اخبار بازیگراناخبار داغ بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران خارجی

معرفی مارک والبرگ پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما از کودکی تا به امروز

در این بخش بیوگرافی مارک والبرگ خواننده‌ای که تبدیل به یک بازیگر شد، کارنامه‌ای پربار در صنعت سینما دارد و در مجموع در بیش از 50 فیلم بازی کرده است را مرور میکنیم. بیوگرافی مارک والبرگ از بازیگران مرد معروف هالیوود، از شرارت تا شرافت، از مدلینگ تا هیپ هاپ و از سلول‌های زندان تا سالن‌های سینما! با بیوگرافی کامل مارک والبرگ همراه ما باشید.

مارک والبرگ چند سال سن دارد؟

مارک والبرگ زاده ۵ ژوئن ۱۹۷۱ ‏است و ۵۱ سال سن دارد.

مارک والبرگ مجرد است یا متاهل؟

مارک والبرگ متاهل است و همسرش رئا دورهام نام دارد.

مارک والبرگ فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

مارک والبرگ از سال 1989 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی مارک والبرگ

نام اصلیمارک رابرت مایکل والبرگ
نام هنریمارک والبرگ
تاریخ تولد۵ ژوئن ۱۹۷۱ ‏(۵۱ سال)
محل تولدبوستون، ماساچوست
تحصیلاتدیپلم
پیشههنرپیشه، تاجر، مدل، رپر، خواننده، ترانه‌نویس، تهیه‌کننده
سالهای فعالیت۱۹۸۹–اکنون (بازیگر)۱۹۹۷-۱۹۸۴ (خواننده)
همسررئا دورهام (ا. ۲۰۰۹)
فرزندانچهار فرزند برندان والبرگ، گریس مارگارت والبرگ، الا رائه والبرگ، مایکل والبرگ
قد173 سانتی متر

بیوگرافی مارک والبرگ

بیوگرافی مارک والبرگ

بیوگرافی مارک والبرگ را این گونه شروع می‌کنیم:

مارک رابرت مایکل والبرگ (به انگلیسی: Mark Robert Michael Wahlberg) (زاده ۵ ژوئن ۱۹۷۱) هنرپیشه، تهیه‌کنندهٔ، تاجر، مدل، خواننده رپ و ترانه‌نویس آمریکایی است که ابتدا کار خود را با نوازندگی رپ آغاز کرد و به شهرت رسید.

او در آغاز کار حرفه‌ای خود، زمانی که به عنوان نوازنده رپ در گروه مارکی مارک و فرانکی بونچ به شهرت رسید، وی با نام «مارکی مارک» شناخته می‌شد.

دوران جوانی مارک والبرگ

در ادامه بیوگرافی مارک والبرگ میخوانیم: پس از طلاق پدر و مادرش، مادرش به شدت درگیر مسائل و مشکلات شخصی خودش بود وقت زیادی برای نگهداری و تربیت فرزندانش نداشت، به همین خاطر مارک به عنوان یک کاتولیک تربیت شد و به دبیرستان کوپلی رفت. او در ۱۳ سالگی مدرسه را رها کرد و به جای تحصیل، درگیر مسائل مرتبط با مواد مخدر و جنایت‌های خیابانی شد.

در سن ۱۵ سالگی در دو مقطع به خاطر کودک آزاری توسط قانون مدنی محکوم شد. دفعه‌ی نخست برای آزار رساندن به یک خواهر و برادر سیاهپوست و دفعه‌ی دوم نیز به خاطر اذیت کردن یک گروه از بچه‌های مدرسه‌ی سیاهپوستان که با پرتاب سنگ به آنها و گفتن واژه‌های نژاد پرستانه سعی در بیان نفرت خود نسبت به آنها داشت. در ۱۶ سالگی با یک چوب بزرگ به جان یک مرد میانسال ویتنامی افتاد و درحالیکه عبارت ویتنامی کثیف لعنتی را فریاد می‌زد، با ضربات متعدد وی را بیهوش کرد! او در همان روز به یک مرد ویتنامی دیگر هم حمله کرد. کسی که در جنگ ویتنام یکی از چشمانش را از دست داده بود.

مارک برای این حمله‌ها به جرم تلاش برای قتل دستگیر شده و به مدت دو سال به کانون اصلاح نوجوانان فرستاده شد، اما فقط ۴۵ روز آنجا ماند. او همچنین در ۲۱ سالگی به صورت کاملا بی‌دلیل به پسر همسایه‌شان حمله کرده و فک او را شکست.

از آن جایی که سه برادر دیگر مارک هم به دلیل بزهکاری در زندان به سر می بردند و یکی از خواهرانش هم تجربه زندان رفتن را داشت، مارک با خودش فکر کرد که با این اعمال و شرارت ها بالاخره او هم روزی به زندان خواهد افتاد، به همین خاطر با تمام وجود تصمیم گرفت تغییر رویه دهد و به پسر خوبی تبدیل شود و در مسیر درستی قدم بگذارد.

عکس نوجوانی مارک والبرگ
عکس نوجوانی مارک والبرگ

والبرگ در سال ۲۰۰۶ درباره‌ی اقدامات شرورانه‌ی دوران جوانیش اینچنین سخن گفته است:

برای خیلی چیزها متاسفم. من تاوان اشتباهاتم را دادم. خیلی دنبال مرد نابینای ویتنامی گشتم تا بتوانم شاید آن اتفاقات را جبران کنم اما نشد، بنابراین شروع کردم که دیگر کارهای خوبی انجام بدهم و با مردم مهربان باشم. من حالا دیگر شب‌ها راحت به خواب می‌روم.

در بیوگرافی مارک والبرگ جالب است بدانید او پس از آزادی از زندان اعلام کرد که می‌خواهد در رفتارش تجدید نظر کند:

از همان زمانی که برای اولین بار دست به خلافکاری زدم، صدایی در سرم می‌گفت که تو عاقبت به زندان خواهی افتاد. سه تا از برادرانم هم در زندان بودند. خواهرم هم تجربه‌ی چند با زندان رفتن را دارد. من می‌خواهم پسر خوبی باشم. من حضور در بدترین مکان‌ها را تجربه کرده‌ام ولی دیگر نمی خواهم به گذشته برگردم. می‌خواهم از این به بعد در مسیر درستی گام بردارم.

مارک در اولین اقدام به نزد کشیش رفت و به تمام جرم‌ها و جنایت‌های خود اعتراف کرد. سپس به اراذل و اوباش محله اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد در کنار آنها باشد. او در اظهار نظری در سال ۲۰۰۹ به نکاتی اشاره کرد:

من در طول زندگی‌ام کلی اشتباه  داشتم و کلی هم کارهای ناجور انجام دادم ولی هیچگاه به خاطر این کارها والدینم و نوع تربیتشان را سرزنش نمی‌کنم. آنها انتخاب بین خوب و بد را به من آموخته بودند. من خودم را مقصر اصلی همه‌ی آن اتفاقات می‌دانم و مسئولیت کارهایم را می‌پذیرم.

والبرگ در نوامبر ۲۰۱۴ با ابراز پشیمانی از بزهکاری‌های دوران جوانیش از سوی دادگاه ماساچوست مورد عفو قرار گرفت. این عفو جنجال‌های زیادی به پا کرد و عده‌ای از قربانیان خشونت وی، موافق این رای و عده‌ای دیگر با آن مخالف بودند.

در بیوگرافی مارک والبرگ جالب است بدانید مارک مدرک دیپلم خود را حدودا سی سال بعد، در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد.

بیوگرافی خانواده مارک والبرگ

در بیوگرافی مارک والبرگ درباره ی خانواده اش آمده است: مارک والبرگ در ۵ ژوئن ۱۹۷۱، در محله دورچستر بوستون به دنیا آمد، وی کوچکترین فرزند خانواده است و هشت خواهر و برادر بزرگتر از خودش دارد.

در هنگام تولد او، پدرش دونالد والبرگ راننده کامیون و مادرش آلما والبرگ کارمند بانک بود، مادرش اصالتی ایرلندی-کانادایی و پدرش اصالتی سوئدی-ایرلندی‌ دارد.

پدرش هنگامی که عضو ارتش ایالات متحده بود، در جنگ کره به شدت مجروح شده بود.والدین او در سال ۱۹۸۲ از هم جدا شدند.پدرش در سال 2008 دیده از جهان فروبست.

ازدواج و وضعیت تاهل مارک والبرگ

بیشترین جستجوها در بیوگرافی مارک والبرگ درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

مارک والبرگ در سال ۲۰۰۱، با رئا دورهام، مدل معروف وارد رابطه شد و در آگوست ۲۰۰۹ و در کلیسایی واقع در بورلی هیلز، کالیفرنیا ازدواج کردند. آنها دو پسر به نام‌های برندون جوزف و مایکل و دو دختر به نام‌های الا رائه و گریس مارگارت دارند.

عکس مارک والبرگ و همسر و فرزندانش
عکس مارک والبرگ و همسر و فرزندانش

علایق و حقایقی درباره مارک والبرگ

در ادامه بیوگرافی مارک والبرگ مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او. با ما همراه باشید.

مارک والبرگ پر درآمدترین بازیگر تاریخ

بر اساس گزارش وبگاه فوربز، او در سال ۲۰۱۷ با درآمد ۶۸ میلیون دلار آمریکا عنوان پر درآمدترین بازیگر تاریخ را از آن خود کرد که بیش از دو برابر درآمد اما استون پر درآمدترین زن هنرپیشه آمریکا با ۲۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ است.

مرکز خیریه مارک والبرگ

مارک والبرگ به فعالیت در امور خیریه بسیار علاقه مند است. به همین خاطر در سال ۲۰۰۱ موسسه ی جوانان مارک والبرگ را با هدف پرداختن به مشکلات جوانان تاسیس کرد. وی همین طور با چندین مرکز خیریه برای کمک به زنان و کودکان بی خانمان همکاری می کند.

در بیوگرافی مارک والبرگ جالب است بدانید:

  • او تا سال های بعد از حمله به مرد ویتنامی اظهار پشیمانی می کرد زیرا باعث شده بود آن مرد یک چشمش را از دست بدهد و تا مدت ها دنبال او بود تا پیدایش کند، سرانجام سال 2016 اعلام کرد که آن مرد را یافته و او به مارک گفته که چشمش قبلا در جنگ ویتنام نابینا شده بوده است.
  • سال 1992 توسط مجله people به عنوان یکی از 50 فرد زیبای جهان انتخاب شد.
  • رابطه صمیمی با مادرش دارد و یک عمارت 5 میلیون دلاری در بورلی هیلز برای او خریده است.
  • خواهر بزرگش سال 2003 و درست همان روزی که دختر بزرگ مارک به دنیا آمد از دنیا رفت.
  • او و تعدادی از دوستانش قرار بود با هواپیمایی که در 11 سپتامبر 2001 به برج های دوقلو اصابت کرد پرواز کنند اما به دلیل تغییر برنامه سوار هواپیما نشدند.
  • نسبت فامیلی دوری با مدونا و سلن دیون دارد.
  • در نوجوانی دلال مواد مخدر بوده است.
  • اعتراف کرده که همه عمرش با افزایش وزن مبارزه کرده است.
  • سال 2010 ستاره ای به نام او در پیاده روی مشاهیر هالیوود حک شد.
  • برای بازی در فیلم سریع و خشن (2001) پیشنهاد شد اما نقش به پل واکر رسید.
  • از دیگر فعالیت‌های مارک می‌توان به خرید حق امتیاز یک تیم کریکت با نام بارباروس تریدنتس در لیگ برتر کارائیب و اداره‌ی رستورانی در ماساچوست اشاره کرد.
  • او به همراه برادرانش، تهیه کنندگان برنامه‌ی تلوزیونی والبرگرز (Wahlburgers) هستند که تاکنون چهار فصل از آن ساخته شده است.
  • والبرگ در مصاحبه‌های بسیاری اعلام کرده بود که قصد دارد در چهل سالگی خود را بازنشسته کرده و بیشتر وقتش را صرف خانواده‌اش و گلف حرفه‌ای کند. او مدت‌هاست که چهل سالگی را رد کرده ولی همچنان علاقه‌مند به ادامه‌ی کار در سینماست.
  • مارک روی شانه‌ی چپش یک خالکوبی از باب مارلی دارد.
  • معتقد است بدترین فیلمی که بازی کرده است « حقیقت درباره چارلی » می باشد .
  • بازی در نقش مکس پین در فیلم « مکس پین » را محبوب ترین نقش آفرینی اش عنوان کرده.
  • با لئوناردو دی کاپریو، جیمی باتلر و ویل فرل دوستی نزدیکی دارد.
مارک والبرگ و لئوناردو دی کاپریو
مارک والبرگ و لئوناردو دی کاپریو

شروع فعالیت هنری مارک والبرگ

در ادامه بیوگرافی مارک والبرگ میرسیم به شروع فعالیت هنری او. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مارک والبرگ در عرصه موسیقی

والبرگ در ۱۶ سالگی با کمک برادر بزرگترش دانی وارد عرصه‌ی موسیقی شد. او به مدت سه ماه عضو گروه دانی و دوستانش بود ولی در ادامه گروه را ترک کرد.

سپس نام «مارکی مارک» را برای خود انتخاب کرده و در سال ۱۹۹۰ با همکاری رپرهایی همچون اسکات راس، هربرت باروس و تری یانسی گروه موسیقی خود را با نام مارکی مارک و فانکی بانچ (Marky Mark and the Funky Bunch) تشکیل داد. اولین آلبوم آنها موسیقی برای مردم (Music for the People) نام داشت که بسیار مورد استقبال واقع شد.آهنگ وایلدساید (Wildside) آنها در رتبه‌ی پنجم بیلبورد قرار گرفت. حتی یک بازی ویدئویی هم بر اساس نام گروه ساخته شد. اما آلبوم دومشان هیچگاه نتوانست موفقیت آلبوم اول را تکرار کند. مارک بعدها با پرنس ایتال جو در آلبوم زندگی در خیابان‌ها (Life in the Streets) همکاری کرد. همچنین در سال ۱۹۹۱ تک آهنگی با نام نه مرسی (No Mercy) را در حمایت از دوست بوکسورش دریوژ میخالژوسکی اجرا کرد که خود دریوژ در موزیک ویدئوی آن به ایفای نقش پرداخت. مارک چهار سال بعد دومین آلبوم مشترکش را با پرنس ایتال تولید کرد که شامل ریمیکس‌های آهنگ‌های گذشته‌ی آنها بود. در سال ۱۹۹۷ نیز مجموعه‌ای از آهنگ‌های انفرادی مارک را تحت عنوان سرتاسر جهان (All Around the World) به بازار آمد.

مارک والبرگ و گروه موسیقی مارکی
مارک والبرگ و گروه موسیقی مارکی
گروه موسیقی Marky Mark and the Funky Bunch
گروه موسیقی Marky Mark and the Funky Bunch

ورود مارک والبرگ به دنیای مدلینگ

مارک وارد عرصه‌ی مدلینگ شد و نخستین فعالیتش را با حضور در تبلیغات «کالوین کلین» آغاز کرد. در بیوگرافی مارک والبرگ گفته شده است او در مجلات و تبلیغات تلوزیونی گاهی به صورت انفرادی و گاهی در کنار مدل مشهور، کیت ماس ظاهر می‌شد. اکثر عکس‌های او را آنیلیبویتز، عکاس پرتره‌ی مشهور جهان می‌گرفت. مارکی یک ویدئو با نام تمرین‌های مارکی مارک (The Marky Mark Workout) تهیه کرد که در آن به مسئله‌ی تناسب اندام و فیتنس می‌پرداخت. همچنین در سال ۲۰۱۲ تصمیم به تولید مکمل‌های تغذیه برای ورزشکاران گرفت.

شروع بازیگری مارک والبرگ

او نخستین بار و در سال ۱۹۹۳ و با فیلم تلویزیونی جانشین (The Substitute) وارد عرصه بازیگری شد.

یک سال بعد از آن در اولین فیلم سینمایی به نام مرد رنسانس (Renaissance Man) بازی کرد؛ ولی فیلمی که نام او را به عنوان یک بازیگر بر سر زبان ها انداخت. ایفای نقش در فیلم خاطرات بسکتبال (The Basketball Diaries) در کنار لئوناردو دی کاپریو بود که بازی او تحسین منتقدان و مردم را برانگیخت. این فیلم دومین فیلم بلند والبرگ در حرفه او در سن ۲۳ سالگی بود. خاطرات بسکتبال بر روی بسکتبالیستی به نام جیم کارول با بازی لئوناردو دی‌کاپریوی جوان تمرکز دارد. با این حال، شخصیت والبرگ، میکی در برخی از صحنه‌ها توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

میکی یکی از دوستان خوب کارول است اما تأثیر زیادی در داستان ندارد. او و کارول دائما با هم معاشرت و مواد مخدر مصرف می‌کنند که در نهایت این ماجرا منجر به مرگ فروشنده آن‌ها، دستگیری خودشان و نبردی مادام‌العمر با اعتیاد به مواد مخدر می‌شود.

مارک والکبرگ در خاطرات بسکتبال (The Basketball Diaries)
مارک والکبرگ در خاطرات بسکتبال (The Basketball Diaries)

در بیوگرافی مارک والبرگ فیلم ترس (Fear) نخستین فیلمی بود که مارک والبرگ در آن به عنوان نقش اصلی حضور پیدا کرد و نقشی را ایفا کرد که بسیار شبیه دوران جوانی خودش بود، پسری بی رحم و شرور!

مارک والبرگ در فیلم ترس (Fear)
مارک والبرگ در فیلم ترس (Fear)

در بیوگرافی مارک والبرگ یکی از بزرگ ترین شانس های مارک در اوایل دوران بازیگری اش را می توان پیشنهاد فیلم شب های عیاشی (Boogie Nights) به کارگردانی پل توماس اندرسون دانست. چون بازی خوب و تاثیرگذار او در این فیلم باعث شد در فیلم های مطرح دیگری مانند سه پادشاه (Three Kings) و محوطه (The Yards) حضور پیدا کند.

«شب‌های عیاشی» مانند خاطرات بسکتبال یکی از فیلم‌های اولیه والبرگ و در واقع پنجمین اما بزرگ‌ترین فیلم او در آن زمان بود. شب‌های عیاشی داستان یک تهیه‌کننده فیلم‌های مستهجن، جک هورنر با بازی نمادین برت رینولدز و تلاش او برای بهبود این صنعت از طریق بازیگر جوانی به نام ادی آدامز با بازی والبرگ است.

فیلم‌ در اواخر دهه ۷۰ میلادی و با دیسکو و آرامش آغاز می‌شود اما با شروع سال ۸۰ فروکش می‌کند. هرج و مرج، دعوا، و سوء مصرف مواد مخدر، این صنعت و بازیگران اصلی آن را مختل می‌کند. والبرگ از یک بچه فروتن و مهربان به یک ستاره سردرگم و خودمحور تبدیل می‌شود و بازی او در شب‌های عیاشی بهترین نقش‌آفرینی او برای تقریبا یک دهه بود.

مارک والبرگ در فیلم شب‌های عیاشی (Boogie Nights)
مارک والبرگ در فیلم شب‌های عیاشی (Boogie Nights)

در بیوگرافی مارک والبرگ جالب است بدانید مارک با اینکه هیچگاه تجربه‌ی خوانندگی راک نداشت ولی برای نقش اصلی فیلم راک استار (Rock Star) انتخاب شد. فیلمی که پس از اکران در گیشه شکست سختی خورد.

مارک والبرگ در فیلم راک استار (Rock Star)
مارک والبرگ در فیلم راک استار (Rock Star)

مارکی پس از آن در سه فیلم بازسازی شده به عنوان نقش اصلی ظاهر شد. حقیقت درباره چارلی (The Truth About Charlie)‌ به کارگردانی جاناتان دمی، شغل ایتالیایی (The Italian Job) به کارگردانی اف.گری گری و سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes) به کارگردانی تیم برتون.

مارک تنها پس از پنج دقیقه صحبت با برتون، آنقدر مشتاق کار با وی شد که برایش فرقی نمی‌کرد در چه نقشی ظاهر شود و برای حضور در فیلم او، حتی قید بازی در نقش لینوس کالدول در یازده یار اوشن (Ocean’s Eleven) را نیز زد. نقشی که در ادامه به مت دیمون رسید.

سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes) پس از نمایش با واکنش سرد منتقدات روبرو شد و در این میان والبرگ در حمایت از برتون، استودیوی فاکس را به دخالت در کار وی متهم کرد.

مارک والبرگ در فیلم سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes)
مارک والبرگ در فیلم سیاره میمون‌ها (Planet of the Apes)

یکی دیگر از شانس‌های بزرگ دوران حرفه‌ای والبرگ، انتخاب وی برای بازی در نقش مامور پلیس بددهن ماساچوست در فیلم The Departed به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود که نقش آفرینی متفاوت وی در نهایت، نامزدی اسکار و گلدن گلوب را برایش به ارمغان آورد. مارک طبق گفته‌ی خودش، برای نحوه‌ی به تصویر کشیدن شخصیت دیگنام، از ماموران پلیسی که در نوجوانی و اوایل جوانی با آنها سر و کار داشته الهام گرفته است.

رفتگان درباره جنگ بین اداره پلیس بوستون جنوبی و سازمان‌های جنایی ایرلندی آمریکایی است. والبرگ نقش گروهبان خشنی به نام شان دیگنام را بازی می‌کند. دیگنام در نیمه دوم فیلم نقش قهرمان اصلی فیلم را ایفا می‌کند و بیلی کاستیگان، مرد جوانی را که به اداره پلیس نفوذ کرد و کوئینن و کالین سالیوان را کشت، می‌کشد. این فیلم و شخصیت والبرگ بی‌نظیر و رفتگان بدون شک بهترین فیلم اوست.

مارک والبرگ در فیلم رفتگان (The Departed)
مارک والبرگ در فیلم رفتگان (The Departed)

یک سال پس از موفقیت The Departed، شایعه شد که قسمت دوم آن نیز با نویسندگی دوباره‌ی ویلیام موناهان و با محوریت شخصیت دیگنام و حضور رابرت دنیرو در نقش سناتوری فاسد تولید خواهد شد. این بحث تا سال ۲۰۱۲ نیز ادامه داشت ولی هیچگاه به نقطه‌ی روشنی نرسید.

والبرگ در ادامه در یکی از دشوارترین نقش آفرینی‌هایش برای بازی در فیلم تیرانداز (Shooter) به کارگردانی آنتوان فوکوآ ضمن کاهش وزن خود، برای مدتی آموزش‌های تک تیراندازی را گذراند.تیرانداز بر اساس رمان «نقطه تأثیر» استفان هانتر در سال ۱۹۹۳، داستان تیراندازی آمریکایی را دنبال می‌کند که به خدمت بازمی‌گردد تا از رییس جمهور در برابر یک نقشه ترور محافظت کند. به باب لی سواگر با بازی والبرگ خیانت می‌شود و در یک چرخش ناگهانی، همه او را قاتل می‌دانند.والبرگ در نقش تک‌تیرانداز سابق ارتش ایالات متحده، سواگر، عملکرد شگفت‌انگیزی از خود به نمایش می‌گذارد. ظرافت شخصیت او و دقت جزئیاتی که والبرگ در ارائه کاراکتر سواگر به کار می‌برد، در کل فیلم درخشان است. در پایان، سواگر با کمک سارا فن (کیت مارا) و یک مأمور FBI به نام ممفیس با بازی به یاد ماندنی‌ مایکل پنا، خود را تبرئه می‌کند.

شما در حال مطالعه بیوگرافی مارک والبرگ در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مارک والبرگ در تیرانداز (Shooter)
مارک والبرگ در تیرانداز (Shooter)

تریلر علمی تخیلی اتفاق (The Happening) به کارگردانی ام. نایت شیامالان فیلم بعدی والبرگ بود که علی‌رغم دستیابی به فروشی رضایت بخش، مورد تمسخر منتقدان و عده‌ی زیادی از تماشاگران قرار گرفت. مارک پس از اینکه برای بازی در این فیلم نامزد دریافت تمشک طلایی بدترین بازیگر سال شد، ضمن مزخرف خواندن فیلم، بابت بازی در آن ابراز شرمساری کرد.

والبرگ بلافاصله پس از اتمام تصویربرداری اتفاق (The Happening) و تنها یک روز مانده به آغاز تصویربرداری استخوان‌های دوست داشتنی (The Lovely Bones) به کارگردانی پیتر جکسون، جایگزین رایان گاسلینگ در این فیلم شد. گاسلینگ که از مدت‌ها قبل خود را برای ایفای نقش جک سالمون آماده کرده و حتی وزنش را هم تا حد قابل توجهی افزایش داده بود، در نهایت به این نتیجه رسید که برای بازی در نقش پدر یک دختر ۱۴ ساله زیاد از حد جوان است و به همین دلیل از پروژه کنار کشید. در همین زمان خبر رسید که والبرگ در نزدیکی لوکیشن‌های فیلم در پنسیلوانیا حضور دارد و در ادامه به سرعت رضایت وی برای حضور در این پروژه گرفته شده و به گروه بازیگران اضافه شد.

والبرگ در ادامه در یکی از معدود آثار کمدی کارنامه‌اش تا آن، در فیلم اون یکی‌ها (The Other Guys) به همراه ویل فرل در نقش دو پلیس به ظاهر احمق ظاهر می‌شوند که سعی در اثبات توانایی های خود دارند. ایده‌ی در کنار هم قرار گرفتن والبرگ و ویل فرل در اثری کمدی، از مراسم اسکار سال ۲۰۰۷ شکل گرفت یعنی زمانی که فرل به همراه جک بلک روی سن رفته و به تمام بازیگرانی که نامزد دریافت اسکار شده بودند توهین کرد ولی وقتی نوبت به والبرگ رسید، بسیار مودبانه درباره‌ی وی سخن گفت که این موضوع با واکنش جالب والبرگ همراه شد.

فرل و والبرگ در سال ۲۰۱۵ در فیلم کمدی خونه بابا (Daddy’s Home) یک بار دیگر با هم همبازی شدند که آن اثر نیز همچون اون یکی‌ها (The Other Guys) به فروش بالایی دست یافت.

مارک در همین سال در سومین همکاریش با دیوید او. راسل در فیلم مشت‌زن (The Fighter) نقش میکی وارد ملقب به آیریش، بوکسور سرشناس ایرلندی الاصل ساکن آمریکا را بازی می‌کند که با مربیگری برادرش، موفق به قهرمانی در رقابت‌های بوکس سبک وزن جهان می‌شود. او با وجود نقش آفرینی تاثیرگذار خود، در بین چهار بازیگر اصلی فیلم تنها بازیگری بود که نامش در فهرست نامزدهای اسکار بازیگری قرار نگرفت که همین امر انتقادات زیادی را درباره‌ی بدسلیقگی داوران آکادمی در پی داشت. در نهایت ملیسا لئو و کریستین بل به واسطه بازی در نقش‌های مادر و برادر میکی، جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن و مرد را از آن خود کردند. والبرگ برای بازی در مشت‌زن (The Fighter)، از دریافت هرگونه دستمزدی چشم پوشی کرد. او در ابتدا تمایل داشت که مارتین اسکورسیزی کارگردانی فیلم را بپذیرد که با پاسخ منفی وی روبرو شد. در ادامه به سراغ پیتر برگ رفت ولی او نیز علاقه‌ای به کار روی این پروژه نداشت و اینگونه بود که طبق پیشنهاد کریستین بل، نام او. راسل برای کارگردانی فیلم مطرح شد.

مارک والبرگ در مشت‌زن (The Fighter)
مارک والبرگ در مشت‌زن (The Fighter)

والبرگ در ادامه در فیلم‌های تنها بازمانده (Lone Survivor)، دیپ‌واتر هورایزِن (Deepwater Horizon) و روز میهن‌پرستان (Patriots Day) با پیتر برگ همکاری کرد.

والبرگ در فیلم تنها بازمانده در نقش اصلی فیلمی بر اساس داستانی واقعی بازی می‌کند. در این فیلم، والبرگ نقش مارکوس لوترل، رهبر یک تیم چهار نفره را ایفا می‌نماید. این تیم در طول این فیلم دو ساعته تلاش می‌کنند تا مأموریت خود را در دستگیری یا کشتن احمدشاه، رهبر خیانتکار طالبان که مسؤول کشته شدن ۲۰ تفنگدار دریایی ایالات متحده است، تکمیل کنند.

لوترل و مردانش در «تنها بازمانده» اقدامات قهرمانانه زیادی از خود نشان می‌دهند که به تکمیل مأموریت کمک می‌کند. والبرگ یک اجرای باورنکردنی و احساسی را به نمایش می‌گذارد، به‌خصوص در لحظه حساسی که از کشتن ساکنان یک روستا در افغانستان امتناع می‌کند. لوترل با وجود شجاعت و قدرت اعضای تیم، تنها بازمانده است.

مارک والبرگ در تنها بازمانده (Lone Survivor)
مارک والبرگ در تنها بازمانده (Lone Survivor)

دیپ‌واتر هورایزن بر اساس وقایع واقعی نشت نفت در سال ۲۰۱۰ در خلیج مکزیک ساخته شده است و ماجرای تکنسین ارشد برق، مایک ویلیامز با بازی مارک والبرگ را دنبال می‌کند.

شخصیت والبرگ تمام تلاش خود را می‌کند تا از خدمه‌ی خود محافظت کند و تا آنجا که ممکن است آن‌ها را نجات دهد، چرا که اوضاع بد و بدتر می‌شود. ویلیامز، جیمی هارل با بازی کرت راسل و جینا رودریگز در نقش آندریا فلیتاس به طور مداوم به مسؤولان هشدار می‌دهند اما آن‌ها کارگران دکل و حقیقت را نادیده می‌گیرند. عملکرد والبرگ در این‌جا بی‌نظیر و دست کم گرفته‌شده و مسلما یکی از بهترین‌های دوران حرفه‌ای اوست.

مارک والبرگ در فیلم دیپ‌واتر هورایزن (Deepwater Horizon)
مارک والبرگ در فیلم دیپ‌واتر هورایزن (Deepwater Horizon)

در فیلم Patriots Day والبرگ هم مانند بسیاری از فیلم‌های دیگرش، هم در فیلم درام جنایی و اکشن «روز میهن‌پرستان» بازی کرد و هم به تولید آن کمک نمود. این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی و بمب‌گذاری ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

والبرگ نقش شخصیت اصلی فیلم، افسری به نام تامی ساندرز را بازی می‌کند. با این حال، در فیلم و در حمله واقعی، قهرمانان بی‌شمار دیگری از جمله اد دیویس، کمیسر پلیس بوستون با بازی جان گودمن هم حضور داشتند. واقع‌گرایی و تصاویر فیلم گاهی زجرآور هستند اما این فیلم در کل به افرادی می‌پردازد که زندگی خود را برای نجات دیگران به خطر انداخته‌اند.

مارک والبرگ در روز میهن‌پرستان (Patriots Day)
مارک والبرگ در روز میهن‌پرستان (Patriots Day)

فیلم تد (Ted) به کارگردانی ست مک‌فارلن، اثر بعدی مارک والبرگ بود که پس از نمایش به محبوبیتی فوق‌العاده دست یافته و موفق به زدن رکورد پرفروش‌ترین فیلم با درجه بندی سنی R شد. این فیلم داستان مردی به نام جان است که از کودکی با عروسک بی‌ادبی به نام تد بزرگ شده و اکنون تبدیل به صمیمی‌ترین دوستان یکدیگر شده‌اند. در ابتدا قرار بود هیث لجر در این فیلم به صداپیشگی عروسک تد بپردازد ولی با مرگ وی، ساخت پروژه نیز به تاخیر افتاد و در نهایت خود مک‌فارلن به جای این عروسک صحبت کرد. والبرگ پس از تماشای انیمیشن‌ Family Guy بود که به همکاری با مک‌فارلن علاقه‌مند شد.

مارک در ادامه برای بازی در فیلم رنج و گنج (Pain & Gain) به کارگردانی مایکل بی، وزن بدن خود را از ۷۵ کیلوگرم به ۹۶ کیلوگرم افزایش داد. او برای این کار به سراغ مکمل‌های تغذیه‌ی محصول شرکت خودش رفت و ظرف مدت ۷ هفته طی تمرینات پر فشار بدنسازی، بدن خود را پرحجم و کاملا عضلانی کرد. او در این مدت در طول شبانه ‌روز ۱۲ وعده غذا می‌خورد و این کار را در زمان تصویربرداری فیلم نیز ادامه داد.

اوج کار والبرگ زمانی بود که مجبور شد در فیلم بعدیش یعنی قمارباز (The Gambler) وزن بدن خود را به ۶۲ کیلوگرم کاهش دهد. او که در این فیلم نقش استاد ادبیاتی به نام جیم بنت را ایفا می‌کرد که اعتیاد شدیدی به قمار کردن دارد، برای درک بهتر این شخصیت در کلاس‌های دانشگاه‌ کالیفرنیا شرکت کرده و به تحلیل شخصیتی اساتید مختلف و روش تدریس آنها پرداخت. مارک از ایفای نقش جیم بنت به عنوان بزگ‌ترین چالش دوران حرفه‌ایش یاد می‌کند. او به گفته‌ی خودش، تمام زندگی خود را به پای این نقش گذاشت ولی دیگر حاضر نیست در فیلم دیگری به چنین مشقت‌هایی تن دهد. قمارباز (The Gambler) در ابتدا قرار بود با کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی لئوناردو دی کاپریو روانه‌ی سینماها شود که در ادامه اسکورسیزی از پروژه کنار کشید

مارک والبرگ در فیلم The Gambler
مارک والبرگ در فیلم The Gambler

همه پول‌های دنیا (All the Money in the World) به کارگردانی ریدلی اسکات، یکی دیگر از فیلم های والبرگ است که وی در آن با ستارگانی نظیر کوین اسپیسی و میشل ویلیامز همبازی شده است. این فیلم داستان سرقت نوه‌ی میلیاردر نفتی، جان پل گتی در سال ۱۹۷۳ توسط مافیای ایتالیا و درخواست ۱۷ میلیون دلاری آنها برای آزادی وی را روایت می‌کند.

مارک والبرگ در فیلم‌های خانوادگی بسیاری بازی کرده است اما خانواده‌ی فوری (Instant Family)محصول 2018 بهترین آن‌ها محسوب می‌شود. در این کمدی، والدینی به نام پیت و الی با بازی مارک والبرگ و رز بایرن، سه کودک را به فرزندی قبول می‌کنند.فیلم کمی طولانی است و ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه طول می‌کشد اما اکثر مخاطبان به هیچ وجه احساس خستگی و بی‌حوصلگی نمی‌کنند. این فیلم به طرز خارق العاده‌ای وضعیت واقعی فرزندخواندگی را به شکلی قابل درک و صادقانه توصیف می‌کند. والبرگ نقش یک پدر عالی را بازی می‌کند که سعی دارد با بچه‌هایش، به‌خصوص پسرش ارتباط برقرار کند. با این حال، اتفاقاتی ناگوار در این بین رخ می‌دهد، برای مثال پیت چندین‌ بار ناخواسته با توپ بیسبال یا بسکتبال به صورت پسرش ضربه می‌زند.

مارک والبرگ در خانواده‌ی فوری (Instant Family)
مارک والبرگ در خانواده‌ی فوری (Instant Family)

فیلم پرفروش فوریه ۲۰۲۲، «آنچارتد» آخرین اثر والبرگ است. این فیلم هنوز برای عموم منتشر نشده اما منتقدان و بعضی از افراد دیگر آن را تماشا کرده‌اند. آنچارتد در حال حاضر یکی از بهترین فیلم‌های والبرگ و به‌ طور کلی یکی از بهترین‌های فصل زمستانی سینما محسوب می‌شود.

این فیلم بر اساس فرانچایز محبوب بازی‌های ویدیویی آنچارتد ساخته شده و ستارگانی مانند تام هالند، برایان کرانستون، آنتونیو باندراس و البته مارک والبرگ را در خود جای داده است. والبرگ نقش شخصیت دوست‌داشتنی سری بازی، ویکتور سالیوان را بازی می‌کند که همراه و رفیق قهرمان داستان، نیتن دریک است. این فیلم روایتگر یک ماجراجویی خواهد بود و احتمالا پس از اکران امتیاز بالاتری خواهد گرفت.

مارک والبرگ در فیلم آنچارتد (Uncharted)
مارک والبرگ در فیلم آنچارتد (Uncharted)

لیست آثار هنری مارک والبرگ

در ادامه بیوگرافی مارک والبرگ باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۹۴مرد رنسانستامی لی
۱۹۹۵خاطرات بسکتبالمیکی
۱۹۹۶ترسدیوید مک کال
۱۹۹۷مسافرپات اوهرا
۱۹۹۷شب‌های عیاشیادی ادامز / دریک دیگلر
۱۹۹۸ضربه بزرگملوین
۱۹۹۹مفسددنی والاس
۱۹۹۹سه پادشاهتروی
۲۰۰۰محوطهلئو هندلر
۲۰۰۰کاملاً طوفانیرابرت بابی شاتفورد
۲۰۰۱سیاره میمون‌هاکاپیتان لئو دیویسین
۲۰۰۱ستاره راککریس کول
۲۰۰۲حقیقت درباره چارلیجوشوآ پیترس
۲۰۰۳کسب‌وکار ایتالیاییچارلی کراکر
۲۰۰۳شبانهخودشمستند
۲۰۰۴جویسراویهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۰۴قلب من هاکبیتامی کورن
۲۰۰۴-۲۰۱۰دارودسته (مجموعه تلویزیونی)
۲۰۰۵چهار برادررابرت بابی مرکر
۲۰۰۶شکست‌ناپذیروینسنت فرانسیس
۲۰۰۶رفتگانگروهبان دیگنام
۲۰۰۷تک‌تیراندازباب لی
۲۰۰۷شب مال ماستکاپیتان جوزفهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۸اتفاقالیوت
۲۰۰۸مکس پینمکس پین
۲۰۰۸پخش زنده شنبه شب
۲۰۰۸-۲۰۱۰تحت درمان (سریال تلویزیونی آمریکایی)
۲۰۰۹استخوان‌های دوست‌داشتنیجیکوب سالمون
۲۰۱۰شب قرارهالبروک گرنت
۲۰۱۰اون‌یکی‌هاتری
۲۰۱۰مشت‌زنمیکی واردهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۰-۲۰۱۴امپراتوری بوردواک
۲۰۱۲قاچاقکریسهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۲تدجان بنت
۲۰۱۳شهر ویرانبیلی تاگارتهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۳رنج و گنجدنیل لوگو
۲۰۱۳۲ اسلحهمایکل
۲۰۱۳تنها بازماندهمارکوس لوترلهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۳زندانیان
۲۰۱۴تبدیل‌شوندگان: عصر انقراضکید یگر
۲۰۱۴قماربازجیم بنتهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۵موهاوینورمن
۲۰۱۵دارودستهخودشهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۵تد ۲جان بنت
۲۰۱۵خونه باباداستی مایرون
۲۰۱۵-۲۰۱۹فوتبالیست‌ها (مجموعه تلویزیونی)
۲۰۱۶دیپ‌واتر هورایزنمایک ویلیامزهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۶روز میهن‌پرستانتامی ساندرسهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۷تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیهکید یگرهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۷خونه بابا ۲داستی مایرون
۲۰۱۷تمام پول‌های جهانفلچر چیس
۲۰۱۸۲۲ مایلجیمز سیلواهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۸خانواده فوریپیت وگنرهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۰جو بل خوبجو بلهمچنین تهیه‌کننده، در حال ساخت
۲۰۲۰اسکوبشاهین آبیصداپیشه
۲۰۲۰محرمانه اسپنسراسپنسرهمچنین تهیه کننده
۲۰۲۱بی‌نهایتایوان مک کالیهمچنین تهیه کننده
۲۰۲۲آنچارتدویکتور سالیوانبازیگر

جوایز و افتخارات مارک والبرگ

جایزه گلدن گلوب:

  • کاندیدای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم رفتگان
  • کاندیدای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فیلم مشت‌زن

جایزه اسکار:

  • کاندیدای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم رفتگان
  • کاندیدای جایزه اسکار بهترین تصویر برای فیلم مشت‌زن

جایزه امی:

  • کاندیدای جایزه امی ساعت پربیننده برای بهترین بازیگر مرد برای سریال دارودسته در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹

صفحه اینستاگرام مارک والبرگ

مارک والبرگ ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 1872 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی مارک والبرگ و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی مارک والبرگ و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی مارک والبرگ ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام مارک والبرگ @markwahlberg میباشد و بیش از 20 میلیون دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. تاجر ..بابا.جمله…..
    بابا…..تاجر نیگاه…..دست میدی ….
    بابا تاجر نیگاه.اهههههه.یه دست میدی .ایرانی رادان
    حالا تاجر….
    سلام .تاجر…….خوبی بابا.‌‌‌
    ما که ناراضی هستیم

    همسر نه درد سر .تو ‌‌‌‌.خیار‌..‌‌کمی به پیشانی ات بمال ‌آبی رو آتیش
    یه سریال داشتی.
    درباره باستان آثار باستانی …تو ونیز
    بازی میکردی
    ………….
    هست .اسمش .ساختی اصلا .به کسی نگو……دکور قشنگی داشت .
    نه باندراس مخالف تو‌‌‌‌‌‌…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا