اخبار بازیگرانسریال خارجیفیلم خارجی

معرفی بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری

فیلم های تینیجری و سریال های تینیجری یا همان فیلم های دبیرستانی در بین نوجوانان طرفداران زیادی دارند. یک فیلم مخصوص نوجوانان عموما به مسائلی همچون رابطه با والدین، عشق اول، مشکلات در مدرسه و دیگران مسائل نوجوانانه میپردازد. در این مقاله بر آن شدیم تا بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری جدید و قدیمی را برای شما معرفی کنیم.

بهترین سریال های تینیجری کدامند؟

از میان بهترین سریال های تینیجری می‌توان به سریال بافی قاتل خون آشام، سریال او سی، سریال چراغ های شب جمعه و سریال بورلی هیلز ۹۰۲۱۰ اشاره کرد.

سریال تینجری جدید ۲۰۲۲ کدام است؟

از جدیدترین سریال های تینیجری می‌توان به فصل چهارم سریال چیزهای عجیب تر ۲۰۲۲ و فصل دوم سریال سرخوشی ۲۰۲۲ اشاره کرد.

آیا سریال قفل و کلید برای فصل سوم تمدید می‌شود؟

شبکه‌ی نتفلیکس در هفته‌ای که گذشت خبر از تمدید فصل سوم سریال محبوب خودش، قفل و کلید داد.

بهترین سریال تینیجری ماورالطبیعی از نظر سایت IMDb چه سریالی است؟

سریال چیز‌های عجیب با نمره‌ی 8.7، بهترین سریال تینیجری ماورالطبیعی از نظر سایت IMDb است.

لیست بهترین سریال های تینیجری

سریال‌های تلویزیونی در هر ژانری و با هر محتوایی طرفداران مخصوص به خودشان را دارند و دراین‌میان فیلم ها و سریال های تینیجری نه‌تنها از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی به‌شمار می‌روند که می‌توانند پابه‌پای سریال‌هایی با گونه‌های دیگر پیش بروند. سریال‌هایی که معمولا شخصیت‌های اصلی آن را نوجوانان شکل می‌دهند و داستان آن‌ها در محوریت مشکلات این شخصیت‌ها می‌چرخد. بااین‌حال سریال‌های نوجوانانه همیشه یک مسیر همیشگی را طی نمی‌کنند و بعضا وارد ژانرهایی مانند علمی تخیلی یا جنایی هم می‌شوند تا نشان دهند برای جذاب بودن تنها به چند نوجوان خوش‌تیپ نیازی نیست.

فیلم ها و سریال های تینیجری در تمام جهان طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. در کشور ما نیز این مسئله صدق می کند. احتمالا بسیاری از شما سریال هایی مانند آمریکن پای یا های اسکول میوزیکال یا فیلم هایی مانند توایلات و یا هانگر گیمز را در دوران نوجوانی خود دیده اید و با آنها خاطرات زیادی ساخته اید.

در این مقاله سعی کردیم تا محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم ها و سریال های تینیجری تاریخ را به شما معرفی کنیم تا اگر به این دسته سریال‌ها علاقه دارید بتوانید با آثار مختلفی آشنا شوید. آثاری که برای علاقه‌مندان سریال‌های نوجوانانه بدون شک سرگرم‌کننده خواهند بود و تماشای آن‌ها لذت‌بخش. پس این شما و این بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری.

سریال گرگ نوجوان (Teen Wolf) از بهترین سریال های تینیجری

مقاله بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری را با سریال Teen Wolf آغاز می‌کنیم. سریالی که براساس فیلمی بسیار محبوب با همین نام که در سال ۱۹۸۵ اکران شد، ساخته شده و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این سریال که در ژانر فراطبیعی و اکشن کمدی قرار می‌گیرد برای کسایی که سریال‌هایی مانند خاطرات یک خون‌آشام را دوست دارند، گزینه‌ای سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رود. از این سریال ۱۰۰ قسمت در قالب ۶ فصل از شبکه ام‌تی‌وی روی آنتن رفته است.

داستان این سریال روایت‌گر زندگی شخصیتی به نام اسکات مکال است؛ دانش‌آموزی که در سال دوم دبیرستان به‌سر می‌برد و دانش‌آموز محبوبی هم قلمداد نمی‌شود. تااینکه یک شب پیتر او را گاز می‌گیرد و اسکات به یک گرگینه تبدیل می‌شود. اسکات که در ورزش خوب نبود روز‌به‌روز اوضاعی بهتر و محبوبیت بیشتری در مدرسه پیدا می‌کند که به‌خاطر تبدیل شدن او به گرگینه است.

سریال گرگ نوجوان (Teen Wolf)

سریال الیت (Elite) از بهترین سریال های تینیجری

سریال الیت یکی از نمونه‌های بسیار خوب در فیلم ها و سریال های تینیجری به‌شمار می‌رود که تقریبا هرآنچه را که طرفداران سریال‌های تینیجری می‌پسندند را در خود جای داده است. از روابط دانش‌آموزان یک مدرسه گرفته تا مشکلات آن‌ها در زندگی شخصی و جزییات ریز و درشت دیگر. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از سرویس استریم‌محور نتفلیکس پخش شد و تابه‌امروز ۴۰ قسمت از آن در قالب ۵ فصل در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

محوریت داستان این سریال درباره سه دانش‌آموز نوجوان جریان دارد که در مدرسه بورس شده‌اند ولی سایر دانش‌آموزان این مدرسه به‌خاطر وضع مالی خوب خانواده خود در این مدرسه حضور دارند. داستان هر فصل از این سریال در دو بازه زمانی مختلف تعریف می‌شود و سازندگان به زیبایی توانسته‌اند این دو خط زمانی را خیلی خوب و جذاب و درکنار یکدیگر جلو ببرند.

سریال الیت (Elite)

سریال دروغ‌گوهای کوچک زیبا (Pretty Little Liars) از بهترین سریال های تینیجری

به یکی از سریال‌های اقتباسی بسیار باکیفیت مقاله فیلم ها و سریال های تینیجری رسیدیم. رمان سارا شپرد با همین نام پس از انتشار در سال ۲۰۰۶ چنان محبوبیتی پیدا کرد که بسیاری از استودیوها به‌دنبال تهیه یک اقتباس تلویزیونی از روی آن بودند که درنهایت این اقتباس تلویزیونی به سازندگی اینا مارلین کینگ روی آنتن رفت. قسمت نخست این سریال در سال ۲۰۱۰ از شبکه Freeform پخش شد و پس از ۷ فصل و ۱۶۰ قسمت در سال ۲۰۱۷ به پایان راه خود رسید.

داستان مرموز این سریال درباره پنج دختر دروغ‌گو جریان دارد که گروهی کوچک را تشکیل می‌دهند و پس از گم شدن یکی از آن‌ها تقریبا همه‌چیز به‌هم می‌ریزد و آشوب شکل می‌گیرد. شخصی به نام A چهار نفر باقی‌مانده را تهدید می‌کند که رازهای آن‌ها را لو خواهد داد و دقیقا پس از لو رفتن رازها و دروغ‌های این چهار نفر و شخص گمشده همه‌چیز رنگ‌وبوی دیگری به خود گرفت. سریال Pretty Little Liars تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا نشان دهد دروغ گفتن زیاد در نوجوانی نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

سریال دروغ‌گوهای کوچک زیبا (Pretty Little Liars)

سریال جامعه (The Society) از بهترین سریال های تینیجری

سریال The Society هم کلیشه‌های فیلم ها و سریال های تینیجری را در خود جای داده و هم داستان‌ها و المان‌های جدیدی را درکنار آن‌ها به‌تصویر می‌کشد تا خودش را به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های نوجوان‌پسند سال‌های اخیر به علاقه‌مندان اینگونه سریال‌ها معرفی کند. سریالی که به تهیه‌کنندگی کریستوفر کیسر و مارک وب برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه استریم‌محور نتفلیکس پخش شد و پس از پایان فصل نخست آن که شامل ۱۰ قسمت می‌شد، به‌دلیل انتشار ویروس کرونا تولید آن توسط این شبکه متوقف گردید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید به این سریال به چشم یک مینی‌سریال با کیفیت نگاه کنید. اثری که درباره گروهی از نوجوانان جریان دارد که به حال خود رها شده‌اند و خبری از افراد بزرگسال در آن شهر نیست. آن‌ها که خیلی سریع به خوش‌گذرانی روی می‌آورند ولی خیلی زود متوجه می‌شوند که برای زنده ماندن باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند؛ به‌همین‌دلیل مجبور هستند که جامعه‌ای جدید را شکل دهند و هر نفر مسئولیت بخشی از آن را برعهده بگیرد.

سریال جامعه (The Society)

سریال ریوردیل (Riverdale) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Riverdale نخستین سریال این مقاله به‌شمار می‌رود که براساس کتاب‌های کمیک ساخته شده و همین موضوع می‌تواند آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل کند. سریالی که با اقتباس از شخصیت‌ها و داستان‌های کمیک‌های آرچی به‌تصویر کشیده شده و بعضی وقت‌ها با سریالی با همین نام محصول سال ۱۹۹۷ اشتباه گرفته می‌شود که البته هیچ ربطی به یکدیگر ندارند. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۱۷ از شبکه CW با همکاری برادران وارنر روی آنتن رفت و تا امروز ۱۱۲ قسمت از آن در قالب ۶ فصل پخش شده و قرار است در سال ۲۰۲۳ به پایان خود برسد.

داستان تاریک و رمزآلود این سریال درباره پسری به نام آرچی جریان دارد که همراه‌با دوستانش در شهری به نام ریوردیل زندگی می‌کنند. شهری که ظاهری زیبا و درخشان دارد و همان‌طور که می‌توان حدس زد پشت‌پرده این زیبایی اسراری تاریک و مبهم قرار گرفته است. اسراری که عده‌ای به‌دنبال کشف رازهای آن هستند و در این مسیر باید با اتفاقات مختلف و گاها خطرناکی روبه‌رو شوند.

سریال ریوردیل (Riverdale)

سریال اسمالویل (Smallville) از بهترین سریال های تینیجری

اگر از فیلم‌های شخصیت سوپرمن خوشتان می‌آید به‌هیچ‌وجه تماشای سریال اسمالویل را از دست ندهید. سریالی که به زندگی شخصیت کلارک کنت می‌پردازد و سال‌های قبل از تبدیل شدن او به سوپرمن را به‌تصویر می‌کشد. نیمه ابتدایی این سریال درباره سال‌های نوجوانی کلارک جریان دارد و اتفاقات رخ داده برای او و دوستانش را روایت می‌کند و نیمه بعدی سریال درباره وقایع بزرگسالی او و حرفه او در روزنامه دیلی‌پلنت جریان دارد.

این سریال نه‌تنها به معرفی شخصیت سوپرمن می‌پردازد که سایر ابرقهرمان‌های کمیک‌های دی‌سی را در داستان‌های مختلف خود نشان می‌دهد. قسمت نخست این سریال توسط شبکه The WB در سال ۲۰۰۱ روی آنتن رفت و از سال ۲۰۰۶ پخش آن برعهده شبکه CW قرار گرفت و در سال ۲۰۱۱ پس از پخش ۲۱۷ قسمت از آن در قالب ۱۰ فصل به پایان راه خود رسید.

سریال اسمالویل (Smallville)

سریال همینیم که هستیم (We Are Who We Are) از بهترین سریال های تینیجری

هرچه زمان می‌گذرد آثار سینمایی و تلویزیونی در ژانرهای مختلف پخته‌تر می‌شوند و سریال We Are Who We Are با اینکه تنها ۲ سال از خلقش می‌گذرد و تنها یک مینی سریال ۱۰ قسمته به‌شمار می‌رود، به‌خاطر کیفیت بالا و مفهوم‌های مهم درونش می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های تینیجری تاریخ تلویزیون قلمداد شود. این سریال در سال ۲۰۲۰ از شبکه HBO پخش شد و خیلی سریع توانست درمیان علاقه‌مندان سریال‌های تینیجری طرفداران زیادی پیدا کند.

داستان این سریال کوتاه درباره ۲ نوجوان آمریکایی جریان دارد که در کشور ایتالیا در یک پایگاه نظامی آمریکایی زندگی می‌کنند. این سریال به‌خوبی مسائل مهمی را که اکثر نوجوان‌ها با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند را به‌تصویر می‌کشد؛ از مشکلات دوران نوجوانی گرفته تا عاشق شدن برای نخستین بار و موضوعاتی از این قبیل که این سریال را به اثری ارزشمند تبدیل کرده‌اند.

سریال همینیم که هستیم (We Are Who We Are)

سریال گلی (Glee) از بهترین سریال های تینیجری

فیلم ها و سریال های تینیجری در قالب داستان‌های مختلف و با ایده‌های جدید و جالب سعی می‌کنند مشکلات مهم این قشر از جامعه را به‌تصویر بکشند و در این مسیر درس‌های مهمی را به نوجوانان و حتی جوانان منتقل کنند. موضوعی که برای سریال Glee هم صدق می‌کند و نه‌تنها برای نوجوانان که برای افرادی که علاقه‌مند به موسیقی و گروه‌های موسیقی هستند نیز جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

داستان سریال روایت‌گر یک گروه موسیقی در دبیرستان است که اعضای آن را دانش‌آموزان همان دبیرستان شکل می‌دهند و در هر قسمت از آن اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد را تماشا می‌کنیم. در هر قسمت از این سریال بین ۵ الی ۱۰ آهنگ پخش می‌شود که از این لحاظ یکی از موزیکال‌ترین سریال‌های این فهرست به‌شمار می‌رود و افراد مشهور زیادی هم به‌عنوان مهمان در آن حضور داشته‌اند. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۹ میلادی از شبکه فاکس روی آنتن رفت و پس از پخش ۱۲۱ قسمت در قالب ۶ فصل در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.

سریال گلی (Glee)

سریال دهان گنده (Big Mouth) از بهترین سریال های تینیجری

به یکی از معدود انیمیشن‌های سریالی فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری رسیدیم. سریال Big Mouth با طراحی جذاب شخصیت‌های خود و همچنین شخصیت‌پردازی بسیار جذاب و در قالب داستان‌هایی سرگرم‌کننده اثری بسیار جالب و نوآورانه درمیان سریال‌های نوجوان‌پسند به‌شمار می‌رود که تماشایش برای علاقه‌مندان انیمیشن‌های سریالی به‌هیچ‌وجه خالی از لطف نیست. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ از شبکه نتفلیکس پخش شد و تابه‌امروز ۵۱ قسمت از آن در قالب ۵ فصل پخش در دسترس قرار گرفته است.

این انیمیشن سریالی مانند سایر سریال‌های تینیجری گروهی از نوجوانان را به‌تصویر می‌کشند که دوستانی صمیمی هستند و با رسیدن به بلوغ باید با مشکلات مهم و تأثیرگذار این دوره از زندگی سروکله بزنند. تفاوت مهم این انیمیشن سریالی نسبت‌به سایر آثار این فهرست شخصیت‌های تخیلی و بامزه آن به‌شمار می‌روند که درکنار داستان‌های این سریال آن را به اثری بسیار دیدنی تبدیل کرده‌اند.

سریال دهان گنده (Big Mouth)

سریال اوروود (Everwood) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Everwood را می‌توانیم اثری درام و جدی درمیان سایر فیلم ها و سریال های تینیجری این مقاله درنظر بگیریم که برخلاف سایر آثار این فهرست داستانی جدی‌تر، بزرگسالانه‌تر و صدالبته داستانی مهم را به‌تصویر می‌کشد. این سریال در سال ۲۰۰۲ میلادی برای نخستین بار از شبکه The WB روی آنتن رفت و پس از پخش ۸۹ قسمت از آن در قالب ۴ فصل به پایان مسیر خود رسید.

سریال تحسین‌شده Everwood داستان یک جراح مغز و اعصاب به نام اندرو را به‌تصویر می‌کشد که در کار خود بسیار موفق بوده و پس از رها کردن این حرفه در شهر نیویورک همراه‌با پسر ۹ ساله و دختر ۱۵ ساله خود به شهر کوچکی به نام اوروود نقل‌مکان می‌کند. همسر فوت‌شده او علاقه زیادی به این شهر داشت و به‌همین‌دلیل اندرو به‌همراه فرزندانش به این شهر آمدند و همین موضوع باعث شکل‌گیری روند اصلی داستان این سریال می‌شود و مشکلات به‌وجود آمده برای او و ۲ فرزند نوجوانش را به‌تصویر می‌کشد.

سریال اوروود (Everwood)

سریال میخ های چهارگوش (Square Pegs) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Square Pegs یکی از قدیمی‌ترین سریال‌های حاضر در این فهرست به‌شمار می‌رود که باوجود کوتاه بودنش توانست در آن زمان به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. یک سیتکام کاملا آمریکایی با حال‌وهوای دهه ۸۰ میلادی که تاثیر زیادی از خود روی نوجوانان آن زمان گذاشت. این سریال در سال ۱۹۸۲ از شبکه CBS روی آنتن رفت و پس از ۲۰ قسمت در پایان همان فصل نخست به پایان خود رسید که البته به‌هیچ‌وجه قرار نبود به این زودی به پایان برسد.

سازنده این سریال در مصاحبه‌ای گفته بود که استفاده از موادمخدر غیرقانونی توسط بازیگران نوجوان این سریال دلیل اصلی لغو ساخت آن تلقی می‌شد. سریالی که درباره گروهی از سال اولی‌های دبیرستانی جریان دارد که سخت تلاش می‌کنند در این دبیرستان جا بیفتند. منتقدهای زیادی واقع‌گرایانه بودن این سریال و پرداخت شخصیت‌های مختلف آن را تحسین کرده‌اند. اگر اهل سریال‌های تینجری هستید و دوست دارید سریال‌هایی نسبتا قدیمی‌تری را تماشا کنید، این سریال گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

سریال میخ های چهارگوش (Square Pegs)

سریال نجات یافته توسط زنگ (Saved by the Bell) از بهترین سریال های تینیجری

پس از محبوبیت سریال Square Pegs به‌عنوان یک سیتکام نوجوانانه و به‌خاطر لغو شدن ادامه آن خیلی‌ها علاقه داشتند که یک سیتکام تینیجری خوب در تلویزیون تماشا کنند تا اینکه سریال Saved by the Bell از راه رسید و موردتوجه بسیاری از منتقدین و علاقه‌مندان اینگونه سریال‌ها قرار گرفت. قسمت نخست این سریال در سال ۱۹۸۹ از شبکه NBC روی آنتن رفت و در سال ۱۹۹۳ پس از پخش ۴ فصل و ۸۶ قسمت به پایان راه خود رسید.

داستان این سریال تقریبا مثل سایر سریال‌های تینیجری درباره گروهی از دوستان نوجوان جریان دارد که سال‌های بلوغ و مشکلات این دوره را با یکدیگر سپری می‌کنند. به‌دلیل محبوبیت بسیار زیاد این سریال تنها یک سال پس از پایان آن، سریالی با عنوان Saved by the Bell: The College Years ساخته شد و درباره سال‌های پس از دبیرستان آن شخصیت‌ها جریان داشت و همچنین به‌تازگی سریالی با عنوان Saved by the Bell در سال ۲۰۲۰ با قصد بازسازی نسخه ابتدایی این سریال ساخته و پخش شده است.

سریال نجات یافته توسط زنگ (Saved by the Bell)

سریال پسرها جهان را می‌بینند (Boy Meets World) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Boy Meets World در دوران طلایی سیتکام‌ها و زمانی‌که سیتکام‌ها محبوبیت بسیار زیادی بین مردم به‌دست آورده بودند توانست به یکی از آثار محبوب تلویزیون تبدیل شود. در سال‌هایی که سیتکام‌هایی مانند فرندز و ساینفلد پخش می‌شد، سریال Boy Meets World در قالب یک سیتکام تینیجری توانست توجهات را به سمت خودش جلب کند. این سریال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۳ از شبکه ABC پخش شد و در سال ۲۰۰۰ پس از پخش ۱۵۸ قسمت از آن به پایان رسید.

روند اصلی داستان سریال شباهت‌هایی ریز و درشت به سریال Friends دارد با این تفاوت که شخصیت‌های این سریال نوجوان هستند. داستانی که روایت‌گر زندگی شخصیت کوری است و اتفاقات روزانه او را به تصویر می‌کشد و در این مسیر شاهد اتفاقاتی بامزه خواهیم بود که می‌توانند تقریبا برای هر نوجوانی رخ دهند.

سریال پسرها جهان را می‌بینند (Boy Meets World)

سریال هرگز تابه‌حال تجربه نکرده‌ام (Never Have I Ever) از بهترین سریال های تینیجری

میندی کالینگ بازیگر و تهیه‌کننده محبوب سریال The Office پس از پایان آن سریال روی پروژه‌های متفاوتی کار کرد که سریال Never Have I Ever را می‌توان یکی از موفق‌ترینِ آن‌ها دانست. سریالی که برای شکستن کلیشه‌های فیلم و سریال‌های آسیایی در هالیوود بسیار تحسین شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد. این سریال در سال ۲۰۰۹ از شبکه استریم‌محور نتفلیکس پخش شد و پس از دو فصل و پخش ۲۰ قسمت از آن به پایان خود رسید.

داستان این سریال درباره شخصیتی به نام دوی جریان دارد؛ دختری ۱۵ ساله اهل کالیفرنیا که پس از یک سال سخت در زندگی تصمیم گرفت وضعیت اجتماعی خودش را تغییر دهد. البته برای رسیدن به این هدف مسیر سختی را پیش روی دارد و باید با مشکلاتی شخصی، اجتماعی و البته مشکلات مربوط‌به دوران بلوغ دست‌وپنجه نرم کند.

سریال هرگز تابه‌حال تجربه نکرده‌ام (Never Have I Ever)

سریال نمایش دهه ۷۰ (That ’70s Show) از بهترین سریال های تینیجری

یک سریال تلویزیونی در اواخر دهه ۹۰ میلادی قصد دارد اتمسفر و اتفاقات دهه ۷۰ میلادی را به‌تصویر بکشد و در این راه هم موفق است. سریال That ’70s Show با تیم بازیگری بسیار خوبش داستان گروهی ۶ نفره از دوستان نوجوان در پوینت ویسکانسین را تعریف می‌کند و زندگی هرکدام از آن‌ها را زیر ذره‌بین می‌برد. پس از محبوبیت این سریال نسخه بریتانیایی آن تحت عنوان Days Like These تهیه و در بریتانیا پخش شد.

سریال That ’70s Show برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی از شبکه فاکس روی آنتن رفت و پس از پخش ۲۰۰ قسمت از آن در قالب ۸ فصل به پایان راه خود رسید. اشتون کوچر بازیگر محبوب هالیوود و میلا کونیس بازیگر نقش مگ در سریال Family Guy در دوران جوانی خود نقش‌آفرینی بسیار تحسین‌برانگیزی در این سریال دارند. اگر اهل سریال‌های تینیجری هستید تماشای این سریال را از دست ندهید. همچنین اسپین‌آفی با نام That ’80s Show برای این سریال در سال ۲۰۰۲ توسط شبکه فاکس پخش شد که مانند سریال اصلی مورد استقبال قرار نگرفت.

سریال نمایش دهه ۷۰ (That '70s Show)

سریال یک دنیای متفاوت (A Different World) از بهترین سریال های تینیجری

سریال یک دنیای متفاوت به معنای واقعی کلمه در دنیایی متفاوت نسبت‌به سایر فیلم ها و سریال های تینیجری آن زمان جریان دارد. این سریال درواقع یک اسپین‌آف برای سریال The Cosby Show به‌شمار می‌رود که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا محسوب می‌شد. قسمت نخست سریال A Different World در سال ۱۹۸۷ توسط شبکه NBC پخش شد و پس از پایان آن در سال ۱۹۹۳ طرفدارانش به ۱۴۴ قسمت از آن در قالب ۶ فصل دسترسی داشتند.

روند داستان این سریال در دانشگاهی مخصوص افراد آفریقایی-آمریکایی یا همان سیاه‌پوستان آمریکایی جریان دارد؛ دانشگاه‌هایی که در دهه‌های ۵۰-۶۰ میلادی مخصوص این افراد تأسیس شده بودند. گروهی از دوستان بسیار صمیمی پس از ورود به این دانشگاه سعی می‌کنند باوجود تمام مشکلاتی که سر راهشان قرار می‌گیرد عملکرد موفقی در دانشگاه داشته باشند و به افرادی موفق تبدیل شوند که البته در این مسیر باید با مسائل مهم و مشکلات مختلفی روبه‌رو شوند.

سریال یک دنیای متفاوت (A Different World)

سریال دختر سخن چین (Gossip Girl) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Gossip Girl نسبت‌به بیشتر فیلم ها و سریال های تینیجری داستانی تازه‌تر و منحصربه‌فردتر دارد که برای علاقه‌مندان اینگونه سریال‌ها می‌تواند به گزینه‌ای سرگرم‌کننده تبدیل شود. این سریال با اقتباس از رمانی با همین نام اثر سسیلی فون زیگسار به‌تصویر کشیده شده است. سریال Gossip Girl برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط شبکه CW روی آنتن رفت و پس از پخش ۱۲۱ قسمت از آن در قالب ۶ فصل به انتهای خود رسید.

داستان این سریال درباره چند نفر از دانش‌آموزان پولدار در شهر نیویورک جریان دارد. شخصیت‌های اصلی آن یعنی سیرینا و بلیر سر هرچیزی در زندگی بایکدیگر رقابت دارند و به‌خاطر چشم و هم‌چشمی حاضر هستند در این رقابت هرکاری انجام دهند. دراین‌میان دختری در کالج حضور دارد که ما هیچ‌وقت او را نمی‌بینیم ولی داستان سریال از زبان او مطرح می‌شود و همچنین وبلاگی دارد که تمام جزییات ریز و کوچک زندگی این دانش‌آموزان را در آن وبلاگ منتشر می‌کند.

سریال دختر سخن چین (Gossip Girl)

سریال خاطرات خون‌آشام (The Vampire Diaries) از بهترین سریال های تینیجری

سریال The Vampire Diaries نه‌تنها یکی از بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری که یکی از محبوب‌ترین سریال‌های نوجوان‌پسند در جهان و مخصوصا در کشور خودمان به‌شمار می‌رود. سریالی که به احتمال زیاد همه ما در دوران نوجوانی حداقل چند قسمت از آن را تماشا کرده‌ایم. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۹ میلادی از شبکه CW پخش شد و اکنون، پس از پایان آن در سال ۲۰۱۷ طرفدارانش به ۱۷۱ قسمت از آن در قالب ۸ فصل دسترسی دارند.

داستان این سریال که با اقتباس از رمانی بسیار محبوب با همین نام اثر ال‌جی اسمیت ساخته شده درباره دو خون‌آشام به نام‌های استفن و دیمن جریان دارد که به‌خاطر زندگی جاودانه خودشان قرن‌ها درمیان مردم زندگی کرده‌اند و برای مخفی کردن هویت واقعی خود به‌طور مرتب از شهری به شهری دیگر می‌روند. آن‌ها پس از بازگشت به ویرجینیا با دختری به نام الینا آشنا می‌شوند و علاقه زیادی به او پیدا می‌کنند و همین موضوع روند اصلی داستان این سریال را شکل می‌دهد.

سریال خاطرات خون‌آشام (The Vampire Diaries)

سریال ژاکت های زرد (Yellowjackets) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Yellowjackets می‌تواند عنوان جدید‌ترین سریال پخش‌شده درمیان سریال‌های این فهرست را به خودش اختصاص دهد. سریالی که تنها یک فصل از آن پخش شده و به‌قدری جذاب و سرگرم‌کننده بوده که بتواند نه‌تنها درمیان بهترین سریال‌های تینیجری قرار بگیرد که بتواند رتبه خوبی را هم در این فهرست داشته باشد. این سریال در سال ۲۰۲۱ از شبکه Showtime روی آنتن رفت و قرار است به‌زودی فصل دوم آن هم از همین شبکه در دسترس علاقه‌مندانش قرار بگیرد.

سریال لاست را به‌خاطر دارید؟ داستان سریال Yellowjackets شباهت‌های ریز و درشتی به این سریال محبوب دارد. در سال ۱۹۹۶ گروهی از دختران فوتبالیست دبیرستانی برای حضور در مسابقاتی بسیار مهم عازم کانادا می‌شوند که در مسیر مشکلی برای هواپیمای آن‌ها پیش می‌آید و در طبیعت کانادا سقوط می‌کنند. عده‌ای که از این سانحه جان سالم به‌در برده‌اند می‌توانند خوش‌شانس باشند که زنده مانده‌اند و البته می‌توانند بدشانس باشند که باید با خطرات بزرگی روبه‌رو شوند و برای نجات جانشان تلاش زیادی کنند.

سریال ژاکت های زرد (Yellowjackets)

سریال گروه پنج‌نفره (Party of Five) از بهترین سریال های تینیجری

سریال قبلی از لحاظ داستانی به سریال لاست شبیه بود و در سریال Party of Five شاهد نقش‌آفرینی بازیگر اصلی سریال لاست یعنی متیو فاکس خواهیم بود. سریالی که توسط کریستوفر کیسر، سازنده سریال The Society که پیش‌تر به آن پرداختیم، ساخته شده و هم برای او و هم برای متیو فاکس نامی دست‌وپا کرد. پخش این سریال در سال ۱۹۹۴ توسط شبکه فاکس شروع شد و پس از پخش ۱۴۲ قسمت از آن در قالب ۶ فصل در سال ۲۰۰۰ به پایان رسید.

داستان سریال درباره پنج خواهر و برادر جریان دارد که پدر و مادر خودشان را در یک تصادف رانندگی از دست داده‌اند و پس از این اتفاق باید مراقب یکدیگر باشند. اعضای بزرگ‌تر تصمیم می‌گیرند وظیفه گرداندن رستوران خانواده خود را خودشان برعهده بگیرند و در این مسیر تلاش زیادی انجام می‌دهند تا در حد توان بتوانند نبود پدر و مادرشان را برای اعضای کوچک‌تر خانواده جبران کنند.

سریال گروه پنج‌نفره (Party of Five)

سریال سال‌های شگفت‌انگیز (The Wonder Years) از بهترین سریال های تینیجری

سریال The Wonder Years را به‌راحتی می‌توانیم یکی از تاثیرگذارترین و مانند عنوانش یکی از شگفت‌انگیزترین فیلم ها و سریال های تینیجری دهه‌های گذشته تلویزیون بدانیم که موفقیت‌ها و محبوبیت آن باعث شدند تا سریال‌های نوجوانانه بیشتری راهشان به تلویزیون باز شود و ایده‌های جدیدتری را امتحان کنند. نخستین قسمت این سریال در سال ۱۹۸۸ از شبکه ABC روی آنتن رفت و در سال ۱۹۹۳ پس از پخش ۱۱۵ قسمت از آن و پس از پخش ۶ فصل به انتهای خود رسید.

داستان هر فصل از این سریال دقیقا ۲۰ سال قبل از خودش را به‌تصویر می‌کشد. به‌این‌ترتیب داستان سریال در بازه زمانی میان سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳ جریان دارد و روایت‌گر زندگی نوجوانی به نام کوین آرنولد است. این سریال اتفاقات و مراحل زندگی کوین را از ۱۲ سالگی تا ۱۷ سالگی به‌تصویر می‌کشد که چگونه در خانواده‌ای معمولی دوران نوجوانی خودش را با وجود مشکلات متعدد طی کرد. مسیر نوجوانی کوین در این سریال به نحوی به‌تصویر درآمده تا برای بسیاری از نوجوان‌ها به انگیزه‌ای تبدیل شود تا بتوانند با مشکلات این بازه زمانی از زندگی مقابله کنند.

سریال سال‌های شگفت‌انگیز (The Wonder Years)

سریال فلیسیتی (Felicity) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Felicity تقریبا تمام کلیشه‌های فیلم ها و سریال های تینیجری و عاشقانه را در خود جای داده ولی به زیبایی هرچه تمام‌تر از این کلیشه‌ها استفاده می‌کند تا مخاطب خودش را خسته نکند. جی جی آبرامز و مت ریوز، سازندگان این سریال تلویزیونی که فیلم و سریال‌های برجسته و بسیار محبوبی در کارنامه کاری آن‌ها دیده می‌شود سریالی ساخته‌اند که تماشای آن را به‌راحتی می‌توانیم به تمام افرادی که دنبال یک سریال تینیجری باکیفیت می‌گردند، پیشنهاد کنیم.

داستان سریال درباره دختری به نام فلیسیتی جریان دارد که به‌تازگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده و به یک پسر علاقه بسیار زیادی پیدا کرده است. فلیسیتی برای دنبال کردن عشق خود تصمیم می‌گیرد به دانشگاهی برود که نزدیک آن پسر باشد و شاید اینگونه بتواند به فردی که علاقه دارد، برسد و در این مسیر اتفاقات جالب و جدیدی را تجربه می‌کند. سریال Felicity برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ از شبکه The WB روی آنتن رفت و قسمت آخر آن پس از ۸۴ قسمت و چهار فصل در سال ۲۰۰۲ از همین شبکه پخش شد.

سریال فلیسیتی (Felicity)

سریال دگراسی: نسل بعدی (Degrassi: The Next Generation) از بهترین سریال های تینیجری

به سریالی رسیدیم که علاوه‌بر جذاب بودن برای عده بسیاری از نوجوانان می‌تواند به‌عنوان اثری تأثیرگذار و بسیار محبوب درمیان فیلم ها و سریال های تینیجری به‌حساب آید. سریالی که شاید در نگاه اول داستانی مانند داستان سایر سریال‌های این فهرست دارد اما اگر به آن وقت دهید متوجه خواهید شد که حرف‌ها و مفهوم‌های بسیار بیشتر و مهم‌تری را در خود جای داده است. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ از شبکه CTV پخش شد و در سال ۲۰۱۵ فصل آخر آن از شبکه MTV Canada روی آنتن رفت.

داستان این سریال همان‌طور که گفتیم شباهت زیادی به سایر سریال‌های این فهرست دارد و داستان عده‌ای از دانش‌آموزان نوجوان را به‌تصویر می‌کشد که با مشکلات بزرگ و مهم دوران بلوع دست‌وپنجه نرم می‌کنند. تفاوت این سریال در جایی رقم می‌خورد که برخلاف سریال‌های مشابه این سریال دست روی مشکلاتی می‌گذارد که بسیار مهم‌تر و گاها مربوط‌به دنیای بزرگسالان هستند.

سریال دگراسی: نسل بعدی (Degrassi: The Next Generation)

سریال داریا (Daria) از بهترین سریال های تینیجری

به دیگر انیمیشن سریالی این فهرست رسیدیم. این انیمیشن سریالی با اینکه یک اسپین‌آف برای انیمیشن محبوب Beavis and Butt-Head به‌‌شمار می‌رود ولی توانسته است از سایه آن خارج شود و به محبوبیت زیادی به‌خصوص درمیان دوست‌داران سریال‌های نوجوانانه دست پیدا کند. قسمت نخست سریال داریا در سال ۱۹۹۷ از شبکه MTV پخش شد و پس از ۶۵ قسمت در قالب پنج فصل به کار خود پایان داد.

اگر سریال Beavis and Butt-Head را دیده باشید کمابیش با شخصیت داریا آشنا هستید که داستان سریال Daria به‌طور تمام و کمال درباره او جریان دارد. شخصیتی باهوش و البته بدبین که سال‌های نوجوانی را پشت‌سر می‌گذارد و باید با مشکلات این دوران روبه‌رو شود. داریا شخصیتی مردم‌گریز دارد و به‌همین‌دلیل در اکثر دقایق انیمیشن او را یا به‌همراه خانواده یا به‌همراه دوست صمیمی‌اش می‌بینیم. داستان سریال در دوران دبیرستان او تعریف می‌شود و پس از پایان دبیرستان و پذیرفته شدن داریا توسط یک دانشگاه به پایان می‌رسد.

سریال داریا (Daria)

سریال داوسونز کریک (Dawson’s Creek) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Dawson’s Creek یکی دیگر از سریال‌های تینیجری محبوب در اواخر دهه ۹۰ میلادی به‌شمار می‌رود که در آن زمان باید با سریال‌های موفق و محبوب زیادی رقابت می‌کرد. بااین‌حال این سریال نیز طرفداران زیادی به‌دست آورد و به‌خاطر داستان جذاب و رومانتیک خود و همچنین نقش‌آفرینی‌های بسیار خوب بازیگرانش توانست به‌عنوان یکی از بهترین سریال های نوجوانانه تاریخ تبدیل شود. این سریال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی از شبکه The WB روی آنتن رفت و در سال ۲۰۰۳ پس از پخش ۱۲۸ قسمت از آن در قالب ۶ فصل به پایان مسیرش رسید.

تقریبا تمام سریال‌های این فهرست کمابیش المان‌های آثار رومانتیک را در خودشان جای داده‌اند ولی این المان‌های عاشقانه در سریال Dawson’s Creek حرف نخست را می‌زنند. سریالی که داستان گروهی از دوستان صمیمی را به‌تصویر می‌کشد که مخاطبان آن می‌توانند اتفاقات مهم زندگی آن‌ها را از دوران دبیرستان تا دانشگاه تماشا کنند.

سریال داوسونز کریک (Dawson's Creek)

سریال شاهزاده جدید بل ایر (The Fresh Prince of Bel-Air) از بهترین سریال های تینیجری

در همان دهه ۹۰ میلادی بمانیم و سراغ سریالی برویم که نقش بسیار پررنگی در تبدیل شدن ویل اسمیت جوان به ویل اسمیت محبوبی که امروز می‌شناسیم، داشت. سریال The Fresh Prince of Bel-Air داستان نوجوانی را به‌تصویر می‌کشد که وضع مالی خوبی ندارد و بیشتر اوقات خود را در خیابان سپری می‌کند. پس از اتفاقاتی او نزد خاله خود می‌رود و پس از برعهده گرفتن سرپرستی وی توسط خاله‌اش همراه‌با آن‌ها در خانه‌ای رویایی زندگی می‌کند.

او که از محله‌های فقیرنشین شهر به این خانه پا گذاشته با مسائلی روبه‌رو می‌شود که برایش تازگی دارند و باید سبکی کاملا جدید از زندگی را تجربه کند. این سریال با نشان دادن موضوعات مربوط‌به زندگی سیاه‌پوستان و تفاوت‌های فرهنگی و شخصیتی با دغدغه‌مندی پیام‌های مهمی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. قسمت نخست این سریال در سال ۱۹۹۰ میلادی از شبکه NBC روی آنتن رفت و در سال ۱۹۹۶ پس از پخش ۱۴۸ قسمت از آن به پایان خود رسید.

سریال شاهزاده جدید بل ایر (The Fresh Prince of Bel-Air)

سریال ورونیکا مارس (Veronica Mars) از بهترین سریال های تینیجری

سریال ورونیکا مارس زمانی‌که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ از شبکه UPN روی آنتن رفت به‌خاطر داستان جذاب خود طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. سریالی که یکی از جنایی‌ترین داستان‌ها را درمیان سریال‌های این فهرست دارد و ژانر جنایی و نوآر را در قالب یک سریال تینیجری به بهترین شکل ممکن به‌تصویر می‌کشد. فصل سوم این سریال از شبکه The CW و فصل آخر آن از شبکه Hulu در دسترس مخاطبانش قرار گرفتند و پس از فصل چهارم و پس از پخش ۷۲ قسمت از آن در سال ۲۰۱۹ به پایان رسید.

درابتدا قرار بود فصل سوم این سریال آخرین فصل آن باشد که پس از آن یک فیلم با همین نام و درباره همین داستان نیز اکران شد ولی ۱۲ سال پس از پخش فصل سوم سازندگان آن تصمیم گرفتند یک فصل دیگر از آن را تهیه و منتشر کنند. سریالی که درباره شخصیتی به نام ورونیکا جریان دارد که درکنار تحصیل به‌عنوان یک کارآگاه خصوصی فعالیت می‌کند و سعی دارد علاوه‌بر حل‌وفصل کردن پرونده‌های مرموز پرونده مربوط‌به قتل دوست صمیمی خودش را نیز به سرانجام برساند.

سریال ورونیکا مارس (Veronica Mars)

سریال به اصطلاح زندگی من (My So-Called Life) از بهترین سریال های تینیجری

سریال My So-Called Life با اینکه مانند بسیاری از سریال‌های این فهرست دنبال می‌شود ولی به‌خاطر کیفیت ساخت بالای خودش و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده توانسته است علاوه‌بر نقدهای بسیار تحسین‌کننده نمرات بسیار بالایی را به خودش اختصاص دهد و درمیان بهترین سریال های تینیجری یکی از بهترین نمرات مربوط‌به سایت IMDB را کسب کند. قسمت نخست این سریال در سال ۱۹۹۴ میلادی از شبکه ABC روی آنتن رفت و پس از پخش تنها ۱۹ قسمت و تنها یک فصل از آن به پایان خود رسید.

داستان سریال درباره دختری نوجوان و ۱۵ ساله به نام آنجلا چیس جریان دارد و داستان سریال نیز توسط خود او بازگو می‌شود. او به‌همراه مادر و پدر و خواهر کوچکش در شهری کوچک زندگی می‌کند. هر قسمت از سریال شامل مشکلات مختلفی از زندگی آنجلا است؛ مشکلاتی درباره خانواده، دوستان، مدرسه و زندگی شخصی او که در قالب داستانی گیرا و تأثیرگذار به‌تصویر کشیده می‌شوند.

سریال به اصطلاح زندگی من (My So-Called Life)

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) از بهترین سریال های تینیجری

پس از پخش فصل اول سریال Stranger Things، این سریال به بحث اصلی میان مخاطبان سریال‌های تلویزیونی تبدیل شد و به‌سرعت محبوبیت زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد. فصل دوم این سریال هم نسبتا موفقیت آن را تکرار کرد ولی فصل سوم با اینکه بازهم محبوبیت زیادی بین طرفداران این سریال کسب کرد ولی به‌وضوح می‌توانستیم سیر نزولی آن را ببینیم. سریالی که با یک داستان جذاب و جدید آغاز شد در فصل سوم به یک سریال عامه‌پسند تبدیل گردید و فصل چهارم آن هم به‌تازگی در دسترس دوست‌داران آن قرار گرفته است.

سوژه دنیاهای موازی یکی از جذاب‌ترین سوژه‌های ژانر علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی سعی در به‌تصویر کشیدن آن داشته‌اند ولی با شکست مواجه شدند. سریال Stranger Things که فصل اول آن در سال ۲۰۱۶ منتشر شد یکی از سریال‌های بسیار موفق در به‌تصویر کشیدن این داستان محسوب می‌شود. پس اگر به‌دنبال گزینه‌ای مناسب در ژانر علمی و تخیلی می‌گردید و موضوع دنیاهای موازی را می‌پسندید، تماشای سریال Stranger Things را از دست ندهید؛ سریالی که بدون شک یکی از محبوب‌ترین و بهترین سریال های تینیجری تلویزیون به‌شمار می‌رود.

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

سریال سرخوشی (Euphoria) از بهترین سریال های تینیجری

به یکی از جدیدترین و البته محبوب‌ترین سریال‌های تینیجری رسیدیم که در سال‌های اخیر نگاه‌های زیادی را به خودش معطوف کرده است. سریال Euphoria با نقش‌آفرینی زندیا، بازیگر بسیار محبوب هالیوود و بازیگر سری فیلم‌های مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول توانست علاوه‌بر نقدهای بسیار مثبت بابت داستان و مفاهیمش طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کند. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ از شبکه HBO روی آنتن رفت و تا امروز ۱۸ قسمت از آن در قالب ۲ فصل در دسترس طرفدارانش قرار گرفته است.

داستان این سریال درباره گروهی از دانش‌آموزان نوجوان جریان دارد که در دوره دبیرستان مشغول تحصیل هستند و مانند تمام نوجوان‌های دنیا با مشکلاتی مشابه سروکله می‌زنند. مشکلاتی مانند مواد مخدر، روابط عاطفی، روابط آن‌ها با خانواده و دوستان و موضوعاتی از این قبیل که در این سریال به زیبایی به‌تصویر درمی‌آيند. همچنین سازندگان سریال Euphoria از ساخته شدن فصل سوم آن در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند که قطعا خبر خوبی برای طرفداران این سریال محسوب می‌شود.

سریال سرخوشی (Euphoria)

سریال اسکینز (Skins) از بهترین سریال های تینیجری

سریال اسکینز بااینکه مثل بسیاری از سریال‌های این مقاله به مشکلات نوجوانان می‌پردازد اما یک فرق بسیار بزرگ دارد که آن را درمیان سایر سریال‌های این مقاله متمایز می‌کند. این سریال که شخصیت‌های زیادی در آن حضور دارند، در هر قسمت از خود به مشکلات و زندگی یکی از آن‌ها می‌پردازد و در هر قسمت یکی از شخصیت‌ها به‌عنوان شخصیت اصلی در داستان آن حضور دارد.

همین موضوع باعث شد تا این سریال بریتانیایی خیلی زود به محبوبیت زیادی دست پیدا کند و همچنین نسخه بازسازی شده و آمریکایی آن نیز ساخته شود که البته نتوانست به محبوبیت نسخه بریتانیایی آن برسد. سریال اسکینز برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی از شبکه E7 روی آنتن رفت و پس از پخش ۶۱ قسمت از آن در قالب ۷ فصل به پایان رسید. اگر به‌دنبال اثری متفاوت درمیان سریال‌های تینیجری می‌گردید،‌ این سریال می‌تواند گزینه‌ای مناسب و البته سرگر‌م‌کننده برای شما به‌شمار رود.

سریال اسکینز (Skins)

سریال دختران گیلمور (Gilmore Girls) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Gilmore Girls یکی از دغدغه‌مندترین سریال‌های این فهرست به‌شمار می‌رود که نه‌تنها به مشکلات موجود در دوران نوجوانی می‌پردازد که سعی دارد اشتباهات و تصمیمات ریز و درشت والدین در دوران نوجوانی فرزندان خود را به‌تصویر بکشد. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۰ میلادی از شبکه The WB روی آنتن رفت و در سال ۲۰۰۷ میلادی پس از پخش ۱۵۳ قسمت از آن در قالب هفت فصل به پایان راه خود رسید.

این سریال روایت‌گر داستان زندگی یک مادر ۳۲ ساله و دختر ۱۶ ساله او است که در شهر کوچکی در نزدیکی نیویورک زندگی می‌کنند. سریالی که به شادی‌ها، غم‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌های این دو نفر می‌پردازد و نشان می‌دهد که یک مادر چگونه مصمم است که دخترش را از اشتباهات خودش در دوران نوجوانی دور نگه دارد. اگر از سریال‌های تینیجری کمدی درام لذت می‌برید، تماشای سریال دخترانِ گیلمور را از دست ندهید.

سریال دختران گیلمور (Gilmore Girls)

سریال تاریک (Dark) از بهترین سریال های تینیجری

اگر به‌دنبال سریالی می‌گردید که در مغزتان یک بمب ساعتی از اطلاعات جذاب درست کند، سریال Dark بهترین گزینه برای شما خواهد بود. سریال دارک با فضایی تاریک، روابط پیچیده و داستان‌های جذاب خود بی‌شک شما را ساعت‌ها مشغول خود خواهد کرد. این سریال دو ژانر علمی تخیلی و جنایی را باهم ترکیب کرده و در انتهای یک فضای بسیار تاریک و رمزآلود خود یک چراغ کوچک که سوسو می‌زند را قرار داده است. شاید فکر کنید که اطلاعات بسیار زیاد و پیچیده سریال باعث سردرگمی مخاطب شود ولی اصلا اینگونه نیست، این سریال به دقت زیادی نیاز دارد که می‌توانید به‌راحتی متوجه روند داستان آن شوید.

سریال دارک به‌خوبی از عهده مسئولیت خطوط مختلف زمانی برآمده است و شخصیت‌های سریال را به‌نحوی به شما نشان می‌دهد که به‌راحتی بتوانید آن‌ها را به‌حافظه‌ بسپارید. علاوه‌بر خط داستانی اصلی این سریال، داستان‌های فرعی و اتفاقات ریز و درشت موجود در آن شما را خیلی سریع در دنیای شهر ویندن غرق خواهد کرد. شبکه اینترنتی نتفلیکس فصل اول این سریال را در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و محبوبیت سریال بعد از انتشار آن با سرعت سرسام‌آوری افزایش یافت. سریال Dark در سال ۲۰۲۰ پس از انتشار فصل سوم خود و پس از پخش ۲۶ قسمت به پایان رسید.

سریال تاریک (Dark)

سریال بورلی هیلز،‌ ۹۰۲۱۰ (Beverly Hills, 90210) از بهترین سریال های تینیجری

بار دیگر به دوران طلایی فیلم ها و سریال های تینیجری یعنی به اوایل دهه ۹۰ میلادی برگردیم. سریال Beverly Hills, 90210 گروهی از نوجوانان را به‌تصویر می‌کشد که در یکی از بهترین مناطق آمریکا یعنی در منطقه بورلی هیلز در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و وضع زندگی آن‌ها بسیار عالی است. آن‌ها که مشکلات مردم عادی را خیلی لمس نکرده‌اند در تلاش هستند تا از دوران نوجوانی خود عبور کنند تا به دوران پس از دبیرستان برسند.

مضامین عاشقانه این سریال به‌گونه‌ای هستند که به‌هیچ‌وجه دل مخاطب را نمی‌زنند و درکنار درام به‌جای خود اثری سرگرم‌کننده و دیدنی را خلق کرده‌اند. سریالی که به‌خاطر شخصیت‌های خودش طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان به‌دست آورد و به‌خاطر همین محبوبیت توانست یک دهه مهمان خانه‌های زیادی در جهان باشد. نخستین قسمت این سریال در سال ۱۹۹۰ از شبکه فاکس روی آنتن رفت و پس از پخش ۲۹۳ قسمت از آن در قالب ۱۰ فصل در سال ۲۰۰۰ میلادی به انتهای مسیر خود رسید.

سریال بورلی هیلز،‌ ۹۰۲۱۰ (Beverly Hills, 90210)

سریال چراغ های شب جمعه (Friday Night Lights) از بهترین سریال های تینیجری

سریال چراغ‌‌های شب جمعه نه‌تنها برای دوست‌داران سریال‌های نوجوانانه که برای افرادِ علاقه‌مند به سریال‌های ورزشی هم جذابیت‌های بسیار زیادی خواهد داشت و یکی از معدود سریال‌های این مقاله است که ورزش در روند اصلی داستانش نقش مهمی دارد. نخستین قسمت این سریال در سال ۲۰۰۶ از شبکه NBC روی آنتن رفت و در سال ۲۰۱۱ پس از پخش ۷۶ قسمت به پایان رسید.

داستان سریال در شهر کوچکی به نام دیلن در ایالت تگزاس جریان دارد. شهری که در آن همه مردم به خوبی و خوشی درکنار هم زندگی می‌کنند ولی شب‌های جمعه انرژی بسیار بیشتری در شهر جریان پیدا می‌کند؛ چراکه در شب‌های جمعه بازی‌های فوتبال برگزار می‌شود و مردم شهر عاشق این مسابقات هستند. تیم دبیرستان این شهر طرفداران زیادی دارد و همه مردم از موفقیت این تیم خوشحال می‌شوند و به‌همین‌خاطر در شب‌های برگزاری مسابقات این تیم یعنی در شب‌های جمعه در این شهر حال‌وهوای متفاوتی حکم‌فرما است.

سریال چراغ های شب جمعه (Friday Night Lights)

سریال شرم (Skam) از بهترین سریال های تینیجری

به یکی از منحصربه‌فردترین سریال‌های این فهرست بپردازیم. سریال شرم که توسط شبکه NRK وابسته به دولت نروژ ساخته شد یکی از جالب‌ترین روندهای داستانی درمیان آثار این فهرست را به خودش اختصاص داده است. این سریال برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی از این شبکه روی آنتن رفت و پس از پخش ۴۳ قسمت در قالب ۴ فصل به پایان مسیر خود رسید.

هر فصل از این سریال یک شخصیت اصلی دارد؛ شخصیت‌هایی که همگی در یک دبیرستان در شهر اسلو در کشور نروژ تحصیل می‌کنند و در هر فصل مشکلات مربوط‌به یکی از آن‌ها به روند اصلی داستان تبدیل می‌شوند. در این سریال مفاهیم مهمی در ارتباط با موضوعاتی مانند تنهایی، هویت، خشونت، فمنیسم، سختی‌های مربوط‌به گرایش‌های مختلف، اختلالات روانی و مسائل دینی خیلی زیبا و استادانه در قالب یک سریال تینیجری به‌تصویر کشیده می‌شوند.

سریال شرم (Skam)

سریال او. سی (The O.C) از بهترین سریال های تینیجری

در رتبه سوم بهترین سریال‌های نوجوانانه سریالی قرار گرفته است که مانند برخی از سریال‌های این مقاله سعی دارد تفاوت‌های فرهنگی جامعه بین اقشار مختلف را به‌تصوبر بکشد و در این مسیر هم بسیار موفق عمل می‌کند. سریالی که تاثیر بسیار زیادی از خودش نه‌تنها در تلویزیون که در جامعه برجای گذاشت و خیلی از افراد متمول جامعه را به سمت برعهده گرفتن سرپرستی کودکان بی‌بضاعت سوق داد. این سریال در بازه زمانی میان سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ از شبکه فاکس روی آنتن رفت و شامل ۹۲ قسمت در قالب چهار فصل می‌شود.

داستان سریال درباره پسری به نام رایان آتوود جریان دارد که در یک خانواده فقیر بزرگ شده و اکنون توسط مادرش از خانه رانده شده است. وظیفه سرپرستی او را یک زوج بسیار پولدار به‌نام سندی و کریستین کوهن برعهده می‌گیرند و این تغییر بسیار بزرگ در زندگی رایان باعث ایجاد مشکلات ریز و درشتی می‌شود که باید با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کند. از رابطه دوستانه با سایر پسرهای این قشر از جامعه که بسیار متفاوت با او بزرگ شده‌اند، گرفته تا علاقه او به دختری که همین تفاوت‌ها را با وی دارد.

سریال او. سی (The O.C)

سریال دیوانه ها و خرخون ها (Freaks and Geeks) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Freaks and Geeks نه‌تنها یکی از بهترین سریال‌های تینیجری تاریخ به‌شمار می‌رود که به عقیده بسیاری از منتقدین و وب‌سایت‌های مختلف می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی تاریخ نیز قلمداد شود. داستان سرگرم‌کننده، شخصیت‌پردازی عالی، تیم بازیگری فوق‌العاده و طنز به‌جای این سریال همگی دست به‌دست هم داده‌اند تا سریالی را روی آنتن ببرند که از تماشا کردنش به‌هیچ‌وجه پشیمان نخواهید شد. این سریال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ از شبکه NBC پخش شد و پس از تنها ۱۸ قسمت به پایان خود رسید.

این سریال به‌قدری محبوب و تأثیرگذار است که تنها با ۱۸ قسمت جزو برترین برنامه‌های تلویزیونی حساب می‌شود. همچنین برخی از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون با حضور در سریال Freaks and Geeks نامی برای خود دست و پیدا کردند؛ بازیگرانی مانند ست روگان، جیمز فرانکو و جیسون سیگل بازیگر سریال آشنایی با مادر. داستان این سریال مانند بسیاری از سریال‌های این مقاله درباره دانش‌آموز‌های دبیرستانی جریان دارد و اتفاقات آن دبیرستان را نشان می‌دهد؛ با این تفاوت که رویکردی جدید و جذاب به این موضوع دارد و برای مخاطبش حوصله‌سربر نخواهد بود.

سریال دیوانه ها و خرخون ها (Freaks and Geeks)

سریال بافی قاتل خون‌آشا‌م‌ها (Buffy the Vampire Slayer) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Buffy the Vampire Slayer ساخته جاس ویدون که یک درام اکشن و یک سریال ترسناک در ژانر خون‌آشامی محسوب می‌شود برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ از شبکه کوچک The WB پخش شد. پس از پخش این سریال محبوبیت آن به‌قدری سریع افزایش یافت که میانگین بینندگان هر قسمت آن چیزی حدود ۴ تا ۶ میلیون نفر بود؛ مقداری که برای این شبکه گمنام یک رویا محسوب می‌شد. این سریال در بخش جوایز خیلی موفق نبود ولی نقدهای بسیار مثبت منتقدین سینمایی باعث شد تا مجله تایم آن را در میان ۱۰۰ سریال برتر تاریخ قرار دهد و سایت TV Guide در سال ۲۰۱۳ آن را به‌عنوان سی و هشتمین سریال برتر تاریخ تلویزیون معرفی کند. آخرین قسمت این سریال در قالب فصل هفتم آن در سال ۲۰۰۳ از شبکه UPN پخش شد

داستان این سریال خون‌آشامی مانند بیشتر سریال‌های این ژانر درباره یک قاتل خون‌آشام است که به شکار و ازبین‌بردن خون‌آشام‌ها مشغول است. قاتل جذاب این سریال بافی سامرز نام دارد که ایفای نقش او را سارا مایکل گلر برعهده گرفته و با توانایی‌های ویژه به مقابله با خون‌آشام‌ها می‌پردازد. در تمام دوران تاریخ فردی برای مبارزه با خون‌آشام‌ها وجود داشته است و در خط زمانی این سریال، بافی که اصلا میلی به انجام این کار ندارد به‌دلیل اتفاقاتی که در پیرامونش اتفاق افتاده به‌ناچار وارد این مبارزه می‌شود. اگر Buffy the Vampire Slayer را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را در اولین فرصت انجام دهید.

سریال بافی قاتل خون‌آشا‌م‌ها (Buffy the Vampire Slayer)

سریال جرئت من (Dare Me) از بهترین سریال های تینیجری

سریال Dare Me داستانی در مورد چیرلیدرهایی است که برخلاف داستان های کلیشه درباره آن ها، اینبار ما در این سریال درگیر مسائل مرموز و جنایات عجیب می شویم. متاسفانه باید بگوییم این سریال پس از یک فصل دیگر ساخته نشد ولی خب کم بودن آن نیز می تواند از جهت دیدن سریعش مفید باشد.

سریال جرئت من (Dare Me)

سریال در جستجوی آلاسکا (Looking for Alaska) از بهترین سریال های تینیجری

طرفداران جان گرین تقریبا یک دهه و نیم منتظر ماندند تا این رمان بالاخره به صفحه نمایش برسد. ابتدا قرار بود اقتباسی سینمایی از این رمان تهیه بشود اما در نهایت تبدیل به یک مینی سریال شد که توسط شبکه هولو توزیع شد. داستان این سریال درباره روابط دوستانه ای در یک مدرسه شبانه روزی آلاباما است. همچنین این داستان دارای آن پیچیدگی است که معمولا داستان های گرین دارد. این سریال را به دلیل داستان جذاب و کاراکترهای دوست داشتنی باید در لیست بهترین فیلم و سریال های تینیجری قرار دهیم.

سریال در جستجوی آلاسکا (Looking for Alaska)

سریال همه آمریکایی ها (All American) از بهترین سریال های تینیجری

معمولا درام هایی که درمورد ورزش و ورزشکاران است در بین نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است. سریال All American داستان یک ستاره فوتبال آمریکایی در دبیرستان را نمایش می دهد که برای بازی در تیم بورلی هیلز استخدام می شود. البته روابط شخصی این ستاره با دوستانش در خارج از زمین فوتبال نیز نمایش داده می شود. به همین جهت این سریال را که انواع موضوعات جذاب برای نوجوانان نمایش می دهد را باید در لیست بهترین فیلم و سریال های تینیجری قرار داد.

سریال همه آمریکایی ها (All American)

سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا (Chilling Adventures of Sabrina)از بهترین سریال های تینیجری

این سریال داستان شخصیتی به نام سابرینا (کیرنان شیپکا) جادوگری است که علی رغم قدرت خود درگیری های هویتی خاص یک نوجوان را دارد. این سریال جذاب و فانتزی که همزمان مسائل پر رمز و راز را با مسائل نوجوانانه ترکیب می کند، نمایش بسیار جذابی را برمی سازد.

سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا (Chilling Adventures of Sabrina)

سریال حاشیه های بیرونی (Outer Banks) از بهترین سریال های تینیجری

این داستان همه چیز دارد؛ رمز و راز، داستان های عاشقانه، جستجوی برای گنج. Outer Banks علیرغم پایان پرفشارشی که دارد، از داستانی جذاب بهره‌مند است شما را تا پایان سریال، میخکوب می‌کند.

سریال حاشیه های بیرونی (Outer Banks)

سریال در بلوک من (On My Block) از بهترین سریال های تینیجری

داستان این سریال درباره چهار دوست در دبیرستانی در محله جنوبی لس آنجلس است. در این سریال دائما پیوند قوی آنها مورد آزمایش قرار می گیرد و آنها باید تمام چالش ها و پیچیدگی ها که یک نوجوانان همواره با آن مواجه می شوند را تجربه نمایند. قطعا از دیدن سریال On My Block پشیمان نخواهید شد.

سریال در بلوک من (On My Block)

سریال پایان دنیای لعنتی (The End of the F***ing World) از بهترین سریال های تینیجری

داستان این سریال درباره دو نوجوان به نام جیمز (که فکر می کند یک فرد روانی است) و آلیسا ( که دختری خشن است) بوده که به یک سفر جاده ای می روند. خشونت در کنار شوخ طبعی کلاسیک بریتانیایی در این سریال به خوبی نمایش داده می شود. دیدن این سریال خالی از لطف نیست و زبان هزل آمیز و کنایه ای آن می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

سریال پایان دنیای لعنتی (The End of the F***ing World)

سریال تغییر در زمان تولد ( Switched at Birth) از بهترین سریال های تینیجری

تصور کنید که می فهمید والدین شما در واقع والدین بیولوژیکی شما نیستند. این همان اتفاقی است که برای بی شخصیت اصلی این داستان می افتد. او به صورت تصادفی درحالی که خون خود در آزمایشگاه دبیرستان آزمایش می کند، این موضوع را می فهمد. پس از آن اتفاقات بسیار عجیبی می افتد. این داستان جالب و البته گاها غم انگیز آن را در لیست بهترین فیلم و سریال های تینیجری قرار می دهد.

سریال تغییر در زمان تولد ( Switched at Birth)

سریال زندگی مخفی نوجوان آمریکایی (The Secret Life of the American Teenager9) از بهترین سریال های تینیجری

این داستان درباره دانش آموز دبیرستانی به نام امی است که متوجه می شود که به طور غیر منتظره ای باردار می شود و در طی پنج فصل نمایش، شما سفر او را از لحظه ای که اخبار را به والدینش می گوید تا با واقعیت جدیدش کنار بیایند تا اینکه دوباره عاشق می شود، دنبال می‌کنید.

زندگی مخفی نوجوان آمریکایی (The Secret Life of the American Teenager9)

سریال ۱۳ دلیل برای اینکه… (13 Reasons Why) از بهترین سریال های تینیجری

بهداشت روان مسئله ای بسیار مهم است که این مجموعه به طور مفصل وارد آن می شود. این سریال بسیار معروف که احتمالا نام آن را شنیده اید، داستان هانا (با بازی کاترین لنگفورد) را روایت می کند که در اثر خودکشی درگذشت و در 13 نوار ویدیویی دلایل خود را برای گرفتن این تصمیم نشان می دهد. بسیاری این سریال را ستایش کردند اما برخی از متخصصان در حوزه بهداشت روان از نحوه نمایش موضوعات حساس مانند خودکشی و تجاوز ابراز نگرانی کردند. به طورکلی اما نمی توان از موضوع مهم و تکان دهنده ای که این سریال مطرح می کند، گذشت البته از بازی های درخشان هنرپیشگان این سریال نیز نمی توان گذاشت. بنابراین قطعا باید این سریال را در لیست بهترین فیلم و سریال های تینیجری قرار دهیم.

۱۳ دلیل برای اینکه... (13 Reasons Why)

سریال سرزمین ارواح یا قاره دولو (Douluo Continent) از بهترین سریال های تینیجری

در این سریال تنگ سان که از کودکی استعداد و هوش فوق‌العاده ای دارد، در سن بسیار پایین مادرش را از دست داده، با پشتوانه پدرش بزرگ می‌شود.

تنگ سان را در سن 6 سالگی به آکادمی رودینگ فرستاند تا آرزویش که رسیدن به مقام استادی روح بزرگ بود بدست آورد. او در آکادمی تحت سرپرستی یو شیائو بود. در آنجا او با گو شیائو وو که یتیم است دوست می‌شود و با هم سفر طولانی و دشواری را با هم آغاز می کنند.

سرزمین ارواح یا قاره دولو (Douluo Continent)

سریال پن 15 (Pen15) از بهترین سریال های تینیجری

سریال پن 15 یکی از جدیدترین سریالهای دبیرستانی امریکایی است که 2 فصل منتشر شده است. مایا و آنا دو دختر دبیرستانی‌ هستند که در روز اول مدرسه توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. این سریال نوجوان پسند یکی از بهترین سریال های تینیجری و از جذابترین سریال‌های دبیرستانی امریکایی است که فراز و نشیب‌های زندگی دو دختر دبیرستانی را روایت می‌کند. پن 15 به طرز زیبا و دلنشینی شما را به سال‌های دبیرستان می‌برد.

سریال پن 15 (Pen15)

سریال سگ‌های ولگرد یا سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs) از بهترین سریال های تینیجری

این مجموعه کمدی آمریکایی را استرلین هارجو و تایکا وایتیتی تولید کرده‌اند. این سریال در ۹ اوت سال ۲۰۲۱ پخش شد.

داستان سگ‌های ولگرد روایتگر زندگی چهار نوجوان بومی در روستاهای اوکلاهماست. این چهار نفر روزهای خود را با ارتکاب جرم و نیز مبارزه با آن می‌گذرانند.

سریال سگ‌های ولگرد یا سگ‌های رزرو شده (Reservation Dogs)

سریال تظاهر (Faking It) از بهترین سریال های تینیجری

در سریال تظاهر که از بهترین سریال های تینیجری نتفلیکس محسوب می‌شود مشکلات و تجربیات دوران دبیرستان زاویه دیدی کمدی به تصویر کشیده می‌شود. مجموعه‌ی Faking It نظرات مثبت بسیاری از سوی منتقدان دریافت کرده است.

داستان این سریال تینیجری عاشقانه در دبیرستانی در آستین روایت می‌شود. در این دبیرستان افراد خاص و عجیب بسیار مورد توجه دیگران قار می‌گیرند. در این میان ایمی و کارما دو دوست صمیمی هستند که با یک سوءتفاهم تبدیل به محبوب‎ترین دختران دبیرستان شده‌اند.  آن‌ها به جای گفتن اصل ماجرا، تصمیم می‌گیرند به تظاهر کردن و سوءتتفاهم ایجاد شده ادامه دهند.ادامه دهند.

سریال تظاهر (Faking It)

سریال جینی و جورجیا (Ginny & Georgia) از بهترین سریال های تینیجری

Ginny & Georgia یک مجموعه تلویزیون استریمینگ آمریکایی ساخته‌ی سارا لمپرت است که در فهرست برترین سریال های نوجوانانه Netflix قرار دارد.

داستان جینی و جورجیا، درباره‌ جینی میلر، یک نوجوان ۱۵ ساله و مادر ۳۰ ساله‌اش جورجیا بوده که را در یک شهر خیالی در نیوانگلند می‌گذرد.

جینی دختری عصبانی و جاه طلب به شمار بوده که فکر می‌کند که نسبت به مادر سی ساله‌ی خود یعنی جورجیا میلر، بلوغ فکری بیشتری دارد و به آسانی می‌تواند مسائل را درک کند. در این سریال اتفاقات جالبی برای این مادر و دختر پیش می‌آید.

سریال جینی و جورجیا (Ginny & Georgia)

سریال دختران دری (Derry Girls) از بهترین سریال های تینیجری

دختران دری مجموعه‌ای پربیننده است که در فهرست برترین سریال های نوجوانانه Netflix نیز قرار دارد. نویسنده ایرلندی Derry Girls، لیزا مک‌گی است.

دختران دری از پرافتخارترین و پرطرفدارترین سریال‌های نوجوان پسند بوده که جوایز بسیاری به دست آورده است. داستان این سریال زندگی دو دختر نوجوان به نام‌های ارین و اورلا و دوستانشان در دهه 1990 میلادی در شهر دری را به تصویر کشیده است.

سریال دختران دری (Derry Girls)

سریال دایره‌ی راز (The Secret Circle) از بهترین سریال های تینیجری

دختری به نام کَسی بلیک بعد از مرگ مادرش در آتش سوزی، به خانه‌ی مادربزرگش در شهری پر از رمز و راز نقل مکان می‌کند که رمز و راز زیادی دارد.

اگرچه این سریال یک فصل بیشتر ادامه پیدا نکرد و به اتمام رسید، اما به راحتی می‌توان گفت که مجموعه‌ی دایره‌ی راز، تینیجری ترین سریال ماورالطبیعی است. ریتم این سریال بسیار منطقی دنبال می‌شود و خسته کننده و نه حوصله سر بر می‌شود. جلوه‌های ویژه چشم‌نواز این مجموعه نیز به همراه داستان فوق‌العاده‌ای که دارد، باعث محبوبیت دوچندان این سریال شده است.

سریال دایره‌ی راز (The Secret Circle)

سریال قفل و کلید (Locke & Key) از بهترین سریال های تینیجری

این سریال داستان خانواده‌ لاک را دنبال می‌کند که در خانه‌ی جدیدشان کلیدی جادویی پیدا می‌کنند که به آن‌ها قدرت‌های فراوانی می‌دهد. خانواده لاک خیلی زود با موجودی اهریمنی مواجه می‌شوند که به هر قیمتی که شده خواهان به‌ دست آوردن کلید جادویی است.

مجموعه‌ی هیجانی و ماجرایی قفل و کلید که بر روی کمیکی مصور ساخته شده است که بیشترین شباهت را به سریال ماجراهای ترسناک سابرینا دارد.

سریال تلفیقی از هرگونه لحظات احساسی و عاشقانه است که هیجانی وصف نشدنی را به همراه دارد، اما در سکانس‌هایی نیز می‌تواند خسته کننده و حوصله سر بر باشد.

سریال قفل و کلید (Locke & Key)

سریال شکارچی سابه (Shadowhunters) از بهترین سریال های تینیجری

یک دختر معمولی به نام کلاری در روز تولد 18 سالگی‌اش متوجه می‌شود که یک شکارچی سایه است. زمانی که مادر کلاری ربوده می‌شود او به همراه چندی از دوستانش عازم سفری برای شکار شیاطین می‌شود تا سرنخ‌هایی از مادرش پیدا کند.

این سریال که یکی از ماورالطبیعی ترین سریال های تینیجری هالیوود می‌باشد، دارای داستانی پیچیده است و می‌تواند ذهن شما را به چالش بکشد. مجموعه‌ای که شامل چهار فصل هیجان‌انگیز و دیوانه‌کننده، و مبارزه با شیاطین مختلف می‌باشد، و می‌تواند ترس را به صحنه‌ی نمایش بیاورد.

3 فصل ابتدایی این نمایش، عالی و بدون نقص دنبال شد، اما بودجه‌ی کمی که شبکه در اختیار سازندگان سریال گذاشت، این مجموعه را به یک شکست کامل تبدیل کرد. اما همچنان می‌توان گفت جزو سریال‌هایی است که باید آن را تماشا کرد.

سریال شکارچی سابه (Shadowhunters)

سریال جولی و فانتوم‌ها (Julie And The Phantoms) از بهترین سریال های تینیجری

جولی دختری نوجوانی است که علاقه خود را به موسیقی و زندگی با کمک گروهی متشکل از چند پسر روح پیدا می‌کند که 25 سال از مرگ آنها می‌گذرد.

بر خلاف دیگر سریال‌های تینیجری ماورالطبیعیکه در این لیست به شما معرفی کردیم، جولی و فانتوم‌ها داستانی ساده‌تر و احمقانه‌تر را به بیننده نشان می‌دهد. مینی سریالی موزیکال و کمدی که می‌تواند برای چند ساعت حال شما را خوب کند.

سریال جولی و فانتوم‌ها (Julie And The Phantoms)

سریال آکادمی فراطبیعی (Supernatural Academy) از بهترین سریال های تینیجری

سریال دریاره‌ی دو خواهر دوقلو است که در بدو تولد از یکدیگر جدا شده‌ و در محیط‌های کاملا متضاد رشد می‌کنند. به طوری که یکی از آن‌ها در دنیای ماورایی بزرگ شده و دیگری که به تازگی از وجود همچین دنیایی اطلاع پیدا کرده، و در دنیای انسا‌ها دوران کودکی خود را سپری کرده است.

انیمیشنی جدید که در سال 2022پخش شد و به بهترین شکل ممکن اختلافات اجتماعی را به زبانی فانتزی نشان می‌دهد. این انیمیشن سریالی، برای تمامی سنین مناسب است و لذتی ماورالطبیعی را به ساده‌ترین زبان ممکن توضیح می‌دهد.

سریال آکادمی فراطبیعی (Supernatural Academy)

لیست بهترین فیلم های تینیجری

فیلم بازدارندگان (Blockers (2018)) از بهترین فیلم های تینیجری

این فیلم داستان گروهی از دوستان نوجوان را روایت می کند که پیمانی را با هم می بندند که برای از دست دادن باکره بودن خود، رابطه جنسی برقرار کند. با اینحال والدین آنها متوجه می شوند و تلاش می کنند تا آنها را متوقف می کنند. این سریال ته مایه کمدی دارد و قطعا شما را سرگرم خواهد کرد.

فیلم بازدارندگان (Blockers (2018))

فیلم شلاق بزن (Whip It (2009)) از بهترین فیلم های تینیجری

این داستان درباره دختری است که علیرغم خواست مادرش برای پیوستن به تیم سنتی شهر رویا خود را دنبال می کند و به تیم مقابل می پیوندند. این داستان جذاب که درگیری های والدین و فرزندان را به نمایش می گذارد را قطعا می توان در لیست بهترین فیلم و سریال های تینیجری قرار دهیم.

فیلم شلاق بزن (Whip It (2009))

فیلم بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games (2012)) از بهترین فیلم های تینیجری

این فیلم را که قطعا نام آن را شنیده اید درباره شخصیتی به نام کتنیس اوردین است که پس آنکه خواهر کوچکترش به نمایندگی از منطقه خود در بازی های مرگبار گرسنگی انتخاب شد، داوطلبانه به آنجا می رود و برای زنده ماندن تلاش می کند. نباید از بازی درخشان جنیفر لارنس در این فیلم گذشت، شاید اصلی ترین دلیل جذابیت و معروف بودن این فیلم همین بازی درخشان لارنس باشد.

فیلم بازی‌های گرسنگی (The Hunger Games (2012))

فیلم همه‌چیز، همه‌چیز (Everything, Everything (2017)) از بهترین فیلم های تینیجری

یکی دیگر از بهترین فیلم برای نوجوانان که نامش در فهرست فیلم ها و سریال های تینیجری جدید دنیا آمده، فیلمهای مدرسه ای همه‌چیز همه‌چیز است. مدی دختر نوجوانی است که از بیماری نقص سیستم ایمنی رنج می‌برد. ورود هرگونه میکروب و آلودگی به بدن او سبب آسیب جدی و حتی مرگ برای مدی می‌شود. به همین دلیل مادر مدی اجازه بیرون رفتن و معاشرت با دیگران را به او نمی‌دهد و او را در محیطی ایزوله و به شدت پاکیزه نگه داشته است. پس از نقل مکان همسایه‌ای جدید به خانه روبرویی مدی، ارتباطی عاطفی میان مدی و پسر همسایه که اولی نام دارد شکل می‌گیرد. ادامه رابطه مدی و اولی و ملاقات‌های پی در پی آنان به دور از چشم مادر مدی ریسک بسیار بزرگی دارد و مدی بر سر دوراهی لذت از زندگی و مرگ خود قرار می‌گیرد.

فیلم همه‌چیز، همه‌چیز (Everything, Everything (2017))

فیلم مهتاب (Moonlight (2016)) از بهترین فیلم های تینیجری

تمرکز اصلی این فیلم بر مسئله جنسیت است. داستان این فیلم درباره مرد سیاه پوستی است که پس از بیرون آمدن از زادگاه خود و شروع زندگی جدید باید با آنچه همیشه درگیر آن است، مبارزه کند و نمی تواند از آن فرار نماید. بیشتر از این صحبت نمی کنیم که جذابیت داستان لوس نشود.

فیلم مهتاب (Moonlight (2016))

فیلم آستانه هفده سالگی ( The Edge of Seventeen) از بهترین فیلم های تینیجری

The Edge of Seventeen یا «آستانه هفده‌سالگی» از دیگر بهترین فیلمهای تینیجری دنیا است که داستان دختری نوجوان را روایت می‌کند که قصد خودکشی دارد و در این باره با معلمش صحبت می‌کند. همانطور که از نام فیلم مشخص است، این اثر در ژانر بلوغ ساخته شده و البته از ژانر کمدی هم بی‌بهره نیست. با کمی اغراق می‌توانیم این فیلم سینمایی نوجوانانه را پرطرفدارترین و محبوب ترین فیلم های تینیجری جدید بدانیم.

فیلم آستانه هفده سالگی ( The Edge of Seventeen)

فیلم پنج فوت جدا (Five Feet Apart) از بهترین فیلم های تینیجری

بهترین فیلم عاشقانه دبیرستانی که تماشای آن را به همه پیشنهاد می‌کنیم، فیلم پنج فوت فاصله است. این فیلم سینمایی نوجوانانه در مورد استلا، دختر نوجوان 17 ساله‌ای است که بیشتر عمر خود را در بیمارستان سپری کرده است. او به یک سندرم تنفسی-عفونی خاص مبتلا است. زندگی استلا، قوانین خاصی دارد . باید و نبایدهای سفت و سختی را برای حفظ سلامت خود باید رعایت کند. استلا در بیمارستان، با نوجوان جذابی به نام ویل آشنا می‌شود که او هم به همین سندرم مبتلا است. استلا و ویل به زودی به یکدیگر علاقه عجیبی پیدا می‌کنند اما همیشه برای جلوگیری از انتقال عفونت باید 5 فوت از هم فاصله داشته باشند و رد شدن از این مرز ممکن است به قیمت جانشان تمام شود. نمره و فروش این فیلم بهترین فیلم های تینیجری جدید بسیار خوب بوده و می‌توانیم آن را پرطرفدارترین و رمانتیک ترین  فیلم مخصوص نوجوانان در سال 2019 و از محبوب ترین فیلم برای نوجوانان بدانیم.

 

فیلم پنج فوت جدا (Five Feet Apart)

فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن (The Perks Of Being A Wallflower) از بهترین فیلم های تینیجری

قطعا فیلم مدرسه ای آمریکایی The Perks of Being a Wallflower یا «مزایای گوشه‌گیر بودن» یکی از بهترین فیلم های تینیجری دبیرستانی است، و برخی آن را برترین فیلم سینمایی نوجوانانه جهان می‌دانند. این عنوان که یکی از اولین فیلم‌های اما واتسون (Emma Watson) بعد از مجموعه فیلم‌های هری پاتر است، داستان زندگی نوجوانی را به تصویر می‌کشد که درگیر افسردگی و اضطراب است و سعی دارد در دبیرستان، دوستان جدیدی پیدا کند. این اثر براساس رمانی به همین نام از خود کارگردان فیلم، یعنی استیون شباسکی ساخته شده است.

فیلم مزایای گوشه‌گیر بودن (The Perks Of Being A Wallflower)

فیلم بخت پریشان (The Fault In Our Stars) از بهترین فیلم های تینیجری

اگر دنبال فیلم شاد می‌گردید این یکی مناسب شما نیست. این فیلم با بی‌رحمی هرچه تمام دست روی شکننده‌ترین نقاط قلب شما می‌گذارد و به عمیق‌ترین قسمت‌های روحتان نفوذ می‌کند.

هیزل گریس، نوجوان سرطانی کم و بیش نا امیدی است، که به اصرار مادرش در جلسات انگیزشی که در کلیسا برگذار می‌شود شرکت می‌کند. و انجا با گاس پسر خوشتیپ و خوش اخلاق که به تازگی یک پایش را به خاطر وضعیت بیماریش از دست داده است، آشنا می‌شود.

هیچ چیز عجیبی درباره این دونفر وجود ندارد. آنها نه بی نهایت پولدار هستند، نه بی دغدغه. با اخلاق‌های خوب و بد و منحصر به فرد خودشان هستند، که سعی می‌کنند جایگاه خود را در زندگیشان پیدا کنند.

فیلم بخت پریشان (The Fault In Our Stars)

فیلم بی سرنخ (Clueless 1995) از بهترین فیلم های تینیجری

به تصویر کشیدن سبک لباس پوشیدن، تکیه کلام‌ها، دوستی‌ها و عشق‌‌های سال‌های ۹۰، این فیلم را از یکی از بهترین فیلم های نوجوانان تبدیل کرده است. بعد از چند نمونه بیمار افسرده و خجالتی، اینبار نوبت این دختر زیبا و پولدار و باهوش و محبوب و صد البته خودشیفته دبیرستانی یعنی شر هارویتس؛ با اطوار و حرکات خاص و لباس زرد چارخونه‌اش، بعید است که تابه حال چیزی ازاین شخصیت نشنیده باشید.

فیلم بی سرنخ (Clueless 1995)

فیلم لیدی برد (Lady Bird) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم های تینیجری جدید داستان‌های متفاوتی برای بازگو کردن دارند. داستان لیدی برد درباره دختر نوجوانی با بازی سیرشا رونان (Saoirse Ronan) است که با مشکلات مختلفی در روابطش مواجه می‌شود. فیلم مدرسه آمریکایی جدید لیدی برد که یکی دیگر از بهترین و جذاب ترین فیلم های مخصوص نوجوانان محسوب می‌شود، در نودمین مراسم اسکار برای 5 جایزه مختلف ازجمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن نامزد شده بود. به همین دلیل بسیاری فیلم زنان کوچک را یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریخ می دانند. همچنین در هفتادوپنجمین مراسم گلدن گلوب، لیدی برد دو جایزه بهترین فیلم (موزیکال یا کمدی) و بهترین بازیگر زن (برای فیلم موزیکال یا کمدی) را برای خود کرد. این فیلم سینمایی نوجوانانه را برترین فیلم سینمایی نوجوانانه جهان با بازی رونان می‌دانند.

فیلم لیدی برد (Lady Bird)

فیلم مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی (Spider-man: into the spider-verse) از بهترین فیلم های تینیجری

انیمیشن مردعنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی فیلمی است که توسط سونی پیکچرز و کلمبیا پیکچرز و با همکاری مارول ساخته شد. در این انیمیشن می‌بینیم که چندین نفر تبدیل به مردعنکبوتی می‌شوند تا نویویرک را از دست کینگ پین نجات دهند.

این انیمیشن یا استقبال و تحسین فوق‌العاده‌ای از سوی منتقدین روبرو گشت. آنان به خصوص خط داستانی غیرکلیشه‌ای و غیرقابل‌پیش‌بینی، موسیقی متن و شوخ‌طبعی، و حال‌وهوای انیمیشن را بسیار ستودند. این انیمیشن افتخارات بسیاری کسب کرده و پس  از انیمیشن شگفت‌انگیزان و شش ابرقهرمان، سومین انیمیشن ابرقهرمانی است که برنده اسکار بهترین انیمیشن شده است.

فیلم مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی (Spider-man: into the spider-verse)

فیلم خیابان آواز (Sing Street) از بهترین فیلم های تینیجری

در لیست فیلم ها و سریال های تینیجری عاشقانه، فیلم Sing Street یا «خیابان آواز» را نمی‌توان نادیده گرفت. این فیلم سینمایی نوجوانان یکی دیگر از بهترین فیلم های دبیرستانی در این فهرست محسوب می‌شود که با بودجه 4 میلیون دلاری ساخته شده و فروش زیادی هم نداشته است؛ اما در ژانر فیلم های تینیجری جایگاه خاصی دارد. این فیلم که محصول مشترک ایرلند، آمریکا و انگلستان است، داستان چند نوجوان را روایت می‌کند که قصد دارند یک گروه موسیقی بسازند. در هفتادوچهارمین مراسم گلدن گلوب، Sing Street نامزد جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی شده بود.

فیلم خیابان آواز (Sing Street)

فیلم مرخصی فریس بولر (Ferris Bueller’s Day Off) از بهترین فیلم های تینیجری

داستان از جایی آغاز می‌شود که دانش‌آموزی شرور به نام فریس بولر برای نهمین روز از آغاز ترم جدید دبیرستان خود را به بیماری می‌زند تا به مدرسه نرود و با دوستانش تفریح کند. غافل از اینکه ناظم سختگیر دبیرستان در حال تعقیب او است و به زودی متوجه دروغ بولر می‌شود. در طول داستان شاهد ماجراهای فرار فریس بولر از دست ناظم و والدین خود هستیم. داستان جالب این فیلم یکی از بهترین فیلم های دبیرستانی را رقم خواهد زد.

فیلم مرخصی فریس بولر (Ferris Bueller’s Day Off)

فیلم عشق، سایمون (Love, Simon) از بهترین فیلم های تینیجری

فهرست بهترین و جذاب ترین فیلم ها و سریال های تینیجری جدید دنیا ادامه دارد. سایمون پسر نوجوانی‌ست که در رابطه با هویت خود به مشکل خورده و سعی در پیدا کردن خودش دارد. منتقدان این فیلم را به خاطر بازیگران متنوع و بااستعدادش ستودند و آن را در رده بهترین فیلم برای نوجوانان قرار دادند. اگر به دنبال دانلود فیلمهای مناسب نوجوانان هستید، فیلم عاشق سایمون انتخاب خوبی است.

سریالی هم براساس این فیلم مخصوص نوجوانان در حال ساخت است که از دیزنی+ پخش خواهد شد. کاترین لانگفورد (Katherine Langford) بازیگر معروف سریال «13 دلیل برای اینکه» نیز در این فیلم حضور دارد.

فیلم عشق، سایمون (Love, Simon)

فیلم نوجوانانه خنده دار سوپر بد (Superbad) از بهترین فیلم های تینیجری

برخلاف فیلم‌های قبلی، قهرمان‌های فیلم Superbad یا «خیلی بد» پسر هستند و یکی از بهترین و دیدنی ترین فیلم های تینیجری دنیا در هالیوود را رقم می زنند. داستان این فیلم نوجوانانه درباره دو نوجوان است که به زودی از دبیرستان فارغ‌التحصیل خواهند شد. «خیلی بد» بعد از انتشارش نظر منتقدان را به خود جذب کرد و آن را به خاطر دیالوگ‌ها و رابطه جالب دو شخصیت اصلی‌اش ستودند. جالب است بدانید که این اثر اولین فیلمی بود که اما استون (Emma Stone) در آن به ایفای نقش پرداخت و با آن وارد سینما شد.

فیلم نوجوانانه خنده دار سوپر بد (Superbad)

فیلم کلاس هشتم (Eighth Grade) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم کلاس هشتم یکی دیگر از بهترین فیلم های تینیجری جدید است. داستان فیلم Eighth Grade یا «کلاس هشتم» درباره دختری منزوی است که در صفحه اجتماعی‌اش، مطالبی درباره اعتمادبه‌نفس می‌گذارد؛ اما درنهایت این دختر نوجوان باید با ترس‌هایش مقابله کند و سعی کند به جای تظاهر، خودش باشد. این عنوان هم قطعا از بهترین فیلم های دبیرستانی و تینیجری است که از منتقدان هم نمرات بالا و خوبی گرفته است.

فیلم کلاس هشتم (Eighth Grade)

فیلم پیاده روی به یاد ماندنی (A Walk to Remember) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم «پیاده‌روی به‌یادماندنی» اثری در ژانر بلوغ (Coming of age) و بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری عاشقانه محسوب می‌شود که براساس رمانی به همین نام ساخته شده است و یکی از بهترین فیلم برای نوجوانان است. در این فیلم عاشقانه دبیرستانی مندی مور (Mandy Moor) بازیگر مطرح سریال This Is Us بازی می‌کند.

فیلم پیاده روی به یاد ماندنی (A Walk to Remember)

فیلم کلوپ صبحانه (The Breakfast Club) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم کلوب صبحانه یکی از فیلم های تینیجری خنده دار در ژانری کمدی است. داستان این فیلم مربوط به پنج دانش‌آموز دبیرستانی به طور اتفاقی در کتابخانه مدرسه خود حبس می‌شوند. این نوجوانان هریک روحیات خاص خود را دارند و به هیچ وجه با یکدیگر کنار نمی‌آیند. از آنجا که محبورند تا زمان اتمام تعطیلات آخر هفته به مدت دو روز در این کتابخانه محبوس بمانند ناچار می‌شوند که با یکدیگر تعامل داشته باشند و به مرور شاهد شکل‌گیری دوستی عمیقی میان آنان خواهیم بود.

فیلم کالج کمدی کلوپ صبحانه (The Breakfast Club)

فیلم 10 چیز درباره تو که ازشون متنفرم! (10 Things I Hate About You) از بهترین فیلم های تینیجری

این فیلم مخصوص نوجوانان اقتباسی مدرن و نوجوانانه از نمایشنامه رام کردن زن سرکش اثر شکسپیر و یکی از بهترین فیلم برای نوجوانان است که توصیه می کنیم حتما به تماشای آن بنشینید. داستان این فیلم مدرسه ای و عاشقانه در مورد پسری به نام کمرون است که قصد دارد با یکی از همکلاسی‌های خود به نام بیانکا، رابطه عاشقانه‌ای آغاز کند اما بنا به دلایلی تا زمانی که خواهر بزرگتر بیانکا، کت، با کسی رابطه نداشته باشد، بیانکا و کمرون نیز نمی‌توانند یکدیگر را ملاقات کنند. کت از مشکلات رفتاری و ضداجتماعی رنج می‌برد و به سختی اجازه نزدیک شدن کسی را به خود می‌دهد. به همین دلیل کمرون تصمیم می‌گیرد فردی را استخدام کند که نظر کت را به خود جلب کند.

فیلم 10 چیز درباره تو که ازشون متنفرم! (10 Things I Hate About You)

فیلم تمام پسرانی که دوستشان داشتم (To All the Boys I’ve Loved Before) از بهترین فیلم های تینیجری

از دیگر فیلم برای نوجوانان می‌توانیم به To All the Boys I’ve Loved Before اشاره کنیم که برای شبکه نتفلیکس ساخته شده است. این فیلم نوجوانانه کمدی عاشقانه درباره دختری است که یک سری نامه نوشته که هیج‌وقت قصد پست کردن آن‌ها را نداشته؛ اما نامه‌ها پخش می‌شوند و همه هم‌کلاسی‌هایش آن‌‌ها را می‌خوانند. این فیلم از بهترین و محبوب ترین فیلم های دبیرستانی رمانتیک است که نامش در فهرست برترین فیلم‌های عاشقانه نیز آمده است.

فیلم تمام پسرانی که دوستشان داشتم (To All the Boys I’ve Loved Before)

فیلم نوجوانانه خنده دار خرخون (Booksmart) از بهترین فیلم های تینیجری

یکی از جذاب ترین فیلم های تینیجری جدید که باید دید فیلم خرخون است. فیلم Booksmart اولین اثر اولیویا وایلد، بازیگر آمریکایی در مقام کارگردان است. این فیلم سینمایی نوجوانانه کمدی درباره دو دختر دبیرستانی درس‌خوان است که تصمیم می‌گیرند روز فارغ‌التحصیلی‌شان را جشن بگیرند و همه قوانینی که قبلا داشتند را بشکنند. بنی فلداستین (Beanie Feldstein) برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در یک فیلم سینمایی تینیجری موزیکال شد.

فیلم نوجوانانه خنده دار خرخون (Booksmart)

فیلم آگاهی (Dope) از بهترین فیلم های تینیجری

از دیگر فیلم های دبیرستانی در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری است می‌توانیم به فیلم Dope اشاره کنیم. این فیلم داستان چند دوست نوجوان را به تصویر می‌کشد. قدرت این اثر در شوخی‌های تروتازه، انرژی فوق‌العاده و هنرنمایی‌های گرم بازیگرانش است. این فیلم یکی از فیلم های دبیرستانی کمدی فانتزی است که نمرات خوبی از بینندگان و منتقدین دریافت کرده است.

فیلم نوجوانانه آگاهی (Dope)

فیلم رمانتیک دبیرستانی علف‌های هرز (Heathers) از بهترین فیلم های تینیجری

ورونیکا در دبیرستان خود از جمله دختران جذاب و محبوب میان سایر افراد است و در گروه دختران جذاب دبیرستان قرار گرفته است. ورونیکا رفتارهای زشت و بی‌رحمانه دختران این گروه با سایر افراد را قبول ندارد و همیشه در تلاش است تا آنان را از این دست کارها بازدارد اما موفق نمی‌شود. پس از مدتی ورونیکا با پسری به نام جی‌دی آشنا می‌شود و رابطه‌ای صمیمانه میان این دو شکل می‌گیرد. ورونیکا به طور اتفاقی متوجه می‌شود که جی‌دی یک بیمار روانی است که دانش‌آموزانی که از آنان متنفر است را به قتل می‌رساند. ورونیکا تصمیم می‌گیرد که جلوی جی‌دی را بگیرد. این فیلم عاشقانه دبیرستانی یکی از بهترین فیلم برای نوجوانان است که با وجود فروش پایین آن در گیشه سینما، بعدها مورد استقبال زیادی از طرف تماشاگران قرار گرفت و تبدیل به پرطرفدارترین فیلم نوجوان‌ پسند آن سال شد.

فیلم رمانتیک دبیرستانی علف‌های هرز (Heathers)

فیلم اکنون شگفت انگیز (The Spectacular Now) از بهترین فیلم های تینیجری

فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری را با فیلمی فوق‌العاده ادامه می‌دهیم. ساتر کیلی پسر شر و شوری است که بیشتر وقت خود را در مهمانی‌های مختلف سپری می‌کند و دوستان خوشگذران بسیاری دارد. ساتر به طور اتفاقی با دختری درونگرا و کم حرف به نام ایمی آشنا می‌شود. ایمی و ساتر دو قطی مخالف یکدیگر هستند. ساتر تا کنون هدف خاصی را در زندگی‌اش دنبال نکرده است و برخلاف او ایمی همواره در حال برنامه‌ریزی برای آینده خود و یافتن موقعیتی عالی در خارج از شهر خود است. برخورد این دو نفر با یکدیگر علاقه عاطفی خاصی را میان آنان به وجود می‌آورد که سبب تغییر ارزش‌های آنان می‌شود. این فیلم عاشقانه دبیرستانی نیز یکی از محبوب ترین و جذاب ترین فیلم برای نوجوانان است.

فیلم اکنون شگفت انگیز (The Spectacular Now)

ایزی ای (Easy A) ؛ از بهترین فیلم های تینیجری

باز هم فیلمی تینیجری با حضور اما استون؛ ولی این بار استون در نقش اصلی بازی می‌کند. Easy A یا «مثل آب خوردن» داستان دختری دبیرستانی را روایت می‌کند و درواقع برداشتی مدرن از رمان داغ ننگ (The Scarlet Letter) نوشته ناتانیل هاوثورن (Nathaniel Hawthorne) است. به اعتقاد برخی منتقدین این فیلم برترین فیلم سینمایی نوجوانانه جهان است.

ایزی ای (Easy A) ؛ از بهترین فیلم های تینیجری کمدی

فیلم دختران بدجنس (Mean Girls) از بهترین فیلم های تینیجری

شاید یکی از پرطرفدارترین و برترین فیلم تینیجری همین فیلم Mean Girls یا «دختران بدجنس» باشد. این بهترین فیلم های تینیجری که در آن لیندزی لوهان (Lindsay Lohan) به ایفای نقش پرداخته، درباره دختری است که به یک مدرسه جدید می‌رود و در آنجا با ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شود. این فیلم سینمایی نوجوانانه در زمان اکران با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان روبرو شد.

فیلم دختران بدجنس (Mean Girls)

فیلم جوانان خونگرم (Hot Young Blood) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم های دبیرستانی عاشقانه کره ای را نباید در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری دنیا از قلم انداخت. فیلم جوانان خونگرم یک فیلم عاشقانه دبیرستانی است که عشق و دوستی بین 4 نوجوان در دهه 80 میلادی را به تصویر کشیده است. این فیلم نیز از بهترین فیلم برای نوجوانان است.

جوانان خونگرم (Hot Young Blood)

فیلم نیمی از آن (The Half of It) از بهترین فیلم های تینیجری

یکی از فیلم های تینیجری خنده دار 2020 فیلم نیمی از آن است. الی چو، نوجوان باهوش و پولداری است که موافقت می‌کند به شوخی یک نامه عاشقانه بنویسد، اما اصلا انتظار ندارد مخاطبش او را دوست خود بداند و عاشقش شود. با توجه به نمره IMDB این فیلم کالج کمدی ، می‌توانیم آن را یکی از محبوب ترین فیلم برای نوجوانان 2020 بدانیم. در دانلود فیلم تینیجری 2020 نیمی از آن تردید نکنید.

نیمی از آن (The Half of It)

فیلم عاشقانه اولین بار (The First Time) از بهترین فیلم های تینیجری

دو دانش‌آموز دبیرستانی به نام‌های دیو و ابری هرکدام درگیر چالش‌های عاطفی خود هستند. دیو به دنبال جلب توجه دختری دست نیافتنی است که به او هیچ علاقه‌ای نشان نمی‌دهد. ابری نیز در رابطه‌ای است که از هیچ نظری توسط پسری که با او رابطه دارد درک نمی‌شود. این مشکلات به مرور آنان را خسته و افسرده کرده است. تا اینکه دیو و ابری به صورت اتفاقی در مهمانی یکی از دوستانشان با یکدیگر آشنا می‌شوند. به مرور رابطه‌ای عاطفی میان آنان شکل می‌گیرد. دیو و ابری تلاش می‌کنند تا زخم‌های یکدیگر را درمان کنند.

از میزان فروش این فیلمهای مدرسه ای می‌توانیم آن را پرطرفدارترین فیلم نوجوان‌ پسند سال 2012 بخوانیم. به هرحال هنگام تماشای بهترین فیلمهای تینیجری دنیا از این فیلمهای مدرسه ای غافل نشوید.

فیلم عاشقانه اولین بار (The First Time)

فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی (The Map of Tiny Perfect Things) از بهترین فیلم های تینیجری

اگر به دنبال جدیدترین فیلم های ژانر تینیجر ماورایی و فیلمهای مدرسه ای هستید، از نقشه چیزهای کوچک عالی غافل نشوید. این فیلم سینمایی نوجوانانه در ژانر علمی-تخیلی، عاشقانه و کمدی تاکنون امتیازات خوبی از سوی منتقدین و بینندگان دریافت کرده است. داستان این فیلم عاشقانه دبیرستانی در مورد دو نوجوان، مارگارت و مارک است که در یک حلقه زمانی گیر افتاده و مجبورند یک روز مدام تکرار کنند.

فیلم نقشه چیزهای کوچک عالی (The Map of Tiny Perfect Things)

فیلم موکسی (Moxie) از بهترین فیلم های تینیجری شبکه نتفلیکس

یکی از بهترین فیلم های مدرسه ای خارجی جدید فیلم موکسی است. این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام اثر جنیفر متیو ساخته شده است. داستان فیلم در مورد ویویان، دانش‌آموزی 16 ساله است. او با انتشار مجله‌ای در دبیرستان از قلدری‌ها و آزار و اذیت‌ها نسبت به دختران در مدرسه سخن می‌گوید. این فیلم مخصوص نوجوانان از شبکه نتفلیکس پخش و نظرات نسبتا خوبی را به سوی خود جلب کرد.

فیلم موکسی (Moxie) ؛ از بهترین فیلم های تینیجری شبکه نتفلیکس

فیلم دبیرستانی خواهری از سفر آرزوها (The Sisterhood of the Traveling Pants) از بهترین فیلم های تینیجری

خواهری از سفر آرزوها یکی دیگر از بهترین و جذاب ترین فیلم های تینیجری فانتزی و فیلمهای مدرسه ای در این لیست است. چهار دوست صمیمی که تمام عمر خود را با یکدیگر سپری کرده‌اند برای اولین بار ناچارند که تعطیلات تابستان را جدا از هم سپری کنند و هریک به مقصد خاصی بروند. پیش از آغاز سفر تصمیم می‌گیرند تا برای سفر خود خرید کنند. در حین بازدید از فروشگاه‌های مختلف به طور اتفاقی، شلوار جین عجیبی را می‌بینند که به طرز غیرقابل باوری علی‌رغم تفاوت‌های فیزیکی این چهار دوست، به خوبی اندازه هریک از آنان می‌شود. آنان تصمیم می‌گیرند تا برای اینکه در طول تابستان به یاد یکدیگر باشند، هرکدام یکی از این جین‌ها بخرد. با آغاز تعطیلات و پوشیدن این جین‌ها، اتفاقات عجیبی برای هریک از این چهار دوست رخ می‌دهد که مسیر زندگی آنان را تغییر می‌دهد.

فیلم دبیرستانی خواهری از سفر آرزوها (The Sisterhood of the Traveling Pants)

فیلم پیش از آنکه بمیرم (Before I Fall) ؛ از بهترین فیلم های تینیجری فانتزی

فیلم پیش از آنکه بمیرم یکی از محبوب ترین فیلم های تینیجری فانتزی و ماورایی در فهرست فیلم برای نوجوانان است. فیلمنامه این فیلمهای مدرسه ای براساس رمانی به همین نام اثر لورن الیور نگارش شده است. داستان این فیلم در مورد سرگذشت عجیب دختری به نام سامانتا را روایت می‌کند. سامانتا هیج کمبودی در زندگی ندارد. او در مدرسه خود دختر محبوبی است و رابطه‌ای سرشار از عشق دارد و آینده‌ای درخشان در پیش رویش قرار گرفته است. اما تمام این خوشبختی‌ها در یک چشم به هم زدن و در تصادف مهیبی که منجر به کشته شدن سامانتا می‌شود، از بین می‌رود. هرچند که سامانتا جان خود را در این تصادف از دست می‌دهد اما شانس دیگری برای زندگی به او داده می‌شود. او بارها و بارها در صبح روز مرگ خود از خواب بیدار می‌شود و محکوم است تا این روز را بارها و بارها به شیوه‌های مختلفی، تجربه کند تا بتواند آن را تغییر دهد.

فیلم پیش از آنکه بمیرم (Before I Fall) ؛ از برترین فیلمهای مدرسه ای فانتزی

فیلم همه مکان‌های روشن (All the Bright Places) از بهترین فیلم های تینیجری

یکی دیگر از بهترین و رمانتیک ترین فیلم برای نوجوانان جدید فیلم همه مکان‌های روشن است. داستان فیلمهای مدرسه ای All the Bright Places درباره آشنایی دو نوجوان به نام‌های ویولت مارکی و تئودور فینچ است و از روی کتابی به همین نام اثر جنیفر نیون ساخته شده است. پس از آشنایی و ایجاد عشق میان ویولت و تئودور، هرکدام به نوعی باعث تغییر زندگی دیگری می‌شود. آن‌ها تجربه پشت سر گذاشتن اتفاقات تلخی را در گذشته دارند. ویولت و تئودور با وجود پشت سر گذاشتن این اتفاقات هنوز هم از زخم‌های جسمی و روحی ناشی از آن حوادث رنج می‌برند.

همه مکان‌های روشن (All the Bright Places)

فیلم خودجوش (Spontaneous) از بهترین فیلم های تینیجری

در معرفی فیلم های تینیجری جدید جدید به یک فیلمهای مدرسه ای 2020 می‌رسیم. فیلم خودجوش یکی از فیلم های تینیجری 2020 در فهرست فیلم برای نوجوانان است. این فیلم علمی-تخیلی، عاشقانه و ترسناک از جایی شروع می‌شود که دانش‌آموزان یک مدرسه شروع به منفجر شدن، به معنای واقعی کلمه، می‌کنند. در این میان مارا و دیلان در دنیایی که هر لحظه ممکن است آخرین لحظه آنان باشد، برای نجات خویش تلاش می‌کنند. این فیلم عاشقانه دبیرستانی یکی از رمانتیک ترین و البته مهیج ترین و بهترین فیلم برای نوجوانان 2020 است.

خودجوش (Spontaneous)

فیلم این دختر همان مرد است (She’s the Man) از بهترین فیلم های تینیجری

آماندا باینس (Amanda Bynes) یکی دیگر از ستاره‌های فیلم های مخصوص نوجوانان بود که در چندین بهترین فیلم های تینیجری در دهه 2000 به ایفای نقش پرداخت. فیلم کمدی و عاشقانه She’s the Man یا «این دختر همان مرد است» درباره دختری است که در غیاب برادرش، خودش را به شکل او در می‌آورد و به مدرسه برادرش می‌رود تا در تیم فوتبال آن‌ها بازی کند.

این دختر همان مرد است (She’s the Man)

فیلم تقدیم به همه پسران: همیشه و تا ابد (To all the Boys: Always and Forever) از بهترین فیلم های تینیجری

سومین و آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های تقدیم به همه پسران یکی از جذاب ترین فیلم برای نوجوانان است. فیلمهای مدرسه ای تقدیم به همه پسران: همیشه و تا ابد یک فیلم عاشقانه و کمدی است که در سال 2021 از شبکه نتفلیکس پخش شد. داستان این فیلم نیز حول محور لارا جین است. او سال آخر دبیرستان است و اکنون باید برای دانشگاه خود، همراه یا بدون پیتر، تصمیم بگیرد.

تقدیم به همه پسران: همیشه و تا ابد (To all the Boys: Always and Forever)

فیلم خاطرات شاهدخت (The Princess Diaries) از بهترین فیلم های تینیجری

داستان این فیلم سینمایی نوجوانانه از جایی آغاز می‌شود که نوجوانی ساده و خجالتی به نام میا، در طی اتفاقاتی درمی‌یابد که پرنسس کشور ژنووآ (کشوری کوچک در اروپا) است. او که تمام عمر خود را به عنوان یک فرد معمولی در سانفرانسیسکو گذرانده است، حال باید با سیستم زندگی سلطنتی خو بگیرد و به مادربزرگ سختگیر خود، نشان بدهد که لیاقت جایگاه سلطنتی خود را دارد. میا در این مسیر با چالش‌های متعددی رو به رو می‌شود. فیلم خاطرات شاهدخت یکی دیگر از بهترین فیلم های دبیرستانی است که توصیه می کنیم حتما آن را تماشا کنید. این فیلمهای مدرسه ای می تواند برای ساعاتی شما را حسابی سرگرم کند.

خاطرات شاهدخت (The Princess Diaries)

فیلم دوباره 17 (17 Again) از بهترین فیلم های تینیجری

یکی دیگه از فیلم های تینیجری توصیه شده در لیست این مقاله بار دیگر 17 نام دارد. مایک مرد 37 ساله‌ای است که از زندگی فعلی خود ناراضی است و همواره بار پشیمانی بزرگی از تصمیمات گذشته خود را به دوش می‌کشد. مایک آرزو می‌کند که دوباره به 17 سالگی بازگردد تا بتواند اشتباهات خود را جبران کرده و زندگی خود را طور دیگری بسازد. به طرز شگفت‌انگیزی، این آرزوی مایک برآورده می‌شود و او دوباره تبدیل به یک نوجوان 17 ساله می‌شود. حال تمام تلاش مایک این است که بتواند روند زندگی خود را تغییر دهد.

فیلم ژانر نوجوان دوباره 17 (17 Again)

فیلم جمعه عجیب (Freaky Friday) از بهترین فیلم های تینیجری

از دیگر برترین و محبوب ترین فیلم های مخصوص نوجوانان و فیلمهای مدرسه ای می توان به فیلم جمعه عجیب اشاره کنیم. تس و دختر نوجوانش، آنا، مشکلات و چالش‌های بسیاری با یکدیگر دارند و به طور مداوم درگیر بحث و جدل با هم هستند. به نظر می‌رسد که هیچ یک از آنان توانایی درک و کنار آمدن با دیگری را ندارند. تا اینکه در یک جمعه عجیب، اتفاقی سبب تغییر همه چیز می‌شود. تس و آنا متوجه می‌شوند که بدن‌هایشان با یکدیگر عوض شده و ناچارند که به جای یکدیگر زندگی کنند. بسیاری معتقدند که این فیلم مخصوص نوجوانان برای نوجوانان حساسی که درگیر بحث با والدین خود هستند بسیار آموزنده و جالب توجه خواهد بود.

فیلم جمعه عجیب (Freaky Friday)

فیلم روشنش کن! (Bring It On) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم سینمایی نوجوانانه هیجان‌انگیز Bring It On یکی از فیلم های برتر تینیجری دخترانه و فیلمهای مدرسه ای این فهرست محسوب می‌شود که در ژانر کمدی ساخته شده است. داستان این فیلم مخصوص نوجوانان همانند اکثر فیلم های تینیجری در یک دبیرستان می‌گذرد و درباره یک گروه چیرلیدر یا تشویق‌کننده است که از تیم دبیرستانشان حمایت می‌کنند. در این داستان، یک تیم تشویق‌کننده در جریان برگزاری مسابقات چیرلیدرها متوجه می‌شوند که کاپیتان تیم آنان تمام حرکات اجرایی در این مسابقه را از تیم دیگری تقلید کرده و این موضوع سبب رسوایی عظیمی برای تیمشان می‌شود. حال آنان ناچارند برای جبران این رسوایی تمام تلاش خود را به کار گیرند. در ادامه این اثر، فیلم‌های زیادی ساخته شده است که البته بازیگران نسخه اصلی در آن‌ها حضور ندارند.

روشنش کن! (Bring It On)

فیلم آخرین ترانه (The Last Song) از بهترین فیلم های تینیجری

مایلی سایرس (Miley Cyrus)، خواننده و بازیگر آمریکایی، یکی از ستارگان نوجوانی بود که بین سال‌های 2006 تا 2011 با سریال تلویزیونی هانا مونتانا (Hannah Montana) تاثیر زیادی روی این گروه سنی گذاشت. در سال 2010 این بازیگر در یکی از فیلم های تینیجری هالیوودی به نام The Last Song یا «آخرین آواز» به ایفای نقش پرداخت. داستان این فیلم عاشقانه دبیرستانی درباره نوجوانی دردسرساز است که سعی دارد به پدرش که مدت‌ها از او دور بوده دوباره نزدیک شود. در همین حین او درگیر ماجرایی عاشقانه می‌شود.

آخرین ترانه (The Last Song)

فیلم تقدیم به همه پسران: پی‌نوشت: هنوز دوستت دارم (To All the Boys: P. S. I Still Love You) از بهترین فیلم های تینیجری

در میان بهترین فیلم های تینیجری 2020 و فیلمهای مدرسه ای جدید دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های تقدیم به همه پسران نیز حضور دارد. قسمت اول این مجموعه در سال 2018 با نام تقدیم به همه پسرانی که دوستشان داشتم اکران و با استقبال خوبی مواجه شد. این فیلمهای مدرسه ای براساس رمانی از جنی هان با نام “پی‌نوشت: هنوز دوستت دارم” ساخته شده است. این فیلم عاشقانه دبیرستانی از رمانتیک ترین و محبوب ترین فیلم های مخصوص نوجوانان در این ژانر و یکی از تماشایی ترین فیلم برای نوجوانان است.

فیلم تقدیم به همه پسران: پی‌نوشت: هنوز دوستت دارم (To All the Boys: P. S. I Still Love You)

فیلم داستان سیندرلا (A Cinderella Story) از بهترین فیلم های تینیجری

هیلاری داف (Hilary Duff) در دهه 2000 نقش پررنگی در فیلم های دبیرستانی و فیلمهای مدرسه ای داشت. یکی از آثار محبوب این بازیگر و خواننده آمریکایی، فیلم A Cinderella Story یا «داستان سیندرلا» محسوب می‌شود. همانطور که از نام فیلم مشخص است، این اثر بازسازی مدرنی از داستان معروف سیندرلا است. این فیلم سینمایی نوجوانانه در رده بهترین فیلم برای نوجوانان به خصوص برای دختران قرار می‌گیرد.

فیلم داستان سیندرلا (A Cinderella Story)

فیلم چیزی که یک دختر می‌خواهد (What a Girl Wants) از بهترین فیلم های تینیجری

دافنه دختر سرزنده‌ای است که به همراه مادرش در آمریکا زندگی می‌کند. طی اتفاقاتی، دافنه متوجه می‌شود که پدرش یک سیاستمدار برجسته انگلیسی است که اکنون نیز برای انتخابات انگلستان خود را آماده می‌کند. دافنه تصمیم می‌گیرد تا به انگلیس برود و پدرش را ملاقات کند اما این ملاقات سرزده می‌تواند به بهای شکست پدرش در انتخابات تمام شود، بنابر این دافنه نقشه دیگری را طراحی می‌کند. این فیلم سینمایی نوجوانانه یکی از دیدنی ترین فیلم های دبیرستانی و فیلمهای مدرسه ای است که تماشای آن به شدت پیشنهاد می‌شود.

فیلم چیزی که یک دختر می‌خواهد (What a Girl Wants)

دبیرستان موزیکال (High School Musical) ؛ از بهترین فیلم های تینیجری کمدی

فرنچایز High School Musical با فیلم نوجوانانه و رمانتیک دبیرستان موزیکال در سال 2006 آغاز شد. این فرنچایز شامل 8 فیلم از بهترین فیلمهای سینمایی دبیرستانی و موزیکال است که آخرین قسمت آن، فیلم High School Musical China: College Dreams در سال 2011 منتشر شد. در نوامبر 2019 سریال High School Musical: The Musical: The Series به عنوان اولین سریال این فرنچایز و یکی از بهترین سریال های خارجی عاشقانه دبیرستانی ، از شبکه Disney + منتشر شد.

دبیرستان موزیکال (High School Musical) ؛ از بهترین فیلم های تینیجری کمدی

فیلم عاشقانه دبیرستانی دور از خانه (Sleepover) از بهترین فیلم های تینیجری

در این فیلم مخصوص نوجوانان می‌بینیم که چهار دوست صمیمی به نام‌های جولی، هانا،یانسی و فرا تصمیم می‌گیرند تا دست به یک ماجراجویی جدید بزنند و مدتی را دور از خانه‌های خود سپری کنند. اما این ماجراجویی آنان برخلاف سایر دورهمی‌های دخترانه رنگ و بوی غیبت و صحبت‌های دخترانه را ندارد بلکه آنان می‌خواهند نوع دیگری از هیجان را تجربه کنند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند که دست به کارهایی نظیر دزدیدن ماشین و دزدکی وارد شدن به کلاب‌های شبانه، بزنند.

فیلم عاشقانه دبیرستانی دور از خانه (Sleepover)

فیلم اولین قرار (First Date) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم اولین قرار یکی از فیلم های تینیجری جدید و فیلمهای مدرسه ای در ژانر معمایی و کمدی است. پیش‌نمایش فیلم در جشنواره ساندنس 2021 بود و پس از آن به عنوان یکی از فیلم های تینیجری ۲۰۲۱ در سینماهای آمریکا اکران شد. داستان این فیلمهای مدرسه ای در مورد اولین قرار مایک و کلسی است. مایک یک ماشین کرایسلر 65 خریده و قصد دارد برای اولین ملاقات با دختر همسایه، کلسی برود. ولی اوضاع خوب پیش نمی‌رود و مایک خود را هدف جنایتکاران، پلیس و زن گربه‌ای دیوانه می‌بیند.

فیلم اولین قرار (First Date)

فیلم جهش یافته‌های جدید (The New Mutants) از بهترین فیلم های تینیجری

معرفی بهترین و محبوب ترین فیلم های تینیجری جدید را با فیلمی از دنیای سینمایی مارول ادامه می‌دهیم. فیلم جهش یافته‌های جدید یکی از فیلم های تینیجری ترسناک و تخیلی است. در این فیلم سینمایی نوجوانانه می‌بینیم که پنج نوجوان جهش‌یافته، برخلاف میل خود در یک مرکز مخفی نگهداری می‌شوند. آنها در حال کشف توانایی‌های خود باید برای فرار از گذشته و نجات خود بجنگند.

فیلم جهش یافته‌های جدید (The New Mutants)

فیلم آکوامارین (Aquamarine) از بهترین فیلم های تینیجری

فیلم Aquamarine کمی با فیلم‌های قبلی این فهرست از فیلمهای مدرسه ای متفاوت است؛ چراکه در این اثر از ویژگی‌های سینمای فانتزی نیز استفاده شده است. داستان این فیلم مخصوص نوجوانان درباره دو دختر نوجوان است که با یک پری دریایی آشنا می‌شوند. اما رابرتس (Emma Roberts) بازیگر سریال ترسناک American Horror Story، نقش یکی از این دو دختر را ایفا کرده است. این فیلم سینمایی نوجوانانه از بهترین فیلم های دبیرستانی کمدی فانتزی محسوب می‌شود.

فیلم آکوامارین (Aquamarine)

فیلم گرگ و میش (Twilight) از بهترین فیلم های تینیجری

مجموعه فیلم‌های «گرگ‌ومیش» با یک داستان تینیجری و عاشقانه ساده شروع شد و خیلی زود جای خود را در بین فیلم برای نوجوانان پیدا کرد. قسمت اول این مجموعه از فیلمهای مدرسه ای در سال 2008 و براساس یک رمان ساخته شد. Twilight درباره دختر نوجوانی‌ست که در دبیرستان عاشق یکی از هم‌کلاسی‌هایش می‌شود؛ غافل از اینکه این پسر درواقع یک خون‌آشام است. در این فیلم که فروشی بیشتر از 300 میلیون دلار داشته، بازیگرانی همچون کریستن استوارت (Kristen Stewart) و رابرت پتینسون (Robert Pattinson) به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه این فیلمهای مدرسه ای ، 4 فیلم دیگر هم با همین بازیگران ساخته شد.

گرگ و میش (Twilight)

فیلم رویای خیس از بهترین فیلم های تینیجری

در ادامه معرفی بهترین فیلم های تینیجری و فیلمهای مدرسه ای بد نیست نگاهی هم به سینمای ایران بیندازیم. به دلیل محدودیت‌ها در روند تولید آثار سینمایی، اصولا کارگردان‌های ایرانی علاقه‌ای به ساخت فیلم‌هایی با محوریت نوجوانان ندارند. در اواسط دهه هشتاد در سال 1384، پوران درخشنده ریسک بزرگی کرد و با ساخت فیلم سینمایی رویای خیس، داستان عشق دو نوجوان دبیرستانی به یکدیگر را به تصویر کشید. بعد از گذشت نزدیک به دو دهه همچنان این فیلم بیانگر مشکلات نوجوانان ایرانی و اختلال ارتباطی والدین با فرزندان است. اگر دوست دارید یک ملودرام عاشقانه و جذاب را تماشا کنید، نباید از فیلم سینمایی رویای خیس به سادگی عبور کنید.

فیلم رویای خیس

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری سپاس‌گزار هستیم.بهترین اثری که در این ژانر دیده‌اید، چه فیلمی بوده است؟ در میان فیلم ها و سریال های تینیجری برای نوجوانان کدام یک را بیشتر دوست دارید؟ به نظر شما در میان فیلم ها و سریال های تینیجری جدید ، برترین فیلم سینمایی نوجوانانه ۲۰۲۱ کدام فیلم است؟ حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا