اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

بهنام تشکر از فوتبال حرفه ای تا بازیگری و شهرت

در این بخش بیوگرافی بهنام تشکر بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی بهنام تشکر از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال ساختمان پژشکان به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و همسرش آیدا یزدانی با عکس پسرش کاوه و ناگفته های از اسامی برادران تا نسبت با عادل فردوسی پور را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی بهنام تشکر آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

بهنام تشکر چند سال سن دارد؟

بهنام تشکر زاده ۴ بهمن ۱۳۵۵ است و 45 سال سن دارد.

بهنام تشکر مجرد است یا متاهل؟

بهنام تشکر در حال حاضر متاهل است و همسر او آیدا یزدانی نام دارد.

تحصیلات بهنام تشکر چقدر است؟

بهنام تشکر لیسانس رشته اقتصاد و بازرگانی دارد.

بهنام تشکر فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

بهنام تشکر از سال 1375 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی بهنام تشکر

نام اصلیبهنام تشکر
تاریخ تولد۴ بهمن ۱۳۵۵
محل تولدبندر انزلی
محل زندگیتهران
تحصیلاتلیسانس رشته اقتصاد و بازرگانی
پیشهبازیگر، صداپیشه و دوبلور ایرانی
سالهای فعالیت۱۳۷۵–اکنون
همسرآیدا یزدانی
فرزندکاوه
قد187سانتی متر

بیوگرافی بهنام تشکر

بیوگرافی بهنام تشکر

بهنام تشکر بازیگر، گوینده و دوبلور اهل بندر انزلی است. او یکی دیگر از کشف‌های تئاتری سروش صحت در سال‌های اخیر است. البته که تشکر فعالیت هنری‌اش را از سال‌ها پیش آغاز کرده بود، اما با «ساختمان پزشکان» به شهرت رسید و پایش در تلویزیون محکم شد. پس از آن‌هم در اکثر سریال‌های صحت حضور پیدا کرد و در سری مجموعه‌های محبوب «پادری» بازیگر محمدحسین لطیفی بود. بهنام تشکر اغلب در کارهای طنز دیده شده، اما کم‌وبیش در نقش‌های جدی هم توانایی خود را به رخ کشیده است. او در فیلم‌های مثل «استرداد»، «روز رستاخیز» و «لاک قرمز» حضور موفقی داشت و نشان داد صرفاً یک بازیگر کمدی نیست. بازیگری که از نوجوانی در تئاتر پرورش یافته و کلام و صدا را در رادیو پرورانده است. مسلماً می‌توانیم شاهد درخشش بیشتر او در بازیگری در سال‌های آتی داشته باشیم.در ادامه بیشتر با بیوگرافی بهنام تشکر آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی بهنام تشکر آمده است او متولد 4 بهمن 1355 در بندرانزلی ، بازیگر ، صداپیشه و دوبلور است

کودکی بهنام تشکر

قد بهنام تشکر

در بیوگرافی بهنام تشکر میخوانیم قد او  187سانتی متر است.

تحصیلات بهنام تشکر

بهنام تشکر آموختن الفبای تئاتر را از نوجوانی در همان بندر انزلی آغاز کرد. پس از آن با خانواده به ساری رفت و آنجا هم فعالیتش را از سر گرفت. نمایش‌های کمدی «میرزا فرفره» و «غلام دروغگو» اولین حضورهای او در صحنه‌های تئاتر ساری بود. بعدازآن هم تجربه کار در نمایش‌های جدی را با گروهی دیگر کسب کرد. او قصد داشت تحصیلاتش را هم در همین رشته ادامه دهد و کنکور هنر ثبت‌نام کرد. اما موفق به قبولی در رشته تئاتر نشد و از آنجایی که گمان می‌کرد هر طور شده باید به دانشگاه برود، تحصیلاتش را در رشته غیر هنری‌ای که قبول شده بود ادامه داد.

در بیوگرافی بهنام تشکر جالب است بدانید بهنام تشکر فارغ‌التحصیل کارشناسی اقتصاد بازرگانی از دانشگاه فیروز‌کوه می‌باشد.

شروع فعالیت ورزشی بهنام تشکر

در بیوگرافی بهنام تشکر میخوانیم: بهنام هم مانند بسیاری از انزلیچی‌های دیگر با فوتبال بزرگ شد و مدتی هم هافبک راست تیم نوجوانان باشگاه ملوان بندر انزلی بود.او سپس به شطرنج و بیلیارد روی آورد اما به دلایلی فوتبال حرفه‌ای را پیگیری نکرد و به مسیری گروید که هم‌اکنون میدانیم.

بیوگرافی خانواده و اصالت بهنام تشکر

در بیوگرافی بهنام تشکر درباره ی خانواده اش آمده است او اصالتی آذری دارد و پدر و مادرش اصالتا اردبیلی هستند و قبل از به دنیا آمدن او به انزلی مهاجرت کرده اند.

چهار برادر بنام های بهروز (مجری برنامه خانواده) ، بهرام (کارگردان تئاتر) ، امیر (فعال فضای مجازی و نوازنده) و بهزاد دارد.

بهروزتشکر برادر بهنام تشکر
بهروزتشکر برادر بهنام تشکر
بهرام تشکر برادر بهنام تشکر
بهرام تشکر برادر بهنام تشکر

با افتخار تُرک هستم

با افتخار می گویم که ترک هستم و پدر و مادر نیز اهل اردبیل هستند

وطن اصلی من هم اردبیل می باشد ، امیدوارم خانواده های ترک حتما به فرزندانشان زبان ترکی را بیاموزند و با آنها ترکی صحبت کنند

ازدواج و وضعیت تاهل بهنام تشکر

بیشترین جستجوها در بیوگرافی بهنام تشکر درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

بهنام تشکر در سال 1385 وقتی 30 ساله بود با آیدا یزدانی ازدواج کرد و حاصل این زندگی یک فرزند پسر بنام کاوه می باشد

بهنام تشکر و پسرش کاوه
بهنام تشکر و پسرش کاوه

شباهت همسر وی به عادل فردوسی پور مدت ها شایعه ازدواج تشکر با خواهر عادل فردوسی پور را در فضای رسانه ای کشور به راه انداخت که صحت نداشت

می گوید همسرم مخاطب هنر نیست ولی هنرمند هستند ، او قبلا از شاگردان مهین اسکویی بوده و الان هم کار طراحی لباس می کند

بهنام تشکر به همراه همسرش خانم آیدا یزدانی و پسرش کاوه
بهنام تشکر به همراه همسرش خانم آیدا یزدانی و پسرش کاوه

علایق و حقایقی درباره بهنام تشکر

در ادامه بیوگرافی بهنام تشکر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

اقامت بهنام تشکر در آمریکا

در بیوگرافی بهنام تشکر جالب است بدانید انزلیچیِ هنرمند، مدتی در آمریکای شمالی سکونت داشت. برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی شایعه‌پراکنی کردند که او اقامت دائم آمریکا را رفته و برای همیشه از ایران رفته است. اما مهرماه 1394 بود که بهنام تشکر به ایران بازگشت و به شایعات پایان داد. او همچنین به مدت دو سال در یکی از شهرهای انگلستان سکونت داشت.

بهنام تشکر از خواندن کتاب تا فیلم

وقتی سرکار نباشم معمولا کتاب خواندن بیشترین وقت مرا می گیرد ، همچنین سعی می کنم فیلم ببینم و یا مسافرت بروم

مهم اینست که سعی می کنم آرامش داشته باشم ، آرامش به انجام کارم خیلی زیاد کمک می کند چرا که کار ما کار پر استرس و پرتنشی است

این اواخر به موسیقی های آفریقایی خیلی علاقمند شدم و بیشتر گوش می دهم

خصوصیات اخلاقی بهنام تشکر

در بیوگرافی بهنام تشکر جالب است بدانید او از دروغ و دورویی متنفر است. او حتی به خاطر همین دروغ گفتن، رابطه‌اش را با یکی از صمیمی‌ترین دوستانش تمام کرده است. نبخشیدن یکی دیگر از خصلت‌های اوست. او می‌گوید: «خیلی سخت می‌توانم کسی را ببخشم.» بهنام تشکر اهل انتقام نیست اما اگر از کسی برنجد خیلی راحت او را کنار می‌گذارد.

اگر بخواهم خودم را تعریف کنم باید بگویم بصورت کلی خیلی جدی هستم و در عین حال رک و رو راست صحبت می کنم

از دروغ دوری می کنم و خیلی صادقانه رفتار می کنم و شاید همین رک بودن و صداقی که دارم، بعضا باعث ناراحتی دیگران هم شده باشد

بدترین اخلاق من اینست که جوش نمی آورم ، باز هم جوش نمی آورم ، باز هم صبر می کنم و جوش نمی آورم اما وقتی جوش می آورم خیلی بد جوش می آورد

زوج هنری بهنام تشکر

 او و هومن برق‌نورد در چند سریال تلویزیونی ازجمله «ساختمان پزشکان»، «دزد و پلیس»، «پادری‌ها» و «تاکسی پلیس» زوج‌های طناز و دوست‌داشتنی را تشکیل دادند و تا مدت‌ها مخاطبین این دو را در کنار هم می‌شناختند. تا جایی که پس از مدتی عدم همکاری این دو، شایعه افتاد که با یکدیگر به مشکل برخورده‌اند. البته این شایعه هم توسط بهنام تشکر و هم از سوی هومن برق‌نورد تکذیب شد.

بهنام تشکر و هومن برق نورد

بهنام تشکر از استقلال تا آلبالو خشک

در بیوگرافی بهنام تشکر آمده است آقای بازیگر حالا از طرفداران دوآتیشه تیم فوتبال استقلال می باشد و یکی از عاشقان آلبالو خشکه است که هر دو روز یکبار باید بخورد

حواشی بهنام تشکر

ماجرای عکس بهنام تشکر و سیگار

چندی پیش در یکی از نشریات عکسی از بهنام تشکر در حال کشیدن سیگار منتشر شد. او دراین‌باره می‌گوید: «خیلی گشتم تا عامل این کار را پیدا کنم که خوشبختانه او را پیدا کردم. البته در حال حاضر سیگار را ترک کرده و خیلی از بابت آن خوشحالم. حتی از بوی سیگار هم متنفر و امیدوارم این تنفر تا آخر عمر با من باقی بماند. خلاصه آن عکاس را پیداکرده و به‌شدت با او برخورد کردم. من در ترافیک خیابان‌ها که ماشین‌ها توقف کرده‌اند، به‌این‌علت که ممکن است دو نفر من را ببیند، سیگار دستم نمی‌گیرم. آن‌وقت آن عکاس عکس من را با سیگار در نشریات منتشر کرده بود. آن‌قدر از این اتفاق رنجیدم که به‌هیچ‌عنوان کوتاه نیامدم و خیلی رک به او گفتم هیچ‌وقت سمت من نیاید.»

گله بهنام تشکر از تهیه‌کنندگان

تشکر می‌گوید: «تا دلت بخواهد تهیه‌کنندگان کلاهم را برداشته‌اند. تا قبل از اینکه ساختمان پزشکان را بازی کنم، تهیه‌کنندگان به‌راحتی پولم را می‌خوردند. حتی سرویس یک پروژه از دماوند مرا به تهران آورد و به من که رسید وسط تهران پیاده‌ام کرد و گفت: من باید برگردم. دستمزد آن پروژه‌ام را هم بالا کشیدند. الآن همان دفترهای کاری که ۲ سال پیش می‌رفتم و هیچ‌کس نگاهم نمی‌کرد، با سلام‌وصلوات از من دعوت می‌کنند. به‌شدت این رفتارها را زننده میدانم.»

تنها تهیه‌کنندگان نبودند که باعث رنجش این بازیگر توانای سینما و تلویزیون شده‌اند. توقیف نمایش کمدی «عاشق سینه‌چاک» که تشکر در آن به ایفای نقش می‌پرداخت، واکنش تند او را به همراه داشت. بهنام تشکر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «توقیف شد بدون هیچ توضیحی. توقیف شد بدون هیچ تذکری از طرف مرکز هنرهای نمایشی. بعد از دو شب اجرای موفق. توقیف شد بعد از دو بار بازبینی. توقیف شد بعد از دو بار گرفتن مجوز اجرا از طرف مرکز هنرهای نمایشی. بعد از چندین ماه تمرین. امیدوارم آقای وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان و مدیران ایشان جواب قانع‌کننده‌ای داشته باشند.»

برخورد بهنام تشکر با مناظرات نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 96 هم به‌نوبه خود جالب بود. او پس‌ازآن مناظره با انتشار عکسی از محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری نوشت: «بعدازظهر جمعمون مفرح بود.(پست خیلی خیلی موقت)».

شروع فعالیت هنری بهنام تشکر از تئاتر

فعالیت بهنام تشکر در  عرصه تئاتر به‌صورت مستمر ادامه پیدا کرد. او تاکنون در نزدیک به ۵۰ نمایش و نمایش خوانی در شهرهای مختلف حضور داشته است. بازی در نمایش «چند کاپریس برای ویولن» به کارگردانی محمود رضا رحیمی اولین حضور او به‌عنوان بازیگر در سالن تئاترشهر تهران بود. نمایشی که یکی از اولین نقاط عطف بهنام تشکر در بازیگری بود.

تشکر در آن شب‌ها خوش درخشید و پس از آن از ۱۳-۱۴ کارگردان پیشنهاد دریافت کرد. کارگردانانی ازجمله ایوب آقاخانی، کیومرث مرادی که در بین سال‌های 83 تا 85 با آنان همکاری کرد.

بعدازاین تشکر به‌قول‌معروف روی غلتک افتاد و ده‌ها بار با گروه‌های مختلف به روی صحنه رفت. از دیگر نمایش‌های او می‌توان به «خرس»، «رؤیای بسته‌شده به پای اسب»، «ژولیوس سزار»، «سه خواهر»، «مکبث»، «لبخند باشکوه آقای گیل» و تعدادی زیادی نمایشنامه خوانی اشاره کرد. «طناب می‌زنی عزیزم» هم نمایشی بود با بازیگری بهنام و کارگردانی برادرش بهرام تشکر که در سال 1386 در تالار مولوی تهران به اجرا درامد.

بهنام تشکر بارها در جشنواره‌های تئاتر مختلف نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر شد. برای نمایش‌های «مسافرینی از شیکاگو» و «ماه‌زدگان» موفق به دریافت این جایزه هم شد. تشکر تجربه کارگردانی نمایش‌نامه‌خوانی «دختر یانکی» را هم در کارنامه دارد که برای آن جایزه دوم بهترین کارگردانی جشنواره نمایشنامه خوانی را دریافت کرد. او همچنین یکی از داوران جشنواره تئاتر فجر استان مازندران در سال ۱۳۸۸ بود.

بهنام تشکر در تئاتر نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی
بهنام تشکر در تئاتر نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی

بهنام تشکر در جلوی دوربین

در بیوگرافی بهنام تشکر میخوانیم: او اولین بار در فیلم «کوتاه اتو استاپ» بازی کرد تا اینکه در سال 1384 با سریال «مروارید سرخ» وارد قاب تلویزیون شد تا اینکه سال 88 هم فیلم «زیر آب» را کار کرد

شهرت بهنام تشکر

و اما اردیبهشت 1390 بود که با پخش سریال «ساختمان پزشکان» از شبکه ۳، بهنام تشکر تبدیل به یک ستاره مشهور تلویزیونی شد.

تشکر قبل از آن‌هم در چند تله‌فیلم و مجموعه تلویزیونی حضور کوتاهی به عمل آورده بود و کمتر یا شاید بهتر است بگوییم اصلاً در آن‌ها دیده نشد.

آقای تشکر با بازی در سریال ساختمان پزشکان اولین نقش جدی خودش را به نمایش گذاشت و توانست به شهرت زیادی برسد و هواداران زیادی را به خود جلب نماید، او در این سریال در کنار هومن برق نورد به ایفای نقش پرداخت و توانست بخوبی از عهده نقشش برآید. این مجموعه تلویزیونی توسط سروش صحت ساخته و در ماه رمضان سال 1390 روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و با استقبال خوب مردم روبرو شد.

بهنام تشکر در «ساختمان پزشکان» در نقش دکتر نیما فلاح، کاراکتر اول سریال، ایفای نقش می‌کرد. او برای بازی در آن فیلم موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر طنز تلویزیون در سال 1391 شد.

بهنام تشکر در ساختمان پزشکان
بهنام تشکر در ساختمان پزشکان

او همچنین در مجموعه «مختارنامه» نقش یک مترسک‌گردان را ایفا کرد. تشکر می‌گوید: «سال‌ها در تئاتر بودم و حتی همسایه‌ام نمی‌دانست چکاره هستم. ولی اولین قسمت سریال (ساختمان پزشکان) که از تلویزیون پخش شد، فردا صبح که از خانه خارج شدم انگشت اشاره مردم به سویم بود.»

بهنام تشکر در سریال مختارنامه
بهنام تشکر در سریال مختارنامه

بهنام تشکر در دزد و پلیس

بهنام تشکر یک سال بعد با بازی در سریال دزد و پلیس بار دیگر به همراه هومن برق نورد به ایفای نقش پرداخت و یک زوج هنری دوست داشتنی را با وی تشکیل داد. این مجموعه طنز در سال 1391 توسط سعید آقاخانی ساخته و در ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد. بهنام تشکر در این سریال نقش اول را به عهده داشت و با شقایق دهقان و حمید لولایی همبازی بود، داستان سریال درباره خلافکاری است که با خوردن ضربه به سرش حافظه خود را از دست میدهد.

بهنام تشکر در سریال دزد و پلیس
بهنام تشکر در سریال دزد و پلیس

بهنام تشکر در دودکش

او پس از بازی در تاکسی پلیس به هنرنمایی در سریال دودکش پرداخت، او با بازی در این سریال برای سومین بار با هومن برق نورد همبازی شد و یک زوج هنری بسیار خوبی را تشکیل دادند. این سریال توسط محمدحسین لطیفی تولید و در ماه رمضان سال 1392 از شبکه سوم سیما پخش شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. دودکش داستان دو خانواده است که در یک قالیشویی زندگی میکنند که هر بار اتفاقات جالبی در آنجا رخ می دهد و داستان فیلم جلو میرود. الناز حبیبی، سیما تیرانداز و نگار عابدی از دیگر بازیگران این سریال دیدنی میباشند.

بهنام تشکر، نگار عابدی، سیما تیرانداز و الناز حبیبی در سریال دودکش
بهنام تشکر، نگار عابدی، سیما تیرانداز و الناز حبیبی در سریال دودکش

بهنام تشکر در هفت سنگ

آقای تشکر در سال 1393 در سریال پر حاشیه هفت سنگ به ایفای نقش پرداخت، این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی علیرضا بذرافشان برای پخش از شبکه سوم سیما تولید و در شبهای ماه رمضان روی آنتن رفت. هفت سنگ داستان زندگی سه خانواده را روایت میکند که هر بار با ماجراهای جدیدی روبرو میشوند، فرناز رهنما، مهدی سلطانی و شبنم مقدمی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

بهنام تشکر، فرناز رهنما و امیر غفارمنش در سکانسی از هفت سنگ
بهنام تشکر، فرناز رهنما و امیر غفارمنش در سکانسی از هفت سنگ

بهنام تشکر در پادری

او پس بازی در تله فیلم فرید و مینی سریال بین خودمون بمونه در سریال پر طرفدار پادری به ایفای نقش پرداخت و بار دیگر در کنار هومن برق نورد قرار گرفت. پادری ابتدا برای پخش در ایام نوروز تولید شد ولی بنا به دلایلی پخش آن به ماه رمضان 1395 موکول گردید. این سریال در ادامه مجموعه دودکش ساخته شده و در رابطه با قالیشویی مشتاق است که حالا تعطیل شده و با دردسرهای جدیدی روبرو میشوند.

بهنام تشکر و نگار عابدی در سریال پادری
بهنام تشکر و نگار عابدی در سریال پادری

بهنام تشکر در لیسانسه ها

بهنام تشکر پس از آن در سریال لیسانسه ها به ایفای نقش پرداخت، این مجموعه تلویزیونی در سال 1395 توسط سروش صحت تولید و از شبکه سوم سیما پخش شد. بهنام تشکر در این سریال نقش یک سروان نیروی انتظامی را به عهده داشت، امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا و رویا میرعلمی از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

بهنام تشکر و بیژن بنفشه خواه در نمایی از سریال لیسانسیه ها
بهنام تشکر و بیژن بنفشه خواه در نمایی از سریال لیسانسیه ها

بهنام تشکر در باخانمان

زمستان 1399 شاهد پخش سریال جدیدی با نام «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد از شبکه سه سیما بودیم. این سریال کمدی به موضوع جدیدی پرداخته بود و توانست مخاطبین زیادی را جذب کند. «آتیلا پسیانی»، «افسانه بایگان»، «مارال فرجاد»، «سپند امیرسلیمانی»، «سعید امیرسلیمانی»، «الهام اخوان»، «شقایق دهقان» و «امیر کاظمی» از دیگر بازیگران این سریال موفق بودند.

بهنام تشکر در باخانمان
بهنام تشکر در باخانمان

در بیوگرافی بهنام تشکر آمده است او همچنین در سریال «پژمان» و «دودکش2» هم هنرنمایی کرده است.

مجموعه «گمشدگان» ساخته رضا کریمی از معدود حضورهای او در حیطه ملودرام و جدی است.

بهنام تشکر در گمشدگان
بهنام تشکر در گمشدگان

بهنام تشکر در سینما

بهنام تشکر از سال 1390 با فیلم سینمایی «استرداد» پا به دنیای سینما گذاشت. پس‌ازاین او در حدود ده فیلم سینمای نقش‌آفرینی کرده است. برخلاف تلویزیون، بهنام تشکر را در سینما بیشتر در آثار و نقش‌های جدی اما کوتاه دیده‌ایم. فیلم‌هایی همچون «بچگیتو فراموش نکن»، «به امید دیدار»، «روز رستاخیز»، «لاک قرمز» و «جشن دل‌تنگی» از مهم‌ترین آن‌هاست.

بهنام تشکر در استرداد
بهنام تشکر در استرداد
بهنام تشکر در بچگیتو فراموش نکن
بهنام تشکر در بچگیتو فراموش نکن
بهنام تشکر در فیلم لاک قرمز
بهنام تشکر در فیلم لاک قرمز
بهنام تشکر در نمایی از جشن دلتنگی
بهنام تشکر در نمایی از جشن دلتنگی

سریال های نمایش خانگی بهنام تشکر

در بیوگرافی بهنام تشکر وی تاکنون در چندین سریال نمایش خانگی موفق بازی کرده است. در ادامه برخی از آن‌ها را می‌بینید.

بهنام تشکر در ساخت ایران

در بیوگرافی بهنام تشکر جالب است بدانید سریال ساخت ایران اولین تجربه تشکر در شبکه نمایش خانگی است. این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی ساخته شد. به دلیل استقبال مردم فصل دوم آن در سال 1397 به کارگردانی برزو نیک‌نژاد روانه شبکه نمایش خانگی شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل سوم این سریال هم ساخته می‌شود.

بهنام تشکر، محمدرضا گلزار و امین حیایی در پشت صحنه ساخت ایران 2
بهنام تشکر، محمدرضا گلزار و امین حیایی در پشت صحنه ساخت ایران 2

بهنام تشکر در شب های مافیا

مسابقه مهیج شب‌های مافیا در چندین فصل از شبکه نمایش خانگی پخش شد. بهنام تشکر در مافیا فصل سوم حضور داشت. او در کنار بازیگرانی همچون کامران تفتی، نیما رئیسی، امید حاجیلی، هومن برق‌نورد، شهاب عباسی، امیرمهدی ژوله، مهدی کوشکی و حسین مهری در این مسابقه شرکت کرد.

بهنام تشکر در شب های مافیا
بهنام تشکر در شب های مافیا

بازی ضعیف بهنام تشکر در مافیا

آقای بازیگر در فصل اول مسابقه فامیا که از شبکه سلامت پخش می‌شد به عنوان گرداننده بازی حضور داشت. اما در انتهای فصل اول از برنامه جدا شد. زمانی‌که حضور او در مسابقه شب‌های مافیا قطعی شد مخاطبین زیادی منتظر نحوه بازی او بودند. اما جالب است بدانید که آقای تشکر در این مسابقه مهیج ضعیف عمل کرد و این موضوع باعث تعجب همگان شد.

بهنام تشکر در دراکولا

یکی دیگر از سریال‌های نمایش خانگی این بازیگر محبوب کشورمان، بازی بهنام تشکر در دراکولا بود. دراکولا به کارگردانی مهران مدیری در سال 1400 منتشر شد. این سریال در ادامه هیولا با بازیگران جدید جلوی دوربین رفت. «مهران مدیری»، «سیما تیرانداز»، «نیما شعبان‌نژاد»، «امیرمهدی ژوله» و «گلاره عباسی» از دیگر بازیگران دراکولا هستند.

بهنام تشکر در دراکولا
بهنام تشکر در دراکولا

در بیوگرافی بهنام تشکر میخوانیم سریال های یک شام خوب، ابله و ساخت ایران 2 دیگر هنرنمایی های او در شبکه نمایش خانگی هستند.

بهنام تشکر و شبنم مقدمی در سریال ابله
بهنام تشکر و شبنم مقدمی در سریال ابله

بهنام تشکر در رادیو

اولین شب‌هایی که در «ساختمان پزشکان» دیده شد، بیشتر از هر چیز تن صدای خاصش جلب توجه می‌کرد و علی‌رغم سابقه درخشان تئاتری‌اش، همه او را یک گوینده رادیو می‌دانستند.در بیوگرافی بهنام تشکر وی در شبکه‌های مختلف رادیویی ازجمله تهران، رادیو جوان، شبکه جهانی صدای آشنا و … به گویندگی پرداخته است. او همچنین به مدت ۲ سال در موسسه قرن بیست‌ویک با ناصر مدقالچی همکاری کرد و به‌عنوان دوبلور و گوینده در بیش از 70 فیلم سینمایی حضور داشت.

فعالیت‌های دیگر بهنام تشکر

بهنام تشکر در مدت حضورش در امریکا عکاسی را به‌صورت جدید دنبال می‌کرد. حدود ۳۰۰ عکس کلاسیک با دوربین حرفه‌ای در آمریکا گرفته است که هیچ‌گاه از آن‌ها رونمایی نکرده است. او می‌گوید به خاطر احترامی برای عکاسان ایرانی قائل بوده، هرگز راضی به برگزاری نمایشگاه نشده است.

تشکر علاوه بر عکاسی دستی بر قلم هم دارد. البته به‌عنوان خوشنویس نه نویسنده. او با حضور در برنامه دورهمی، یکی از تابلوهای خوشنویسی خود که حاوی دو بیت شعر از حافظ بود را به موزه آن برنامه تقدیم کرد.

گفتگوی خواندنی با بهنام تشکر

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی بهنام تشکر مصاحبه اختصاصی که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

بیایید اول از قصه خودتان شروع کنید قصه که نه حقیقت زندگی شما وقتی به راهی که طی کردید نگاهی میکنیم ذهنمان از دنیای پسرنوجوان فوتبالیست پرت میشود به دنیای علم اقتصاد آکادمیک، در نهایت انتخاب بازیگری.

اینکه گفتید پس از فوتبال و دانشگاه به بازیگری آمدم باید بگویم که من قبل از دانشگاه رفتن بازیگری را انتخاب کردم، در اصل الفبای تئاتر را از همان شهر بندر انزلی شروع و بعد که به ساری رفتیم در آن شهر نیز ادامه همین راه را دادم.همه چیز با پیشنهاد یکی از دوستان آغاز شد. دوستی که اکنون درایران نیست، من به کارگردان تئاتر معرفی شدم و فعالیت آماتوری در زمینه تئاتر در سن نوجوانی در بندر انزلی را از همان روزها آغاز کردم.وقتی به به ساری رفتیم خیلی ناامید بودم تصور نمیکردم بتوانم ورودی دوباره به دنیای بازیگری حرفه ای داشته باشم.

اولین حضورشما در صحنه های نمایش شهر ساری با یک گروه نمایش کمدی بود، چرا کمدی؟

خودم تئاتر در فضای جدی را میپسندم ولی فرصت حضور در دنیای نمایش مورد علاقهام هنوز میسر نبود همین شد که با نمایشنامه «میرزا فرفره» حضور پیدا کردم و پس از آن کار دیگری به نام «غلام دروغگو» که فکر میکنم آن نیز از نوشتههای داوود فتحعلی بیگی بود که در آن جدیترین نقش را بازی کردم. بعد از آن به گروه نمایش دیگری پیوستم که کار تئاتررا کمدی دنبال نمیکردند و طالب اجرای نمایشهای جدی بودند.

شما انتخاب کرده بودید بازیگر شوید چرا دانشگاه اقتصاد؟

قبول نشدم، یعنی دانشکده هنر شرکت کردم و قبول نشدم و فکر میکردم که باید بروم دانشگاه.فکر میکنم آنهایی که در فضای بازیگری ایران ماندند و هستند باید عاشق باشند، یعنی من واقعاً کار دیگری بلد نیستم جز بازیگری، تازه آن را هم همچنان دارم یاد میگیرم . یاد گرفتن این حرفه، لذت کشف و لذت یاد گرفتن این حرفه برایم مهمترین علت انتخاب این حرفه بود وهست.

فضای تئاتر دنیای تخصصی تری را نسبت به فضاهای هنرپیشگی دیگر دارد و شما با تئاتر آغاز کردید با انسانهایی که بازیگری را یک هنر جدی میدانند چگونه تکنیکهای تخصصی این هنر را آموختید؟

به استعداد و جوهری که فرد دارد بر می گردد واین دو رکن از ارکان مهم این فضاست. اگر این دو اصل را همراه خود نداشته باشید و در بهترین دانشکدههای هنر تحصیل کنید، در شهر شکسپیر هم به دنیا بیاید و در آنجا همه نمایشها را ببیند ممکن است بازیگر نشوید حتی اگر عشق بازیگری داشته باشید.به نظرمن تمرین و ممارست مکمل این قضیه میشود و تیزهوشی لازمه هنر بازیگوشی است.البته این تیزهوشی شانس را هم باید با خود همراه داشته باشد.

این اولین شانس چه وقت در خانه زندگی شما را زد؟

من دو نقطه عطف درفضای هنری داشتم، یکی موقعی بود که برای اولین بار در تئاتر شهر بازیگر یک نمایش بودم و بعد از اولین نمایشم در آن سالن از 14، 13 کارگردان پیشنهاد کار گرفتم که برایم بشدت لذتبخش بود.

و بین آن کارگردانان شما کدام را با چه نمایشی انتخاب کردید؟

«چند کاپریس برای ویلن» کاری از محمود رضا رحیمی که پس از پایان روزهای این نمایش بلافاصله ایوب آقاخانی پیشنهاد کار داد و بلافاصه بعد از ایوب آقاخانی،کیومرث مرادی با (ژولیو سزار) و بعد از آن فاصلههای این نمایشنامهها به زمانی کمتر از 4 یا 5 ماه میرسید. در تئاتر هر نقش را که قبول میکنی یک مدت با آن کاراکتر هستی تا نقش بعدی. فضا بدین شکل نیست که بگویند فلان هنرمند تئاتر، بازیگر کاراکترهای اجتماعی است و بس ولی در سینما اینگونه است. در یک کاراکتر که خوش بدرخشی آن کاراکتر معرف نقشهای دیگر تو میشود و انگار تنها آن کاراکتر به سراغت میآید به اصطلاح میشوی بازیگر نقشهای کمدی یا اکشن یا… و من چقدر نقش اکشن بازی کردن را دوست دارم.

نقش اکشن؟ نقشی که کلاً در سینمای ایران، جدی گرفته نمی شود ؟

خیلی ها تصور می کنند که نقش های اکشن فقط برازنده بعضی از بازیگران است.نه! بازیگر نباید بگذارد چنین فضایی در توصیف بازیاش ایجاد شود، زیرا تاریخ مصرفش را تعیین میکند و روزهای خاتمه محبوبیتاش نزدیک میشود، بازیگر باید توانایی این را داشته باشد که هم بازیگری کمدی باشد و هم جدی و این تهیهکنندهها و کارگردانان هستند که با بیاعتمادی خود به بازیگر این فضا را ایجاد میکنند. مثلاً آقای فتحعلی اویسی را تا مدتها در نقشهای اکشن میدیدیم ولی ناگهان میبینیم که در سریالی آنهم در نقش یک داستان کاراکتر کمدی می گیرد و خوب نیز با مخاطب ارتباط برقرار میکند.

بازیگران به حتم میدانند با تکراری بازی کردن یک نوع کاراکتر خود را در خطر بازیگر یکنواخت نقشآفرین قرار میدهند چرا ریسک بازی نکردن در نقشها را قبول نمیکنند تا با جای گرفتن در کاراکترهای مختلف بر بقای خود بیفزایند؟

باید صبر، تحمل زیاد و توانایی مالی خوبی داشته باشد تا از پس زندگی بربیاید، زیرا برای این متفاوت بازی کردن شاید مدتی بیکار بماند و اما این مدت صبر کردن نیز خود خطرناک است، زیرا نبودن در چرخه بازیگری یک خطر بزرگتر ایجاد میشود و آن اینکه بسیار امکان اینکه فراموش شود وجود دارد.

بازی در تئاتر و بازیگر تئاتر بودن در ارتباط مخاطب با دنیای سینما و تلویزیون چه تفاوتهایی دارد؟

در قالب یک خاطره میگویم، سالها در تئاتر بودم و حتی همسایه ام نمیدانست چکاره هستم ولی اولین قسمت سریال (ساختمان پزشکان) از تلویزیون که پخش شد فردا صبح که از در خانه خارج شدم انگشت اشاره مردم بسیاری به سویم بود که این همان بازیگر سریال دیشب است و یک دفعه شناخته میشوی بدون اینکه مانعی برای این شناخت داشته باشی یعنی تا این حد تلویزیون قوی است مردم به تلویزیون توجه دارند و به خاطر همین توجه است که وقتی برنامههای خوبی در تلویزیون ساخته نمیشود نگاه از آن بر میگردانند، به خاطر اینکه تلویزیون یک عنصر بشدت سرگرم کننده است و مردم در ناخودآگاه به محض رسیدن به خانه آن را روشن میکنند.

انگار تلویزیون صدای خانه است؟

بله تقریباً میتوان گفت که صدای خانه است، سالها رادیو بود، اکنون تلویزیون شده است و اما بر اساس آن مدیوم متفاوت شناخت مردم نیز با هنرمندان در عرصههای مختلف گوناگون است شاید سالها در تئاتر فعال باشی ولی قشری خاصتو را میشناسند ولی در تلویزیون ناگهان با میلیونها آدم همزمان معرفی میشوی.

کافی است که یک سریال یا برنامه طنز در تلویزیون پخش شود آن زمان است که در کوچه و خیابان و هر جا که میروی حرف آن است و نگاهها به تلویزیونی که از آن دور شدهاند برمیگردد؟

مردم ما مردم غصه مندی هستند به خاطر اینکه انگار طوری شده که از غصه هم بدشان نمی آید، به خاطر همین احتیاج به کمدی و خنده دارند و همه خنده را دوست دارند.

چرا خنداندن مردم ایران اینقدر سخت است؟

ما مردم خیلی باهوشی داریم فقط امکانات نداریم. ایرانیان به خاطر شرایط کشورمان و شرایطی که در آن در حال زندگی هستیم و بزرگ شدیم، آدمهای پیچیدهای هستند زیرا در شرایط خیلی ویژهای بزرگ شدیم، ما جنگ را دیدیم، ما بمباران و موشک باران را دیدیم، تحریمها به ما فشار آورده ما خیلی چیزها دیدیم که به نگاه بعضیها مردم جهان اولی ندیدند، به همین دلیل چیزی را که داریم میبینیم راجع به آن فکر میکنیم که آیا بخندیم یا نخندیم. کلاً ما آدمهای راحتی نیستیم.

یک کمدی درست چیست؟

فیلمنامه هرچقدر صادقانه تر باشد و کمدی درست و به روزی داشته باشد موفقتر است.کمدی درست یعنی که ما سعی نکنیم به هر قیمتی تماشاگر را بخندانیم. این جمله شما خیلی کلیشها ی بود

کمی بیشتر توضیح دهیدکلیشه ای است؟

چقدر زود همه چیز در کشور ما کلیشهای میشود.یعنی اینکه تماشاگر را گول نزنیم و به او نگوییم: «الکی بخند»، تماشاگر را به زور قلقلک ندهیم، این به زور قلقلک دادن میتواند، در بعضی مواقع نه تنها خنده بر لبانشان نیاورد که برایشان ناخوشایند هم باشد.

شما در حال مطالعه بیوگرافی بهنام تشکر در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

لیست آثار هنری بهنام تشکر

در ادامه بیوگرافی بهنام تشکر بازیگر دودکش باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی بهنام تشکر

سالنام فیلمکارگردان
۱۳۹۷زندانی‌هامسعود ده‌نمکی
۱۳۹۶جشن دلتنگیپوریا آذربایجانی
۱۳۹۵اعترافاتآرش سنجابی
۹۵–۱۳۹۴بازدمآرش سنجابی
۱۳۹۴لاک قرمزسید جمال سیدحاتمی
۱۳۹۱رستاخیزاحمدرضا درویش
۱۳۹۰بچگیتو فراموش نکنجلال فاطمی
۱۳۹۰استردادعلی غفاری
۱۳۹۰–۱۳۸۹به امید دیدارمحمد رسول‌اف
۱۳۸۸زیر آبسپیده فارسی

فیلم کوتاه های بهنام تشکر

  • ۸۳–۱۳۸۲: اتو استاپ (ناصر صفاریان)
  • ۱۳۹۰: و پیشتر… باران همه چیز را شسته بود
  • واژگونه

آثار تلویزیونی بهنام تشکر

سالنامسمتکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰دودکش ۲بازیگربروز نیک‌نژادشبکه ۱
۱۴۰۰هم بازیبازیگرسروش محمدزادهشبکه ۲
١٣٩٩با خانمانبازیگربرزو نیک‌نژادشبکه ٣
١٣٩٩بوم و بانوبازیگرسعید سلطانیشبکه ٢
۱۳۹۸سرگذشتبازیگرسید جمال سید حاتمیشبکه ۱
۱۳۹۸وارشبازیگراحمد کاوریشبکه ۳
۱۳۹۸شهروند و مافیامجریمحمد رجاییشبکه سلامتاین مسابقه تلویزیونی در ابتدا «مافیا» نام داشت که او فصل اول آن را اجرا کرد.
۱۳۹۶گمشدگانبازیگررضا کریمیشبکه۲
۱۳۹۵–۱۳۹۶لیسانسه‌هابازیگرسروش صحتشبکه ۳
۱۳۹۵پادریبازیگرمحمدحسین لطیفیشبکه ۱
۱۳۹۴بین خودمون بمونهبازیگرعلی عطشانیشبکه ۲
۱۳۹۳تله‌فیلم «فرید»بازیگرمهرداد خوشبختشبکه ۱
این فیلم در آغاز، «فرید بهاری» نام داشت.
۱۳۹۲–۱۳۹۳هفت‌سنگبازیگرعلی‌رضا بذرافشانشبکه ۳
۱۳۹۲پژمانصداپیشهسروش صحتشبکه ۳ / صدای دکتر روانشناس
دودکشبازیگرمحمدحسین لطیفیشبکه ۱
۱۳۹۱تاکسی پلیسبازیگرسعید عالم‌زادهاین سریال قبلاً در قالب یک تله فیلم تک قسمتی
از تلویزیون پخش شده بود.
دزد و پلیسبازیگرسعید آقاخانیشبکه ۳
۱۳۹۰تله‌فیلم «پاپوش»بازیگرمنوچهر هادیشبکه ۲
۱۳۸۹–۱۳۹۰ساختمان پزشکانبازیگرسروش صحتشبکه ۳
۱۳۸۹تله‌فیلم «حبیب»بازیگرداریوش یاریشبکه ۱
۱۳۸۸تله تئاتر «عشق و نیستی»بازیگرهادی مرزبان
کارگردان تلویزیونی: «مسعود فروتن»
شبکه ۴
۱۳۸۳–۱۳۸۸مختارنامهبازیگرداود میرباقریدر سال۱۳۹۰ از شبکه ۱ پخش شد.
۱۳۸۵تا صبحبازیگرمحمدعلی باشه آهنگر
مجید جوانمرد
شبکه ۵
۱۳۸۴مثل همیشهبازیگرسید وحید حسینی
عصای پیریبازیگرشاپور قریبشبکه ۳
۱۳۸۳–۱۳۸۴مروارید سرخبازیگرشاپور قریب
مسعود رسام
نام پیشنهادی ابتدایی «بادبان‌ها»
شبکه تهران
بهنام تشکر در سریال بوم و بانو
بهنام تشکر در سریال بوم و بانو
بهنام تشکر در سریال وارش
بهنام تشکر در سریال وارش

بهنام تشکر در شبکهٔ نمایش خانگی

سالنامکارگرداننقش
١۴٠٠جزیرهسیروس مقدم
١۴٠٠جوکراحسان علیخانی
۱۴۰۰دراکولامهران مدیریموفق
۱۳۹۹شام ایرانیسعید ابوطالببهنام تشکر
۱۳۹۹شب‌های مافیاسعید ابوطالببهنام تشکر
۱۳۹۶–۱۳۹۷ساخت ایران ۲برزو نیک‌نژاددکتر کوروش افشارجم
۱۳۹۳ابلهکمال تبریزیآقابزرگ (لیلاسفته)
۱۳۹۲یه شام خوبمهدی مظلومی
۱۳۹۰–۱۳۹۱ساخت ایرانمحمدحسین لطیفیدکتر کوروش افشارجم

تئاترهای بهنام تشکر

  • میرزا فرفره (۱۳۷۷)
  • معرکه عشق (۱۳۷۸)
  • بانوی قهرمان (۱۳۷۷)
  • سهمی پیش از مردار (۱۳۷۷)
  • ماه زدگان (۱۳۷۹)
  • خرس (۱۳۸۱)
  • خواستگاری (۱۳۸۱)
  • فالگوش (۱۳۸۲)
  • چند کاپریس برای ویلون (۱۳۸۲)
  • اسکوریال شاه (۱۳۸۳)
  • روزهای زرد (۱۳۸۳)
  • مردی که گلی به دهان داشت (۱۳۸۳)
  • رؤیای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد (۱۳۸۴)
  • ژولیوس سزار به روایت کابوس (۱۳۸۵)
  • سه خواهر (۱۳۸۴)
  • مکبث (۱۳۸۴)
  • لبخند باشکوه آقای گیل (۱۳۸۶)
  • مونسرا (۱۳۸۳)
  • سانتاکروز (۱۳۸۳)
  • خرس (۱۳۸۳)
  • دعوت (۱۳۸۳)
  • کابوس (۱۳۸۴)
  • مگس‌ها (۱۳۸۴)
  • دختر یانکی (۱۳۸۴)
  • خون (۱۳۸۴)
  • رستگاری در شب دور (۱۳۸۵)
  • دنیای دیوانه دیوانه دیوانه (۱۳۸۵)
  • ژولیوس سزار به روایت کابوس (۱۳۸۵)
  • طناب می‌زنی عزیزم (۱۳۸۶)
  • میهمانی درندگان (۱۳۸۶)
  • هتل کالیفرنیا (۱۳۸۶)
  • خدای کشتار (۱۳۸۷)
  • مهرهفتم (۱۳۸۸)
  • فیروزه (۱۳۸۹)
  • ماه زدگان (۱۳۹۰)
  • عشق اتفاقی نیست که بیفتد (۱۳۹۰)
  • دختر یانکی (۱۳۹۲)
  • سه‌گانه پاریسی (۱۳۹۴)
  • دختر یانکی، اجرای مجدد (۱۳۹۵)
  • عاقبت عشاق سینه‌چاک (۱۳۹۶)
  • نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (۱۳۹۸)

گویندگی و دوبله بهنام تشکر

  • ۲ سال گویندگی (دوبله) در مؤسسه قرن بیست و یک (۱۳۸۵–۱۳۸۳) به مدیریت نصرالله مدقالچی
  • گویندگی در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی در مؤسسه قرن بیست و یک زیر نظر نصرالله مدقالچی
  • گویندگی رادیو از سال ۱۳۸۷
  • گویندگی در شبکه رادیویی تهران، استودیو صدای شهر
  • گویندگی در شبکه رادیو صدای آشنا (برنامه‌های قند پارسی، رنگ خدا، ویژه برنامه دهه اول محرم)
  • گویندگی در رادیو جوان (برنامه ویژه جشنواره تئاتر فجر، مثلث، بین خودمون باشه، آپارات و اینجا شب نیست)
  • گویندگی برای مؤسسه فرهنگی و هنری پادان

جوایز و افتخارات بهنام تشکر

  1. دریافت تندیس بهترین بازیگر تئاتر در سال ۱۳۹۴ از انجمن ملی منتقدان تئاتر ایران برای بازی در نمایش دختر یانکی به کارگردانی بهرام تشکر
  2. دریافت تندیس بهترین بازیگر طنز تلویزیون در سال ۱۳۹۱ برای بازی در سریال ساختمان پزشکان
  3. دریافت تندیس بهترین بازیگر برای نمایش ماه زدگان به کارگردانی بهرام تشکر در ششمین جشنواره سراسری ماه
  4. رتبه اول بازیگری برای نمایش هتل کالیفرنیا در چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مولوی در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی بهرام تشکر

صفحه اینستاگرام بهنام تشکر

بهنام تشکر ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 64 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی بهنام تشکر و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی بهنام تشکر و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی بهنام تشکر ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام بهنام تشکر @behnam_tashakor میباشد و 1میلیون و 300 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام بهنام تشکر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا