اخبار بازیگرانسریال ایرانی

«رحیل» روایتی از نقش بانوان در دربار قاجار

سریال رحیل کهفصل اول آن روی آنتن شبکه سه سیما رفت، از امشب (چهارم آذر ماه) پخش فصل دوم آن نیز آغاز میشود.این سریال به کارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌ کنندگی رامین عباسی‌زاده تولید شده است. اینجا خبرهای مربوط به سریال رحیل و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال رحیل منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال رحیل چه کسی است؟

سریال رحیل توسط مسعود آب‌پرور کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال رحیل چیست؟

سریال رحیل روایتی زنانه از اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است و محوریت آن بر روی شخصیتی به نام مها می‌گردد که هنگام فروپاشی دربار قاجار، رهبری ندیمه‌های بی‌پناه را برعهده می‌گیرد. او تلاش می‌کند تا آنها را متحد کرده و تعزیه‌ای عاشورایی برپا کند.

اسامی بازیگران سریال رحیل در نقش های اصلی چیست؟

حمیدرضا آذرنگ، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، هومن برق‌نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی‌زاده، مریم کاویانی، معصومه عربی، ابتسام بغلانی، غزاله اکرمی، محسن امیری، ستاره دهقانی، هانیه غلامی، مهرداد نیکنام، محسن نقیبیان، شاهو رستمی، فتح‌الله طاهری و زنده‌یاد حسام محمودی، از جمله بازیگران سریال رحیل هستند.

معرفی سریال رحیل

نام سریالرحیل
کارگردانمسعود آب‌پرور
نویسندهفرهاد نقدعلی
تهیه کنندهرامین عباسی‌زاده
تاریخ انتشارفصل اول 28 مرداد ماه ، فصل دوم 4 آذر ماه
تعداد قسمت ها20 قسمت فصل اول و 20 قسمت فصل دوم
شبکه پخش شبکه سه

سریال رحیل

لیست بازیگران سریال رحیل

  • حمیدرضا آذرنگ
  • ثریا قاسمی
  • اندیشه فولادوند
  • نسیم ادبی
  • هومن برق‌نورد
  • کاظم هژیرآزاد
  • ریحانه رضی
  • علی عباسی‌زاده
  • مریم کاویانی
  • معصومه عربی
  • ابتسام بغلانی
  • غزاله اکرمی
  • محسن امیری
  • ستاره دهقانی
  • هانیه غلامی
  • مهرداد نیکنام
  • محسن نقیبیان
  • شاهو رستمی
  • فتح‌الله طاهری
  • زنده‌یاد حسام محمودی

لیست بازیگران سریال رحیل

عوامل سریال رحیل

  • کارگردان: مسعود آب‌پرور، رامین عباسی‌زاده
  • نویسنده: فرهاد نقدعلی
  • تهیه‌کننده: رامین عباسی‌زاده
  •  مدیر تولید: بهروز کریمی
  • مدیر فیلمبرداری: ایرج عاشوری
  • تدوین: شوکا زندباف
  • چهره‌پرداز: کامران خلج
  • طراح لباس: ژاله زکی‌زاده
  • طراح صحنه: حسن روح پروری، رضا حاج درویش
  • گروه صدا: محمد امامی، حامد صمدزاده، نادر بادامچی
  • موسیقی: محمد نصرتی
  • جلوه‌های ویژه تصویری: روح‌الله قیم
  • عکس: ایلیا صوفی

معرفی سریال رحیل

ساخت سریال‌های تاریخی ایرانی امری مرسوم در کشور است. این آثار عموما به گذشته‌های دور نمی‌روند و تاریخ ایران را در دوره‌های قاجار و پهلوی مرور می‌‌کنند. سریال‌های امیر کبیر، تبریز در مه، کیف انگلیسی و در چشم باد از جمله این آثار هستند.

رامین عباسی‌زاده تهیه‌کننده «رحیل» پیش از این تهیه‌کنندگی سریال‌هایی همچون «او یک فرشته بود»، «شمس‌العماره»، «انقلاب زیبا»، «سقوط یک فرشته»، «پلیس جوان»، «پریدخت»، «احضار» و …، در ژانرهای مختلف را بر عهده داشته است.

این سریال 40قسمت دارد که فصل اولش در 20قسمت در ایام صفر و فصل دوم در ایام فاطمیه روی آنتن می‌رود.

معرفی سریال رحیل

شروع ایده «رحیل»

عباسی‌زاده در ابتدا در رابطه با شروع ایده سریال رحیل توضیح داد: بیرون کشیدن ناگفته‌های تاریخی باعث تولید سریال «رحیل» شد، علی‌الخصوص نقش بانوان در اتفاقات اجتماعی اواخر قاجار و از همه مهمتر اینکه بانوان ایرانی همواره به عنوان مرکز ثقل در خانواده و تصمیم‌سازی‌های اندرونی، می‌توانند با انعطاف بالایی مسائل را رفع و رجوع کنند.

وی با اشاره به بازخوردهای فصل اول این مجموعه بیان کرد: همیشه سعی می‌کنم تا فرد انتقادپذیری باشم و حتی تندترین انتقادات نسبت به تولیداتم را مطالعه و برای بهبود اثر از آن‌ها استفاده کنم. در تحلیل‌های رسانه‌ای هم آنچه نظرم را جلب کرد این بود که رسانه‌ها فارغ از عقبه سیاسی، سعی داشتند بر چند مورد و ازجمله تنوع بازیگر، چیدمان صحنه، داستان‌پردازی تودرتو، لحن زنانه و تصویرسازی دوره‌ای مرموز از تاریخ سخن بگویند. در کنار این‌ها آن وجه آیینی سریال و اجرای تعزیه هم چون در دل داستان تنیده شده بود و پیشوند دراماتیک خوبی برایش تدارک دیده شده بود توانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. چقدر خوب است که در هر سریال تاریخی بتوانیم بخش‌هایی از این آیین‌ها و فرهنگ‌های غنی ایرانی ـ اسلامی را به تصویر بکشیم.

فیلمبرداری دو فصل به‌صورت ممتد

این تهیه‌کننده و کارگردان تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدا قرار بود این مجموعه ادامه‌دار باشد یا پس از استقبالی که از آن شد تصمیم به ساخت فصل دوم «رحیل» گرفتید؟ پاسخ داد: تا داستان، ایجاب نکند حتی به نگارش هم نمیرسم چه برسد به ساخت و آن هم در دو فصل. غنای داستانی سریال «رحیل» و نورپردازی به اتفاقات ممتد و متوالی که در آخرین روزهای قاجار رخ می‌دهد، باعث شد تا به سمت تولید بروم. تمام تلاش خود را کردیم تا بدون کشدار کردن و اتلاف وقت مخاطب، سریال را بسازیم. خود داستان سریال بود که باعث شد تا به فصل دوم برسیم.

وی با اشاره به ممتد بودن فیلمبرداری این سریال عنوان کرد: فیلمبرداری تقریبا به صورت ممتد انجام شد چون هدفمان ساخت یک سریال استاندارد در حداقل زمان و با مدیریت بودجه بود تا هم به موقع در کنداکتور قرار گیرد و هم مخاطب را جذب کند. فیلمبرداری بصورت مداوم این مزیت را دارد که بازیگران در حال و هوای داستان باقی بمانند و حس ایجاد شده در سریال را از دست ندهند.

از چالش‌های ایده‌پردازی تا سختی‌های تولید

عباسی‌زاده در رابطه با چالش‌های این سریال توضیح داد: سریال‌سازی در همه‌جای دنیا تبدیل به صنعت شده و کمپانی‌های عظیمی در پشت تولید آن قرار دارند و سعی می‌کنند در مرحله ایده‌پردازی و گسترش سوژه، تحقیقات و پژوهش‌های متعددی داشته باشند تا به رضایتی نسبی از سوژه‌پردازی برسند و بعد به سمت پیش تولید بروند.

وی افزود: بارها شده طرح سریالی به دلیل عدم توسعه کافی حتی به پیش تولید هم نرسیده است. نه فقط درباره سریال «رحیل» بلکه در سریال‌های قبلی و مثلا  «او یک فرشته بود»، «سقوط یک فرشته»، «انقلاب زیبا» و «پریدخت» سعی‌ام بر آن بوده که ابتدا به ایده جذابی برای سریال برسیم و بعد به سمت تصویب و تولید برویم. در ساختار غیرصنعتی تولید، سریال‌سازی خیلی ساده است چون می‌توان بدون عقبه سریال تولید کرد، ولی تولید سریال مخاطب‌‌پسند و باکیفیت خیلی دشوار است چون باید کوشید در یک ساختار عادت کرده به سهل‌انگاری، هر لحظه مراقبت کرد که سریال از استانداردهای اصلی عدول نکند.

تهیه‌کننده سریال «رحیل» در پایان خاطرنشان کرد: در سریال «رحیل» تلاشم این بود افرادی را به عنوان همکار کنار خود قرار دهم که درک بالایی از تولید استاندارد داشته باشند چون اساسا هیچ علاقه‌ای به تولید سریال به هر قیمت ممکن ندارم و می‌بینید که میان دو سریال اخیرم چندین سال فاصله بود. خوشبختانه در ایران و به خصوص تلویزیون بعد از انقلاب، نیروهای خوبی پرورش یافته‌اند که گاهی باید سعی کنیم آن‌ها را از کنج انزوا بیرون آورده و از تجربیاتشان استفاده کنیم، به این ترتیب افراد باتجربه ها نیز از کار برای تلویزیون لذت خواهند برد.

خلاصهٔ داستان سریال رحیل

سریال «رحیل» در فصل دوم با داستانی تاریخی-ماجراجویانه حدفاصل قاجار تا پهلوی را زیر ذره‌بین برده، امتداد داستان توطئه‌هایی را دربرمی‌گیرد که شاهزاده‌ای خوش‌طینت به نام محا را دربرگرفته، او از یک سو دل به معشوق خود اصلان داده و از سوی دیگر زمان خان است که در پی جادوی همسرش بی‌تاج، خاطرخواه او شده است. سلسله قاجار در شرف فروپاشی است و محا باید راه نجاتی برای خود و اندرونی بیابد.

خلاصهٔ داستان سریال رحیل

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال رحیل

حتما دوست دارید بدانید که سریال رحیل کی پخش میشود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که چندی پیش اعلام شد که شبکه سوم سیما قصد پخش سریالی به نام محرمانه را از 21 مرداد 1402 دارد اما سپس با رسیدن سریال مناسبتی رحیل به پخش، قرار شد که از اوایل ماه صفر شاهد پخش رحیل باشیم. ژانر سریال رحیل درام و تاریخی است و دو فصل دارد. تعداد قسمت های سریال رحیل 40 قسمت خواهد بود که 20 قسمت فصل اول آن در اوایل صفر و فصل دوم آن در ایام فاطمیه پخش خواهد شد.

این سریال شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال رحیل

هوش مصنوعی جانشین حسام محمودی در سریال «رحیل» را انتخاب کرد

پیش از این نیز رامین عباسی‌زاده تهیه کننده این سریال در گفت‌گویی با بیان اینکه گروه سازنده سریال رحیل در حال حاضر در لوکیشن شهرک سینمایی غزالی مستقر هستند و فیلمبرداری حدوداً تا اواسط مهر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: برای آنکه سریال بتواند در کنار نماهای داخلی، نماهای بیرونی متنوعی داشته باشد، سعی کردیم نماهای بیرونی را تکه تکه کنیم و منطبق بر هر نما، لوکیشن مربوطه را پیدا کنیم؛ لوکیشن‌هایی که از نقاط مختلف تهران و حومه‌اش تا سمت گچسر و در دل کوه‌های گچسر را شامل می‌شود.

پوستر سریال رحیل

با آغاز پخش فصل دوم سریال تلویزیونی «رحیل» از دو پوستر جدید این سریال رونمایی به عمل آمد.

در این دو پوستر پنج شخصیت تأثیرگذار در روایت سریال #رحیل۲ را نظاره‌گر هستیم؛ پوستر اول با تصاويري از ثریا قاسمی (ننه قمر)، کاظم هژیرآزاد (خان بابا)، هومن برق‌نورد (شفیق) و نسیم ادبی (زینت‌الملوک) طراحی شده است.

در پوستر دوم غزاله اکرمی (ماهی) را به همراه گربه‌ای به‌نام ببری‌خان می‌بینیم؛ گربه‌ای که در فضایی بین رئال و سوررئال ماجراهای مختلفی را می‌آفرید. هر دو پوستر را روح‌الله مختاری طراحی کرده است.

پوستر سریال رحیل

پوستر سریال رحیل

بیوگرافی بازیگران سریال رحیل

اندیشه فولادوند

اندیشه فولادوند بازیگر و شاعر ایرانی در 7 مهر سال 1361 به دنیا آمد. نخستین حضور خانم فولادوند به عنوان بازیگر در سال 1372 و با نقشی کوتاه در مریم مقدس اتفاق افتاد اما این نقش نقره در فیلم سربازهای جمعه بود که او را مطرح کرد. این هنرپیشه سپس در فیلم‌های چهارانگشتی و سن پترزبورگ بازی کرد و در سال 1390 با ایفای نقش افسانه در شیدایی توانست به خوبی دیده شود. خانم فولادوند با نقش الناز سریال دراکولا نیز مورد توجه قرار گرفت. از دیگر آثار مشهور او باید به انزوا، کروکودیل، خائن کشی، ایراندخت، بانوی عمارت و بازپرس نیز اشاره کنیم.

اندیشه فولادوند از بازیگران سریال رحیل

حمیدرضا آذرنگ

حمیدرضا آذرنگ بازیگر، نویسنده و کارگردان ایرانی است که در سال 1351 به دنیا آمد. او بازیگری را از تئاتر شروع کرد و سپس نخستین بار در سال 1378 با فیلم گمشده وارد سینما شد و تا سال 1385 دیگر جلوی دوربین نرفت. محمدرضا آذرنگ تا کنون برای فیلم ملکه برنده جشن خانه سینما شده است و پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌هایی همچون نویسندگی و بازیگری برنده شده.‌ او فیلم روزی روزگاری آبادان را ساخت و برای آن نامزد سیمرغ شد.‌ از آثار شاخص این بازیگر باید به سریال نون خ، فیلم‌های آااادت نمی‌کنیم، قاتل اهلی، تنگه ابوقریب و غلامرضا تختی اشاره کنیم.

حمیدرضا آذرنگ از بازیگران سریال رحیل

کاظم هژیرآزاد

کاظم هژیرآزاد بازیگر ایرانی در 1 فروردین سال 1329 متولد شد. او بازیگری را از دوران قبل انقلاب و در تئاتر شروع کرد و سال 1366 توانست نخستین بار با فیلم تحفه در سینما دیده شود. آقای هژیرآزاد در سریال‌های پس از سال 1357 تلویزیون نیز حضور داشت و پررنگ‌ترین نقش او مهلب مختارنامه است. از دیگر آثار این بازیگر باید به سریال‌های جلال‌الدین، دندون طلا، زخم کاری، بی نشان و تمام رخ اشاره کنیم.

کاظم هژیرآزاد از بازیگران سریال رحیل

ابتسام بغلانی

ابتسام بغلانی، بازیگر سریال ایرانی رحیل، متولد 8 شهریور 1354 است. او در خرمشهر به دنیا آمده و کار بازیگری را از تئاتر شروع کرد. این هنرپیشه کار خود را با فیلم کودک و فرشته در سینما و جلوی دوربین آغاز کرد. تسلط خانم بغلانی به زبان عربی باعث حضور او در آثار امنیتی همچون سرجوخه، خانه امن و سقوط شد. بازی در این آثار این بازیگر را مطرح کرد و اکنون در سریال رحیل نیز حضور دارد. از دیگر آثار ابتسام بغلانی باید به لحظه گرگ و میش، نجلا، شهباز و پدر گواردیولا اشاره کنیم.

ابتسام بغلانی از بازیگران سریال رحیل

زنده یاد حسام محمودی

مرحوم حسام محمودی در 1 فروردین 1365 به دنیا آمد و بازیگری دوست داشتنی بود. این هنرپیشه فعالیت خود را از سال 1391 و فیلم خسته نباشید شروع کرد‌. دیده شدن او نیز به عنوان نقش اصلی در سریال محبوب لحظه گرگ و میش اتفاق افتاد. زنده یاد محمودی در سریال دل‌دار نیز حضوری پررنگ داشت و همچنین در سریال نوار زرد 2 نیز توانست نقش‌آفرینی جذابی داشته باشد. فعالیت‌های سینمایی این بازیگر نیز جذاب بودند که از جمله آنان باید به رمانتیسم عماد و طوبا، عطرآلود و غریب اشاره کنیم. آقای محمودی عزیز در سریال سوران نیز نقشی کلیدی داشتند و اکنون نام ایشان بین هنرپیشه های سریال رحیل قرار گرفته است.

حسام محمودی از بازیگران سریال رحیل

هومن برق نورد

هومن برق نورد متولد 5 دی 1348 است. این هنرپیشه فعالیت بازیگری خود را از سال 1374 و سریال ابووهیب بهلول شروع کرد و توانست با فیلم یک تکه نان وارد سینما شود. هومن برق نورد در طول سالیان بازیگری خود به ایفای نقش در فیلم‌ و سریال‌های مختلف پرداخت و هم در نقش‌های جدی و هم طنز موفق ظاهر شد. مخاطبان اکثرا آقای برق‌نورد را با نقش ناصر ساختمان پزشکان و داوود دزد و پلیس می‌شناسند. از دیگر آثار این بازیگر باید به سریال‌های دودکش، پادری، آچمز، زیرخاکی 2 و 3 و فیلم‌های نرگس مست، لونه زنبور و خون شد اشاره کنیم.

هومن برق نورد از بازیگران سریال رحیل

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا