اخبار بازیگرانسریال ایرانی

پدرخوانده 2 با یک نقش جدید و جذاب می‌آید

آیا منتظر شروع رئالیتی شو پدرخوانده 2 هستید و برای دیدن دوباره این رئالیتی شو جذاب هیجان دارید؟ رئالیتی‌شو پدرخوانده 2 به کارگردانی سعید ابوطالب از پنجشنبه هفته جاری پخش خود را در حالی آغاز می‌کند که در آن شاهد حضور یک نقش جدید و جذاب با نام «جک گنجیشکه» خواهیم بود. رئالیتی شو پدرخوانده 2 محصول سال 1402 است که قرار است از بستر فیلم نت در اختیار مخاطبان قرار گیرد. در این مطلب، خبرهای مربوط به رئالیتی شو پدرخوانده 2 و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل رئالیتی شو پدرخوانده 2 منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان رئالیتی شو پدرخوانده 2 چه کسی است؟

کارگردان رئالیتی شو پدرخوانده 2 سعید ابوطالب است.

رئالیتی شو پدرخوانده 2 چیست؟

رئالیتی شو «پدرخوانده» به کارگردانی سعیدابوطالب که براساس بازی «مافیا» طراحی شده ، داری قوانین و کاراکترهایی متفاوت از «شب‌های مافیا»ست. این قوانین و نقش‌های جدید باعث هیجان‌اگیز شدن و پیچیده تر شدن بازی شده است.

اسامی بازیگران حاضر در رئالیتی شو پدرخوانده 2 چیست؟

مجید واشقانی، امیر مهدی ژوله، امیر علی نبویان، مجتبی پور بخش همراه با دارا حیایی، بهار قاسمی، امیر کاظمی، آرمین رحیمیان، نجمه جودکی، نادر فلاح، علیرضا مهران، آشا محرابی، الیکا عبدالرزاقی و… از بازیگران حاضر در رئالیتی شو پدرخوانده 2 هستند.

مشخصات رئالیتی شو پدرخوانده 2

نام مسابقهرئالیتی شو پدرخوانده 2
تهیه کننده و کارگردانسعید ابوطالب
گردانندهکامبیز دیرباز
انتشار12 مرداد 1402
توزیع‌کنندهفیلم نت
رده سنیمناسب برای افراد بیشتر از 12 سال

دانلود رئالیتی شو پدرخوانده 2

دانلود رئالیتی شو پدرخوانده 2

رئالیتی شو «پدرخوانده 2» کاری است از پلتفرم «فیلم نت» که از 12مرداد 1402 پنجشنبه هر هفته پخش میگردد.

لیست بازیگران حاضر در رئالیتی شو پدرخوانده 2

  • کامبیز دیرباز (مجری)
  • مجید واشقانی
  • امیر مهدی ژوله
  • امیر علی نبویان
  • مجتبی پور بخش
  • دارا حیایی
  • بهار قاسمی
  • امیر کاظمی
  • آرمین رحیمیان
  • نجمه جودکی
  • نادر فلاح
  • علیرضا مهران
  • آشا محرابی
  • الیکا عبدالرزاقی

هنرمندان معروفی که در فصل دوم غایب هستند:

  • حامد آهنگی
  • ایمان صفا
  • پوریا پورسرخ
  • مریم مومن
  • آشا محرابی
  • حسین مهری
  • علی صبوری
  • مهران غفوریان
  • بهاره افشاری
  • بهنام تشکر

عوامل رئالیتی شو پدرخوانده 2

معرفی کارگردان رئالیتی شو پدرخوانده 2

سعید ابوطالب با سابقه‌ ترین برنامه‌ ساز در حوزه رئالیتی‌ شو که سابقه ساخت برنامه هایی مانند «شب های مافیا»، «رالی ایرانی» و «شام ایرانی» برای شبکه نمایش خانگی را در کارنامه ی خود دارد، از ساخت رئالیتی شوی جدید خود با نام «پدرخوانده» با محوریت بازی مافیا خبر داد.

سعید ابوطالب متولد 3 آذر 1348 در تهران، فیلم ساز، مستندساز و سیاست مدار، فارغ التحصیل کارشناسی شیمی از دانشگاه تهران، تهیه کنندگی تلویزیون در دانشکده صداوسیما و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.

دوران تحصیل را در مدرسه علوی گذراند همزمان در مدرسه حاج آقا مجتهدی طلبگی نیز می خواند. در 16 سالگی به جبهه رفت و دوبار مجروح شد. پس از بازگشت از جبهه دیپلم ادبیات و ریاضی خود را گرفت و در مقطع کارشناسی رشته شیمی دانشگاه تهران پذیرفته شد. در کنار شیمی به طلبگی، آموزش فیلمسازی در موزه سینما و یادگیری فیلمنامه نویسی در حوزه هنری مشغول شد. او دوره تهیه کنندگی را نیز در موزه سینما گذراند. برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته علوم سیاسی را دنبال کرد.مدتی به عنوان روزنامه نگار در روزنامه جمهوری اسلامی کار می کرد. سال 1374 با کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم مستندی با عنوان “واژه ای به نام استقامت” که در مورد شهید تندگویان بود، وارد تلویزیون شد.

هنگامی که آمریکا به عراق حمله کرد ابوطالب به همراه گروه فیلمبرداری به عراق رفت که توسط نیروهای آمریکایی بازداشت شد. او 4 ماه بعد به ایران بازگشت و به عنوان چهره فرهنگی اصولگرا معرفی شد.در همان زمان در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی به پیروزی رسید و به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس هفتم شورای اسلامی راه یافت.

ابوطالب سخنگوی کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس بود که ریاست آن را نیز برعهده داشت. عضویت در هیأت امنای مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از دیگر سوابق کاری این هنرمند است.

کارنامه هنری ایشان بدین شرح است: کارگردانی: مستند مسابقه دستم را بگیر/ فیلم های مستند: رقص فقر/ مرداب سرزمین افسانه ها/ سرزمین مادری/ اقلیت و اکثریت/ زندگی برای تو/ آب ما را با خود می برد/ بچه های تخریب/ پارلمان ایرانی/ حیاط آبی خلیج فارس/ نماهنگ های آشیانه ققنوس/ لاله عشق/ مجموعه سرزمین دانایی/ مجموعه ها: رالی ایرانی ۱/ سرزمین دانایی/ شام ایرانی/ شب های مافیا / مسابقه ۷۷ ساعت/ تهیه کنندگی: رالی ایرانی ۲./

معرفی رئالیتی شو پدرخوانده 2

پدرخوانده یکی از ساخته‌های سعید ابوطالب کارگردان معروف شب‌های مافیا بود که پس از پخش در اواخر آذر ماه سال 1401 بسیار مورد استقبال قرار گرفت و پس از 16 قسمت پایان یافت. اما آقای ابوطالب ظاهرا قصد ندارد از این رئالیتی شو جذاب عبور کند و به فکر ساختن فصل دوم آن افتاده است.

فصل جدید رئالیتی‌شو «پدر خوانده» پخش خود را از پنجشنبه دوازدهم مرداد ماه از بستر پلتفرم «فیلمنت» آغاز می‌کند. در این فصل قرار است شرکت کننده‌ها در فضایی جدید که در واقع کشتی دزدان دریایی است با هم «مافیا» بازی کنند.

پیش از انتشار فصل جدید ، ویدیوی آموزشی آن منتشر شد. در این ویدیو امیرکاظمی با گریم «جک گنجیشکه» قوانین بازی در فصل دوم را توضیح می‌دهد. مهمترین بخش توضیحات او در این ویدیو مربوط به نقشی جدیدی است که در فصل دوم به بازی اضافه شده است.

این نقش «جک» نام دارد که در واقع ساید مستقل بازی است که جایگزین نقش « نوستراداموس» شده است. او نه برای ساید شهر بازی می‌کند و نه برای مافیا، نقش مستقلی است که تلاش می‌کند بازی را به نفع خودش به پایان برساند.

طبق توضیحات امیر کاظمی، «جک» در هر دو فاز شب و روز نامیرا ست. در روز اگر با رای از بازی خارج شود تا پای کارت‌های حرکت آخر می‌رود، در لحظه انتخاب کارت گرداننده نقش او را افشا می‌کند و در نهایت اجازه خروج او را نمی‌دهد. در شب هم با تیر هیچ سایدی چه مافیا چه شهروند کشته نمی‌شود. یکی از راه‌های کشته شدن او حس ششم است. یعنی فقط در صورتی که «پدر خوانده» نقش او را به درستی حدس بزند اصطلاحا سلاخی شده و از بازی خارج می‌شود.

راه دیگری که جک از بازی بیرون می‌رود شکستن شیشه عمرش است. او هر شب بعد از تمامی نقش‌ها بیدار می‌شود و یک نفر را انتخاب می‌کند. فردی که توسط جک انتخاب شده شیشه عمر او را دریافت می‌کند. البته فرد انتخاب شده اصلا در جریان انتخاب شدنش قرار نمی‌گیرد. اگر این فرد طی 24 ساعت آینده در شب به هر نحوی کشته شود یا در روز با رای‌گیری از بازی خارج شود، جک نیز همراه او از بازی بیرون خواهد رفت و گرداننده نقش او را افشا می‌کند.

اما جک چطور می‌تواند بازی را به نفع خود به پایان برساند. اگر همه اعضای مافیا از بازی بیرون رفته باشند و جک در بازی باشد او برنده خواهد شد. شهروندان در صورتی برنده بازی می‌شوند که پیش از خروج آخرین عضو مافیا جک را از بازی خارج کرده باشند. علاوه بر این اگر در نهایت بازی به مرحله دست دادن برسد و یکی از سه نفر باقی مانده جک باشد بازهم او پیروز بازی خواهد شد.

در فصل دوم «پدر خوانده» تغییراتی هم در قانون کارت «ذهن زیبا» انجام شده است. فردی که کارت ذهن زیبا را انتخاب می‌کند.در صورتی که نقش «جک» افشا نشده باشد باید فقط جک را حدس بزند. اما زمانی که نقش جک افشا شد باید فردی که جک شیشه عمرش را به او داده حدس زده شود. شاید طلسم جک خود او باشد و خود را انتخاب کند . در این دو حالت جک به جای آن فرد از بازی خارج می‌شود.

آیا پدرخوانده 2 از فیلیمو پخش میشود؟

خیر این برنامه از فیلم نت پخش می گردد.

آنالیز قسمت اول از فصل دوم پدرخوانده

قسمت اول از فصل دوم پدر خوانده به کارگردانی سعید ابوطالب ، از پنجشنبه هفته گذشته پخش خود را شروع کرد، این قسمت را از چند منظر مورد بررسی قرار داده‌ایم .

تغییرات دکور و لباس |  عمده‌ترین تغییر در فصل دوم در بخش صحنه و لباس اتفاق افتاده است. انبار مافیا جایش را به کشتی دزدان دریایی داده و بازی در بخش اقامتگاه این کشتی برگزار می‌شود. از آنجاییکه موقعیت مکانی، کشتی دزدان دریایی است لباس بازیکن‌ها هم بر اساس همین تم طراحی شده است. این تغییرات در نگاه اول جذاب و چشمگیر است ، اما در جریان بازی نه تنها کارکرد مثبتی ندارند بلکه به مانعی برای ارتباط مستقیم مخاطب با بازیکن‌ها و فضای بازی تبدیل شده است. در واقع هر چقدر در پدرخوانده یک طراحی لباس به ارتباط بیشتر مخاطب با فضا بازی کمک می‌کرد اینجا لباس‌ها کارکرد معکوش پیدا کرده‌اند. نکته‌ای که از چشم مخاطبان کار هم پنهان نمانده است . به طور مثال یکی از مخاطبان در ذیل پستی که از این رئالیتی‌شو منتشر شده نوشته است :« لباس افتضاحه ، ایکاش مثل فصل یک بود، این فصل همه چیز بیش از اندازه شلوغه، اصلا این لباس‌ها جذاب نیست.» یا مخاطب دیگر نوشته است :«من جای شرکت کننده‌ها خفه شدم بابت لباس‌های دست وپا گیر.» این‌ها تنها دو نمونه از انتقاداتی است که به طراحی لباس این رئالیتی‌شو شده است. در خصوص دکور هم وضع به همین شکل است فضای محدود و بسته اقامتگاه کشتی به نوعی برای مخاطب ایجاد خفگی می‌کند همین حس موجب می‌شود تا او ارتباط لازم را با بازی نگیرد.

هویت بصری و تدوین | «پدر خوانده 2» با وجود اینکه تصور می‌شد با الهام از هویت بصری سری فیلم‌های دزدان «دریای کارائیب» گرافیک تصویری منحصر بفردی داشته باشد فاقد هویت بصری نوشتاری و… بود و سعید ابوطالب عملا هویت بصری و گرافیک نوشتاری را از ساختار برنامه‌اش کاملا حذف کرده بود. این اتفاق در حالی افتاده که در پروژه دیگر این کارگردان یعنی رئالیتی‌شو «ضد» هویت بصری حرف اول را می‌زند و گرافیک نوشتاری دارای ساختار منجسمی است که موجب شده تا مخاطب شخصیت‌ها را گم نکند . در این رئالیتی‌شو درست زمانی که بازیکن‌ها قصد انجام عملی را دارند نقش‌آن‌ها زیر تصویر بلافاصله زیر نویس می‌شود تا مخاطب به یاد بیاورد که این کاراکتر چه کارکردی دارد. در «پدرخوانده 2» ابوطالب کلا بیخیال گرافیک نوشتاری شده، بنحوییکه حتی از درج نام کاراکتراها به هنگام معرفی نقش‌ها هم خودداری کرده است. در حالیکه در این رئالیتی‌شوها وقتی نقش بازیکن مشخص می‌شود نام نقش همراه با کارتی که منقش به تصویر آن کاراکتر است در گوشه تصویر حک می‌شود. تنها اتفاق‌های گرافیکی قسمت اول لکه خونی بود که به هنگام سلاخی شدن کاراکتر «همشهری کین» روی تصویر آرمین رحیمیان نقش بست و البته نشان طلسم «جک» که کنار تصویر فرد طلسم شده می آمد.  یکی از ویژگی‌های فصل اول ، تدوین دقیق و شسته رفته کار بود. کات زدن‌های به موقع به عکس‌العمل بازیکن‌ها ، انتخاب نماهای درست در لحظاتی که گرداننده با بازیکن‌ها در شب ارتباط برقرار می‌کرد، همگی از ویژگی‌های مثبت تدوین در فصل اول بود. اما تدوین فصل دوم فاقد این ریزه‌کاری‌ها ست. همین اتفاق هم موجب شد که در زمان سلاخی شدن آرمین رحیمیان توسط الیکا عبدالرزاقی مخاطب دچار سوتفاهم شود.

بازیکن‌های کاربلد | در این فصل در کنار بازیکن‌های برتر فصل اول شاهد حضور تعدادی چهره جدید بودیم. در میان آن‌ها پیام احمدی نیا، امین میری، ساغر قناعت و در کمال ناباوری رضا نیکخواه فوق العاده ظاهر شدند. آن‌ها با تسلط کافی بر بازی و قوانین آن شجاع و بدون ترس بازی کردند و با استدلال‌های درست و منطقی‌شان به جنگ یکی از بهترین پلیرهای «پدرخوانده» یعنی مجید واشقانی رفتند و توانستند حسابی او را به چالش بکشند. در این میان رضا نیکخواه با بازی خوبش مخاطبان تا حد زیادی غافلگیر کرد.

بازیکن‌ها کارنابلد | یکی از آفت‌های بازی‌هایی که براساس «مافیا» طراحی شده‌اند، بازیکن‌های ناکاربلد هستند. این بازیکن‌ها هم دو دسته‌اند یک دسته که به کارنابلدی خود واقف هستند و دسته دیگری که ناکاربلندند اما طوری وانمود می‌کنند که انگار سلطان این بازی هستند. نیما شاهرخ شاهی یکی از بازیکن‌هایی است که دقیقا تعریف دسته دوم روی او می‌نشیند. پدرام کریمی هم جز بازیکن‌های دسته اول است که نوع بازی‌اش نشان می‌دهد به کارنابلدی خود اعتراف دارد. اما دسته سومی هم هستند که مابین این دو قرار دارند ، این بازیکن‌ها در واقع مثل سم عمل می‌کنند و به تنهایی باعث باخت یک ساید می‌شوند. هدیه بازوند دقیقا از همین جنس بود.

مورد ویژه مجید واشقانی | مجید واشقانی به عنوان یکی از بهترین بازیکن‌های فصل اول در پدرخوانده 2 حاضر شده است. او بواسطه عملکرد خوبی که در فصل اول داشت و به دلیل انتخابش از سوی مخاطبین به عنوان یکی از بهترین بازیکن‌ها با یک اعتماد به نفس بالای در فصل دوم حاضر شد. اعتماد به نفسی که اتفاقا علیه‌اش عمل کرد و موجب شد برای نجات خودش به هر ریسمانی دست بزند. اوج بازی ناجوانمردانه او جایی بود که شروع به بازی روحی روانی با هدیه بازوند کرد او را به لحاظ موقعیت روانی در نقطه‌ای قرار داد که حس کند اگر با او همراه نشود شخصیت حقیقی‌اش توسط مخاطبان تحقیر خواهد شد. این بازی روانی تا حدی پیش رفت که حتی بازوند در دوئل آخر متوجه سوتی‌های پی درپی واشقانی نشد. چراکه در موقعیتی قرار گرفته بود که حس می‌کرد اگر برخلاف نظر این بازیکن عمل کند ، نابود خواهد شد. اتفاقی که در نهایت افتاد و بازوند هم بازی را باخت و هم در فضای مجازی مورد هجوم مخاطبان قرار گرفت. واشقانی با وجود اینکه باعث پیروزی ساید مافیا شد اما اصلا بازی خوبی نکرد چراکه از همان ابتدا توسط بازیکن‌های مسلط شناسایی شد و اگر اشتباه معین زندی اتفاق نمی‌افتاد و در بازی می‌ماند ، خیلی زود از جریان بازی خارج می‌شد.

«پدر خوانده» با وجود این ضعف‌ها کماکان بهترین رئالیتی‌شو براساس بازی مافیاست که شاید در ادامه و با جذاب‌تر شدن چهر‌هایی که در آن حاضر می‌شوند مخاطب با تغییراتی که در آن ایجاد شده کنار بیاید.

برنده ها و بازنده‌های گروه اول حاضر در فصل دوم رئالیتی شو پدر خوانده

فصل دوم پدر خوانده بر خلاف فصل اول نتوانسته تا به اینجا انتظارات مخاطبان این رئالیتی‌شو را برآورده کند. گذشته از مشکلات بنیادین این فصل از جمله دکور ، لباس‌ها و قوانین مربوط به ساید مستقل، بازی پرایراد و غلط تعدادی از شرکت کننده‌ها نیز مزید بر علت شد تا پدر خوانده 2 شروع امیدوار کننده‌ای نداشته باشد. در اینجا عملکرد شرکت‌کننده‌های حاضر در سه رقابت اول را مورد بررسی قرار داده‌ایم. بازیکن‌های که بازیشان مورد تحلیل قرار نگرفته آنقدر ضعیف بوده‌اند که تحلیلی روی بازی آن‌ها نمی‌توان انجام داد.

برنده‌ها

آرمین رحیمیان | آرمین رحیمیان از جمله تازه واردهای «پدر خوانده» است. بازیگری که البته حضورش در این جمع کمی غیر منتظره بود. او طی سه بازی گروه اول نشان داد که هوش خوبی دارد و اصول و قواعد بازی را بلد است. رحیمیان در بازی اول مجال عرض اندام پیدا نکرد چراکه در همان شب نخست توسط پدر خوانده «حس ششم» شد و از بازی بیرون رفت. در بازی دوم در ساید مافیا حضور داشت . در این قسمت بازی بسیار محافظه‌کارانه‌ای از خودش ارائه داد و همین موجب شد تا توسط شهروندان شناسایی شود. اما اوج بازی او در قسمت سوم بود. رحیمیان در این قسمت نقش مهمی هم بر عهده داشت و «لئون» بازی بود. او اگرچه بازهم بی‌پروا بازی نکرد، اما آرام آرام توانست نبض بازی را دردست بگیرد و از لایه محافظه‌کارانه خود خارج شود و با تیزهوشی شهر را با خود همراه کند. نکته قابل توجه درباره بازی او ارائه استدلال‌های درست برای معرفی مافیاها بود. هر چند در ابتدا اشتباهی داشت، اما وقتی به بازی مسلط شد توانست به اصطلاح کار را دربیاورد تا جاییکه مجید واشقانی را به مرز انفجار رساند و از بازی خارجش کرد. نکته قابل توجه درباره بازی آرمین، متانت و خویشتنداری او در قبال رفتارهای هیجانی واشقانی بود.

آرمین رحیمیان

امین میری | امین میری جز بازیکن‌هایی است که شاید در وهله اول کسی از او توقع چنین بازی خوبی را نداشت. اما میری با تسلطی مثال زدنی توانست گلیم خودش را به خوبی از آب بیرون بکشد. مهمترین خصیصه میری در این سه رقابت نترس بازی کردنش بود. او بدون اینکه تحت تاثیر نام‌ها قرار بگیرد بی پروا به افرادی که به آن‌ها ظن مافیایی داشت حمله می‌کرد. مجید واشقانی خواسته یا ناخواسته در رده «بهترین بازیکن‌ها » طبقه بندی شده، از همین رو مبارزه با او برای افراد تازه وارد کار سختی است. اما میری در هر دو قسمتی که واشقانی مافیا بود با استدلال درست مچ او را برای دیگر افراد شهر باز کرد. او کنترل بسیار خوبی هم روی رفتارش داشت و همین موجب می‌شد تا هیجان زده بازی نکند. امین میری در هیچکدام از بازی‌ها جلوی هیچ پلیری کم نیاورد، به خصوص مجید واشقانی.

امین میری

پیام احمدی نیا | پیام احمدی‌نیا هم از خوب‌های سه رقابت اول بود. البته که در بازی دوم خیلی زود از جریان مسابقه خارج شد و نتوانست کمکی به سایدش بکند. اما احمدی‌نیا در دو مسابقه اول و سوم حضور درخشانی داشت. او در مسابقه اول در ساید مستقل قرار گرفت و تلاش داشت تا به تنهایی پیروز بازی شود. تا زمانیکه در بازی حضور داشت توانست به درستی شهر را با خودش همراه کند. اگر طلسمش روی نفر شات خورده نمی‌نشست شاید می‌توانست بازی را به سود خودش تمام کند. ویژگی بارز احمدی‌نیا این بود که بی‌پروا بازی می‌کرد. او هم به مانند میری از بازیکنی مثل واشقانی نترسید در دو بازی اول و سوم حسابی به پر وپایش پیچید. احمدی نیا آنقدر به بازی اشراف داشت که حتی در رقابت اول که واشقانی قصد داشت در هنگام دفاع او را وادار به اکت کند تا حق رای‌اش را بسوزاند، به اصطلاح دم به تله نداد . او حتی با ریشخند به واشقانی فهماند که حواسش به همه چیز هست.

پیام احمدی نیا

الیکا عبدالرزاقی | الیکا عبدالرزاقی در رئالیتی‌شو «ارتش سری» قابلیت‌هایش دربازی مافیا را نشان داده بود و در پدرخوانده 2 این فرصت را به دست‌ آورد تا خودی نشان دهد. عبدالرزاقی در طول این سه رقابت سعی داشت رفتار «کول»ی داشته باشد. روشی که در عمل هم جواب داد و توانست او را به عنوان یک پلیر خوب معرفی کند. عبدالرزاقی خیلی با دقت به حرف‌ها گوش می‌کرد و به آنالیز درستی از رفتار آدم‌ها می‌رسید. بر پایه همین آنالیز او مسیر رویارویی با هر فرد را شناسایی می‌کرد و از همان نقطه طرف را به سمت و سویی که می‌خواست هدایت می‌کرد. با اتکا به همین ویژگی بود که در بازی دوم توانست به عنوان ساید مستقل پیروز بازی شود. البته که اگر ساغر قناعت آن اشتباه مرگبار را در زمان دفاع او انجام نمی‌داد شاید نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد.

الیکا عبدالرزاقی

پدیده سه رقابت اول

غلامرضا نیکخواه | پدیده بی چون و چرای رقابت‌های گروه اول کسی نیست جز غلامرضا نیکخواه که با بازی‌های حساب شده خودش توانست پا به پای دیگران جلو بیاید. حوصله و صبر ویژگی بارز بازی‌های نیکخواه در این سه رقابت بود. او به درستی حرف‌ها را گوش می‌کرد نت برمیداشت، آن‌ها را آنالیز می‌کرد و سپس براساس برداشت‌هایش نظراتش را ارائه می داد. نکته جالب اینجا بود که نظراتش کاملا براساس فکت ارائه می‌شد و همین موجب شد تا بازی نیکخواه به چشم بیاید. شاید خیلی‌ها حتی پلیرهای داخل بازی هم او را در ابتدا جدی نمی‌گرفتند، اما هرچه بازی موتوزش گرمتر می‌شد بازیکن‌ها به توانایی‌های نیکخواه بیشتر پی می‌بردند و متوجه می‌شدند که با حریف سرسختی  روبه رو هستند.

غلامرضا نیکخواه

بازنده ها

مجید واشقانی |  مجید واشقانی به عنوان یکی از بست پلیرهای فصل اول پا به رقابت‌های فصل دوم «پدر خوانده» گذاشت. اتفاقا همین عنوان تبدیل به پاشنه آشیل او در این فصل شد. واشقانی بواسطه تعریف و تمجیدهایی که از بازی‌اش شده بود و همچنین دریافت عنوانی چون «بست پلیر» موجب شد تا با یک تبخدری در این رقابت‌ها حاضر شود. موضع بالا به پایین واشقانی نسبت به دیگر شرکت‌کننده‌ها از همان لحظه اول رقابت نخست خودش را جلوه‌گر کرد. البته قرار گرفتن در ساید مافیا هم به این ماجرا دامن زد. در واقع واشقانی این سیستم را برای بازی‌اش انتخاب کرد تا دیگر بازیکن‌ها جرات نزدیک شدن به او را پیدا نکنند، اما مشکل جایی بود که این بازیکن به اصول این سیستم آشنایی نداشت. بروز رفتارهای هیجانی و بعضا نامحترمانه او در لحظاتی که مورد اتهام قرار می‌گرفت عیارش را عیان کرد. واشقانی برای پیروز شدن اصول اخلاقی را در خیلی جاها زیر پا گذاشت. رفتار او با هدیه بازوند در رقابت اول نشان داد که حتی برای پیروز شدن حاضر است شخصیت طرف مقابلش را له و خاکشیر کند . واشقانی طوری رفتار کرد که بازوند حس کرد اگر با او همراه نشود اعتبار  و موقعیتش در شبکه‌های مجازی نابود خواهد شد. در واقع او بازی را از مدار طبیعی‌اش خارج کرد تا به پیروزی برسد. رفتار او با هدیه بازوند در رقابت اول و متعاقبا مجموعه رفتارهایش در دو رقابت دیگر به خصوص تقابلی که با امین میری داشت نشان داد که قبای «بست پلیری» برای او خیلی گشاد است. واشقانی در هر دو رقابتی که در ساید مافیا بازی کرد آنقدر دستش برای بازیکن‌های حرفه‌ای رو بود که مجبور شد برای زنده ماندن از در بی اخلاقی وارد شود. او تا به اینجا بازنده بزرگ فصل دوم است.

مجید واشقانی

پدرام کریمی | مشخص نیست بازیکنی در این سطح چطور برای حضور در این رقابت‌ها انتخاب شده است. پدرام کریمی در رده بازیکن‌های ناکاربلدی است که به دلیل عدم تسلطشان به بازی ترسو هستند و به اصطلاح پشت دست بازی می‌کنند. این بازیکن‌ها معمولا توسط پلیرهای مسلط شکار می‌شوند بخصوص اگر آن پلیر در ساید سیاه هم قرار داشته باشد. در هر دو رقابتی که واشقانی در ساید مافیا بازی می‌کرد توانست از همین ضعف پدرام کریمی استفاده کند و او را به عنوان تبر به جان شهر بیندازد. اتفاقی که در هر دوقسمت افتاد و کریمی به عنوان یک شهروند در زمین مافیا بازی کرد. نقطعه ضعف دیگر این بازیکن لجاجت کردن با افرادی است که به او تارگت می‌زنند. این دسن بازیکن‌ها بدون توجه به استدلال‌های موجود دربازی فقط به فکر تار ومار کردن نفر مقابل هستند.

پدرام کریمی

ساغر قناعت | ساغر قناعت می‌توانست تبدیل به ستاره این رقابت‌ها شود. او در طول این سه رقابت تلاش کرد با رصد درست بازی و آنالیز رفتار بازیکن‌ها ، فکت‌های درستی را وارد بازی کند. تا حدود زیادی هم موفق بود. در رقابت دوم که به عنوان حرفه‌ای در بازی حاضر بود توانست با شات‌های درست خود نقش‌ها را شناسایی کند. او تنها کسی بود که با فکت به این اطمینان رسید که الیکا عبدالرزاقی «جک» بازی است. توانست این حرف خودش را هم در نهایت به کرسی بنشاند و این بازیکن را وارد رای‌گیری کند. اما یک اشتباه مرگبار که همان اکت دادنش در زمان دفاع بود موجب شد تا حق رای‌اش گرفته شود و همین عامل موجب پیروزی جک شد. در رقابت سوم هم درست در بحرانی‌ترین لحظه بازی این اشتباه را مرتکب شد تا در نهایت در این بازی‌ها تبدیل به یک بازنده شود.

ساغر قناعت

معین زندی |  معین زندی هم جز بست پلیرهای فصل اول بود که در این فصل فروغی نداشت. او در رقابت اول در ساید سفید بازی بود و نقش «لئون» را برعهده داشت. اما تشخیص فوق‌العاده اشتباهش در شب اول برای شات کردن موجب شد تا روند بازی به نفع مافیا تغییر کند. چون با همین اشتباه ، عملا شهروندان از شب دوم به بعد خلع سلاح شدند. زندی در دوبازی بعدی در ساید مافیا بازی کرد، در این دو رقابت او به حدی رو بازی کرد که خیلی زود شناسایی شد و از روند بازی کنار گذاشته شد.

معین زندی

نیما شاهرخ شاهی | بزرگترین مشکل نیما شاهرخ شاهی این است که رفتار پخته‌ای ندارد. عکس العمل‌هایش غالبا احساسی است و همین غلیان احساسات موجب می‌شود تا استدلال ‌های خام و ناپخته‌ای داشته باشد. حتی اگر او استدلال درستی هم داشته باشد به خاطر نوع رفتارش مخاطب آن را نمی‌پذیرد. او با هیجان بالایی حرف می‌زند این هیجان زدگی حرف‌هایش را از منطق تهی می‌کند. از همین رو شاهرخ شاهی هیچ وقت نتوانسته و نمی‌تواند در بازی مافیا خودی نشان بدهد.

نیما شاهرخ شاهی

اتفاقات و حواشی قسمت هفتم پدرخوانده که کلی حرف و حدیث به همراه داشت

قسمت هفتم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب روز جمعه 24 شهریورماه منتشر شد. در این قسمت از گروه سوم این رئالیتی‌شو رونمایی شد و آن‌ها اولین رقابت خود را انجام دادند. طبق روال همیشگی پیش از شروع رقابت اول مراسم معارفه برگزار شد و دیرباز از شرکت‌کننده‌ها درخواست کرد تا اگر حرفی برای گفتن دارند بگویند.

شروع یک سناریور | جرقه حاشیه‌ها از جایی زده شد که بهار قاسمی از دیرباز تقاضا کرد تا متن کوتاهی که روی کاغذ نوشته شده بود را بخواند. در این متن آمده بود : «ادب مرد به ز دولت اوست ،ادب زن به ز بردن اوست.» بلافاصله بعد از بیان این جمله توسط قاسمی، رامین راستاد نیز وارد ماجرا شد و از دیرباز خواست که نکاتی را مطرح کند. او بدون اشاره به نام بازیکن خاصی گفت :« نه بردن تو این بازی اینقدر شیرین هست و نه باختنش اینقدر تلخ که یک هنرمند بخواهد شرفش را زیر پا بگذارد.به نظرم حتی اگر من بهترین باشم و مردم مرا باهوش‌ترین شرکت‌کننده از بین این 11 نفر بدانند ؛ ولی شب که می‌خواهم بخوابم یادم بیافتد که فلانی به من کمک کرد که بتوانم برنده شوم و این هوش من نبود و یک تقلب بود ترجیح می‌دهم که صبح از خواب بیدار نشوم تا اینکه ببینم من چقدر کامنت گرفتم و چقدر باهوشم.» سیدجواد هاشمی، بلافاصله بعد از اینکه صحبت‌های راستاد به پایان رسید، در تایید حرف‌های او از دیگر شرکت‌کننده‌ها خواست که به افتخارش :«تیرهوایی شلیک‌کنند.» در ادامه دیرباز وارد ماجرا شد و با اشاره به اسکت جمجمه‌ای که روی میز قرار داشت گفت :«دفعه قبل یکی تقلب کرد، دادم خوردنش و حالا به این روز افتاد.»

مرور اتفاقات گذشته | در فصل قبل و در یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها ، بین علی صبوری و بهاره افشاری جر و بحثی شکل گرفت. بعد از انتشار این قسمت. علی صبوری با انتشار یک استوری مدعی شد که افشاری در طول بازی مرتکب تقلب شده و با ایرپادی که به همراه داشته اطلاعات بازی را از این طریق دریافت می‌کرده است. انتشار این استوری به سوژه یکی از برنامه‌های اینترنتی که در خارج از کشور تولید می‌شود، تبدیل شد. این ماجرا هیچگاه اثبات نشد و حتی صبوری با انتشاری استوری دیگری از مواضع خود عقب‌نشینی کرد. ماجرای تقلب افشاری به اندازه‌ای بی پایه و اساس بود که وقتی فیلمنت درپایان فصل اول ازمخاطبانش خواست که بهترین پلیرهای فصل را انتخاب کنند، بهاره افشاری با آرای مردم همراه با مجید واشقانی و امیرعلی نبویان به عنوان بهترین پلیرها معرفی شدند.

سناریو طراحی شده | روند اتفاقات در قسمت هفتم به گونه‌ای بود که کاملا احساس می‌شد ماجرای تخریب بهاره افشاری یک سناریو از پیش تعیین شده است، چراکه اولا با توجه به اینکه ماجرای تقلب اثبات نشده بود، کارگردان برنامه یعنی سعید ابوطالب می‌توانست، این بخش‌ها را در مرحله تدوین حذف کند تا به این شک و شبه‌ها دامن زده نشود. اما یک اتفاق در اواخر بازی نشان داد که همه اتفاقات بر مبنای یک سناریو طراحی شده است. در اواخر بازی هدی استواری به اشتباه بهار قاسمی را بهاره افشاری خطاب کرد در همین لحظه تصویر بلافاصله روی جمجمه ای که در ابتدا دیرباز از او به عنوان فرد متقلب یاد کرده بود ، کات خورد تا به این شکل تاکید دوباره‌ای به ماجرای تقلب بشود.

یک اتفاق ناجوانمردانه | بهاره افشاری با وجود اینکه جز سه پلیر برتر فصل اول شناخته شد، اما در فصل دوم حاضر نشد تا یکی از غایبان بزرگ این فصل لقب بگیرد و بسیاری از مخاطبان با ثبت کامنت‌های پیگیر این ماجرا بودند. حالا شاید این سناریو به این شکل طراحی شده که پاسخ مخاطبان به شکل غیر مستقیم داده شود. اما این اتفاق در عمل یک حرک ناجوانمردانه است. چراکه ، پلیری که مورد اتهام قرار گرفته در برنامه حضور ندارد که بتواند از خودش دفاع کند ضمن اینکه طرح این موضوع از سمت بازیکنی که در فصل قبل حضور نداشته و همه داده‌هایش براساس شنیده‌های اطرافیان است اتفاق عجیبی است که نشان می‌دهد دست‌اندارکان برنامه خواسته‌اند حرف‌هایشان را از زبان یک شخص ثالث بگویند تا عواقب حرف‌های او زیاد دامن‌گیرشان نشود.

واکنش بهاره افشاری |  بهاره افشاری از زمان انتشار این قسمت از پدرخوانده هیچ واکنش مستقیمی به ماجرا نشان نداده که همین سکوت نشان می‌دهد که اهمیتی به این اتفاقات نداده است. او روز شنبه ویدیویی را درقالب استوری در صفحه‌اش منتشر کرد. حرف‌های مطرح شده در این ویدیو به گونه‌ای است که می‌توان گفت به نوعی پاسخ رامین راستاد و عوامل «پدرخوانده» را داده است. در این استوری آمده :«این بزرگترین داستانی است که در مورد بخشیدن می‌شنوید.هیچکس به خاطر گاز مار نمی‌مییرد. این سم است که کشنده است.اگر کسی به تو آسیب زد صرفا گازت گرفته اما کینه ، خشم و نفرتی که داریبه آرامی تو را از درون تسخیر می‌کند.»

واکنش بهار قاسمی |  بهار قاسمی که  به نوعی شروع کننده ماجرا بود، با انتشار متنی خودش را از ماجرا عقب کشیده و عنوان کرده که اصلا  منظورش از آن متن بهاره افشاری نبوده است. در متن بهار قاسمی آمده است :«واقعا ماشالله به صبر خانم افشاری. من هزاربار خواستم جواب قضاوت‌ها  و برداشت‌های اشتباهات شما را بدم. هی نوشتم و هی پاک کردم. شما هم دارید با من کاری مشابه می‌کنید. تو بازی‌های «ارتش سری» کلی نقد داشتم که اگر هم بازیش خوبه ولی پررو و بی‌ادبه.  و ازاین چیزا. که چرا گفته می‌خوام بازی یادتون بدم. اومدم خیر سرم تو «پدرخوانده» آروم و مودب بازی کنم که یه جور دیگه ریختن روی سرم. من با خانم افشاری نه تا حالا بازی کردم  ونه دیدمشون. فقط از دوستان مشترکمون شنیدم دختر بسیار خفنف قوی و باهوشیه و از منم خوب گفته. منم حسم به ایشون همین‌قدر که شنیدم مثبت و خوبه. اصلا هم در مورد چیزی که نمی‌دونم جایی که نبودم هرگز اظهار نظر نمی‌کنم.»

واکنش معنا دار کامبیز دیرباز | کامبیز دیرباز به عنوان گرداننده می‌توانست بعد از اینکه رامین راستاد این اتهامات را متوجه یکی از پلیرهای فصل قبل کند ، وارد ماجرا شود و داستان را فیصله دهد . اما از آنجاییکه همه‌چیز طبق سناریویی از پیش طراحی شده جلو می‌رفت او هم به این ماجرا پر وبال داد. در حالیکه می‌توانست همان‌جا اعلام کند که در فصل قبل اتفاقی نیفتاده است . اما این کار را انجام نداد تا همه چیز طبق سناریو پیش برود.

بازی منحصربفرد و شگفت انگیز امیر علی نبویان در هر سه رقابت گروه سوم رئالیتی‌شو پدرخوانده 2

سومین رقابت از گروه سوم شرکت کننده‌ها در رئالیتی‌شو «پدر خوانده» برگزار شد تا به این ترتیب پرونده رقابت‌های دور مقدماتی بسته شود. در سه رقابت آخر آنچه‌که بیش از هر چیز جلوه‌گری داشت، بازی بی نظیر امیر علی نبویان بود که توانست با هوش بالای خود و با بهره‌گیری از قدرت استدلال و سخنوری خود هر سه مسابقه گروه سوم را تحت تاثیر بازی هوشمندانه‌اش قرار دهد و بار دیگر با عملکرد بی نقص خود وجه دیگری از جذابیت و هیجان بازی «مافیا» را برای مخاطبان عیان کند.

نبویان پیش از این در فصل اول «پدرخوانده» و در آن فینال معروف که مافیا برای نخستین بار با پیشنهاد او دست به خودزنی می‌زنند، نشان داد که سطح بازی‌اش یک سر وگردن از مابقی بازیکن‌ها بالاتر است. نبویان اما در فصل جدید بازهم مخاطب را با بازی‌اش شگفت زده کرد.

او در این سه رقابت ، یکبار در ساید سفید بازی کرد و دوبار در ساید سیاه که از این دوبار یک بار مستقل بازی بود و یکبار هم مافیا که در هردو رقابت توانست با وجود شو شدن نقشش باقدرت بازی را به نفع سایدی که در آن بازی می‌کرد تمام کند.

ویژگی بارز بازی نبویان در این سه رقابت این بود که بادقت و تمرکز بالا حرف‌های سایرین را می‌شنید، در حد فاصلی که نویت به او برسد حرف‌ها را آنالیز می‌کرد و سپس با با توجه به سایدی که در آن قرار داشت، بررسی‌هایش از آنچه‌که دریافت کرده بود را ارائه می‌داد.

برگ برنده نبویان دقیقا جایی است که برای آنالیز دریافت‌هایش از صحبت‌ها و حرکات بازیکن‌ها ، به درستی از علم منطق و البته احتمالات کمک می‌گیرد و با استفاده از فرمول‌های آن‌ها دست به رمزگشایی می‌زند . او با اتکا به همین توانایی منحصر بفرد نه تنها به نزدیکی نقش‌ بازیکن‌ها دیگر می‌رسد بلکه می‌تواند اقدام بعدی آن‌ها را هم به درستی حدس بزند.

فقط به دوبازی آخر او که تقریبا همان ابتدا هویتش برملا می‌شود دقت کنید. او در وهله اول تمرکزش را از دست نمی‌دهد و با اطمینان روی صندلی‌اش می‌نشیند و بازی را ادامه می‌دهد. نبویان در طول بازی به درستی به حرف‌ها گوش می‌دهد ، آن‌ها را آنالیز می‌کند، سپس دریافت‌هایش را ارائه می‌دهد . داده‌های او دقیقا روند بازی را به سمت و سویی می‌برد که در نهایت به نفع سایدش تمام می‌شود.

در طی سال‌هایی که بازی مافیا در قالب رئالیتی‌شوهای مختلف ارائه شده ، چند نفر توانستند در بازی مافیا حساب خودشان را کاملا از بقیه جدا کنند، آن‌ها همگی خوب بودند، اما مشکلشان جایی بود که این خوب بودن را وقتی در بازی فریاد می‌زدند، مخاطب آن‌ها پس می‌زد، چراکه بازی مدعیانه ذهن و روان تماشاگری که پای بازی نشسته کاملا بهم می‌ریزد. یکی دیگر از ویژگی‌های نبویان این است که شخصیتی کاریزماتیک دارد و همین عامل موجب می‌شود تا مخاطب همیشه کنارش باشد ، حتی اگر در بازی دست بالا را بگیرد و با ادعا بازی کند. البته که او راه و روش با ادعا بازی کردن را هم بلد است و همین بلد بودن موجب شده تا مخاطب او را هیچگاه پس نزد حتی زمانی‌که به قول خودش «کثیف» بازی می‌کند.

امیر علی نبویان در دور سوم رقابت‌های پدرخوانده با اختلاف بهترین بازیکن این فصل بوده و برنده مطلق دربین بازیکن‌های گروه سوم است.

آغاز تولید فصل سوم پدر خوانده بدون جک و با البسه به روز

شامگاه پنجشنبه یازدهم آبان ماه و در ادامه اجرای زنده بازی «پدرخوانده» در پردیس سینمایی کوروش، گروهی از بازیکنان منتخب این رئایتی شو با هم به رقابت پرداختند. پیش از آغاز دست دوم، سپند امیر سلیمانی روی سن حاضر شد تا بازیکن‌هایی حاضر در این رقابت را معرفی کند. قبل از این کار او درارتباط با فصل سوم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» خبر مهمی را به حضار در سالن داد. امیر سلیمانی اعلام کرد که این اجراهای زنده در واقع تمرینی است برای آمادگی بازیکن‌ها جهت تولید فصل سوم «پدرخوانده».

او در ادامه گفت :« قرار است فصل سوم «پدر خوانده» طی روزهای آینده با تغییراتی ، تولید خود را آغاز کند. یکی از این تغییرات حذف نقش «جک» از بازی است.» طبق گفته امیر سلیمانی فصل سوم بدون تم تولید می‌شود و بازیکن‌ها با البسه به روز و به مانند فصل اول در بازی حاضر خواهند شد.

امیر سلیمانی که در حضور سعید ابوطالب کارگردان و تهیه‌کننده رئالیتی‌شو «پدر خوانده» این اطلاعات را ارائه می‌داد هیچ اشاره به دیگر جزییات فصل سوم نکرد.

طبق شنیده‌ها با حذف نقش جک ، نقش «نوستراداموس» به عنوان نقش مستقل به بازی «پدر خوانده» بازخواهد گشت، منتها در این فصل برخی قابلیت‌های جک به این کاراکتر داده می‌شود تا او به عنوان یک ساید مستقل توانایی این را داشته باشد که بتواند به تنهایی برنده بازی شود.

فینال رئالیتی شو پدر خوانده با حضور بهترین پلیرها

فصل دوم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب بعد از پخش 15 مسابقه به مرحله فینال رسید تا در این مرحله بهترین پلیرهای حاضر در این فصل طی سه نبرد نفس‌گیر با هم رقابت کنند.

فصل دوم رئالیتی‌شو پدر خوانده شامل سه مسابقه مقدماتی بود که در آن شرکت کننده‌ها در قالب سه گروه با هم رقابت کردند. در این مرحله 9 مسابقه برگزار شد و بعد از آن تعدادی از شرکت کننده‌ها وارد مرحله شانس مجدد برای حضور در فینال شدند. در این مرحله  شرکت‌کننده‌ها در قالب دو گروه با هم رقابت کردند که هرگروه سه بازی انجام دادند.

با پایان این رقابت‌ها حالا رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به حساس‌ترین مرحله خود رسیده و قرار است برترین بازیکن در سه مسابقه با هم رقابت کنند.

هنوز اسامی شرکت‌کننده‌های حاضر در فینال رقابت‌های این فصل به شکل رسمی معرفی نشده‌اند، اما طبق شنیده‌ها امیرعلی نبویان، مجید واشقانی، امیر مهدی ژوله، معین زندی ، ترلان پروانه، بهار قاسمی، آرمین رحیمیان، فاطیما بهارمست،الیکا عبدالرزاقی، امیر کاظمی در این رقابت حضور دارند.

تحلیلی بر رقابت اول فینال رئالیتی شو پدرخوانده 2

اولین رقابت از فینال فصل دوم رئالیتی‌شو «پدر خوانده» با حضور 11 بازیکن برتر این فصل از جمله امیر مهدی ژوله، امیر علی نبویان، باربد بابایی، ترلان پروانه، بهار قاسمی، الیکا عبدالرزاقی، مجید واشقانی، سینا رازانی، امیر کاظمی، معین زندی و آرمین رحیمیان برگزار شد.

ترکیب 11 نفره فینال ، ترکیب نزدیک به آیده‌الی بود ، منتها حضور یکی دو پلیر از جمله «ترلان پروانه» که در هرسه مسابقه شانس مجدد بسیار ضعیف ظاهر شده بود، در جمع فینالیست‌ها کمی سوال برانگیز بود.

حضور این تعداد پلیر شاخص در کنار هم نوید یک بازی پیچیده و حساس را می‌داد، اما روند مسابقه اول به نوعی پیش رفت که منجر به آشفتگی شد . در خلق این آشفتگی چند مهره دخالت مستقیم داشتند و موجب شدند تا شرایط مسابقه به شکل اعصاب خردکنی در هم پیچیده شود.

1. امیر علی نبویان | ستاره مطلق فصل گذشته و دور مقدماتی فصل جدید، در رقابت فینال با استراتژی اشتباهی که در همان دور اول برای تشخیص مافیا اتخاذ کرد، شرایطی را رقم زد تا شهر عملا روبه‌رویش صف آرایی کند. مشکل امیر علی این بود که برای گیر انداختن امیر مهدی ژوله و سیاه‌کردن او مسیر بسیار سختی را انتخاب کرده بود. او قصد داشت با تله کردن آرمین رحیمیان به افراد سیاه بازی برسد، اما بیان چند عبارت هزینه‌بر از جمله «گردن گرفتن» موجب شد تا ساید سیاه از آن بهره ببرنند و افراد ناآگاه را با خود همراه کنند و شرایط خروج نبویان را در همان ابتدای بازی رقم بزنند.

2. مجید واشقانی | مجید واشقانی در بین افراد شهر یکی از بلاتکلیف‌ها بود، او هم در ابتدای بازی مقهور حضور این تعداد بازیکن خوب در کنار هم شد و به قول مافیا بازها به معنای مطلق کلمه «کلپس» کرد. همین اتفاق موجب شد تا در دور معارفه با سکوت بی‌معنای خود و در روز اول با استدلال‌های غلطش در ساید بندی بازیکن‌ها،  عملا خودش را برای افراد شهر سیاه کند. واشقانی بعد از اینکه استعلام‌ها اعلام شد و دید وضعیت شهر خراب است ، موتورش تازه روشن شد اما این اتفاق دیر افتاد، چون عملا اعتماد شهر را به دلیل بازی سردرگمش از دست داده بود برای همین نتوانست گره بازی را باز کند. البته که در این بین نباید از نقش معین زندی در سیاه شدن واشقانی به سادگی گذشت که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

3. معین زندی | معین زندی جز بازیکن‌هایی است که بازی پر نوسانی دارد یا خوب است یا در حد فاجعه بد. عملکردش در «شب‌های مافیا» ، «پدر خوانده 1» و البته دور مقدماتی پدرخوانده 2 موید این ادعا ست. او را می‌توان به جرات بازنده مطلق شب اول معرفی کرد. دیگر بازیکن‌های حاضر در این رقابت هم بازی درخشانی را از خودشان ارائه ندادند، اما زندی قابلیتی داشت که می‌توانست با آن موجبات پیروزی آسانتر شهرش را رقم بزند، اما او با عملکرد ضعیفش بیشتر باعث آشفتگی و درهم ریختگی بازی شد. اما دلایل بد بازی کردن معین زندی معروف به «معین زد».

الف : معین زندی در این بازی نقش «همشهری کین» را برعهده داشت، یعنی کاراکتری که می‌تواند استعلام بگیرد و باعث افشای نقش مافیا شود. در روز دوم، یعنی روز بعد از معارفه که شب قبلش بازیکن‌ها با هم چشم باز کرده بودند، امیر علی به گره بازی تبدیل شد، نوع بازی و البته فکت‌هایی که روی او می‌نشست به گونه‌ای بود که عملا این بازیکن را سیاه می‌کرد، قاعدتا «همشهری کین» می‌بایست با این بازیکن می‌نشست تا هم تکلیف خودش و هم تکلیف شهر با او مشخص می‌شد. اگر مافیا بود شو می‌شد و اگر شهر یا جک بود می‌شد با او بازی کرد. اما در کمال ناباوری معین زندی استعلام «مجید واشقانی» را گرفت.

ب : معین زندی استعلام مجید واشقانی را می‌گیرد و او مافیا اعلام نمی‌شود، در اینجا دو فرضیه بیشتر پیش روی «همشهری کین» است. یا طرف شهروند است یا جک . اگر شهروندی‌اش ثابت شود که هیچ ، اگر با قواعد «جک» بازی کند «همشهری کین» موظف است تا زمانیکه سه یا دو مافیا در بازی حاضر هستند جک فرضی خود را سفید کند تا او هم همراه با شهر، اعضای مافیا را از شهر خارج کنند. اما کاری که زندی کرد. اولا مجید واشقانی را سفید نکرد و طوری هم بازی نکرد که شهروندان متوجه شوند واشقانی حداقل مافیا نیست. او از یکجایی به واشقانی ظن «جک» پیدا کرد، درست جایی‌که سه مافیا در بازی حضور داشتند. در این شرایط منطقی‌ترین تصمیم بازی کردن با جک برای بیرون کردن مافیاست. زندی می‌بایست در این لحظه با واشقانی که داشت با فکت درست مافیا معرفی می‌کرد ، همراه می‌شد، اما اینکار را نکرد و در حالیکه سه مافیا در بازی بودند ، شرایطی را رقم زد تا واشقانی که «جک» فرضی‌اش بود از بازی خارج شود.

ج : بازیکن‌های حرفه‌ای و کاربلد ، رفتار حرفه‌ای هم دارند و در طول بازی حرکات خود را کنترل می‌کنند. لایک و دیس لایک نشان دادن‌های اگزجره و اکت‌های اضافی عملا فضای بازی را آشفته و متشنج می‌کند . مخاطب معمولا با بازیکن‌هایی که چنین رفتارهایی از خودشان بروز می‌دهند نه تنها همراه نمی‌شوند بلکه نسبت به آن‌ها موضع هم می‌گیرد. از این دست بازیکن زیاد داریم که از نمونه‌های شاخص آن می‌توان به مریم مومن، ملیکا شریفی‌نیا، دارا حیایی، محیا دهقانی و… اشاره کرد. معین زندی در بازی فینال رفتارهایی از جنس این بازیکن‌ها داشت.

د : این بازی در نهایت به نفع سایدی که معین زندی در آن بازی می‌کرد به پایان رسید. اتفاقا با نقشه او هم این پیروزی حاصل شد. اما این پیروزی را نباید به حساب معین زندی و بازی‌اش گذاشت. باید به حساب دو عامل گذاشت. یکی بازی مغرورانه بهار قاسمی که ابتدا با اعتماد به نفسی کودکانه خودش را شو کرد و سپس بعد از بیرون کشیدن کارت ذهن‌زیبا ، جک را اشتباه تشخیص داد . با این اتفاق یک مافیا از بازی خارج شد و یک کارت تغییر چهره هم در بازی باقی ماند. قاعدتا ضریب هوشی بازیکنی که در فینال پدر خوانده حاضر شده آنقدری هست که بداند نباید در این لحظه مافیا بیرون بدهد تا  او از کوپن کارت تغیر چهره بهره ببرد. بنابراین در این لحظه معین زندی که می‌توانست خیلی زودتر از این‌ها باعث پیروزی سایدش شود، پیشنهاد خروج خودش و گذاشتن کارت تغییر چهره مقابل یک مافیا را داد. کاری که در نهایت موجب پیروزی سایدش شد.

4. امیر مهدی ژوله | ستاره بازی رقابت اول فینال بی‌شک امیر مهدی ژوله است که با بازی خوب خود عملا زحمت مافیا را برای خالی شدن شهر از شهروندان کم کرد. او اولا مثل مجید واشقانی مقهور جو نشد و از همان ابتدا سفت و سخت بازی کرد. مهمترین ویژگی بازی ژوله نترس بودنش بود. او از لحظه‌ای که بازی شروع شد به درستی به جنگ بهترین بازیکن حاضر در بازی یعنی امیر علی نبویان رفت. این جنگ را هم بی‌محبا آغاز نکرد، از گافی که این بازیکن داد بهره گرفت. اول خود او را بیرون کرد و بعد فضای شهر را آشفته و ذهن شهرونده‌ها را بهم ریخت تا به جان هم بیافتند و یکی یکی خودشان را از بازی بیرون بدهند. ژوله دقیقا با مختصات ساید جک بازی کرد و بازی‌خوانی‌اش کاملا درست و حساب‌شده بود.

در رقابت اول فینال اگر بعد از خروج امیر علی نبویان از بازی اگر مجید واشقانی همچنان گیج بازی نمی‌کرد و معین زندی هم از قابلیت‌ش به درستی بهره می‌برد. بازی دچار آشفتگی نمی‌شد. این رقابت فینال هیچ هیجانی نداشت چراکه مملو از سردرگمی و تصمیمات اشتیاه بود، عناصری که بیشتر اعصاب مخاطب را بهم می‌ریزد تا اینکه باعث ایجاد هیجان در او شود.

دومین رقابت فینال رئالیتی شو پدر خوانده 2 هم چنگی به دل نزد

بازهم برخلاف انتظارها رقابت دوم فینال فصل دوم رئالیتی‌شو «پدر خوانده» هم هیجان انگیز از کار درنیامد. بازی ضعیف و سراسر غلط ساید مافیا موجب شد تا این رقابت از نفس بیفتد و در نهایت به یک دورهمی تبدیل شود.در این رقابت امیرعلی نبویان، ترلان پروانه و مجید واشقانی در ساید سیاه بازی قرار گرفتند و امیر مهدی ژوله هم به مانند بازی قبلی با نقش «جک» پا به این رقابت گذاشت. که به شکل اجمالی به بررسی عملکرد آن‌ها می‌پردازیم.

امیر علی نبویان | امیرعلی نبویان که در دور مقدماتی حسابی درخشیده بود، در هر دو بازی فینال مافیا دور از انتظار ظاهر شد. او در این رقابت به نسبت بازی قبلی و با توجه به تغییر سایدش تا حدی بهتر بود، اما عملکردش در مجموع چنگی به دل نزد. حرف‌های ضد و نقیض او در طول بازی و همچنین سیاه و سفید کردن مداوم آدم‌های داخل بازی موجب شد تا مافیا بودنش بیرون بزند، اما اگر یارانش به درستی با او همراه می‌شدند شاید طول مدت حضورش در بازی بیشتر می‌شد و می‌توانست در شب‌های پیش رو اتفاق‌های را رقم بزند. اما داستان آنطوریکه باید پیش نرفت و نبویان این رقابت را به بازی بد خود و یارانش باخت.

مجید واشقانی | مجید واشقانی به مانند هفته گذشته با همان استراتژی وارد بازی شد، منتها اینبار در ساید سیاه قرار گرفته بود. او در واقع قصد داشت با اتخاذ این استراتژی شهروندان را به این باور برساند که به نسبت هفته قبل بازی‌اش تغییر نکرده و به همین واسطه بتواند خودش را سفید نگه دارد. اما استراتژی او از اساس غلط بود چراکه عدم مشارکتش موجب شد تا افراد حاضر دربازی به او مشکوک شوند . واشقانی در زمان‌هایی که نوبتش هم بود چیزی به بازی اضافه نمی‌کرد این بازیکن نه تنها تارگتی نداشت بلکه با پیشنهاد مبتدیانه‌اش مبنی بر بالا آوردن همزمان آرمین رحیمیان و امیر علی نبویان برای رای‌گیری خودش را بیش از بیش در مظان اتهام قرار داد و به نوعی در تله افتاد. اما اتفاق مهم جایی بود که واشقانی وقتی در تله گیر افتاد هیچ نقشه‌ای برای فرار از آن نداشت و بلافاصله تسلیم شد. او که در دور مقدماتی در حضور بازیکن‌های تازه‌کار یکه‌تازی می‌کرد و داد و فریاد راه می‌انداخت اینجا در مقابل بازیکن‌های حرفه‌ای و مافیا باز عملا چیزی برای ارائه نداشت و دست‌هایش را خیلی زود بالا برد و به شکلی التماس گونه از بازیکن‌ها درخواست داشت تا او را دربازی نگه دارند و هیچ دلیلی هم برای اینکارش نداشت. او اگر در طول بازی کمی هوشمندانه عمل می‌کرد و پشت دست نبویان ، معین زندی را از بازی خارج می‌کرد شاید کارش اینطور به التماس کردن نمی‌رسید.

 ترلان پروانه | ترلان پروانه را با احتساب سه قسمتی که در مسابقات شانس مجدد حضور داشت و دو مسابقه فینال ، می‌توان یکی از ضعیف‌ترین بازیکن‌های حاضر در فصل دوم این رئالیتی‌شو لقب داد. بازیکنی که مشخص نیست چرا با وجود ارائه سه بازی ضعیف و سراسر اشتباه در سه رقابت شانس مجدد راهی فینال شد و در کنار بهترین‌ها قرار گرفت. ترلان پروانه در دومین رقابت فینال پدر خوانده نشان داد عملا اصول اولیه بازی مافیا را نمی‌داند که اگر می‌دانست و کمی ذکاوت به خرج می‌داد می‌توانست با وجود شو شدن نقشش درست در آخرین شب ورق بازی را به نفع ساید مافیا برگرداند یا کاری کند بازی به نفع شهروندان نشود و جک پیروز شود. در شب آخر بهار قاسمی به دلیل اینکه همشهری کین بود از بازی خارج می‌شد. یک جک  و دو شهروند در بازی می‌ماندند. جک باید یکی از این دو نفر را طلسم می‌کرد، ترلان پروانه اگر کمی این بازی را بلد بود به جای سلاخی کردن جک باید یکی از دو بازیکن باقی مانده را شات می‌کرد . اگر شات روی طلسم جک می‌نشست . روز بعد بهار قاسمی و دیگر شهروند شات شده که طلسم جک بود همراه با جک از بازی خارج می‌شدند و ساید مافیا برنده بازی می‌شد. اگر هم شات روی طلسم جک نمی‌نشست. سه نفر در بازی باقی می‌ماندند و جک پیروز می‌شد. البته از بازیکنی که نمی‌تواند چنین فرمول ساده‌ای را برای برنده شدن سایدش طراحی کند نمی‌توان انتظار داشت که قدرت بازی کردن پشت دست مجید واشقانی و امیر علی نبویان را داشته باشد.

امیر مهدی ژوله | امیر مهدی ژوله در دومین بازی فینال هم جک شد . او دراین بازی هم توانست عملکرد خوبی از خودش ارائه دهد،. بازی ژوله نسبت به بازی قبل تغییرات عمده‌ای داشت و همین تغییرات موجب شد تا هیچکس ظن جک بودن به او نبرد. اگر در شب ماقبل آخر توسط ترلان پروانه شات نمی‌شد ، بازهم لو نمی‌رفت. ژوله در بازی دوم خیلی زیرکانه و با یک بازی حساب شده شهر را کاملا با خودش همراه کرد . انتخاب درست طلسم‌ها در طول بازی هم عاملی بود که موجب شد ژوله بتواند خودش را در طول رقابت حفظ کند. در واقع او این بازی را به نابلدی «ترلان پروانه» باخت.

پنجشنبه هفته آینده سومین رقابت از فینال رئالیتی‌شو پدر خوانده منتشر می‌شود تا به این ترتیب پرونده فصل دوم بسته شود، فصلی که با همه فراز و فرد‌هایش نتوانست به مانند فصل اول مخاطبانش را راضی نگه دارد و هیجان انگیز از کار دربیاید.

پایان رئالیتی‌شو پدرخوانده 2 با پخش رقابت سوم فینال

دو رقابت اول فینال فصل دوم رئالیتی‌شو «پدر خوانده» با محوریت بررسی عملکرد چند تن از پلیرهای شاخص مورد بررسی قرار دادیم . نظرات مختلفی درباره این دو یادداشت تحلیلی از سوی مخاطبان ارائه شد. گستره این نظرات بسیار وسیع بود، برخی موافق و برخی مخالف این تحلیل‌ها بودند و عده‌ای هم در حمایت از پلیرهای محبوبشان قلم فرسایی کردند. حالا که رقابت سوم به سرانجام رسیده نوبت مخاطبان است که تحلیلشان را از عملکرد پلیرها ارائه دهند . شما می‌توانید نظراتتان را در بخش کامنت‌های همین گزارش درباره آن‌ها بنویسید. برایند نظرات مخاطبان درباره هر پلیر در قالب یک گزارش مجزا در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

در ادامه اسامی شرکت کننده‌های حاضر در فینال و نقش‌هایی که در هر رقابت برعهده داشتند را آورده‌ایم. اسامی به ترتیب حروف الفباست.

1. باربد بابایی | رقابت اول (لئون) | رقابت دوم (کنستانتین ) | رقابت سوم (مافیا – پدر خوانده)

2. ترلان پروانه | رقابت اول (شهروند ساده) | رقابت دوم (مافیا- پدر خوانده) | رقابت سوم (حرفه‌ای)

3. سینا رازانی | رقابت اول (مافیا- سال گودمن) | رقابت دوم (شهروند ساده) | رقابت سوم (دکتر)

4. معین زندی | رقابت اول (همشهری کین) | رقابت دوم (شهروند ساده) | رقابت سوم (کنستانتین)

5. امیر مهدی ژوله | رقابت اول (جک) | رقابت دوم (جک) | رقابت سوم (مافیا-سال گودمن)

6. آرمین رحیمیان | رقابت اول (کنستانتین) | رقابت دوم (لئون) | رقابت سوم (شهروند ساده)

7. الیکا عبدالرزاقی | رقابت اول (مافیا- پدر خوانده) | رقابت دوم (دکتر) | رقابت سوم (شهروند ساده)

8. بهار قاسمی | رقابت اول (مافیا – ماتادور) | رقابت دوم (همشهری کین) | رقابت سوم (شهروند ساده – مافیا ساده)

9. امیر کاظمی | رقابت اول (دکتر) | رقابت دوم (شهروند ساده) | رقابت سوم (مافیا- ماتادور)

10. امیر علی نبویان | رقابت اول (شهروند ساده) | رقابت دوم (مافیا – ماتادور) | رقابت سوم (همشهری کین)

11. مجید واشقانی | رقابت اول (شهروند ساده) | رقابت دوم (مافیا -سال گودمن) | رقابت سوم (جک)

فصل دوم رئالیتی‌شو «پدر خوانده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابوطالب در قالب 18 رقابت تولید شد که قسمت آخر آن جمعه دهم آذر ماه از پلتفرم «فیلمنت» پخش شد.

پوستر رئالیتی شو پدرخوانده 2

پوستر رئالیتی شو پدرخوانده 2

تیزر رئالیتی شو پدرخوانده 2

بیوگرافی بازیگران رئالیتی شو پدرخوانده 2

کامبیز دیرباز مجری مسابقه پدرخوانده 2

کامبیز دیرباز بازیگر ایرانی در 12 شهریور 1354 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1376 و تئاتر شروع کرد و سال بعد با فیلم دختران انتظار دیده شد. این بازیگر در کارنامه خود سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم دوئل کسب کرد. از آثار معروف او نیز باید به فیلم اخراجی‌ها و سریال‌های در چشم باد، نابرده رنج و میکائیل اشاره کنیم. کامبیز دیرباز در سری سوم شب‌های مافیا مجری بود و اکنون در رئالیتی شو پدرخوانده 2 نیز او را در جایگاه مجری می‌بینیم.

کامبیز دیرباز گرداننده پدرخوانده

امیرعلی نبویان

امیرعلی نبویان در 2 فروردین 1359 به دنیا آمد. او نویسنده، مجری و بازیگر است که در سریال نوشدارو اولین تجربه بازیگری خود را داشت. علاوه بر آن نبویان سابقه مجری‌گری در رادیو هفت، خوشا شیراز و خندوانه را دارد. این هنرمند کتاب چهارجلدی قصه‌های امیرعلی را نیز چاپ کرده است.

امیرعلی نبویان

مجید واشقانی

مجید واشقانی در 6 خرداد 1359 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1377 در کلاس‌های زنده‌یاد امین تارخ شروع کرد اما شهرتش سال‌ها طول کشید و با سریال مسیر انحرافی در 1391 دیده شد‌. از آثار معروف مجید واشقانی باید به سریال‌های هوش سیاه 2، زیر پای مادر و از سر نوشت اشاره کنیم. این بازیگر از شرکت‌کنندگان مسابقه پدرخوانده است.

مجید واشقانی

امیرمهدی ژوله

امیرمهدی ژوله فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و روزنامه‌نگار ایرانی در 27 مرداد 1357 متولد شد. او ابتدا به عنوان نویسنده مطبوعاتی و سپس نویسنده فیلم و سریال فعالیت می‌کرد، سپس در بسیاری از طنزهای مهران مدیری به عنوان نویسنده حاضر بود و بسیاری از اپیزودهای مهم آن را نگارش کرد. این هنرمند در برنامه دورهمی و خندوانه نیز حضور داشت و پس از آن در سریال‌هایی همچون دیوار به دیوار و گلشیفته نقش‌آفرینی قابل توجهی داشت.

امیر مهدی ژوله

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

17 دیدگاه

  1. چرا به حرفهای بیننده ها توجه نمیکنین لطفا لباس خاص نپوشند هیچگونه جذابیتی نداره که هیچ خیلی هم رو مخه

  2. من در مورد ایرپاد شنیدم بعد گفتن منبع پیج اون امین که همه ش پشت سر همه حرف میزنه ست،رفتم دیدم اتفاقا علی صبوری رو فالو داره و چقدر هم به صبوری ارادت داره،بعد دیدم سند و مدرک ایرپاد اینه که بهاره یه ثانیه گوشش خارونده،بعد میگه مگه مهمونیه که بهاره کیف آورده،خب اگه رک میگفتی چون بهاره علی صبوری رو توی بازی کِنِف کرده باهاش مشکل دارم که بهتر بود،بعد میگفت مجید دستش اونجوری بزاره یعنی مافیاست فلانی یارشه اصلا چرت و پرت محض،دوستان من یکی از دوستانم توی عوامل این مجموعه ست،تمامی دوستان قبل ورود چک و وارسی میشن حتی ساعت هوشمندشون ازشون میگیرن اما میگن خانوما رو چون نمیتونن جلوی دوربین گوششون چک کنن بیرون همه ی اینا چک میشه،علی صبوری رو بهاره و محید و نبویان دادنش بیرون طرفداراش گفتن چی بگیم چیکار کنیم یهو یه داستان درست کردن عجیب غریب

  3. فقط واشقاني رو بيارين من به عشق واشقاني و نبويان نگاه ميکنم دوستداران اين دو پلير حرفه ايي و جذاب لايک کنن😍😍😍❤️

  4. ممنونم ازتون تنها برنامه بود منو به برنامه ساخت ایران جذب کرد از تمام عوامل تشکر می کنم خوشحال شدم برای قسمت دوم مافیا و پدر خوانده بسیار زیبا بود ولی ارتش سری و z زیاد جذاب نیست تمام قسمت ها پدر خوانده ذخیره کردم حتی من و همسرم دیالوگ های کلیه قسمت از حذف می گیم از بس نگاه کردیم از جناب ابوطالب کمال تشکر را دارم امید وارم این اشخاص در سری باشند ،بانو بهاره افشاری ، مجید واشقانی،امیر علی نبویان، کامران تفتی، پوریا پورسرخ، بهنام تشکر طرلان پروانه،بابد بابایی، ایمان صفا ،معین زندی ،برزو ارجمند این افراد بسیار باهوش هستند بقیه فقط پشت دست اینها بازی می کنند از مسئول انتخاب بازیگر تمنا دارم این افراد رادر نظر بگیرند باور کنید با ۴۳ سال انقدر تلوزیون ایران ندیدم اسامی این بزرگان نمی دونستم و یک پیشنهاد دارم از افراد غیر سرشناس که تو کافه ها بازی می کنن بسیار باهوش هستن به عنوان یک مسابقه ملی استفاده بشه بهترین افراد کشور مشخص بشن جایزه بگیرن در ایران عزیر افراد باهوش کم نداریم سپاسگذارم

  5. ای بابا دلتون خوشه جوونای مردم دارن نابود میشن زیر ظلم و فساد های مالی و عدم آرامش و آسایش تو زندگیشون و میبینم چه ذوقی میکنن مردم انگار ما طوریمونه

  6. لطفا‌ گرداننده رو عوض کنین.واقعا این توانمندی و پرستیژ رو نداره.کاملا مشخصه اصلا درک نمیکنم که چرا توجه نمیکنین!

  7. اپیزود اول فصل قبلی فوق العاده جذاب و هیجان انگیز بود و از عوامل مهم دیده شدن سناریو! رویارویی واشقانی، نبویان و افشاری که به چهار نفر آخر هم رسیده بودن آدرنالین رو خیلی بالا برده بود! امیدوارم اپیزود اول فصل جدید هم همونجور جذاب باشه و از ابتدا بیننده رو جذب کنه

  8. قطعا طراحی لباس به لطف جلوه های بصری و اکت های سینمایی جالب و تدوین خوب، کار رو درست از آب در میاره، این رو آقای ابوطالب به لطف ذوق سینماییشون به خوبی از ثابت کردند.

  9. قطعا باهوش ترین پلیر واشقانی هستش بدشانسی اورد همش مافیا شد اما در ساید شهروند کم خطاترین پلیر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا