اخبار بازیگرانسریال خارجی

معرفی مینی سریال پربیننده آمریکایی آسوکا

سریال آسوکا محصول کشور آمریکا است که در سال 2023 به کارگردانی دیو فیلونی (Dave Filoni) تولید شده است. اینجا خبرهای مربوط به سریال آسوکا و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال آسوکا منتشر شده می‌خوانید.

سازنده سریال آسوکا چه کسی است؟

سریال آسوکا توسط دیو فیلونی (Dave Filoni) ساخته شده است.

سریال آسوکا از کجا پخش میشود؟

سریال آسوکا در سال 2023 از دیزنی پلاس (Disney+) منتشر شد.

بازیگران اصلی سریال آسوکا چه کسانی هستند؟

رزاریو داوسون، ناتاشا لیو بوردیزو، مری الیزابت وینستد، ری استیونسون و… از بازیگران اصلی سریال آسوکا هستند.

سریال آسوکا درباره ی چیست؟

سریال آسوکا داستان آسوکا تانو (Ahsoka Tano) را دنبال می‌کند که در گذشته Jedi Knight بوده است و پس از سقوط Galactic Empire در حال بررسی عواملی است که یک کهکشان آسیب‌پذیر را تهدید می‌کند.

مشخصات سریال آسوکا

نام سریالآسوکا
کارگرداندیو فیلونی (Dave Filoni)
نویسندهدیو فیلونی (Dave Filoni)
بر پایهجنگ ستارگان
اثر جرج لوکاس
تهیه کنندگان اجراییجان فاورو
دیو فیلونی
کاتلین کندی
کری بک
کالین ویلسون
آهنگسازکوین کینر
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
ژانراکشن
ماجراجویی
درام
علمی تخیلی
شبکه اصلیدیزنی پلاس
تاریخ انتشار اولیه۲۲ اوت ۲۰۲۳ –
اکنون
شمار فصل‌ها1 فصل
تعداد قسمت ها8 قسمت

دانلود سریال آسوکا

لیست بازیگران سریال آسوکا

  • رزاریو داوسون در نقش آسوکا تانو
  • ناتاشا لیو بوردیزو در نقش سابین رن: یک مبارز جوان مندلوری و هنرمند گرافیتی. او آکادمی امپراتوری را ترک و یک شکارچی جایزه سابق با دانش تخصصی در مورد سلاح‌ها و مواد منفجره است.
  • مری الیزابت وینستد
  • ری استیونسون
  • ایوانا ساخنو
  • دیوید تننت
  • لارس میکلسن در نقش گرند آدمیرال ثراون
  • ایمان اسفندی در نقش ازرا بریجر
  • هایدن کریستنسن در نقش آناکین اسکای‌واکر نیز حضور دارد: مربی سابق جدای آسوکا که به سمت تاریک سقوط کرد و به یک لرد سیث تبدیل شد.

معرفی سریال آسوکا

سریال آسوکا اولین حضور شخصیت آسوکا تانو برمیگردد به سریال انیمیشنی “جنگ ستارگان: جنگ های کلون”. که ما در این سریال شاهد تعلیم پذیری این شخصیت از آناکین اسکای واکر، جدای نایت و ژنرال بودیم.این سریال از لحاظ زمانی بین دو اثر “جنگ ستارگان: حمله کلون‌ها” و “جنگ ستارگان: انتقام سیت” جریان داشته است.

آسوکا در سریال “جنگ ستارگان: جنگ های کلون” متوجه شد برای اینکه یک “جدای (jedi)” باشد باید بیشتر تلاش کند و نیروهای خود را تقویت کند. در ادامه او، استاد خود را ترک میکند تا وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شود و پیشرفت کند. از همین جاست که شخصیت وی ارتقا می یابد و در بین طرفداران محبوبیت پیدا میکند. چیزی که در آثاری چون “جنگ ستارگان: شورشیان” و “جنگ ستارگان: ماندالوریان” می بینیم.

معرفی سریال آسوکا

دیو فیلونی (Dave Filoni) خالق این سریال است. این سریال بخشی از مجموعه فیلم‌های Star Wars اثر جورج لوکاس (George Lucas) و یک زیرمجموعه از سریال The Mandalorian محصول سال 2019 است که در همان دوره داستان آن سریال و سایر اسپین‌آف‌های به هم پیوسته آن پس از اتفاق‌های فیلم Return of the Jedi رخ می‌دهد. علاوه بر این ادامه مجموعه انیمیشن Star Wars Rebels نیز هست.

تولید

توسعه

در دسامبر ۲۰۲۰، لوکاس‌فیلم ساخت چندین سریال اسپین‌آف از مجموعه مندلورین از شبکهٔ دیزنی پلاس را اعلام کرد؛ از جمله آسوکا، یگان تکاوران جمهوری جدید و کتاب بوبا فت.همهٔ این اسپین‌آف‌ها در کنار مندلورین از طریق داستان‌های به هم پیوسته با هم مرتبط هستند و در یک «رویداد داستانی اوج‌گیرنده» به پایان می‌رسند. هر یک از مجموعه‌ها به‌طور همزمان توسط جان فاورو و دیو فیلونی توسعه می‌یابد، و فیلونی در حال نوشتن داستان آسوکا و تهیه‌کننده اصلی آن بود.این مجموعه بر روی شخصیت آسوکا تانو تمرکز دارد که توسط فیلونی برای سریال انیمیشن جنگ ستارگان: جنگ کلون‌ها ساخته شد و اولین حضور لایواکشن او در فصل دوم مندلورین بود. تا آوریل ۲۰۲۲، پیتر رمزی برای کارگردانی حداقل یک قسمت از این مجموعه استخدام شد، و انتظار می‌رفت فیلونی تمام قسمت‌های آن را کارگردانی کند.

انتخاب بازیگران

با اعلام سریال در دسامبر ۲۰۲۰، رزاریو داوسون مجدداً در نقش آسوکا تانو از مندلورین ایفا نقش خواهد کرد. طبق گزارش‌ها تا آگوست ۲۰۲۱، لوکاس‌فیلم به دنبال انتخاب بازیگری برای ایفای نقش شخصیت سابین رن در مجموعه شورشیان جنگ ستارگان بود. در ماه اکتبر، هایدن کریستنسن قرار بود دوباره نقش آناکین اسکای‌واکر / دارث ویدر را ایفا کند، و ناتاشا لیو بوردیزو تا نوامبر برای نقش رن انتخاب شد. در اواخر همان ماه، ایوانا ساخنو در نقشی نامعلوم به بازیگران پیوست. در ژانویه ۲۰۲۲، مری الیزابت وینستد در نقشی نامعلوم به بازیگران پیوست و ماه بعد، ری استیونسون در نقش فرمانده به بازیگران پیوست. استیونسون قبلاً صداپیشگی شخصیت Gar Saxon را در شوریان و جنگ‌های کلون بر عهده داشته‌است.

فیلم‌برداری

فیلم‌برداری این مجموعه در ۹ می ۲۰۲۲، در لس آنجلس با عنوان کاری استورم‌کروو آغاز شد.

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال آسوکا

زمان پخش سریال آسوکا اولین بار در تاریخ 22 آگوست 2023 برابر با 31 مرداد 1402 از دیزنی پلاس (Disney+) بود و پخش آن در تاریخ 3 اکتبر 2023 برابر با 11 مهر 1402 به پایان خواهد رسید. تعداد قسمت های سریال آسوکا 8 اپیزود و مدت هر قسمت آن بین چهل دقیقه تا یک ساعت است.

قسمت‌های سریال آسوکا

در جدول زیر می‌توانید جزئیات منتشر شده درباره هر یک از قسمت‌های سریال آسوکا را بخوانید.

شماره قسمتنام قسمتکارگردانتاریخ انتشار
اولPart One: Master and Apprenticeدیو فیلونی22 آگوست 2023 برابر با 31 مرداد 1402
دومPart Two: Toil and Troubleاستف گرین (Steph Green)22 آگوست 2023
سومPart Three: Time to Flyاستف گرین29 آگوست 2023 برابر با 7 شهریور 1402
چهارمپیتر رمزی (Peter Ramsey)5 سپتامبر 2023 برابر با 14 شهریور 1402
پنجمدیو فیلونی12 سپتامبر 2023 برابر با 21 شهریور 1402
ششمجنیفر گتسینگر (Jennifer Getzinger)19 سپتامبر 2023 برابر با 28 شهریور 1402
هفتمگیتا پاتل (Geeta Patel)26 سپتامبر 2023 برابر با 4 مهر 1402
هشتمریک فاموییوا (Rick Famuyiwa)3 اکتبر 2023 برابر با 11 مهر 1402

داستان سریال آسوکا

به طور خلاصه سریال آسوکا داستان آسوکا تانو (Ahsoka Tano) را دنبال می‌کند که در گذشته Jedi Knight بوده است و پس از سقوط Galactic Empire در حال بررسی عواملی است که یک کهکشان آسیب‌پذیر را تهدید می‌کند. برای ادامه داستان می‌توانید به تماشای سریال Ahsoka 2023 بپردازید.

پوستر سریال آسوکا

پوستر سریال آسوکا پوستر سریال آسوکا

تریلر سریال آسوکا

معرفی بازیگران سریال آسوکا

رزاریو داوسون از بازیگران زن در نقش آسوکا تانو

رزاریو داوسون (Rosario Dawson) یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 9 می 1979 برابر با 19 اردیبهشت 1358 در New York City متولد شد. از جمله آثار معروفی که او نیز در آن‌ها بازی کرده است می‌توان قسمت دوم مجموعه فیلم‌های Men in Black محصول سال 2002 و مینی سریال Dopesick محصول سال 2021 را نام برد. او همچنین در بعضی از آثار DC Animated Movie Universe صداپیشه یکی از کاراکترها بوده است. رزاریو داوسون در سریال آسوکا در نقش کاراکتر آسوکا تانو (Ahsoka Tano) حضور داشته است.

رزاریو داوسون در نقش آسوکا تانو

ناتاشا لیو بوردیزو در نقش سابین رن

ناتاشا لیو بوردیزو (Natasha Liu Bordizzo) یک بازیگر استرالیایی است که در تاریخ 25 آگوست 1994 برابر با 3 شهریور 1373 در سیدنی (Sydney) متولد شد. اولین فیلمی که او در آن بازی کرد، Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny محصول سال 2016 نتفلیکس (Netflix) بود. او همچنین در فیلم The Greatest Showman محصول سال 2017 که هیو جکمن (Hugh Jackman) نیز در آن بازی کرده بود حضور داشت. ناتاشا لیو بوردیزو در سریال Ahsoka 2023 ایفای نقش کاراکتر سابین رن (Sabine Wren) را بر عهده داشته است.

ناتاشا لیو بوردیزو در نقش سابین رن

مری الیزابت وینستد در نقش هرا سندولا

مری الیزابت وینستد (Mary Elizabeth Winstead) یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 28 نوامبر 1984 برابر با 7 آذر 1363 در North Carolina متولد شد. از جمله آثار معروفی که او در چند سال اخیر در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم Kate محصول سال 2021 و فصل سوم سریال Fargo را نام برد. مری الیزابت وینستد در سریال Star Wars: Ahsoka در نقش کاراکتر هرا سندولا (Hera Syndulla) بازی کرده است.

مری الیزابت وینستد در نقش هرا سندولا

ری استیونسون در نقش بیلن اسکال

ری استیونسون (Ray Stevenson) یک بازیگر اهل ایرلند شمالی بود که در تاریخ 25 می 1964 برابر با 4 خرداد 1343 متولد شد و در تاریخ 21 می 2023 برابر با 31 اردیبهشت 1402 درگذشت. از جمله آثار چند سال اخیر که او در آن‌ها بازی کرده بود می‌توان Star Wars: The Clone Wars محصول سال 2020 که به عنوان صداپیشه در آن به ایفای نقش پرداخته بود و تعدادی از قسمت‌های سریال Vikings را نام برد. ری استیونسون در سریال آسوکا به ایفای نقش کاراکتر بیلن اسکال (Baylan Skoll) پرداخته بود.

ری استیونسون در نقش بیلن اسکال

نقد سریال آسوکا و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات سریال آسوکا و نقدهای آن می‌پردازیم. این سریال در سه سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8.1 از 10، 88 از 100 و 68 از 100 را به دست آورده است. در ادامه می‌توانید خلاصه تعدادی از نقدهایی که در مورد سریال Star Wars: Ahsoka در سایت متاکریتیک قرار گرفته است مطالعه کنید.

TVLine / هیدن میرز: 91

آسوکا از حضور افتخاری بیش از اندازه و ربط دادن نقاطی از داستان به فیلم‌ها و سریال‌های دیگر جنگ ستارگان خودداری می‌کند و در عوض بر آن چه که این مجموعه فیلم را بسیار سرگرم‌کننده کرده است تمرکز می‌کند یعنی شخصیت‌های آن.

Variety / آرامید تینوبو: 80

برای افرادی که هرگز جذب مجموعه فیلم‌های Star Wars نشده‌اند، احتمالاً موضوع استاد در برابر شاگرد (Master vs. Apprentice) در هسته سریال آسوکا برای جستجو در دنیای فشرده‌ آن کافی نخواهد بود. با این وجود برای طرفداران همیشگی این مجموعه فیلم که اهمیت Rebels را درک کرده و عاشق یکی از نمادین‌ترین کاراکترهای زن این فرنچایز شدند آشنا شدن بیشتر با داستان او و اتفاقی که برای Thrawn و Ezra افتاد احتمالاً یک تجربه فوق العاده خواهد بود.

RogerEbert.com / کریستینا اسکوبار: 70

بسیاری از سکانس‌های اکشن سرگرم‌کننده در سریال Ahsoka 2023 به ما اجازه می‌دهد که شخصیت داوسون را وقتی که دو شمشیر نور سفید خود را با هدف، سرعت و دقت استفاده می‌کند تماشا کنیم. آیا این برای پیش بردن یک سریال کامل کافی است؟ از دو قسمت اول مشخص نیست اما داستان این شخصیت و عملکرد داوسون دلیل کافی برای دنبال کردن ادامه این سریال می‌دهد.

Daily Beast / نیک شگر: 68

این که سریال Ahsoka 2023 چه اندازه برای دسترسی گسترده به بینندگان بیشتر تلاش می‌کند اهمیتی ندارد زیرا این اثر یک دنباله است که در درجه اول مورد توجه طرفداران قدیمی این مجموعه خواهد بود.

Radio Times / لوئیز گریفین: 60

بسیاری از کارهایی که در داستان قرار است اتفاق بیفتند هنوز فاش نشده است. به طور کلی این یک آغاز امیدوارکننده برای سریال آسوکا است و دیدن این که چگونه این سریال داستان را از اینجا به بعد پیش می‌برد جالب خواهد بود. اگر از تله‌هایی که The Mandalorian در آن‌ها افتاد خودداری کند می‌توانیم در یک سریال بسیار خوب که به مجموعه جنگ ستارگان اضافه شده است قرار بگیریم.

A.V. Club / سام برسنتی: 55

مگر این که شما به شدت روی روابط بین آسوکا، Sabine و Hera یا جستجو برای Imperial Grand Admiral Thrawn و Jedi Ezra Bridger جوان یا یک نقش اصلی منفی فراموش‌شدنی که سال‌ها پیش در یکی از اپیزودهای The Mandalorian حضور داشت سرمایه‌گذاری کنید چون واقعاً به جز آن چیزی برای ارتباط برقرار کردن در این سریال وجود ندارد. این می‌تواند تغییر کند و من فکر می‌کنم به همین دلیل است که Disney عاقلانه تصمیم گرفت که دو قسمت اول را با هم منتشر کند اما در حال حاضر شخصیت‌های بد داستان خسته‌کننده هستند و قهرمانان داستان همگی به طور سرسختانه اصرار دارند که در مورد چیزی اهمیت ندهند که این هم  خسته‌کننده است! (نمره‌ای که به این سریال داده‌ام متوسط نمرات دو قسمت اول است.)

San Francisco Chronicle /  باب استراوس: 50

همه این‌ها به سریال آسوکا حس تازگی می‌دهد. با این حال می‌توانست تازه‌تر شود اگر Star Wars مضمون‌های جدیدی برای کاوش پیدا کند و این کار را به طوری انجام دهد که نیاز زیادی به این نباشد که کاراکترهای داستان ایستاده به صحبت کردن بپردازند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا