اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

معرفی فیلم پرونده باز است آخرین اثر کیومرث پوراحمد

فیلم پرونده باز است آخرین اثر کیومرث پوراحمد محصول سال 1401 است.فیلم پرونده باز است در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم پرونده باز است و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل پرونده باز است منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم پرونده باز است چه کسی است؟

کارگردان فیلم پرونده باز است کیومرث پوراحمد بود. او حدود دو ماه پس از اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر، درگذشت.

خلاصه داستان و موضوع فیلم پرونده باز است چیست؟

داستان فیلم پرونده باز است برگرفته از پرونده‌ای جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰ در ایران است. در این فیلم که فضای جنایی و ملتهب دارد، یک نوجوان ۱۵ ساله مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم پرونده باز است چیست؟

پژمان بازغی، حسین پاکدل، سام قریبیان، نسیم ادبی، علی باقری، مه‌لقا باقری، محمدرضا غفاری و  … بازیگران اصلی فیلم پرونده باز است هستند.

مشخصات فیلم پرونده باز است

نام فیلمپرونده باز است
کارگردانکیومرث پوراحمد
تهیه کنندهعلی قائم مقامی
نویسندهکیومرث پوراحمد
ژانراجتماعی
توزیع کنندهخانه فیلم
تاریخ‌های انتشار
۱۴ تیر ۱۴۰۲

فیلم پرونده باز است

دانلود رایگان فیلم پرونده باز است

دانلود فیلم پرونده باز است، هنوز امکان پذیر نیست زیرا به تازگی اکران شده است و دانلود قانونی فیلم پرونده باز است یا دانلود رایگان فیلم پرونده باز است بعد از پخش آن در شبکه نمایش خانگی امکان پذیر است.

لیست بازیگران فیلم پرونده باز است

  • پژمان بازغی
  • حسین پاکدل
  • سام قریبیان
  • نسیم ادبی
  • علی باقری
  • مه‌لقا باقری
  • محمدرضا غفاری
  • شادی مختاری
  • پویا نجفی
  • راشین ربی
  • مهبد جهان نوش
  • محمدمتین ستاری
  • یزدان عیدی

عوامل فیلم پرونده باز است

  • کارگردان: کیومرث پوراحمد
  • تهیه‌کننده: علی قائم مقامی
  • نویسنده: کیومرث پوراحمد
  • موسیقی: حمیدرضا یراقچیان
  • فیلم‌بردار: اصغر رفیعی‌جم
  • تدوین‌گر: خشایار موحدیان، سعید سیاح

حرف‌های عوامل فیلم در نشست خبری جشنواره فجر

علی قائم مقامی | تهیه کننده پرونده باز است:

  • دوست داشتم اقای پوراحمد حضور داشتند حتی امروز هم با ایشان صحبت کردند که تشریف بیاوردند و نیامدند. ایشان پیش کسوت سینماست و حق به گردن سینما دارند. من دیدم تمایل ندارند دیگر اصراری نکردم. همه می دانند چرا ایشان نیامده! می توانم بگویم ایشان کسالت داشته ولی من گفتم یک بار به ایشان گفتم تمایل نداشتند و نیامدند.
  • این قصه به لحاظ زمانی در سال ۱۳۹۰ روایت می‌شود. نظر برخی دوستان این است که دوره‌ این فیلم‌های اخلاقی گذشته است اما نظر ما اینگونه نیست. این فیلم ترکیبی از واقعیت و خیال نویسنده است. در کل اگر بخواهم بگویم ۵۰ درصد براساس واقعیت بوده است.
  • فیلمنامه این فیلم بارها توسط مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه خوانده و بررسی شده و به هیچ وجه ایرادات حقوقی و کیفری ندارد.
  • این که می‌گویید خبرنگار در فیلم «پرونده باز است» واقعی نیست به این دلیل است که شرایط خبری در ۱۱ سال اخیر تغییر پیدا کرده است. لوکیشن خبری در خبرگزاری ایلنا فیلمبرداری شده است.
  • تنها ۵۰ درصد این فیلم واقعیت دارد. باید بگویم که تایید نهایی قوه قضاییه را داریم.
  • این فیلم در بخش خصوصی تهیه شده است. سرمایه آن متعلق به بنده است و هیچ سازمانی در تهیه آن دخیل نیست. تنها کاری که قوه قضاییه کرد، امکاناتی مانند در اختیار گذاشتن زندان بود که ما توانستیم در آن فیلمبرداری کنیم.

شادی مختاری | بازیگر  پرونده باز است:

  • کار کردن با آقای پوراحمد برایم افتخار بود و برایم مهم بود با ایشان کار کنم. بازی کردن در فیلم ایشان که پیشکسوت هستند چالش‌های خاص خودش را داشت و با همکاری فیلمسازان جوان متفاوت است.
  • من حدود ۸ سال قبل خبرنگار بودم، ولی قبول این نقش برای بار دوم تعمدی نبود شاید اگر آقای پوراحمد کارگردان نبود، نقش خبرنگار را قبول نمی‌کردم تا در نقشی تکراری که پیش از آن در سریال جزیره تجربه کرده بودم ظاهر شوم؛ ولی سعی کردم متفاوت تا با نقش قبلی ام در کاراکتر خبرنگار شباهت نداشته باشد.
  • ادر ابتدا این را در نظر گرفتم که این دختر غم از دست دادن برادر دارد و باید توجه می‌کردم چقدر این کاراکتر می‌تواند انسانی باشد و نکات اخلاقی را رعایت کند. ایفای این نقش دشوار بود اما آقای پوراحمد به من کمک کرد که چطور با آن ارتباط بگیرم. ایشان بسیار شفاف به من درباره خواسته‌هایشان از این نقش توضیح دادند و من هم تمام تلاشم را کردم.

پویا نجفی | بازیگر:

  • کار کردن با کیومرث پوراحمد حساسیت‌هایی دارد، اما یکی از قشنگ‌ترین کارهایی بود که در این چند سال انجام دادم.
  • از زمان پیش تولید تا زمان تولید با کارگردان جلسات بسیاری گذاشتیم و بارها و بارها با هم صحبت کردیم تا همه ما بازیگران بتوانیم به نقش نزدیک شویم.

حمیدرضا یراقچیان | آهنگساز پرونده باز است:

  • این دومین تجربه‌ پس از «شب یلدا» بود که در کنار کیومرث پوراحمد بودم. این کارگردان به ما اعلام کرد که این فیلم بعد از ۴۸ سال کار کردن، آخرین فیلمی است که می‌سازد.
  • پیام‌هایی که فیلم داشت، بسیار جدی است. بخشیدن و بخشش از مهم‌ترین اصول انسانی است و ما پس از تماشای فیلم هم این را متوجه می‌شویم. کیومرث پوراحمد می‌گفت ساخت این فیلم رساندن این پیام است‌.
  • «اگر قبل از قصاص آدم دارای یک غم است، پس از قصاص دو غم می‌شه.» این دیالوگی از فیلم است که بسیار دوستش دارم. فردی که قرار است کشته شود، هیچ آگاهی‌ای ندارد اما کسی که قصاص می‌شود به شدت دچار فشار روحی و روانی می‌شود.
  • این اثر تلنگری دارد و تلنگر می تواند هر یک از ما را روشن کند و ما هم حضور پیدا کردیم تا این پیام را برسانیم.

مهبد جهان نوش | بازیگر:

  • به شخصه کار کردن با آقای پوراحمد برایم بسیار نوستالژیک بود.
  • کاراکتر قنبر از شخصیت من خیلی دور بود. حتی در خیابان یکی دو بار دعوا کردم تا این فضا را به دست بیاورم.
  • سعی کردم تجربه‌های این چنینی را داشته باشم و این کارها خیلی برای نقش به من کمک کرد.
  • ترجیح می دهم در هر فیلمی می‌روم آن را زندگی کنم.

محمدمتین ستاری | بازیگر:

  • کاراکتر من در فیلم بسیار آرام است و به شخصیت واقعی خودم هم نزدیک است.
  • برای بازی در این فیلم، چندین بار تست دادم و در نهایت قبول شدم.
  • کارگردان بسیار به من کمک کرد تا بتوانم به رضایت کنونی خودم از نقشم برسم.

معرفی کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم پرونده باز است

کیومرث پوراحمد کارگردان، فیلمنامه نویس، تدوینگر و تهیه کننده ایرانی است. او دانش آموخته رشته کارگردانی سینما است.پوراحمد کارش را با نقدنویسی آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد.مادرش، پروین دخت یزدانیان با بازی در فیلم های او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجسته ای با بازی او به ثبت رسید. پوراحمد کارگردانی و نویسندگی فیلم های سینمایی بسیاری از جمله کفشهایم کو؟، ۵۰ قدم آخر، شب یلدا و اتوبوس شب را برعهده داشته است.

معرفی فیلم پرونده باز است

پرونده باز است فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی محصول سال ۱۴۰۱ است. این فیلم در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور داشت. پرونده باز است، آخرین ساخته کیومرث پوراحمد پیش از مرگ او بود. او حدود دو ماه پس از اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر، درگذشت.

بخش عمده‌ای از فیلم در کانون اصلاح و تربیت و زندان قزل‌حصار فیلم‌برداری شده‌است.

معرفی فیلم پرونده باز است

بودجه فیلم

علی قائم مقامی تهیه‌کننده فیلم، در پاسخ به این این سؤال که آیا قوه قضاییه در این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌است یا خیر؟ پاسخ داد: این فیلم در بخش خصوصی تهیه شده‌است. سرمایه آن متعلق به بنده است و هیچ سازمانی در تهیه آن دخیل نیست. کاری که قوه قضاییه کرد، امکاناتی مانند در اختیار گذاشتن زندان و دادگاه بود که ما توانستیم در آن فیلمبرداری کنیم و همکاری خوبی داشتند.

واکنش روزنامه جوان به ساخت فیلم پرونده باز است

روزنامه جوان در تاریخ ۰۶ مهر ۱۴۰۱ با انتقاد از ساخت این فیلم نوشت: خبر تولید و ساخت فیلمی با محوریت پرونده جنجالی و قصاص یک قاتل در اواسط دهه ۸۰ به کارگردانی کیومرث پوراحمد در حالی اعلام می‌شود که انتظار می‌رفت پس از ساخت فیلم «عنکبوت مقدس» و نسخه‌های داخلی آن حساسیت سازمان سینمایی نسبت به نحوه پرداخت سینمایی به چنین آثاری بیشتر از قبل باشد. نکته قابل تأمل این است که طی چند سال اخیر سینمای ایران ولع عجیبی برای ساختن فیلم‌هایی با موضوعات و محتوای اعدام و مباحث منفی دیگر، چون فرزندکشی یا قتل‌های زنجیره‌ای پیدا کرده‌اند که تولید آثاری در مورد بحث «قصاص» جزو پربسامدترین آنهاست. تولید آثار متعدد در مورد قصاص در حالی صورت گرفته و ظاهراً می‌گیرد که در اغلب آن‌ها فیلمسازان با روایت احساسی یک پرونده قضایی و جنایی که کم‌ترین تناسبی با اصل ماجرا و اتفاقات آن ندارد، سعی کرده‌اند با هدف گرفتن عمق احساسات مخاطب و انداختن آنان در یک فضای غیر عقلایی زمینه تخطئه حکم قرآنی و زندگی بخش قصاص و کریه نشان دادن وجهه اجرای این حق الهی به خانواده مقتول، آن‌ها را افرادی دیو صفت و به دور از حس انسانیت و گذشت نشان بدهند! از آنجایی که این فیلم از پروژه‌های در حال تولید است و احتمال رونمایی آن در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر هم وجود دارد لازم است مسئولان سازمان سینمایی در مورد مجوز احتمالی یا محتوای این اثر اظهار نظر رسمی کنند.واکنش روزنامه جوان به ساخت فیلم پرونده باز است

واکنش کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد تنها چند ساعات پس از اعلام اسامی فیلم‌های راه یافته به سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، حضور در این جشنواره را تحریم کرد. وی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: چندسالی ست که جشنواره فیلم فجر دیگر جشن سینمای ایران نیست که جشن دو سه ارگان خاص است. در این چند ساله جشنواره برای من، هیچ ارزش و اهمیتی نداشته، به خصوص در این سال خونبار و دردناک. اما مالک فیلم، تهیه‌کننده است. مثل همه جای دنیا فقط او می‌تواند درخواست حضور یا عدم حضور در جشنواره را داشته باشد. تهیه‌کننده و بعضی عوامل فیلم مایل بوده‌اند فیلم «پرونده باز است» در جشنواره باشد، اما من، نویسنده و کارگردان… با این همه داغی که بر دل داریم دیگر چه جشنی، چه جشنواره‌ای!؟

حمله روزنامه کیهان

روزنامهٔ کیهان در مورخه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ بهمن با انتقاد از کیومرث پوراحمد نوشت: پوراحمد امسال با فیلم «پرونده باز است» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد اما در جشنواره حضور نیافت و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تهیه‌کننده و بعضی عوامل فیلم مایل بوده‌اند فیلم «پرونده باز است» در جشنواره باشد، اما من، نویسنده و کارگردان… با این همه داغی که بر دل داریم دیگر چه جشنی، چه جشنواره‌ای!؟» اما دلیل اصلی پوراحمد از نیامدن به جشنواره این بوده که احتمالاً خودش از قبل می‌دانسته چه افتضاحی ساخته و فیلمش با موج انتقاد منتقدان و اهالی رسانه مواجه خواهد شد. چون پوراحمد در شرایطی این‌گونه حالت مخالف گرفته و خود را داغدار این روزها معرفی کرده که وی دقیقاً در اوج آشوب‌های امسال، با حمایت قوه قضائیه امکان تصویربرداری فیلم جدیدش در زندان قزل حصار، کانون اصلاح و تربیت و دادگستری تهران را یافته‌است. جای سؤال است که چطور ممکن است یک فیلم‌ساز، هم از لطف و حمایت قوه قضائیه بهره ببرد و فیلمش را با حمایت نهادهای حاکمیتی چون مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها بسازد و به بهانه داغدار بودن در یک رویداد هنری چون جشنواره فیلم فجر حضور نیابد؟ اینکه اقدام پوراحمد را نمایشی می‌نامیم دقیقاً به همین خاطر است که او در زمانی که آشوب‌ها در جریان بوده مشغول رایزنی و همکاری با قوه قضائیه بوده‌است. در آن ایام او تصمیم نمی‌گیرد که قطع همکاری کند چون منافعی برای خودش در آن زمان متصور نبوده اما در ایام جشنواره، هم به آن دلیل که از حمایت و همکاری با قوه قضائیه نهایت استفاده را کرده و فیلمش را به سرانجام رسانده و هم به این خاطر که در روزهای جشنواره اقدام او مورد توجه واقع می‌شود و از طرفی چون پس از اتمام کار پیش از هرکس دیگری به ضعف‌های فاحش اثرش پی‌برده لذا به قول معروف «روغن ریخته را نذر امامزاده» کرده‌است.

داستان فیلم پرونده باز است

داستان فیلم پرونده باز است برگرفته از پرونده‌ای جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰ است. در این فیلم که فضای جنایی و ملتهب دارد، یک نوجوان ۱۵ ساله مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است.

داستان فیلم پرونده باز است

پوستر فیلم پرونده باز است

پوستر فیلم پرونده باز است

لوگوی فیلم پرونده باز است

لوگوی فیلم پرونده باز است

تیزر فیلم پرونده باز است

بیوگرافی بازیگران فیلم پرونده باز است

پژمان بازغی

پژمان بازغی هنرپیشه و مجری متولد ۱۹ مرداد ۱۳۵۳ در تهران است. فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان آغاز کرد. برای اولین بار در سال ۱۳۷۵ در فیلم سینمایی اعتراف مقابل دوربین رفت. بازی در سریال آژانس دوستی موجب شهرتش شد. بازغی در فیلم‌های سینمایی: هفته‌ای یک بار آدم باش، خورشید آن ماه، وثیقه، جوجه تیغی، راند چهارم، سلفی با دموکراسی، بازیوو، ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان، ماموریت غیرممکن، سمفونی نهم، تیغ و ترمه، پیشونی سفید ٣، عشق به سبک فارسی، هایلایت، یک کامیون غروب، پیشونی سفید ٢، نیوکاسل، همه چی عادیه، اسرافیل، شاخ کرگدن، گروه آلما، توچال، چهل کچل، من و شارمین، خانه دیگری، هلن، بارکد و … بازیگری کرده است.
او در سال ۱۳۸۶ با مستانه مهاجر (کارگردان، تهیه کننده و تدوینگر) ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دختری به نام نفس است.

پژمان بازغی

حسین پاکدل

حسین پاکدل نویسنده، نمایش نامه نویس، مجری، تهیه کنننده و مدیر شبکه سابق صدا و سیما ،کارگردان و بازیگر ایرانی است. او در سال های ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۳، مدیریت پخش شبکه اول سیما را بر عهده داشت. همچنین مدیر دوره های دهم و یازدهم جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بود.او مدتی نیز مدیریت تئاتر شهر را بر عهده داشت. از کارهای او می توان نویسندگی و کارگردانی نمایش های حضرت والا و رقص زمین را نام برد. پاکدل در آثار بسیاری از جمله لانتوری، برف روی کاج ها و مسافر ری نقش آفرینی داشته است.

حسین پاکدل

سام قریبیان

نسیم ادبی (زادهٔ ۱۳۵۵ در تهران) صداپیشه و هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

سام قریبیان

نسیم ادبی

مه لقا باقری متولد خرداد ماه ۱۳۶۰ در تهران، فارغ التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس، بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان تئاتر است. او سابقه طولانی در زمینه کارگردانی و بازیگری تئاتر دارد و در جشنواره های داخلی و خارجی بسیاری حضور داشته است.

نسیم ادبی

مه‌لقا باقری

مه لقا باقری متولد خرداد ماه ۱۳۶۰ در تهران، فارغ التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس، بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان تئاتر است. او سابقه طولانی در زمینه کارگردانی و بازیگری تئاتر دارد و در جشنواره های داخلی و خارجی بسیاری حضور داشته است.

مه‌لقا باقری

محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری (زادهٔ ۶ مرداد ۱۳۶۴) در تهران، بازیگر اهل ایران است. او از سال ۱۳۸۴ توسط پوران درخشنده در فیلم رویای خیس وارد عرضه‌ی بازیگری شد‌.

محمدرضا غفاری

شادی مختاری

شادی مختاری متولد ۱۸ فروردین ۱۳۷۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی می‌باشد که با کلاس‌های بازیگری شروع کرد و حالا در سینما و تلویزیون می‌درخشد.

شادی مختاری، سال ۱۳۷۹ در ۲۴ سالگی بعد از تست، اولین تجربه خود را در قاب تصویر با فیلم سینمایی «هفت و نیم» به کارگردانی نوید محمودی بدست آورد. او در دومین همکاری خود با برادران محمودی در ماه رمضان ۱۳۹۷ با سریال «دلدار» در نقش ندا بازی در قاب تلویزیون را هم تجربه کرد، در این مجموعه محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، علی اوسیوند و پریوش نظریه هم حضور داشتند.

شادی مختاری در پاییز ۱۴۰۰ با سریال جزیره از شبکه خانگی بسیار مورد توجه قرار گرفت، او در این مجموعه با امیر مقاره (خواننده) همبازی می‌باشد.

شادی مختاری

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا