هالی گالیثلی در یک محصول برادوی از صبحانه در تیفانی را بازی کرد. نقش او نیازمند بازی کردن صحنه‌های برهنگی بود. این اثر همراه با نقش‌آفرینی او انتقاداتی داشت و بازخوردهای گوناگونی دریافت کرد. جلوتر در همان سال، او در فیلم کمدی سیاه، جنایی و درام دام همینگوی در کنار جود لا نقش ایفا کرد.

امیلیا کلارک در فیلم دام همینگوی
امیلیا کلارک در فیلم دام همینگوی

در سال ۲۰۱۳ کلارک در اقتباس فیلمی باغ روزهای آخر به عنوان یکی از بازیگران انتخاب شد. جیمز فرانکو قرار بود در این فیلم به عنوان کارگردان و یکی از بازیگران شاخص حضور داشته باشد اما دو هفته پیش از فیلمبرداری به علت اختلاف با شرکت سازنده الکمی پروژه را ترک کرد. در یک مصاحبه با هالیوود ریپورتر در سال ۲۰۱۹ امیلیا کلارک گفت به او نقش آناستازیا استیل در پنجاه طیف خاکستری پیشنهاد داده شده بود. او گفت به علت میزان برهنگی مورد نیاز پیشنهاد را رد کرد.

در سال ۲۰۱۳ او نقش سارا کانر را در فیلم نابودگر: جنسیس را بازی کرد. این فیلم که آرنولد شوارتزنگر، جای کورتنی و جیسون کلارک در آن نقش داشتند بازخوردهای نامطلوبی از منتقدان گرفت. علی‌رغم بازخوردهای بد، این فیلم در باکس آفیس موفق بود و سراسر جهان ۴۴۰ میلیون دلار فروش کرد. کلارک در جوایز برگزیده نوجوانان ۲۰۱۵ برای جایزه ستاره فیلم تابستانی زن نامزد شد و در جایزه جوپیتر سال ۲۰۱۶ برای نقش‌آفرینی‌اش نامزد شد.

امیلیا کلارک در فیلم نابودگر: جنسیس

او در فیلم من پیش از تو نقش اصلی زن در کنار نقش اصلی مرد، سم کلفلین بود. این فیلم به کارگردانی تئا شاروک که در ۳ ژوئن ۲۰۱۶ منتشر شد، بازخوردهای انتقادی گوناگونی دریافت کرد. این فیلم در باکس آفیس موفق بود و سراسر جهان ۴۰۰ میلیون دلار فروش کرد. به خاطر نقش او به عنوان لوئیزا «لو» کلارک، او با سم کلفلین نامزدی‌ها را به اشتراک گذاشت و با یکدیگر جوایز برگزیده نوجوانان در سال ۲۰۱۶ و جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی در سال ۲۰۱۷ را کسب کردند.

امیلیا کلارک در فیلم من پیش از تو
امیلیا کلارک در فیلم من پیش از تو

در سال ۲۰۱۷، او نقش اصلی پرستار ورنا در فیلم صدایی از سنگ‌ها را بر عهده داشت. این فیلم در آوریل ۲۰۱۷ به‌طور محدود و ویدئو هنگام درخواست و دیجیتال اچ‌دی منتشر شد.

امیلیا کلارک در فیلم صدایی از سنگ‌ها
امیلیا کلارک در فیلم صدایی از سنگ‌ها

در نوامبر ۲۰۱۶ او در سولو: داستانی از جنگ ستارگان نقش اصلی زن را بر عهده گرفت.فیلم که توسط ران هوارد کارگردانی شده بود و در نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، داستان ریشه شخصیت‌های هان سولو و چوباکا در جنگ ستارگان را روایت می‌کند. کلارک در این فیلم نقش کیرا، دوست دوران کودکی و معشوقه هان سولو را بازی می‌کند. این فیلم علی‌رغم اینکه دومین فیلم کم‌فروش جنگ ستارگان است، از سوی منتقدان نقدهای مطلوبی دریافت کرد. این فیلم در ۲۵ مه ۲۰۱۸ سراسر جهان منتشر شد. او برای ایفای نقش در قسمت‌های بعدی این فیلم قرارداد امضا کرده‌است. اجرای او با نقدهای مثبت منتقدها روبرو شد و بسیاری او را یکی از برجسته‌ترین نقش‌آفرینی‌های خواندند.

امیلیا کلارک در فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان
امیلیا کلارک در فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان

کلارک در کنار جک هیوستن، با هم در فیلم بالاتر از سوءظن در سال ۲۰۱۶ نقش‌های اصلی بودند. این فیلم بر پایه یک رمان هیجانی نوشته جو شارکی است و فیلم را فیلیپ نویس کارگردانی کرده‌است. این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ معرفی شد.این فیلم به‌طور کلی مورد پسند منتقدان واقع شد و نقش‌آفرینی کلارک نیز مورد تحسین منتقدان واقع شد. این فیلم انتشار آشفته‌ای داشت که آن را در معرض خطر دزدی هنری قرار می‌داد.

امیلیا کلارک در فیلم بالاتر از سوءظن
امیلیا کلارک در فیلم بالاتر از سوءظن

کلارک در انتهای سال ۲۰۱۹ با هنری گلدینگ در فیلم کمدی عاشقانه کریسمس پیشین همبازی شد. این فیلم توسط اما تامپسون نوشته و توسط پال فیگ کارگردانی شد. در یک مصاحبه با باستل در ژانویه ۲۰۲۰، از شخصیت ویل فرل در فیلم کمدی سال ۲۰۰۳ الف الهام گرفته بود. علی‌رغم بازخوردهای انتقادی فیلم، منتقدان نقش‌آفرینی کلارک را تحسین کردند و فیلم در باکس آفیس با ۱۲۱ میلیون دلار فروش جهانی بسیار موفق شد.

امیلیا کلارک در فیلم آخرین کریسمس
امیلیا کلارک در فیلم آخرین کریسمس

پروژه‌های آینده

در ژانویه ۲۰۱۷، کلارک به عنوان نقش اصلی در اقتباس انگلیسی در حال ساخت فیلم کره‌ای ۲۰۱۵ زیبایی درون قرار گرفت. در اکتبر ۲۰۱۹ ساخت فیلم آغاز شد. در مه ۲۰۱۹ اعلام شد که کلارک قصد دارد در فیلم بذار راه‌ها را بشمارم نقش الیزابت برت براونینگ به کارگردانی بیورن رونگه، کارگردان همسر را بازی کند. کلارک در محصول وست اند مرغ دریایی، اثر آنتون چخوف و به کارگردانی جیمی لوید نقش نینا را بازی کرد و این محصول در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ در تئاتر پلی‌هاوس به نمایش درآمد. این محصول در ۱۶ مارس به علت دنیاگیری کووید-۱۹ در بریتانیا به تعلیق درآمد. این نمایش‌نامه نخستین حضور کلارک در آثار وست اند است.

در ۲۰۲۱، کلارک اعلام کرد که برای ایمیج کامیکس کمیک‌بوکی به نام «م. ا. م: مادر دیوانگی» نوشته‌است که نخستین قسمت آن در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر شد.

در سال ۲۰۲۰، کلارک در فیلم پویانمایی ماریس شگفت‌انگیز قرار گرفت. این فیلم که اقتباسی از رمان ماریس شگفت‌انگیز و جوندگان فرهیخته او نوشته تری پرچت است، در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. در آوریل ۲۰۲۱، کلارک به گروه بازیگری مجموعه تهاجم مخفی از شبک دیزنی پلاس که در دنیای سینمایی مارول قرار دارد پیوست. این مجموعه برای پخش در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌است.

لیست آثار هنری امیلیا کلارک

در ادامه بیوگرافی امیلیا کلارک باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم سینمایی

سالعنواننقشیادداشت
۲۰۰۹داستان لیسالیسافیلم کوتاه برای ساماراتی‌ها
۲۰۱۲شاکلدمالوفیلم کوتاه
۲۰۱۲جزیره اسپایکسالی هریس
۲۰۱۳دام همینگویاولین همینگوی
۲۰۱۵نابودگر: جنسیسسارا کانر
۲۰۱۶من پیش از تولوئیسا کلارک
۲۰۱۷صدایی از سنگ‌هاورنا
۲۰۱۸سولو: داستانی از جنگ ستارگانکیرا
۲۰۱۸لیدینگ لیدی پارتزخودشفیلم کوتاه
۲۰۱۹بالاتر از سوءظنسوزان اسمیت
۲۰۱۹کریسمس پیشینکاتارینا «کیت» اندریچ
۲۰۲۲ماریس شگفت‌انگیزمالیشیاصداگذاری، در حال ساخت

تلویزیونی

سالعنواننقشیادداشت
۲۰۰۹پزشک‌هاساسکیا مایرقسمت: «لانه خالی»
۲۰۱۰حمله تریاسیساوانا راوندتریفیلم تلویزیونی
۲۰۱۱–۲۰۱۹بازی تاج‌وتختدنریس تارگریننقش اصلی
۲۰۱۳فیوچراماماریانهنقش صدایی
۲۰۱۶مرغ رباتبریجتنقش صدایی؛ قسمت: «جول هورویتز بر می‌گردد»
۲۰۱۷جانوران.لامپینقش صدایی؛ قسمت: «موش‌ها.»
۲۰۱۷تاندربردها رفتنددویلهنقش صدایی؛ قسمت: «ساخته‌شده برای فاجعه»
۲۰۱۹پخش زنده شنبه شبخودشقسمت: «کیت هرینگتون / سارا باریلز»
۲۰۲۲تهاجم مخفیگایانقش اصلی

تئاتر

سالعنواننقشیادداشت
۲۰۱۳صبحانه در تیفانیهالیدی «هالی» گالیثلیتئاتر کورت
۲۰۲۰زندگی‌های شخصیسایبیلجشنواره تئاتر تعطیلی
۲۰۲۰مرغ دریایینینا میخائیلوفنا زارچنایاتئاتر پلی‌هاوس

ترانه‌شناسی

 
سالموسیقی متن/آلبومترانه
۲۰۱۳دام همینگویآبی‌های فیشرمن

بازی ویدئویی

بازی ویدئویی
سالعنوان بازیصداپیشه شخصیت
۲۰۱۵بازی تاج و تختدنریس تارگرین

جوایز و افتخارات امیلیا کلارک

امیلیا در سال 2011 موفق شد برای بازی در نقش دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت، جایزه Emmy را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال درام دریافت کند. او تاکنون سه بار برای بازی در این سریال جذاب و مهیج، نامزد جایزه امی شده است.در بیوگرافی امیلیا کلارک در جدول زیر می‌توانید فهرست کامل جوایز امیلیا کلارک را مشاهده کنید.

سالجایزهجشنواره/مراسمبرای فیلم/سریال
2011بهترین بازیگر نقش مکمل زنجوایز EWwyGame of Thrones
2011جایزه اسکریم برای شروع موفقیت‌آمیز حرفه بازیگریجوایز اسکریمGame of Thrones
2012بهترین ستاره جدید زن در سریال درامجوایز GracieGame of Thrones
2012بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
2012بهترین گروه بازیگران در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
2013بهترین بازیگر زنجوایز SFXGame of Thrones
2013بهترین گروه بازیگران در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
2015بهترین گروه بازیگران سالجوایز Gold DerbyGame of Thrones
2015جایزه قهرمان امپایرجایزه امپایرGame of Thrones
2015بهترین گروه بازیگران در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
2018بهترین گروه بازیگران سالجوایز Gold DerbyGame of Thrones
2018بهترین هنرمند سالجوایز بریتانیا
2019بهترین بازیگر تلویزیونجایزه ساترنGame of Thrones
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا