اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی کامل بن افلک ستاره پر فراز و نشیب هالیوود

در این بخش بیوگرافی بن افلک بازیگر معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی بن افلک از بازیگران مرد خوب و توانمند آمریکایی که بیشتر او را با سریال سرزمین هالیوود و پرل هاربر به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم. افلک همچنین به خاطر زندگی شخصی اش، از جمله روابط پرحجم و ازدواج با جنیفر لوپز و جنیفر گارنر، شناخته شده است امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی بن افلک آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

بن افلک چند سال سن دارد؟

بن افلک متولد ۱۵ اوت ۱۹۷۲ ‏۵۰ سال سن دارد.
[/toggle]

همسر بن افلک کیست؟

همسر بن افلک در حال حاضر هنرمند معروف جنیفر لوپز است.

فیلمهای بن افلک در سال ۲۰۲۲ کدام‌اند؟

از میان فیلم جدید بن افلک ۲۰۲۲ می‌توان به فیلم آب عمیق اشاره کرد.

خلاصه بیوگرافی بن افلک

نام اصلیبنجامین جیزا افلک Benjamin Géza Affleck
نام هنریبن افلک
تاریخ تولد۱۵ اوت ۱۹۷۲ ‏(۵۰ سال)
محل تولدبرکلی، کالیفرنیا، ایالات متحده
محل تحصیلدانشگاه ورمانت
کالج اکسیدنتال
پیشهبازیگر و فیلم‌ساز
سالهای فعالیت۱۹۸۱–اکنون
همسرجنیفر گارنر (ا. ۲۰۰۵–۲۰۱۸)
جنیفر لوپز (ا. ۲۰۲۲)
فرزندان3 فرزند ویولت، سرافینا رز الیزابت و ساموئل.
قد192 سانتی متر

بیوگرافی بن افلک

بیوگرافی بن افلک

بن افلک با نام کامل بنجامین جیزا افلک (Benjamin Géza Affleck) در ۱۵ اوت ۱۹۷۲ متولد شد.او فارغ التحصیل در رشته امور خاورمیانه از دانشگاه ورمانت کالج اکسیدنتال است.

بن افلک یک هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است.افلک به‌تازگی با «جنیفر لوپز» ازدواج کرده و ۵۰ سالگی‌اش را هم جشن گرفته است. او هم‌نسل «لئوناردو دی‌کاپریو»، «متیو مک‌کانهی»، «مارک والبرگ»، «کریستین بیل»، «ایتن هاک» و دوست نزدیکش «مت دیمون» است اما برخلاف باقی، او چالش‌ها و فرازوفرودهای «ستاره‌ی سینما بودن» را بهتر به ما نشان می‌دهد. افلک هرگز پادشاهی مطلق را تجربه نکرده است، دوره‌ای که همه چیز ایده‌‌آل باشد، هیچ‌کدام از فیلم‌هایش شکست نخورد و زندگی شخصی‌اش آرام سپری شود. «تام کروز» که مدتی قبل ۶۰ ساله شد، شاید «آخرین ستاره‌ی سینما» باشد، بازیگری که هیچ‌چیز نمی‌تواند جلوی او را بگیرد، سن برایش یک عدد است و همه‌ی فیلم‌هایش، میلیون‌ها نفر را روانه‌ی سالن‌های سینما می‌کند. افلک که همیشه از حسرت‌ها و مشکلاتش صحبت کرده است، نقطه‌ی مقابل تام کروز قرار می‌گیرد. افلک را باید یک پدیده‌ی عجیب بدانیم، این جمله‌ی مجله‌ی «نیویورک ‌تایمز» او را به‌درستی توصیف می‌کند: «افلک شاید باعث شود که هم‌زمان به او حسادت بورزید، برایش دل بسوزانید و از وی متنفر هم باشید».

دوران کودکی بن افلک

بیوگرافی خانواده و دوران کودکی بن افلک

بن افلک در ۱۵ اوت ۱۹۷۲ در برکلی، کالیفرنیا به دنیا آمد اما در شهر کمبریج، ماساچوست بزرگ شد. وی برادر بزرگتر کیسی افلک بازیگر سینما است. همچنین سامر فینیکس همسر برادر او بود.افلک و برادرش در چندین فیلم از جمله «ویل هانتینگ خوب»، «بچه رفته رفته» و «قتل جسی جیمز توسط رابرت فورد بزدل» با یکدیگر همکاری داشته اند.

پدرش فیزیکدان و مادرش معلم بود. پدرش – یک مرد اسکاتلندی به نام تیم افلک – در جوانی دوست داشت بازیگر شود. او حتی با سلبریتی هایی چون داستین هافمن و بلایث دانر (مادر گوینت پالترو) روابط صمیمانه داشت. اما اعتیاد او به الکل مانع از این شد که یک بازیگر شود. او به کالیفرنیا رفت و به عنوان فیزیکدان کار کرد و همسر و دو فرزندش را تنها گذاشت.

بن در سال ۱۹۸۴ و پس از طلاق والدین اش نزد مادر و برادرش کیسی به ماساچوست رفت.

کریستین دو فرزندش را به تنهایی بزرگ کرد و دوست داشت که بن جا پای او گذاشته و معلم شود. اما پسرش را به سمت بازیگری سوق داد.

بن ۷ ساله در سریال The Voyage of the Mimi نقشی دست و پا کرد. پس از این نقش کوچک بود که فهمید می‌خواهد بازیگر شود. او همچنین در این سریال با بهترین دوستش مت دمون آشنا شد، که او هم دوست داشت بازیگر شود. این دو نوجوان با هم به تست‌های بازیگری می‌رفتند، نقش‌های فرعی را اجرا می‌کردند و امیدوار بودند کارهای بهتری انجام دهند.

او و مت دیمون با یکدیگر سفر می‌کردند تا در تست‌های بازیگری شرکت کنند. دیمون درس‌خوان بود و به دانشگاه «هاروارد» رفت اما افلکِ باهوش، پتانسیل‌‎هایش را هدر داد و تنها پس از چند ماه، ترک تحصیل کرد و از دانشگاه «ورمانت» بیرون آمد. این تصمیم اشتباه، او را همواره آزار داده و افلک معمولا از تحصیلات پایینش حس ناخوشایند و بدی داشته است.

«اَن-هلن پترسون» در مقاله‌ای به این نکته اشاره می‌کند که شخصیت افلک با شرمساری و خجالت‌زدگی گره خورده است: «از نقش‌هایی که انتخاب کرده، روابط عاشقانه‌ای که داشته است، تحصیل نکردش، دائم‌الخمر بودنش و این اواخر خالکوبی‌اش». پترسون پربیراه نمی‌گوید، انگار افلک هر چه قدر تلاش می‌کند، نمی‌تواند خودش یا دنبال‌کنندگانش را راضی کند.

بن افلک و صمیمی ترین دوستش مت دمون
بن افلک و صمیمی ترین دوستش مت دمون

بن پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه ورمانت وارد شد. تنها انگیزه او برای دانشگاه رفتن علاقه‌اش به دختری به نام چیین بود که حتی در آن دانشگاه درس نمی‌خواند. او در همان نزدیکی زندگی می‌کرد و به مدرسه می‌رفت. اما او بن را دوست نداشت. بنابراین بن دانشگاه را رها کرد و به هالیوود رفت.

مادرش شوکه شد. او می‌دانست پسرش عاشق جشن و مهمانی است و هالیوود هم پر از بار، الکل و غیره است. و زمانی که بن اولین درآمد زیاد خود را کسب کرد، در نزدیکی اقیانوس خانه‌ای اجاره کرد و حدود ۱۰۰۰ نفر را به یک مهمانی دعوت نمود. در همین زمان بود که تصمیم گرفت تحصیلات عالیه داشته باشد و به کالج اکسیدنتال در لس آنجلس وارد شد.

ازدواج و وضعیت تاهل بن افلک

بیشترین جستجوها در بیوگرافی بن افلک درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

اولین عشق بن افلک چیین راتمن بود. حتی بن به خاطر او به دانشگاه ورمانت وارد شد. اما در آنجا تحصیلاتش را به اتمام نرساند. این دختر نمی‌خواست با بن رابطه داشته باشد؛ و ۱۰ سال بعد این بازیگر این داستان عاشقانه غم انگیز را بزرگ‌ترین ناامیدی زندگی‌اش می‌داند. اما این اتفاقات پیش از حرفه بازیگری او بود. بن افلک در سال ۱۹۹۷ رابطه خود را با گوینت پالترو آغاز کرد، گوینت در آن زمان به تازگی از برد پیت جدا شده بود. آن‌ها تا مدت زمان طولانی زوج مثال زدنی هالیوود بودند اما در نهایت از هم جدا شدند. پالترو در زمان بازی در “شکسپیر عاشق” (Shakespeare in Love) عاشق جوزف فینز شد. حتی افلک آن دو را با هم دید. اما با وجود اصرار گوینت مبنی بر اینکه آن‌ها تنها نقش‌های خود را تمرین می‌کردند، بن از او جدا شد.

بن افلک مدتی با بازیگرانی چون ساندرا بولاک، نیکول کیدمن نیز رابطه داشت. بعد از آن بن افلک و جنیفر لوپز قرار ازدواج گذاشت که 4 روز بیشتر به مراسم ازدواجشان بیشتر نمانده بود که رابطه خود را قطع کردند. افلک پس از جدایی از لوپز با جنیفر گارنر، همبازی‌اش در “پرل هابر” (Pearl Harbor) و “دردویل” (Daredevil) در انظار دیده شد. آن‌ها در سال ۲۰۰۵ به طور مخفیانه در کارائیب با هم ازدواج کردند، و پایان آن سال دخترشان ویولت آن به دنیا آمد. سپس دو فرزند دیگر هم به دنیا آمد – یک دختر به نام سرافینا رز الیزابت و یک پسر به نام ساموئل.

این رابطه نیز تنها ۱۲ سال دوام آورد و آن ها در سال ۲۰۱۷ از یکدیگر جدا شدند. دلیل این جدایی رابطه بین افلک با پرستاربچه ها بیان شده است و بن برای نجات رابطه خود با جنیفر گارنر بسیار تلاش کرده اما موفق نشده و سرانجام به جدایی ختم شد.

جنیفر گارنر و بن افلک

بن افلک در مصاحبه‌ای اعلام کرد جدایی از جنیفر گارنر مادر هر سه فرزندش بزرگترین افسوس زندگی‌اش را به دنبال داشته‌است. اعتیاد بن به الکل و مشکلات ناشی از آن اصلی‌ترین عامل جدایی این زوج بوده‌است. با این حال بن و جنیفر برای سرپرستی فرزندانشان که به شکل قانونی به جنیفر واگذار شده‌است با هم تعامل خوبی دارند.

جنیفر گارنر و فرزندانش

در سال ۲۰۲۱ دوباره بن افلک با جنیفر لوپز وارد رابطه شد و همچنان این رابطه ادامه دارد.

بن افلک و جنیفر لوپز
بن افلک و جنیفر لوپز

علایق و حقایقی درباره بن افلک

در ادامه بیوگرافی بن افلک مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

نامش در میان ۵۰ نفر از افراد جذاب کره زمین دیده می شود.

رشته تحصیلی بن افلک امور خاورمیانه است.

استعداد خاصی در پوکر بازی دارد و یکی از پوکر بازهای حرفه ای است.

فوبیای پرواز دارد.

مانند پدرش به الکل اعتیاد داشته ولی اکنون آن را ترک کرده است.

نژاد بن افلک انگلیسی ، ایرلندی ، آلمانی و اسکاتلندی است.

با جرج کلونی روابط صمیمانه‌ ای دارند.

وقتی وارد دبیرستان شد قد کوتاهی داشت به طوری که همه لقب بی دست و پا را به او داده بودند.

دلیل رد کردن پیشنهاد بازی در فیلم چهار برادر، خشن بودن نقش بابی مرسر بوده است.

کلکسیونی از موتورهای گران قیمت دارد.

تسلط او بر زبان های فرانسوی ، اسپانیایی و عربی قابل تحسین است.

با به دنیا آمدن دخترش ویولت آن افلک سیگار را ترک کرد.

بیشتر در نقش شخصیت‌های متکبر بازی می کند.

ارزش ثروت او ۷۵ میلیون دلاری است.

افلک در طول زندگی حرفه ای خود درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی بوده است. او در طول انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ آمریکا برای سناتور جان کری مبارزات انتخاباتی انجام داد و همچنین مدافع سرسخت دلایل مختلفی از جمله کنترل اسلحه و حقوق بشر بوده است.

در سال ۲۰۱۹، افلک در مورد مبارزه خود با اعتیاد صحبت کرد و فاش کرد که اقامت ۴۰ روزه خود را در بازپروری برای اعتیاد به الکل به پایان رسانده است. او در مصاحبه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، در تلاش برای افزایش آگاهی و کاهش انگ، آشکارا درباره تجربیات خود در مورد اعتیاد صحبت کرده است.

او همچنین از طرفداران ورزش، به ویژه بوستون رد ساکس و نیوانگلند پاتریوتز است. او در چندین مستند و نمایش درباره ورزش ظاهر شده است، از جمله “ESPN 30 برای ۳۰” و “هر چهارشنبه با بیل سیمونز”.

افلک به دلیل فعالیت های بشردوستانه اش، جایزه بنیاد شنوایی استارکی را برای حمایت از ماموریتشان برای ارائه سمعک به افراد نیازمند در سراسر جهان دریافت کرده است.

او از کودکی در صنعت سرگرمی فعالیت داشته است و در دهه ۱۹۸۰ در بسیاری از فیلم های تبلیغاتی و آموزشی ظاهر شد.

در سال ۲۰۱۳، افلک توسط مجله تایم به عنوان یکی از «بانفوذترین افراد جهان» معرفی شد.

افلک در صنعت بازی نیز مشارکت داشته و صداپیشگی برای بازی ویدیویی محبوب «Payday 2» ارائه کرده است.

او به دلیل کارش در جلب توجه به درگیری در جمهوری دموکراتیک کنگو، به عنوان عضوی از هیئت مدیره ابتکار کنگو شرقی مورد ستایش قرار گرفته است.

افلک مهمان مکرر برنامه تاک شو “جیمی کیمل زنده!” و در چندین اسکیس و بخش کمدی شرکت کرده است.

افلک طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارد و به دلیل حضور فعال خود در توییتر و اینستاگرام شناخته شده است.

افلک از طرفداران پر و پا قرص کتاب های مصور و ابرقهرمانان است. او از کودکی کتاب های طنز جمع آوری کرده و گفته است که دوست دارد روزی یک فیلم کمیک بوک کارگردانی کند.

او همچنین در فعالیت‌های زیست‌محیطی شرکت داشته و در هیئت مدیره انجمن رسانه‌های محیط‌زیست حضور داشته است.

او در امور خیریه مختلف، از جمله تله‌ترون Stand Up to Cancer و جمع‌آوری کمک مالی روز قرمز بینی برای کودکان نیازمند مشارکت داشته است.

افلک در مورد مبارزه خود با افسردگی صریح بوده و در مورد اهمیت کمک و حمایت برای مسائل مربوط به سلامت روان صحبت کرده است.

او در پیاده روی مشاهیر هالیوود مفتخر به دریافت یک ستاره شده است و جوایزی از انجمن کارگردانان آمریکا و انجمن تهیه کنندگان آمریکا دریافت کرده است.

افلک یک نویسنده ماهر است و مقالاتی را در نشریاتی مانند هافینگتون پست و واشنگتن پست ارائه کرده است.

او همچنین در تئاتر حضور داشت و در اوایل دهه ۲۰۰۰ در نمایش‌های «این جوانی ماست» و «تاجر ونیز» حضور داشت.

افلک یکی از بنیانگذاران ابتکار کنگو شرقی است که به بهبود زندگی مردم در جمهوری دموکراتیک کنگو اختصاص دارد. این سازمان با سازمان‌های غیردولتی متعددی همکاری کرده و برای پروژه‌های مختلف، از جمله طرح‌های آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی، بودجه تامین کرده است.

او همچنین در مبارزات سیاسی مختلفی از جمله مبارزات انتخاباتی باراک اوباما و هیلاری کلینتون شرکت داشته است.

افلک از طرفداران پر و پا قرص ورزش، به ویژه بیسبال است. او در چندین بازی لیگ برتر بیسبال اولین زمین را پرتاب کرده است و در رویدادهای ورزشی متعددی دیده شده است.

افلک یک نوازنده با استعداد است و گیتار زده و در چندین فیلم از جمله “School Ties” و “Chasing Amy” خوانده است.

شروع فعالیت هنری بن افلک

در این بخش از بیوگرافی بن افلک به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

فیلم های بن افلک

در سن ۱۴ سالگی به او پیشنهاد بازی در یک سریال تلویزیونی با عنوان «سفر دریایی با میمی» داده شد. بن با دوست قدیمی‌اش مت دیمون به کلاس تئاتر می‌رفت و در چند فیلم نیز با هم بازی کردند. به این ترتیب او استعداد بازیگری خود را از همان دوران کودکی به همگان نشان داد.

هالیوود نسبت به بن افلک بی تفاوت بود. این بازیگر تازه کار به تست‌های بازیگری مختلف رفت اما تنها در اپیزودهای کوتاه دیده می‌شد. گاهی اوقات در فیلم‌ها نقش‌های کوتاه به عهده می‌گرفت.سال‌های نوجوانی بن با بازی در فیلم‌هایی چون «دستان غریبه» (۱۹۸۷) و «سفر دریایی میمی» سپری شد. اولین و بزرگترین نقشی که بن در آن بازی کرد فیلم «مات و مبهوت» در سال ۱۹۹۳ بود.

فیلم مات و مبهوت
فیلم مات و مبهوت

در سال ۱۹۹۵ کارگردان مشهور کوین اسمیت در صحنه فیلم “پاساژگردها” (Mallrats) با این بازیگر جوان آشنا شد. و دو سال بعد نقش اصلی فیلم “به دنبال امی” (Chasing Amy) به او پیشنهاد شد. این فیلم باعث شهرت بن نشد اما اسمیت در آینده نقش مهمی را به دست آورد. کارنامه فیلم شناسی بن افلک رشد کرد.

فیلم به دنبال ایمی
فیلم به دنبال ایمی

افلک در نصف فیلم‌های کوین اسمیت حضور یافت، بن افلک فیلم های پاساژگردها، جزم اندیشی (Dogma)، جی و باب ساکت پاتک می‌زنند (Jay and Silent Bob Strike Back)، تردید در درخشش (Glory Daze)، Mad TV با به کارگردانی او بازی کرد.

فیلم های پاساژگردها

او به خاطر شخصیت اش کالج را ترک کرد.افلک و دیمون، که در لس آنجلس با هم زندگی می‌کردند. این دو از نقش‌هایی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شد ناامید بودند و تصمیم گرفتند نمایشنامه‌ای تک پرده‌ای از دیمون را به فیلمنامه تبدیل کنند. نتیجه ویل هانتینگ خوب (1997 Good Will Hunting) بود، درامی که دیمون در آن نقش ویل هانتینگ را بازی کرد، ریاضیدانی درخشان که به عنوان سرایدار در MIT کار می‌کرد و افلک نقش دوست دوران کودکی‌اش را داشت. در این فیلم برادر افلک، کیسی نیز حضور داشت. این فیلم با موفقیت انتقادی و تجاری، 9 نامزدی اسکار را دریافت کرد و افلک و دیمون برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شدند.جالب است بدانید یک بار معلم اش داستان کوتاه او و مت دمون را نقد کرد و آن را “بی معنی” دانست.این داستان بعدها به طرح اولیه سناریوی فیلم “ویل هانتینگ خوب” (Good Will Hunting) تبدیل شد.

فیلم ویل هانتینگ خوب
فیلم ویل هانتینگ خوب

بعدها بن افلک به عنوان بازیگر و کارگردان فیلم “شهر” (The Town) هم حضور موفقی داشت. این فیلم در هفته اول در گیشه ۲۳ میلیون دلار فروش داشت. تهیه کنندگان فیلم ۳۷ میلیون دلار خرج کرده بودند. این فیلم با تحسین منتقدین مواجه شد و در قسمت بهترین نقش آفرینی بازیگران جوایز منتقدین فیلم واشنگتن و منتقدین فیلم ایالات متحده را دریافت کرد. همچنین یکی از بازیگران فیلم، جرمی رنر، نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

فیلم شهر
فیلم شهر

بن افلک، در سال ۲۰۰۶ در فیلم سرزمین هالیوود توجه بسیاری از مخاطبان سینما را به خود جلب کرد و با بازی در فیلم پرل هاربر به شهرت رسید

هالیوودلند نوآر قدرنادیده، چالش‌های بازی کردن در نقش‌های ابرقهرمانی را یادآور می‌شود، چیزی که اتفاقا بن افلک با آن غریبه نیست. هالیوودلند چند سال پس از شکست مفتضحانه‌ی فیلم دردویل و تقریبا یک دهه پیش از انتخاب افلک به عنوان بتمن جدید دنیای سینمایی دی‌سی اکران شد و حالا شاید کمتر کسی آن را به یاد داشته باشد اما فیلم جالبی است.

این ساخته‌ی آلن کولتر به زندگی و مرگ غیرمنتظره‌ی ستاره‌ی سریال «سوپرمن»، «جرج ریوز» می‌پردازد. در سال ۱۹۵۹، جسد ریوز در اتاق خانه‌اش کشف شد و یک گلوله به سرش اصابت کرده بود. نیروهای پلیس این مرگ را خودکشی اعلام کردند اما در صحنه‌ی جرم شواهدی وجود داشت که با خودکشی در تضاد بود، برای مثال سه پوکه زیر پای ریوز افتاده بود، در حالی که همسایگان تنها صدای شلیک یک گلوله را شنیده بودند. شایعات متعددی پیرامون مرگ ریوز وجود دارد، از جمله اینکه با همسر تهیه‌کننده‌ی مشهور «ادی مینکس» رابطه‌‎ی نامشروع داشته و مینکس هم که ظاهرا با مافیا در ارتباط بوده است، دستور قتل او را صادر کرده است.

هالیوودلند پروسه‌ی تحقیقات این قتل توسط کارآگاه «لوئیس سیمو» (برودی) را به‌تصویر می‌کشد و هم‌زمان بخش‌هایی از زندگی ریوز را در قالب فلش‌بک مشاهده می‌کنیم. فیلم نشان می‌دهد که ریوزِ باانگیزه چگونه به هالیوود قدم گذاشت تا رویاهایش را به حقیقت تبدیل کند و چگونه در نقش سوپرمن به یک بازیگر محبوب تبدیل شد. در آن روزها، هر کودکی ریوز را به چشم یک قهرمان می‌دید اما ریوز در گذر زمان تغییر کرد، افسرده و دائم‌الخمر شد و با اینکه در تلاش بود تا نقش‌های مهمی در فیلم‌ها ایفا کند اما از سوی استودیوها جدی گرفته نمی‌شد. ریوز در نقش سوپرمن، ضدگلوله بود اما در زندگی واقعی همیشه این حس را داشت که همه می‌خواهند به او آسیب بزنند. افلک در این نقش می‌درخشد؛ او موفق شد نامزدی گلدن گلوب کسب کند و جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد جوایز ساترن و جشنواره‌ی فیلم ونیز را به خانه ببرد.

فیلم سرزمین هالیوود
فیلم سرزمین هالیوود

بن افلک قبلا با ساخت فیلم تاریخی آرگو که یکی از سوال برانگیزترین فیلم‌های برنده اسکار بود، ثابت کرد با مقوله ساخت فیلم‌های تاریخی آشناست و توانست به خوبی توانایی‌های خودش را ثابت کند. در این فیلم بن افلک ایران را بعد از انقلاب 57 به طور کامل شبیه سازی نمود. فیلم آرگو ماجرای فرار کارمندان سفارت آمریکا از ایران بعد از انقلاب است و بن افلک برای ساخت آن برنده جایزه اسکار نیز شد. بن افلک در سال ۲۰۱۳ به دلیل کارگردانی فیلم آرگو برنده جایزه معتبر گلدن گلوب گردید.

فیلم آرگو
فیلم آرگو

بن در فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت، در نقش بتمن مقابل سوپرمن با بازی هنری کویل (بازیگر سوپرمن در مرد فولادی) قرار گرفت. تولید این فیلم سال ۲۰۱۴ آغاز شد و در تابستان سال ۲۰۱۵ اکران شد. زک اسنایدر کارگردان و کریستوفر نولان تهیه‌کننده فیلم سوپرمن مرد فولادی بودند.

افلک در تریلر “دختر گمشده” (Gone Girl)، که در سال ۲۰۱۴ اکران شد نیز حضور داشت و نقش همسر دختر گمشده (رزمند پایک) را ایفا کرد. او یک سال قبل هم در تریلر Vabank از برد فورمن حضور یافته بود. همبازی او جاستین تیمبرلیک بود و داستان به دنیای قمار آنلاین می‌پرداخت.

فیلم دختر گمشده
فیلم دختر گمشده

پیش‌تر احتمال می‌رفت که نقش بتمن را در این فیلم کریستین بیل بازیگر انگلیسی عهده‌دار شود که در سه فیلم آخر بتمن، نقاب این قهرمان افسانه‌ای را روی صورت گذاشته بود.

سال ۲۰۱۶ برای بن افلک به سختی سپری شد. در یک بازه‌ی دوازده ماهه، او شکست تجاری و هنری فیلم بتمن در برابر سوپرمن و تا شب زنده بمان را تجربه کرد اما در این میان، در یک فیلم کوچک هم به ایفای نقش پرداخت که در مقایسه با دیگر آثار او، کمتر از آن صحبت می‌شود. حسابدار یک فیلم اکشن-تریلر با ایده‌ای آشنا و البته چرخش‌های داستانی غیرمنتظره است که امکان‌پذیر بود تا حتی قسمت‌های بیشتری از آن ساخته شود.

افلک نقش «کریس ولف» را برعهده دارد، یک حسابدار که برای یک شرکت خصوصی کار می‌کند، شرکتی که البته با هدف پول‌شویی تأسیس شده است. ولف که استعداد ویژه‌ای در محاسبات دارد، به یک نوع اوتیسم خاص مبتلا است که به او اجازه نمی‌دهد روایت اجتماعی داشته باشد اما این محدودیت‌ها برایش اهمیتی ندارد، ولف در کارش خبره است و به‌صورت مخفیانه، تخلفات مالی شرکت‌های بزرگ را بررسی می‌کند. داستان گاهی تا مرز مضحک بودن پیش می‌رود اما در مجموع با یک فیلم قابل‌قبول روبه‌رو هستیم که برگ برنده‌اش بی‌گمان بن افلک است. او شخصیت ولف را جدی و فرهمند ترسیم کرده است.

فیلم حسابدار
فیلم حسابدار

مرز سه‌گانه محصول 2019 شاید فیلم خوبی باشد اما یک تیم بازیگری مناسب، آن‌ را به اثر بهتری تبدیل کرده است. قصه آشنا است و نمونه‌های مشابه‌ آن را بارها دیده‌‌ایم اما بازهم اتفاق خوبی است که فیلم‌های اکشن بزرگسالانه در ابعاد کوچک ساخته شود، آثاری که بخشی از مجموعه‌های سینمایی مشهور نیستند. فارغ از چند سکانس اکشن درخشان، تمرکز اصلی جی سی چاندور بر روی روایت سرگذشت چند مرد شکست‌خورده است که بلندپروازی، آن‌ها را با چالش‌های تازه‌ای روبه‌رو می‌کند.

داستان درباره‌ی پنج نظامی است که تصمیم می‌گیرند با به‌کارگیری تجربیات و آموزش‌های خود، از یک دلال مواد مخدر سرقت کنند. چند اشتباه کوچک و طمع‌کاری باعث می‌شود تا نقشه‌ مطابق برنامه پیش نرود و حالا «پوپ» (اسکار ایزاک) و اعضای تیمش باید برای بقا تلاش کنند. افلک نقش مردی را بازی می‌کند که مشکلات مالی فراوانی دارد و حاضر است برای تأمین آینده‌ی فرزندانش، از مرز اخلاقیات عبور کند.

 فیلم مرز سه‌گانه
فیلم مرز سه‌گانه

نقش آفرینی در درام جنایی و تاریخی

افلک در سال 2020 در فیلم آخرین چیزی که او می‌خواست (The Last Thing He Wanted)، درامی جنایی بر اساس رمانی از جوان دیدیون، و راه بازگشت (The Way Back)، درباره یک الکلی که مربی بسکتبال دبیرستان می‌شود، بازی کرد.

راه بازگشت شاید شخصی‌ترین نقشی باشد که بن افلک تاکنون ایفا کرده است، نقشی که نمی‌توانست زودتر ایفا کند و تکامل وی به عنوان یک بازیگر شاخص را نشان می‌دهد. داستان فیلم به‌نظر با الهام از زندگی شخصی افلک و اعتیادش به الکل نوشته شده است. نمی‌توان فیلم را تماشا کرد و به یاد زندگی شخصی افلک نیفتاد، مردی که تا مرز نابودی پیش رفت اما توانست بازگردد. در راه بازگشت عناصر فیلم‌های ورزشی الهام‌بخش نیز به چشم می‌خورد اما پیام اصلی آن پیرامون «بهبود» است که در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

افلک نقش «جک» را ایفا می‌کند، یک ستاره‌ی سابق لیگ بسکتبال مدارس که در نوجوانی موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد اما پس از آن، زندگی‌اش به ورطه‌ی سقوط آزاد افتاد. یک تراژدی شخصی باعث می‌شود تا او به گوشه‌نشینی و الکل روی بیاورد اما در یک روز سخت کاری، پیشنهادی دریافت می‌کند که شاید بتواند به او کمک کند تا زندگی‌اش را تغییر دهد.

با مرگ غیرمنتظره‌ی مربی بسکتبال مدرسه، از جک درخواست می‌شود تا جایگزین او شود و به نوجوانان مدرسه بسکتبال آموزش دهد. او این فرصت را از دست نمی‌دهد تا پس از مدت‌ها، کاری را انجام بدهد که واقعا دوست دارد و هم‌زمان، به شاگردانش آموزش دهد که اشتباهات گذشته‌ی او را تکرار نکنند و زندگی سالم‌‎تری داشته باشند.

فیلم راه بازگشت
فیلم راه بازگشت

او بعداً با دیمون در فیلم آخرین دوئل (2021) به کارگردانی ریدلی اسکات بازی کرد. این درام تاریخی بر اساس یک داستان واقعی از یک زن بود که یک شوالیه (آدام درایور) را متهم به تجاوز کرده بود، که منجر به مبارزه‌ای بین شوالیه متهم و شوهرش (مت دیمون) برای اجرای عدالت شد. بن افلک نقش کنت پیر آلنسون را بازی می‌کند که نجیب‌زاده‌ای است که ارباب و استاد کاروژ و لو گریس بوده است. افلک و دیمون علاوه بر حضور در فیلم، فیلمنامه را با نیکول هولوفسنر نوشتند.

فیلم آخرین دوئل
فیلم آخرین دوئل

جرج کلونی در کافه‌ی امید، از بن افلک می‌خواهد کاری را انجام دهد که آن را به خوبی بلد است: حضوری گرم و دوست‌داشتنی. افلک در کافه‌ی امید یک نقش کاملا مثبت را بازی می‌کند و تماشای او در نقش «چارلی مگوایر» برای هرکسی راضی‌کننده خواهد بود. علاوه بر این‌ها، همکاری افلک و کلونی هم جذابیت‌های زیادی دارد، یک بازیگر دیگر که او نیز در فیلم‌سازی موفق ظاهر شده است. قصه درباره‌ی فشارهای ناشی از موفقیت‌های هنری است، سوژه‌ای که برای هر دو بازیگر (و کارگردان) آشنا به نظر می‌رسد، آن‌ها این فشارها را بارها تجربه کرده‌اند.

فیلم براساس داستان واقعی زندگی نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر، «جی. آر. موهرینگر» ساخته شده است. تای شرایدن نقش جوانی موهرینگر را بازی می‌کند، دورانی که یک بچه‌ی فقیر بود تا زمانی که به دانشگاه رفت. به دلیل غیبت پدر دائم‌الخمرش، او روزهای خوبی را سپری نمی‌کند اما دایی‌اش «چارلی» (افلک) حامی جدی او است و به او درس زندگی می‌دهد. چارلی که یک متصدی بار است، به جی آر می‌گوید که بزرگسالی چه چالش‌هایی دارد و چگونه می‌توان بهتر زندگی کرد. چارلی با جی آر همانند بزرگسالان رفتار می‌کند و به او اعتمادبه‌نفس می‌دهد تا رویاهایش را دنبال کند. فیلم اگرچه به موفقیت ویژه‌ای دست نیافت اما برای افلک نامزدی گلدن گلوب و انجمن بازیگران را به‌همراه داشت.

فیلم کافه‌ی امید
فیلم کافه‌ی امید

لیست آثار هنری بن افلک

در ادامه بیوگرافی بن افلک باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

به عنوان بازیگر

سالعنواننقشیادداشت‌ها
۱۹۸۱انتهای تاریک خیابانKid in the street
۱۹۸۷دستان یک غریبهBilly Hearnفیلم تلویزیونی
۱۹۹۱بابBen Watsonفیلم تلویزیونی
۱۹۹۲روابط مدرسهChesty Smith
۱۹۹۲بافی قاتل خون‌آشام‌هاBasketball Player 10Uncredited[۱]
۱۹۹۳مات و مبهوتفرد اوبانیون
۱۹۹۳تورکلسون‌هاکوین جانسونمجموعه تلویزیونی
۱۹۹۵پاساژگردهاشانون همیلتون
۱۹۹۶تردید در درخششجک
۱۹۹۷به دنبال امیهولدن مک‌نیل
۱۹۹۷رفتن تمام راهTom “Gunner” Casselman
۱۹۹۷ویل هانتینگ خوبچکی سالیوان
۱۹۹۸شکسپیر عاشقادوارد الین
۱۹۹۸آرماگدونای.جی. فراست
۱۹۹۸فانتوم‌هاSheriff Bryce Hammond
۱۹۹۹دگمابارتلبی
۱۹۹۹نیروهای طبیعتبن هولمز
۱۹۹۹۲۰۰ سیگاربارتندر
۲۰۰۰گزاف‌گوییبادی امارال
۲۰۰۰بازی‌های گوزن قطبیرودی دانکن
۲۰۰۰اتاق بخارجیم یانگ
۲۰۰۰یوسف: پادشاه رؤیاهایوسفصدا
۲۰۰۰–۲۰۱۳پخش زنده شنبه شبخودشمجموعه تلویزیونی
۲۰۰۱جی و باب ساکت پاتک می‌زنندHolden McNeil/خودش
۲۰۰۱بابا و آنهاLawrence Bowen
۲۰۰۱پرل هاربرCaptain Rafe McCawley
۲۰۰۲مجموع همه ترس‌هاJack Ryan
۲۰۰۲تغییر مسیرGavin Banek
۲۰۰۲چرخش سومMichael
۲۰۰۳بی‌باکMatt Murdock/بی‌باک
۲۰۰۳جیلیLarry Gigli
۲۰۰۳دستمزدMichael Jennings
۲۰۰۴نجات کریسمسDrew Latham
۲۰۰۴دختر جرسیOllie Trinke
۲۰۰۵الکتراMatt Murdock/DaredevilDeleted scenes
۲۰۰۵جشن_تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۶مردان اطراف شهرJack Giamoro
۲۰۰۶فروشنده‌ها، قسمت دومGawking Guy
۲۰۰۶هالیوودلندجرج ریوز
۲۰۰۶آس‌های دودیJack Dupree
۲۰۰۹با تو حال نمی‌کندNeil
۲۰۰۹وضعیت فعلیStephen Collins
۲۰۰۹شیرهDean
۲۰۰۹روزنامه‌نگار_مستند؛تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۹زیاد ذوق‌زده نشومشتریمجموعه تلویزیونی
۲۰۱۰مردان کمپانیBobby Walker
۲۰۱۰شهرDoug MacRay
۲۰۱۲آرگوتونی مندز
۲۰۱۳به سوی شگفتیNeil
۲۰۱۳رانر رانرIvan Block
۲۰۱۴دختر گم‌شدهNick Dunne
۲۰۱۶حسابدارChristian Wolf
۲۰۱۶بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالتبروس وین / بتمن
۲۰۱۶جوخه انتحاربروس وین / بتمن
۲۰۱۷لیگ عدالتبروس وین / بتمن
۲۰۱۹ریبوت جی و باب ساکتHolden McNeil
۲۰۱۹مرز سه‌گانهTom ‘Redfly’ Davis
۲۰۲۰آخرین چیزی که او می‌خواستتریت موریسون
راه بازگشتجک کانینگهام
۲۰۲۱لیگ عدالت زک اسنایدربروس وین / بتمنبرش کارگردان از لیگ عدالت، همچنین تهیه‌کننده اجرایی
آخرین دوئلکنت پیر دالنکنهمچنین نویسنده و تهیه‌کننده
کافه امیدعمو چارلی
۲۰۲۲آب عمیقویک ون آلن
جنیفر لوپز: نیمه‌وقتخودشفیلم مستند
فروشنده‌ها ۳بوستون جانحضور افتخاری
۲۰۲۳ایر Films that have not yet been releasedفیل نایتهمچنین کارگردان و تهیه‌کننده
فلش Films that have not yet been releasedبروس وین / بتمنپس‌تولید
TBAخواب‌آور Films that have not yet been releasedTBAپس‌تولید

به عنوان کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس

سالعنوانکارگرداننویسنده
۱۹۹۳I Killed My Lesbian Wife…آری
۱۹۹۷ویل هانتینگ خوبآری
۲۰۰۲Push, Nevadaآری
۲۰۰۷رفته عزیزم رفتهآریآری
۲۰۱۰شهرآریآری
۲۰۱۲آرگوآری
۲۰۱۶تا شب زنده بمانآری

جوایز و افتخارات بن افلک

سالاثر نامزدنام جایزهردهنتیجه
۱۹۹۸ویل هانتینگ خوبجایزه اسکاربهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی مشترک با مت دیمونبرنده
۲۰۱۳آرگوبهترین فیلمبرنده
۱۹۹۶ویل هانتینگ خوبجایزه گلدن گلوببهترین فیلمنامهبرنده
۲۰۲۱نوار مناقصهبهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۰۶هالیوودلندبهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۱۲آرگوبهترین فیلم درامبرنده
بهترین کارگردانیبرنده
۲۰۱۲آرگوبنیاد فیلم آمریکافیلم سالبرنده
۲۰۱۲آرگوجوایز فیلم بفتابهترین بازیگر نقش اول مردنامزدشده
بهترین کارگردانیبرنده
بهترین فیلمبرنده
۲۰۱۲آرگوجایزه انجمن کارگردانان آمریکابرنده
۲۰۰۲Project Greenlightجایزه امی ساعات پربینندهOutstanding Reality Programنامزدشده
۲۰۰۴نامزدشده
۲۰۰۵نامزدشده
۱۹۹۷جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وینامزدشده
۱۹۹۸آرماگدوننامزدشده
۱۹۹۸نامزدشده
۲۰۰۰نامزدشده
۲۰۱۲آرگونامزدشده
۲۰۱۲آرگوتهیه‌کنندگانبرنده
۱۹۹۷ویل هانتینگ خوبجایزه ستلایتبهترین فیلم‌نامه غیراقتباسیبرنده
۲۰۱۰شهربهترین کارگردانینامزدشده
بهترین فیلم‌نامه اقتباسینامزدشده
۲۰۱۲آرگوبهترین کارگردانینامزدشده
بهترین فیلمنامزدشده
۱۹۹۸آرماگدونجایزه ساترنبهترین بازیگر نقش مکمل مردنامزدشده
۲۰۰۶هالیوودلندبهترین بازیگر نقش مکمل مردبرنده
۱۹۹۷ویل هانتینگ خوبجایزه انجمن بازیگران فیلمنامزدشده
۱۹۹۸شکسپیر عاشقبرنده
۲۰۱۲آرگوبرنده
۲۰۰۶هالیوودلندجشنواره فیلم ونیزجام ولپیبرنده
۲۰۱۳آرگوجوایز برگزیده نوجوانانبهترین بازیگر مرد در یک درامبرنده

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا