اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

ستون 14 فیلمی اجتماعی با محدودیت سنی به سینماها می آید

فیلم ستون 14 اثری اجتماعی به کارگردانی امیرحسین همتی است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم ستون 14 و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم ستون 14 منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم ستون 14 چه کسی است؟

کارگردان فیلم ستون 14 امیرحسین همتی است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم ستون 14 چیست؟

داستان فیلم ستون 14 داستان یک خواهر و برادر است که بسیار متمول هستند و روی زندگی آدم‌ها شرط‌بندی می‌کنند. همین شرط‌بندی به یک فاجعه ختم می‌شود.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم ستون 14 چیست؟

میترا حجار، روزبه حصاری، میلاد رحیمی، مهسا باقری و علی میلانی بازیگران فیلم ستون 14 هستند.

مشخصات فیلم ستون 14

نام فیلمستون 14
نویسنده و کارگردانامیرحسین همتی
تهیه کنندهعلیرضا قاسم‌خان
ژانراجتماعی
توزیع کنندهنیمروز فیلم
تاریخ‌های انتشار
18 مرداد 1402
مدت زمان
95 دقیقه

فیلم ستون 14

دانلود رایگان فیلم ستون 14

دانلود فیلم ستون 14، هنوز امکان پذیر نیست زیرا قرار است 18 مرداد 1402 اکران شود و دانلود قانونی فیلم ستون 14 یا دانلود رایگان فیلم ستون 14 بعد از پخش آن در شبکه نمایش خانگی امکان پذیر است.

لیست بازیگران فیلم ستون 14

  • میترا حجار
  • روزبه حصاری
  • میلاد رحیمی
  • مهسا باقری
  • علی میلانی
  • با صدای داریوش فرهنگ

عوامل فیلم ستون 14

  • نویسنده و کارگردان: امیرحسین همتی
  • تهیه کننده: علیرضا قاسم‌خان
  • فیلمبردار: مسعود امینی تیرانی
  • مجری طرح و مدیر تولید: سید احمد ساکت
  • مشاور کارگردان: احمد امینی
  • طراحی و ترکیب صدا: ندا محسنی
  • تدوین: پرهام وفایی
  • صدابردار: شهرام متولی‌باشی
  • موسیقی: مهدی محمود‌خانی
  • طراح گریم: الهام صالحی
  • طراح صحنه: امیرحسین همتی

معرفی فیلم ستون 14

فیلم ستون ۱۴ به کارگردانی و نویسندگی امیرحسین همتی ساخته شد. تهیه‌کنندگی این اثر برعهده علیرضا قاسم‌خان بود و برخی ساخت آن را براساس الهام گرفتن از سریال معروف‌ کره‌ای بازی مرکب می‌دانند که البته شباهت‌های ظاهری چندانی بین این دو اثر نخواهید دید و صرفا یک الهام است.

تهیه  کننده این فیلم میگوید: «ستون ۱۴» یک فیلم اجتماعی است که برای آن رده سنی بالای ۱۵ سال هم در نظر گرفته شده است.  بخش‌هایی از این فیلم فضای خشنی دارد و از این منظر این فیلم را می‌توان متفاوت از دیگر فیلم‌های سینمای ایران بدانیم. در عین حال با توجه به موضوعی که فیلم دارد و بازی‌های خوبی که گروه بازیگران ارائه کرده‌اند، امید داریم مردم آن را دوست داشته باشند و تماشای آن را به یکدیگر توصیه کنند.

رده بندی سنی فیلم ستون 14

فیلم مناسب رده سنی بالای 15 سال تولید شده و بازیگرانی همچون روزبه حصاری و میترا حجار در آن حضور دارند

رده‌بندی سنی آثار در همه جای دنیا اعمال می‌شود که مربوط به ملاحظات تماشای آثار می‌شود. این یک قانون است که صرفاً مربوط به ایران هم نیست و همه باید رعایت کنند اما اینکه فیلم ستون 14 اولین فیلمی است که در دوران جدید سازمان سینمایی رده‌بندی سنی برای آن اعلام می‌شود، بحثی دیگر است.

داستان فیلم ستون 14

داستان این فیلم حول محور دو خواهر و برادر به نام‌های ساناز و یاشار است. آنها گذشته مربوط به خود را دارند و بسیار ثروتمند هستند به طوری که از داشتن زیاد و وقتی تحت فشارهای روانی می‌ترسند، بازی می‌کنند. اما این بازی یک بازی معمولی نیست، آنها با شرط بستن بر سر جان آدم‌ها بازی می‌کنند. این بار قرعه به نام فردی به نام جلال می‌افتد که قربانی بازی آنها شود و فاجعه‌ای رخ می‌دهد…

برای درک بهتر داستان، خلاصه‌ای که سازندگان از آن ارائه داده‌اند را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بچه‌ ها شوخی شوخی به قورباغه ها سنگ می‌ زدند و قورباغه ها جدی جدی می‌ مردند. ساناز و یاشار وقتی می‌ ترسند، بازی می‌ کنند…

قاسم‌خان تهیه کننده فیلم ستون 14 درباره شباهت خط داستانی این فیلم با سریال کره‌ای «بازی مرکب» هم گفت: قصه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد که شاید شباهت‌هایی هم با یکدیگر داشته باشند. در این مورد هم شاید بخش‌هایی از داستان فیلم شبیه آن سریال باشد اما اینکه فیلم را براساس آن سریال ساخته باشیم، خیر اینگونه نیست. به شخصه سریال «بازی مرکب» را ندیده‌ام اما بر اساس برخی شنیده‌ها شاید شباهت‌هایی وجود داشته باشد.

تاریخ اکران فیلم ستون 14

فیلم سینمایی «ستون ۱۴» نخستین ساخته سینمایی امیرحسین همتی و تهیه کنندگی علیرضا قاسم خان از چهارشنبه ۱۸ مردادماه در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

پوستر فیلم ستون 14

پوستر فیلم ستون 14

تیزر فیلم ستون 14

بیوگرافی بازیگران فیلم ستون 14

میترا حجار

میترا حجار هنرپیشه زن ایرانی متولد 14 بهمن 1355 است. او فعالیت هنری خود را در عرصه بازیگری از سال 1376 با فیلم غریبانه شروع کرد و نقش کوتاه پروین را در آن داشت. سپس خیلی سریع این هنرپیشه را در سینما در آثار کارگردانان بزرگی همچون مسعود کیمیایی و بهرام بیضایی دیدیم. خانم حجار برای فیلم متولد ماه مهر و ایفای نقش مهتاب در آن برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد. او مدتی را در فرانسه به اجرای تئاتر پرداخت و سپس برای تحصیل به آمریکا رفت. این هنرپیشه همچنین برای فیلم خداحافظی طولانی نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

از آثار شاخص خانم حجار باید به فیلم‌های فریاد، اعتراض، سگ کشی، شب‌های تهران، قارچ سمی، صورتی، نارنجی پوش، خط ویژه، آتش‌بس ۲، اعترافات ذهن خطرناک من، نیلگون و بی مادر اشاره کنیم. او از سال 1380 در تلویزیون با سریال پلیس جوان و نقش نیلوفر آغاز کرد. از دیگر آثار تلویزیونی او باید به باغ بلور، سرزمین کهن، از یادها رفته و بر سر دوراهی اشاره کنیم. خانم حجار در سریال جزیره شبکه نمایش خانگی نیز حضور داشت‌.

میترا حجار

روزبه حصاری

روزبه حصاری، زاده تهران و دانش‌آموختهٔ مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است. آموزش بازیگری را از سال ۱۳۹۰ و در آموزشگاه کارنامه آغاز کرد. پس از اتمام دورهٔ دبیرستان مدتی به تدریس عربی و شیمی کنکور پرداخت. حصاری به دلیل مخالفت خانواده تا ۲۰ سالگی غیر از نواختن سازهای کوبه‌ای فعالیت هنری دیگری نداشت. او فعالیت موسیقی خود را از نوازندگی خیابانی و همراهی با گروه‌های زیرزمینی آغاز کرد و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه در سن ۱۸ سالگی تصمیم گرفت در دوره‌های بازیگری آموزشگاه «کارنامه» شرکت کند تا مقدمات حضور حرفه‌ای او در عرصهٔ بازیگری فراهم شود.

او در سال ۱۳۹۲ برای بازی در سریال «یادآوری» دعوت شد. پس از آن بازیِ روزبه حصاری در سریال تاریکی شب، روشنایی روز(۱۳۹۵) با استقبال بسیار خوب مخاطبان و بازتابی گسترده در رسانه‌ها و فضای مجازی مواجه شد.او در آثار تلویزیونی نظیر: «سلام آقای مدیر»، «یادآوری»، «تاریکی شب، روشنایی روز» و «بچه مهندس ۳» و همچنین در نخستین وب‌سری (سریال اینترنتی) ایرانی «دومینو» به ایفای نقش پرداخته‌است. روزبه حصاری بعد از حضور در سریال بچه‌ مهندس، در سریال 《افرا》در نقش یک محیط بان گیلکی که ناخواسته مرتکب قتل یک شکارچی غیرمجاز شده و در آستانه اعدام قرار دارد ظاهر شد که بسیار مورد توجه و تحسین قرار گرفت. وی برای این نقش نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام در بیست و یکمین دوره جشن دنیای تصویر شد.حصاری هم‌چنین در فیلم سینمایی «امروز» و «ماهور» بازی کرده و در سن ۲۹ سالگی به واسطهٔ بازی در این فیلم (ماهور) مدتی در اوکراین زندگی کرد و پس از پایان پروژه به کشور بازگشت.

روزبه حصاری تاکنون در تئاترهای بالاخره این زندگی مال کیه، برداشت آزاد، مرگ در می‌زند، پیتزا جهان، اون دختره که با روسری قرمز تو کوچه قدم میزنه خودش نیست، تقدیر بازان، هام، اهالی هوا، مرثیه‌ای برای یک دختر، جمالزاده، سرحدات لیر، جلاد ویولون زن، نیمه تاریک ماه و … ایفای نقش کرده‌است.

روزبه حصاری

میلاد رحیمی

میلاد رحیمی بازیگر ایرانی فعالیت بازیگری خود را از سال 1386 و سریال آماده باش شروع کرد. او سپس در سال 1393 رسما وارد تلویزیون شد و حاصل تلاش‌هایش سریال‌ گاهی به پشت سر نگاه کن بود که در آن به خوبی دیده شد و نقش پررنگی داشت. از جمله آثار دیگر آقای رحیمی فیلم‌های هجوم، ماهی و گربه، و اینک بهشت، آماده باش و راه رفتن روی ریل هستند. او تا کنون با بازیگران بزرگی همکاری داشته است.

میلاد رحیمی

مهسا باقری

مهسا باقری بازیگر متولد 8 آذر ماه سال 1368 در تهران است. او در سریال علی البدل و اخیرا در سریال آخر خط ایفای نقش کرده است.

این بازیگر در عرصه سینما حضور پررنگی نداشته است و بیشتر در تلویزیون و تئاتر فعال است.

مهسا باقری فعالیت هنر را از سال 1394 در تئاتر آغاز کرده است.او علاوه بر بازیگری، فعالیت مدلینگ هم دارد و با شرکت های داخلی در امر مدلینگ همکاری دارد.

یکی دیگر از سریال های موفقی که در آن ایفای نقش کرد، سریال آسپرین به کارگردانی و تهیه کنندگی فرهاد نجفی در سال 1395 در 17 قسمت منتشر شد. مهسا باقری در فیلم لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان ایفای نقش کرده است.

مهسا باقری

علی میلانی

علی (اکبر) میلانی متولد ۲۷ خرداد ۱۳۳۲ بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و صداپیشه ایرانی است. با وجود ایفای نقش در نمایشها، فیلمها و سریالهای تلویزیونی گوناگون، علاقه اصلی وی به گویندگی و ایفای نقش در نمایشنامه‌های رادیویی می‌باشد.

فعالیت او در تلویزیون نسبت به صحنه تئاتر و استودیوهای رادیویی کوتاهتر و کم دامنه تر بوده‌است. ماحصل فعالیت کوتاه‌تر او در تلویزیون، بازی در تله تئاترهای یک داستان و پشت پرده تخت طاووس و سریال‌های تلویزیونی مسافری از ری، مرگ تدریجی یک رؤیا، گل بارون زده، پهلوانان نمی‌میرند و جلال الدین می‌باشد که از این میان سریالهای جلال الدین و پهلوانان نمی‌میرند با استقبال بیشتری در میان بینندگان و منتقدان مواجه شده‌اند.

همچنین بازی در سریالهای کرگدن (خان عمو) و میخواهم زنده بمانم ( عتیقه فروش )در شبکه خانگی را در کارنامه خود دارد

علی میلانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا