اخبار بازیگرانسریال ایرانی

معرفی سریال بازپرس با پرونده‌های واقعی در شبکه یک سیما

سریال بازپرس که از 10 تیرماه 1402 روی آنتن شبکه یک سیما رفت، ساخته احمد معظمی است. اینجا خبرهای مربوط به سریال بازپرس و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال بازپرس منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال بازپرس چه کسی است؟

سریال بازپرس توسط احمد معظمی کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال بازپرس چیست؟

قصه سریال بازپرس درباره بازپرسی به نام «صدرا» می باشد که در جریان یک سوءاستفاده اقتصادی بزرگ قرار گرفته و با دنبال کردن سرنخ های این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه کننده رانت خوار می‌رسد و ماجراهای دیگری به دنبال این جریان اتفاق می‌افتد.

اسامی بازیگران سریال بازپرس در نقش های اصلی چیست؟

محسن قصابیان، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فریبا کوثری، اندیشه فولادوند، سیدجواد هاشمی، سوگول طهماسبی، فریبا متخصص، ایوب آقاخانی، شهروز دل‌افکار، کاظم هژیرآزاد، پورانداخت مهیمن، رسول نجفیان، مجید پتکی، یاسمن معاوی، هادی دیباجی، سید مهرداد رضایی، محسن بهرامی، شهید تسلیمی، حمیدرضا هدایتی، آذین احرامی، ستاره سادات قطبی، سیامک راشدی، رضا مولایی، مرتضی تهرانی و… برخی بازیگران این سریال‌ تلویزیونی‌اند.

مشخصات سریال بازپرس

نام سریالبازپرس
کارگرداناحمد معظمی
ژانرپلیسی – امنیتی
تاریخ انتشار10 تیرماه 1402
تعداد قسمت ها30 قسمت
شبکه پخششبکه یک

لیست بازیگران سریال بازپرس

لیست بازیگران سریال بازپرس

  • محسن قصابیان در نقش بازپرس صدرا حسینی ( حسین مقدسی )
  • فرهاد قائمیان در نقش بازپرس حامد سعادت و باجناق بازپرس صدرا حسینی
  • محمدرضا شریفی نیا در نقش تهیه کننده
  • مهدی فخیم زاده در نقش هدایت مسلمی
  • فریبا کوثری در نقش مهتاب خواهر مهدیه و همسر حامد سعادت
  • اندیشه فولادوند
  • سید جواد هاشمی
  • سوگل طهماسبی در نقش مهدیه همسر بازپرس صدرا حسینی
  • فریبا متخصص در نقش همسر هدایت مسلمی
  • ایوب آقاخانی در نقش ایوب امانی
  • آرین اویسی در نقش فرهاد معظمی
  • کاظم هژیرآزاد در نقش موسی پیوسته دوست هدایت مسلمی
  • شهین تسلیمی در نقش عطیه همسر موسی پیوسته
  • پوراندخت مهیمن در نقش مادرزن بازپرس صدرا حسینی
  • رسول نجفی
  • مجید پتکی
  • وحید حیدری
  • یاسمن معاوی
  • ستاره سادات قطبی
  • شهروز دل افکار
  • نرگس موسوی زاده
  • رضا مولایی
  • بهاره گودرزی

محسن قصابیان، بازیگر نقش صدرا درباره نقش خود در این سریال به جام‌جم می‌گوید: در ابتدای کار طرح اولیه ارائه شد، متوجه شدم کل ماجرا، روند زندگی یک بازپرس است که در تلاش برای پیگیری مفاسد اقتصادی است. به نظرم چیزی است که مردم دنبال جواب آن هستند و همین آن را جذاب می‌کند. این مسأله برای من هم جذاب بود. خود شخصیت صدرا و مسیری که طی می‌کرد، باز هم به جذابیت کار من اضافه کرد. سبک خانوادگی، همسر، فرزندان و محیط کارش، چیزهایی بود که برایم جذابیت ایجاد کرد.

کاظم هژیرآزاد درباره نقش خود در «بازپرس» به جام جم این‌طور می‌گوید: بازپرس یک سریال اجتماعی و پلیسی است که من نقش یک صراف را در آن بازی می‌کنم. این سریال قدری تابوها را شکسته و وارد حیطه حرف‌های مگو شده‌است.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده این سریال گفته‌ است: این سریال درباره پرونده‌های مرتبط با مفاسد اقتصادی است. مطرح شدن پرونده‌های این‌چنینی در قالب نمایش باعث هشدار به مردم می‌شود. در این مجموعه، کوشیدیم فرآیند کلاهبرداری بزرگ و خلأهای قانونی را مطرح کنیم.

احمد معظمی، کارگردان این سریال هم به کار شبانه‌‎روزی این گروه اشاره و تصریح کرد: متن این سریال کار بسیار جذابی است که حسین تراب نژاد برای آن زحمت بسیاری کشیده و با این‌که فیلمنامه کامل داشتیم، بارها آن را بازنویسی کرد تا بهتر شود.

سوگل طهماسبی در سریال بازپرس

عوامل سریال بازپرس

  • کارگردان: احمد معظمی
  • تهیه‌کننده: محمدرضا شفیعی
  • نویسنده: حسین تراب‌نژاد
  • مدیر تصویربرداری: محسن فلاح
  • مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست
  • مدیرتولید: سعید کنگاور نظری
  • طراح صحنه: ملیکا سهرابی‌زاده
  • طراح لباس: سمیرا شجاعی
  • طراح گریم: مرتضی کهزادی
  • دستیار کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: حمیدرضا علیپور
  • بازیگردان: سیامک راشدی
  • منشی صحنه: مهین شهبازی

معرفی سریال بازپرس

تولید سریال بازپرس که از مهرماه سال گذشته در تهران آغاز شده و به دلیل روایت موضوعی حساس در سکوت خبری ادامه دارد، اکنون با رونمایی از لوگوی سریال اولین واکنش رسانه‌ای خود را آغاز کرده است.

نشان بصری سریال بازپرس توسط محمد روح الامین طراحی شده به زودی و با شروع هفته قوه‌قضائیه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

بازپرس سوژه‌ای حساس درباره برخی پرونده‌های قضائی واقعی دارد که بر همین اساس نیز به قلم حسین تراب نژاد به نگارش درآمده است.

بازپرس در گروه فیلم و سریال شبکه یک و مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه تولید شده و مجری طرح آن موسسه فرهنگی‌هنری وصف‌ صبا است.

به گفته سعید کنگاور نظری مدیر تولید سریال بازپرس، «این مجموعه قرار است در 27 تا 30 قسمت 45 دقیقه‌ای روی آنتن برود. او درباره تنوع لوکیشن‌ها در این سریال نیز گفت: شروع قصه ما در جنوب است که صدرا بازپرس مفاسد اقتصادی است و با ماموریتی که به او داده شده، به تهران منتقل می‌شود. پروژه‌های این‌چنینی، تنوع لوکیشن دارند. حدود 120 ـ 100 لوکیشن داشتیم که به تناسب قسمت‌های مختلف در آن ضبط انجام می‌دادیم. وقتی که در جنوب تصویربرداری داشتیم، بخشی در کشتی، ساحل یا دریا انجام شد.»

معرفی سریال بازپرس

خلاصهٔ داستان سریال بازپرس

ماجرای این سریال دربارهٔ یک بازپرس به نام صدرا می‌باشد که در جریان یک قاچاق اقتصادی بزرگ قرارگرفته و به دنبال سرنخ‌ها این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌کنندهٔ رانت‌خوار می‌رسد و چند ماجرا دیگر به دنبال این ماجرا اتفاق می‌افتد.

زمان پخش سریال بازپرس

این مجموعه روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت 22:15 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت‌های 1:50 بامداد، 8:45 صبح و 15:15 بعد از ظهر خواهد بود.

زمان پخش سریال بازپرس

حواشی سریال بازپرس

طبق ابلاغیه «با شکایت شاکی خصوصی و طبق نظر مرجع قضایی و با دستور شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه با موضوع ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» حکم به توقف پخش سریال داده شده است.

در بخشی از این حکم که خطاب به معاونت سیما و مدیر شبکه یک صادر شده، آمده است: «از آن‌جا که پرونده در حال رسیدگی است، لکن علی‌رغم علم و اطلاع تهیه‌کننده و تیم تولید به این‌که تا مشخص شدن نتیجه رسیدگی می‌بایستی وفق مقررات از هرگونه اقدام که منجر به نقض حقوق شاکی شود، خودداری نمایند و اینکه سازمان محترم صداوسیما خود، بالاترین الگو برای رعایت صیانت از حقوق مالکیت ادبی و هنری می‌باشد و اگرچه سریال مذکور به سفارش قوه محترم قضاییه (که خود بالاترین الگو برای حاکمیت قانون و اجرای عدالت می‌باشد) هم ساخته‌شده باشد، نباید دستاویزی برای نقض حقوق مذکور و در مقام انجام عمل قرار دادن مسیر پرونده قرار گیرد. فلذا در راستای تکلیف مقرر در ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان از هرگونه نشر و پخش و عرضه سریال مذکور جلوگیری به عمل آید».

نکته قابل توجه این است که قوه قضائیه در تهیه و تولید سریال «بازپرس» مشارکت داشته و صدور این رای، آن هم از طرف خود قوه قضا از مصادیق استقلال مرجع قضایی و قاضی است؛ زیرا مرجع قضایی در مورد پرونده‌ای، دستور توقف پخش داده است که می‌دانسته با همکاری و سفارش این قوه ساخته شده و قرار است به مناسبت قوه قضائیه از تلویزیون پخش شود.

حواشی سریال بازپرس

تیزر سریال بازپرس

بیوگرافی بازیگران سریال بازپرس

محسن قصابیان

محسن قصابیان از بازیگر، مجری، نویسنده و همچنین کارگردان ایرانی است که در 1 مرداد 1348 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1369 و تئاتر شروع کرد. آقای قصابیان در سال 1371 با بازی در فیلم سینمایی تونل قدم بعدی در دنیای بازیگری را برداشت و در سال 1375 با سریال آخرین بازمانده وارد تلویزیون شد. از آثار معروف محسن قصابیان باید به فیلم‌های گنج، جای تو خالی، ذهن زیبا و منصور اشاره کنیم. همچنین او در سریال‌های ثقةالاسلام، تفنگ سر پر، بچه‌های دهکده، موج اول، مسافران شهر و همه‌گیری نیز ایفای نقش داشته است. محسن قصابیان در سریال بازپرس نقش بازپرس صدرا حسینی (حسین مقدسی) را بازی می‌کند.

محسن قصابیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان بازیگر ایرانی در 15 اسفند سال 1344 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1370 و بازی در فیلم‌های کوتاه شروع کرد و سپس در سال 1372 با بازی در فیلم دمرل وارد سینما شد. او در سال 1379 نیز با سریال ابر و خورشید وارد تلویزیون شد. او تاکنون یکبار توانسته برای فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شود. از دیگر آثار مشهور فرهاد قائمیان باید به فیلم‌های قارچ سمی، رنگ شب، تارا و تب توت فرنگی، استرداد، بادیگارد، مصلحت، غریب، سریال‌های وفا، تعبیر وارونه یک رویا و گاندو اشاره کنیم. او در بازپرس نقش حامد سعادت را ایفا می‌کند.

فرهاد قائمیان

مهدی فخیم‌زاده

کارگردان و بازیگر مشهور ایرانی، مهدی فخیم‌زاده، در 20 تیر ماه 1321 در تهران چشم به جهان گشود. مهدی فخیم‌زاده تحصیلات خود را در رشته هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران، دنبال کرد. جالب است بدانید که او علاوه بر بازیگری، در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی نیز بسیار مهارت دارد. مهدی فخیم‌زاده فعالیت هنری خود را با حضور در تئاتر شروع کرد. سپس در فیلم «خانواده» که در سال 1351 تولید شد، حضور داشت. اما نقطه عطف کارنامه او، سریال ولایت عشق است که در سال 1379 پخش شد و مهدی فخیم‌زاده را به شهرت رساند. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به مختارنامه، تکیه بر باد و حس سوم اشاره کرد. مهدی فخیم زاده در بازپرس نقش هدایت سلیمی را دارد.

مهدی فخیم‌زاده

اندیشه فولادوند

بازیگر جوان و مستعد سینمای ایران، اندیشه فولادوند، در تاریخ 7 مهر 1361 در تهران متولد شد. او که از دوران کودکی به بازیگری علاقه داشت، سرانجام به تحصیل در رشته فلسفه و کلام اسلامی پرداخت. اما علاقه دوران کودکی، او را به حوزه هنرپیشگی کشاند. اندیشه فولادوند علاوه بر هنرپیشگی، دستی به قلم نیز دارد و شاعر توانایی است. شاید او را از فیلم مریم مقدس به یاد داشته باشید. این اولین حضور او جلوی دوربین بود. از جمله آثار وی می‌توان به پشت بام تهران، بانوی عمارت و چهارانگشتی اشاره کرد. او از بازیگران زن سریال بازپرس در نقش فرزانه است.

اندیشه فولادوند

محمدرضا شریفی‌‌نیا

بازیگر مشهور و قدیمی سینمای ایران، محمدرضا شریفی‌نیا، در 25 خرداد 1334 در شهر تهران متولد شده است. تحصیلات وی در رشته تربیت بدنی است اما علاقه شدیدی به نویسندگی داشت. همین علاقه او را به سمت نوشتن در حوزه ادبیات کودکان کشاند. سرانجام محمدرضا شریفی‌نیا به سینما و تلویزیون رسید. وی در سال 1370 با حضور در سریال امام علی، اولین تجربه تلویزیونی خود را بدست آورد. اما نقطه عطف کارنامه هنری او، سریال همسایه‌ها بود. سریالی که محمدرضا شریفی‌نیا را به شهرت رساند. محمدرضا شریفی‌نیا با آزیتا حاجیان ازدواج کرد؛ البته این ازدواج به جدایی ختم شد. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به آدم برفی، اخراجی‌ها و سوفی و دیوانه اشاره کرد.

محمدرضا شریفی‌‌نیا

فریبا کوثری

فریبا کوثری بازیگر زن ایرانی متولد 1 آذر 1345 است. او بازیگری را از سال 1367 از سینما و تلویزیون شروع کرد. نخست او را فیلم در مسیر تند باد مسعود جعفری جوزانی دیدیم و سپس به ایفای نقش در سریال بخش چهار جراحی پرداخت. خانم کوثری را بیشتر بخاطر بازی در نقش عمره در مختارنامه می‌شناسند. از آثار معروف این هنرپیشه باید به سریال‌های معصومیت از دست رفته، بی صدا فریاد کن، دلنوازان، فوق سری، مسافران شهر، فیلم‌های خسوف، پایان کودکی و سوپر استار اشاره کنیم. او در این سریال نقش همسر هدایت مسلمی را دارد.

فریبا کوثری

سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی بازیگر زن ایرانی متولد 25 بهمن 1364 است. او بازیگری را از نوجوانی و تئاتر شروع کرد تا اینکه در سال 1383 با سریال مروارید سرخ پشت دوربین رفت. سریال روزگار قریب اولین تجربه بازیگری این هنرپیشه بود و پس از آن اکثرا در نقش‌های مکمل سریال‌های تلویزیونی حضور دارد. این بازیگر 4 فیلم سینمایی دیگر نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین از آثار معروف او می‌توان به سریال‌های یوسف پیامبر، کیمیا، بچه مهندس، گاندو، خانه امن و عشق کوفی اشاره کنیم. او در این مجموعه نقش مهدیه همسر بازپرس صدرا حسینی را دارد.

سوگل طهماسبی

ایوب آقاخانی

ایوب آقاخانی در 1 آبان 1354 به دنیا آمد. او ابتدا از رادیو کار خود را شروع کرد و سپس در تئاتر حضور داشت. اولین تجربه بازیگری ایوب آقاخانی به سال 1392 و سریال داوران برمی‌گردد. این بازیگر اکثرا نقش‌های مکمل و گاها منفی ایفا می‌کند. از جمله آثار این بازیگر باید به نجوا، سلام آقای مدیر و بیگانه ای با من است اشاره کنیم. او صدای خوبی دارد و تا کنون کتاب‌های مختلفی را خوانده و به عنوان کتاب صوتی به مخاطبان ارائه داده است. او در بازپرس نقش ایوب امانی را ایفا می‌کند.

ایوب آقاخانی

مجید پتکی

بازیگر رشتی سینمای ایران، مجید پتکی، در تاریخ 25 شهریور 1353 در شهر رشت به دنیا آمد. وی از دوران کودکی به بازیگری علاقه داشت. از این رو از همان ابتدا در تداترهای بسیاری حضور داشت. مجید پتکی در رشته کامپیوتر دانشگاه شهید رجایی لاهیجان، به تحصیل پرداخت. اولین تجربه بازیگری مجید پوتکی به سریال فردای روشن، برمی‌گردد. او با حضور در این سریال بسیار خوش درخشید و همین امر موجب هموار شدن مسیر بازیگری برای او شد. اما مهم‌ترین اثر در کارنامه هنری او، بی‌شک سریال گذر از رنج‌ها است که در سال 1391 پخش شد. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به دلدادگان، کلبه‌ای در مه و کوبار اشاره کرد.

مجید پتکی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا