اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی کامل فیلم باربی 2023 به همراه تریلر و تصاویر بازیگران

فیلم باربی 2023 یک فیلم کمدی فانتزی به کارگردانی گرتا گرویگ است که فیلم‌نامه‌اش را به همراه نوآ بامباک نوشته‌ است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم باربی 2023 و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم باربی 2023 منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم باربی 2023 چه کسی است؟

کارگردان فیلم باربی 2023 گرتا گرویگ است.

فیلم باربی کی میاد؟

باربی در 21 جولای 2023 برابر با 30 تیر 1402 اکران شد.

موضوع فیلم باربی چیست؟

فیلم باربی مبتنی بر عروسک‌های باربی از شرکت متل است و نخستین لایو اکشن ساخته‌شده بر اساس این عروسک پس از مجموعه‌ای از فیلم‌های تلویزیونی و انیمیشن به‌شمار می‌رود.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم باربی چیست؟

در فیلم باربی مارگو رابی، رایان گاسلینگ، کیت مک کینون، الکساندار شیپ، سیمو لیو، آمریکا فرا، ویل فرل و …. بازی می‌کنند.

مشخصات فیلم باربی

نام فیلمباربی
کارگردانگرتا گرویگ
تهیه‌کنندهدیوید هیمن
مارگو رابی
تام آکرلی
رابی برنر
فیلمنامه‌نویسگرتا گرویگ
نوآ بامباک
موسیقی
  • مارک رانسون
  • اندرو ویات
کشور سازندهایالات متحده
ژانر کمدی فانتزی
توزیع‌کنندهبرادران وارنر پیکچرز
تاریخ‌های انتشار۹ ژوئیه ۲۰۲۳ (شراین ادیتوریوم)
۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۱۴ دقیقه
شرکت‌های تولید
هی‌دی فیلمز
لاکی‌چاپ انترتینمنت
ان‌بی/جی‌جی پیکچرز
متل فلمز
هزینه فیلم
۱۴۵ میلیون دلار
فروش گیشه۲۲٫۳ میلیون دلار

دانلود فیلم باربی

لیست بازیگران فیلم باربی 2023

  • مارگو رابی در نقش باربی
  • رایان گاسلینگ در نقش کن
  • آمریکا فررا
  • سیمو لیو
  • کیت مک‌کینون
  • آریانا گرینبلات
  • الکساندرا شیپ
  • اما مکی
  • ویل فرل در نقش مدیر عامل یک شرکت اسباب‌بازی
  • ایسا رای
  • مایکل سرا
  • هری نف
  • کینگزلی بن‌ادیر
  • رئا پرلمان
  • شوتی گتوا
  • امرالد فنل
  • شارون رونی
  • اسکات ایوانز
  • آنا کروز کاین
  • کانر سوییندلز
  • ریتو آریا
  • گیمی دیمیتریو

فیلم باربی 2023

عوامل فیلم باربی 2023

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن، مارگو رابی، تام آکرلی، رابی برنر
  • نویسنده:گرتا گرویگ، نوآ بامباک
  • موسیقی:مارک رانسون، اندرو ویات
  • فیلم‌بردار: رودریگو پریتو
  • تدوین‌گر: نیک هویی

معرفی گرتا گرویگ کارگردان فیلم باربی

گرتا سِلِست گِرویگ معروف به گرتا گرویگ یک هنرپیشه، کارگردان و فیلم نامه نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است.

باربی، چهارمین تجربه کارگردانی گرتا گرویگ، بازیگر و نویسنده آمریکایی نامزد اسکار، است. گرویگ پیش از آنکه به عنوان یک کارگردان نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد، بیش‌تر بخاطر همکاری‌هایش با شریک زندگی‌اش نوآ بامباک، به عنوان بازیگر و نویسنده، شناخته می‌شد. او همراه با بامباک فیلمنامه ۲ فیلم تحسین شده فرانسیس‌ها و دلبر آمریکا را به نگارش درآورد. گرین‌برگ، فرانسیس‌ها، دلبر آمریکا، داستان‌های مایروویتز و نویز سفید (همگی به کارگردانی بامباک)، در کنار فیلم‌هایی مانند تقدیم به رم با عشق از وودی آلن، بهشت به کارگردانی میا هانسن-لووه و زنان قرن بیستم از مایک میلز، از جمله فیلم‌هایی هستند که گرویگ در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

اما این دومین فیلم گرویگ، لیدی برد بود که نام او را به عنوان یک کارگردان مطرح ساخت. این فیلم با استقبال بسیار خوبی از جانب منتقدان و مخاطبان همراه شد و ۵ نامزدی اسکار به دست آورد. فیلم بعدی گرویگ، زنان کوچک که اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته لوییزا می‌ الکات بود نیز در جوایز اسکار در ۶ بخش از جمله بهترین فیلم، نامزد کسب جایزه شد. گرویگ که فیلمنامه هر دوی این فیلم‌ها را نوشته، فیلمنامه باربی را با همکاری نوآ بامباک به نگارش درآورده است.

معرفی فیلم باربی 2023

آنطور که می‌گویند فیلم باربی Barbie با دستی پر و کلی خاطره و نوستالژی می‌آید تا به میراث این عروسک ادای احترام کند. البته مارگو رابی (بازیگر اصلی) به این موضوع اشاره کرده است که دست پر فیلم می‌تواند راه‌های زیادی را برای حمله به آن در دسترس برخی قرار دهد: «مردم معمولاً وقتی اسم باربی را می‌شنوند فکر می‌کنند که می‌دانند با چه فیلمی سروکار خواهند داشت؛ اما وقتی خبرش می‌رسد که گرتا گرویگ نویسنده و کارگردان فیلم خواهد بود، آن وقت دچار تردید می‌شوند و می‌گویند شاید هم نمی‌دانیم چه فیلمی خواهد بود.»

فیلم باربی 2023 یک لایواکشن پر سر و صدا است که همزمان با فیلم اوپنهایمر اکران شده و توجهات را به خود معطوف کرده.

با وجود فیلم‌های لگو و تبدیل‌شوندگان، واقعا عجیب است که هنوز فیلمی از مشهورترین اسباب بازی دنیا ساخته نشده بود: باربی. البته چندین انیمیشن و سریال باربی ساخته شده، که در این مقاله می‌توانید با آنها آشنا شوید، ولی تا سال 2023، هیچ فیلمی در مورد باربی به روی پرده سینما نرفته بود. اما حالا زمان این فرا رسیده که این عروسک معروف نیز فیلم لایو اکشن خودش را داشته باشد. در فیلم باربی که توسط گرتا گرویگ (Greta Gerwig) کارگردانی شده، شاهد نقش‌آفرینی مارگو رابی (Margot Robbie) و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) در دو نقش اصلی یعنی باربی و کن باشیم. علاوه بر این دو ستاره، در تیم بازیگران فیلم باربی ۲۰۲۳ چهره‌های آشنای زیادی وجود دارد. ژانر فیلم Barbie 2023 کمدی و مدت زمان آن 100 دقیقه است.

فیلم باربی با کمپین تبلیغاتی بزرگ، استفاده از چهره‌های مشهور متعدد و داستان و موضوع جذایش، به یکی از فیلم‌های پر سر و صدای تابستان 2023 تبدیل شد و حالا با انتشارش، بالأخره می‌توانیم ببینیم که آیا این فیلم ارزش تمام این هزینه‌ها را داشته یا نه.

آغاز ساخت فیلم باربی

شرکت سونی از سال 2014 قصد داشت فیلم باربی را بسازد. ابتدا جنی بیکس (Jenny Bicks) نگارش فیلمنامه را در دست گرفت. سپس این وظیفه به دیابلو کودی (Diablo Cody) محول شد و نقش اصلی نیز به ایمی شومر (Amy Schumer) رسید. شومر از این نقش کناره گرفت و آن هتوی (Anne Hathaway) جایگزی وی شد. پس از آن نیز کودی پروژه را ترک کرد.

در نهایت کل پروژه به کمپانی برادران وارنر تحویل داده شد. در اینجا نیز ابتدا الیویا میلچ (Olivia Milch) به عنوان نویسنده فیلمنامه کارش را آغاز کرد. در سال 2019 خبر رسید که گرتا گروینگ و همسرش نوآ بامباک (Noah Baumbach) نگارش فیلمنامه فیلم Barbie را در دست گرفته‌‌اند.

در جولای 2021، مشخص شد گرتا گروینگ علاوه بر نویسندگی، کارگردانی فیلم باربی مارگو رابی را نیز بر عهده دارد. این فیلمساز آمریکایی سابقه دو کارگردانی سینمایی دیگر را نیز در کارنامه خود دارد: فیلم Lady Bird (2017) و فیلم Little Women (2019). هر دو این فیلم‌ها نامزد دریافت اسکار شدند. می‌توانیم امیدوار باشیم سومین فیلم گرتا، فیلم سینمایی باربی ۲۰۲۳، این جایزه را به دست آورد.

داستان فیلم باربی

در فیلم Barbie 2023 با باربی همراه می‌شویم که اگرچه در شهر باربی‌ها زندگی می‌کند، اما با بقیه‌ی دوستانش فرق دارد. او به خاطر اینکه کامل و بی‌نقص نیست از این شهر اخراج می‌شود و برای همین هم تصمیم می‌گیرد به دنیای انسان‌ها بیاید تا شاید اینجا بتواند نشانی از خوشبختی بیابد. البته گفتنی است که باربی در این راه تنها نیست. کِن که علاقه‌ی زیادی به باربی دارد نیز او را در این راه همراهی خواهد کرد.

تاریخ انتشار فیلم سینمایی باربی

گرویگ و بامباک پس از پایان کار بر روی فیلم White Noise برای شبکه نتفلیکس به سراغ فیلم سینمایی باربی مارگو رابی رفتند. از همان ابتدا انتظار میرفت که فیلمبرداری این کار از اوایل سال 2022 آغاز شود و فیلم باربی مارگو رابی برای اکران در سال 2023 آماده شود.

ولید فیلم باربی مارگو رابی از مارس 2022 در استودیو برادران وارنر در انگلستان آغاز شد.

مراسم افتتاحیهٔ باربی در ۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۳ در لس آنجلس برگزار شد. این فیلم در ۱۳ ژوئیهٔ در لندن به نمایش درآمد. باربی در ۲۱ ژوئیهٔ در سینماهای ایالات متحده اکران شد.

تاریخ اکران باربی همزمان با اوپنهایمر ساختهٔ کریستوفر نولان بود. این دو فیلم به‌علت تفاوت در لحن و ژانر، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

باربی رکورد روز افتتاحیه را شکست

فیلم سینمایی «باربی» سومین ساخته سینمایی گرتا گرویک و محصول کمپانی برادران وارنر رکورد فروش افتتاحیه چند سال اخیر را در سینمای هالیوود شکست.

فیلم سینمایی «باربی» با فروش 155 میلیون دلار رکورد فروش روز افتتاحیه را در تاریخ باکس آفیس آمریکای شمالی شکست و گرتا گرویگ به عنوان تنها فیلمساز زن تاریخ سینمای امریکا که توانسته این رکورد را ثبت کند. پیش از این در سال 2019 و قبل از همه گیری ویروس کرونا فیم «کاپیتان مارول» توانسته بود در روز افتتاحیه فروش 153 میلیون دلاری را در سالن‌های آمریکای شمالی ثبت کند. نکته شایان توجه این است که فیلم سینمایی «باربی» همزمان با «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان اکران شده است ولی فیلم «اوپنهایمر» به فروش 80 میلیون دلار در روز افتتاحیه رضایت داده است. مارگو رابی بازیگر شخصیت «باربی» چند روز پیش از اکران این فیلم اعلام کرده بود که فیلم «باربی» به فروشی بیش از یک میلیارد دلار دست پیدا خواهد کرد و یکی از پر فروش ترین فیلم‌های سینمای هالیوود در سال‌های اخیر خواهد شد.

آیا فیلم باربی برای کودکان مناسب است؟

صنعت مد در دنیا از ابزارهای مختلفی برای ایجاد حس هماهنگی و نفوذ در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌کند. از گذشته مجموعه انیمیشن‌های باربی تلاش کردند نوعی از پوشش و حتی تناسب اندام را در میان دختران همه‌گیر کنند که همین موضوع باعث شده است تا بارها و بارها مورد انتقاد نهادها و سازمان‌های حمایت از حقوق کودکان قرار گیرد. هرچند تماشای چنین فیلمی با این همه از انگار‌های مبتنی بر مد توصیه نمی‌شود، اما سازندگان این فیلم معتقدند تصویری متفاوت ارائه داده‌اند و باربی ‌آنها برای نسل جدید الهانم‌بخش است و نه گمراه‌کننده. با این‌حال توصیه ما این است که این فیلم بدون حضور والدین به نمایش درنیاید.

فیلم باربی barbie و ۷ نکته جالب که باید درباره‌اش بدانید!

  1. بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های فیلم Barbie این است که گرتا گرویگ آن را کارگردانی می‌کند. او که پیش از این فیلم‌های موفق لیدی برد (۲۰۱۷) و زنان کوچک (۲۰۱۹) را در کارنامه‌اش ثبت کرده، با سبک به‌خصوص کارگردانی‌اش شناخته می‌شود. گرویک اغلب مضامین فمینیستی و تجربه‌ها و دیدگاه شخصی‌اش را به نمایش می‌گذارد. بنابراین، این عناصر متمایز، برداشتی جدید و تازه به فیلم سینمایی باربی خواهند داد. برای مثال می‌شود به طرح و تیزر این فیلم اشاره کرد که مشخص می‌کند باربی فیلمی را به بینندگان خود ارائه می‌دهد که انتظارهای ما را زیر سوال می‌برد و ممکن است از آن دنیای صورتی و شکننده فاصله داشته باشد. به همین ترتیب، مشخص می‌شود که یکی از اشاره‌های این فیلم، نیاز به تحلیل تاثیر فشارهای جامعه بر دختران نوجوان است.
  2. یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی فیلم جدید باربی بازیگران آن است. مارگو رابی که نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند، بدون تردید گزینه مناسبی برای قهرمان فیلم است. ماجرا فقط زیبایی او نیست (ضمن اینکه نمی‌شود انکار کرد که او بسیار شبیه به یک باربی واقعی است)، حقیقت این است که او علاوه بر جذابیت ظاهری از توانمندی خوبی در بازیگری برخوردار است که این را در فیلم‌های قبلی‌اش ثابت کرده است. بنابراین او را برای نقش باربی نه تنها کافی که حتی زیادی هم هست. رایان گاسلینگ هم همینطور. اگرچه انتخاب او برای نقش کن با برخی انتقادهای آنلاین روبه‌رو شد، اما هیجان او برای فیلم و تعهدش به این نقش گویای این موضوع است که او انتخاب درستی است.
  3. نکته جالب دیگری که درباره فیلم سینمایی جدید باربی وجود دارد این است که گرویگ این فیلمنامه را به کمک همسرش نوآ بامباک نوشته و آن‌ها از تمام خلاقیت خود برای تولید این اثر استفاده کرده‌اند. همین باعث شده تا با فیلمی هیجان‌انگیز طرف باشیم. آنچه درباره – فیلم جدید باربی ۲۰۲۳ مسلم است این است که این فیلم برای همه بچه‌ها نیست، بلکه برای بچه‌هایی است که با عروسک‌های باربی بزرگ شده‌اند.
  4. یکی دیگر از دلایل هیجان‌انگیز بودن فیلم، حضور چندین باربی و کن‌های متعدد است. اول از همه، این تعدد اجازه می‌دهد تا فیلم به‌طور کامل انواع عروسک‌های باربی را که در دسترس کودکان است، نمایش دهد. همچنین امکان معرفی کامل‌تر دنیای باربی را فراهم می‌کند، زیرا تغییرات باربی همه متفاوت به‌نظر می‌رسند و مشاغل و علایق متفاوتی دارند. به عنوان مثال، ما باربی روزنامه نگار (ریتو آریا)، باربی فیزیکدان (اما مکی) و حتی باربی رئیس جمهور (عیسی رائه) را داریم، بنابراین به سلیقه‌ها و افراد مختلف اجازه می‌دهیم خودشان و عروسک‌های باربی مورد علاقه‌شان را روی پرده سینما ببینند. علاوه بر این، گرتا گرویگ ثابت کرده که می‌تواند به‌خوبی با گروهی از بازیگران کار کند، همانطور که در آخرین کارگردانی‌اش برای فیلم زنان کوچک این مهم را ثابت کرد.
  5. همانطور که موسیقی یکی از جنبه‌های مهم انیمیشن باربی بود، حالا ممکن است یکی از دلیل‌های محکم برای دانلود فیلم جدید باربی نیز باشد. موسیقی این فیلم را هنرمندان مختلفی اجرا می‌کنند که صدای غالب بر آن توسط خوانندگان و ترانه‌سرایان زن اجرا می‌شود. مانند آوا مکس، چارلی ایکس سی ایکس، گیل و لیزو. مهم‌تر از همه، آهنگ اصلی و شناخته شده باربی گرل از گروه آکوا پخش نخواهد شد. بلکه این فیلم نسخه جدیدی از آهنگ باربی را با نام دنیای باربی، معرفی می‌کند که توسط نیکی میناژ، آیس اسپایس و آکوا اجرا می‌شود و هیجان بیشتری را در این فیلم به جریان می‌اندازد.
  6. در حالی‌که تا امروز چندین فیلم انیمیشن در مورد باربی ساخته شده، این اولین فیلم باربی است که به سبک لایو اکشن خواهد بود و به نظر می‌رسد که مراحل تولید آن بسیار زمان برده است. این سبک برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ انتخاب شد و سپس تغییرات مختلفی را در کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازیگران تجربه کرد. دیدن اینکه فریم‌های انیمیشنی در نهایت به تصاویر حقیقی با حضور بازیگران تبدیل می‌شود بسیار رضایت‌بخش است. به‌خصوص به لطف پالت رنگی سورئال آن هم در طراحی صحنه و هم لباس‌هایی که فضای باربی را شبیه سرزمین افسانه‌ها می‌کند و انگار مستقیم از رویاهای کودکی بیرون می‌آید. جالب اینجاست که لباس‌های فیلم توسط ژاکلین دوران انجام شده که پیش از این طراحی لباس‌های فراموش نشدنی فیلم‌های آنا کارنینا (۲۰۲۱) و زنان کوچک را از او دیده‌ایم. او برای طراحی لباس‌هایش تا امروز نامزد هشت جایزه اسکار شده است.
  7. صورتی، صورتی و صورتی. هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از این نیست که بدانید در طول تولید فیلم باربی تمام رنگ‌های صورتی را به‌کار گرفته‌اند. چه چیزی در دنیا باربی‌تر از رنگ صورتی است؟ در طراحی صحنه فیلم هر آنچه را که می‌دانیم و دوست داریم از اسباب‌بازی‌های باربی ببینیم، دوباره خلق شده و مقابل دوربین قرار گرفته است. از نظر صحنه و فضا، باربی قصد دارد صحنه موسیقی دهه ۱۹۵۰ را با فضاهایی از نظر زیبایی شناختی جعلی اما از نظر احساسی معتبر بازسازی کند. در این طراحی صحنه خانه رویایی و نمادین باربی: نه تنها صورتی است، بلکه مصنوعی و زیبا است، مانند همه چیز در باربیلند.

همه حاشیه‌های فیلم باربی

مارگو رابی در مورد این فیلم در مصاحبه‌ای با «هالیوود ریپوتر» گفته است: «مردم تا اسم من میاد میگن او… مارگو داره نقش باربی رو بازی می‌کند، می‌دونم قرار چطوری باشه؛ اما هدف ما اینه که دقیقاً یه چیزی رو بسازیم که کاملاً متفاوت باشه؛ می‌خواهیم چیزی بسازیم که حتی خود آدما هم ندونن که می‌خواستنش.»

ملاقات با باربی و کِن

همان‌طور که اشاره شد مارگو رابی و رایان گاسلینگ به‌ترتیب نقش‌های اصلی باربی و کن (عاشق دلخسته باربی) را در این فیلم بازی می‌کنند. اگر کمد لباس‌های شخصیت مارگو رابی در «گرگ وال استریت» (مارتین اسکورسیزی) را بشود مبنایی برای جهان باربی در نظر گرفت – بر اساس پیرنگی که شایعه‌اش پخش شده – باید منتظر یک باربی کاملاً صورتی‌پوش باشیم که از دنیای عروسکی و فانتزی خود می‌گریزد تا واقعیت را تجربه کند.

تجربه تازه سیمو لیو پس از «شانگ-چی»

فوریه ۲۰۲۱ بود که حضور سیمو لیو در درامدی (درام-کمدی) «باربی» به‌طور رسمی اعلام شد. او به «ونیتی فِر» گفت که پس از موفقیت فیلم ابرقهرمانی مارول «شانگ-چی و ده حلقه» (Shang-Chi and the Ten Rings) نمی‌خواست دوباره در نقش مشابهی برای بازی انتخاب شود: «فکر کردم اگر خودم به فکر نباشم و نقش متفاوتی را انتخاب نکنم، با همین شمایل شانگ-چی شناخته خواهم شد. من هنوز تا حد زیادی احساس می‌کنم در هالیوود یک غریبه‌ام… البته دارم به این نتیجه می‌رسم که لازم نیست به کسی یا خودم ثابت کنم که شایسته شرایط فعلی‌ام هستم…»

کیت مک‌کینِن و همبازی‌اش در «مثل بمب»

مک‌کینن که در «مثل بمب» (Bombshell) با مارگو رابی همبازی بود، دوباره در «باربی» کنار او قرار می‌گیرد. رابی در گفت‌وگویی اشاره کرده بود که آن‌ها خیلی زود با هم ارتباط برقرار کردند: «همبازی شدن با کیت خیلی مفرح بود و شیمی ما بلافاصله و خیلی راحت شکل گرفت. او خیلی بداهه عمل می‌کند و واقعاً بامزه است. او بسیار بااستعداد است و در کل، آدم معرکه‌ای است. می‌توانم یک ساعت درباره این موضوع صحبت کنم که چه‌قدر کیت را دوست دارم.»

ویل فرل هم روی «عرشه» است!

این ستاره کمدی افسانه‌ای، همین ماه گذشته (در آوریل) اعلام کرد که به ترکیب بازیگران «باربی» ملحق شده است؛ و البته این موضوع را هم تأیید کرد که نقش مدیرعامل یک کمپانی تولید اسباب‌بازی را بازی می‌کند. شایعه شده که این کمپانی از روی «متل» الگوبرداری شده است. در هر حال به نظر می‌رسد ویل فرل پس از «اِلف» (Elf) دوباره پا به بازار اسباب‌بازی می‌گذارد!

انتخاب «نویدبخش» امرالد فنل

اگرچه هنوز پیرنگ و داستان «باربی» مشخص نیست اما حضور امرالد فنل در ترکیب بازیگران «باربی»، روی کاغذ هم یکی از انتخاب‌های هوشمندانه سازندگان فیلم به شمار می‌رود. اغلب سینمادوستان فنل را با نویسندگی و کارگردانی «زن جوان نویدبخش» (Promising Young Woman) و جایزه اسکاری می‌شناسند که او برای فیلم‌نامه اریژینال خود دریافت کرد. البته امرالد فنل بازیگر هم هست و تازه‌ترین نقشی که ایفا کرده در سریال «تاج‌وتخت» (The Crown) و نقش کامیلا پارکر بولز است. او این روزها به عنوان نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان درگیر دو فیلم بلند است که یکی از آن‌ها، فیلم ابرقهرمانی «دی‌سی کامیکز» با عنوان «زاهانا» (Zahanna) است.

ایسا ری هم تأثیرش را خواهد گذاشت

ری که یکی از دو خالق سریال تحسین‌شده و برنده جایزه «اچ‌بی‌او» با عنوان «متزلزل» (Insecure) است، پس از فصل آخر این سریال کمدی درام – که در آن بازی هم می‌کرد – به ترکیب بازیگران «باربی» اضافه شد. البته هنوز هیچ خبر یا شایعه‌ای درباره نقش او شنیده نشده است. ایسا ری که نامزدی جایزه امی را هم در کارنامه دارد، این روزها در سریال جُنگی «اپل تی‌وی پلاس» با نام «غریو» (Roar) بازی می‌کند و بعدش هم قرارست در فیلم «انتقام» (Vengeance) به نویسندگی و کارگردانی بی.جِی. نووَک ظاهر شود.

مروری بر باربی‌های امروزی!

جالب این‌که «باربی» این روزها علاقه‌مندان بیش‌تری دارد و کمپانی‌های «متل» و «مترو گولدوین مِیِر» در ماه ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کردند که لینا دانِم نیز در حال نویسندگی و کارگردانی فیلمی است با بازی لی‌لی کالینز در نقش اصلی. دانم به نقل از «ددلاین» گفته است: «شرکت اسباب‌بازی‌سازی «پالی پاکت» ساعت‌های بی‌شماری از خیال‌پردازی را در کودکی برای من به ارمغان آورد و دنیای کوچکی از جادو و داستان‌گویی را برایم به وجود آورد. پس خیلی شاعرانه است که پرداختن به چنین ایده‌هایی را در مقام کارگردان و در همکاری با لی‌لی کالینزِ فوق‌العاده، رابی برنر، متل و مترو گولدوین میر در سینما تجربه کنم… من خیلی هیجان‌زده‌ام که هم می‌توانم عشقم به این محصولات و دارایی‌های تاریخی را نشان بدهم و هم باور عمیق و دیرینه‌ام به این موضوع را که زنان جوان به فیلم‌های بازیگوشانه و هوشمندانه‌ای نیاز دارند که بدون تمکین با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.»

گفتنی است این‌ها تنها پروژه‌های «مَتل فیلمز» نیستند و این کمپانی، «دختر آمریکایی»، «بارنی»، «هات ویلس»، «یوان‌او» و «اربابان کیهان» را هم در دست تولید دارد.

درباره آلبوم موسیقی باربی

در حالیکه در ابتدا گفته شده بود آهنگ کلاسیک دختر باربی از گروه دانمارکی آکوآ، پخش نمی‌شود. اما با ورود نیکی میناژ و آیس اسپایس برای اجرای نسخه تازه‌ای از این آهنگ موفق، این تصمیم تغییر کرد. این آهنگ بصورت رسمی در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳ به شکل آنلاین منتشر شد. دوآ لیپا که همچنین نقشی فرعی در فیلم به عهده دارد، آهنگی اورجینال با عنوان Dance the Night برای فیلم ضبط کرد که به اختصار در انتهای اولین تریلر فیلم شنیده می‌شود. این هنرمند رسما در ۲۲ مه اعلام کرد که این تک آهنگ در ۲۶ مه منتشر می‌شود. در یک ژوئن، دومین تک آهنگ فیلم، WATATI از کارول جی (به همراه الدو رنکس)، منتشر شد. سومین تک آهنگ به نام Angel از پینک‌پانترس، پنجمین آهنگ با نام Speed Drive از چارلی ایکس‌سی‌ایکس و شمشین آهنگ با عنوان Barbie Dreams از گروه فیفتی فیفتی، به ترتیب در ۹ و ۳۰ ژوئن و ۶ ژوئیه، عرضه شدند.

آلبوم موسیقی متن فیلم باربی همچنین شامل‌ آهنگ‌هایی از ایوا مکس، دومینیک فیک، گیل، هایم، کالی، خالید، لیزو، تیم ایمپالا و د کید لروی، می‌شود. موسیقی متن فیلم همچنین شامل آهنگی از خود رایان گاسلینگ به نام I’m Just Ken است. این آهنگ در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ منتشر شد. در ۶ ژوئیه اعلام شد که برنده جایزه اسکار و گرمی، بیلی آیلیش آهنگی با عنوان What Was I Made For? برای فیلم ساخته است. این آهنگ نیز در ۱۳ ژوئیه در دسترس قرار گرفت.

پوستر فیلم باربی 2023

پوستر فیلم باربی 2023

تیزر فیلم باربی 2023

بیوگرافی بازیگران فیلم باربی 2023

فیلم باربی با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ به روی پرده رفت. مارگو رابی در فیلم Barbie نقش اصلی را برعهده دارد. او این فیلم را “پروژه‌ای با تجربیات فراوان” خواند و در مصاحبه‌ای گفت: “این فیلم ارتباطات نوستالژیک بسیاری دارد. اما همراه با آن راه‌های هیجان‌انگیزی نیز برای پرداختن بدان وجود دارد. مردم عموما عبارت “باربی” را می‌شنوند و با خود می‌گویند من می‌دانم این فیلم قرار است چطور باشد. اما سپس نام گرتا گرویگ را به عنوان نویسنده و کارگردان می‌شنوند و می‌گویند اوه، خب، شاید هم نمی‌دانم …”.

مارگو رابی در نقش باربی

مارگو رابی (Margot Robbie) بازیگر و تهیه‌کننده جذاب و دلربای استرالیایی است. مارگو متولد 2 جولای 1990، برابر با 11 تیر 1369، در کوئینزلند است و از 18 سالگی وارد دنیای بازیگری شد. او بازیگری را با سریال استرالیایی همسایه‌ها، در سال‌های 2008 تا 2011، آغاز کرد. مارگو در سال 2013 با فیلم گرگ وال استریت به شهرت رسید.

مارگو رابی یکی از زیباترین، تاثیرگزارترین و گران قیمت‌ترین بازیگران زن دنیا است که افتخارات بسیاری کسب کرده است. او برای فیلم I, Tonya (2017) و فیلم Bombshell (2019) نامزد جایزه اسکار شد. او بازیگر نقش هارلی کوئین در فیلم‌های DC، ازجمله فیلم Birds of Prey (2020) و فیلم The Suicide Squad (2021) است. مارگو را در فیلم روزی روزگاری در هالیوود نیز در نقش شارون تیت دیدیم.

مارگو رابی در نقش باربی

رایان گاسلینگ در نقش کن

رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) بازیگر کانادایی متولد 12 نوامبر 1980 (21 آبان 1359) در استان انتاریو است. او بازیگری را به عنوان یک بازیگر کودک از سال 1993 آغاز کرد. گاسلینگ در سال 2004 با فیلم عاشقانه The Notebook به شهرت و محبوبیت رسید. وی تا کنون دو بار، برای فیلم Half Nelson (2006) و فیلم La La Land (2016)، نامزد جایزه اسکار شده است.

اگر قصد دارید به تماشای فیلم‌های این بازیگر موفق بنشینید، پس از تماشای دو فیلم ذکر شده، از فیلم‌های روبرو نیز غافل نشوید: فیلم Blue Valentine (2010)، فیلم The Big Short (2015) و فیلم Blade Runner 2049 (2017). گاسلینگ در فیلم باربی جدید نقش کن را بازی خواهد کرد. انتقادات زیادی در رابطه با انتخاب او به عنوان شخصیت کن وجود داشت. بسیاری از افراد معتقد بودند که سن رایان گاسلینگ برای ایفای نقش کن بالاست. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟

رایان گاسلینگ در نقش کن

کیت مک‌کینون در نقش باربی عجیب و غریب

کیت مک‌کینون (Kate McKinnon) بازیگر، کمدین و نویسنده آمریکایی است. وی متولد 6 ژانویه 1984 (16 دی 1362) در نیویورک است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2004 آغاز کرد. او بین سال‌های 2007 تا 2010 در مجموعه کمدی The Big Gay Sketch Show حضور داشت و به واسطه آن شناخته شد. اخیرا نیز کیت را در فیلم The Spy Who Dumped Me (2018)، فیلم Bombshell (2019) و فیلم The Bubble (2022) دیده‌ایم. او در مینی‌سریال Joe vs. Carol (2022) نیز نقش کارول بسکین را داشت.

کیت مک‌کینون تا کنون 9 بار نامزد جایزه ای ساعات پربیننده شده و 2 بار، در سال‌های 2016 و 2017، این جایزه را کسب کرده است.

کیت مک‌کینون در نقش باربی عجیب و غریب

الکساندرا شیپ در نقش باربی نویسنده

الکساندرا روث شیپ (Alexandra Ruth Shipp)، بازیگر و خواننده، متولد 16 جولای 1991 (25 تیر 1370) در ایالت آریزونا آمریکا است. او بازیگری را از سال 2009 آغاز کرد و با نقش عالیه در فیلم Aaliya: The Princess of R&B در سال 2014 و نقش کیمبرلی وودراف در فیلم Straight Outta Compton (2015) شناخته شد.

از دیگر نقش‌آفرینی‌های قابل توجه او می‌توانیم به نقش استورم در مجموعه فیلم‌های X-Men، نقش ابی سوسو در فیلم عاشقانه-کمدی Love, Simon (2018) و نقش سوزان ویلسون در فیلم درام-موزیکال tick, tick …BOOM! (2021) اشاره کنیم.

الکساندرا شیپ در نقش باربی نویسنده

تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023

تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023 تصاویر بازیگران فیلم باربی 2023

نقد و نمرات فیلم باربی 2023

فیلم سینمایی باربی مارگو رابی و رایان گاسلینگ پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. در روز اول اکران عمومی، این فیلم امتیاز 7.8 را از کاربران سایت IMDb دریافت کرد. این در حالیست که در سایت راتن تومیتوز با رأی مثبت 89 درصدی منتقدان مواجه شد و در متاکریتیک نیز از مجموع نظرات 57 منتقد، میانگین امتیاز 81 از 100 را دریافت کرد. در ادامه برخی از نقدهای مربوط به لایو اکشن باربی 2023 را مرور خواهیم کرد.

Observer / امیلی زملر: 100

به طرز مسری‌ای لذت‌بخش است. حتی برای آن دست افرادی که از فیلم‌های سطح پایین‌تر و صورتی‌رنگ دوری می‌کنید. گرویگ تعادلی بین هوس بی‌اندازه، انسانیت عمیق و سعادت کمدی برقرار کرده است. خنده‌دار است، شما را به گریه می‌اندازد و تقریبا شبیه یک شورش است.

BBC / نیکلاس باربر: 100

شای موضوع فیلم باربی ۲۰۲۳ درباره عروسکی باشد که در مقیاس بزرگی به تولید انبوه رسیده، اما این فیلم کلیشه‌ها را کنار می‌گذارد.

The Wrap / توماریس لفلی: 92

به لطف قوه تخیلی گرویگ، فیلم سینمایی باربی 2023 پلاستیکی نیست. فوق‌العاده است.

Uproxx / مایک رایان: 90

راستش فیلم سینمایی باربی 2023 مرا حیرت‌زده کرده است و واقعا دلم می‌خواهد گزارش تمام جلسات گرویگ با کمپانی متل (سازنده باربی) را بخوانم.

Screen Rant / تاتیانا هالندر: 90

تمام جزئیات فیلم سینمایی باربی 2023 با جذابیت زیاد و بینش شخصی ساخته شده است. درست مثل عروسک باربی، این فیلم هم می‌داند چطور دیگران را راضی کند.

USA Today / برایان تروت: 88

فیلم باربی ۲۰۲۳ کاوشی روشنگر از انسانیت، معنای زندگی و ناهماهنگی شناختی از زنی که در دنیای مدرسالار زندگی می‌کند است و در کنار آن قلبی بزرگ و استایلی قابل توجه دارد.

We’ve Got This Covered / ساندیپ ساندهو: 70

فیلم پرفروش تابستانی گرتا گرویگ ارزش تماشا را دارد. اما مانند آثار قبلی این کارگردان در داستان‌سرایی موفق نیست.

The Wall Street Journal / کایلی اسمیت: 50

فیلم باربی ۲۰۲۳ الگویی است برای اینکه چطور یک فیلم هالیوودی عامه‌پسند نسازیم!

امتیازهای سایت های سینمایی به فیلم باربی

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایتمیانگین امتیاز
IMDB۷.۵ از ۱۰
کاربران متاکریتیک۵.۱ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز۸۹ درصد بر اساس ۳۹۷ نقد
کاربران راتن تومیتوز۸۶ درصد
منتقدان متاکریتیک۸۰ درصد براساس ۶۷ نقد
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا