اخبار بازیگرانفیلم خارجی

بهترین فیلم های ترسناک جهان که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

بهترین فیلم های ترسناک (Horror movies) جزء آثار پر مخاطب و جذاب سینما هستند که با موضوعات مختلفی ساخته می‌شوند. تماشای این فیلم های سینمایی وحشتناک اغلب به دلیل دارا بودن سکانس‌های ترسناک و دلهره‌آور، محدودیت سنی دارند. فیلم ترسناک خارجی معمولا با خلق فضایی مخوف و رمزآلود سعی در ایجاد رعب و وحشت در مخاطب را دارد. شروع ساخت اینگونه فیلم‌ها به دهه 1890 میلادی بازمی‌گردد و معمولا از شخصیت‌های خیالی مانند هیولاها، دیوها و موجودات فرازمینی برای ایجاد ترس در مخاطب استفاده می‌کردند. اما ساخت فیلم های وحشتناک برتر دنیا که باورپذیرتر بودند، به دهه 1960 میلادی بازمی‌گردد.

وقتی به لیست بهترین فیلم های ترسناک برمی‌خوریم که حرفی برای گفتن دارند و می‌شود در آن‌ها، چیزی بیش از یک مشت المان ترسناک کسل‌کننده و شخصیت‌های دم‌دستی پیدا کرد، برایمان بسیار جذاب و فوق‌العاده است؛ فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر به‌شدت رایج شده‌اند و به نظر می‌رسد به مقدار بسیار زیادی در کارهای کارگردانان بااستعدادی مانند آری استر، رابرت اگرز یا مایک فلنگن به چشم می‌خورد. گویی سینما، در ژانر وحشت در حال تحول و دگرگونی عظیمی است و نوعی رنسانس را تجربه می‌کند.

در ادامه این مقاله لیست بهترین فیلم های ترسناک را به شما معرفی می‌کنیم.

ترسناک ترین فیلم ژانر وحشت سینمای دنیا کدام است؟

از ترسناک ترین فیلم های جهان می‌توانیم به جن گیر، روانی، برو بیرون، احضار، بیگانه، درخشش، بچه رزماری و… اشاره کنیم.

ترسناک ترین فیلم تاریخ سینمای جهان IMDb؟

برخی از ترسناک ترین فیلم‌ها در IMDb عبارتند از روانی، درخشش، یک مکان ساکت، میدسامر، احضار و…

بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ کدام است؟

فیلم جیغ 5 و موربیوس را می‌توانیم از بهترین فیلم‌های ترسناک 2022 بدانیم.

ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ کدام آثار هستند؟

فیلم جیغ 5، فیلم Orphan: First Kill، فیلم Morbius، فیلم Texas Chainsaw Massacre، فیلم Nope و فیلم Dark Harvest از ترسناک ترین فیلم های ترسناک سال 2022 هستند.

لیست بهترین فیلم های ترسناک دنیا" class="index-title">

لیست کامل بهترین فیلم های ترسناک دنیا

انتخاب بهترین فیلم های ترسناک دنیا، کار دشواری است. وحشت، درست مثل کمدی، کاملا ذهنی و وابسته به طرز فکر و نگاه بیننده است. گاهی موضوع یا فیلمی که کسی را از ته دل می‌خنداند، ممکن است برای فرد دیگر خسته‌کننده و حتی احمقانه به نظر برسد.

درمورد فیلم های ژانر وحشت نیز، چنین قانونی وجود دارد. ممکن است صحنه‌ای وحشت‌انگیز برای یک فرد، در دیگری، هیچ ترسی ایجاد نکند. در چنین بررسی‌هایی و برای انتخاب فهرست بهترین فیلم های ترسناک جهان، باید حالت روحی و سلیقه‌ی افراد نیز در نظر گرفته شود

فهرستی که در ادامه می‌بینید نمونه ای از بهترین فیلم های ترسناک جهان در قرن ۲۱ است که علاوه بر ترسناک بودن، سعی کرده‌اند تا کار بیشتری در ژانر خود انجام دهند. پیچیدگی این فیلم‌ها در زوایای مختلفی قرار گرفته است: بعضی در توطئه‌های پیچیده آن‌هاست، برخی در موضوعات و مضامین اصلی و گاهی در شخصیت‌های چندلایه یا رویکرد کلی آن‌ها نسبت به موضوع وحشت نهفته.

فیلم داستان دو خواهر A Tale of Two Sisters از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

وحشتی که کیم جی – وون، کارگردان کره‌ای، به روشی روان‌شناسانه در این فیلم ایجاد کرده است، سبب شده این فیلم درمیان فیلم‌های ترسناک کره‌ای که تابه‌حال ساخته شده‌اند، بیشترین فروش را داشته باشد. فیلم، از آن دست آثاری است که در هالیوود هم ساخته نخواهد شد؛ البته اگرفیلم کم‌فروغ سال ۲۰۰۹ یعنی «ناخواسته» یا «The Uninvited» را درنظر نگیریم که بازسازی فیلم «داستان دو خواهر» است.

فیلم داستان دو خواهر از یک افسانه قدیمی کره‌ای به نام «Jangha and Hongryeon» الهام‌ گرفته شده است و دنباله «Su-mi» است: داستان دختر جوانی که از یک کلینیک روان‌پزشکی به خانه بازمی‌گردد. او نتوانسته بعد از فوت مادرش، با این موضوع کنار بیاید و در شوک ناشی از مرگ مادر باقی مانده و مشکلات روانی پیدا کرده است. در خانه، او با پدر، خواهر و نامادری‌اش زندگی می‌کند؛ زنی که دخترها از او نفرت دارند. در این خانه، دو دختر علاوه بر این‌که باید رفتار ظالمانه نامادری خود را تحمل کنند، با رویدادهای بسیار عجیبی که در داخل خانه رخ می‌دهد هم مواجه می‌شوند؛ اتفاقاتی که خیلی زود، اسرار تاریکی را برملا می‌کنند.

فیلم «داستان دو خواهر» از نظر بصری و المان‌های دیداری، بسیار خیره‌کننده و چشمگیر است و توانسته در این زمینه بسیار فوق‌العاده عمل کند. موضوع این فیلم، یکی از پیچیده‌ترین و چالش‌برانگیزترین داستان‌هایی است که در یک فیلم ترسناک پیدا خواهید کرد. در هنگام دیدن این فیلم، ممکن است احساس کنید داستان آن تا حدی گیج‌کننده است، اما اگر به فیلم توجه کامل داشته باشید و همه نقطه‌های آن را به هم گره بزنید و متصل کنید، با داستانی بسیار راضی‌کننده مواجه می‌شوید که کاملا به دیدنش می‌ارزد.

فیلم داستان دو خواهر A Tale of Two Sisters

فیلم بابادوک The Babadook از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

فیلم «بابادوک» به کارگردانی جنیفر کنت و با نقش‌آفرینی اسی دیویس در نقش زنی ساخته شده که شوهرش در یک تصادف دل‌خراش رانندگی می‌شود و او مجبور است پسر شش‌ساله خود، سام را به‌تنهایی بزرگ کند. سام که در همان روزی که پدرش مرد به دنیا آمد، کودک پر مشکلی است که بزرگ کردنش سخت است و مادرش او را به‌شدت دوست دارد. وقتی سام شروع به داشتن رفتارهای غیرعادی می‌کند و برای خودش رویاهای عجیب‌وغریب از هیولایی ترسناک به نام Babadook می‌سازد، اوضاع از کنترل خارج می‌شود و به‌زودی رفتار عجیب‌وغریب او بر روان مادرش هم تاثیر می‌گذارد.

«بابادوک» به‌عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم ها عالی عمل می‌کند، کارش را به‌درستی انجام می‌دهد و به هر ترتیب، شما را می‌ترساند. با این حال، این فیلم، خیلی بیشتر از یک فیلم ترسناک است و اگر عمیق‌تر به ژرفای آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که این فیلم استعاره‌ای از اندوه و مشکلات بزرگ کردن یک کودک مشکل‌دار به‌تنهایی است. خود بابادوک نمادی از ترس‌های زندگی واقعی دوران کودکی است؛ زمانی که پدر و مادرها، خودشان می‌توانند به گرگی در لباس گوسفند تبدیل شوند.

The Babadook

فیلم آکیولوس Oculus از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

مایک فلنگن به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک دهه گذشته ظاهر شده‌ است. با فیلم‌هایی مثل «Oculus» ،«Hush»، «بازی جرالد» و Ouija: Origin of Evil. احتمالا بهترین اثر او تا به امروز سریال «تسخیر در عمارت هیل» (The Haunting House of Hill) برای شبکه نتفلیکس است. فلنگن به خودش و به همه ثابت کرده است که قادر به خلق فیلم‌های به شدت ترسناک، پر از شخصیت‌های پیچیده و کاراکترهای به یاد ماندنی است؛ او در ایجاد ترس‌های هوشمندانه و برقراری تعادل کامل بین وحشت و درام تخصص دارد.

اگر ما می‌توانستیم بین همه آثار فلنگن، یکی را برای قرارگرفتن در لیست ترسناک ترین فیلم های جهان انتخاب کنیم، قطعا انتخابمان «The Haunting of Hill House» بود؛ اما از آنجا که این لیست، صرفا مربوط به فیلم است و نه سریال، کار انتخاب برای ما سخت می‌شود و در نهایت فیلم «آکیولوس» را انتخاب می‌کنیم که احتمالا شبیه‌ترین کار فلنگن به این سریال است که شاهکار تلویزیونی او محسوب می‌شود.

فیلم «آکیولوس» هم درست مانند سریال «The Haunting House of the Hill»، حول محور تراژدی خانوادگی مربوط به گذشته می‌چرخد و به اثرات عمیقی می‌پردازد که حوادث ناگوار کودکی بر بزرگسالان کنونی گذاشته‌اند. کایلی و تیم راسل، خواهر و برادری هستند که هر دو در اوایل ۲۰ سالگی‌اند و در گذشته آسیب جدی خورده‌اند؛ پدرشان ۱۱ سال پیش ، مادر آن‌ها را کشته و تیم، پدرش را به ضرب گلوله به قتل رسانده است. از آن زمان به بعد، او در یکی از بیمارستان‌های روانی بستری بوده و سعی دارد بفهمد زمانی که او ده‌ساله بوده، چه اتفاقی برای خانواده‌اش رخ داده‌ است.

زمانی که تیم برای اولین بار بعد از مدت زمانی طولانی، خواهرش را ملاقات می‌کند، مجبور می‌شود خاطرات وحشت‌های دوران کودکی‌اش را به یاد بیاورد؛ چراکه خواهرش اصرار دارد که این جنایات توسط یک موجود ماورای طبیعی رخ داده است که آینه‌ عتیقه‌ای که در خانه خود داشتند را تسخیر کرده است. از طریق یک طراحی استادانه، این دو خواهر و برادر سعی می‌کنند بفهمند که آیا قدرت‌ آینه واقعی است یا کل داستان موجود تسخیر شده در آینه، فقط زاییده ذهن آن‌هاست تا بتوانند با ترومای دوران کودکی خود کنار بیایند.

فلنگن که از فیلم «درخشش» (The Shining) الهام‌ گرفته است، ایده یک هتل جن‌زده خالی از سکنه را که می‌تواند در ذهن ساکنانش تاثیر بگذارد از نو ساخته است؛ اما این بار، هتل جن‌زده به یک آینه شیطانی تبدیل شده‌ است که باعث می‌شود اطرافیان حافظه خود را از دست بدهند.

فیلم «آکیولوس» این احساس را که نمی‌دانید آیا قضاوت شما درست است یا خیر، به‌طور کامل بازتولید می‌کند. با این حال، بر خلاف فیلم «The Shining» کوبریک که بینندگان همواره و یقینا می‌دانستند که چیزی که دیده‌اند، فقط توهم ناشی از تخیل شخصیت‌هاست، در فیلم «آکیولوس» فلنگن، نقطه نظر کاراکترهای فیلم غیرقابل اعتماد است و تشخیص اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی واقعی نیست حتی برای تماشاچیان فیلم هم سخت شده است.

ترس از دست دادن حافظه، یکی از بدترین ترس‌های انسان است و فلنگن در کل این فیلم، این احساس ترس را به نحو اکمل بازآفرینی کرده است. موضوع پیچیده و مبتکرانه فیلم «آکیولوس»، توانسته بهترین نتیجه را از تصویر موجودات تسخیرشده در یک آینه ارائه دهد و درنهایت بتواند آکیولوس را در میان پیچیده‌ترین و هوشمندانه‌ترین و ترسناک ترین فیلم های قرن بیست‌ویکم قرار دهد.

فیلم آکیولوس Oculus

فیلم اره Saw از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

اولین قسمت مجموعه «اره» با داستان پرپیچ‌وخم، مریض احوال و بی‌نهایت سرگرم‌کننده، به‌عنوان شروعی برای زندگی کاری «جیمز وان» منتشر شد تا او را به یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های ژانر وحشت این قرن تبدیل کند. فیلم حول موضوع دو غریبه می‌چرخد که در یک اتاق از خواب بیدار می‌شوند و درباره این‌که چرا آنجا هستند هیچ‌چیز نمی‌دانند. دیری نمی‌گذرد که آن‌ها با یک سری معماهای مهلک که توسط یک شخصیت مرموز به نام Jigsaw طراحی شده‌ است، مواجه می‌شوند.

اگرچه این فیلم، از نقطه‌نظر فنی یا بازیگری بهترین فیلم نیست، اما فیلم «اره» با توجه به موضوع پیچیده و بغرنج آن و استفاده استادانه از فلش بک برای داستان‌سرایی و ابتکارات و خلاقیت کلی آن، خیلی شاخص و برجسته شد. و با این توصیف، جای تعجب نیست که هنوز هم به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین ترسناک ترین فیلم های قرن حاضر در نظر گرفته می‌شود.

فیلم اره Saw

فیلم شهدا Martyrs از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

وحشت شدیدی که پاسکال لوژیه در فیلم خود آفرید، باعث خلق یکی از قوی‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین فیلم‌ها در تمام زمان‌ها شد. با وجود این‌که فیلم «شهدا» سرشار از خونریزی و بسیاری لحظات خشن است، اما یک دلیل خوب و منطقی برای همه صحنه‌های آزاردهنده آن وجود دارد. برخلاف بسیاری از فیلم‌های دلهره‌آور خشن و خونین دیگر، فیلم لوژیه واقعا شوکه‌کننده است؛ نه صرفا به خاطر این‌که طبیعت فیلم ترسناک این است که شوکه‌کننده باشد. فیلم «شهدا» به‌طور کامل افراطی‌گرایی را توجیه می‌کند و پس از دیدن پایان غیرمنتظره این فیلم، باید قبول کنید که هیچ راه دیگری برای گفتن این داستان وجود نداشت که دقیقا همین تاثیر را هم دارد.

این فیلم درباره لوسی جورین، زن جوانی است که در کودکی ربوده شده و به مدت یک سال مورد سوءاستفاده و آزار و اذیت قرار گرفته است؛ او به همین دلیل دچار آسیب شده تا این‌که بالاخره موفق به فرار از دست ربایندگان خود می‌شود. ۱۵ سال بعد، وقتی لوسی محل زندگی ربایندگان را پیدا می‌کند، درصدد انتقام گرفتن از کسانی که او را در کودکی شکنجه داده‌اند، برمی‌آید. با این حال، در سراسر سفر خونین انتقام، لوسی به یک توطئه آزاردهنده برمی‌خورد که چشم‌انداز بسیار بدتر و دیدگاه شیطانی‌تری را نسبت به موضوعاتی که برایش اتفاق افتاده بود فراهم می‌کند و شرایطش از قبل هم بدتر می‌شود.

درباره فیلم «شهدا» حرف زدن، بدون آن‌که قصه‌اش لو برود کار بسیار دشواری است. ما باز هم تکرار می‌کنیم که این فیلم یکی از بی‌نظیرترین، مفصل‌ترین، زیباترین و ترسناک ترین فیلم هایی است که تابه‌حال ساخته شده‌ است؛ این فیلم، تجربه‌ای ناخوشایند اما فراموش‌نشدنی است.

فیلم شهدا Martyrs

فیلم آدم درست را راه بده Let The Right One In از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

الی یک خون‌آشام است که برای همیشه در سن ۱۲ سالگی خود باقی مانده است. وقتی او با اسکار (همسایه‌اش که هم سن و سال اوست)، دیدار می‌کند، هر دوی آن‌ها شروع به برقراری یک رابطه دور از انتظار می‌کنند. اما دوستی آن‌ها غیرممکن است چون الی تشنه خون است و اسکار متوجه می‌شود که او مسئول مرگ‌ومیرهای زیادی است که در اطراف شهر رخ داده‌اند.

این فیلم، که داستان عاشقانه خون‌آشام سوئدی است به سبک فیلم‌های خون‌آشام‌ها جان دوباره‌ای بخشیده و به خاطر ترکیبی از ترس و فضای رعب‌آور آن با داستانی عاشقانه دل‌چسب و هوشمندانه، زیاد مورد تحسین‌ قرار گرفته است. شخصیت‌های پیچیده و مضامین عمیق روان‌شناختی اجتماعی که فیلم به بررسی آن‌ها می‌پردازد، فیلم «آدم درست را راه بده» را به یکی از جذاب‌ترین و متقاعدکننده‌ترین و ترسناک ترین فیلم های قرن ما تبدیل کرده است.

فیلم آدم درست را راه بده Let The Right One In

فیلم مثلث Triangle

بهترین تعریف برای فیلم «مثلت» این است: یک فیلم در ژانر اسلشری، که گویی قسمت بعدی فیلم‌هایی مثل «Twilight Zone یا Black Mirror» است. فیلم «مثلث» ثابت کرد که ژانر علمی-تخیلی وقتی توسط تیم خوبی ساخته شود، می‌تواند به‌راحتی با ژانر وحشت ترکیب شود. فیلم شروع بسیار زیبایی دارد. جس، که یک زن جوان است با گروهی از دوستانش به سفر دریایی می‌رود. خیلی زود آن‌ها به یک طوفان سهمگین در اقیانوس برمی‌خورند که قایق آن‌ها را واژگون می‌کند. خوشبختانه، گروه نجات به شکل یک کشتی اقیانوس‌پیما از ناکجا ظاهر می‌شود. نجات‌یافتگان سوار آن می‌شوند، اما همه‌چیز در این کشتی عجیب است: کشتی اقیانوس‌پیما خالی از سکنه به نظر می‌رسد و بعد یک مرد ترسناک را با چهره‌ای نقاب‌دار وارد صحنه می‌شود که شروع به تیراندازی به این گروه دوستان می‌کند.

تا اینجا، فیلم «مثلث» به شما این امکان را می‌دهد که باور کنید که در حال تماشای یک فیلم اسلشری معمولی هستید. خوشبختانه، چیزی که در ظاهر به نظر می‌رسد، همه داستان فیلم «مثلث» نیست (قرار است به‌زودی بخشی از داستان رو لو بدهیم) همه‌چیز زودتر از آن‌که فکر کنی، پیچیده می‌شود. به نظر می‌رسد که شخصیت‌های فیلم «مثلث» در نوعی حلقه زمانی مثل فیلم «روز گراندهاگ» گیر کرده‌اند و قاتل نسخه قبلی یکی از آن‌هاست.

فیلم «مثلث»، یکی از غیرمنتظره‌ترین موضوعات را دارد و داستان پیچیده آن شما را در حال و هوایی بسیار گیج و سردرگم رها می‌کند. قطعا در این فیلم هم، برخی گسستگی‌ها وجود دارد که ممکن است موجب آزار آن‌هایی که بسیار حساس و نکته‌سنج‌اند شود، اما فیلم کریستوفر اسمیت ضمن این‌که یکی از ترسناک ترین فیلم ها محسوب می‌شود، همچنان برای خلق مجدد و نوآوری هوشمندانه در ژانر اسلشری مورد تحسین قرار خواهد گرفت.

فیلم مثلث Triangle

فیلم ستون فقرات شیطان The Devil’s Backbone از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

شاهکار سبک داستان گوتیک «گیرمو دل تورو»، فیلم «ستون فقرات شیطان»، ۱۸ سال پیش منتشر شد و هنوز هیچ فیلمی نظیر آن ساخته نشده نیست. فیلم «ستون فقرات شیطان» از خیلی جهات نسبت به فیلم معروف‌تر و قبلی دل تورو، یعنی فیلم «هزارتوی پن» (Pan’s Labyrinth) کاملا جلوتر است؛ اما همچنان با آن کاملا متفاوت است: داستان وجود یک روح در پرورشگاهی پسرانه، آن هم در خلال جنگ داخلی اسپانیا.

محوریت فیلم «ستون فقرات شیطان» بر روی «کارلوس» است؛ پسری ۱۲ ساله که پس از مرگ پدرش در جنگ، وارد مدرسه سنت لوسیا می‌شود. طولی نمی‌کشد که کارلوس در مورد سارتی چیزهایی می‌فهمد؛ یتیمی که اخیرا به شکل نامعلومی فوت کرده است. او صاحب قبلی تخت کارلوس بوده است و کارلوس پس از یک ملاقات مرموز با چیز ناشناسی که او فکر می‌کند روح سارتی است، شروع می‌کند به کشف رازهای تاریک و مبهم در مورد پرورشگاه و افرادی که آنجا را اداره می‌کنند.

داستان اصلی فیلم «ستون فقرات شیطان»، به‌ظاهر ساده است و با بسیاری از موضوعات اصلی و حاشیه‌ای پرشده است. موضوعاتی که معانی عمیق‌تری از فیلم ارائه می‌دهند. شرایط جنگی فیلم، شخصیت‌های پیچیده و داستان الهام‌بخش و غم‌انگیز تیره آن (جایی که قرار است روح جایگزین پری شود) و البته تصویر و فضای تاریک این فیلم، «ستون فقرات شیطان» را به یکی از به‌یادماندنی فیلم‌های این قرن تبدیل کرده‌ است که همه طرفداران داستان گوتیک باید حتما آن را ببینند.

فیلم مثلث Triangle

فیلم جادوگر The Witch

اگر فیلم های موروثی و میدسامر را دیده باشید یک فضای سرد را درون این برترین فیلم های ژانر وحشت حس می‌کنید. البته شبیه بودن تم دو فیلم ذکر شده به واسطه کارگردانی آری آستر نیز هست. فیلم ساحره اما با وجود داشتن کارگردانی متفاوت این فضا را برایمان زنده خواهد کرد. جالب است بدانید که این اثر از ترسناک ترین فیلم های تاریخ اولین حضور بازیگر جوان آنیا تیلور جوی در یک فیلم نیز بوده است.

فیلم ساحره از برترین فیلم های ژانر وحشت درباره یک خانواده مسیحی پروتستان است که در قرن 17 ام در انگلستان به مکانی دورافتاده برای زندگی می‌روند. آن‌ها در ابتدا خانواده ای هفت نفره و آرام هستند اما با گم شدن فرزند کوچک خانواده همه چیز عوض می‌شود. درونمایه این اثر تصویری جدید از ترس را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

فیلم جادوگر The Witch

فیلم موروثی Hereditary

برای کسانی از بین شما که تا به حال فیلم ترسناک و شاهکار آری استر را ندیده‌اند، این خلاصه کوتاه خواندنی است: وقتی الن (بزرگ خانواده گرهام) درگذشت، خانواده دخترش شروع به افشا و برملا کردن رازهای هولناک مخفی درباره اصل و نسبشان می‌کنند. هر چه بیشتر کشف می‌کنند و می‌فهمند، بیشتر تلاش می‌کنند تا خود را از سرنوشت شومی که به آن‌ها ارث رسیده است، رهایی بخشند.

فیلم «موروثی» صرفا یک فیلم توام با یک وحشت بزرگ نبود، بلکه یکی از پیچیده‌ترین و احساسی‌ترین فیلم‌هایی بود که ما در سال‌های اخیر شانس دیدن آن را داشته‌ایم. این فیلم به حدی چشمگیر است که ممکن است باعث گریاندن شما شود. فیلم «موروثی» یکی از بهترین اجراهای سال‌های اخیر است و تونی کولت، یکی از بهترین بازی‌های خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است؛ او ضمن این‌که یک شخصیت جذاب و تماشایی دارد، نقش کاراکتری به‌غایت آزاردهنده و ناراحت‌کننده را هم دارد که بعد از دیدن آن، مدتی طولانی سعی می‌کنید تا فکر خود را به چیز دیگری مشغول کنید.

فیلم «موروثی» تنها فیلم سال‌های گذشته است که به نظر می‌رسد در آینده فیلم‌های ترسناک تأثیر داشته باشد. این اواخر، تعداد فیلم‌هایی که برای ترساندن مخاطب از ایجاد صحنه‌های تکان‌دهنده استفاده می‌کنند خیلی زیاد شده است. اما «موروثی»، قاعده بازی را تغییر داده و از ایجاد چنین صحنه‌هایی اجتناب کرده است، اما کار ترساندن بیننده را به نحوی بسیار مؤثرتر و هوشمندانه‌تر انجام داده است. صحنه‌های ترسناک فیلم «موروثی» مربوط به تجربیات آسیب‌زننده کاراکترهای اصلی فیلم است، تجربیاتی که در گذشته از آن عبور کرده‌اند.

فیلم «موروثی» به شکلی کاملا زیرپوستی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وجودتان را از احساس ترس و فرسودگی انباشته می‌کند. حتی هنوز هم، بعد از گذشت بیش از یک سال از دیدن فیلم «Hereditary» در سینماها، نمی‌توانیم لحظات وحشتناک و دلهره‌آور این فیلم را فراموش کنیم.

فیلم موروثی Hereditary

فیلم خانه او His House

محبوب ترین فیلم ترسناک اکران شده در سال 2020 میلادی ، به «رمی ویکس» (کارگردان تازه کار و به قول معروف فیلم اولی انگلیسی) تعلق دارد. «خانه او»، داستان پناهنده شدن یک زوج از سودان به انگلستان به دلیل وقوع جنگ در سودان است به این امید که در اروپا و به دور از فضای ترسناک جنگ و فقر و قحطی، آرامش ازدست‌رفته خود را بازیابند؛ اما شهر جدیدشان، بویی از آرامش نبرده است.

فیلم، روایتی جذاب و گیرا دارد؛ در ابتدا ظاهرا با یک درام خانوادگی مواجهیم اما رفته‌رفته حوادث بعدی رخ می‌دهند و دلهره و هیجان را برای مخاطب به ارمغان می‌آورند. درمجموع می‌توان گفت «خانه او» درام دلهره‌آور قابل‌قبول و هیجان‌انگیزی است که با مدت‌زمان حدودا ۹۰ دقیقه‌ای، به خوبی می‌تواند میخ‌کوبتان کند. مت اسمیت، امیلی تافی و وونمی موساکو در این فیلم مهیج به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم خانه او  His House

فیلم مرد نامر‍‍‍‌‌ئی The Invisible Man

نمی‌توانید طرفدار سینمای وحشت باشید و نام لی وانل را به‌عنوان یکی از مشهورترین کارگردانان این ژانر نشنیده باشید. کارگردان فیلم‌های موفقی چون «ارّه» و «موذی»، این بار سراغ ایده‌ای روانکاوانه رفته است. سیسیلا که هنوز زخم جدایی از نامزد آزارگر خود را التیام نبخشیده، حال سایه سنگین روح او را بر فراز خانه‌اش حس می‌کند و مدام خود را تحت تعقیب وی می‌بیند؛ تحت تعقیب مردی که زنده نیست و هیچکسی هم او را نمی‌بیند!

نکته جالب در مورد این فیلم، عنوان آن است. با اینکه روایت داستان در مورد سیسیلا و اتفاقات ترسناک زندگی او پس از مرگ نامزدش است،‌ اما کارگردان گویی قصد دارد با تاکید ضمنی و موذیانه بر مرد نادیدنی داستان، از حقایقی نادیدنی نیز رونمایی کند!
از بازیگران خارجی «مرد نامرئی» می‌توان به الیزابت ماس، هریت دایر و الیور جکسون کوهن اشاره کرد.

فیلم مرد نامر‍‍‍‌‌ئی The Invisible Man

فیلم بدو عزیزم بدو Run Sweetheart Run

از شوق برای تماشای یک لبخند عاشقانه تا دویدن سوی خانه برای نجات زندگی؛ داستان یک قرار عاشقانه که تبدیل به ملاقاتی خشونت‌آمیز می‌شود! شانا فستا کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. الا بالینسکا، پیلو آزبک، کلارک گرگ، امل امین، دایو اوکینی و… از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم بدو عزیزم بدو Run Sweetheart Run

فیلم زیر آب Underwater 

حضور دو هنرمند بزرگ و نام‌آشنا در کنار داستانی هیجان‌انگیز، می‌تواند بهانه خوبی برای تماشای تازه‌ترین اثر ویلیام یوبنک باشد که پیش از این در سال ۲۰۱۴ و با فیلم «سیگنال»، توانست نامی برای خود دست‌وپا کند. ونسان کسل و کریستین استوارت، دو بازیگر مشهور و محبوب سینمای جهان، در «زیر آب» نقش‌آفرینی می‌کنند.

داستان فیلم در مورد سقوط و تلاش برای نجات پایگاه تحقیقاتی و آزمایشگاهی در اعماق اقیانوس پس از وقوع زلزله‌ای بزرگ است اما در این میان، محققان با موجودات ناشناخته‌ای روبرو می‌شوند که ظاهرا دلیل اصلی زمین‌لرزه و تخریب آزمایشگاه شده‌اند. تلفیق دو ژانر ترسناک و تا حدودی علمی-تخیلی که پیش از این نمونه‌های زیادی از آن را در سینمای هالیوود شاهد بوده ایم،‌ این بار در اعماق اقیانوس مشاهده می‌شود و جذابیتی دوچندان در برابر چشمان مخاطب ایجاد می‌کند.

فیلم زیر آب Underwater 

فیلم کینه The Grudge

چهارمین نسخه بازسازی‌شده از مجموعه محبوب ژاپنی «کینه»، این بار توسط کارگردانی جوان و با درجه سنی R، سودای ایجاد فضایی ترسناک­تر در سر دارد. موفقیت فیلم «کینه» ساخته تاکاشی شیمیزو در سال ۲۰۰۰ در ژاپن، کمپانی‌های سینمایی و فیلمسازان را قانع کرده تا در طول ۲۰ سال، ۴ بار و در طول سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و حالا ۲۰۲۰ آن را بازسازی کنند. این بار نوبت نیکلاس پیس است تا شانس خود را در بازسازی یکی از ترسناک ترین فیلم های دو دهه اخیر امتحان کند.

داستان فیلم در مورد قتل‌هایی سریالی است که ظاهرا همه آن‌ها به یک خانه خاص منتهی می‌شوند؛ خانه‌ای نفرین‌شده که روحی کینه‌توز و انتقام‌جو در آن پرسه می‌زند و با هیچ‌کس شوخی ندارد!‌

نکته جالب پیرامون آخرین نسخه از مجموعه فیلم‌های «کینه»، اختصاص نمره پایین مخاطبین (F) به آن است؛ البته این امر به‌تنهایی دلیل بر ضعف یک فیلم نیست چرا که نمونه‌های مشهوری از فیلم‌های مشهور جهان تاکنون، از مخاطبین نمره F گرفته‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، فیلم سینمایی «مادر» ساخته دارن آرنوفسکی مشهور است که در سال ۲۰۱۷ اکران و با استقبال خوب منتقدین نیز مواجه شد.

نیکلاس پیس، پیش از این با «چشمان مادرم» و «پیرسینگ» تا حدودی توانسته بود در میان فیلم‌سازان ژانر وحشت نامی برای خود دست و پا کند؛ حالا باید دید این بار چقدر می‌تواند انتظارات را برآورده کند.

فیلم کینه The Grudge

فیلم گرتل و هنسل Gretel & Hansel

«گرتل و هنسل»، عنوان یکی از ترسناک ترین فیلم های 2020 است که از یک داستان مشهور و فانتزی آلمانی با همین نام اقتباس شده. گرتل (با بازی سوفیا لیلیس)، دست برادر کوچکتر خود هنسل ( با بازی سم لیکی) را می‌گیرد تا به همراه هم در یک جنگل مخوف و ترسناک به جست‌وجوی غذا و کار بپردازند؛ قدم زدن در جنگل­‌های سرد و تاریک به‌خودی‌خود وحشت­‌آور است، چه برسد به مواجه‌شدن با موجودی عجیب و ترسناک.

فیلم گرتل و هنسل Gretel & Hansel

فیلم یک مکان ساکت A Quiet Place

فیلم A Quiet Place از بهترین فیلم های ترسناک سینما است که نقدهای مثبتی از سوی منتقدین سینما دریافت کرده است. جان کرازینسکی علاوه بر کارگردانی، نقش یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم را نیز ایفا کرده است. A Quit Place نامزد دریافت جوایز متعددی شد و از سوی هیئت ملی بازبینی فیلم و انجمن فیلم آمریکا به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2018 انتخاب شد. این فیلم در زمان اکران، فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و توانست در سطح جهانی 341 میلیون دلار فروش کند.

داستان این اثر از فیلمهای ترسناک برتر A Quiet Place درباره زمانی است که موجودات و هیولاهایی ناشناخته کره زمین را اشغال کرده‌اند. این هیولاها با شنیدن کوچک‌ترین صدایی از سوی انسان‌ها به آن‌ها حمله کرده و با بی‌رحمی همه را نابود می‌کنند. در طول این فیلم از برترین فیلمهای ژانر وحشت، خانواده‌ای حضور دارند که در میان این هیولاها هستند و باید تمام کارهای خود را بدون ایجاد هیچگونه سروصدایی انجام دهند.

فیلم یک مکان ساکت ۲ A Quiet Place II

فیلم چرخش The Turning

فارغ از اینکه یک فیلم در IMDb ودیگر سایت­‌های معتبر چه نمره و امتیازی بگیرد، حضور بزرگان سینما و امضای آنان پای تولید یک محصول، همواره وسوسه‌کننده است. ساخت فیلم «چرخش» بهانه‌ای شده تا استیون اسپیلبرگ پس از گذشت سه دهه، در تولید یک فیلم ترسناک فعالیت کند. این فیلم، اقتباسی مدرن از رمان «The Turn Of A Screw» نوشته هنری جیمز است که تحت عنوان «سخت تر شدن اوضاع» به فارسی ترجمه شده.

داستان فیلم، در مورد پرستار بچه‌ای است که توسط یک مرد استخدام می‌شود تا از دو کودک مراقبت کند. فیلم، نیم نگاهی به نیروهای ماورالطبیعه و دنیای ارواح دارد و خط داستانی آن، با دیگر اقتباس‌­ها از رمان هنری جیمز کمی متفاوت و منحصر به فرد است. فلوریا سیگزموندی کارگردان این فیلم و استیون اسپیلبرگ به عنوان مدیر تولید، در ساخت آن نقش داشته اند. از بازیگران «چرخش» می‌توان به مکنزی دیویس، فین وولفهارد و بروکلین پرینس اشاره کرد.

فیلم یک مکان ساکت ۲ A Quiet Place II

فیلم فوریه February

این فیلم عصبی‌کننده که توسط آز پرکینز (پسر بازیگر افسانه‌ای، آنتونی پرکنیز) نوشته و کارگردانی شده است، در میان زمستانی سرد به آکادمی کاتولیک برامفورد سری می‌زند؛ این مدرسه خصوصی در نیویورک، مکان وقوع تنش‌های فراوانی است که به‌آرامی در کنار هم قرار می‌گیرند. دانش‌آموزی به نام جوآن (با بازی اما رابرتس) وارد ماجرایی رازآلود و سرنوشت‌ساز می‌شود که به نحوی با کاترین (با بازی کرنان شیپکا) و رز (با بازی لوسی بوینتون)، دو دانش‌آموز بدشانس مدرسه ارتباط دارد.
با کمک شایسته از سوی الویس پرکینز (برادر بااستعداد کارگردان)، کم‌کم متوجه می‌شویم که با قصه‌ای جذاب و شوم مواجه هستیم که در آن پرستش شیطان و بریده شدن سر کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. «فوریه» از ترسناک ترین فیلم های قرن ۲۱ است که به‌تدریج تاریک‌تر و دلهره‌آورتر می‌شود. تماشای این فیلم را به‌شدت توصیه می‌کنیم.

فیلم فوریه February

فیلم شیون The Wailing

این فیلم ترسناک و هوشمندانه کره‌ای که فضای فوق العاده‌ای دارد، اثری از نا هانگ-جین (کارگردان «دریای زرد» محصول ۲۰۱۰) و یک سفر اضطراب‌آور به عمق دل تاریکی است. زمانی که اهالی روستای گوکسونگ، زنجیره‌ای از قتل‌های شنیع را به از راه رسیدن یک ژاپنی مرموز ربط می‌دهند، فضای غیرمطمئن و شک آور این فیلم دچار تشنج می‌شود.

مسئول تحقیقات، افسر جونگ-گو (با بازی کواک دو-وان) خیلی زود خود را در مرکز ماجرایی وحشیانه و ترسناک می‌بیند که شامل شمن‌ها، کشتارهای فجیع، تسخیرهای شیطانی و اتفاقات ترسناک دیگری از این دست است. بهتر است بیش‌تر از این توضیح ندهیم تا لذت تماشای یکی از بهترین، قدرتمندترین، غافلگیرکننده‌ترین و شوم‌ترین فیلم های ترسناک قرن ۲۱ را از شما نگیریم. داستان این فیلم بدون عجله پیش می‌رود اما تمام نشانه‌های یک قطار وحشت راهی ایستگاهی متروکه در آخر شب را دارد. تماشای «شیون» را از دست ندهید.

فیلم شیون The Wailing

فیلم تاماهاوک استخوانی Bone Tomahawk

فیلم «تاماهاوک استخوانی»، آغاز کار درخشان یک نویسنده/کارگردان جدید در هالیوود بود: اس کریگ زاهلر که از دیگر آثار او می‌توان به «درگیری در سلول ۹۹» محصول سال ۲۰۱۷ اشاره کرد. «تاماهاوک استخوانی»، یک وسترن پریشان کننده است که با هسته‌ دلهره‌آور خود، دیدگاهی جدید را در این ژانر ایجاد می‌کند. داستان این فیلم که در اواخر قرن ۲۰ اتفاق می‌افتد، در ابتدا حس و حال آشنای فیلم‌های جان فورد، مانند «جویندگان» محصول را دارد اما سپس تغییر مسیری شدید می‌دهد و به سراغ شرایط شوکه کننده و طنز سیاه می‌رود و پایانی به‌یادماندنی که پس از تماشای آن، تا چند روز به خود خواهید لرزید.

کرت راسل در نقش کلانتر هفت‌تیرکشی به نام فرانکلین هانت، به خوبی ظاهر می‌شود؛ او عده‌ای از مردم مصیبت‌زده را رهبری می‌کند تا از دار و دسته‌ای وحشی و آدم‌خوار انتقام بگیرند. این وحشیان، تعدادی از اعضای اقامتگاه آن‌ها را (که به طرز کنایه‌آمیزی «امید روشن» نام دارد) دزدیده‌اند. ریتم کند فیلم، بیننده را گول می‌زند؛ اما درست زمانی که فکر می‌کنید همه‌چیز آرام است، ناگهان چرخش پیدا می‌کند و به دل کابوسی می‌رود که یکی از ترسناک ترین فیلم های قرن ۲۱ را به نمایش می‌گذارد. اگر کمی صبور باشید، پاداش انتظارتان را خواهید گرفت.

فیلم تاماهاوک استخوانی Bone Tomahawk

فیلم من شیطان را دیدم Saw the Devil

کارگردان و نویسنده اهل کره جنوبی، یعنی کیم جی-وون و پارک هوون-جونگ، در زمینه طراحی یک داستان شوکه کننده و درگیر کننده از انتقام با چاشنی وحشت، کار خود را به خوبی بلد هستند؛ اثر مشترک این دو نفر، شیطان را به خوبی به تصویر می‌کشد و بخش‌های وحشت‌آور بی‌نظیری دارد.

جسد جانگ جو یون (با بازی اوه سان-ها)، به‌صورت تکه‌تکه شده و در نزدیکی یک رودخانه محلی پیدا می‌شود. نامزد او، کیم سو-هیون (با بازی لی بیونگ-هان) که یک مامور مخفی آموزش‌دیده در سرویس اطلاعاتی کشور است، تصمیم می‌گیرد که شخصا به دنبال قاتل (با بازی چویی مین-سیک) بگردد. او خیلی زود موفق می‌شود اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و جهنم را جلوی چشمان او می‌آورد. کیم که در نظر دارد قاتل را به شکلی ویژه مجازات کند، پس از این که او را حسابی کتک می‌زند، رهایش می‌کند تا برود؛ از اینجا به بعد، بازی موش و گربه بین این دو نفر آغاز می‌شود.

شاید فکر کنید که تمایل «من شیطان را دیدم» به نمایش شکنجه، خشونت بیش‌ازحد، آزارهای جنسی و خونریزی فراوان، این فیلم را غیرقابل تماشا می‌کند؛ ولی تمام این صحنه‌ها، به طرز غافلگیرکننده‌ای موثر و هنری طراحی و حتی به زیبایی به تصویر کشیده شده‌اند و بازی بازیگران که در انتقال احساسات کاملا متقاعدکننده است، هم آن‌ها را تکمیل می‌کند. با وجود تمام صحنه‌های وحشتناک و کابوس‌وار فیلم «من شیطان را دیدم»، با اثری کاملا راضی مواجه هستیم که صرف‌نظر کردن از آن تقریبا غیرممکن است.

فیلم من شیطان را دیدم Saw the Devil

فیلم میدسامر Midsommar

فیلم «میدسامر»، به نویسندگی و کارگردانی آری استر، به اثر دیگر او یعنی «موروثی» شباهت دارد؛ این فیلم هم مانند «موروثی» حس شدید غم را منتقل می‌کند و روابط شکننده خانوادگی را به نمایش می‌گذارد. طرفداران فیلم های ترسناک قرن ۲۱ که از ریتم کند و تزریق تدریجی وحشت استقبال می‌کنند، نکات تحسین‌برانگیز زیادی را در این فیلم پر از جزئیات با تم سوئدی پیدا می‌کنند.

فلورنس پیو در نقش دنی، بسیار مسحورکننده و سرزنده است. دنی، زنی جوان و آمریکایی است که به همراه دوست‌پسرش، کریستین (با بازی جک رینور) و دوستانشان راهی دهکده‌ای دورافتاده در سوئد می‌شود تا در فستیوال میدسامر شرکت کند. دنی و دوستانش غرق رسم و رسومات کافرگونه میزبانان خود می‌شوند و شرایط کم‌کم شکلی وهم‌آور و ترسناک به خود می‌گیرد.

درحالی‌که به نظر می‌رسد «شیاطین» (محصول ۱۹۷۱) کن راسل و «مرد حصیری» رابین هاردی، تاثیر زیادی بر این فیلم گذاشته‌اند، جزئی‌نگری استر، سرعت مناسب داستان و ساختار داستانی اپرایی آن باعث شده‌اند که «میدسامر» به یک اثر فوق‌العاده در میان فیلم های ترسناک قرن ۲۱ تبدیل شود. نسخه کارگردان «میدسامر»، حدود ۳۰ دقیقه محتوای بیش‌تر دارد و به درد خوره‌های این ژانر می‌خورد.

فیلم میدسامر Midsommar

فیلم سوسپیریا Suspiria 

این فیلم به کارگردانی لوکا گوادانینو، ادای احترامی به نسخه کلاسیک قدیمی آن است که در سال ۱۹۷۷ توسط داریو آرجنتو کارگردانی شد. این فیلم، نوعی فراروایت روشنگر است و اینجا و آنجا نشانه‌هایی از اثر اصلی آرجنتو دیده می‌شود، اما نباید فراموش کرد که در دستان گوادانینویی قرار دارد که «من عشق هستم» محصول ۲۰۰۹ و «مرا با نامت صدا کن» محصول ۲۰۱۷ را کارگردانی کرده است؛ گوادانینو، به روش خودش و از طریق نمایش تصاویری دلهره‌آور، تماشاگر را وارد داستانی می‌کند که آرجنتو تصورش را هم نمی‌کرد. این فیلم یک هیولای کاملا متفاوت از نسخه‌ی قبلی است، اما درعین‌حال، نسخه اصلی را هم به طرز خارق‌العاده‌ای تعریف می‌کند.

گوادانینو و دیوید کاجگانیچ نویسنده، به روایت وسیع‌تری که آرنجنتو در سه‌گانه‌ «مادر» («سوسپیریا»، «اینفرنو (۱۹۸۰)» و «مادر اشک‌ها (۲۰۰۷)») ارائه کرده بود، وفادار مانده‌اند و نه‌تنها جنبه‌های هنری زیبایی‌شناختی این فیلم‌های ترسناک را موردبررسی قرار داده‌اند، بلکه بدنه‌ وحشت و انتقال حس شوم با ریتم کند را هم تحلیل کرده‌اند.

داکوتا جانسون، در نقش یک رقصنده جوان آمریکایی به نام سوزی بنیون، اجرایی مسحورکننده دارد؛ این رقصنده، به برلین می‌رود تا برای شرکت در «آکادمی رقص هلنا مارکوس» آزمون بدهد. این آکادمی، که در نشانه‌های گوتیک غرق شده است، خیلی زود سوزی را می‌پذیرد و این دختر جوان، که توجه طراح رقص اصلی، مادام بلان (با بازی تیلدا سوئینتن) را جلب می‌کند به رقصنده اصلی گروه تبدیل می‌شود؛ اما چه هدف شومی پشت این کار است؟ و چرا دانش‌آموز گم‌شده‌ای به نام پاتریشیا هینگل (با بازی کلویی گریس مورتس) به روان‌شناس خود، جوزف کلمپرر (باز هم با بازی سوئینتن) گفته بود که این مدرسه توسط گروهی از جادوگران اداره می‌شود؟

«سوسپیریا»ی وحشت‌آور، صحنه‌های رقص درجه یکی دارد که به‌مرور تبدیل به چیزی می‌شوند که به طرز وحشیانه‌ای وحشتناک است و پا را از انتظارات ما فراتر می‌گذارد. توهمی از زن‌سالاری، رمز و راز، عشق محکوم و رازهای سیاه باعث شده است که «سوسپیریا» به نمونه‌ای شاعرانه از ترسناک ترین فیلم های قرن ۲۱ تبدیل شود.

فیلم سوسپیریا Suspiria 

فیلم فهرست کشتار Kill List

«فهرست کشتار» محصول سال ۲۰۱۱ ناراحت‌کننده‌ترین فیلم بن ویتلی، فیلمساز بریتانیایی است که درست جلوی چشمان ناباور بیننده، تبدیل به یک فیلم ترسناک تمام‌عیار می‌شود. فیلمی از ژانر وحشت که از انتظارات فراتر می‌رود. «فهرست کشتار» آغاز کندی دارد و کم‌کم فضا را آماده می‌کند تا درنهایت تنش را زیاد کند و اضطراب را به بیش‌ترین حد ممکن برساند.

جی (با بازی نیل مسکل) و گل (با بازی مایکل اسمایلی) که دوستان قدیمی هستند و قبلا سرباز بوده‌اند، به‌عنوان قاتل قراردادی کار می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند که پروژه جدیدشان، آن‌ها را به تاریک‌ترین جای ممکن خواهد برد.

درحالی‌که داستان، پیچش‌های غیرمنتظره فراوانی دارد، طنز هم به آن افزوده می‌شود تا کمی از فشار روانی کم کند. ویتلی، استاد کنترل کردن احساسات تماشاگر است؛ او کاری می‌کند که در هر پیچش تند داستان، مضطرب و ناراحت شویم. نیم ساعت پایانی فیلم، به‌گونه‌ای است که همه را کاملا مجذوب خود می‌کند و همان‌قدر که غیرقابل‌توصیف است، فراموش‌نشدنی هم هست.

فیلم فهرست کشتار Kill List

فیلم حفره‌‌ای در زمین The Hole In The Ground

یک مادر پس از ترک شوهرش به خانه‌ای دورافتاده نزدیک به جنگل در ییلاقات ایرلند نقل مکان می‌کند تا با پسر جوان خود به اسم کریس زندگی جدیدی را شروع کنند. یک شب، کریس درون جنگل ناپدید می‌شود و زمانی که برمی‌گردد رفتارش روزبه‌روز عجیب‌تر می‌شود. به‌زودی، مادر او رفتار غیر طبیعی او را با یک گودال مرموز داخل جنگل مرتبط می‌داند. این فیلم ترسناک سهم خود از لحظات دلهره‌آور، فیلم‌برداری زیبا، موسیقی متن عالی و اجراهای فوق‌العاده تیم بازیگری را ادا کرده است.
اگرچه، مشکلات مربوط به ریتم فیلم و داستان نه‌چندان پخته باعث می‌شود تجربه‌ای متوسط از تماشای آن شکل بگیرد. بااین‌حال، این فیلم از اکثر فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۱۹ بهتر است و اگر طرفدار این ژانر هستید باید آن را ببینید.

فیلم حفره‌‌ای در زمین The Hole In The Ground

فیلم داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی Scary Stories to Tell in the Dark

فیلم «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» از بهترین فیلم های ترسناک سال ۲۰۱۹ نیست. اگرچه، فیلم ترسناکی نیست که بینندگان بزرگسال را هدف قرار داده باشد، همان‌طور که فیلم‌نامه آن نیز بر همین اساس نوشته نشده است، چون این فیلم اقتباسی از یک سری کتاب داستان کوتاه ترسناک برای کودکان به قلم الوین شوارتز است.
به‌عنوان فیلمی که بینندگان کم سن‌وسال‌تر سینما را با این ژانر آشنا کند، یک گزینه عالی است و به‌مراتب بهتر و ترسناک‌تر از سری فیلم‌های اخیر «مورمور» است.
داستان فیلم در شب هالووین سال ۱۹۶۸ در یک شهر کوچک در ایالت پنسیلوانیا رخ می‌دهد، شهری که در آن گروهی متشکل از چند نوجوان که با یکدیگر دوست هستند، در حین بازدید از یک خانه محلی روح زده با کتاب مرموزی از داستان‌های وحشتناک برخورد می‌کنند. بدون شک این کتاب مشکوک است و به‌زودی شخصیت‌های فیلم، نقش اول داستان‌های ترسناک خود می‌شوند.
فیلم «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» به شکل قسمت‌های مرتبط با یکدیگر ساخته شده است که هرکدام از آن‌ها به یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم توجه دارد و یک هیولای ترسناک جدید معرفی می‌کند که شخصیت‌ها باید با آن روبرو شوند.
باآنکه بعضی از این قسمت‌ها از سایرین بهتر هستند، لحظات تنش‌زا و طراحی‌های مبتکرانه هیولاها باعث می‌شود که این فیلم یک عنوان ترسناک قابل قبول باشد. همانطور که قبلاً گفتیم، هدف فیلم ترساندن مخاطبان جوان‌تر سینمای وحشت است و «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» به خوبی از عهده وظیفه خود بر آمده است و جزو ۱۰ فیلم ترسناک برتر سال ۲۰۱۹ شده است.

فیلم حفره‌‌ای در زمین The Hole In The Ground

فیلم خزش Crawl 

فیلم «خزش» به کارگردانی الکساندر آژا و بازیگری کایا اسکودلاریو در نقش اول فیلم ساخته شده است. دانشجوی جوان و شناگر حرفه‌ای که به همراه پدر و سگشان طی یک طوفان سهمگین در فلوریدا در زیرزمین خانه‌شان گیر می‌کنند و باید برای بقای خود با تمساح‌هایی که آنجا هستند، بجنگند. زمانی که خبر اکران فیلم «خزش» پخش شد، همه از آن به‌عنوان یک فیلم فاجعه و فرعی دیگر یاد کردند که قصد دارد از فیلم «آرواره‌ها» تقلید کند ولی کاملاً در آن شکست خورده است. این فیلم شبیه یک عنوان بد دیگر در فهرست فیلم‌هایی بود که در آن تمساح‌ها، کروکدیل‌ها و ماهی‌های گوشت‌خوار و پیراناهای قاتل یا هر موجود دیگری شبیه به کوسه، محور اصلی فیلم را تشکیل می‌دهند؛ ولی فیلم «خزش» در کمال تعجب سایرین واقعاً خوب بود و حتی کوئنتین تارانتینو آن را یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ خود معرفی کرد.
بدون شک «خزش» از شاهکار بودن یا اثری شگفت‌آور فاصله زیادی دارد ولی به عنوان یک فیلم درجه ب با داستان کسانی که در طول طوفانی در فلوریدا توسط تمساح‌ها خورده می‌شوند، به خوبی نقش خود را بازی می‌کند. بازی بازیگران خوب است، فیلم‌برداری در کمال تعجب قدرتمند عمل کرده است و ترس‌های ناگهانی خوب و بیش‌ازحد شلوغ نیستند و فیلم در طول زمان ۸۷ دقیقه خود به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز است تا بیننده را سرگرم نگه دارد و در میان ترسناک ترین فیلم های سال ۲۰۱۹ قرار بگیرد.

فیلم حفره‌‌ای در زمین The Hole In The Ground

فیلم در پارچه In Fabric

این فیلم به کارگردانی پیتر استریکلند (کارگردان فیلم‌های استودیوی صدای باربری و دوک بورگوندی) یک فیلم کمدی ترسناک با الهام از سینمای جالو ایتالیا در مورد یک لباس زنانه نفرین‌شده و عواقب دردناکی است که برای دو نفر از صاحبان بدشانس آن به همراه می‌آورد. این فیلم یک اثر دیگر از استریکلند است و کاملاً هنرمندانه، سورئالیست و با داستان کاملاً اصیل ساخته شده و باآنکه یقیناً فیلمی نیست که همه بپسندند، ولی اگر طرفدار سینمای جالو هستید و از کارهای قبلی این کارگردان خوشتان آمده است، یقیناً نکات دوست‌داشتنی زیادی در مورد فیلم «در پارچه» پیدا خواهید کرد.
باآنکه ساعت اول فیلم «در پارچه» بسیار گیراست و چند شخصیت جالب را معرفی می‌کند که برای بیننده مهم می‌شود، استریکلند تصمیم می‌گیرد داستان را به دو ماجرای مجزا تقسیم کند و اکثر شخصیت‌های نیمه اول فیلم در نیمه دوم آن تقریباً دیگر وجود ندارند.

فیلم در پارچه In Fabric

فیلم دکتر اسلیپ Doctor Sleep

ساخت دنباله‌ای برای فیلم «درخشش» استنلی کوبریک و در همان حین تلاش برای پایبند بودن به رؤیای استیون کینگ، کار ساده‌ای برای کارگردان و نویسنده فیلم «دکتر اسلیپ» یعنی مایک فلنگن نبود است، با این حال او از عهده این چالش برآمده است و در اکثر بخش‌ها، نتیجه عالی است. «دکتر اسلیپ» براساس رمان سال ۲۰۱۳ استیون کینگ به همین نام است و به بازیگری یوان مک‌گرگور ساخته شده است، او نقش دنی تورنس شخصیت کودک فیلم اول را بازی می‌کند که حالا بزرگ شده است و مانند پدرش مردی با مشکلات روانی است که با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می‌کند و هیچ خصوصیتی که زندگی آرامی را نشان دهد، ندارد.
او در تلاش برای آغازی جدید تصمیم می‌گیرد به شهری جدید نقل مکان کند و کاری در آسایشگاه سالخوردگان پیدا می‌کند. او در این محل به افراد پیر در حال مرگ کمک می‌کند و لقب «دکتر اسلیپ» را برای او انتخاب می‌کنند. متاسفانه، زندگی آرام او عمر کوتاهی دارد چون دنی با آبرا آشنا می‌شود، دختر جوانی با قدرت درخشش که باید از او در برابر گروهی مرموز به اسم The True Knot محافظت کند و مجدداً با ترس‌های دوران کودکی‌اش روبرو شود.
مایک فلنگن یک کارگردان عالی در سینمای وحشت است ولی درست مانند استیون کینگ، ویژگی او که بیشتر از همه روی آن تبحر دارد، ایجاد ترس نیست، بلکه شخصیت‌پردازی است. فیلم «آکیولوس» یا سریال «تسخیرشدگی خانه هیل» در لحظاتی، بسیار ترسناک عمل کردند ولی دلیل موفقیت آن‌ها وجود شخصیت‌هایی بود که در دنیای واقعی آن‌ها را دیده‌ایم. در فیلم «دکتر اسلیپ» نیز همین قاعده رعایت شده است. فیلمی که واقعاً شخصیت‌های درخشان دارد، به‌ویژه بازی یوان مک‌گرگور که نسخه‌ای بی‌نقص از دنی بالغ را به نمایش می‌گذارد و دقیقاً همان رفتاری را دارد که از پسربچه فیلم «درخشش» که حالا بزرگ شده است، انتظار دارید.

فیلم دکتر اسلیپ Doctor Sleep

فیلم تعقیب Haunt 

داستان فیلم «تعقیب» که به کارگردانی نویسندگان فیلم «یک مکان ساکت» و تهیه‌کنندگی الی راث ساخته شده است، در شب هالووین رخ می‌دهد و در مورد گروهی از دوستانی است که در یک خانه «فوق‌العاده روح‌زده» گیر افتاده‌اند. چیزی که به‌عنوان یک سواری بی‌خطر ترسناک شروع می‌شود ازقضا کاملاً مرگبار از کار در می‌آید و چهار دوست متوجه می‌شوند باید در فیلمی که ترکیبی از فیلم‌های «Hell House LLC» و «اره» است برای نجات جات خود مبارزه کنند.
فیلم «تعقیب» با توجه به کارگردانی خوب، ایجاد دلهره و سرگرمی در سراسر فیلم و طراحی صدای عالی و اجراهای بی‌نظیر تیم بازیگری که عملاً ناشناخته هستند، یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌ها و ترسناک ترین فیلم های سال ۲۰۱۹ است.

فیلم تعقیب Haunt 

فیلم آماده باشی یا نه Ready or Not

فیلم «آماده باشی یا نه» یک فیلم کمدی ترسناک است که هیچ‌کس انتظار آن را نداشت؛ این فیلم به کارگردانی مت بتینلی اولپین و تایلر جیلت ساخته شده است (هر دوی آن‌ها تهیه‌کننده فیلم ترسناک Southbound بودند که سال ۲۰۱۶ اکران شد) و داستان آن در شب عروسی الکس و گریس لی دوماس (به بازیگری مارک اوبراین و سامارا ویوینگ) رخ می‌دهد. ولی خانواده پولدار و عجیب لی دوماس یک سنت قدیمی دارند که از یک بازی تشکیل شده است که هر مرتبه یک عضو جدید به خانواده آن‌ها اضافه می‌شود، آن را بازی می‌کنند. در ابتدا گریس عقیده دارد این بازی فقط سرگرم‌کننده و بی‌خطر است، ولی ظاهراً خانواده جدید او بازی را جدی می‌گیرند تا چیزی که به‌عنوان بازی قایم و موشک شروع شده است به یک مبارزه خشونت‌آمیز برای بقا تبدیل شود.
منتقدان این فیلم را با فیلم «برو بیرون» مقایسه کردند ولی «آماده باشی یا نه» برخلاف فیلم جردن هیل بسیار موفق نبود. واقعاً جای تأسف دارد چون «آماده باشی یا نه» سرگرم‌کننده، خنده‌دار، همراه با غافل‌گیری و بیشتر ازآنچه که دیگران فکر می‌کنند، بهتر است.

فیلم آماده باشی یا نه Ready or Not

فیلم ما Us

جوردن پیل در ادامه فیلم موفق «برو بیرون»، فیلم ترسناک دیگری با لایه‌هایی از انتقادهای اجتماعی روانه سالن‌های سینما کرده است. فیلم «ما» با بازیگری لوپیتا نیونگو و وینستون دوک در نقش آدلاید و گیب ویلسون ساخته شده است؛ آن‌ها پدر و مادری هستند که با دختر و پسر جوان خود در تعطیلات و در خانه کنار دریاچه در سانتا کروز اقامت دارند. یک شب، اتفاق عجیبی می‌افتد؛ چهار مهاجم که لباس قرمزرنگ به تن دارند، در راه ورودی خانه ویلسون ظاهر می‌شوند و برای اینکه همه‌چیز عجیب‌تر باشد، کاملاً شبیه به این خانواده هستند. فیلم «ما» یک نسخه خونین‌تر از فیلم «بازی‌های مسخره» میشائل هانکه محسوب می‌شود و مجدداً ثابت می‌کند جوردن پیل در ساخت فیلم‌هایی با داستان‌های غیراقتباسی مهارت بالایی دارد. او کلیشه فیلم‌های ترسناک تهاجم به خانه را با یک ایده عالی ترکیب می‌کند؛ چه اتفاقی می‌افتد اگر شخصیت‌های شرور، خود قربانیان دیگری باشند؟
به‌هرحال، همان‌طور که از قدیم گرفته‌اند، بزرگ‌ترین دشمن انسان خود اوست. این نکته غافلگیرکننده به همراه چند شگفتی دیگر باعث می‌شود فیلم «ما» یکی از سرگرم‌کننده‌ترین، خلاقانه‌ترین و ترسناک ترین فیلم های سال‌های اخیر است که تماشایش توصیه می‌شود.

فیلم آماده باشی یا نه Ready or Not

فیلم فانوس دریایی The Lighthouse

«فانوس دریایی» به کارگردانی رابرت اگرز ساخته شده است و فیلم اول او یعنی «جادوگر» ازنظر منتقدان یک اثر موفق بود و توانست یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه ۲۰۱۰ باشد. فیلم «فانوس دریایی» در مورد دو نگهبان فانوس دریایی در دهه ۱۹۸۰ (به بازیگری ویلیام دفو و رابرت پتینسون) است که به‌تنهایی در یک جزیره دورافتاده زندگی می‌کنند.
آن‌ها پس از یک طوفان متوجه می‌شوند به همراه یکدیگر در ناکجاآباد گیر افتادند و اطراف آن‌ها را الکل، ریزش باران، صدای ناهنجار مرغ‌های دریایی و تصاویر عجیب گرفته است تا جایی که این دو نفر به آهستگی عقل خود را از دست می‌دهند. این فیلم ترسناک که یادآور فیلم «درخشش» است، از آن دست فیلم‌هایی است که تنش در فیلم به آهستگی و ناشی از زیستن در یک فضای کوچک یا با نور کم به وجود می‌آید. فیلم «فانوس دریایی» به‌جای ترساندن ناگهانی بیش‌ازحد و خشونت فیلم‌های ترسناک، با یک موسیقی متن دیوانه‌کننده، جلوه بصری جنون‌آمیز و افسانه‌های مرموز، فضایی ترسناک به وجود می‌آورد ولی دو نقش‌آفرینی تاثیرگذار دفو و پتینسون نیز نقش پررنگی در این قضیه دارد.
این اثر با دوربین ۳۵ میلی‌متری و به‌صورت سیاه و سفید و نسبت تصویر مربعی استاندارد آکادمی فیلمبرداری شده است تا این‌طور به نظر برسد که در روزهای اولیه سینما و توسط پیشگامان سینما مانند فریتس لانگ و گئورگ ویلهلم پابست ساخته شده است.

فیلم فانوس دریایی The Lighthouse

فیلم دختر طبقه سوم Girl On The Third Floor

مردی که خانواده‌اش در حال بزرگ شدن است، تصمیم دارد یک قصر قدیمی را بازسازی کند تا با خانواده خود در آنجا زندگی کند؛ اما او غافل از گذشته سیاه و تاریک آن قصر است و تاریخ ترسناک قصر برای آن‌ها وقایع ناگواری را رقم می‌زند. «دختر طبقه سوم» یکی از بهترین فیلم های ترسناک سال‌های اخیر است که طرفداران بسیاری دارد. جالب است بدانید این فیلم اولین فیلمی است که تراویس استیونس کارگردانی کرده است، او همیشه به عنوان تهیه کننده در عوامل فیلم‌ها حضور داشته است.

فیلم دختر طبقه سوم Girl On The Third Floor

فیلم احضار The Conjuring

فیلم ترسناک احضار که سه قسمت دارد، در گروه ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما به شمار می‌رود. داستان فیلم، خانواده‌ای دارای ۵ دختر را به تصویر می‌کشد که به یک خانه‌ روستایی نقل‌مکان می‌کنند و پس از مدت کوتاهی و ضمن روبرو شدن با حوادث ناگوار، متوجه می‌شوند خانه توسط قدرتی ناشناخته تحت کنترل است.
سه قسمت این فیلم محصول در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ (۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰) هستند و همگی از یک خط داستانی پیروی می‌کنند. عوامل این سینمایی ترسناک ادعا می‌کنند «احضار» بر اساس یک اتفاق واقعی ساخته شده است و این فیلم‌ها توسط منتقدان به دلیل آنکه توانسته‌اند بدون نشان دادن صحنه‌های خشونت‌آمیز، موجب ترس بیننده شوند، موردستایش قرار گرفته‌اند.

فیلم احضار The Conjuring

فیلم راهبه The Nun

فیلم ترسناک راهبه ۲۰۱۸ ، پیش‌درآمدی بر داستان احضار است. داستان فیلم «راهبه» درباره زمانی است که یک راهبه جوان به دلیلی نامعلوم و طرز مشکوکی به قتل می‌رسد. در راستای رسیدگی به قتل، یک کشیش و یک راهبه تازه‌کار از سوی واتیکان مسئول تحقیق درباره این رویداد می‌شوند و در طول رسیدگی به این پرونده، با حوادث وحشتناک و رعب‌آوری روبرو می‌شوند که رازهای شومی را برایشان فاش می‌کند.

فیلم راهبه The Nun

فیلم برایتبرن Brightburn

«برایتبرن» محصول سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین فیلم های ترسناک سال‌های اخیر است. این فیلم ترسناک در ژانر ماورایی ساخته شده و داستان درباره پسری است که از دنیای دیگری پا به این جهان می گذارد و برخلاف آنچه که تصور داریم، تبدیل به یک ابرقهرمان نمی‌شود؛ او شخصیتی شرور دارد.
با وجود آنکه این فیلم ترسناک داستانی جدید دارد و از نقش آفرینی بازیگرانی چون الیزابت بنکس برخوردار است، اما نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند و در زمره فیلم‌های ترسناک درجه ۲ رتبه‌بندی شده است.

فیلم برایتبرن Brightburn

فیلم آنابل Annabelle 

داستان عروسک شیطانی آنابل، یکی از بهترین فیلم های ترسناک است. سری فیلم‌های آنابل در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به اکران عمومی درآمدند.
داستان «آنابل» درباره عروسکی واقعی به همین نام است که تماشای این فیلم برای افرادی که عروسک‌های زیادی در منزل خود دارند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. در این فیلم، یک زوج جوان که منتظر تولد فرزندشان هستند، یک عروسک را به منزل می‌آورند، اما آنها نمی دانند که این عروسک شیطانی چه اتفاقات ناگواری را به همراه خود خواهد آورد.

فیلم آنابل Annabelle 

جهش یافته‌های جدید The New Mutants

فیلم سینمایی ترسناک ابرقهرمانی «جهش‌یافته‌های جدید»، فیلمی است که بر اساس داستان‌های کمیک مارول ساخته شده است.
این فیلم سینمایی ترسناک در واقع سیزدهمین قسمت سری فیلم‌های «X-men» به شمار می‌آید که در آن شخصیت‌ها در آسایشگاه و یا تیمارستان نگهداری می‌شوند. در این فیلم، ۵ جهش یافته جدید به تصویر کشیده شده‌اند که در هنگام نگهداری در مراکز روانی قدرت‌ها و توانایی‌هاییشان را کشف می‌کنند.

جهش یافته‌های جدید The New Mutants

جن گیر The Exorcist

جن گیر از مشهورترین و بهترین فیلم های ترسناک است که بعد از حدود 40 سال همچنان رتبه یک لیست ترسناک ترین فیلم های دنیا را در تسخیر خود دارد. غیر قابل پیش بینی بودن داستان، هیجان و اتفاقات پیچیده ای که در ساده ترین فضاهای ممکن رخ می دهد باعث شده جن گیر یک سر و گردن از هر فیلم ترسناک دیگری بالاتر باشد.

ویلیام فریدکین در فیلم خود با احتیاط تمام تم مذهبی و روانشناسانه را با عشق مادرانه و موضوع جن گیری ترکیب کرده و حاصل آن به اثری ماندگار در سینمای وحشت تبدیل شده که بسیاری برای تجربه ترس مطلق بارها و بارها به تماشای آن نشسته اند.

فیلم درباره رگان دختر نوجوان یک بازیگر موفق است که با بازی با تخته ویجا در زیرزمین خانه پای مهمانی ناخوانده و شرور را به زندگی شان باز می کند و داستان حول و حوش تلاش مادر و مراسم جن گیری برای نجات دختر می چرخد.

جن گیر The Exorcist

درخشش The Shining

فیلم دلهره آور درخشش شاهکار به تمام معنای استنلی کوبریک با بازی بی نظیر جک نیکلسون از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما است که بدون استفاده زیاد از حقه های سینمایی، با موضوع روانشناختی و تنها با تکیه بر اجرای فوق العاده بازیگران چنان ترسی در دلتان خواهد انداخت که بی اختیار از عدد 237 و هر اتاقی که با این شماره علامت گذاری شده باشد دوری خواهید کرد!

اگرچه استفن کینگ – نویسنده کتاب درخشش – از این فیلم متنفر بود، منتقدان استقبال چندانی از آن نکردند، فروش گیشه متوسطی داشت اما همچنان در لیست ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.

فیلم درباره نویسنده ای است که به همراه خانواده به عنوان سرایدار زمستانی به هتل کوهستانی خالی از سکنه نقل مکان می کند و جریان فیلم با اتفاقات مرموز و ترسناک و جنون این مرد تا آن جا پیش می رود که فکر کشتن زن و پسر شش ساله اش به جان او می افتد.

درخشش (The Shining)

بیگانه Alien

بیگانه بی شک یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی و در عین حال ترسناک است که به طرز شگفت انگیزی موفق شده نظر طرفداران سخت پسند هر دو ژانر را به خود جلب کند، فیلمی مهیج و دلهره آور که نام ریدلی اسکات، کارگردان مشهور هالیوود پشت آن خودنمایی می کند.

ترکیب جالبی از هیولاهای ترسناک و فناوری های پیشرفته در فضای سرد، تاریک و وحشتناک و بازی بی نقص سیگورنی ویورو همگی دست به دست هم دادند تا این فیلم در تاریخ سینمای وحشت ماندگار شود.

فیلم درباره خدمه یک فضاپیمای تجاری به نام نوسترومو است که در مسیر بازگشت به زمین و با دریافت پیام کمک از سیاره دیگر به آن جا می روند و داستان فیلم حول وقایع فوق العاده ترسناک و تلاش خدمه برای زنده ماندن جلو می رود.

بیگانه Alien

 

هالووین Halloween

فیلم هالووین جز اولین فیلم های ترسناک اسلشر محسوب می شود، جان کارپنتر با ساخت این فیلم در واقع یک کلاسیک مدرن خلق کرده و در طول فیلم با بهره گیری از هر دو نوع ترس فضاهای تنگ و ترس های ناگهانی در یک زمان، در تلقین احساس ناخوشایند توام با ترس و ناامنی در مخاطب بسیار موفق عمل کرده است. واقعا چه کسی فکر می کرد یک ماسک ساده بتواند تا این حد وحشت بیافریند؟

داستان فیلم درباره قاتل روانی است که در کودکی با ضربات چاقو به خواهرش حمله کرده و حالا پس از 15 سال چند روز قبل از هالووین از زندان فرار کرده است.

هالووین Halloween

28 روز بعد 28 Days Later

اگر به فیلم های ترسناک با موضوع زامبی علاقمند هستید بی شک از تماشای این فیلم پشیمان نخواهید شد، دنی بویل در این فیلم کابوس مانند، به لطف زامبی هایی که برخلاف ورژن های قبلی بسیار سریع می دوند و با بهره گیری از موسیقی مهیج در خلق اتفاقات دلخراش و صحنه های عصبی کننده موفق عمل کرده است.

داستان فیلم درباره مرد جوانی است که روی تخت بیمارستان از خواب بیدار می شود و با قدم گذاشتن به دنیای بیرون با صحنه ای باورنکردنی به سبک فیلم های آخر الزمانی روبرو می شود، جایی که انسان ها به ویروسی عجیب آلوده و به زامبی های ترسناک تبدیل شده اند، بازماندگان مشکوک به نظر می رسند و تلاش آن ها برای زنده ماندن جریان اصلی فیلم را شکل می دهد.

28 روز بعد 28 Days Later

برو بیرون Get Out

فیلم برو بیرون به معنای واقعی کلمه یک شاهکار ترسناک مدرن محسوب می شود اما هدف جوردن پیل کارگردان جوان فیلم چیزی فراتر از ترساندن محض مخاطب است و در خلال فیلم به بیان حقایق ترسناک تری می پردازد که ریشه عمیق در سیاست های هویتی آمریکای معاصر دارند.

فیلم درباره عکاس جوان سیاه پوستی است که برای دیدار والدین نامزدش برای اولین بار به روستایی در اطراف نیویورک سفر می کند. او می ترسد مبادا به دلیل رنگین پوست بودن از سوی آن ها طرد شود، اگرچه ظاهرا خانواده دختر جوان تعصبی نسبت به این مسئله ندارند اما حقیقت ماجرا ترسناک تر از آن چیزی که است که حتی فکرش را بکنید!

برو بیرون Get Out

موجود The Thing

موجود فیلمی ترسناک با تم علمی تخیلی است که طبیعت قابل لمس و ترسی که در تمام طول فیلم مخاطب را رها نمی کند حس زندانی بودن در فضای بزرگ قطب جنوب را به خوبی به تصویر کشیده و جلوه های ویژه بی نظیر فیلم در موفقیت آن بی تاثیر نبوده است.

فیلم در پایگاه تحقیقاتی در قطب جنوب رخ می دهد که موجودی بیگانه انگل مانند، وارد بدن قربانیان شده و به محض آن که دیگران پی به وجود او می برند بدن قربانی را به طرز وحشتناکی متلاشی می کند و داستان فیلم با تلاش دانشمندان برای پیدا کردن این موجود فرازمینی جلو می رود.

The Thing

فعالیت فراطبیعی Paranormal Activity

فیلم فعالیت فراطبیعی از فیلم های ترسناک با سبکی خاص است که تنها با کمک یک دوربین ساده توانسته صحنه های آرام و در عین حال دلهره آوری ایجاد کند. بهره گیری از فضا و موقعیت های معمولی که همه ما آن ها را تجربه می کنیم این فیلم را به اثری قابل لمس و باورپذیر تبدیل کرده است.

این فیلم با بودجه باورنکردنی 15 میلیون دلاری توانست به موفقیت خوبی در گیشه دست پیدا کند و سبک جدیدی را به ژانر وحشت معرفی کند.

فعالیت فراطبیعی داستان یک زوج را به تصویر کشیده که پس از نقل مکان به خانه جدید متوجه چیزهای عجیب می شوند و با کمک یک دوربین سعی می کنند به شکار صحنه های ترسناکی بپردازند که شب ها و زمانی که خواب هستند در اطراف آن ها در جریان است.

فعالیت فراطبیعی Paranormal Activity

قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary

استفن کینگ خالق آثار ترسناک زیادی است که بسیاری از آن ها برای ژانر وحشت سینمای جهان الهام بخش بوده اند و قبرستان حیوانات خانگی یکی از جدیدترین فیلم های ترسناک بر گرفته از آثار کینگ است که توانسته پای یک فیلم کلاسیک ترسناک قدیمی به همین نام را به سینمای مدرن باز کند.

قبرستان حیوانات خانگی اگرچه نتوانست جایگاه خوبی در میان فیلم های اکران شده سال به دست آورد اما فیلمی بسیار پر تنش با صحنه های ترسناک است که تماشای آن به خصوص برای کسانی که به موضوع زنده شدن مردگان علاقه دارند پیشنهاد می شود.

این فیلم داستان خانواده دکتر کرید را روایت می کند که به دلیل مشکلات شهر نشینی به یک منطقه روستایی نقل مکان می کنند اما دفن جسد گربه دختر خانواده در قبرستانی که محل اجساد حیوانات خانگی است باعث می شود این خانواده با اتفاقات وحشتناک خارج از تصوری روبرو شوند.

قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary

فیلم سکوت بره ها The Silence of the Lambs

اگر از طرفداران سینما و بهترین فیلم های ترسناک باشید، حتما نام فیلم سکوت بره ها، از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ را شنیده‌اید. این فیلم از ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینما بر اساس رمانی روانشناختی به همین نام نوشته توماس هریس (Thomas Harris) ساخته شده و داستان یک مامور تازه‌کار FBI را روایت می‌کند که به دنبال یک قاتل سریال است و برای پیدا کردن او باید از یک قاتل زنجیره‌ای دیگر به نام دکتر هانیبال لکتر کمک بگیرد. این فیلم که می‌تواند عنوان بهترین فیلم‌ های ترسناک تمام دوران را بگیرد، تبدیل به پنجمین فیلم پرفروش جهان در سال 1991 شد. بازی‌های جودی فاستر (Jodie Foster) و آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) در این فیلم از برترین فیلم های ژانر وحشت دنیا درخشان و دیدنی است. سکوت بره ها از آن دسته فیلم های فوق ترسناک که خواب را بر چشمانتان حرام خواهد کرد.

فیلم سکوت بره ها The Silence of the Lambs

فیلم روانی Psycho

یکی از بهترین فیلم های ترسناک قطعا فیلم روانی به کارگردانی آلفرد هیچکاک است. در سال 1960 هیچکاک به خاطر ساخت برترین فیلم های ژانر وحشت قبلی‌اش به استاد تعلیق معروف شده بود و در روانی این توانایی‌اش را به اوج خود رساند. داستان این  اثر از ترسناک ترین فیلم های خارجی از این قرار است که زنی به نام ماریون بعد از دزدی از کارفرمایش ناپدید می‌شود. نامزد و خواهرش سعی دارند او را پیدا کنند، اما گرفتار اتفاقات رمزآلود و دلهره‌آوری می‌شوند. این فیلم بر اساس رمان روانی نوشته رابرت بلاک (Robert Bloch) ساخته شده و قطعا یکی از بهترین‌ها در فهرست برترین فیلم های ژانر وحشت سینما است.  روانی را باید جز ۱۰ تا از ترسناک ترین فیلم های جهان دانست.

فیلم روانی Psycho

فیلم مطب دکتر کالیگاری The Cabinet of Dr. Caligari

مطب دکتر کالیگاری از دیگر عناوین فهرست بهترین فیلم های ترسناک و از برترین فیلم های ژانر وحشت محسوب می‌شود. این فیلم آلمانی صامت یکی از آثار اصلی و مهم در سینمای اکسپرسیونیسم آلمان تلقی می‌شود. داستان این اثر فیلم های ترسناک 10 سال اخیر  درباره مردی است که کار هیپنوتیزم انجام می‌دهد و از طریق خوابگردی افراد دست به جنایات وحشتناکی می‌زند. فیلم The Cabinet of Dr. Caligari یکی از اولین آثار ژانر وحشت محسوب می‌شود و هنوز هم بعد از گذشت یک قرن که از ساخت آن می‌گذرد در فهرست ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینما جای دارد. در فهرست اسم فیلم های ترسناک جهان مطب دکتر کالیگاری از تاریک ترین اسامی است.

فیلم مطب دکتر کالیگاری The Cabinet of Dr. Caligari

فیلم بچه رزماری Rosemary’s Baby

یکی از ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینما و ترسناک ترین فیلم جهان، فیلم آمریکایی بچه رزماری است که بر اساس رمانی ترسناک به همین نام نوشته آیرا لوین (Ira Levin) ساخته شد. داستان این اثر از بهترین فیلم های ترسناک دنیا درباره زنی باردار است که فکر می‌کند همسایگان مسنش عضو یک فرقه شیطانی هستند و قصد دارند فرزندش را بعد از زایمان از او بگیرند. در این فیلم به مضامینی چون بدبینی، آزادی زنان، مسیحیت و علم غیب پرداخته شده است.

فیلم Rosemary’s Baby داستانی درباره شیطان و بارداری است که حتی از آنچه که به نظر می‌رسد رعب‌آورتر است و این موضوع را مدیون بازی خوب میا فارو (Mia Farrow) و روث گوردون (Ruth Gordon) است. تماشای این فیلم از برترین فیلم های ژانر وحشت را از دست ندهید.

فیلم بچه رزماری Rosemary’s Baby

فیلم آرواره ها Jaws

فیلم آرواره‌ها نیز در فهرست بهترین فیلم های ترسناک قرار می‌گیرد. داستان این تریلر آمریکایی در یک جزیره کوچک و آرام می‌گذرد. یک پلیس، یک دانشمند دریایی و یک ماهیگیر بعد از حمله یک کوسه سفید برای تحقیقات به این جزیره می‌روند. فیلم آرواره‌ها با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شد و به فروش بیشتر از 470 میلیون دلار رسید و در فهرست برترین فیلم های ژانر وحشتا و همچنین فیلم های سینمایی وحشتناک قرار می‌گیرد.

فیلم آرواره ها Jaws

فیلم نوسفراتو Nosferatu از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

عنوان صامت و آلمانی بعدی در فهرست ما از بهترین فیلم های ترسناک، فیلم اکسپرسیونیستی نوسفراتو است. داستان این اثر از لیست ترسناک ترین فیلم های جهان درباره خون آشامی به نام کانت اورلوک است و بر اساس رمان دراکولا نوشته برام استوکر (Bram Stoker) ساخته شده است. فیلم نوسفراتو یکی از اسامی لیست ترسناک ترین فیلم های دنیا در زمان خودش محسوب می‌شود که با حال و هوای گوتیک و وهم‌آورش و همچنین هنرنمایی عالی ماکس شرک (Max Schreck) در نقش خون‌آشام آن را تبدیل به الگویی برای فیلم‌های ترسناک بعد از خودش کرده است. به همین دلیل نیز این فیلم را در میان هولناک ترین و برترین فیلم های ژانر وحشت آورده‌ایم.

فیلم نوسفراتو Nosferatu

فیلم شب مردگان زنده Night of the Living Dead از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

عنوان بعدی در فهرست بهترین فیلم های ترسناک فیلم مهمی است و Night of the Living Dead نام دارد. این اثر از فیلم های ترسناک جنگلی در واقع اولین فیلم زامبی مدرن محسوب می‌شود که تاثیر زیادی در ژانر ترسناک داشته است. همچنین آینه‌ای از تغییرات فرهنگی و اجتماعی در آمریکای دهه 60 میلادی است. جالب است بدانید که شب مردگان زنده اولین فیلم رومرو بود و او پس از آن در ژانر ترسناک شدیدا تاثیرگذار بوده و فیلم‌های زیادی در این ژانر ساخته است. این اثر از برترین فیلم های ژانر وحشت جهان است.

برخی از منتقدان به خشونت فیلم خرده گرفتند و به همین دلیل این اثر در میان فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند قرار می‌گیرد. با این حال Night of the Living Dead تبدیل به فیلمی کالت شده است و طرفداران خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل نیز آن را در فهرست بهترین فیلم های ترسناک دنیا آورده‌ایم.

فیلم شب مردگان زنده Night of the Living Dead

فیلم فرانکنشتاین Frankenstein از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

عنوان بعدی در میان بهترین فیلم های ترسناک و ترسناک ترین فیلم های تاریخ، فیلم معروف فرانکنشتاین است که با وجود گذشت 90 سال از ساختش، همچنان دلهره آور است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته مری شلی (Mary Shelley)، نویسنده معروف انگلیسی ساخته شده و درباره دانشمندی است که با استفاده از اعضای مختلف بدن انسان، موجودی را خلق می‌کند. با این حال او متوجه ذهن دیوانه این موجود و هیولایی که به آن تبدیل شده نیست. هنرنمایی بوریس کارلوف (Boris Karloff) در نقش هیولا یکی از نفسگیرترین اجراها در فهرست فیلم های وحشتناک برتر دنیا است.

فیلم فرانکنشتاین Frankenstein

فیلم پرندگان The Birds از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

باز هم فیلمی از آلفرد هیچکاک در فهرست بهترین فیلم های ترسناک سینما قرار گرفته. داستان فیلم پرندگان درباره شهری در کالیفرنیا است که طی چند روز مورد حمله عجیب پرندگانی وحشی قرار می‌گیرد. با این فیلم هیچکاک یک بار دیگر ثابت کرد که قدرت یک اثر به تعلیق موجود در آن است. او خیلی خوب پرندگان را در تاریخ سینمای وحشت تبدیل به ترسناک‌ترین شخصیت‌های منفی قصه کرده است. تماشای این اثر از فیلمهای ترسناک برتر به شما توصیه می‌شود.

فیلم پرندگان The Birds

فیلم شبح اپرا The Phantom of the Opera از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

یکی از قدیمی‌ترین آثار در این فهرست از بهترین فیلم های ترسناک، فیلم شبح اپرا است. این فیلم صامت آمریکایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته گاستون لورو (Gaston Leroux) ساخته شده است. داستان فیلم درباره شبحی بدقیافه است که کاخ گارنیه در پاریس را تسخیر کرده و موجب جنایات زیادی می‌شود تا بتواند در نهایت زنی را که عاشقش است تبدیل به یک ستاره کند. بعد از گذشت چندین دهه، از ترسناک ترین فیلم های تاریخ، شبح اپرا، همچنان توانایی ترساندن بینندگانش را دارد. همچنین هنرنمایی لان چینی (Lon Chaney) یکی از بهترین‌ها در ژانر وحشت محسوب می‌شود و یکی از دلایل تبدیل شدن این فیلم به یکی از ترسناک ترین فیلمهای تاریخ سینما است.

فیلم شبح اپرا The Phantom of the Opera

فیلم دیگران The Others از بهترین فیلم های ترسناک دنیا

فیلم اسپانیایی انگلیسی-زبان دیگران از دیگر عناوین در فهرست بهترین فیلم های ترسناک محسوب می‌شود. داستان این اثر از فیلمهای ترسناک برتر درباره زنی به نام گریس است که به همراه دو فرزندش به یک خانه جدید نقل مکان می‌کنند. اما آنها در این خانه تنها نیستند و حضور اشخاص دیگری را نیز حس می‌کنند. این اثر از فیلمهای ترسناک برتر محسوب می‌شود‌.

دیگران در گیشه موفق بود و فروشی بیشتر از 200 میلیون دلار داشت. همچنین نظرات مثبت منتقدان را نیز جلب کرد و آنها کارگردانی، فیلمنامه، موسیقی، حال و هوا و هنرنمایی نیکول کیدمن (Nicole Kidman) را ستودند. این فیلم 7 جایزه گویا گرفته است؛ از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی. در نتیجه عجیب نیست که از آن در فهرست برترین فیلم های ژانر وحشت دنیا یاد کنیم.

فیلم دیگران The Others

فیلم دراکولا Dracula

فیلم دراکولا از دیگر عناوین در بهترین فیلم های ترسناک محسوب می‌شود که بر اساس نمایشنامه دراکولا نوشته همیلتون دین (Hamilton Deane) و جان ال. بالدرستون (John L. Balderston) ساخته شده است. خود آن نمایشنامه نیز بر اساس رمان دراکولا نوشته برام استوکر نوشته شده بود. هنرنمایی بلا لوگوسی (Bela Lugosi) در نقش دراکولای این اثر از فیلمهای ترسناک برتر یکی از شاخص‌ترین اجراهای این نقش محسوب می‌شود که استانداردهای نقش‌های خون‌آشامی را جابجا کرد.

فیلم دراکولا Dracula

فیلم خون آشام Vampyr

فیلم خون آشام عنوان بعدی در فهرست بهترین فیلم های ترسناک محسوب می‌شود که بر اساس کتاب In a Glass Darkly نوشته شریدن له فانو (Sheridan Le Fanu) ساخته شده است. داستان این اثر از فیلمهای ترسناک برتر معروف درباره شخصی است که به مسائل فراواقعی علاقه دارد و بعد از بازدید از یک مسافرخانه، نشانه‌هایی از وجود خون‌آشام‌ها پیدا می‌کند. خون آشام اولین فیلم صدادار کارل تئودور درایر است؛ البته این فیلم دیالوگ‌های کمی دارد و بخشی از داستان فیلم همانند فیلم‌های صامت از طریق نوشته‌های میان‌نویس در فیلم روایت می‌شود. اگر طرفدار آثار کلاسیک هستید، تماشای این عنوان از بهترین فیلم های ترسناک را از دست ندهید.

فیلم خون آشام Vampyr

فیلم مرده شریر The Evil Dead

قطعا فیلم مرده شریر از سم ریمی نیز در فهرست برترین فیلم های ژانر وحشت قرار می‌گیرد. داستان فیلم درباره 5 دوست جوان است که برای تعطیلات به یک کابین دورافتاده در منطقه‌ای جنگلی رفته‌اند. آنها یک نوار صوتی پیدا می‌کنند و بعد از پخش کردن آن، ارواح و شیاطینی خبیث آزاد می‌شوند.

نویسنده ژانر ترسناک، استیون کینگ نقدی تمجیدآمیز در مورد این اثر از فیلمهای ترسناک برتر نوشت و همین موضوع باعث شد تا کمپانی New Line Cinema تمام حقوق مربوط به پخش فیلم را خریداری کند. فیلم The Evil Dead تبدیل به یکی از آثار شاخص کالت در سرتاسر جهان شده است. این فیلم کلاسیک در فهرست برترین فیلم های ژانر وحشت که با بودجه خیلی کمی ساخته شده، به خوبی سکانس‌های ترسناک و چندش‌آور را با کمدی سیاه ترکیب کرده است.

فیلم مرده شریر The Evil Dead

فیلم کابوس در خیابان الم A Nightmare on Elm Street

عنوان بعدی از سری بهترین فیلم های ترسناک دنیا فیلم کابوس در خیابان الم است. این فیلم اسلشر اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های A Nightmare on Elm Street محسوب می‌شود و جالب است بدانید که اولین فیلمی است که جانی دپ (Johnny Depp) در آن بازی کرده است. داستان این فیلم از برترین فیلم های ژانر وحشت درباره چهار نوجوان است که در یک خیابان از شهری خیالی به نام اسپرینگ‌وود زندگی می‌کنند. این چهار نفر در رویاهایشان کشته می‌شوند و سپس در واقعیت نیز می‌میرند.

فیلم کابوس در خیابان الم از  فیلمهای ترسناک برتر یکی از بهترین و ترسناک ترین فیلمهای جهان به حساب می‌آید و نظرات منتقدان را نسبت به خودش جلب کرده است. امروزه منتقدان این فیلم را به خاطر از بین بردن مرز بین خیال و واقعیت می‌ستایند. این اثر حتی بعد از حدود 40 سال که از ساختش می‌گذرد، می‌تواند همچنان موجب کابوس‌های شبانه شما شود و از برترین فیلم های ژانر وحشت است.

فیلم کابوس در خیابان الم A Nightmare on Elm Street

فیلم کله پاک کن Eraserhead

عنوان بعدی در فهرست بهترین فیلم های ترسناک دنیا یک فیلم تجربی در ژانر وحشت جسمی یا بادی هارر (Body horror) به کارگردانی دیوید لینچ است. فیلم Eraserhead اولین فیلم لینچ محسوب می‌شود و به صورت سیاه و سفید ساخته شده است. داستان این فیلم ترسناک خارجی درباره مردی است که باید در منطقه‌ای صنعتی و متروک از فرزند بدشکل و بدقیافه‌اش مراقبت کند. فیلم کله پاک کن از آثار کالت است و طی سال‌ها طرفدارانش بیشتر و بیشتر شده‌اند. این فیلم سوررئال دیوید لینچ با استفاده از عناصر بصری پر از جزئیات و موسیقی عجیب، نگاهی آزاردهنده و غیرمعمول به ترس افراد از مقام والدین دارد. تماشای این عنوان از برترین فیلمهای ژانر وحشت جهان را از دست ندهید.

فیلم کله پاک کن Eraserhead

فیلم یتیم خانه The Orphanage

فیلم اسپانیایی یتیم خانه عنوان بعدی در فهرست فیلمهای ترسناک برتر است. این فیلم گوتیک فراواقعی اولین اثر سینمایی جی. ای. بایونا محسوب می‌شود که درباره دختری به نام لورا است. لورا به خانه کودکی‌اش برمی‌گردد: یک یتیم‌خانه. او قصد دارد این یتیم خانه را به محلی برای اسکان کودکان ناتوان تبدیل کند، اما رفته رفته با حوادث وحشتناکی مواجه می‌شود. منتقدان انگلیسی زبان کارگردانی و هنرنمایی بازیگران فیلم را ستودند و آن را یکی از بهترین فیلم های ترسناک دنیا می‌دانند.

فیلم یتیم خانه The Orphanage

فیلم ترسناک جذاب REC

آرئی‌سی یا REC زمانی به کار می‌رود که درحال ضبط یک فیلم، برنامه و… هستیم. این کلمه را عموما در بالای صفحه دوربین های فیلم برداری می‌توان دید. این اثر از ترسناکترین فیلم های جهان که اسپانیایی نیز هست اشاره به همین دارد. اگر بخواهیم منصفانه عمل کنیم REC از بسیاری فیلم‌های ترسناک ممکن است از لحاظ محتوی پایین تر باشد اما این از وحشتناک بودن آن جلوگری نخواهد کرد. می‌توانیم REC را جز لیست ۱۰ تا از ترسناک ترین فیلم جهان در سبک زامبی قرار دهیم.

داستان این فیلم سینمایی درباره یک مجری و همکار فیلم‌بردار اوست که عموما در نیمه های شب به سراغ شغل‌های پرخطر می‌روند تا گزارشی تهییه کنند. این‌بار نوبت به آتش‌نشانی می‌رسد و آن‌ها با یکی از آتش‌نشانان پا به خانه ای می‌گذارند که آرزو می‌کنند هرگز نمی‌گذاشتند. خانه آپارتمانی توسط پلیس محافظت می‌شود و ظاهرا ساکنان آن حالتی عادی ندارند. تماشای این اثر جذاب به دوست داران فیلم ترسناک توصیه می‌شود.

فیلم ترسناک جذاب REC

فیلم آن It

It فیلم سینمایی ترسناک، مهیج و فراطبیعی است که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. پیش از ساخت نسخه سینمایی این فیلم از بهترین فیلم های ترسناک دنیا، مینی سریال آن در سال 1990 ساخته شده بود که با واکنش‌های مثبت و منفی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده بود. فیلم It با فروش 700 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما محسوب می‌شود. این اثر از فیلمهای ترسناک برتر در جشنواره‌های مختلف، جوایز متعددی دریافت کرد و در آن زمان نیز در میان مخاطبان هیاهوی زیادی به وجود آورد. قسمت دوم این فیلم نیز در سال 2019 ساخته شد.

داستان فیلم It از برترین فیلمهای ژانر وحشت درباره 7 دوست است که در شهری به نام «دری» زندگی می‌کنند و با هیولایی ترسناک مواجه می‌شوند. این هیولا خود را در قالب یک دلقک درآورده است و بچه‌ها را می‌ترساند. این هفت دوست پس از مواجه با این دلقک درگیر اتفاقات ترسناک و وحشتناکی می‌شوند.

فیلم آن It

فیلم طلوع مردگان Dawn of the Dead

این فیلم از جمله آثار زک اسنایدر در سبک اکشن و ترسناک محسوب می‌شود که در واقع بازسازی نسخه فیلمی با همین نام در سال 1978 است. همه ما ایت کارگردان را از فیلم‌های اکشن می‌شناسیم اما طلوع مردگان او نیز از بهترین فیلمهای ترسناک جهان شد. بودجه فیلم نسبت به میزان فروش آن بسیار کم و این فیلم یک موفقیت تجاری نیز محسوب می‌شود. شاید این اثر را باید اولین فیلم ترسناک جهان که ژانرهای اکشن و زامبی را باهم ادغام کرد و مطرح شد بدانیم.

داستان طلوع مردگان درباره گروهی از افراد است که درون شهری پر از ویروس گیر کرده اند. این ویروس انسان ها را تبدیل به موجودات وحشی گوشت و خونخواری می‌کند که غیرقابل کنترل هستند. این افراد از ترس موجودات به یک فروشگاه بزرگ پناه می‌برند اما این کار موجب آسایش آن‌ها نخواهد شد زیرا مشکلاتی در داخل فروشگاه نیز وجود دارند.

فیلم طلوع مردگان Dawn of the Dead

فیلم ارواح خبیثه Poltergeist

پولترگایست یا ارواح خبیثه ای بهترین فیلم های ترسناک تاریخ است که باید به آن اشاره کنیم. این اثر از فیلمهای ترسناک برتر در واقع یک سری فیلم ۳تایی است. اما قسمت اول این مجموعه توانست مخاطب جذب کند و دیده شود. دو قسمت بعدی ارواج خبیثه افت زیادی داشتند. استیون اسپیلبرگ تهییه کننده و نویسنده این اثر است و فیلم فروش قابل توجهی نسبت به بودجه بسیار کم آن داشت‌. فیلم پکلترگایست نامزد ۳ جایزه اسکار شد و در جایگاه 20 ام لیست وحشتناک ترین فیلم دنیا قرار گرفت. جالب است بدانید یکی از صحنه های این فیلم در رده بندی هشتادمین سکانس برتر ترسناک دنیا قرار دارد.

داستان این اثر از برترین فیلم های ژانر وحشت، درباره یک خانواده رویایی است که در کنارهم با شادی زندگی می‌کنند. نام مادر خانواده دایانا و پدر خانواده استیو است. آن‌ها سه فرزند به نام‌های دانا، رابی و کارول آن دارند. فاجعه از آن‌جایی شروع می‌شود که کارول آن کوچک ترین فرزند خانواده با روحی ارتباط برقرار می‌کند و از آن پس خانه آنان تبدیل به جهنمی بی پایان می‌شود.

فیلم ارواح خبیثه Poltergeist

فیلم نزول The Descent

داستان فیلم بریتانیایی نزول درباره 6 زن است که وارد یک غار بزرگ می‌شوند و بعد از رویارویی با موجوداتی انسان-نما و شیطانی سعی در نجات جان خود دارند. فیلم نزول برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و بعد به اکران عمومی رسید. این فیلم با نظرات مثبت منتقدان روبرو شد و چندین برابر بودجه‌اش فروش داشت. قسمت دوم آن نیز با نام The Descent Part 2 در سال 2009 منتشر شد. تماشای این عنوان از فیلم های سینمایی وحشتناک را از دست ندهید.

فیلم نزول The Descent

فیلم حلقه The Ring

فیلم The Ring نیز که می‌تواند عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک را بگیرد، نسخه بازسازی شده فیلم ژاپنی ترسناکی با همین نام است. این فیلم نقدهای بسیار مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد و با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد. فیلم The Ring در بخش‌های مختلفی مانند کارگردانی و تصویربرداری مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم توانست 249 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد و جزء یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های بازسازی شده و بهترین فیلم های ترسناک دنیا محسوب می‌شود. در سال 2005 قسمت دوم این فیلم با نام The Ring Two و به دنبال آن نیز در سال 2017 قسمت سوم آن با نام Rings ساخته شد.

داستان فیلم The Ring درباره مرگ دختری به نام «کیتی» است که هفت روز بعد از تماشای یک فیلم مرده است. مادر کیتی نیز با کمک یک روزنامه‌نگار تلاش می‌کند تا راز این اثر از فیلمهای ترسناک برتر و نفرین شده را کشف کند.

فیلم حلقه The Ring

فیلم مه The Mist

فیلم مه بر اساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ ساخته شده و ترکیبی از ژانرهای ترسناک و علمی تخیلی است. این اثر از فیلمهای ترسناک برتر نسبت به رمانش پایان تلخ‌تر و سیاه‌تری دارد و کینگ نیز این پایان را قبول کرده است. با اینکه فیلم مه را می‌توانیم یک فیلم هیولایی بدانیم، اما این عنوان از برترین فیلمهای ژانر وحشت به این موضوع می‌پردازد که افراد عادی در شرایط دشوار چگونه عکس‌العمل نشان می‌دهند.

داستان از این قرار است که اهالی یک شهر کوچک بعد از یک طوفان سخت به سوپرمارکت شهرشان می‌روند تا اقلام مورد احتیاجشان را خریداری کنند. اما مهی شدید می‌آید و آنها مجبور می‌شوند در سوپرمارکت بمانند؛ مهی که موجودات سهمگین و وحشتناکی را با خودش آورده است.

فیلم مه The Mist

فیلم نفس نکش Don’t Breathe

فیلم Don’t Breathe یکی از بهترین فیلم های ترسناک دنیا در این فهرست است. این فیلم در زمان اکران توانست نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کند و نامزد دریافت جوایز متعددی در بخش‌های کارگردانی، فیلمبرداری و غیره شود. فیلم Don’t Breathe در گیشه مبلغ 157 میلیون دلار فروش کرد و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد.

داستان از فیلمهای ترسناک برتر، Don’t Breathe روایتگر داستان سه سارق حرفه‌ای به نام الکس، مانی و راکی است. آن‌ها سابقه طولانی در سرقت دارند و اغلب اشیاء عتیقه و گران قیمت می‌دزدند. روزی این سه دوست برای دزدی به خانه فرد نابینا و ثروتمندی می‌روند، اما در آنجا با اتفاقات هولناکی روبه‌رو می‌شوند. این سه نفر در طول داستان سعی می‌کنند جان خود را نجات دهند و از آن خانه فرار کنند.

فیلم نفس نکش Don’t Breathe

فیلم کلبه ای در جنگل The Cabin In The Woods

فیلم The Cabin In The Woods نیز فیلم ترسناک و دلهره‌آور دیگری است که در زمان اکران توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند و عنوان برترین فیلم ژانر وحشت سینما را گرفت. این فیلم از فیلم های ترسناک جنگلی در سراسر دنیا 66 میلیون فروش داشت و نقدهای مثبتی نیز از سوی منتقدان دریافت کرد. داستان فیلم The Cabin In The Woods درباره چندین نفر است که در کلبه‌ای در یک جنگل ساکن می‌شوند. آن‌ها کمی بعد متوجه وقوع اتفاقات غیرطبیعی و عجیبی در آنجا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند به کمک یکدیگر، رازهای پنهان این کلبه را کشف کنند.

فیلم کلبه ای در جنگل The Cabin In The Woods

فیلم خام Raw

فیلم خام یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک دنیا و فیلم های ترسناک اسلشر جدید محسوب می‌شود که درباره یک دختر جوان گیاهخوار است. این دختر در اولین سال تحصیلش در رشته دامپزشکی برای اولین بار گوشت می‌خورد و بعد از آن میل شدیدی به آن پیدا می‌کند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن 2016 به نمایش درآمد و سپس در سال 2017 به اکران عمومی رسید. خشونت زننده فیلم Raw کاملا برازنده عنوان فیلم است. حال و هوای جالب توجه و نمادگرایی عمیق آن تا مدت‌ها بعد از پایان فیلم همراهتان باقی خواهد ماند.

فیلم خام Raw

فیلم زیر سایه Under the Shadow

عنوان بعدی در فهرست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما توسط یک کارگردان ایرانی و به زبان فارسی ساخته شده است که می‌تواند عنوان وحشتناک ترین فیلم سینما به زبان فارسی را بگیرد. این فیلم زیر سایه نام دارد و محصول مشترک بریتانیا، اردن و قطر است. داستان این اثر درباره مادر و دختری است که در تهران دهه 80 میلادی توسط نیرویی شیطانی و مرموز تسخیر می‌شوند. فیلم Under the Shadow به مضامین مهم و عمیقی می‌پردازد و همین موضوع نیز باعث حضور آن در فهرست ترسناک‌ترین و نفسگیر ترین فیلم سینمای دنیا شده است.

فیلم زیر سایه Under the Shadow

فیلم شوم Sinister

فیلم Sinister فیلم ترسناک فراطبیعی دیگر این فهرست از برترین فیلم ژانر وحشت سینما است. این فیلم در زمان خود نقدها و بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و توانست نظر مخاطبان گسترده‌ای را به خود جلب کند. Sinister در بخش‌های مختلفی چون موسیقی متن، اجرا و کارگردانی نیز مورد تحسین قرار گرفت و توانست در گیشه 87.7 میلیون دلار فروش داشته باشد. به دنبال محبوبیت و استقبال گسترده مخاطبان از این فیلم، قسمت دوم آن با نام Sinister 2 در سال 2015 ساخته شد.

داستان فیلم Sinister درباره نویسنده‌ای به نام «اسوالد آلیسون» است که درباره جرم و جنایت مطالب واقعی می‌نویسد. اسوالد روزی برای نوشتن یک داستان جرم و جنایت واقعی دیگر به همراه خانواده‌اش به خانه‌ای که در آن جنایت اتفاق افتاده است، نقل مکان می‌کند. در این خانه رازآلود، اتفاقات جالب و ترسناکی برای این خانواده رخ می‌دهد.

فیلم شوم Sinister

فیلم او تعقیب می کند It Follows

عنوان بعدی در فهرست بهترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما، یک اثر آمریکایی دیگر به نام It Follows است که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. داستان این فیلم درباره دختری به نام جی است که متوجه می‌شود نفرینی شوم در میان مردم شیوع پیدا کرده و از یک قربانی به قربانی دیگری منتقل می‌شود. فیلم او تعقیب می کند هوشمندانه، اصیل و فراتر از دیگر آثار ترسناک است. این فیلم در یک ژانر ترسناک مدرن غیرمعمول ساخته شده که معنا و مفهوم آن در چند سطح مختلف کار می‌کند. به همین دلیل باید نام آن را در لیست ترسناک ترین فیلم های جهان می‌آوردیم.

فیلم او تعقیب می کند It Follows

فیلم جن گیری امیلی رز The Exorcism of Emily Rose

از فیلمهای ترسناک برتر دیگر باید به جن‌گیری امیلی رز اشاره کنیم. جن‌گیری امیلی رز درباره کشیش مور است که جن‌گیری دختری به نام امیلی رز را انجام می‌دهد. در دادگاه کشیش را متهم می‌کنند و دختر را مبتلا به شیزوفرنی می‌دانند. اما وکیل مور دلایل محکمه پسندی برای رد این ادعا می‌آورد.

فیلم جن گیری امیلی رز The Exorcism of Emily Rose

فیلم مرا به دوزخ بکشان Drag Me to Hell

داستان فیلم Drag Me to Hell درباره یک کارمند بانک به نام کریستین است که برای اینکه به رئیسش ثابت کند می‌تواند تصمیماتی سخت بگیرد، با درخواست لغو مصادره خانه یک زن موافقت نمی‌کند. این زن کریستین را نفرین می‌کند که بعد از 3 روز شکنجه و عذاب سخت، به اعماق جهنم سقوط کند. این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و در اکران عمومی هم فروش خوبی داشت.

فیلم مرا به دوزخ بکشان Drag Me to Hell

فیلم در تاریکی Lights Out

فیلم Lights Out نیز یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین فیلم های ترسناک ساخته شده در چندین سال اخیر است. این فیلم بر اساس فیلم کوتاه ساخته دیوید اف سندبرگ در سال 2013 است که سه سال بعد توسط همین کارگردان به فیلم بلند تبدیل شد. فیلم Lights Out در بخش‌های مختلفی چون کارگردانی، تصویربرداری، موسیقی و بازیگری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نقدهای مثبتی نیز دریافت کرد. این فیلم در زمان اکران توانست 148 میلیون دلار فروش کند.

فیلم Lights Out داستان زنی به نام «ربکا» را روایت می‌کند که در بچگی ترس از تاریکی داشته است. ربکا بعدها متوجه می‌شود که برادر کوچکترش نیز گرفتار ترسی مشابه با کودکی او شده و برخی نیروهای خارجی و ناشناخته در حال آزار و اذیت برادرش هستند. ربکا تصمیم می‌گیرد پرده از این راز بردارد و در طول این مسیر اتفاقات وحشتناکی برای این خواهر و برادر رخ می‌دهد.

فیلم Lights Out نیز یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین فیلم های ترسناک ساخته شده در چندین سال اخیر است. این فیلم بر اساس فیلم کوتاه ساخته دیوید اف سندبرگ در سال 2013 است که سه سال بعد توسط همین کارگردان به فیلم بلند تبدیل شد. فیلم Lights Out در بخش‌های مختلفی چون کارگردانی، تصویربرداری، موسیقی و بازیگری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نقدهای مثبتی نیز دریافت کرد. این فیلم در زمان اکران توانست 148 میلیون دلار فروش کند. فیلم Lights Out داستان زنی به نام «ربکا» را روایت می‌کند که در بچگی ترس از تاریکی داشته است. ربکا بعدها متوجه می‌شود که برادر کوچکترش نیز گرفتار ترسی مشابه با کودکی او شده و برخی نیروهای خارجی و ناشناخته در حال آزار و اذیت برادرش هستند. ربکا تصمیم می‌گیرد پرده از این راز بردارد و در طول این مسیر اتفاقات وحشتناکی برای این خواهر و برادر رخ می‌دهد.

فیلم هشتگ زنده #Alive

از بهترین فیلم های ترسناک کره ای باید به فیلم هشتگ زنده اشاره کنیم. این فیلم لوکیشن چندان زیادی ندارد اما در یک محیط کوچک آپارتمانی کاملا وحشت را به شما انتقال می‌دهد. قضیه این اثر از فیلمهای ترسناک برتر درباره جون وو است که در زمان همه گیری یک ویروس در آپارتمان خود بوده و از ویروس در امان مانده اما تنها ماندن او در میان زامبی هایی که هر لحظه ممکن است بر سرش یورش بیاورند یکی از فیلمهای ترسناک برتر را رقم خواهد زد.

فیلم هشتگ زنده #Alive

فیلم فرستاده Apostle

از برترین فیلم های ژانر وحشت باید به فیلم فرستاده اشاره کنیم. این فیلم درباره مردی به نام توماس در قرن 20 لندن است. خواهر توماس به وسیله فرقه ای گرفتار شده و حالا این توماس است که باید او را به هر قیمتی که هست نجات دهد. فیلم فرستاده از فیلمهای ترسناک برتر است که به تازگی پخش شده است.

فیلم فرستاده Apostle

فیلم آسمان سرخ خونین Blood Red Sky

با وجود این که فیلم آسمان سرخ خونین یک تریلر اکشن محسوب می‌شود اما پتانسیل این را دارد که شما را بترساند. داستان این اثر از فیلمهای ترسناک برتر از آن‌جایی شروع می‌شود که تعدادی هواپیما ربا هواپیمای حامل مسافران را می‌دزدند. مادری بیمار نیز بین این مسافران حضور دارند که با آشکار کردن رازی مخوف سعی در نجات فرزند خود دارد.

فیلم آسمان سرخ خونین Blood Red Sky

فیلم توطئه آمیز Insidious

یکی از برترین فیلمهای ژانر وحشت که بسیار به آن کم لطفی نیز شده ، سری فیلم‌های توطئه آمیز است. این اثر شامل ۴ قسمت وابسته بهم و هر قسمت آن داستان مجزا اما مرتبطی دارد. در واقع قسمت اول و دوم پشت سر هم هستند. قسمت سوم گذشته را بازگو می‌کند و قسمت چهارم نیز حوادث قبل از قسمت اول را تعریف می‌کند.

داستان این اثر از فیلم های سینمایی وحشتناک، درباره زنی به نام الیز است که یک روشن بین و مدیوم محسوب می‌شود. الیز به پرونده قدیمی و ترسناک جاش لمبرت پس از سال‌ها دوباره برمی‌خورد و این برای او خطرناک و نه‌چندان خوشایند است. اخیرا شایعه هایی از آمدن قسمت پنجم این فیلمهای ترسناک برتر نیز پخش شده که به‌نظر صحت دارند.

فیلم توطئه آمیز Insidious

فیلم بی گناهان The Innocents

داستان فیلم «بی‌گناهان» محصول ۱۹۶۱، در انگلستان و اواخر قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد، «دوشیزه گیدنز» به‌عنوان معلم سرخانه برادرزاده‌های مالک یک عمارت اربابی و دور از شهر، استخدام می‌شود. این دو کودک درابتدا معصوم به نظر می‌رسند، اما گیدنز کم‌کم به وقایعی مرموز درمورد این خانه پی می‌برد و می‌فهمد که ارواح دو عاشق مرده کودکان را تسخیر کرده‌اند.

این فیلم براساس رمان کلاسیک «سخت‌تر شدن اوضاع» نوشته‌ی هنری جیمز ساخته شده است. فیلم بی‌گناهان در ساخت آثار دیگری مثل «قله‌ای به رنگ خون» به کارگردانی «گیرمو دل تورو» تأثیرگذار بوده است. بی‌گناهان با درون‌مایه‌ی ارواح و رفتارهای دوگانه‌ی غیرطبیعی و تهدیدآمیز، منبعی تأثیرگذار از المان‌های ترسناک است. بعد از تماشای فیلم، به‌درستی نمی‌فهمید که با روح سروکار داشتید یا اوهام یا حتی چیزی بین این دو.

بی گناهان The Innocents

مگس The Fly

فیلم «مگس» محصول سال ۱۹۸۶، موفقیت چشمگیری را برای «دیوید کراننبرگ» و «جف گلدبلوم» به ارمغان آورد. این فیلم نقطه‌ی اوجی در کارنامه‌ی وحشت بیولوژیک و فلسفی کارگردان است. دانشمندی به نام «ست روندل» برای توسعه‌ی فناوری دورنوردی، خارج از ساختمان اصلی محل کارش کار می‌کند. وی، توجه خبرنگاری به نام «گرینا دیویس» را جلب می‌کند. وقتی به انتهای پروژه‌اش نزدیک می‌شود و شهرت او قریب‌الوقوع به نظر می‌رسد، مگسی همراه او وارد این وسیله‌ی دورنورد یا تله‌پورت می‌شود و با دی‌ان‌ای او پیوند می‌خورد و سرنوشت همه‌ی علاقه‌مندان به این فناوری جدید را برای همیشه تغییر می‌دهد.

این فیلم نسبت به آثار قبلی و بعدی کارگردان، بسیار هوشمندانه‌تر و متفکرانه‌تر است و درواقع خلاصه یا ترکیبی فوق‌العاده از همه‌ی آنهاست. همه‌ی جنبه‌های فیلم به نتیجه‌ی طبیعی خود می‌رسند. فیلم «مگس»، تنها درمورد تبدیل مردی به مگس تبدیل نیست، بلکه تمام جنبه‌های شخصیتی، روانی و فیزیکی این حادثه را پوشش می‌دهد. عملکرد خیره‌کننده‌ی گلدبلوم و دیویس، یکی از نقاط قوت فیلم است که تأثیرگذاری آن را دوچندان می‌کند. آهنگسازی بی‌نظیر «هاوارد شور» برای این فیلم، یکی از دلایلی است که حتما باید آن را تماشا کنید.

مگس The Fly

داستان های ارواح Ghost Stories

این فیلم بریتانیایی محصول سال ۲۰۱۷ است و «اندی نایمن» علاوه‌بر کارگردانی، در آن نقش‌آفرینی هم کرده است. داستان فیلم، درباره‌ی فردی است که برای حل معماهایی سفر می‌کند. تسخیرشده‌ها و قربانیان، درونمایه‌ی این فیلم هستند و وحشتی ناب و متفاوت را در جریان فیلم، به تصویر می‌کشند.

این فیلم مثل سایر فیلم‌هایی با موضوع ارواح و انسان‌ها و خانه‌های تسخیرشده، فضایی سرد و مغموم و مخوف دارد. کارگردانی هوشمندانه و فضاسازی بی‌نظیر یکی‌دیگر از عواملی است که بر جذابیت آن افزوده است و نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ی بازیگران، به‌خوبی حس تعلیق، وحشت، دلهره و کنجکاوی و هیجان را به‌طور هم‌زمان در بیننده برمی‌انگیزد.

داستان های ارواح Ghost Stories

پروژه‌ جادوگر بلر The Blair Witch Project

در جنگل‌های حوالی بورکیتسویل، موجودی مخوف زندگی می‌کند. به گفته‌ی اهالی، یا یک جادوگر است، یا روح جادوگر یا موجود ترسناکی که بچه‌ها را می‌کشد. هرچه که هست، هیچ‌کس دوست ندارد بعد از تاریکی هوا، با آن مواجه شود، به‌غیراز هتر دوناهوی مستندساز که برای ساخت فیلم خود، گروه فیلمبرداری را به درون جنگل می‌برد.

برخلاف بسیاری از فیلم‌های ژانر فاند فوتیج (found footage) ، که تدوین‌های بی‌دلیل دارد و معمولا فردی را که دوربین به دست دارد نادیده می‌گیرد، در فیلم «پروژه‌ی جادوگر بلر» همه‌ی حس ترس و وحشت به بیننده منتقل می‌شود، چرا که بازیگران همه‌ی فیلمبرداری‌ها را انجام داده‌اند. در فیلم‌های سبک فاند فوتیج، حوادث از طریق دوربین کاراکترها دیده‌ می‌شوند و معمولا تکان‌های مداوم دوربین، صحنه‌ها را واقعی و باورپذیرتر می‌کنند. درواقع فیلم «پروژه جادوگر بلر»، سبک مدرنی از سینمای وحشت فاند فوتیج را ابداع کرد و در مقایسه با فیلم‌های مشابه، این ژانر را بهتر به کار گرفت. صحنه‌ی نهایی فیلم، یکی از نقاط قوت فیلم است که هرگز فراموش نمی‌کنید.

پروژه‌ جادوگر بلر The Blair Witch Project

گرگ نمای آمریکایی در لندن An American Werewolf in London

دیوید و جک، در اطراف یورک‌شایر توسط یک موجود مرموز موردحمله قرار می‌گیرند. جک می‌میرد ولی دیوید به بیمارستانی در لندن منتقل می‌شود. در بیمارستان حال دیوید بهتر می‌شود و با یکی از پرستاران قرار می‌گذارد. ولی این پایان خوش ماجرا نیست چون موجود مرموزی که به پسرها حمله کرده بود، گرگ‌نماست و شبی با ماه کامل در راه است. کارگردان فیلم، «جان لندیس» در ساخت فیلم‌های ژانر وحشت نیز به‌اندازه‌ی فیلم‌های کمدی، ماهر است و برای ساخت این فیلم، همه‌ی مهارت‌های خود را به کار گرفته است.

اگر تابه‌حال صحنه‌ی تبدیل گرگ‌نماها در فیلم‌های ترسناک، توجه‌تان را جلب نکرده است و تحت‌تأثیر قرار نگرفته‌اید، صحنه‌ی این فیلم حتما برایتان ترسناک و جذاب خواهد بود.

گرگ نمای آمریکایی در لندن An American Werewolf in London

مرد حصیری The Wicker Man

این فیلم محصول ۱۹۷۳ است و داستان دختربچه‌ای را روایت می‌کند که در جزیره‌ای دورافتاده در نزدیکی سواحل اسکاتلند، گم می‌شود. وقتی «ادوارد وودوارد» برای بررسی موضوع به جزیره می‌آید، اهالی جزیره، تمایلی برای کمک کردن به او نشان نمی‌دهند. آنها بیشتر از هر چیز در حال آماده کردن خودشان برای یک مراسم محلی هستند.

فیلم مرد حصیری مجموعه‌ای از ژانرهای مختلف است؛ کمدی، فراواقع‌گرایی، موزیکال و وحشت مطلق. یکی از نقاط قوت این فیلم، همین ترکیب بی‌نقص ژانرهاست. گرچه ممکن است این ژانرها ناسازگار به نظر برسند، ولی به‌زیبایی در کنار هم به تصویر کشیده شده‌اند و این فیلم یکی از شاهکارهای سینمایی در بین فیلم‌هایی با موضوع حضور غریبه‌ای در مکانی عجیب‌وغریب است.

مرد حصیری The Wicker Man

بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم جیغ Scream از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی از عناوینی که در فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد، فیلم جیغ 2022 است که در واقع پنجمین قسمت از سری فیلم‌های جیغ محسوب می‌شود. این فیلم سینمایی ترسناک 2022 ادامه مستقیم فیلم Scream 4 محصول سال 2011 است و اولین قسمت این مجموعه محسوب می‌شود که توسط وس کریون (Wes Craven) کارگردانی نشده است. فیلمبرداری فیلم جیغ 5 بین سپتامبر تا نوامبر 2020 انجام شد و حالا در فهرست برترین فیلم ترسناک سال 2022 جای گرفته است.

فیلم جیغ Scream

فیلم Nanny از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲ فیلم آمریکایی Nanny محسوب می‌شود. داستان این عنوان از فهرست جدیدترین فیلم ترسناک 2022 درباره یک پرستار بچه است که به آمریکا مهاجرت کرده و سعی دارد در نیویورک زندگی تازه‌ای را شروع کند.

فیلم Nanny

فیلم کشتار با اره برقی تگزاس Texas Chain saw Massacre از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 دنباله The Texas Chainsaw Massacre است که داستان آن در 47 سال بعد جریان دارد. روث زنی 25 ساله و ساکن سانفرانسیسکو است که درآمد بالایی دارد. او خواهر کوچکتر خود را با خودش در سفری کاری به تگزاس می‌برد چراکه از تنها گذاشتن او نگران است.

خواهر کوچک لیلا نام دارد و یک عکاس آماتور است که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند. در ابتدای کار این سفر کاری خیلی خوب پیش می‌رود اما این سفر آبستن حوادثی است. اگر قصد دارید خود را با یکی از ترسناک ترین فیلم های 2022 سرگرم کنید این اثر را از دست ندهید.

فیلم کشتار با اره برقی تگزاس Texas Chain saw Massacre

فیلم ترسناک جدید Hatching از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم فنلاندی Hatching از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ است که در ژانر وحشت جسمانی (Body horror) ساخته شده است. داستان این عنوان از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ درباره یک دختر 12 ساله‌ی ژیمناست به نام تینجا است که همواره سعی دارد مادرش را راضی کند؛ مادری که تصویری بی نقص از خانواده‌اش را روی بلاگ معروفش با دیگران به اشتراک می‌گذارد و روی این موضوع وسواس شدیدی دارد.

فیلم ترسناک جدید Hatching

فیلم آنهایی که راه می‌روند Those Who Walk Away از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از فیلم های وحشتناک۲۰۲۲ که می‌تواند عنوان دلهره آور ترین فیلم 2022 را بگیرد، فیلم آمریکایی Those Who Walk Away است که در اوج دوران کرونا ساخته شده. داستان این عنوان از فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ درباره تعرض جنسی و کنار آمدن با آن است.

فیلم آنهایی که راه می‌روند Those Who Walk Away

فیلم استودیوی ۶۶۶ Studio 666 از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم ترسناک جدید 1401 استودیو 666 با ترکیب ژانر کمدی ساخته شده که اولین فیلم غیرمستند با حضور گروه موسیقی Foo Fighters است. این عنوان در واقع آخرین فیلم تیلور هاوکینز (Taylor Hawkins) بازیگر و موسیقیدان آمریکایی در سینماست؛ چراکه وی یک ماه بعد از اکران فیلم درگذشت. داستان این فیلم ترسناک ۲۰۲۲ جدید در سال 1993 می‌گذرد و درباره خواننده اصلی یک گروه موسیقی راک است.

فیلم استودیوی ۶۶۶ Studio 666

فیلم تازه Fresh از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم Fresh نیز در میان بهترین فیلم های ژانر ترسناک در سال 2022 قرار می‌گیرد. داستان این فیلم ترسناک جذاب و جدید درباره زنی است که با مردی جذاب وارد رابطه می‌شود، اما کم کم به ذات وحشتناک او پی می‌برد. این فیلم در ژانویه 2022 در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و چند ماه بعد از پلتفرم Hulu عرضه شد و نمرات خوبی گرفت.

فیلم تازه Fresh

فیلم X از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی از ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲ در ژانر اسلشر فیلم ایکس محسوب می‌شود که مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفته است. داستان این فیلم درباره یک گروه فیلمبرداری است که به مزرعه‌ای دورافتاده می‌روند تا فیلم جدیدشان را بسازند. این مزرعه متعلق به یک زوج مسن است. یک فیلم پیش درآمد نیز با نام Pearl برای این عنوان از ترسناک ترین فیلم های ژانر وحشت در سال 2022 در حال ساخت است. دانلود فیلم ترسناک 2022 X را از دست ندهید.یکی از ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲ در ژانر اسلشر فیلم ایکس محسوب می‌شود که مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفته است. داستان این فیلم درباره یک گروه فیلمبرداری است که به مزرعه‌ای دورافتاده می‌روند تا فیلم جدیدشان را بسازند. این مزرعه متعلق به یک زوج مسن است. یک فیلم پیش درآمد نیز با نام Pearl برای این عنوان از ترسناک ترین فیلم های ژانر وحشت در سال 2022 در حال ساخت است. دانلود فیلم ترسناک 2022 X را از دست ندهید.

فیلم موربیوس Morbius از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از بهترین فیلمهای ترسناک 2022 که در ژانر ابرقهرمانی نیز قرار می‌گیرد فیلم موربیوس است که بر اساس شخصیتی به همین نام از کمیک‌های مارول ساخته شده است. این فیلم وحشتناک ۲۰۲۲ جدید سومین فیلم در جهان مرد عنکبوتی سونی محسوب می‌شود و نقش اصلی آن را جرد لتو (Jared Leto) بازی می‌کند. داستان این عنوان از فهرست ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ درباره مردی است که می‌خواهد بیماری خونی نادر خودش را درمان کند و به اشتباه تبدیل به یک خون آشام می‌شود.

فیلم موربیوس Morbius

فیلم تنها نخواهی بود You Won’t Be Alone از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم You Won’t Be Alone نیز در میان جدیدترین فیلم های 2022 در ژانر ترسناک قرار می‌گیرد که محصول مشترک انگلستان، استرالیا و صربستان است. این عنوان از فهرست جدیدترین فیلم وحشتناک سال 2022 برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس 2022 به نمایش در خواهد آمد و در بخش World Cinema Dramatic Competition به رقابت خواهد پرداخت. داستان این فیلم ترسناک جدید 2022 در قرن نوزدهم و در مقدونیه می‌گذرد. دختری دزدیده می‌شود و سپس از طریق روحی باستانی تبدیل به یک ساحره می‌گردد.

فیلم تنها نخواهی بود You Won’t Be Alone

فیلم دوقلو The Twin از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از عناوین لیست بهترین فیلم های سینمایی ترسناک ۲۰۲۲ فیلم فینلندی The Twin است که البته با زبان انگلیسی ساخته شده است. داستان آن درباره خانواده‌ای است که بعد از مرگ اتفاقی پسرشان از آمریکا به فینلند می‌روند. اما برادر دوقلوی پسرشان ادعا می‌کند که با پسر مرده‌شان در ارتباط است. این فیلم جدید سینمایی ترسناک ۲۰۲۲ از پلتفرم Shudder عرضه شده است.

فیلم دوقلو The Twin

فیلم ترسناک آتش‌افروز Firestarter از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از فیلمهای ترسناک خارجی ۱۴۰۱ فیلم آمریکایی Firestarter است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ (Stephen King) ساخته شده است. این فیلم در واقع بازسازی فیلمی قدیمی به همین نام است. داستان آن درباره پدری است که باید از دخترش در مقابل یک سازمان دولتی خصوصی محافظت کند؛ چراکه دخترش توانایی کنترل کردن آتش را داراست.

فیلم ترسناک آتش‌افروز Firestarter

فیلم مردان Men از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم Men می‌تواند عنوان وحشتناک ترین فیلم در سال ۲۰۲۲ را بگیرد. این فیلم در ابتدا در جشنواره کن 2022 به نمایش در خواهد آمد و در آمریکا توسط کمپانی A24 عرضه می‌شود. داستان آن درباره زن جوانی است که بعد از مرگ همسرش، برای تعطیلات به حومه شهر می‌رود. اگر به دنبال دانلود بهترین فیلم های ترسناک ۲۰۲۲ هستید، حتما Men را در نظر داشته باشید.

فیلم مردان Men

فیلم جنایات آینده Crimes of the Future از بهترین فیلم های ترسناک 2022

دیوید کراننبرگ استاد ساخت فیلم‌های وحشت بدنی‌ست و حالا فیلم جدیدش با نام Crimes of the Future نیز در همین ژانر در راه است. این عنوان هم نام فیلم دیگری از خود کراننبرگ محصول سال 1970 است، اما بازسازی آن اثر محسوب نمی‌شود. فیلم جنایات آینده برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

فیلم جنایات آینده Crimes of the Future

فیلم تلفن سیاه The Black Phone از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم The Black Phone، از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲، اقتباسی از یک داستان کوتاه به همین نام نوشته جو هیل (Joe Hill) است. داستان این فیلم ترسناک جدید 2022 درباره کودکی دزدیده شده است که می‌تواند با قربانیان قبلی کسی که او را دزدیده ارتباط برقرار کند. شخصیت منفی را نیز ایثن هاک (Ethan Hawke) ایفا کرده است.

فیلم تلفن سیاه The Black Phone

فیلم جواب منفی Nope از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از عناوین فهرست برترین فیلم ترسناک سال 2022 فیلم Nope به کارگردانی جوردن پیل است. این فیلمساز پیش از این نیز فیلم‌های ترسناک خوبی چون Get Out و Us را ساخته بود و به همین دلیل فیلم جدیدش نیز احتمالا از بهترین فیلمهای دلهره آور 2022 خواهد بود.

فیلم جواب منفی Nope

فیلم بدن ها بدن ها بدن ها Bodies Bodies Bodies از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم Bodies Bodies Bodies یکی دیگر از فیلم های ترسناک 2022 در ژانر اسلشر و کمدی است که برای اولین بار در مراسم South by Southwest به نمایش درآمد. داستان درباره 7 دوست جوان است که در عمارتی دورافتاده و در حین یک طوفان شدید مهمانی‌ای می‌گیرند و کم کم با چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

فیلم بدن ها بدن ها بدن ها Bodies Bodies Bodies

فیلم برداشت تاریک Dark Harvest از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از عناوینی که در فهرست برترین فیلم ترسناک سال 2022 قرار می‌گیرد، فیلم ترسناک فانتزی Dark Harvest است که بر اساس رمانی به همین نام نوشته نورمن پارتریج (Norman Partridge) ساخته شده است. داستان این عنوان از جدیدترین فیلم های وحشت آور در شهری کوچک روایت می‌شود که هر سال پاییز در آنجا شبحی فراطبیعی به کلیسای شهر نزدیک می‌شود؛ جایی که گروهی نوجوان بی صبرانه منتظر هستند تا با این کابوس افسانه‌ای روبرو شوند.

فیلم برداشت تاریک Dark Harvest

فیلم سیلمز لات Salem’s Lot از بهترین فیلم های ترسناک 2022

عنوان بعدی در فهرست برترین فیلم ترسناک سال 2022 اثری آمریکایی به نام Salem’s Lot به کارگردانی گری دابرمن است. داستان این عنوان از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ درباره مردی است که به خانه دوران کودکی‌اش در اورشلیم می‌رود تا الهامی برای کتاب جدیدش پیدا کند و در آنجا او از حضور یک خون آشام مطلع می‌شود.

فیلم سیلمز لات Salem’s Lot

فیلم نگران نباش عزیزم Don’t Worry Darling از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم نگران نباش عزیزم، از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲، بر اساس داستانی از کری وان دایک (Carey Van Dyke)، شین وان دایک (Carey Van Dyke) و کیتی سیلبرمن (Carey Van Dyke) ساخته شده است. داستان این فیلم جدید ترسناک ۲۰۲۲ درباره زنی خانه دار در دهه 1950 میلادی است که رازی مهلک درباره همسرش را کشف می‌کند.

فیلم نگران نباش عزیزم Don’t Worry Darling

فیلم Halloween Ends از بهترین فیلم های ترسناک 2022

در جولای 2019 ساخت دو فیلم Halloween Kills و ادامه آن یعنی Halloween Ends اعلام شد. فیلم Halloween Kills در سال 2021 اکران شد و Halloween Ends قرار است در سال 2022 روی پرده برود. اتفاقات این عنوان از بهترین فیلم های ترسناک 2022 حدود 4 سال بعد از حوادث فیلم قبلی را روایت می‌کند و گویا اشاره‌هایی به شیوع ویروس کرونا نیز خواهد داشت. گرین این فیلم ترسناک جذاب جدید را به عنوان یک «داستان بلوغ» و «فیلمی صمیمی‌تر» توصیف کرده است.

فیلم Halloween Ends

فیلم نور شیطان The Devil’s Light از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی از جدیدترین فیلم های 2022 در ژانر وحشت فیلم The Devil’s Light است. داستان آن درباره راهبه‌ای 25 ساله است که معتقد است ماموریت او در این جهان انجام مراسم‌های جن‌گیری است. اما عقاید او با سنت‌های کلیسا در تضاد است: راهبه‌ها اجازه برگزاری این مراسم را ندارند و فقط پدر روحانی‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند. با این حال او وارد جلساتی آموزشی برای اجرای مراسم‌های جن‌گیری می‌شود. این عنوان نیز می‌تواند در فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ قرار بگیرد.

فیلم نور شیطان The Devil’s Light

فیلم ترساننده2 Terrifier 2 از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم آمریکایی Terrifier 2 در ادامه فیلم Terrifier محصول سال 2016 ساخته شده و از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. بعد از موفقیت فیلم Terrifier که تبدیل به اثری کالت شد، دامین لئون شروع به شخصیت پردازی بهتر برای کاراکتر اصلی‌اش کرد و فیلمنامه‌ای روایت محور را برای اثر بعدی‌اش نوشت. بعد از اینکه در فیلم قبلی ویکتوریا از دست قاتل روانی فرار کرد و در نهایت دست به خودکشی زد، حالا دوباره آرت، این دلقک دیوانه برگشته و این بار به دنبال یک خواهر و برادر است.

فیلم ترساننده2 Terrifier 2

فیلم مترسک های ترسناک Jeepers Creepers: Reborn از بهترین فیلم های ترسناک 2022

از دیگر فیلمهای ترسناک ۲۰۲۲ باید از فیلم Jeepers Creepers: Reborn نام ببریم که چهارمین فیلم و یک بازسازی در سری فیلم‌های Jeepers Creepers محسوب می‌شود. این عنوان از فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ قرار است صرف نظر از سه فیلم اول این مجموعه، اولین قسمت از یک سه گانه جدید باشد. داستان از این قرار است که جشنواره Horror Hound برای اولین بار در لوئیزیانا برگزار می‌شود. در میان کسانی که به این جشنواره آمده‌اند چیس و دوست دخترش لین نیز حضور دارند که در آنجا اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کنند.

فیلم مترسک های ترسناک Jeepers Creepers: Reborn

فیلم مرده شریر برمی‌خیزد Evil Dead Rise از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم Evil Dead Rise، یکی از عناوین فهرست جدیدترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲، یک فیلم ترسناک فراواقعی و پنجمین فیلم در سری فیلم‌های Evil Dead است. داستان این عنوان از جدیدترین فیلم های 2022 درباره دو خواهر است که سعی دارند خود و خانواده‌شان را از شر موجوداتی شیطانی نجات دهند. این فیلم ترسناک جدید 2022 توسط HBO Max عرضه خواهد شد.

فیلم مرده شریر برمی‌خیزد Evil Dead Rise

فیلم ترسناک برپاخیزان جهنم 2022 Hellraiser از بهترین فیلم های ترسناک 2022

داستان Hellraiser که از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ محسوب می‌شود را دیوید اس. گویر (David S. Goyer) نوشته است. این عنوان یازدهمین قسمت از سری فیلم‌های Hellraiser است که کاملا منطبق با منبع اصلی این فیلم‌ها، یعنی داستان کوتاه The Hellbound Heart نوشته کلایو بارکر (Clive Barker) ساخته شده است.

فیلم ترسناک برپاخیزان جهنم 2022 Hellraiser

فیلم هیولاها The Munsters از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم The Munsters نیز در میان ترسناک ترین فیلمهای ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد که بر اساس سیتکامی قدیمی به همین نام ساخته شده است. این فیلم ترسناک کمدی توسط کمپانی Universal Pictures عرضه خواهد شد، اما هنوز تاریخ اکران دقیقی ندارد.

فیلم هیولاها The Munsters

فیلم شکار Prey از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم Prey که در فهرست جدیدترین فیلم های 2022 قرار گرفته، یک فیلم علمی تخیلی، اکشن و ترسناک است که پنجمین قسمت از سری فیلم‌های Predator محسوب می‌شود. این عنوان از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ پیش درآمدی بر سایر فیلم‌های این مجموعه است. داستان فیلم درباره یک پردتر (موجودی فضایی) و اولین سفر او به زمین است.

فیلم شکار Prey

فیلم یتیم: اولین قتل Orphan: First Kill از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی از ترسناک ترین فیلم های ۲۰۲۲ می‌تواند فیلم Orphan: First Kill باشد که پیش درآمدی از فیلم Orphan محصول سال 2009 است. فیلم در ابتدا Esther نام داشت و خبر ساخت آن در سال فوریه 2020 اعلام شد. ایزابل فورمن (Isabelle Fuhrman) در این فیلم ترسناک جدید ۲۰۲۲ دوباره نقش ایستر را ایفا خواهد کرد. داستان درباره زنی روانی و قاتل به نام لینا است که به دلایل پزشکی شبیه یک کودک به نظر می‌رسد. او از مرکز روان‌درمانی فرار می‌کند و خودش را به جای دختر گمشده یک خانواده ثروتمند جا می‌زند.

فیلم یتیم: اولین قتل Orphan: First Kill

فیلم ترس Fear از بهترین فیلم های ترسناک 2022

فیلم Fear یا ترس نیز در میان جدیدترین فیلم های 2022 در ژانر وحشت قرار دارد که در ابتدا Don’t Fear نام داشت. هنوز خلاصه رسمی داستان این فیلم از فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ منتشر نشده است.

فیلم ترس Fear

مرد شمالی The Northman از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از مهمترین عناوین در فهرست ترسناک ترین فیلم های 2022 فیلم مرد شمالی است که داستانی حماسی و ترسناک را حول محور انتقام روایت می‌کند. این داستان به یک شاهزاده وایکینگ می‌پردازد که حاضر است تا جایی پیش برود که عدالت را برای پدر به قتل رسیده‌اش اجرا کند.

این داستان حماسی و تاریخی در اوایل قرن دهم در ایسلند رخ می‌دهد. جالب است که مرد شمالی داستان درواقع همان الکساندر اسکاشگورد در سریال خون حقیقی است.

مرد شمالی The Northman

شعبده بازی Hocus Pocus 2 از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی دیگر از بهترین فیلم های وحشتاک 2022 این فیلم است که داستان آن به سه زن جوان می‌پردازد که به طور اتفاقی خواهران ساندرسون را به سیلم امروزی باز می‌گردانند. حال آن‌ها ماموریت مهمی دارند،‌ باید راهی برای متوقف کردن جادوگرانی بیابند کع عطش زیادی به کودکان دارند. آن‌ها نباید اجازه دهند ویرانی سراسر دنیا را در بر بگیرد.

اما وقتی با جادو درگیر شوید چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بعضا درستکاری جادو می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. این فیلم به واقع آنچنان پر از صحنه‌های ترسناک یا دیگر المان‌های ترسناک نیست. اما همچنان سرگرم کننده و جذاب است و می‌توان به تماشای آن نشست و لذت برد.

شعبده بازی 2 ( Hocus Pocus 2 )

شب خشونت بار Violent Night از بهترین فیلم های ترسناک 2022

یکی از بهترین فیلم های دلهره آور 2022 فیلمی است که نویسندگانش آن را اینطور توصیف کردند که اثری هیجان‌انگیز چون ذغال سنگ تیره و کاملا مناسب برای تعطیلات است. اثری که به شما یاد می‌دهد همیشه روی قرمز شرط ببندید.

با اینکه در حال حاضر اطلاعات خاصی از طرح کلی داستان و فیلمنامه منتشر نشده است، با این حال با توجه به سابقه سازگان می‌توان انتظار داشت که با یکی از بهترین فیلم های ترسناک 2022 مواجه باشیم. اثری با صحنه‌های اکشن سنگین و قوی که احتمالا رگه‌هایی از کمدی‌ای نسبتا تاریک هم دارد. تامی ورکولا در گذشته فیلم برف مرده و فیلم هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر را هم کارگردانی کرده است. شاید دانستن این نکته هم خالی از لطف نباشد که نگارش فیلمنامه این فیلم را نویسندگان فیلم سونیک خارپشت بر عهده داشته‌اند.

شب خشونت بار Violent Night

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا