اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردفیلم ایرانی

معرفی و نقد و بررسی فیلم کمدی سگ بند

فیلم سگ بند اثری به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی و نویسندگی حمید اکبری خامنه در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر کشور اکران شد. این اثر در ژانر کمدی تولید شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم سگ بند و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم سگ بند منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم سگ بند چه کسی است؟

کارگردان فیلم سگ بند مهران احمدی است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم سگ بند چیست؟

در خلاصه داستان فیلم سگ بند آمده است: هیچ وقت گول اسم و ظاهر آدم‌ها رو نخورید؛ لشکر هیتلر با اون عظمت، اسمش نازی بود.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم سگ بند چیست؟

امیر جعفری، سیروس گرجستانی، مهران احمدی، بهرام افشاری، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، ناهید مسلمی، سعید امیرسلیمانی، میرطاهر مظلومی، ویدا جوان، سیامک صفری، عزت‌الله مهرآوران، امین فصیح، علی تقی پور، رضا ذاکریان و… بازیگران فیلم سگ بند هستند.

مشخصات فیلم سگ بند

نام فیلمسگ بند
کارگردانمهران احمدی
تهیه‌کنندهمحمدحسین قاسمی
نویسندگیحمید اکبری خامنه
سال تولید۱۴۰۰
ژانرکمدی
توزیع‌کنندهبانو فیلم
تاریخ‌های انتشار
۲۵ اسفند ۱۴۰۰
فروش گیشه
۴۱٬۲۸۲٬۸۸۳٬۰۰۰ تومان

لیست بازیگران فیلم سگ بند

لیست بازیگران فیلم سگ بند

  • امیر جعفری
  • بهرام افشاری
  • سیروس گرجستانی
  • نازنین بیاتی
  • بهاره کیان‌افشار
  • ناهید مسلمی
  • ویدا جوان
  • میرطاهر مظلومی
  • عزت‌الله مهرآوران
  • سیامک صفری
  • علی تقی‌پور
  • مرصاد صفائی
  • مهران احمدی

بازیگران فیلم سگ بند

عوامل فیلم سگ بند

  • کارگردان: مهران احمدی
  • تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی
  • نویسنده: حمید اکبری خامنه
  • فیلم‌بردار: ساعد نیک‌ذات
  • تدوین‌گر: حمید نجفی‌راد
  • طراح صحنه و لباس: سیامک احصایی
  • مدیر صدابرداری: آرش برومند
  • طراح گریم: عباس عباسی
  • مدیر تولید: مسعود زمانی
  • مدیر برنامه ریزی و دستیار یک: روزبه سجادی حسینی
  • منشی صحنه: آناهید روستا
  • عکاس: طاها آبیار
  • مدیر تدارکات: علیرضا اصلانی

معرفی مهران احمدی کارگردان فیلم سگ بند

مهران احمدی در کودکی به نیشابور مهاجرت کرد و در نوجوانی دوباره به زادگاهش تهران بازگشت. او در سال ۱۳۷۳ وارد دانشگاه آزاد و در رشته تئاتر در رشته بازیگری فارغ‌التحصیل شد. وی فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم «آدم» ساخته رضا کاهانی آغاز کرد.او همچنین به عنوان برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و مدیر تولید در چند اثر حضور داشته‌است. بازی جدی احمدی در فیلم‌هایی مثل یک خانواده محترم، بغض و ماحی قابل توجه بود. او در سال ۱۳۹۲ در مجموعه تلویزیونی آوای باران نقش شکیب را بازی کرده‌است. احمدی نخستین فیلم بلند سینمایی خود با عنوان مصادره را در سال ۱۳۹۶ کارگردانی کرد.

مهران احمدی کارگردان فیلم سگ بند

معرفی فیلم سگ بند

فیلم سینمایی سگ بند(Sag Band) به کارگردانی مهران احمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی پس از اتمام فیلم مصادره مراحل پیش تولید را آغاز کرد. مهران احمدی که با فیلم مصادر ثابت کرد قواعد ساخت یک کمدی پرفروش را بلد است، نوروز 1401 با سگ بند به سینما آمده است. بخش‌هایی از فیلم جدید احمدی که یک کمدی مفرح است، در خارج از ایران فیلمبرداری شده است.

آخرین بازی سيروس گرجستانی در سينما در فيلم «سگ بند» دومين ساخته مهران احمدی بود. سيروس گرجستانی در سن ٧٥ سالگى در تير ماه سال ٩٩ دار فانی را وداع گفت.

بیش از ۷۰ درصد تصویربرداری فیلم سینمایی «سگ بند» در ایران و باقی آن در خارج از کشور فیلم‌برداری شده و به همین دلیل چندین بازیگر خارجی نیز در این فیلم حضور دارند.

«سگ بند» برگرفته از نام یکی از فنون کشتی پهلوانی است.

«سگ بند» با استقبال خوب مخاطبان توانست در اولين روزهاى نوروز ۱۴۰۱ به فروش بيش از سه و نيم ميليارد برسد.

معرفی فیلم سگ بند
معرفی فیلم سگ بند

خلاصه داستان فیلم سگ بند

فیلم سگ بند در مورد مردی به نام داوود عیاران (امیر جعفری) است که قبلا کشتی‌گیر بوده و اکنون تصمیم می‌گیرد برای پولدار شدن یک گروه تشکیل دهد. حال او همراه با دوستش ابراهیم (مهران احمدی) شروع به نقشه کشیدن برای کسب ثروت کرده تا به اهدافشان برسند. در این میان برادر داوود (بهرام افشاری) به همراه نامزدش سیما (بهاره کیان افشار) پیشنهاد می‌دهند که همگی به خارج بروند. اما زمانی که وارد ارمنستان می‌شوند، حوادثی رخ می‌دهد که آن‌ها را وارد ماجرایی جدید کرده و اتفاقات تلخ و شیرینی را برایشان رقم می‌زند که….

داستان فیلم سگ بند

بررسی فیلم سگ بند

کمدی متفاوت

این روزها تنها ژانری که در سینمای ایران می‌فروشد، ژانر کمدی است. تهیه‌کنندگان و کارگردانان و حتی فیلم‌نامه‌نویسان ژانر کمدی در ایران هم پذیرفته‌اند که اقبال عمومی نسبت به کمدی‌های معنادار و طعنه‌آمیز چندان زیاد نیست و البته که احتمال برخورد با کمدی‌های تند و تیز هم وجود دارد. بنابراین بیشتر فیلم‌های کمدی این روزهای سینمای ایران را عناوین تهی، فاقد چارچوب داستانی و واقعا مضحک تشکیل می‌دهند که تماشای یک‌باره آن‌ها برای تماشاگران ریزبین سینمای ایران و جهان هم ممکن نیست.

فیلم‌سگ‌بند به عنوان دومین فیلم بلند مهران احمدی تلاش می‌کند تا از این فضای مسموم فاصله بگیرد. در شرایطی که بیشتر فیلم‌های کمدی سینمای ایران در سال‌های اخیر عناوینی بودند که بیشتر شبیه به ویدیوهای چنددقیقه‌ای اینستاگرامی به نظر می‌رسیدند، فیلم مهران احمدی تلاش می‌کند تا کمدی متفاوتی به مخاطب عرضه کند و الحق و الانصاف هم که در رسیدن به این هدف واقعا موفق ظاهر می‌شود.

هنرنمایی‌ها در فیلم سگ بند به شکل تحسین‌برانگیزی چندین سطح از سایر عناوین سینمای کمدی ایران بالاتر قرار می‌گیرد. دلیل این دستاورد را باید در شخصیت‌پردازی و موقعیت‌سازی فیلم‌نامه جستجو کرد که تلاش می‌کند تا شخصیت‌هایش را در موضع ضعف قرار ندهد. اگرچه در راه رسیدن به این هدف گاهی هم شکست می‌خورد اما فیلم‌نامه فیلم سگبند نقطه در مقایسه با بیشتر فیلم‌های کمدی چند سال اخیر سینمای ایران کیفیت بهتری دارد.

از سوی دیگر، شوخی‌های فیلم جدید مهران احمدی عاری از شوخی‌های زشت جنسیت‌زده و طعنه‌های سیاسی چندش‌آور است و همین مسئله به موفقیت بیشتر فیلم سگ بند کمک می‌کند. فیلم به شکل وفادارانه‌ای به درام خود تکیه می‌کند و تا آخرین لحظات می‌جنگد تا به داستان خود وفادار بماند. به عبارت دیگر، فیلم سگ‌بند به شدت تلاش می‌کند تا عنوانی متفاوت در این روزهای سینمای ایران باشد و در رسیدن به این هدف هم موفق ظاهر می‌شود.

برای درک بهتر آن‌چه فیلم سگ بند در جستجوی آن است باید به تیم بازیگران آن توجه کنید. نازنین بیاتی و بهاره کیان‌افشار از جمله بازیگران زن این فیلم هستند که معمولا در فیلم‌های کمدی دیده نشده‌اند. از سوی دیگر، سیامک صفری هم در این فیلم هنرنمایی می‌کند که بازیگری در مدیوم تئاتر لقب می‌گیرد. بنابراین می‌توان گفت که پذیرفتن پیشنهاد هنرنمایی در یک فیلم کمدی از سوی این سه بازیگر که معمولا در ژانرها و فضاهای دیگر رویت شده‌اند به خوبی کیفیت متفاوت سینمایی سگ بند را نشان می‌دهد.

اما بازیگران متفاوت تنها برتری فیلم مهران احمدی نیست. امیر جعفری یکی از بازیگران اصلی فیلم پرفروش این روزهای سینمای ایران است که هنرنمایی نسبتا متفاوتی در فیلم سگ بند ارائه می‌دهد. بهرام افشاری هم که آهسته آهسته در حال تبدیل‌شدن به ستاره کمدی ایران است در این فیلم با یک نقش‌آفرینی منحصر به فرد به سراغ مخاطب می‌آید. ارتباط میان این دو بازیگر [که در فیلم نقش‌های اصلی را برعهده دارند] به خوبی برقرار شده و آن‌ها به معنای واقعی کلمه در نقش‌های خود فرو رفته‌اند.

دو بازیگر مرحوم سینمای ایران هم در این فیلم هنرنمایی می‌کنند؛ زنده‌یاد سیروس گرجستانی و مرحوم عزت‌الله مهرآوران از جمله بازیگران دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون ایران بودند که اعتبار بسیار بیشتری به فیلم سگبند داده‌اند. با این حال هیچکدام از این بازیگران نمی‌توانند به اندازه امیر جعفری و بهرام افشاری در فیلم بدرخشند. چراکه نه‌تنها فیلم فرصت بیشتری به آن‌ها می‌دهد تا خودنمایی کنند بلکه شیمی بی‌نظیری میان این دو بازیگر اصلی فیلم سگ بند ایجاد شده که واقعا تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسد.

بنابراین می‌توان گفت که ترکیب فیلم‌نامه سالم و جذاب و بازیگران قدرتمند و دوست‌داشتنی به فیلم دوم مهران احمدی کمک کرده‌اند تا کمدی متفاوت سینمای ایران باشد اما این فیلم در نهایت نمی‌تواند عملکرد ایده‌آلی از خود ارائه دهد.

امیر جعفری و بهرام افشاری در سگ بند

سرگردان

نام فیلم سگ بند از یکی از فن‌های کشتی پهلوانی گرفته شده است. بنابراین اگرچه در ابتدا نام نامناسبی برای یک فیلم سینمایی به نظر می‌رسد اما به خوبی با فضای فیلم ارتباط برقرار می‌کند. داستان فیلم با روایت زندگی رضا عیاران [با نقش‌آفرینی مرحوم سیروس گرجستانی] آغاز می‌شود. رضا عیاران که پیرمردی محترم و دوست‌داشتنی است در یکی از محله‌های قدیمی تهران زندگی می‌کند و سرپرست یکی از خانواده‌های محترم محله‌ خودش هم لقب می‌گیرد.

او سه فرزند دارد که هر کدام شخصیت خاص خودشان را دارند؛ فردین عیاران [با نقش‌آفرینی امیر جعفری] فرزند ارشد و عاقل خانواده است. فرزاد [با هنرنمایی بهرام افشاری] فرزند دوم و میانی خانواده عیاران است که جوانی احساسی، غیرتی و طمع‌کار است. فرزانه [با نقش‌آفرینی نازنین بیاتی] کوچک‌ترین فرزند خانواده عیاران لقب می‌گیرد که همواره با فرزاد درگیر می‌شود.

اگرچه فیلم در ابتدا به درگیری‌ها و اختلافات میان شخصیت‌های اصلی‌اش می‌پردازد و با همین روایت‌ها مخاطب را سرگرم می‌کند اما به ناگه تصمیم می‌گیرد تا تغییر مسیر دهد و روایتی جدی‌تر را در برابر تماشاگر قرار دهد؛ با مرگ رضا عیاران، فرزندان او درگیر مسائلی می‌شوند که در نهایت آن‌ها را به کوهی از قرض و بدهی می‌رساند. بنابراین فردین و فرزاد به عنوان پسران رضا عیاران تصمیم می‌گیرند تا با ورود به جهان خلافکاری‌ها از بدهی سنگین خود بکاهند.

همین تغییر داستان باعث می‌شود که دومین فیلم مهران احمدی از خنده‌داربودن فاصله بگیرد و اندکی جدی شود. با این حال فیلم سگ بند نمی‌خواهد که یک فیلم جدی باشد. بنابراین دوباره تلاش می‌کند تا کمدی‌های با دوز پایین را به مخاطبش تزریق کند. نتیجه ماجرا آن شده که فیلم سینمایی سگ بند با وجود همه جذابیت‌هایی که دارد یک عنوان سرگردان لقب بگیرد. عنوانی که نمی‌داند دقیقا روی کدام نوع از مخاطبان سینما در ایران حساب باز کرده و می‌خواهد با کدام نوع از آن‌ها ارتباط برقرار کند.

به همین دلیل موضوع فیلم سگ بند سرگردان به نظر می‌رسد. تماشاگر نمی‌داند که با یک کمدی آموزنده مواجه است یا به تماشای یک درام اجتماعی نشسته که ته‌مایه‌هایی از ژانر کمدی را یدک می‌کشد. مهران احمدی که پس از فیلم مصادره تلاش کرده تا چالش بزرگی را برای کارنامه کارگردانی‌اش بپذیرد، موفق شده یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های کمدی ایران را خلق کند.

اما فیلم‌سگ‌بند برای جذب مخاطب‌های عامه‌پسند سینمای ایران به رویکردی روی می‌آورد که گروهی از تماشاگران فیلم را ناامید می‌کند. اگر دومین فیلم سینمایی مهران احمدی [که خود نیز در این فیلم هنرنمایی کرده] اندکی به استانداردهایی که خود ایجاد کرده، پایبندتر می‌ماند احتمالا فیلم سگ بند می‌توانست یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران باشد. اما این فرصت استثنایی برای جذب بیشتر مخاطب از دست رفته است.

دانلود رایگان فیلم سگ بند

پوستر فیلم سگ بند

پوستر فیلم سگ بند

تیزر فیلم سگ بند

بیوگرافی بازیگران فیلم سگ بند

امیر جعفری

امیر جعفری یک هنرپیشه اهل ایران است که به بازی در فیلم‌های کمدی، بسیار معروف است. او تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس در رشته مدیریت ادامه داد. جالب است بدانید که علی‌رضا جعفری، بازیگر جوان صداوسیما، برادرزاده امیر جعفری می‌باشد. همسر آقای امیر جعفری، ریما رامین‌فر است که حدود 4 سال از او بزرگ‌تر است.

ریما رامین‌فر با بسیار معروف شد که همه او را با نام هما می‌شناسند. امیر جعفری در سال 1380 وارد سینما شد. اولین تجربه بازی او فیلم سینمایی نان، عشق، موتور 1000 می‌باشد. او در همین فیلم با ریما رامین‌فر آشنا شد. جالب است بدانید که اولین سریال امیر جعفری سریال بدون شرح محصول سال 1381 می‌باشد. او در این سریال، استعداد خاص خود را به وضوح نشان داد که مورد توجه کارگردانان ایرانی قرار گرفت.

امیر جعفری از بازیگران فیلم سگ بند

بهرام افشاری

بهرام افشاری، بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد ۶ خرداد ۱۳۶۶ در همدان است. از میان سریال‌هایی که بهرام افشاری در آنها نقش آفرینی کرده می‌توان به مجموعه سریال‌های پایتخت، شرایط خاص و آسمان من اشاره کرد. وی در برنامه همرفیق نیز به عنوان مهمان حضور داشته است.

بهرام افشاری سابقه ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون عصبانی نیستم، ایران برگر، لانتوری، کارگر ساده نیازمندیم، نیوکاسل، آقای سانسور، رحمان ۱۴۰۰، چشم و گوش بسته، سگ بند، بعد از اتفاق و صحنه زنی را در کارنامه هنری خود دارد.

از جمله افتخارات بهرام افشاری می‌توان به نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران و کسب تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ اشاره کرد.

بهرام افشاری، بازیگر ایرانی سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد ۶ خرداد ۱۳۶۶ در همدان است. از میان سریال‌هایی که بهرام افشاری در آنها نقش آفرینی کرده می‌توان به مجموعه سریال‌های پایتخت، شرایط خاص و آسمان من اشاره کرد. وی در برنامه همرفیق نیز به عنوان مهمان حضور داشته است.

بهرام افشاری سابقه ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون عصبانی نیستم، ایران برگر، لانتوری، کارگر ساده نیازمندیم، نیوکاسل، آقای سانسور، رحمان ۱۴۰۰، چشم و گوش بسته، سگ بند، بعد از اتفاق و صحنه زنی را در کارنامه هنری خود دارد.

از جمله افتخارات بهرام افشاری می‌توان به نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در نوزدهمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران و کسب تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی جشن حافظ اشاره کرد.

بهرام افشاری از بازیگران فیلم سگ بند

سیروس گرجستانی

علی اکبر محمودزاده گرجستانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۲۵ اسفند ۱۳۲۳ در رشت بود و دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و هنر بوده است.

گرجستانی فعالیت در تئاتر را در سال ۱۳۴۹ و فعالیت در تلویزیون را در سال ۱۳۵۶ شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. پس از انقلاب، فعالیت سینمایی او با فیلم فریاد مجاهد به عنوان بازیگر در سال ۱۳۵۸ آغاز شد. پیش از انقلاب، او در دو فیلم سینمایی با نامهای بیست سال انتظار به کارگردانی مهدی رئیس‌فیروز و مأمور دو جانبه به کارگردانی مهدی میرصمدزاده بازی کرده بود.

از دیگر آثار او می توان به مجرد ۴۰ ساله، دندون طلا، ارث شیرین، تلافی، پا تو کفش من نکن، ول کن دستمو، آدم برفی، ساحره، خانه ابری، عشق پولی و تپلی و من اشاره کرد.

او در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در سن ۷۵ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و به خاک سپرده شد.

سیروس گرجستانی از بازیگران فیلم سگ بند

نازنین بیاتی

نازنین بیاتی، بازیگر ایرانی، متولد ۱۵ دی ۱۳۶۸ در تهران است. وی دانش ‌آموخته رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن است.

نازنین بیاتی، در اولین حضور سینمایی خود، در فیلم دربند درخشید و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. وی در همه‌پرسی از نویسندگان و منتقدان، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشنواره منتقدین سینما انتخاب شد. او همچنین برای نقش آفرینی در سریال نمایش خانگی گلشیفته، موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر زن کمدی از نوزدهمین دوره جشن حافظ شد.

نازنین بیاتی، در سریال عروسکی شکرستان به عنوان طراح دکور، طراح لباس و صداپیشه شخصیت‌های رویا و پیشگو با آقای حسن رادفر حضور یافت. وی سابقه نقش آفرینی در آثار دیگری همچون دینامیت، ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه، طعم شیرین خیال، زعفرانیه ۱۴ تیر، عروسی مردم، مردن به وقت شهریور، رخ دیوانه، مانکن، آینه بغل، ژن خوک، مغزهای کوچک زنگ زده، رفتن، مادری، فرشته‌ ها با هم می‌آیند، مجوز خروج، جوجه تیغی و شادروان را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

نازنین بیاتی از بازیگران فیلم سگ بند

بهاره کیان افشار

بهاره کیان‌ افشار، ترانه‌ سرا و بازیگر سینما و تلویزیون، متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۲ است. وی در سال ۱۳۸۵ با نقش آفرینی در مجموعه تلویزیونی کلاه پهلوی به کارگردانی سید ضیاءالدین دری، نخستین تجربه خود را در زمینه بازیگری تلویزیون کسب کرد.

از جمله افتخارات بهاره کیان‌ افشار می‌ توان به نامزدی دریافت تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در هفدهمین جشن حافظ اشاره کرد.

او سابقه ایفای نقش در آثاری همچون حرفه ای، بارکد، کفشهایم کو، گلشیفته، کمدی انسانی، لونه زنبور، زرد، ماهورا، عاشقانه، بی وزنی، گناهکاران و پسرکشی را در کارنامه هنری خود دارد.

امیر جعفری از بازیگران فیلم سگ بند

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا