اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

معرفی و نقد و بررسی فیلم جنجالی پسر انسان

فیلم پسر انسان اثری خانوادگی اجتماعی به کارگردانی سپیده میرحسینی محصول سال 1400 است که در تیرماه 1402 بر روی پرده سینماها رفت و با موضوع متفاوت خود بسیار سر و صدا به پا کرد. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم پسر انسان و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم پسر انسان منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم پسر انسان چه کسی است؟

کارگردان فیلم پسر انسان سپیده میرحسینی می‌باشد.

خلاصه داستان و موضوع فیلم پسر انسان چیست؟

داستان فیلم پسر انسان درباره داستان زنی به نام آذر است که بعد از به دنیا آوردن دخترش تغییر جنسیت می دهد و او را در نقش پدر بزرگ می کند. حالا ۱۸ سال گذشته و…

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم پسر انسان چیست؟

لیلا زارع ، بهنام شرفی ، مجید پتکی ، پریا مردانیان و هادی افتخارزاده بازیگران اصلی فیلم پسر انسان هستند.

مشخصات فیلم پسر انسان

نام فیلمپسر انسان
کارگردانسپیده میرحسینی
تهیه کنندهسپیده میرحسینی و وحید دلیلی
نویسندهپناه خدایاری و سپیده میرحسینی
ژانرخانوادگی اجتماعی

دانلود رایگان فیلم پسر انسان

دانلود رایگان فیلم پسر انسان

دانلود فیلم پسر انسان، هنوز امکان پذیر نیست زیرا به تازگی اکران آن شروع شده است و دانلود قانونی فیلم پسر انسان یا دانلود رایگان فیلم پسر انسان بعد از پخش آن در شبکه نمایش خانگی امکان پذیر است.

لیست بازیگران سریال پسر انسان

  • لیلا زارع
  • بهنام شرفی
  • مجید پتکی
  • پریا مردانیان
  • هادی افتخارزاده
  • مریم اسفندیاری
  • پگاه آذر کمان

عوامل فیلم پسر انسان

  • کارگردان: سپیده میرحسینی
  • تهیه کننده: سپیده میرحسینی و وحید دلیلی
  • نویسنده: پناه خدایاری و سپیده میرحسینی
  • مدیر فیلمبرداری : شهرام نجاریان
  • طراحی و ترکیب صدا : بهروز معاونیان
  • صدابردار : فرزان معاونیان
  • آهنگساز : پیام آزادی
  • تیزر : نوید منصورقناعی
  • مدیر برنامه ریزی : یوسف طاهریان
  • منشی صحنه : پونه خامین
  • عکاس : پوریا نوری
  • موسیقی موزیک بند : اشکان نعیم
  • چهره پرداز : پروین نویدی
  • اصلاح رنگ و نور : سامان مجدوفایی
  • طراح لباس : مریم قاسمی
  • طراح صحنه : پگاه آذرکمان
  • طراح پوستر : طاها ذاکر
  • جلوه های ویژه : محمدمهدی سخنور ، مصطفی مطوری
  • مدیر امور مالی : سارا غفاری
  • گریم : مریم اسفندیاری
  • مجریان طرح و مدیران تولید : وحید دلیلی و سپیده میرحسینی

معرفی فیلم پسر انسان

فیلم پسر انسان یکی از جدیدترین آثار سینمای ایران به کارگردانی سپیده میرحسینی است که با موضوع متفاوت خود بسیار سر و صدا به پا کرده است و دارای ژانر خانوادگی و اجتماعی است. فیلم پسر انسان نخستین مرتبه در تیر ماه ۱۴۰۲ اکران گردید و پس از آن در چند جشنواره بین المللی از جمله جشنواره فیلم بلغارستان به نمایش درامده است.

پسر انسان اولین فیلم بلند سپیده میرحسینی محسوب می‌شود

این فیلم سینمایی مضمونی در رابطه با دگرجنسیتی و تطبیق جنسیت دارد. موضوعی که در کشور ما بسیار پرحاشیه است و تا کنون آنچنان که باید و شاید، پذیرفته نشده است.

زمان اکران فیلم پسر انسان

در مورد زمان پخش فیلم سینمایی پسر انسان باید گفت که بر اساس اعلام قبلی این فیلم سینمایی از تاریخ 7 تیر ماه 1402 در سینماهای گروه هنر و ترجمه شروع به اکران کرده است. از آنجایی که فعلاً فیلم سینمایی پسر انسان به صورت عمومی منتشر نشده است، اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست. مدت زمان فیلم پسر انسان نیز فعلاً مشخص نیست.

سپیده میرحسینی نیز پیش از نمایش این فیلم گفت: جای این سوژه در سینمای ایران خالی بود. البته که من تنهایی این کار را انجام ندادم و گروه خوبم در ساخت این فیلم همراهم بودند که باید از آن‌ها تشکر کنم.

او با تشکر از گروه سینمایی هنر و تجربه و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی که شرایط ساخت و نمایش این فیلم را فراهم کردند، تاکید کرد: به اکران رساندن یک فیلم کار بسیار سختی است. «پسر انسان» اولین فیلم سینمایی است که کارگردانی کردم و در این راه از وحید دلیلی، سرمایه‌گذار فیلم هم تشکر می‌کنم. او نظر مرا نسبت به حضور صنعت در سینما تغییر داد، چراکه از ابتدای کار تا امروز همراه و پشتیبان من بوده است.

داستان فیلم پسر انسان

پسر ا‌نسان، اولین فیلم سینمایی به کارگردانی سپیده میرحسینی است. او پیش از این اثر، چندین فیلم کوتاه را کارگردانی کرده و آثار خوبی از خود بر جای گذاشته است. اما حالا به سراغ تولید یک فیلم سینمایی بلند با داستانی پرحاشیه و بحث‌برانگیز رفته است. داستان فیلم پسر انسان در مورد زنی به نام آذر است که از نظر روحی دگرجنس است. او تمایلاتش را که برخلاف عرف جامعه بود، برای سال‌ها سرکوب کرده است. اما پس از به دنیا آوردن دخترش، تصمیم به تطبیق جنسیت می‌گیرد.

آذر، با وجود تمام سختی‌ها و مخالفت‌ها تصمیم به تطبیق جنسیت می‌گیرد. حالا او دخترش را در نقش یک پدر، بزرگ می‌کند. اما مشکلات اصلی آذر 18 سال بعد شروع می‌شود، زمانی که دخترش 18 ساله شده است. در طول این فیلم سینمایی با داستان زندگی آذر و دوستانش همراه می‌شویم و چالش‌هایی که آذر تجربه می‌کند را دنبال می‌کنیم. در بطن فیلم‌نامه نیز به مسائل دگرجنسیتی و تطبیق جنسیت اشاره شده است که برای فرهنگ‌سازی بسیار مفید می‌باشد. تماشای این فیلم سینمایی جذاب و درام را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

به نظر شما آذر موفق خواهد شد تا زندگی خود را کنترل کند؟! تصمیم آذر برای تطبیق جنسیت با چه موانعی مواجه شده است؟! باید به تماشای این فیلم سینمایی دیدنی بنشینیم تا پاسخ سوال‌هایمان را پیدا کنیم.

نقد و بررسی فیلم پسر انسان

پسر انسان، اولین اثر سینمایی بلند «سپیده میرحسینی» با سرمایه‌گذاری «وحید دلیلی» است که با سوژه‌ای جسورانه، متفکرانه و البته شوکه‌کننده در گروه هنر و تجربه به پرده‌ی سینما راه یافته است. در این فیلم بهنام شرفی، نقش یک مرد تراجنسیتی را ایفا می‌کند که برای ۱۸ سال، زندگی تازه‌ای را با هویتی جدید آغاز کرده است و گذشته‌ی خودش را از فرزند، همکاران و اطرافیانش پنهان کرده است.

«سپیده میرحسینی» که در آثار گذشته‌ی خود (فیلم‌های کوتاه) نشان داده بود که همواره به دنبال سوژه‌هایی خاص برای داستان‌سرایی است، این بار سراغ یکی از چالش‌برانگیز‌ین و بحث‌انگیزترین موضوع‌ها رفته و «پسر انسان‌» را با تمرکز بر موضوع، هویت و تطبیق جنسیت روایت کرده است. پسر انسان اثری است که به مخاطب خود یادآور می‌شود که هر کس، فارغ از هویت جنسی، در گام اول انسان است و به خاطر همین مشخصه‌ی «انسان بودن»، شایسته‌ی داشتن حق انتخاب برای تعیین هویت و معرفی خود به شکلی است که خودش تصمیم گرفته است. شاید به همین خاطر نیز بتوان اقدام مشترک سپیده میرحسینی و وحید دلیلی برای تهیه‌کنندگی این فیلم، آن‌هم با چنین سوژه‌ای را بسیار شجاعانه دانست.

نکته جالب این است که سرمایه‌گذار این فیلم، وحید دلیلی است که به همراه برادرش بزرگ‌ترین شبکه نمایندگی‌های مجاز خودرویی را در ایران دارند و از تجار موفق و معتبر این حوزه هستند. او پیش از این هم در حیطه فرهنگ و هنر به عنوان حامی حضور داشته است. دلیلی در این‌باره گفته بود که اعتقاد دارد سینمای ایران هنوز صنعتی نیست و دوست دارد که با فیلم «پسر انسان» به صنعتی شدن سینما کمک کند. چون صنعتی شدن سینماست که می‌تواند راه سینمای ایران را به عرصه بازارهای بین‌المللی باز کند و به سینمای ما رونق ببخشد. این درحالی‌ است که اکثر سرمایه‌دارانی که از خارج از حیطه هنر وارد سینمای ایران شده‌اند، بیشتر به سمت سینمای بدنه و فروش در بازار داخلی هستند.

داستان فیلم پسر انسان روایتگر مردی به نام اهورا است که با هویتی زنانه به نام آذر متولد شده و نزدیک به دو دهه‌ی گذشته، تصمیم به تطبیق جنسیت و هویت خود گرفته است، اما چالش اصلی فیلم، جامعه و اعضای خانواده‌ی اهورا هستند که همچنان هویت پیشین او را نپذیرفته‌اند و همچنان او را با «نام مرده‌» (Dead Name) «آذر» خطاب می‌کنند. اهورا در تمامی سال‌های زندگی‌اش هویت جنسی‌اش را از همگان پنهان کرده بود و حتی به دستور اعضای خانواده، تن به ازدواجی اجباری داده بود؛ تا اینکه روزگاری تصمیم می‌گیرد تا از همه‌ی افرادی که ظاهراً او را می‌شناختند دوری کند و پس از انجام فرایند تطبیق جنسیت، زندگی جدیدی را در کنار افرادی تازه آغاز کند؛ با این حال، گذشته‌ی اهورا قرار نیست او را رها کند، چرا که همچنان زندگی تازه‌ی او توسط گذشته‌اش تهدید می‌شود. اهورا با وجود گذراندن تمام دردها و رنج‌ها، همچنان با مشقت پنهان کردن گذشته‌‌ی خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.

«انسان‌ها اسرارشان را خیلی خوب پنهان می‌کنند!» فیلم‌ساز برای معرفی پسر انسان از این جمله‌ی معروف «رنه ماگریت» نقاش بلژیکی قرن ۱۹ استفاده کرده است. ماگریت این جمله را برای توصیف نقاشی خودش به کار برده بود که با نامی مشابه، یعنی «پسر انسان» شناخته می‌شود. علاوه بر عنوان، پوستر «پسر انسان» نیز به شکلی بصری سعی در معرفی مشخصه‌ی اصلی این اثر سینمایی با همان سبک و سیاق نقاشی ماگریت دارد. بی‌شک انتخاب هویت پنهان این نقاشی معروف و پیچیده برای معرفی فیلم، از جمله تحسین‌برانگیز‌ترین مشخصه‌های این اثر سینمایی است. ماگریت در سال 1964 این نقاشی را برای معرفی خودش خلق کرد، اما با قرار دادن یک سیب مقابل چهره‌ی خود، تلاش کرد تا مفهوم هویت و پنهان کردن آن را به چالش بکشد. فیلم پسر انسان نیز علاوه بر ادای دین به این اثر هنری، تلاش کرده تا با استفاده از همین ایده‌ی هوشمندانه ذهن مخاطب خودش را برای تماشای خود آماده کند. فیلم پسر انسان زمانی ادای دین خود را به اثر رنه ماگریت کامل می‌کند که سکانس‌ ابتدایی و پایانی خودش را دقیقاً به بازسازی نقاشی سرشناس با چهره‌ی ظاهراً شناخته شده‌ی اهورا، اما پنهان شده از درون اختصاص می‌دهد؛ مردی که دکمه‌های آستین پیراهنش را می‌بندد، ادکلنی مردانه را به خود می‌زند و در نهایت گره‌ی کروات خودش را صاف می‌کند؛ این سکانس نشان می‌دهد که اهورا در ظاهر به خواسته‌ی خود یعنی تطبیق جنسیت رسیده و حالا همانند یک مرد لباس می‌پوشد، اما در باطن، پس از انجام همه‌ی این کارهای مردانه که نشان‌دهنده‌ی هویت اصلی اهورا است، چهره‌ی مردی در آینه دیده می‌شود که مملو از اندوه و اضطراب است؛ اندوه و اضطرابی از جنس عدم پذیرفته شدن و البته ترس از دست دادن مهم‌ترین دارایی‌اش، یعنی عشق و علاقه‌ی دخترش! فیلم با تکرار این سکانس خاص در بخش ابتدایی و پایانی خود، تلاش می‌کند تا هویت سورئال خودش را که زیر داستانی صریح پنهان شده به نمایش بگذارد و برای چندین بار پیش‌فرض‌های مخاطبش را به چالش بکشد و از او دعوت کند تا بیشتر از آنچه توقع می‌رود، در مورد زندگی یک انسان با هویتی متفاوت تفکر کند. با این تفاسیر، فیلم پسر انسان به خاطر صراحت بی‌بدیلش در قلب داستان، ظاهرا اثری سورئال به نظر نمی‌رسد، اما باطن تلاش خود را کرده تا پیش‌فرض‌هایی که انسان امروزی از هویت جنسی دارد را به چالش بکشد و بر قدم‌گاه آثار کلاسیک این ژانر گام بردارد. هسته‌ی اصلی فیلم، بر محور داستانی پراحساس و آکنده از اندوه در مورد هویت جنسی می‌گردد؛ پسر انسان با صراحتی قابل تحسین به دنبال تصویر کشیدن روی تاریکی است که جامعه و انسان‌های درون آن به افراد دارای هویت جنسی متفاوت نشان می‌دهند.

فیلم پسر انسان تلاش دارد تا به مخاطب خود یادآور شود که پنهان کردن رازی بزرگ مثل هویت جنسی، تا چه‌ حد می‌تواند برای یک انسان دردناک و سخت باشد. «اهورا» مردی است که نزدیک به دو دهه، بزرگ‌ترین راز زندگی‌اش، یعنی گذراندن فرایند تطبیق جنسیت را از همه‌ی اطرافیانش، حتی فرزند خود پنهان کرده و زندگی جدید و متفاوتی را آغاز کرده است، اما ماجرا فقط به این راز بزرگ ختم نمی‌شود و سرگذشتی تازه و البته دلهره‌آور در انتظار او است؛ چرا که حتی با وجود حمایت‌های حقوقی، مدنی و قانونی در کشور، یک فرد تراجنسیتی همچنان با چالش‌هایی بزرگ، مثل عدم پذیرش توسط جامعه، همکارها و حتی اعضای خانواده مواجه است. فیلم در همان دقایق اول به مخاطب خود یادآور می‌شود که افراد تراجنسیتی از لحاظ قانونی و حقوقی پذیرفته شده‌اند، اما چالش اصلی این افراد، محدودیت‌هایی است که جامعه و انسان‌ها برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

شاید به همین دلیل بتوان کار پناه خدایاری و سپیده میرحسینی برای نویسندگی این اثر سینمایی را ستود؛ چرا که علاوه بر روایت داستانی متفاوت، پرحاشیه و مستقل، همچنان به شکلی متواضعانه دین خود را آثاری با سوژه‌های مشابه در سینمای ایران، همچون «آینه‌های روبرو» ادا کرده‌اند. در عین حال فیلم پسر انسان نه تنها در روایت داستان بحث‌انگیز خود، بلکه در اکثر دیالوگ‌ها و اکت‌های بازیگران خود نیز در تلاش است تا چالش‌ها و درد و رنج‌هایی که یک فرد تراجنسیتی در جامعه متحمل می‌شود را به مخاطب خود نشان دهد. بهنام شرفی به خوبی توانسته از پس ایفای احساسات یک مرد ترنس که سال‌ها سختی‌های عدم تطبیق جنسیت را به دوش کشیده برآید. او به خوبی توانسته مشقت‌های مردی تراجنسیتی که حالا به هویت اصلی‌اش رسیده اما همچنان با هراس و چالش فاش شدن گذشته‌اش مواجه شده را نشان دهد و به شکلی خاص و منحصر به فرد بر مخاطب خود تاثیر بگذارد.

شاید بتوان یکی از اثرگذارترین و خاص‌ترین دیالوگ‌های فیلم را زمانی دانست که «اهورا» به همسر سابقش یادآور می‌شود که هرگز یک زن نبوده و هرگز نمی‌توانسته حس زن بودن را درک کند؛ دیالوگ‌های فیلم به شکلی تحسین‌برانگیز مخاطب را به این فکر فرو می‌برد تا به افراد، به عنوان انسان، سوای از جنسیت احترام بگذارد و این موضوع را به عنوان پیش‌فرضی برای انسانیت مطرح می‌کند. در جایی دیگر اهورا ابتدا به عنوان یک مرد از همسر سابقش درخواست می‌کند تا به خواسته‌ی او احترام بگذارد، اما با مخالفت و کنایه‌ی همسر سابقش مواجه می‌شود؛ در ادامه، او برای بار دیگر به عنوان یک انسان، سوای هویت جنسیتی‌اش درخواست خودش را مطرح می‌کند تا شاید این بار نتیجه‌ی مطلوبش را از او دریافت کند.

دیالوگ دیگری که شاید در همان سکانس هویت سورئال و البته پنهان فیلم را نمایان می‌کند، مربوط به این باشد که اهورا و مینو بارها تاکید می‌کنند که دانستن بخشی از واقعیت لزوماً برای همه‌ی افراد مناسب نیست و ممکن است فاش شدن همین واقعیت‌های پنهان شده، زندگی بسیاری از افراد را نابود کند. همچنین اکت‌های بهنام شرفی در سکانس‌های پایانی فیلم به شکلی اثرگذار توانسته احساسات و رنجی که کاراکترش در گذشته به دوش کشیده را به مخاطب انتقال دهد، از طرف دیگر شرفی در اکت‌های خاص خودش اضطرابی که اهورا به خاطر احتمال لو رفتن هویت و گذشته‌اش در شرایط محدودکننده‌ی جامعه متحمل می‌شود را به‌شکلی تحسین‌برانگیز نشان داده‌ است.

فیلم پسر انسان هر چند که با محوریت سرگذشت و رنج‌های یک مرد تراجنسیتی ساخته شده، اما از داستان‌ عاشقانه‌ی خودش هم دست نکشیده‌ است. داستانی از مهر پدری دلسوز و فداکار و دختری نوجوان که احساساتی لطیف و شکننده دارد. از طرف دیگر، فیلم از افراط در مورد روایت رخدادها نیز پرهیز می‌کند. بی‌شک اهورا قهرمان این داستان چالش‌برانگیز و منحصر به فرد است، با این حال فیلم از قهرمان‌پروری افراطی دوری کرده و در عین حال تلاش کرده تا محدودیت‌ها و سختی‌هایی که او برای معرفی هویت واقعی خود به جامعه دارد را به شکلی متعادل و درست به تصویر بکشد.

البته حفظ تعادل و دوری از افراط فیلم، لزوماً به قهرمان‌پروری کاراکتر اهورا محدود نمی‌شود، بلکه پسر انسان در روایت رخدادهای عاشقانه‌ و احساسی و همچنین شخصیت‌پردازی‌های خود نیز افراط نمی‌کند تا به شکلی باورپذیر، پیام خودش را به مخاطب انتقال دهد. فیلم تلاش می‌کند تا با حضور کاراکتر مینو به عنوان فردی که همیشه همراه و یاری‌کننده‌ی اهورا و دخترش بوده، تعادلی قابل قبول را در روایت داستان خود ایجاد کند. این تعادل البته زمانی کامل می‌شود که کاراکتر «بهمن» پدر ژنتیکی «آرمیتا»، دختر اهورا نیز در دل فیلم گنجانده می‌شود و غم دوری او از دخترش نیز روایت می‌شود.

با این تفاسیر می‌توان فیلم پسر انسان را اثری شایسته‌ی توجه و دیده شدن دانست که شاید بتواند دروازه‌ی ورودی برای تولید آثار مشابه برای روایت سرگذشت و دردورنج افرادی باشد که با محدودیت‌ها و مشکلاتی مشابه با قهرمان داستانش مواجه هستند. این فیلم بی‌شک اثری سرگرم‌کننده و مناسب برای داشتن اوقاتی خوش در سینما نیست، بلکه هدف سازندگانش، تشویق مخاطب به تفکر بیشتر و شناخت کامل‌تر سرگذشت افرادی است که به خاطر در اقلیت بودن، با سختی‌ها و مشقت‌هایی فراوان مواجه می‌شوند و در برخی از اوقات نیز به خاطر چارچوب‌های جامعه مجبور می‌شوند تا هویتشان را سرکوب کنند.

بررسی فیلم پسر انسان

افتخارات فیلم پسر انسان

«پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی و تهیه کنندگی مشترک وحید دلیلی و سپیده میرحسینی به بخش مسابقه جشنواره صوفیا منار بلغارستان راه یافت.

پانزدهمین جشنواره فیلم صوفیا منار بلغارستان (Sofia MENAR Film Festival) رویدادی سینمایی در بلغارستان است که از جشنواره‌های مهم فیلم در اروپا به شمار می‌رود

پوستر فیلم پسر انسان

پوستر فیلم پسر انسان

تیزر فیلم پسر انسان

 

بیوگرافی بازیگران فیلم پسر انسان

بهنام شرفی؛ از بازیگران مرد فیلم پسر ا‌‌نسان

بازیگر و کارگردان خوش‌آتیه و مستعد ملایری، بهنام شرفی، در تاریخ 23 مهر ماه 1360 چشم به جهان گشود. بهنام شرفی از همان دوران کودکی به هنرپیشگی علاقه‌مند بود. او در رشته روابط عمومی تحصیل کرد و سپس مدرک هنرهای نمایشی گرایش تئاتر را دریافت کرد. اما مدرک تحصیلی را کافی ندانست و برای تجربه‌اندوزی در کلاس‌های استاد سمندریان شرکت کرد تا تکنیک‌های بازیگری خود را تقویت کند.

شروع فعالیت رسمی او با تئاتر بود که در سال 1381 برای اولین بار بر روی صحنه رفت و همین آغاز مسیری طولانی برای او شد. وی آثار سینمایی، تلویزیونی و تئاترهای بسیاری را در کارنامه خود دارد. از جمله مشهورترین آثار بهنام شرفی می‌توان به بی‌خود و بی‌جهت، بچه مهندس و جیران اشاره کرد. در فیلم پسر انسان او در شخصیت اهورا، شخصیت اصلی فیلم، به ایفای نقش پرداخته است.

بهنام شرفی؛ از بازیگران مرد فیلم پسر ا‌‌نسان

لیلا زارع

بانوی هنرپیشه، کارگردان و بدلکار جوان سینمای ایران، لیلا زارع، در تاریخ 21 مهر ماه 1359 در شهر تهران چشم به جهان گشود. لیلا زارع علاوه بر بازیگری، به عکاسی نیز بسیار علاقه‌مند است. او پیش از ورود به دنیای هنرپیشگی، یک آتلیه عکاسی داشت.

اولین حضور رسمی لیلا زارع در مقابل دوربین به مجموعه تلویزیونی که در سال 1382 تولید شد، برمی‌گردد. سپس در فیلم ما همه خوبیم به ایفای نقش پرداخت. اما بی‌شک آنچه که او را به شهرت رساند، بازی در فیلم سوپراستار بود. از جمله آثار مشهور لیلا زارع می‌توان به روز بلوا، کمدی انسانی و خانه دیگری اشاره کرد. همچنین او در فیلم پسر ا‌نسان نیز حضور دارد.

لیلا زارع

هادی افتخارزاده؛ از بازیگران فیلم سینمایی پسر ا‌‌نسان

بازیگر خوش‌نام سینمای ایران، هادی افتخارزاده، در سال 1345 در باغ‌شهر ایران یعنی مراغه، چشم به جهان گشود. علاقه او به بازیگری سبب شد که در این رشته به تحصیل بپردازد و سرانجام از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

وی در آثار سینمایی، تلویزیونی، تله فیلم و مجموعه نمایش‌های خانگی بسیاری حضور داشته است. از جمله مهم‌ترین و مشهورترین آثار وی می‌توان به دو نفر و نصفی، زغال (کومور)، صاحب‌دلان، آنام و آکتور اشاره کرد. هادی افتخارزاده در نهمین فستیوال ImagineIndia در سال 2021، موفق به دریافت جایزه بازیگری برای فیلم زغال شد.

هادی افتخارزاده؛ از بازیگران فیلم سینمایی پسر ا‌‌نسان

مجید پتکی

بازیگر خوش‌چهره و خوش‌لهجه تئاتر و سینما، مجید پتکی، در تاریخ 25 شهریور ماه 1353 در شهر رشت دیده به جهان گشود. وی علاوه بر بازیگری، به کارگردانی تئاتر و صداپیشگی نیز مشغول است. علاقه او به بازیگری از دوران کودکی و نوجوانی‌ش نشات می‌گیرد. او در دوران تحصیلش نیز به طور مستمر در نمایش‌های دانشگاهی حضور داشت. سرانجام در سال 1377 همزمان با افتتاح شبکه تلویزیونی باران، در سریال‌های و فیلم‌های این شبکه حضور پیدا کرد. امروزه، از مجید پتکی به عنوان یکی از بازیگران مشهور دنیای سینما یاد می‌شود. او آثار بسیار زیادی در کارنامه هنری خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دلدادگان، گذر از رنج‌ها، سیاوش و آکتور اشاره کرد.

مجید پتکی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا