اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودسریال خارجی

معرفی سریال ترسناک ونزدی به کارگردانی تیم برتون

رکوردار میزان تماشا در هفته!

سریال ونزدی نام سریالی است که در ژانر کمدی ترسناک ماوراء طبیعی و بلوغ به کارگردانی تیم برتون و تهیه کنندگی آلفرد گاف و مایلز میلار بر اساس شخصیت ونزدی آدامز از خانواده آدامز ساخته شده‌است. اینجا خبرهای مربوط به سریال ونزدی و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال ونزدی منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال ونزدی چه کسی است؟

سریال ونزدی توسط تیم برتون کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال ونزدی چیست؟

این سریالِ کمدی-ترسناک ماوراء طبیعی که اسپین آفی از داستان خانواده آدامز است با تمرکز بر روی ونزدی آدامز، بر سال‌های تحصیل او در دبیرستان در آکادمی نورمور تمرکز می‌کند، که در آن او تلاش می‌کند تا بر قدرت روانی خود مسلط شده و کشتار وحشتناک شهروندان شهر را متوقف کند و در همین حال یک معمای فراطبیعی را حل کند که ۲۵ سال پیش خانواده او را تحت تأثیر قرار داده بود.

اسامی بازیگران سریال ونزدی در نقش های اصلی چیست؟

جنا اورتگا، گوئندولین کریستی، ریکی لیندهوم، جیمی مک شین، هانتر دوهان، پرسی هاینز وایت، اما مایرز، جوی ساندی، جورجی فارمر، نیومی جی. اوگاوا، کریستینا ریچی، موسی مصطفی از بازیگران نقش اصلی سریال ونزدی هستند.

مشخصات سریال ونزدی

نام سریالونزدی (انگلیسی: Wednesday)
کارگردانتیم برتون
سازندهآلفرد گاف و مایلز میلار
بر پایهٔشخصیت‌های خلق‌شده به‌دست چارلز آدامز
ژانرکمدی ترسناک
ماوراء طبیعی
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار قسمت ها1 فصل و 8 قسمت
توزیع‌کنندهام‌جی‌ام تله‌ویژن
نتفلیکس
انتشار اولیه۲۳ نوامبر ۲۰۲۲

معرفی سریال ونزدی

دانلود رایگان سریال ونزدی

از کجا می‌توانیم سریال ونزدی را تماشا کنم؟ ونزدی پس از انتشار در تاریخ ۲۳ نوامبر در نتفلکیس در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد.

لیست بازیگران سریال ونزدی

اصلی

  • جنا اورتگا در نقش ونزدی آدامز
  • ریکی لیندهوم در نقش والری کینبات
  • جیمی مک شین در نقش کلانتر دونوان گالپین
  • تورا برچ در نقش تامارا نواک
  • هانتر دوهان در نقش تایلر گالپین
  • جورجی فارمر در نقش آژاکس پتروپولوس
  • موسی مصطفی در نقش یوجین اوتینگر
  • اما مایرز در نقش انید سینکلر
  • نائومی جی اوگاوا در نقش یوکو تاناکا
  • جوی ساندی در نقش بیانکا بارکلی
  • پرسی هاینس وایت در نقش خاویر تورپ
  • گوئندولین کریستی در نقش لاریسا ویمز
  • ویکتور دوروبانتو در نقش چیز
  • کریستینا ریچی

تکرارشونده

  • ایساک اردونز در نقش پاگزلی آدامز
  • جورج بورسیا در نقش لورچ
  • تامی ارل جنکینز در نقش شهردار واکر
  • ایمان مارسون در نقش لوکاس واکر
  • ویلیام هیوستون در نقش جوزف کراکستون
  • لویاندا اوناتی لوئیس-نیاوو به عنوان معاون سانتیاگو
  • الیور واتسون در نقش کنت
  • کالوم راس در نقش روآن
  • جانا دیاس واتسون در نقش دیوینا

مهمان

  • کاترین زیتا جونز نقش مورتیشا آدامز
  • لوئیس گازمن در نقش گومز آدامز
  • موری مک‌آرتور در نقش فابیان

لیست بازیگران سریال ونزدی

عوامل سریال ونزدی

معرفی کارگردان سریال ونزدی

اگرچه تیم برتون در سینما کارگردانی نام آشنا است، اما ونزدی اولین تجربه کارگردانی جدی او در تلویزیون محسوب می‌شود. البته جالب است بدانید که برتون قرار بود فیلم سال ۱۹۹۱ خانواده آدامز را کارگردانی کند، اما بخاطر ساخت بازگشت بتمن (Batman Returns) آن را از دست داد. برتون در طول دوران حرفه‌ای پربار خود فیلم‌های مطرحی مانند بتمن (Batman)، ادوارد دست‌قیچی (Edward Scissorhands)، اد وود (Ed Wood)، ماهی بزرگ (Big Fish)، عروس مرده (Corpse Bride) و سوئینی تاد (Sweeney Todd) را کارگردانی کرده است.

چه کسی آهنگسازی سریال ونزدی را انجام داده است؟

دنی الفمن، همکار قدیمی تیم برتون، در کنار کریس بیکن آهنگسازی ونزدی را انجام داده‌اند. الفمن پیش از این موسیقی برخی از بهترین فیلم‌های برتون از جمله ماهی بزرگ، بیتل جوس و ادوارد دست قیچی را کار کرده است.

آهنگسازی سریال ونزدی

معرفی سریال ونزدی

اسپین آفی از داستان خانواده آدامز یعنی سریال ونزدی (Wednesday) مدتی است که پخش خود را در نتفلیکس آغاز کرده است و همین حالا هم رکورد بیشترین میزان تماشا در عرض دو هفته را شکسته است.

درست است که خانواده‌ی آدامز را نمی‌توان در رتبه‌های اول مشهورترین خانواده‌های داستانی و ساختگی دید، اما قطعا می‌توان آن را یکی از موارد این فهرست دانست؛ هرچند که به پای خانواده‌ی گلدبرگ، سیمپسون‌ها و سوپرانوها و غیره نمی‌رسد. این خانواده‌ی مشهور در سال ۱۹۳۸ برای اولین‌بار در مجله نیویورکر به نمایش درآمد و هنوز هم که هنوز است جذابیت خود را حفظ کرده است. این خانواده که توسط چارلز آدامز خلق شده بودند، تا به امروز به اشکال مختلف در رسانه‌های متنوع مانند تلویزیون، سینما، بازی‌های ویدیویی، کمیک بوک‌ها و غیره به تصویر کشیده شدند. چارلز آدامز تا لحظه مرگ خود، تمام وقتش را صرف خلق آثار جدیدی از خانواده آدامز کرد.

خانواده‌ی آدامز یک وارونگی طنزآمیز از یک خانواده ایده‌آل در قرن بیستم آمریکا بود؛ یک قبیله اشرافی، ثروتمند و البته عجیب و غریب که از ترسناک بودن خود لذت می‌بردند. اصلا هم به این موضوع توجه نمی‌کردند که چقدر در نظر دیگران عجیب یا ترسناک هستند؛ اگر هم متوجه این موضوع می‌شدند، آنچنان برایشان مهم نبود که بخواهند کاری برایش انجام دهند. از سال ۱۹۶۴ آثار تلویزیونی مختلفی حول محور آن‌ها ساخته شد (علاوه‌بر آثار سینمایی و غیره) و آخرین سریال در سال ۱۹۹۹ به پایان رسید. گذشت و گذشت تا به اواخر سال ۲۰۲۰ و معرفی سریال Wednesday (ونزدی) توسط شرکت ام‌جی‌ام رسید؛ آن هم با کارگردانی تیم برتون.

چند ماه بعد، سرویس استریم نتفلیکس ساخت این سریال با ۸ قسمت را در دستور کار قرار داد و به مرور زمان بازیگران اضافه و روند فیلم‌برداری آغاز شد. جالب است بدانید که کریستینا ریچی، کسی که در کودکی نقش ونزدی را ایفا کرده بود، در سریال جدید هم نقشی را ایفا می‌کند. همان‌طور که بالاتر هم گفته شد، سریال ونزدی همین حالا هم رتبه ۱ را در بین ۱۰ مجموعه برتر نتفلیکس دارد و توانسته رکورد بزرگی را به نام خود ثبت کند؛ حتی توانسته خود را به پای سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) هم برساند و آن را کنار بزند. اما بااین‌حال، با وجود چنین محبوبیت و موفقیتی، ظاهرا نتفلیکس قصد ندارد آن را برای فصل دوم تمدید کند.

آلفرد گاف و مایلز میلار سازندگان این مجموعه هستند و جنا اورتگا از بازیگران زن نقش اصلی این سریال است. کاترین زیتا جونز، لوئیس گازمن، آیزاک اوردونز، گوئندولین کریستی، ریکی لیندهوم، جیمی مک‌شین، فرد ارمیسن و کریستینا ریچی در نقش‌های مکمل حضور دارند. تیم برتون که یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی مجموعه است، چهار قسمت اول را کارگردانی کرده‌است.

معرفی سریال ونزدی Wednesday

اعضای خانواده آدامز و بازیگران آن در فیلم مطرح دهه ۹۰

گومز، پدر دوست‌داشتنی و همسر عاشق‌پیشه دلسرد کننده‌ای است که رائول خولیا در فیلم ۱۹۹۱ به شکل درخشانی او را به تصویر کشیده است. او به شمشیر بازی، رسوم خانوادگی و به رخ کشیدن سبیل نازک مدادی‌اش علاقه دارد. مورتیشیا مادر و همسر زیبا و ویرانگر گومز است. مورتیشیا که عمدتا بخاطر متانت خونسردانه و رویکرد نظارتی‌اش در فرزندپروری شناخته می‌شود، بیش‌تر با بازی آنجلیکا هیوستون به یاد می‌آید. عمو فستر با بازی کریستوفر لوید با چشمان وحشی، کمر قوز کرده و چهره رنگ پریده‌اش شناخته می‌شود. پاگزلی، کوچک‌ترین پسر گومز و مورتیشیا است (تا زمانی که پوبرت در ارزش‌های خانواده آدامز ظاهر شد).

سایر اعضای خانواده عبارتند از: لرچ، ساقی فرانکشتاین مانند خانواده آدامز با بازی کارل استریکن، پسر عمو ایت در قالب موجودی مویی (سراسر مو) با یک عینک آفتابی به سبک دهه هفتاد و مادربزرگ – مادر گومز – با بازی مارگارت آلفورد.

ونزدی آدامز کیست؟

یک شخصیت باقی‌مانده که هنوز او را معرفی نکرده‌ایم و او کسی نیست جز: ونزدی آدامز. در فیلم بری ساننفلد، کریستینا ریچی، نقش این دختر ارشد گومز و مورتیشیا را بازی می‌کند. ونزدی کاملا شبیه مادرش است، اما تمایل بسیار قوی‌تری برای در آغوش کشیدن جنبه تاریک خود دارد. او دائما به قصد کشتن برادر کوچک‌ترش پاگزلی و همچنین بعدتر برادر تازه متولد شده‌اش پوبرت، ابزارها و روش‌هایی ابداع می‌کند. او همیشه به شکلی سرد و بی‌روح صحبت می‌کند و گویی بحث درباره قتل برای او چیزی بیش‌تر از صحبت درباره حقایق پیش پا افتاده نیست. یکی از به یادماندنی‌ترین دیالوگ‌های او فقط یک کلمه ساده است. در جایی از فیلم سال ۱۹۹۳، مورتیشیا او را به مادر دیگری معرفی می‌کند و می‌گوید که ونزدی در سنی قرار دارد که یک دختر فقط یک چیز در ذهن دارد. زن در پاسخ به «پسرها» اشاره می‌کند، در حالی که ونزدی بی‌درنگ و با خونسردی می‌گوید:«قتل».

ونزدی به عنوان الهام‌بخشی برای بی‌شمار لباس‌های هالووین به نمادی از همه چیزهای شگفت‌انگیز درباره خانواده آدامز تبدیل شده است. به همین دلیل است که طرفداران خانواده آدامز هنگامی که فهمیدند تیم برتون و نتفلیکس تصمیم گرفته‌اند در یک سریال اسپین‌آف جدید به نام ونزدی با یک‌دیگر همکاری کنند، بسیار هیجان‌زده شدند.

شخصیت اصلی سریال ونزدی

کدام بازیگران تاکنون در قالب شخصیت ونزدی ظاهر شده‌اند؟

اولین‌بار لیزا لورینگ بود که به عنوان یک کودک ۶ ساله در سریال دهه شصت آن نقش ونزدی را بازی کرد. سیندی هندرسون در اقتباس دهه ۷۰ او را به تصویر کشید، در حالی که کریستیا ریچی در فیلم سال ۱۹۹۱ این شخصیت داستانی را به یک پدیده تبدیل کرد. کلویی گریس مورتس نیز در انیمیش سال ۲۰۱۹ خانواده آدامز صدای خود را به این شخصیت قرض داد.

تولید

توسعه

در طول پیش تولید فیلم سال ۱۹۹۱، تیم برتون به کارگردانی منصوب شد، اما در نهایت به دلیل درگیری‌های برنامه‌ریزی با بازگشت بتمن، آن را از دست داد و در نتیجه بری ساننفلد این کار را به عهده گرفت.در مارس ۲۰۱۰، اعلام شد که ایلومینیشن اینترتینمنت، با مشارکت یونیورسال پیکچرز، حقوق اساسی طرح‌های خانواده آدامز را به دست آورده‌است.این فیلم قرار بود یک انیمیشن استاپ موشن بر اساس نقاشی‌های اصلی چارلز آدامز باشد. برتون قرار بود در نویسندگی و تهیه کنندگی این فیلم با امکان کارگردانی همکاری کند.در ژوئیه ۲۰۱۳، گزارش شد که فیلم کنسل شده‌است.

در اکتبر ۲۰۲۰، ونزدی در ابتدا به عنوان یک پروژه بی‌نام خانواده آدامز اعلام شد که توسط برتون هدایت می‌شود. تولید سریال توسط ام‌جی‌ام تله‌ویژن و کارگردانی برتون انجام شد. آلفرد گاف و مایلز میلار به عنوان مجریان برنامه حضور دارند. در حالی که گاف، میلار و برتون در کنار گیل برمن، جان گلیکمن و اندرو میتمن نیز تهیه‌کنندگان اجرایی خواهند بود. در فوریه ۲۰۲۱، نتفلیکس دستور ساخت سریال را صادر کرد که شامل هشت قسمت بود. در اوت ۲۰۲۱، کایلا آلپرت به عنوان تهیه‌کننده اجرایی اضافه شد و ۱٫۲۱، بنیاد تی و چارلز آدامز و گلیکمانیا نیز تهیه‌کننده سریال بودند. در دسامبر ۲۰۲۱، گزارش شد که دنی الفمن برای ساختن تم اصلی و موسیقی به سریال پیوست.

انتخاب بازیگران

در ۱۹ می ۲۰۲۱، جنا اورتگا برای نقش اصلی انتخاب شد. در ۶ اوت ۲۰۲۱، لوئیس گازمن به عنوان ستاره مهمان در نقش گومز آدامز انتخاب شد.[۱۵] در ۹ اوت ۲۰۲۱، کاترین زیتا جونز در نقش مورتیشا آدامز در ظرفیت نامعلومی انتخاب شد.در ۲۷ اوت ۲۰۲۱، اعلام شد که تورا برچ، ریکی لیندهوم، جیمی مک‌شین، هانتر دوهان، جورجی فارمر، موسی مصطفی، اما مایرز، نائومی جی اوگاوا، جوی ساندی و پرسی هاینس وایت به عنوان سریال به بازیگران معمولی اضافه شده‌اند.در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱، گوئندولین کریستی و ویکتور دوروبانتو برای ایفای نقش‌های اصلی انتخاب شدند، در حالی که آیزاک اوردونز، جورج بورسیا، تامی ارل جنکینز، ایمان مارسون، ویلیام هیوستون، لویاندا اوناتی لوئیس-نیاوو، الیور واتسون، کالوم راس و جانا نقش‌های اصلی را ایفا کردند. بازیگران در نقش‌های تکراریدر دسامبر ۲۰۲۱، برچ از سریال خارج شد و وضعیت شخصیت خود، مادر خوابگاه تامارا نواک را نامشخص گذاشت. در ۲۱ مارس ۲۰۲۲، کریستینا ریچی، که نقش ونزدی آدامز را در فیلم ۱۹۹۱ و دنباله آن در سال ۱۹۹۳ ایفا کرده بود به عنوان یک بازیگر معمولی سریال انتخاب شد.

فیلم‌برداری

فیلم‌برداری این سریال در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱ در بخارست، رومانی آغاز شد و در ۳۰ مارس ۲۰۲۲ به پایان رسید.

دانلود رایگان سریال ونزدی

تاریخ انتشار

ونزدی نخستین بار در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ در تئاتر هالیوود لیجن در لس آنجلس به نمایش درآمد.این مجموعه در ۲۳ نوامبر از طریق نتفلیکس پخش شد و شامل هشت قسمت است.

فصل اول سریال ونزدی چند قسمت است؟

فصل اول ونزدی در مجموع در ۸ قسمت منتشر می‌شود. اپیزودها دوران ونزدی در آکادمی نورمور را نشان می‌دهند. فیلمبرداری فصل اول در سپتامبر ۲۰۲۱ در بخارست رومانی آغاز شد و تا اواخر مارس ۲۰۲۲ ادامه داشت.

سریال ونزدی با زیرنویس فارسی

خلاصهٔ داستان

این سریالِ کمدی-ترسناک ماوراء طبیعی با تمرکز بر روی ونزدی آدامز، بر سال‌های تحصیل او در دبیرستان در آکادمی نورمور تمرکز می‌کند، که در آن او تلاش می‌کند تا بر قدرت روانی خود مسلط شده و کشتار وحشتناک شهروندان شهر را متوقف کند و در همین حال یک معمای فراطبیعی را حل کند که ۲۵ سال پیش خانواده او را تحت تأثیر قرار داده بود.

سریال ونزدی، همان‌طور که از اسمش هم برمی‌آید، حول محور دختر خانواده یعنی ونزدی آدامز می‌چرخد. همان ابتدای داستان ما شاهد این هستیم که قلدرهای مدرسه، برادر ونزدی یعنی پگزلی را اذیت و او را داخل کمدش حبس کردند. به همین دلیل هم او تصمیم می‌گیرد که با رها کردن یک سری پیراناهای زنده در استخر مدرسه، انتقام برادرش را از اعضای تیم واترپلو بگیرد؛ زیرا معتقد است که فقط خودش حق دارد برادرش را اذیت کند. به همین دلیل هم این دختر بیچاره از مدرسه اخراج می‌شود و مجبور است باری دیگر به مدرسه جدیدی برود؛ اما این بار دیگر همه چیز فرق می‌کند.

اخراج شدن ونزدی باعث می‌شود تا والدین او یعنی گومز و مورتیشیا آدامز، او را در آکادمی نورمور که در جریکو (ورمونت) قرار دارد، ثبت نام کنند. این مدرسه مخصوص طردشده‌های هیولایی است که از همه جا رانده و از همه جا مانده شدند؛ جایی که زمانی پدر و مادر خودش هم در آن‌جا تحصیل می‌کردند و همانجا با هم آشنا شدند. شخصیت سرد و بی‌عاطفه‌ی ونزدی و همچنین طبیعت سرکشی که دارد، اجازه نمی‌دهد راحت با هم‌کلاسی‌هایش ارتباط برقرار کند و با آن‌ها دوست شود. همین موضوع باعث می‌شود که بارها و بارها با مدیر مدرسه درگیر شود و به دردسر بیفتد.

در همین حین، ونزدی به این موضوع هم پی می‌برد که درست همانند مادرش، توانایی‌های ذهنی خاصی دارد که می‌تواند به او کمک بزرگی بکند؛ برای اینکه بتواند یک معمای قتل محلی بسیار مهم را با کمک کلانتر جریکو، حل کند. سریال ونزدی، ماجراهای این دختر جوان را با چاشنی اسرارآمیز، المان‌های ماوراءطبیعی و همچنین معمایی برای مخاطب به تصویر می‌کشد. ونزدی همزمان با گذراندن دوران مدرسه، تلاش می‌کند تا روی قدرت‌های روانی در حال ظهورش تسلط پیدا کند، یک قتل عام وحشیانه را خنثی کند (اتفاقی که این شهر کوچک را غرق در وحشت کرده است) و همچنین یک معمای اسرارآمیز و ماوراءطبیعی را هم حل کند.

۲۵ سال پیش، دقیقا همین معما، پدر و مادر خودش را هم بیچاره کرده بود؛ زیرا آن‌ها هرچه تلاش کردند تا پاسخی برای آن پیدا کنند، موفق نشدند. به همین دلیل تمام امید خاندان آدامز به ونزدی است تا جوابی برای سؤال‌های آن‌ها پیدا کند. تمام این ماجراها زمانی اتفاق میفتد که ونزدی سخت در تلاش است تا با روابط جدید و بسیار پیچیده‌ای که در نورمور آغاز کرده، کنار بیاید و خود را با شرایط تازه وفق دهد؛ زیرا پیش از این، او هیچوقت چنین شرایطی را تجربه نکرده بود و کاملا همه چیز برایش تازگی دارد. او در این آکادمی و مدرسه جدید با ماجراها، موقعیت‌ها، افراد، احساسات و روابطی آشنا می‌شود که هیچ پیش‌زمینه‌ای برایش نداشت و حالا نمی‌داند چطور باید با آن‌ها برخورد کند.

بازیگران سریال ونزدی

خلاصه ی قسمت ها

شمارهعنوانکارگرداننویسندهتاریخ انتشار اصلی
۱«کودک ونزدی سرشار از پریشانیست»تیم برتونآلفرد گاف و مایلز میلار۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
ونزدی آدامز، دانش‌آموز دبیرستانی، برادرش پاگزلی را در کمد مدرسه می‌یابد که توسط قلدرهای مدرسه زندانی شده‌است. او چشم‌اندازی روانی از قلدرهای مدرسه می‌بیند و سپس برای انتقام سعی می‌کند که آن‌ها را بکشد اما اخراج می‌شود. پدر و مادرش، مورتیشیا و گومز، تصمیم می‌گیرند او را در آکادمی نورمور (مدرسه‌ای برای طردشدگان) ثبت نام کنند. در همین حال، یک کوهنورد توسط موجودی ناشناس در نزدیکی نورمور کشته می‌شود. والدین ونزدی، تینگ (یک دست بی‌جسم حساس) را در مدرسه رها می‌کنند تا مراقب او باشد. او با هم اتاقی‌اش انید که کاملاً بر خلاف اوست ملاقات می‌کند و در حین درگیری با بیانکا، دختر محبوب، با او دوئل انجام می‌دهد. بعداً ونزدی نزدیک بود که توسط مجسمه در حال سقوط کشته شود اما توسط دوست پسر سابق بیانکا، خاویر نجات می‌یابد. ونزدی پس از فرار از جلسه درمانی به دستور دادگاه، با تایلر ملاقات می‌کند، که موافقت می‌کند به او کمک کند تا از نورمور فرار کند. اما او توسط مدیر لاریسا ویمز دستگیر و به مدرسه بازگردانده می‌شود. بعداً، تایلر و ونزدی در نمایشگاه محلی همدیگر را ملاقات می‌کنند و ونزدی چشم‌اندازی از مرگ روون را تصور می‌کند. روون تلاش دارد که ونزدی را بکشد اما توسط هیولا به قتل می‌رسد.
۲«چه‌کسی تنهاترین است»تیم برتونآلفرد گوف و مایلز میلار۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
ونزدی کلانتر نامطمئن، گالپین، را متقاعد می‌کند که عامل قتل‌ها در واقع یک هیولاست. ناگهان روون سالم ظاهر می‌شود. ونزدی به سلامت عقلش شک می‌کند و تصمیم می‌گیرد خودش دربارهٔ قتل‌ها تحقیق کند. او در محوطه دانشگاه پرسه می‌زند و دربارهٔ روون جویا می‌شود و به او گفته می‌شود که او اخراج شده‌است. در همین حال، ویمز نگران رؤیاهای ونزدی است و از نزدیک او را زیر نظر دارد. ونزدی با روون روبرو می‌شود که قصد دارد مدرسه را ترک کند و تینگ را به دنبال او می‌فرستد. مشخص می‌شود روون ویمز است که دگرپیکر شده و تینگ آن‌ها را گم می‌کند. ونزدی تصویری از کتابی دارد که متعلق به نوعی جامعه دانشجویی قدیمی است. در جستجوی کتاب، او می‌شنود که بیانکا قصد دارد مسابقات دانشجویی آینده را برپا کند. ونزدی به انید می‌پیوندد تا بیانکا را شکست دهد و برنده مسابقات شود. بعداً ونزدی کتابخانه‌ای مخفی در مدرسه پیدا می‌کند اما در آن‌جا اسیر می‌شود.
۳«دوست یا دشمن»تیم برتونکایلا آلپرت۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
ونزدی خود را در محاصره اعضای دانش‌جویان از جمله بیانکا و خاویر می‌بیند. ونزدی خودش را آزاد می‌کند و کتابخانه را ترک می‌کند و یکی از کتاب‌ها را با خود می‌برد. ویمز به ونزدی دستور می‌دهد تا در یک مراسم شهری که توسط شهردار، نوبل واکر برگزار می‌شود، در گروه موسیقی مدرسه بنوازد. نقاشی درون کتاب او را به نمایشگاهی در یک نمایشگاه محلی هدایت می‌کند، که در آن‌جا متوجه نقاشی دختری می‌شود که در رؤیاهایش دیده بود. ونزدی در جنگل دختری را تصور می‌کند که تصور می‌شود اجداد قدیمی اوست که آماده است توسط جوزف کراکستون، نیای شهر که قصد کشتن همه افراد ناهماهنگ داشت، اعدام شود، اما او می‌تواند فرار کند. ونزدی در کمین هیولایی قرار می‌گیرد که متوجه می‌شود انسان است. در بازگشت به شهر، ونزدی مراسم شهردار را خراب می‌کند و توسط ویمز سرزنش می‌شود. در حین بررسی صحنه جنایت در جنگل، پلیس دوربینی را پیدا می‌کند که توانسته از هیولا عکس بگیرد.
۴«وای عجب شبی»تیم برتونکایلا آلپرت۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
ونزدی و تینگ وارد دفتر پزشکی قانونی می‌شوند تا پرونده‌های قربانیان هیولا را کپی کنند. در تلاش برای شناسایی یک الگو، او متوجه می‌شود که اعضای بدن هر قربانی با عمل جراحی برداشته شده‌است. ونزدی به خاویر مشکوک می‌شود و او را تعقیب می‌کند، و در انبار او چندین نقاشی از هیولا را کشف می‌کند. او به لانه هیولا می‌رود و در آنجا، یکی از پنجه‌های هیولا را پیدا و به کلانتر گالپین می‌دهد تا دی‌ان‌ای را با نقاشی بررسی کند. ونزدی و تایلر با هم در یک رقص محلی شرکت می‌کنند. در همین حال، همکلاسی یوجین، که از کار تحقیقاتی ونزدی آگاه است، شاهد انفجار یک چهره پوشیده در غار هیولا است. پسر شهردار واکر، لوکاس، مراسم را برای انتقام از ونزدی خراب می‌کند. ونزدی احساس می‌کند که یوجین در خطر است و به جنگل می‌رود، اما او را می‌بیند که توسط هیولا به شدت مجروح شده‌است.
۵«هر چه بکارید درو می‌کنید»گانجا مونتیروآپریل بلر۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
۳۲ سال پیش، گومز به ظن قتل گرت گیتس در نورمور دستگیر شد. در حال حاضر، خانوادهٔ آدامز در آخر هفته به نورمور می‌روند. جلسه درمانی ونزدی با خانواده با بحث در مورد قتل آغاز می‌شود. در همین حال، کلانتر گالپین متوجه می‌شود که پزشکی قانونی پس از اعتراف به جعل گزارش کالبد شکافی گیتس، خودکشی کرده‌است. گالپین نتیجه می‌گیرد که گومز مقصر است و او را دستگیر می‌کند. در زندان، گومز به ونزدی فاش می‌کند که گیتس به‌طور تصادفی کشته شده‌است، در حالی که مورتیشیا به قتل گیتس اعتراف می‌کند. ونزدی و مورتیشیا قبر گیتس را حفر می‌کنند تا متوجه شوند او قبل از کشته شدن به‌طور مرگبار مسموم شده‌است، اما توسط پلیس یک شب دستگیر می‌شوند. بعداً، آنها با شهردار واکر روبرو می‌شوند که فاش می‌کند که گرت به دلیل نفرت پدرش از طردشدگان، قصد داشت کل مدرسه را مسموم کند. شهردار واکر پس از اعتراف به پنهان کردن انگیزه گیتس با آزادی گومز موافقت کرد. در نورمور، ویمز با اکراه اعتراف می‌کند که مرگ روون را با تغییر شکل در تلاش برای فرار از جنجال در مدرسه پنهان کرده‌است.
۶«این به جای آن»گانجا مونتیروآپریل بلر۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
ونزدی تلاش می‌کند تا گودی، از اجداد قدیمی‌اش را احضار کند. در طول یک جشن تولد غافلگیرکننده، ونزدی تصویری از گودی را می‌بیند که به او دستور می‌دهد تا به دنبال عمارت گیتس بگردد. در آنجا، او شاهد شهردار واکر است که در حال خروج از ساختمان است و مخفیانه وارد ماشینش می‌شود. پس از بازگشت به شهر، شهردار واکر زیر گرفته می‌شود و به شدت مجروح می‌شود. ویمز مدرسه را قفل می‌کند و ونزدی را از آن منع می‌کند. با کمک تایلر و انید، او فرار کرده و به عمارت گیتس بازمی‌گردد. در آنجا، آنها متوجه می‌شوند که لورل گیتس، خویشاوند گرت که مدت‌ها تصور می‌شد مرده‌است، ممکن است هنوز زنده باشد. آنها اعضای بریده شده قربانیان هیولا را در انبار پیدا می‌کنند، اما پس از کمین هیولا مجبور به فرار می‌شوند. ونزدی گالپین را به عمارت می‌برد، اما ناگهان عمارت را خالی می‌بیند. در نورمور، ونزدی ویمز را متقاعد می‌کند که او را اخراج نکند تا بتواند تحقیقاتش را بیشتر دنبال کند. در بیمارستان، یک شخصیت ناشناس شهردار واکر را می‌کشد.
۷«اگر تا الان نروید»جیمز مارشالآلفرد گوف و مایلز میلار و مت لمبرت۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
در مراسم تشییع جنازه شهردار واکر، ونزدی متوجه چهره ای در کمین می‌شود و آن را در جنگل تعقیب می‌کند. معلوم می‌شود که این شخصیت عمو فستر است که به ونزدی توضیح می‌دهد هیولایی که او در حال تحقیق در مورد آن بوده یک هاید است. آنها با هم یک دفترچه خاطرات را از کتابخانه مخفی بازیابی می‌کنند که نشان می‌دهد هاید همیشه باید یک استاد داشته باشد. بعداً، آنها خاویر را دنبال می‌کنند که شاهد ملاقات با دکتر کینبات، درمانگر ونزدی، در جنگل هستند. پس از بازگشت از قرار ملاقات با تایلر، ونزدی متوجه می‌شود که خوابگاه او ویران شده، دفترچه خاطرات به سرقت رفته و تینگ به شدت مجروح شده‌است. تحقیقات روی لورل گیتس نشان می‌دهد که او هم زنده است و هم استاد هاید. ونزدی در ابتدا به دکتر کینبات مشکوک شد، اما او توسط هاید کشته شد. پلیس برای دستگیری خاویر، که ونزدی معتقد است این موجود است، وارد می‌شود. ونزدی با تایلر ملاقات می‌کند و او را می‌بوسد اما ناگهان تصور می‌کند که او هاید است.
۸«قتل دشمنان»جیمز مارشالآلفرد گوف و مایلز میلار۲۳ نوامبر ۲۰۲۲
ونزدی و همکلاسی‌هایش تایلر را به جنگل می‌کشانند. ونزدی در جستجوی اعتراف، شروع به شکنجه تایلر می‌کند. با مخالفت با روش‌های او، همکلاسی‌هایش به ویمز هشدار می‌دهند و چهارشنبه دستگیر می‌شود. در ایستگاه پلیس، تایلر در نهایت اعتراف می‌کند که هیولا است. ویمز که از رفتار ونزدی خسته شده‌است، او را از نورمور اخراج می‌کند. ونزدی یوجین را در بیمارستان ملاقات می‌کند، او به ونزدی می‌گوید که شکلی که در غار هیولا دیده‌است، چکمه‌های قرمز رنگی به تن دارد که با خانم تورنهیل همخوانی دارد. ویمز و چهارشنبه با استفاده از قدرت تغییر شکل خود، تورنهیل را مجبور می‌کنند تا هویت واقعی خود یعنی لورل گیتس را اعتراف کند. با این حال، گیتس می‌تواند ویمز را بکشد و ونزدی را تحت سلطه خود درآورد. گیتس با استفاده از خون ونزدی، کراکستون را زنده و ونزدی را رها می‌کند تا بمیرد، اما گودی او را شفا می‌دهد. انید که در نهایت به شکل گرگینه‌اش تبدیل شده بود، تایلر را در شکل هاید خود شکست می‌دهد و کراکستون وارد نورمور می‌شود. با کمک بیانکا، ونزدی کراکستون را نابود می‌کند و یوجین به شکست گیتس کمک می‌کند. خاویر از زندان آزاد می‌شود، تایلر بازداشت می‌شود و ونزدی نیز در طول پایان ترم از نورمور می‌رود.

رده ی سنی سریال ونزدی

مناسب برای سنین بالای ۱۵ سال

رده ی سنی سریال ونزدی

فصل دوم سریال ونزدی

پس از موفقیت کم‌نظیر سریال ونزدی،به تازگی ساخت فصل 2 سریال Wednesday نیز تایید شده است و طرفداران از شنیدن خبر ساخت این سریال بسیار خوشحال هستند.

زمان پخش فصل دوم سریال ونزدی

ساخت فصل دوم این اثر در 6 ژانویه 2023 (16 دی 1401) تایید شد. سازندگان این سریال پس از اینکه استقبال کم‌نظیر مخاطبان را از ونزدی دیدند، اعلام کردند که قصد ساخت فصل دوم آن را نیز دارند. گاف و میلار در این رابطه گفتند:

«ساخت سریالی که بتواند با تمام مردم جهان ارتباط برقرار کند، کاری باورنکردنی بود. از اینکه سفر پر پیچ و خم ونزدی را در فصل دوم ادامه می‌دهیم، خوشحال هستیم‌.»

همچنین اگرچه هنوز تریلر سریال ونزدی فصل دو پخش نشده اما یک ویدیو درباره این فصل منتشر شد و در آن ونزدی را دیدیم که می‌گوید:

«در طول هفته‌های گذشته، بارها و بارها در اینترنت مرا دیدید و از من تقلید شد. این یک شکنجه خالص بود. ممنونم.»

هنوز چیزی درباره تاریخ دقیق انتشار و اینکه فصل دوم سریال ونزدی چند قسمت است؟ نمی‌دانیم. فقط از اینکه سریال ادامه‌دار شده، بسیار هیجان زده هستیم.

هنوز خلاصه ی سریال ونزدی فصل ۲ مشخص نشده است اما در این قسمت داستان احتمالی و حدسیات آن را با شما مرور می‌کنیم. سریال کاملا پایان بازی داشت و مبهم تمام شد. این اتفاق باعث شد تا طرفداران نظریه‌های زیادی درباره دنباله آن بدهند. همچنین باتوجه به نکات ریزی که در سریال پیدا کردیم، قطعا ونزدی نیاز داشت تا با فصل دوم خود به ابهامات پاسخ دهد.

خلاصه داستان فصل دوم سریال ونزدی

هنوز خلاصه ی سریال ونزدی فصل ۲ مشخص نشده است اما در این قسمت داستان احتمالی و حدسیات آن را با شما مرور می‌کنیم. سریال کاملا پایان بازی داشت و مبهم تمام شد. این اتفاق باعث شد تا طرفداران نظریه‌های زیادی درباره دنباله آن بدهند. همچنین باتوجه به نکات ریزی که در سریال پیدا کردیم، قطعا ونزدی نیاز داشت تا با فصل دوم خود به ابهامات پاسخ دهد.

در پایان فصل اول شاهد آن بودیم که ونزدی در گوشی جدید پیامی تهدید‌ آمیز از فردی ناشناس دریافت کرد. پیامی که نشان دهنده این بود که ونزدی دائما زیر نظر است و با گفتن جمله: «تو را زیر نظر دارم.» یقینا به مخاطبان اعلام کرد که ماجراهای جدیدی در راه است.

باید ببینیم این شخصی که ونزدی را تهدید می‌کند چه کسی می‌تواند باشد که جز رازهای سریال ونزدی فصل دوم خواهد بود. از طرف دیگر تایلر که کاملا مشخص شد هیولایی هاید است چه می‌کند؟ آیا می‌تواند از بازداشتگاه فرار کند؟ آیا او شخصیت منفی فصل دوم نیز خواهد بود؟ سرنوشت لورل گیتز چه خواهد شد؟ آیا لاریسا ویمز واقعا کشته شده است؟ علت تغییر ظاهر و رنگ چشم لورچ چه بود؟

از آن گذشته، شخصیت‌هایی مانند مورتیشیا، گومز و پاگزلی آدامز که جز خانواده آدامز هستند با اینکه در سریال بودند اما نقش‌هایی کم رنگ داشتند و شاید در فصل 2 سریال Wednesday از این بازیگران و نقش‌هایی که پتانسیل بالایی دارند بیشتر استفاده شود و داستان حول محور خانواده آدامز بگردد.

پوستر سریال ونزدی

پوستر سریال ونزدی

تیزر سریال ونزدی

بیوگرافی بازیگران سریال ونزدی

در طول پیش تولید فیلم در سال 1991، تیم برتون به کارگردانی منصوب شد، اما در نهایت به دلیل درگیری‌های برنامه ریزی با فیلم Batman Returns، آن را به عهده نگرفت. در اکتبر 2020، سریال Wednesday در ابتدا به عنوان یک پروژه ناشناس خانواده آدامز اعلام شد که توسط برتون هدایت می‌شود. تولید سریال توسط تلویزیون MGM انجام شد و برتون به عنوان کارگردان و گوگ و میلار به عنوان مجریان برنامه ایفای نقش کردند. در فوریه 2021، نتفلیکس دستور ساخت سریال را صادر کرد که شامل هشت قسمت بود.

تیم خلاق به دنبال یک لاتین برای ایفای نقش وندزی آدامز بودند تا با میراث شخصیت گومز آدامز هماهنگ شوند. در می 2021، جنا اورتگا، که اصالتاً مکزیکی و پورتوریکویی است، برای این نقش انتخاب شد. در ماه سپتامبر، گوندولین کریستی و ویکتور دوروبانتو در نقش‌های اصلی به بازیگران اضافه شدند.

فیلمبرداری بین سپتامبر 2021 و مارس 2022 در شهر بوشتنی، رومانی، در جنوب کارپات انجام شد. اورتگا کار خود را در این سریال «بسیار استرس‌زا و گیج‌کننده، اما فوق‌العاده‌ترین شخصیتی که تا به حال داشته‌ام» نامید. در ادامه به معرفی برخی از بازیگران سریال ونزدی می‌پردازیم.

 

جنا اورتگا در نقش وندزی آدامز

جنا ماری اورتگا متولد 27 سپتامبر 2002 یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او کار خود را به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد و برای بازی در نقش جین جوان در سریال کمدی Jane the Virgin (2014-2019) از شبکه CW شناخته شد. نقش هارلی دیاز در سریال (2016-2018) Stuck in the Middle در کانال دیزنی، جایزه ایمیجن بهترین بازیگر جوان تلویزیون را در سال 2018 را برای او به ارمغان آورد و به موفقیت بزرگی دست یافت. او همچنین صداپیشگی پرنسس ایزابل را در مجموعه انیمیشن (2016–2020) Elena of Avalor کانال دیزنی انجام داد.

اورتگا انتقال خود را به جریان اصلی فیلم و تلویزیون با بازی در نقش الی آلوز در سریال هیجان انگیز نتفلیکس You (2018–اکنون) آغاز کرد و همچنین متعاقباً در فیلم‌های The Babysitter: Killer Queen (2020) و Yes Day (2021) نتفلیکس بازی کرد. اورتگا علاوه بر بازیگری، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه و همچنین چهره عمومی‌اش مورد توجه قرار گرفته‌است. او در سال 2020 برای اولین بار در لیست «PopSugar’s «20 Under 20 قرار گرفت.

جنا اورتگا شخصیت اصلی سریال یعنی ونزدی آدامز را به تصویر کشیده است. او نه تنها برای این نقش انتخابی عالی بنظر می‌رسد، بلکه همان ویژگی برجسته خانواده آدامز را دارد. چراکه اورتگا نیز به چیزهای تاریک و ترسناک علاقه دارد. او سال گذشته به عنوان جدیدترین عضو گروه ملکه جیغ (Scream) در جدیدترین فیلم این فرانچایز حضور پیدا کرد.

اورتگا درباره شخصیت ونزدی می‌گوید: «ونزدی در حال حاضر یک نوجوان است و ما هرگز او را به عنوان یک نوجوان ندیده بودیم. ما نمی‌خواستیم کاری کنیم که او شبیه هر نوجوان دختر دیگری باشد، اما همچنین نمی‌خواستیم او را بیش از حد نادان جلوه بدهیم. علاوه بر این ما هرگز او را این اندازه روی صفحه نمایش ندیده‌ایم. در این سریال هر صحنه متعلق به ونزدی است. بنابراین این فرصت وجود دارد که ابعاد بیش‌تری به او داده شود و کمی بیش‌تر به یک آدم واقعی نزدیک شود که فکر کنم قبلا ندیده باشیم».

جنا اورتگا در نقش وندزی آدامز
جنا اورتگا در نقش وندزی آدامز

گوندولین تریسی در نقش واریسا ویمز

گوندولین تریسی فیلیپا کریستی متولد 28 اکتبر 1978 یک هنرپیشه انگلیسی است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش برین از تارت در سریال درام فانتزی Game of Thrones (2012-2019) از HBO و کاپیتان فاسما، طوفان‌باز درجه یک در فیلم‌های Star Wars: The Force Awakens (2015) و Star Wars: The Last Jedi شناخته می‌شود. برای عنوان اول، او نامزد دریافت جایزه Primetime Emmy برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال درام در سال 2019 شد. کریستی از آن زمان در سریال‌های فانتزی نتفلیکس The Sandman و Wednesday (هر دو 2022) ظاهر شده است.

گوندولین تریسی در نقش واریسا ویمز
گوندولین تریسی در نقش واریسا ویمز

ریکی لیندهام در نقش دکتر والری کینبوت

اریکا لیندهام متولد 5 مارس 1979 یک هنرپیشه، کمدین و موسیقی‌دان آمریکایی است. او بیشتر به عنوان خواننده و ترانه‌سرا برای گروه کمدی فولکلور Garfunkel and Oates شناخته می‌شود.

پس از اولین حضور تلویزیونی خود در سال 2002 با نقش‌های کوچک در سریال‌های تلویزیونی سوپرنچرال Buffy the Vampire Slayer، کمدی درام Gilmore Girls (2005-2006)، کمدی سی‌بی‌اس The Big Bang Theory (2008؛ 2017) و سریال Enlightened (2011) بازی کرد. او به همراه ناتاشا لگرو در سریال کمدی Another Period (2015-2018) نقش آفرینی کرد. او صداپیشگی نقش فرعی کیمبرلی هریس را در سریال کمدی Duncanville انیمیشن فاکس (2020–2022) بر عهده داشت و از سال 2022، در سریال ترسناک کمدی نتفلیکس ونزدی در نقش دکتر والری کینبات بازی می‌کند.

ریکی لیندهام در نقش دکتر والری کینبوت
ریکی لیندهام در نقش دکتر والری کینبوت

پرسی هاینز وایت در نقش خاویر تورپ

پرسی هاینز وایت متولد 8 اکتبر 2001 یک بازیگر کانادایی است. او برای نقش‌هایش در فیلم‌هایی مانند لبه زمستان و یک داستان ترسناک کریسمس، برای بازی در سریال تلویزیونی Between و برای نقش اصلی‌اش اندی استراکر در The Gifted شناخته می‌شود و از سال 2022 به عنوان بازیگر نقش اول خاویر تورپ در سریال ترسناک کمدی نتفلیکس ونزدی بازی می‌کند.

پرسی هاینز وایت در نقش خاویر تورپ
پرسی هاینز وایت در نقش خاویر تورپ

بازگشت کریستینا ریچی در نقشی جدید

گوئندولین کریستی (بازی تاج و تخت)، به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال نقش شخصیت لاریسا ویمز را ایفا کرده است. مدیر مدرسه فراطبیعی آکادمی نورمور که کینه‌ای قدیمی از همکلاسی سابق خود مورتیشیا آدامز دارد. همچنین در اوایل مارس ۲۰۲۲ اعلام شد که کریستینا ریچی نیز نقش یک شخصیت جدید به نام مرلین تورنهیل را به عهده خواهد داشت. ویکتور دوروبانتو در نقش شخصیت پرمو و عینکی معروف چیز (Thin) و جورج بورسیا در نقش خدمتکار بیش از حد قد بلند خانواده یعنی لرچ ظاهر می‌شود.

ثورا برچ در نقش تامارا نواک، یکی از کارکنان آکادمی نورمور، ظاهر شده اما به دلایل شخصی سریال را ترک کرده است. درمانگر محلی دکتر والری کینبات با بازی ریکی لیندهوم ظاهر می‌شود. دکتری که علاقه خاصی به جدیدترین بیمارش ونزدی آدامز دارد.

کریستینا ریچی در نقش لاریسا ویمز
کریستینا ریچی در نقش لاریسا ویمز

نقد و بررسی سریال Wednesday 2022

سریال ونزدی توانست نمره 8.5 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 97 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 71 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند، و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 26 منتقد، 13 نقد مثبت، 12 نقد متوسط و 1 نقد منفی بوده‌است. میانگین امتیازی که این سریال دریافت کرده نیز 66 از 100 بوده‌است.

منتقدان بر این باور هستند که بیننده‌ها لزوما از تماشای سریال «ونزدی» افسوس نخواهند خورد اما باید گفت که این سریال بدون نقش‌آفرینی جنا اورتگا (Jenna Ortega) در نقش اصلی، شبیه به سریال‌های درام شبکه سی دابلیو است.

بخش بصری سریال فوق‌العاده‌ است. در لابلای این زیبایی، شخصیتی با کاریزمای تکرار نشدنی را دراماتیک می‌کند. قطعا همه‌ی بیننده‌های این سریال، عاشق شخصیت پردازی او، زیبایی شناسی او، بیان او و ویژگی‌هایی می‌شوند که در فیلمنامه بسیار تقویت شده است. بسیار هوشمندانه و باورپذیر به نظر می‌رسد.

باید اعتراف کنیم که در ابتدا پذیرش فیزیک و ظاهر او برای بیننده سخت است. اساساً به این دلیل که بازیگر اصلی (جنا اورتگا) یک زن جوان جذاب است و این مسئله ما را برای شخصیت مورد بحث قانع نمی‌کند. اما، با گذشت دقایقی از فیلم متوجه می‌شوید که در واقع همه چیز در خدمت سریال ونزدی و کاراکتر اصلی آن است. در این راستا باید تاکید کنیم که نقش اول با موسیقی دلهره‌آور درآمیخته می‌شود.

در صحنه‌ها و موقعیت‌های خاصی، این مجموعه ما را به یاد حماسه فیلم هری پاتر می‌اندازد. فضاسازی، قدرت‌ها و خانه‌ها همگی در این نکته دست به دست هم می‌دهند. یکی دیگر از جنبه‌هایی که به طرز قابل توجهی تاثیرگذار است، ژانر پلیسی ناب و کلاسیک این سریال می‌باشد.

ونزدی یکی از سریال‌هایی است که در نتفلیکس باید از آن لذت برد، اما در عین حال می‌داند چگونه خود را از بقیه متمایز کند. بدیهی است که ما در مورد محصولی صحبت نمی‌کنیم که تاریخ تلویزیون را تغییر دهد، بلکه می‌داند چگونه منابع را به میل خود مدیریت کند تا بدون تردید آنچه را که می‌خواهد نشان دهد. هدف و نیاز خود را به طرز برجسته‌ای برآورده می‌کند. برای لذت بردن از اوقات خوش این سریال را توصیه می‌کنیم.

نقد و بررسی سریال Wednesday 2022

منتقدان

«Los Angeles Times 100/100 | منتقد: لورالن آل»

اورتگا به عنوان یک نوجوان با استعداد و نیهیلیستی که ترجیح می‌دهد در یک سرداب بماند تا یک کلوب. تماس‌های حیله‌گر به فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی 1964 نادر هستند و به‌طور استراتژیک در این تکرار جریانی فرنچایزی به کار می‌روند. حساسیت‌ها و سبک برتون در سراسر این شخصیت غیر مقاوم دمدمی، طعنه آمیز است. سریال چهارشنبه تیم برتون در هر سطحی درخشان است.

«91/100 Collider | منتقد: آرزو امین»

سریال «ونزدی» توانسته تمام جنبه‌هایی را حفظ کند که این داستان‌ها و کاراکترها را خاص کرده است و توانسته داستان را از ژانر معمول خود خارج و به چیزی بالغ‌تر و فراطبیعی‌تر تبدیل کند. با این حال، هیچ گاه احساسات، طنز و ترسناکی این داستان را از بین نبرده است.

«Decider 80/100  | منتقد: برلتانی وینسنت»

تنها قدرت ستاره اورتگا است که کمک می‌کند این سریال از همان ابتدا به چیزی متوسط ​​تبدیل شود که می‌تواند به یک چرخش قابل تماشا و هیجان‌انگیز در یک فرنچایز آشنا تبدیل شود. در حالی که این اقتباس تصمیمات عجیبی می‌گیرد، اما در نهایت به طرز متفاوتی کار می‌کند که بینندگان قدیمی و جدید را به خود جلب می‌کند.

«80/100 RogerEbert | منتقد: کریستینا اسکوبار»

سریال «ونزدی» به لطف شخصیت اصلی آشنا و دیگر شخصیت‌های دوست‌داشتنی و ترسناک توانسته به اثری موفق تبدیل شود.

«The Detroit News 75/100 | منتقد: تام لانگ»

این یکی از تولیدات تیم برتون است، بنابراین عالی به نظر می‌رسد. اما به نظر می‌رسد مهم نیست که جنا اورتگا به اندازه‌ای که باید کشش داشته باشد. او همواره به اندازه کافی کاریکاتور را خوب بازی می‌کند تا همه چیز زنده بماند.

«80/100 The Telegraph | منتقد: اد پاور»

به لطف نقش‌آفرینی درخشان و برجسته جنا اورتگا، فصل اول سریال «ونزدی» ارزش دیدن دارد.

«70/100 The Hollywood Reporter | منتقد: دن فینبرگ»

به لطف نقش‎‌آفرینی سرگرم‌کننده جنا اورتگا و قوس داستانی ظریف شخصیت اصلی و همچنین بیش از توضیح داده نشدن داستان توسط خالقان سریال یعنی آلفرد گاف (Alfred Gough) و مایلز میلار (Miles Millar)، سریال «ونزدی» توانسته مسیر خودش را پیدا کند. جنبه‌های امیدوارکننده بسیاری در فصل اول به چشم می‌خورند که امید می‌رود در فصل دوم بهتر نیز بشوند.

«60/100 Empire | منتقد: دن جولین»

ماجراجویی‌های دبیرستانی ونزدی آدامز با نقش‌آفرینی درخشان جنا اورتگا جالب‌توجه به نظر می‌رسند.

«58/100 TVLine | منتقد: دیو نمتز»

سریال «ونزدی» محصول سرویس آنلاین نتفلیکس از درون‌مایه‌ای وحشتناک و نقش‌آفرینی عالی از سوی بازیگر اصلی خودش بهره می‌برد اما داستان آن در قالب ژانر رازآلود کلیشه‌ای احساس می‌شود.

«58/100 The Playlist | منتقد: برایان تالریکو»

داستان‌سرایی و طرح‌بندی سریال «ونزدی» نوید قوس‌های داستانی امیدوارکننده‌ای را می‌دهد اما این سریال نیز همانند بسیاری از سریال‌های سرویس آنلاین نتفلیکس، شتاب خودش را از دست می‌دهد و احساس می‌شود که در قالب فیلمی سینمایی می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

«50/100 Variety | منتقد: کارولین فرامکی»

با وجود نقش‌آفرینی درخشان جنا اورتگا، سریال «ونزدی» نتوانسته آن طور که باید عجیب و غریب بودن داستان خانواده آدامز را در خودش جای بدهد و بیشتر شبیه به دیگر سریال‌های تینیجری نتفلیکس است. این سریال با استفاده از نام و آوازه این فرنچایز توجه بیننده‌ها را به خودش جلب کرده اما نتوانسته به اثری برجسته تبدیل شود.

«60/100 The New York Times | منتقد: مایک هال»

مطمئناً بیشتر بر روی طنز بیمارگونه متمرکز شده است و مانند فیلم Smallville به خوبی اجرا شده و سرگرم کننده است. اما هنوز، ملودرام نوجوان. این چیزی نخواهد بود که طرفداران واقعی چارلز آدامز و شخصیت‌هایش به دنبال آن هستند، سریال ونزدی فقط در سطح عاشقانه و رازآلود نوجوانان راضی کننده است.

«55/100 TV Guide | منتقد: کلی کانلی»

قبل از اینکه سابرینا از ریل خارج شود، جادوگران سرگرم کننده‌ای را با مشکلات خنده آور دنیوی سرگرم می‌کرد، در حالی که دانش آموزان دبیرستانی معمولی با ترس و وحشت مواجه می‌شدند. سریال Wednesday فاقد آن چشم انداز شاد برای بزرگ شدن است، جایی که مشکلات کوچک، بزرگ‌تر از مشکلات بزرگ احساس می‌شوند. و دبیرستان فقط دبیرستان است.

«42/100 IndieWire | منتقد: بن تراورس»

سریال چهارشنبه تیم برتون همه حرف و عمل است. یک کاراکتر خوش صدا که با الگوریتمی که برای هماهنگی ساخته شده‌است، به آیکون مستطیلی در صفحه اصلی نتفلیکس شما کوبیده می‌شود.

سریال های مشابه سریال ونزدی

سریال آکادمی آمبرلا The Umbrella Academy

خلاصه داستان: سریال آکادمی آمبرلا حول محور یک خانواده‌ی عجیب و غریب می‌چرخد که هر کدام از فرزندان این خانواده یک قدرت ماورایی دارند؛ تک تک این خواهر و برادرها به سرپرستی گرفته شدند و در بزرگسالی به یک سری ابرقهرمان تبدیل می‌شوند. آن‌ها با اینکه آنقدرها هم دل خوشی از یکدیگر ندارند، اما دور هم جمع می‌شوند تا رمز و راز مرگ پدر خود را کشف کنند. اما در همین مسیر، با خطرات و تهدیدهای مختلف برخورد می‌کنند که پشت سر هم ماجراهای مختلفی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

سریال آکادمی آمبرلا The Umbrella Academy
سریال آکادمی آمبرلا The Umbrella Academy

سریال باشگاه نیمه شب The Midnight Club

خلاصه داستان: سریال باشگاه نیمه شب حول محور گروهی از نوجوانان بیمار می‌چرخد که در آسایشگاه برایت کلیف می‌چرخد؛ نوجوانانی که به بیماری‌های لاعلاج مبتلا هستند. این نوجوانان درکنار یکدیگر، گروهی را با نام باشگاه نیمه شب تشکیل می‌دهند. قرار آن‌ها هم به این صورت است که نیمه شب به‌طور مخفیانه در کتابخانه بزرگ آسایشگاه جمع می‌شوند تا داستان‌های ترسناک برای هم تعریف کنند. آن‌ها که اعضای این باشگاه هستند، عهد و پیمانی را با هم می‌بندند که همگی باید رعایت کنند؛ هرکسی که اول و زودتر از دنیا برود، باید تمام تلاش خود را بکند که با دیگر اعضای باشگاه ارتباط برقرار کند.

سریال باشگاه نیمه شب The Midnight Club
سریال باشگاه نیمه شب The Midnight Club

سریال محفل The Order

خلاصه داستان: سریال محفل داستان یک دانشجوی کالج به نام جک مورتون را حکایت می‌کند که به گروه هرمتیک رز آبی ملحق می‌شود؛ یک انجمن مخفی که به آموزش و تمرین جادو می‌پردازد. هرچه جک در تاریخچه‌ی این سازمان عمیق می‌شود، اسرار تاریک خانوادگی و یک نبرد زیرزمینی را پیدا می‌کند؛ نبردی بین گرگینه‌ها و هنرهای تاریک جادویی.

سریال محفل The Order
سریال محفل The Order

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا