اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی جیسون موموآ بازیگر و مدل محبوب امریکایی و حقایقی جالب درباره او

در این بخش بیوگرافی جیسون موموآ بازیگر و مدل محبوب هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی جیسون موموآ از بازیگران مرد خوب و توانمند آمریکایی که بیشتر او را با مجموعه بازی تاج و تخت به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی جیسون موموآ آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

جیسون موموآ چند سال سن دارد؟

جیسون موموآ متولد ۱ اوت ۱۹۷۹ است و در حال حاضر ۴۳ سن دارد.

آیا جیسون موموآ از همسرش جدا شده است؟

بله، آنها در سپتامبر 2021 جدا شدند.

جیسون موموآ اهل کجاست؟

وی آمریکایی‌ست و در شهر هونولولو ایالت هاوایی به دنیا آمده است.

خلاصه بیوگرافی جیسون موموآ

نام اصلیجوزف جیسون ناماکها موموآ Joseph Jason Namakaeha Momoa
نام هنریجیسون موموآ
تاریخ تولد۱ اوت ۱۹۷۹ ‏(۴۳ سال)
محل تولدهونولولو، هاوایی، ایالات متحده
تحصیلاترشتهٔ زیست‌شناسی دریایی
پیشه
  • بازیگر
  • فیلم‌ساز
سالهای فعالیت۱۹۹۹–اکنون
همسرلیسا بونت (ا. ۲۰۱۷–۲۰۲۲)
فرزندان2 فرزند یک دختر و یک پسر
قد193 سانتی متر

بیوگرافی جیسون موموآ

بیوگرافی جیسون موموآ

از موفق‌ترین و متفاوت‌ترین بازیگران جهان می‌توان به بازیگر آمریکایی جیسون موموآ اشاره کرد که به ویژه او را با ایفای نقش کال دروگو در سریال Game of Thrones می‌شناسیم.در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی جیسون موموآ داشته باشیم.

جیسون موموآ (Jason Momoa)با نام کامل جوزف جیسون ناماکها موموآ متولد 1 آگوست 1979 (10 مرداد 1358) یک بازیگر آمریکایی است که اغلب او را با ایفای نقش کال دروگو (Khal Drogo) در سری تلویزیونی محبوب Game of Thrones می‌شناسند.

عکس جوانی جیسون موموآ
عکس جوانی جیسون موموآ

بیوگرافی خانواده جیسون موموآ

ژوزف جیسون ناماک‌ها موموآ (Joseph Jason Namakaeha Momoa) در سال 1979 و در شهر هونولولو (Honolulu) ایالت هاوایی (Hawaii) به دنیا آمد و تنها فرزند خانواده بود.

در بیوگرافی جیسون موموآ در مورد خانواده اش باید بگوییم که مادر او کانی موموآ (Coni Momoa) یک عکاس و پدرش جوزف موموآ (Joseph Momoa) نقاش هستند.و از این رو او از کودکی علاقه‌ی زیادی به هنر داشت.

زمانی که او کودک بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و جیسون با مادرش در نورواک، آیووا زندگی می‌کرد.او در نوجوانی همزمان با کار در یک فروشگاه به عنوان مدل نیز فعالیت می‌کرد. جالب است بدانید که جیسون در نوجوانی تبدیل به جوان‌ترین عضو تاریخ گارد ساحلی آمریکا شد. او همچنین به صخره‌نوردی نیز علاقه‌ی زیادی داشت. پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در دانشگاه هاوایی در مانوا در رشتهٔ زیست‌شناسی دریایی مشغول به تحصیل شد.

پدر او از نژاد بومی هاوایی و مادرش متعلق به نژاد آلمانی-ایرلندی به همراه رگه‌های آمریکایی بومی است. موموآ پس از اتمام دوره دبیرستان راهی دانشگاه شده و رشته زیست شناسی دریایی را برای تحصیل انتخاب کرد. او سپس رشته خود را به زیست شناسی حیات وحش تغییر داد.

ازدواج و وضعیت تاهل جیسون موموآ

بیشترین جستجوها در بیوگرافی جیسون موموآ درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

در سال 2005 جیسون موموآ وارد یک رابطه عاطفی با لیزا بونت (Lisa Bonet) شد. این زوج در سال 2017 به شکل رسمی ازدواج کردند و در نتیجه این ازدواج موموآ پدرخوانده فرزند بونت، یعنی زوئی کراویتز (Zoe Kravitz) خواننده و بازیگر آمریکایی نیز محسوب می‌شود. جیسون موموآ و همسرش علاوه بر این دو فرزند دیگر نیز دارند که یکی دختر به نام لولانی متولد ۲۰۰۷ و دیگری پسر به نام تاکوا-ولف متولد ۲۰۰۸ است. درباره بیوگرافی همسر جیسون موموآ باید بگوییم که وی بازیگر آمریکایی است و تا کنون برای یک جایزه امی و یک جایزه ساترن نامزد شده است. این زوج در سال 2022 از یکدیگر جدا شدند و حالا لیزا بونت همسر اول جیسون موموآ محسوب می‌شود.

جیسون موموآ و لیزا بونت به فناوری وابسته نبوده و خیلی کم اجازه دیدن تلویزیون را به کودکان خود می دهند. این خانواده در مزرعه ای پهناور زندگی می نمودند که با جانوران و طبیعت انس و دوستی دارند.

جیسون موموآ و خانواده اش
جیسون موموآ و خانواده اش

جیسون موموآ و لیزا بونت (Lisa Bonet)

علایق و حقایقی درباره جیسون موموآ

در ادامه بیوگرافی جیسون موموآ مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

موموآ برای نقش خود به عنوان رونون (Ronon) در سری تلویزیونی Stargate Atlantis و همچنین شخصیت کونان (Conan) به یادگیری هنرهای رزمی پرداخت.

علاوه بر این او برای فریاد جنگی خود در سریال See با متخصص صدایی به نام اولی پیترز (Oli Peters) به یادگیری تکنیک صحیح فریاد زدن پرداخت.

از نکات قابل توجه دیگر در رابطه به جیسون موموآ می‌توان به خالکوبی‌های متعدد او اشاره کرد. از جمله این خالکوبی‌ها خالکوبی موجود در آرنج چپ اوست که ادای احترامی نسبت به یک الگوی اسطوره‌ای به نام آئوماکوا (Aumakua) محسوب می‌شود.

موموآ همچنین طرفدار پروپاقرص موسیقی هوی متال (Heavy metal) است و خودش اذعان می‌کند که کاراکترهایش را بر اساس الهاماتش از آهنگ‌های مختلف متال می‌سازد.

جا دارد به زخم صورت جیسون موموآ هم اشاره‌ای داشته باشیم که در نتیجه مجادله لفظی و فیزیکی او در یک کافه در ایالت کالیفرنیا با یک مرد دیگر صورت گرفت و صورت موموآ به خاطر آن 140 بخیه خورد. این مجادله که در سال 2008 رخ داده بود سبب شد زخم صورت موموآ به عنوان یکی از ویژگی‌های ظاهری‌اش در تمامی پروژه‌های سینمایی بعدی مورد استفاده قرار گیرد. مهاجم او نیز پس از حمله انجام گرفته به 5 سال زندان محکوم شد.

او یک بار به خاطر یک نقش، بینی خود را شکاند.

فیلم مورد علاقه‌ی او The Diving Bell and the Butterfly (لباس غواصی و پروانه) محصول 2007 است.

او عاشق نوشیدنی‌های برند Guinness است.

او علاقه خاصی به موسیقی متال دارد.

موموآ یک روز پیش از نود و چهارمین مراسم اسکار، عمل جراحی داشت و به همین دلیل در این مراسم حاضر نشد.

او وگان نیست اما بارها و بارها درباره مسائل و مشکلات مربوط به محیط زیست ابراز نگرانی کرده.

جیسون موموآ در تست بازیگری برای سریال بازی تاج و تخت، یک رقص محلی به نام هاکا را اجرا کرده بود.

دایی او (برایان ال. کیولانا) یک موج‌سوار و بدل‌کار حرفه‌ای است.

جیسون موموآ قبلا با بازیگری به نام سیمون مکینون (Simmone Mackinnon) نامزد بود.

او تا پیش از جدایی از همسرش، پدرخوانده بازیگر معروف، زوئی کراویتز (Zoë Kravitz) بود!

موسیقی و نقاشی را دوست دارد و مدتی است که به نواختن پرکاشن و گیتار و نیز پیانو با دختر خود مشغول است.

در ۲۰۱۰استودیوی فیلمسازی شخصی به اسم «Pride of Gypsies» را بنیان نهاده و از فیلمسازان و هنرمندها جهت بیان داستان های خود به صورت مورد علاقه، از نظر مالی و معنوی حامی می باشد.

شروع فعالیت هنری جیسون موموآ

در این بخش از بیوگرافی جیسون موموآ به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

در سال 1998 بود که جیسون و استعداد او توسط طراحی به نام اریک چندلر (Eric Chandler) و فرد دیگری با نام تاکئو کوبایاشی (Takeo Kobayashi) کشف شد. کوبایاشی او را تشویق کرد که وارد عرصه مدلینگ شود. موموآ اولین نقش خود را در زمینه بازیگری در سری تلویزیونی Baywatch Hawaii و به عنوان جیسون لوآن (Jason Loane) ایفا کرد.این سریال به روابط بین اعضای گارد ساحلی و مبارزه آنها با خلاف‌کاران پرداخته بود.

این بازیگر پس از اتمام کار روی این سریال در فیلم تلویزیونی Tempted بازی کرد.از دیگر پروژه‌های نه‌چدان موفق موموآ تا سال ۲۰۰۷ می‌توان به فیلم ترسناک Pipeline اشاره کرد.

جیسون موموآ بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ در سریال اکشنی به نام Stargate: Atlantis یکی از نقش‌های فرعی را بر عهده داشت.موموآ علاوه بر این در سری تلویزیونی کمدی درام The Game نیز حضور داشت.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۸ فردی با یک بطری شیشه‌ای شکسته به این بازیگر حمله کرد که باعث ایجاد جراحات زیادی خصوصا روی صورت جیسون شد. این ستاره دو سال پس از این اتفاق تلخ، فیلم کوتاهی با نام Brown Bag Diaries: Ridin’ the Blinds in B Minor ساخت. موموآ در ادامه در فیلم اکشن Conan the Barbarian که داستان یک مبارز انتقام‌جوی بربر را روایت می‌کند به ایفای نقش پرداخت. این فیلم فانتزی در کنار دریافت نمرات ضعیف در گیشه نیز با شکست سنگینی همراه شد.

جیسون موموآ در فیلم کونان بربر
جیسون موموآ در فیلم کونان بربر

بدون شک اولین اجرای مهم در کارنامه‌ی جیسون موموآ به سریال بازی تاج و تخت «Game of Thrones» مربوط می‌شود.جا دارد در بیوگرافی جیسون موموآ اشاره کنیم که او نقش خود را به عنوان کال دروگو در سریال Game of Thrones از طریق مصاحبه به دست آورد. او در جلسه مصاحبه خود رقصی به نام هاکا (Haka) اجرا کرد که جزو رقص‌های بومی قبیله مائوری (Maori) محسوب می‌شود و برای به چالش کشیدن رقیب و یا خوشامدگویی به یک مهمان اجرا می‌شود. این سریال که بر اساس کتاب‌های جرج آر. آر. مارتین و توسط بنیاف و وایس ساخته شده بود به یکی از بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی دهه‌ی گذشته تبدیل شد. بازی جیسون موموآ در فصل اول این سریال از سوی طرفداران مورد استقبال واقع شد. این موضوع می‌توانست پیشنهادهای زیادی برای جیسون به ارمغان آورد اما بر خلاف انتظار او پس از بازی در این سریال، پیشنهاد کاری خاصی دریافت نکرد و از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداشت و به سختی از پس تامین هزینه‌های زندگی برمی‌آمد.

جیسون موموآ در نقش کال دروگو
جیسون موموآ در نقش کال دروگو

این بازیگر آمریکایی پس از اجرای موفق در سریال بازی تاج و تخت به همراه سیلوستر استالونه در فیلم Bullet to the Head محصول سال ۲۰۱۲ به ایفای نقش پرداخت. این فیلم اکشن جنایی با استقبال پایینی در سینماها همراه شد و حتی در تامین بودجه‌ی اولیه خود شکست خورد. جیسون موموآ دو سال بعد نویسندگی و کارگردانی فیلم Road to Paloma را بر عهده گرفت که در سال 2014 منتشر شد. او در این فیلم با همسرش لیزا بونت و ستارگان دیگری از جمله سارا شاهی هم‌بازی بود.

در مارس 2014 جیسون موموآ به بازیگران پروژه کمدی تریلر مستقل کوهستان شکر Sugar Mountain پیوست که فیلمبرداری آن در ایالت آلاسکا انجام گرفت. او در عین حال در یک سری تلویزیونی دیگر به نام The Red Road نقش یک کوهنورد هندی را ایفا کرد.

جیسون موموآ در فیلم کوهستان شکر
جیسون موموآ در فیلم کوهستان شکر

جیسون در همان سال دو شکست دیگر را نیز تجربه کرد که اولین آنها به فیلم ترسناک Wolves مربوط می‌شود. این فیلم داستان پسری را روایت می‌کرد که در خلال تحقیق درباره‌ی گذشته‌ی خانواده‌اش درگیر اتفاقات عجیبی می‌شود. دومین اثر شکست خورده‌ی موموآ در سال ۲۰۱۴ فیلم علمی-تخیلی Debug بود که به داستان شش هکر و مواجهه‌ی آنها با یک هوش مصنوعی خطرناک پرداخته بود.

همکاری جیسون موموآ و کمپانی برادران وارنر جهش بزرگی در کارنامه‌ی این ستاره بود. اولین همکاری او و وارنر به فیلم بتمن در برابر سوپرمن «Batman v Superman: Dawn of Justice» مربوط می‌شود. جیسون در این فیلم ابر قهرمانی که توسط زک اسنایدر کارگردانی شده بود، نقش آکوامن را بر عهده داشت. این فیلم مطابق انتظار با استقبال بالایی همراه شد و به فروش ۸۷۳ میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کرد.

جیسون همزمان با این فیلم در اثر اکشن دیگری به نام گروه بد The Bad Batch به ایفای نقش پرداخت که با نقدهای مثبتی از سوی منتقدین همراه شد.

جیسون موموآ در فیلم گروه بد
جیسون موموآ در فیلم گروه بد

این بازیگر آمریکایی در ادامه به همراه بروس ویلیس در فیلم روزی روزگاری در ونیز Once Upon a Time in Venice بازی کرد. این اثر کمدی که توسط شبکه‌ی نتفلیکس پخش شده بود با نقدهای عمدتا منفی از سوی منتقدین همراه شد.

جیسون موموآ در فیلم روزی روزگاری در ونیز
جیسون موموآ در فیلم روزی روزگاری در ونیز

فیلم پرحاشیه‌ی لیگ عدالت «Justice League» نیز میزبان جیسون در نقش آکوامن بود. نسخه‌ی کامل این فیلم که تحت عنوان Zack Snyder’s Justice League شناخته می‌شود در سال جاری میلادی از شبکه‌ی HBO MAX پخش و با استقبال فوق‌العاده‌ی طرفداران DC همراه شد. جیسون برای بازی در فیلم لیگ عدالت ۴ میلیون دلار به عنوان دستمزد دریافت کرد. او در کنار بازی در این فیلم، نقش اول سریال Frontier را نیز بر عهده داشت. این سریال تاریخی طی سه فصل و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ از نتفلیکس پخش شد.

جیسون موموآ در فیلم لیگ عدالت
جیسون موموآ در فیلم لیگ عدالت

فیلم آکوامن Aquaman که به کارگردانی جیمز وان و با هنرنمایی ستارگانی همچون ویلم دفو، امبر هرد، نیکول کیدمن و صد البته جیسون موموآ ساخته شده بود به داستان چگونگی تبدیل شدن آرتور به آکوامن پرداخته بود. این فیلم با فروش بیش از ۱.۱۴ میلیارد در جایگاه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های ابر قهرمانی DC قرار دارد.

جیسون موموآ در فیلم آکوامن
جیسون موموآ در فیلم آکوامن

در بیوگرافی جیسون موموآ می‌خوانیم که در اوایل سال 2017 جیسون موموآ برای حضور در سری تلویزیونی Just Cause قراردادهای لازم را امضا کرد و در ماه جولای 2018 برای بازی در نقش بابا واس در سری تلویزیونی See کمپانی اپل انتخاب شد.

در سال 2019 جیسون موموآ برای ایفای نقش دانکن آیداهو (Duncan Idaho) در فیلم Dune اثر دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) انتخاب شد.

فیلم Dune داستان پاول آترییدز در یک ماجراجویی قهرمانانه را دنبال می‌کند که او به‌عنوان یک مرد با آینده درخشان و با استعداد بالا به دنیای می‌آید که سرنوشتش فراتر از درک او است که باید به خطرناک‌ترین سیاره موجود در جهان سفر کند تا از آینده خانواده و مردمش اطمینان حاصل کند. همان‌طور که درگیری نیروهای بدخواه برای به انحصار در آوردن گرانبهاترین منابع جهان که می‌تواند بزرگ‌ترین پتانسیل‌های بشر را افشا کند، بسیار شدت گرفته، تنها کسانی می‌توانند از این مناقشات زنده بمانند که بتوانند ترس خود را شکست دهند و فاتح آن شوند.

جیسون موموآ در فیلم Dune نقش دانکن آیداهو را بازی کرده است این شخصیت یک شمشیر زن و مبارز بسیار محبوب است که رابطه نزدیکی با خانواده آترییدز نیز دارد. بسیاری فیلم Dune را نقطه عطف مهمی در کارنامه بازیگری موموآ می‌دانند که در آن دنی ویلنوو توانسته به خوبی از او بازی بگیرد تا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های او را شاهد باشیم. در هر حال جیسون موموآ قرار نیست در فیلم Dune 2 بازگردد.

جیسون موموآ در فیلم تل ماسه
جیسون موموآ در فیلم تل ماسه

فعالیت موموآ در سال 2020 تاکنون به حضور در یک پروژه تبلیغاتی با نام Superbowl 54 و همچنین حضور در تیزر آهنگ Scary Little Green Men اثر ازی آزبورن (Ozzy Osbourne) خلاصه شده است. در ژانویه 2022 نیز وی برای بازی در فیلم Fast & Furious 10 انتخاب شد. فیلم جدید جیسون موموآ یعنی سریع و خشن 10 در سال 2023 منتشر شد و ایفای نقش او در این اثر نیز مورد تحسین منتقدان و بینندگان قرار گرفت. همچنین طبق آخرین اخبار، قرار است موموآ در اقتباسی از بازی Minecraft به کارگردانی جرد هس (Jared Hess) به ایفای نقش بپردازد.

لیست آثار هنری جیسون موموآ

در ادامه بیوگرافی جیسون موموآ باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

سالعنواننقش
۲۰۱۱کونان بربر
۲۰۱۲گلوله به سر
۲۰۱۴جاده به پالوما
اشکال‌زدایی
گرگ‌ها
۲۰۱۶بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالتآرتور کِری / آکوامن
کوهستان شکر
۲۰۱۷روزی روزگاری در ونیز
گروه بد
لیگ عدالتآرتور کِری / آکوامن
۲۰۱۸دلیر
آکوامنآرتور کِری / آکوامن
۲۰۱۹فیلم لگو ۲: بخش دوم
۲۰۲۱لیگ عدالت زک اسنایدرآرتور کِری / آکوامن
دختر شیرین
تل‌ماسه
۲۰۲۲سلامبرلندفلیپ
۲۰۲۳آکوامن و پادشاهی گم‌شده daggerآرتور کِری / آکوامن
فست اکس dagger

تلویزیون

  • بی‌واچ (۱۹۹۹–۲۰۰۱)
  • بازی تاج‌وتخت (۲۰۱۱–۲۰۱۲)
  • جاده سرخ (۲۰۱۴–۲۰۱۵)
  • مرز (۲۰۱۶–۲۰۱۸)
  • پخش زنده شنبه شب (۲۰۱۸)
  • سیمپسون‌ها (۲۰۱۹)
  • دیدن (۲۰۱۹–اکنون)
  • پیس‌میکر (۲۰۲۲)

جوایز و افتخارات جیسون موموآ

نام مراسمتعداد نامزدیتعداد جوایز دریافتی
فستیوال کودکان نیکلودئون2
مراسم منتخب نوجوانان1
مراسم MTV1
مراسم CinemaCon11
مراسم Scream1
مراسم Canadian Screen Awards1

صفحه اینستاگرام جیسون موموآ

جیسون موموآ ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 3133 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی جیسون موموآ و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی جیسون موموآ و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی جیسون موموآ ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام جیسون موموآ @prideofgypsies میباشد و بیش از 17 میلیون دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا