اخبار بازیگرانسریال ایرانی

«عشق کوفی» سریال محرمی شبکه سه شد | پخش از ۲۹ تیرماه

سریال عشق کوفی که قرار است از 29 تیرماه هر هفته پنجشنبه و جمعه روی آنتن شبکه سه سیما برود، به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌ کنندگی سعید سعدی تولید شده است. اینجا خبرهای مربوط به سریال عشق کوفی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال عشق کوفی منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال عشق کوفی چه کسی است؟

سریال عشق کوفی توسط حسن آخوندپور کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال عشق کوفی چیست؟

سریال عشق کوفی قرار است روایتگر یک عشق در کوفه سال 61 هجری قمری باشد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع) ادامه پیدا کند.

اسامی بازیگران سریال عشق کوفی در نقش های اصلی چیست؟

شبنم قربانی، سعید شریف، لعیا زنگنه، نادر سلیمانی، نادر فلاح، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی و … بازیگران سریال عشق کوفی را تشکیل می‌دهند.

معرفی سریال عشق کوفی

نام سریالعشق کوفی
کارگردانحسن آخوندپور
نویسندگانفائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی
تهیه کنندهسعید سعدی
تاریخ انتشار29 تیرماه 1402
تعداد قسمت ها15 قسمت
شبکه پخششبکه سوم سیما

لیست بازیگران سریال عشق کوفی

  • شبنم قربانی
  • سعید شریف
  • لعیا زنگنه
  • نادر سلیمانی
  • نادر فلاح
  • سوگل طهماسبی
  • مریم کاویانی
  • مهسا مهجور
  • محمد اشکان فر
  • مژگان اخلاقی
  • جمال الدین بیات
  • معصومه زینتی صافی،
  • احسان محسنی کیاسری
  • عمار تفتی
  • سیدجواد هاشمی
  • ثریا قاسمی

لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی

عوامل سریال عشق کوفی

  • کارگردان: حسن آخوندپور
  • نویسندگان: فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی
  • تهیه کننده: سعید سعدی
  • مدیر فیلمبرداری: ایرج عاشوری
  • مدیر صدابرداری: محمد شیوندی
  • طراح صحنه: حبیب کریم زاده
  • طراح لباس: آزاده قوام
  • طراح گریم: سیدجلال موسوی
  • تدوین: مهدی سعدی
  • مدیر هنری: عباس بلوندی
  • موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست
  • مدیر تولید: جواد سلیمانی
  • جلوه‌ های بصری: محمد برادران
  • دستیار اول کارگردان: محسن کریمیان
  • صداگذار: عرفان یزدی
  • برنامه‌ ریز: سحر جزایری
  • منشی صحنه: سمانه دالوند
  • عکاس: امین مرادی راد
  • فیلم پشت صحنه: محمد امین سعدی

صحبت های سعید سعدی تهیه کننده ی سریال عشق کوفی

سعید سعدی در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی مسئله ساخت «عشق کوفی» مطرح شد، گفت: بحث تولید این سریال اردیبهشت سال گذشته مطرح شد؛ مقدمات کار را با دوست دیگری پیش برده بودند و پس از انصراف ایشان در مرحله پیش تولید من به گروه پیوستم.

تهیه کننده «عشق کوفی» ادامه داد: تصویربردای سریال بیش از ۷ ماه به طول انجامید و در لوکیشن‌های شهرک غزالی، شهرک سینمای دفاع مقدس، شهرک نور و آبادان انجام شد.

وی در توضیح سختی‌ها و چالش‌های تولید این اثر تصریح کرد: اساسا کار تاریخی سختی‌های خودش را دارد و جور کردن امکانات و تسهیلات برای آن سخت و زمان بر است و این موارد باعث می‌شود کار کندتر پیش برود. «عشق کوفی» کاری خاص و ویژه است چرا که سراغ موضوع عاشورا رفته و همین حساسیت‌های مختص خود را پیش می‌آورد؛ از سویی این اثر نیاز جامعه فعلی ما است و اساسا باید با ساخت سریال‌های متعدد و متنوع عاشورایی به شهبات پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر باید بیش از پیش سراغ این داستان‌ها و موضوعات برویم؛ مردم جامعه ما شیعه و مسلمان هستند که شناخت تاریخ بریشان جذاب و جالب است و همین موضوع دلیل دیگری است که تاکید دارد که باید به این موضوعات بپردازیم.

وی در توضیح چرایی انتخاب بازیگران غیرچهره (سعید شریف، شبنم قربانی) برای برخی نقش‌های اصلی این سریال بیان کرد: با توجه به حساسیتی که روی کار وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در کنار بازیگران مطرح، برای دو نقش اصلی «عشق کوفی» از بازیگران غیرشناخته شده استفاده کنیم که هم چهره‌های جدیدی را به مخاطب معرفی کنیم و هم این که مخاطب ذهنیت و تصویر نوستالژیکی از این بازیگران نداشته باشد و در نهایت شفافیت بیشتری برای ایفای نقش حاصل شود تا اثرگذاری نقش کمتر نشود.

تهیه کننده «عشق کوفی» ادامه داد: البته سعید شریف و شبنم قربانی هم تئاتر کارکرده بودند و هم سابقه حضور در کار‌های تصویری دیگری را داشتند؛ منتها صرفا نقشِ یک بازی نکرده بودند. شخصا معتقدم نیاز داریم از بازیگران جوان و چهره‌های جدید استفاده کنیم و این کار به صنعت تولیدات تصویری یاری می‌رساند چرا که فیلمسازان و عوامل می‌توانند با دست بازتری دست به انتخاب بازیگران بزنند. تلویزیون مخاطبان خاص و ثابتی دارد به همین دلیل از این منظر می‌تواند در شناخت بازیگران جدید و معرفی آنان نقش بسزایی داشته باشد.

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که چطور بازیگرانی مانند لعیا زنگنه را که مدتی با تلویزیون همکاری نداشتند، راضی کردید، بیان کرد: ایشان و برخی از دوستان مدت‌ها بود که از تلویزیون دور بودند و با استفاده از ارتباطاتی که وجود داشت به این اثر دعوت شدند. خود فیلمنامه و این که بازیگران در این ژانر کار نکرده بودند هم برایشان اهمیت داشت و علاقمند بودند تا در نقشی جدید حضور پیدا کنند.

سعدی در پاسخ به این که تا چه حد نسبت به موفقیت «عشق کوفی» خوشبین است، گفت: باتوجه به فضای سریال احساس می‌کنم که مخاطب از آن راضی باشد. فیلمنامه، کارگردانی، ترکیب بازیگران، زاویه نگاه قصه و خود سوژه از جمله عواملی است که می‌تواند «عشق کوفی» را در کانون توجه قرار دهد.

معرفی سریال عشق کوفی

سریال عشق کوفی، مجموعه ای تاریخی به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی است که به مناسبت ماه محرم ساخته شده و پخش می شود.سریال «عشق کوفی» یکی از محصولات جدید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در شهرک غزالی ضبط خود را آغاز کرد

لوکیشن‌های اصلی سریال «عشق کوفی» در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران (زنده یاد علی حاتمی) تصویربرداری و حدود ۷۵ درصد کار در دکور‌های مختلف آن جا انجام شده است. بخشی از لوکیشن‌های این سریال در شهرک سینمایی نور و حدود ۱۵ درصد کار هم در شهر آبادان فیلمبرداری شده است.

لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی

خلاصهٔ داستان سریال عشق کوفی

وقایع این سریال در سال ۶۱ هجری قمری اتفاق می‌افتد و در آن شاهد روایتی از عشق پسری کماندار به نام هلال از خاندان علوی و دختری نازپرورده به نام نائله از خاندان عثمانی هستیم که درگیر مسائل سیاسی و مذهبی دوران می‌شود. داستان در زمان ورود مسلم بن عقیل به کوفه و حوادث کربلا رخ می‌دهد.

خلاصهٔ داستان سریال عشق کوفی

زمان پخش سریال عشق کوفی

این سریال تاریخی در ۱۵ قسمت از 29 تیرماه همزمان با ایام محرم هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعت های یک و نیم بامداد، 9 و نیم صبح و 2 و نیم ظهر روز بعد خواهد بود.

حسین سلیمانی در سریال عشق کوفی

آیا سریال عشق کوفی در جذب مخاطب موفق خواهد بود؟

رسانه ملی بعد از ۱۳ سال، اثر جدید عاشورایی برای پخش آماده کرده است. سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری اثری فاخر و قابل‌توجه تلویزیون محسوب می‌شود. به‌غیراز کیفیت عالی و بالای این اثر هنری، عدم تولید سریال تاریخی – عاشورایی دلیل پخش مداوم آن، در این چند سال بوده است. حال باید دید سریال عشق کوفی چقدر می‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد؟

تهیه‌کننده این فیلم به موفق‌بودن سریال در جذب و جلب رضایت مخاطب بسیار امیدوار و خوش‌بین است. وی فضای احساسی سریال، فیلمنامه، کارگردانی، ترکیب بازیگران، زاویه نگاه قصه و خود سوژه فیلم را از عوامل درخور توجه سریال می‌داند که می‌تواند “عشق کوفی” را در کانون توجه قرار دهد.

درعین‌حال از دو بازیگر غیر چهره در نقش اصلی فیلم استفاده شده است. سعدی تهیه‌کننده این سریال علت این انتخاب را معرفی چهره‌های جدید به مخاطب اعلام می‌کند. ایشان در ادامه بیان می‌کند: “به دلیل حساسیتی که روی کار وجود داشت، به این نتیجه رسیدیم که در کنار بازیگران مطرح، از دو نقش غیرمطرح در نقش اصلی استفاده کنیم تا مخاطب ذهنیت و تصویر نوستالژیک از این بازیگران نداشته باشد.”

آنالیز قسمت اول و دوم سریال تاریخی مذهبی عشق کوفی

«عشق کوفی» همزمان با شروع ماه محرم از شبکه سه شروع شد. این مجموعه، طلسم ساخته نشدن سریال‌های تاریخی عاشورایی پس از «مختارنامه» را شکست، حالا باید منتظر ماند و دید که این مجموعه که قرار است به شکل هفتگی روی آنتن برود تا چه اندازه موفق خواهد بود. در ادامه از دو منظر محتوا و ساختار قسمت اول و دوم این سریال را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

محتوا | داستان «عشق کوفی» از جایی شروع شد که دختری به‌نام نائله (شبنم قربانی) مورد توجه راهزن‌ها قرار می‌گیرد. هلال (با بازی سعید شریف) به‌عنوان کماندار قافله، جان او را نجات می‌دهد و در نهایت مشخص می‌شود قرار بوده است این دختر به ازدواج شمر درآید؛ حال آن‌که خود همسر داشته است! این افتتاحیه برای یک سریال تاریخی، خوب و متفاوت است که نویسندگان (فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی) از آن بهره بردند تا مخاطب را درگیر قصه کنند. در دو قسمت ابتدایی «عشق کوفی» ذهن مخاطب بیشتر معطوف به این اتفاق و حواشی پس از آن است و در کنارش ماجرای وضعیت علویان در شهر کوفه، خلافت یزید در شام و… روایت می‌شود. رد و بدل شدن نگاه عاشقانه میان نائله و هلال خبر از پررنگ شدن خط عشقی سریال در قسمت‌های بعد می‌دهد. طبعا سهم روایت تاریخی هم بیشتر خواهد شد.

ساختار | در کارنامه حسن آخوندپور ساخت فیلم کوتاه، تله‌فیلم و فیلم سینمایی وجود دارد و «عشق کوفی» نخستین تجربه او در سریال‌سازی است. این کارگردان در خلق فضایی تاریخی موفق عمل کرده و مخاطب به‌راحتی در حال و هوای شهر کوفه در سال 61 هجری قرار می‌گیرد. ریتم روایت داستان در دو قسمت ابتدایی بالا بوده و اگر با همین شیوه پیش برود، مخاطب شاهد یک سریال درخور خواهد بود. شگفتانه قسمت‌های ابتدایی «عشق کوفی» شمایل متفاوت نادر سلیمانی، حسین سلیمانی و لعیا زنگنه است که برای نخستین‌بار در جلد شخصیت‌های تاریخی آن‌هم از نوع عرب کوفی رفته‌اند. عملکردشان در بدو شروع موفق بود و باید منتظر قسمت‌های بعدی ماند. شبنم قربانی و سعید شریف اولین‌بار است نقش اصلی بازی می‌کنند و به‌نظر می‌رسد کارگردان بیهوده به آن‌ها اعتماد نکرده. این دو می‌توانند جزو برگ برنده‌های «عشق کوفی» باشند.

سریال عشق کوفی جز10 محتوای پرمخاطب تلوبیون

در آیکون «پربازدیدترین‌های یک ماه اخیر» تلوبیون، قسمت های اول، چهارم، سوم،دوم و پنجم این سریال دیده می شود. رتبه اول در اختیار ویدئویی از مسابقه «بگو بخند» است که با عنوان «به مراسم عقد گلزار هم رحم نکردن!» حدود یک ماه پس از بارگذاری در تلوبیون 277953 بار دیده شده. پس از آن قسمت اول «عشق کوفی» که 29 تیر روی آنتن شبکه سه رفت، با 141788 بازدید قرار دارد. قسمت یازدهم «بازپرس» شبکه یک با 140901 بازدید در جایگاه سوم ایستاده است. 124700 آمار هم برای قسمت چهارم «عشق کوفی» ثبت شده و رتبه پنجم تلوبیون در اختیار قسمت نهم «بازپرس» با 119192 مشاهده است.

پنج محتوای پربازدید بعدی تلوبیون در یک ماه اخیر به این شرح است: قسمت چهاردهم «بازپرس»، قسمت سوم «عشق کوفی»، قسمت دوم «عشق کوفی»، قسمت ششم «بازپرس»، قسمت پنجم «عشق کوفی» و قسمت آخر «نیکان».

پوستر سریال عشق کوفی

طراحی پوستر «عشق کوفی» را احسان حسینی را برعهده داشته است و سروش خطایی عکاسی پوستر را انجام داده است.

پوستر سریال عشق کوفی

تیزر سریال عشق کوفی

 

تصاویر و گریم بازیگران سریال عشق کوفی

شبنم قربانی در سریال عشق کوفی لعیا زنگنه در سریال عشق کوفی نادر سلیمانی فر در سریال عشق کوفی سعید شریف در سریال عشق کوفی حسین سلیمانی در سریال عشق کوفی مریم کاویانی در سریال عشق کوفی نادر فلاح در سریال عشق کوفی محمد اشکان فر در سریال عشق کوفی مژگان اخلاقی در سریال عشق کوفی سوگل طهماسبی در سریال عشق کوفی

بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه بازیگر متولد سال ۱۳۴۴ در شهر تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون می باشد. او مدرک کارشناسی تئاتر را از دانشگاه تهران دارد، یک دوره کلاس آموزش نقاشی را هم گذرانده است.

لعیا زنگنه

شبنم قربانی

شبنم قربانی متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۸ در تهران است. او تحصیل کرده فوق دیپلم رشته کامپیوتر می باشد. او از ۲۸ سالگی فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد و هم اکنون بازیگری را دنبال می کند.

شبنم قربانی

حسین سلیمانی

حسین سلیمانی متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۳ در تهران است. او بازیگر سینما و تلویزیون ایران می باشد. وی در سن ۱۳ سالگی، با بازی در فیلم مهر مادری وارد دنیای سینما شد و برای بازی در این فیم از چند جشنواره بین‌المللی، جوایز و تقدیرنامه دریافت کرد.

حسین سلیمانی

نادر سلیمانی‌فرد

نادر سلیمانی‌فرد متولد ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ می باشد. ایشان بازیگر و صداپیشه ایرانی است.

نادر سلیمانی‌فرد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا