اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

زندگینامه مهران احمدی از کارگری تا بازیگری

در این بخش بیوگرافی مهران احمدی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی مهران احمدی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم آوای باران در نقش شکیب به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی او و خانواده اش و مروری بر فیلم هایش. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی مهران احمدی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

مهران احمدی متولد چه سالی است؟

مهران احمدی متولد  ۹ اسفند ۱۳۵۲ است.

مهران احمدی فرزند دارد؟

بله مهران احمدی صاحب یک دختر به نام باران است.

تحصیلات مهران احمدی چیست؟

مهران احمدی فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری تئاتر است.

مهران احمدی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

مهران احمدی فعالیت خود را از سال 1370 آغاز کرد.

خلاصه بیوگرافی مهران احمدی

نام اصلیمهران احمدی فصیح
تاریخ تولد ۹ اسفند ۱۳۵۲
تحصیلاتفارغ التحصیل رشته بازیگری تئاتر
پیشهبازیگر، برنامه ریز، دستیار کارگردان، کارگردان
زمینه فعالیتسینما، تلویزیون
سالهای فعالیت۱۳۷۰ تاکنون
وضعیت تاهلمتاهل
فرزندانباران
قد 180 سانتی متر

بیوگرافی مهران احمدی

بیوگرافی مهران احمدی

مهران احمدی را اغلب با نقش‌های سریال‌های تلویزیونی‌اش به‌ویژه سریال طنز «پایتخت» و در نقش «بهبود» می‌شناسند. سریال محبوبی که به دلیل استقبال مردم در چند سری ساخته شد؛ اما فعالیت‌های هنری مهران احمدی به همین‌جا محدود نمی‌شود. احمدی علاوه بر نقش‌های متعدد تلویزیونی‌اش در نزدیک به 45 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است و همین‌طور با عناوین مختلف کارگردان، دستیار کارگردان، برنامه‌ریز، بازیگردان و … در سینما و تلویزیون صاحب تجربه است.

با ما همراه باشید تا بیوگرافی مهران احمدی را باهم به طور کامل مرور کنیم.

بیوگرافی مهران احمدی

در بیوگرافی مهران احمدی میخوانیم: او متولد 1 اسفند 1352 در تهران ، بازیگر و کارگردان سینما ، تلویزیون و تئاتر است.

عکس کودکی مهران احمدی
عکس کودکی مهران احمدی

جوانی مهران احمدی

در ادامه بیوگرافی مهران احمدی آمده است : خانواده احمدی در سال‌های کودکی او مدتی به نیشابور می‌روند تا مهران احمدی چند سالی را در گروه‌های آماتور تئاتری نیشابور دست به تجربه بزند.

احمدی در دوره دبیرستانش در نیشابور، نمایش‌های تئاتر زیادی را کارگردانی می‌کند که عبدالرضا کاهانی هم در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته است، کارگردانی که در سال‌های بعدی زندگی مهران احمدی به چهره‌ای پراهمیت تبدیل می‌شود. او همچنین در کانون تئاتر نیشابور با حامد بهداد هم‌کلاسی بوده است.

چند سال زندگی در نیشابور کافی بود که او لهجه یک نیشابوری را با نقش نعیم در سریال مهرآباد به زیبایی ایفا کند.

مهران احمدی و هومن سیدی در سریال مهرآباد
مهران احمدی و هومن سیدی در سریال مهرآباد

تحصیلات مهران احمدی

در بیوگرافی مهران احمدی آمده است: پس از بازگشت خانواده احمدی به شهر تهران و پس از چند سال تجربه‌اندوزی او در نیشابور، مهران احمدی در رشته بازیگری تئاتر، در سال 73 و در 21 سالگی وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود و در رشته بازیگری تئاتر زیر نظر مرحوم عزت الله انتظامی شروع به تحصیل می‌کند. او در همین سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خود را هم‌زمان با تحصیل آغاز می‌کند.

سال 73 وارد دانشگاه تئاتر در رشته بازيگري شدم و استادان بسيار بزرگ و مهمي در دانشگاه‌مان تدريس مي‌كردند «هم اکنون نمي‌دانم چـه اتفاقي در دانشگاه‌هـای‌مان افتاده!» دكتر «ركن‌الدين خسروي»، «استاد سمندريان»، «اكبر زنجانپور» و خيلي‌هـای ديگر استاد مـا بودند. استاد «عزت‌الله انتظامي» براي ورود بـه عرصه دانشگاه از مـا تست بازيگري مي‌گرفتند ودر صورت تاييد اجازه حضور در دانشگاه را پيدا مي‌كرديم.

همين‌ها باعث شد قداست و ارزش بازيگري را بفهميم. فكر مي‌كنيد پول دانشگاهم را از كجا درمي‌آوردم؟ از گارسوني در رستوران‌ها بگيريد تا… خدا بيامرز پدرم يك آدم فرهنگي شريف بود كه بعد از فوتش، يك تسبيح و يك كمربند از او بـه مـن بـه ارث رسيد و ديگر هيچ. براي ثبت‌نام در ترم اول دانشگاهم، مادرم تنها يادگار ازدواجش را فروخت.

قد مهران احمدی

در بیوگرافی مهران احمدی آمده است قد او 180 سانتی متر است.

ازدواج و وضعیت تاهل مهران احمدی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی مهران احمدی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

مهران احمدی ازدواج کرده و ثمره این زندگی یک دختر بنام باران است، می گوید دخترم عاشق امیر تتلو است و در ماشین آهنگ های او را گوش می دهد

من در یک نگاه عاشق شدم و به نظرم آدم محصول زمان خودش است و بنابر شرایط زمان خودش تصمیم میگیرد و خداراشکر من از زندگی ام خیلی راضی ام.

همسر و فرزند مهران احمدی

مهران احمدی و دخترش باران
مهران احمدی و دخترش باران

علایق و حقایقی درباره مهران احمدی

در ادامه بیوگرافی مهران احمدی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

کارگری مهران احمدی

بعد از 23-22 سال، تازه 4 سال اسـت در سينما سري بلند كرده‌ام و 4 تا عزيزي كه بـه مـن لطف دارند بهم تبريك مي‌گويند، وگرنه چـه قبلا و چـه همين حالا، در سينما كارگري مي‌كردم و مي‌كنم. هيچ‌وقت خودم را هنرمند نمي‌دانم. مـن كارگر اين شغلم و زحمت مي‌كشم.

دوست دارم همين هم اکنون تشريف بياوريد سر صحنه فيلمي كه دارم بازي مي‌كنم، ببينيد بعد از هر سكانس چگونه هِن هِن و نفس نفس مي‌زنم؛ درست مثل كارگري كه يك فرقان بار برده طبقه چهارم و برگشته! چون بازيگري هيچ‌وقت براي مـن لوث نخواهد شد. مطمئنا آنگاه كه اين اتفاق برايم بيفتد، از تهران مي‌روم ودر دل طبيعت زندگي مي‌كنم و براي خودم عكس مي‌گيرم.

دغدغه محیط زیستی مهران احمدی

یکبار در جنگل بخاطر آشغال هایی که مردم ریخته بودند گریه ام گرفت، خانمم بارها سر همین حساسیت های زیادی درباره محیط زیست به من گفته دیگر شورش را درآوردی …

بازیگری یا کارگردانی ؟!

در حال حاضر مجذوب و عاشق کارگردانی سینما هستم زیر طیف گسترده ای از مخاطب به تماشای آثار سینمایی می نشینند و بطور کلی تجربه تازه تری است

مهران احمدی: مردم ایران هیجانی هستند

ایرانی ها برخلاف اینکه می گویند احساساتی هستند، اینطور نیستند و اتفاقا به نظر من کاملا هیجانی اند و با مسائل و رخدادهای مختلف نیز هیجانی برخورد می کنند.

تا یک جوی به وجود می آید با هیجان از آن می گویند که این مسئله شاید خیلی هم طول نکشد و زود موجش از بین برود و به فراموشی سپرده شود

علاقه مهران احمدی به سینمای دفاع مقدس

اصولا به بازی در فیلمهای دفاع مقدسی علاقه خاصی دارم، دوست دارم در کارهای واقعی بدور از شعار در این عرصه بازی کنم

اعتقاد دارم که در برهه ای از زمان عده زیادی از آدم های این سرزمین جان شان را گذاشتند تا مملکت از بین نرود و این از نظر من ارزشمند است

شانس زیاد مهران احمدی

شانس زاییده توانمندی هر انسانی می باشد

تا اینجا هم که امده ام از روی شانس بوده است، آدم خیلی پوست کلفتی هستم چون سال ها پیش به دلیل دیده نشدن باید حذف می شدم.

البته شانس زائيده تلاش ماست. بنظر مـن «جربزه» آدم اسـت كه همه ی چيز را تعيين مي‌كند. «لياقت» شماست كه تعيين مي‌كند كجا بايستيد ودر چـه جايگاه و رده‌ای قرار بگيريد. مـا تا آمديم جواني كنيم، ديديم بايد كار كنيم و پول دربياوريم. هيچ‌وقت در زندگي‌ام بيهوده نبودم.

بی حاشیه بودن مهران احمدی

هيچ‌وقت از كسي نخواهيد شنيد مهران احمدی فلان مسئله يا فلان حاشيه را درست كرده. اصلا اهل هيچ دود و دم و … نيستم. اين گونه زندگي كرده‌ ام. بـه محض اين‌كه كارم تمام مي‌شود مي‌روم خانه‌ ام كنار همسر و بچه‌ ام. مسافرت خوبم با زن و بچه‌ ام اسـت. از اين گونه زندگی كردن لذت می برم و با آن عشق میكنم.

مهران احمدی: مستقل بودن تاوان دارد

من بازیگر محفلی نیستم، بازیگر راست گرا و چپ گرا هم نیستم

سوار اتوبوس چپ و راست نمی شوم و راهپیمایی خودم را می کنم، من بازیگر مستقل سینمای ایرانم، این مستقل بودن هم تاوانی دارد

نظر خانواده

سعی میکنم حتما خودم را به زمان پخش سریال برسانم و در کنار خانواده ام می نشینم و کار را میبینم ، چون باید نقاط ضعف کارم را ببینم و از چند نفر دوستی که هم از متخصصان سینما هستند و هم از آدمهای عادی به حساب میآیند ، نظرخواهی میکنم؛ مادرم هم یکی از مشاوران من است و ایشان نکات بسیار ظریفی را به من میگویند که میبینم واقعا درست است.

همین که مادرم میبیند به این جایگاه خاص رسیدهام و به باور خودش، پسرش هنرمند است، برای او کفایت میکند و با همین خوشحال است، وگرنه چگونه میتوانم آن از خودگذشتگیاش برای ثبتنام دانشگاهم را جبران کنم؟

مهران احمدی و مادرش
مهران احمدی و مادرش

مهران احمدی: نقش پولداری به من نمي‌دهند

در اكثر كارهايم جزو قشر متوسط يا ضعيف و زحمتكش جامعه بوده‌ام اما «آقا رضا»ی‌ «تا ثريا» تا حدودي وضعيت مالي خوبي دارد؛ خانه خوب، اتومبيل خوب و كاسبي و… اما خودم هم يادم نمي‌آيد تا امروز بـه مـن پيشنهاد بازي در نقش يك آدم پولدار شده باشد. شايد اين بـه زندگي واقعي خودم برمي‌گردد كه هيچ‌وقت شانس پولدار بودن آنچناني را نداشته‌ام!

اصلا هم از اين بابت ناراحت نيستم. اين شانس در بازيگري هم سراغم نمي‌آيد و نمي‌دانم چرا چنين نقشي بـه مـن پيشنهاد نمي‌شود، وگرنه هيچ فرقي براي يك بازيگر نمي‌كند نقش يك آدم فقير را بازي كند يا ثروتمند؛ مهم خاصيت دراماتيك بودن نقش اسـت كه آن هم‌ در لايه‌هـای زيرين اجتماع بيشتر شكل مي‌گيرد.

حداقل در سينماي ايران اكثر درام‌هـای قوي را بزرگاني مانند «غلامحسين ساعدي»، «ابراهيم گلستانه»، «اكبر رادي» و… در لايه‌هـای زيرين و فرودست جامعه شكل داده‌اند، چون ابزار دراماتيزه شدن دراين لايه‌هـای اجتماع بيشتر وجوددارد؛ فقر، اعتياد «از نوع ترحم‌برانگيز»، دزدي و…، همواره از جمله موضوعاتي هستند كه بسيار مي‌توان روي‌شان كار كرد.

اصولا موضوعاتي كه مربوط بـه قشر متوسط بـه پايين جامعه اسـت، مخاطبان بيشتري نسبت بـه موضوعات قشر بالادست جامعه دارند، زيرا قشر عظيم‌تري از جامعه را دربر مي‌گيرند، بنابراين گستره بيشتري‌ از شخصيت‌هـای مختلف در آن پيدا مي‌شود و شخصا ترجيح مي‌دهم كاراكترهايي كه بازي مي‌كنم متعلق بـه طبقه متوسط و رو بـه پايين جامعه باشند.

لیاقت

هميشه در زندگي‌ام ياد گرفته‌ام آدم راضي‌ای باشم؛ اگر بـه حكمت «لياقت» معتقد باشي، هميشه راضي خواهي بود. مگر نمي‌گوييم «از ماست كه بر ماست؟» مـا هرچه مي‌كشيم زائيده لياقت و جربزه خودمان اسـت. حكمتش را نمي‌دانم اما مي‌دانم خداوند در وجود بعضي‌ها لياقت‌هايي قرار مي‌دهد كه موجب مي‌شود آن‌ها بـه جايگاه‌ها و مراتب بالا برسند.

اين لياقت در وجود همه ی‌مان هست؛ تنها بايد پيدايش كنيم، ببينيم در چـه زمينه‌ای مي‌توانيم عملي‌اش كنيم. خوش‌شانسي مـن اينجا بود كه توانستم لياقتم را در زمينه‌ای كه بايد كشف كنم و فهميدم اگر در بازيگري ممارست و تمرين داشته باشم، بـه جايگاهي خواهم رسيد.

آرزوی مهران احمدی

هنوز هم يكي از آرزوهايم بازي دوباره مقابل آقايان «پرويز پرستويي» و «مهدي هاشمي» اسـت؛ اين آدم‌ها جزو دست‌ نيافتني‌ هـای زندگي مـن بودند كه هنوز هم اگر قرار باشد روبه‌روي‌شان بازي كنم هيجان‌زده مي‌شوم.‌ البته بازي مقابل اين استادان بـه اين راحتي‌ها ميسر نشده! از سال 68 تئاترهاي حرفه‌ای روي صحنه مي‌برديم با‌ گيشه 10تا تك توماني!

«عبدالرضا كاهاني» شاهد زنده اين قضيه اسـت؛ اصلا كارمان رابا هم شروع كرديم. حدود 23 سال تلاش بي‌وقفه و شبانه‌روزي، طوري كه حتي يك روزمان هم بدون اين مقوله نگذشته بشما نشان مي‌دهد چند روز و چند ساعت بـه مقوله بازيگري، سينما، تئاتر و فيلم فكر كرده‌ايم اما هيچ‌وقت بـه اين فكر نكرديم برويم هنرمند شويم، چون مـا هنرمند بوديم.

در همان دايره كوچك صحنه تئاتر شهرستان نيشابور، مـا آدم‌هـای مهمي بوديم، زيرا مردم براي ديدن‌مان بليت مي‌خريدند؛ همان براي مـا كافي بود. هيچ‌گاه فكر نمي‌كرديم اگر بـه تئاتر آمده‌ايم، قصدمان اين اسـت كه شبيه فلان بازيگر مهم شويم، هرگز! نمي‌ توان كتمان كرد بـه اتفاقات اين‌چنيني براي خودمان علاقه داشتيم اما فكرش را نمي‌كرديم و روياي‌مان نبود.

مهران احمدی: ما بازيگريم نه كاسب

پيشنهاد 60 ميليون توماني براي بازي در يك فيلم داشتم اما قبول نكردم و ترجيح دادم در يك فيلم فرهنگي با رقمي بـه مراتب پايين‌تر بازي كنم. زندگي‌ام با همين دستمزدها مي‌چرخد و خوب هم هست، الهي شكر. جالب اين‌كه قبل از اينكه فيلمنامه‌ شان را بفرستند، پاي تلفن گفتند براي شـما 60 ميليون تومان درنظر گرفته‌ايم، با اين شرايط بفرستيم؟!

گفتم پولش اهميت نداره متن را بفرست. حتي يك بار تهديدم كردند و گفتند بيا سر يك كار، گفتم اول بايد متن را بخوانم بعد بيايم، گفتند يعني نمي‌آيي؟ گفتم نه، اول متن. بعد يكسري اتفاقات برايم افتاد كه دوست ندارم با گفتن‌شان وارد حاشيه شوم.

مهران احمدی: از تمام کارهایم عکس دارم

تمام عكس‌هايي كه آن‌ سالها تئاتر بازي مي‌كردم موجود اسـت؛ مثل ورزشي‌ها كه مي‌گويند مـا با لباس ورزشي عكس داريم، مـن هم مي‌گويم با لباس بازيگري روي صحنه تئاتر عكس دارم. حتي مي‌توانم براي‌تان عكسي بياورم كه لباس ورزشي روي صحنه تئاتر تنم اسـت «خنده.» وقتي بـه عقبه‌ام نگاه مي‌كنم، مي‌گويم با اين همت و جربزه اگر صافكار بودم، امروز بايد حداقل 2 دهنه گاراژ داشتم!

خدايي ناكرده تصور نكنيد مي‌خواهم از خودم تعريف كنم، چون ازآن بازيگراني كه مي‌نشينند غلو مي‌كنند و مدام از خودشان تعريف مي‌كنند بـه شدت منزجر و متنفرم! اتفاقا دوست دارم يك روز تريبون آزادي باشد كه بتوانم روبه‌روي اين بازيگرها بنشينم و بـه آن‌ها ثابت كنم دست بالاي دست زياد اسـت. زياد مطمئن نباشند اتفاق مهمي براي‌شان افتاده!

ناگفته هایی از زبان مهران احمدی

این‌که می‌گویید در اکثر کارهایم نقش آدم‌هـای عصبی و بداخلاق را بازی می‌‌کنم قبول ندارم؛ تنها در «آلزایمر» و «هیچ» بود که باید بـه واسطه نقشم کمی عصبی بازی می‌کردم، وگرنه در «بیست» بـه هیچ عنوان کاراکتر «میثم» آن جوان شهرستانی این خصوصیت را نداشت. اصلا مگر انسان‌ها در زندگی‌شان عصبانی نمی‌شوند؟ هیچ‌وقت دوست نداشته‌ام نقشی را تکراری بازی کنم ولی معتقدم هیچ نقشی تکراری نیست.

مثلاً اگر یک‌بار دیگر از مـن بخواهند «بیک» فیلم «هیچ» را بازی کنم، هیچ‌گاه قبول نخواهم کرد اما اگر بگویند یک وانتی دیگر «میثم فیلم بیست» را بازی کن، خب بازی می‌کنم، برای این‌که یک وانتی دیگر با خصوصیاتی دیگر اسـت. بنابراین هیچ‌گاه یک نقش را 2 یا 3 بار تجربه نخواهم کرد؛ بـه نظرم تنها یک‌بار می‌توان یک نقش را بازی کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بیوگرافی مهران احمدی با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

شروع فعالیت هنری مهران احمدی

در بیوگرافی مهران احمدی آمده است: در دهه 70 مهران احمدی در نقش‌های متفاوت تئاتری تجربه‌اندوزی کرد، از جمله در نمایش‌های «محاکمه ژاندارک»، «چندوچون به چاه رفتن» و «آ سید کاظم». او همچنین کار حرفه‌ای خود در تلویزیون را با یک تله‌تئاتر شروع کرد؛ تله‌تئاتری به نام «انگشتری ژنرال ماسیاس» که چندان اثر مهمی نبود.

احمدی در ادامه در سال 1376 در 24 سالگی دو سریال کم‌اهمیت «جدال با سرنوشت» و «تنها در تاریکی» را به کارگردانی مسعود رشیدی بازی می‌کند و از شبکه یک سیما وارد قاب تلویزیون میشود و در پایان دهه 70 و اوایل ده 80 بازیگر آیتم‌های نمایشی برنامه «سیمای خانواده» می‌شود که سریال‌های «روزهای مه آلود» و «بیابان عشق» بودند؛ تا این‌که بازی در سریال «آخرین روزهای شاد بودن» در سال 80، آخرین تجربه بازیگری او در دوره اول بازیگری‌اش می‌شود.

مهران احمدی در سریال جدال با سرنوشت
مهران احمدی در سریال جدال با سرنوشت

در بیوگرافی مهران احمدی کارنامه او در شروع کارش چندان قابل دفاع نیست و مورد توجه کسی قرار نمی‌گیرد. در آن سال‌ها بازی در سریال‌های نه‌چندان با کیفیت و نقش‌های کم‌فروغ، کمک چندانی به دیده شدن مهران احمدی نمی‌کند.

او دراین باره میگوید: همه اش به اين مربوط است که حالامهران احمدي تجربه بيشتري به دست آورده است. آن زمان مشغول تحصيل در زمينه بازيگري و هنوز در ابتداي راه بودم. بعد از آن بود که به مرور در کوران تحصيلات و تجريه تکنيک ها و تاکتيک هاي بازيگري قرار گرفتم و رو به جلو حرکت کردم. ضمن اين که وقتي بازيگري از تئاتر وارد دنياي رسانه اي مانند تلويزيون يا سينما مي شود، بخوبي قاب را نمي شناسد و کم کم در اين باره مجرب مي شود. من به ضعف شديد کارم در آن دوران واقف هستم و حرف شما را کاملاقبول دارم.

او که همواره از صحبت کردن درباره آن سال‌ها طفره می‌رود، تجربه‌های اولیه‌اش را این‌گونه توجیه می‌کند: «کارهای اولیه‌ام را از سر ناچاری بازی می‌کردم و در آن سال‌ها انتخابی در کار نبود. در واقع من دانشجوي تئاتر و بازيگري بودم، مسائل و مشکلاتي در خانواده برايم ايجاد شد، از جمله اين که پدرم فوت کرد و دست به گريبان مشکل پرداخت شهريه دانشگاه و مخارجم بودم. همه اينها باعث شد خيلي راجع به کاري که بازي مي کنم، فکر نکنم.»

فاصله گرفتن مهران احمدی از بازیگری

در ادامه بیوگرافی مهران احمدی میخوانیم : پس از گذراندن سال‌هایی نه‌چندان درخشان در شروع کار بازیگری، مهران احمدی به مدت 5 سال از بازیگری فاصله می‌گیرد و به دنبال دستیاری کارگردان  می‌رود: « بعد از مدتي وقتي اوضاع سر و سامان گرفت و بهتر شد، تصميم گرفتم ديگر بازي نکنم، حتي به اين قيمت که براي هميشه شغل بازيگري را از دست بدهم يا فراموش بشوم. به نظرم فراموش شدن بهتر از اين است که آدم در نقشي بازي کند که اصلاآن را دوست ندارد و حائز هيچ ويژگي خاصي هم نباشد.»

ورود دوباره مهران احمدی به عرصه بازیگری در سینما

در بیوگرافی مهران احمدی جالب است بدانید: مهران احمدی که از سال‌های دبیرستان و در نیشابور با عبدالرضا کاهانی آشنا بود، اولین فیلم سینمایی خود را با این کارگردان تجربه کرد. او در سال 85 و در فیلم «آدم» که اولین تجربه فیلم‌سازی عبدالرضا کاهانی است، به‌عنوان بازیگر، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان ایفای نقش می‌کند، فیلمی که هیچ‌وقت اکران نشد اما شروع همکاری‌های سینمایی احمدی و کاهانی بود. مهران احمدی در تمام فیلم‌های اولیه کاهانی بازی کرده است و علاوه بر آن به‌عنوان دستیار او و همچنین برنامه‌ریز این فیلم‌ها، در ساختشان نقش داشته است.

مهران احمدی در فیلم آدم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی
مهران احمدی در فیلم آدم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی

فیلم دوم کاهانی فیلم «بیست» بود که در سال 87 ساخته شد. این فیلم با کاندید شدن در تمام بخش‌های اصلی جشنواره فیلم فجر و برنده شدن جایزه بهترین بازیگر مرد و زن مکمل، نام عبدالرضا کاهانی و عوامل این فیلم را بر سر زبان‌ها انداخت. بازی مهران احمدی هم در این فیلم دیده شد، علاوه بر این‌که او دستیار اول عبدالرضا کاهانی در این فیلم بود، فیلمی که دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را در جشنواره فجر بیست و هفتم نصیب کاهانی کرد.

بعد از این فیلم، مهران احمدی با همان عناوین فیلم «بیست»، در تجربه سوم سینمایی کاهانی، یعنی «آن‌جا» حضور یافت.

فیلم سینمایی چهارم مهران احمدی هم مجدداً تجربه‌ای با رفیق قدیمی‌اش عبدالرضا کاهانی بود. فیلم «هیچ» که در سال 88 ساخته شد و احمدی به‌عنوان بازیگر و برنامه‌ریز در آن نقش داشت. این فیلم هرچند توفیق جشنواره‌ای نداشت اما به‌شدت مورد توجه قرار گرفت. زیرا علاوه بر ایده جالبش بازیگران مطرح زیادی داشت، بازیگرانی مثل مهدی هاشمی، مرضیه برومند، پانته‌آ بهرام، نگار جواهریان، احمد مهرانفر و… که بازی در کنار آن‌ها برای مهران احمدی فرصتی مغتنم به شمار می‌آ‌مد.

تجربه کار مهران احمدی با کارگردان‌های دیگر

چهار فیلم سینمایی اول مهران احمدی با کاهانی تجربه شد تا این‌که پس از پختگی سینمایی او در این فیلم‌ها، در سال 88 بود که احمدی با ایفای نقش در فیلم «خواب‌های دنباله‌دار» تجربه‌ای تازه را از سر گذراند.

پانته آ بهرام و مهران احمدی در فیلم خواب های دنباله دار
مهران احمدی در فیلم خواب های دنباله دار

باز هم احمدی در این فیلم صرفاً بازیگر نبود، او در این فیلم به‌عنوان دستیار اول پوران درخشنده، با این کارگردان باسابقه سینمای ایران همکاری داشت و علاوه بر این بازنویسی فیلم‌نامه این فیلم را_ که نوشته محمود آیدین بود_ انجام داد.

سال 89 پرکارترین سال دوران حرفه‌ای مهران احمدی بود. او در این سال با فیلم «اسب حیوان نجیبی است» پنجمین همکاری و متفاوت ترین نقش خود را با کاهانی _ این‌بار فقط به‌عنوان بازیگر_ پشت سر گذاشت.

او در این فیلم با نقش یک آدم دو جنسیتی ظاهر شد.نقشی که خودش می گوید به خاطر آن دو ماه کامل را با دوجنسی ها گذرانده تا آنها و دنیای شان را از نزدیک و بی واسطه بشناسد.

مهران احمدی و رضا عطاران در اسب حیوان نجیبی است
مهران احمدی و رضا عطاران در اسب حیوان نجیبی است

همچنین او در چهار فیلم دیگر هم نقش‌آفرینی کرد: «صدای پای من» ساخته مهرداد خوشبخت، «سیزده59» به کارگردانی سامان سالور، «خواب است پروانه» ساخته مزدک میرعابدینی و فیلم «آلزایمر» اثر احمدرضا معتمدی. مهران احمدی علاوه بر بازیگری در فیلم «سیزده59»، دستیاری کارگردان و برنامه‌ریزی را هم در این فیلم بر عهده داشت.

مهران احمدی در فیلم سیزده59
مهران احمدی در فیلم سیزده59

بازی در فیلم «آلزایمر» مهم‌ترین جایزه دوران حرفه‌ای مهران احمدی تا به امروز را برای او به همراه داشته است. احمدی برای بازی در این فیلم تحسین‌شده احمدرضا معتمدی، موفق شد برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش مکمل از بخش جلوه‌گاه شرق (سینمای آسیا) بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر شود.

مهران احمدی در فیلم آلزایمر
مهران احمدی در فیلم آلزایمر

قطع همکاری مهران احمدی با کاهانی

مهران احمدی در سال 90 به‌عنوان مدیر تولید تجربه ششم سینمایی عبدالرضا کاهانی انتخاب شد تا در هیچ‌کدام از فیلم‌های کاهانی تا آن زمان غایب نبوده باشد. اما وقتی در این فیلم نقش اصلی به‌جای مهران احمدی به رضا عطاران داده می‌شود، اختلافاتی میان او و کاهانی به وجود می‌‌آید که برای همیشه میانه آن‌ها را بر هم می‌زند.

مهران احمدی دراین‌باره می‌گوید: «ایده‌های اصلی بعضی از فیلم‌های کاهانی را من دادم اما اعتقاد داشتم که سینما یک کار گروهی است و به همین دلیل برایم مهم نبود که نام من وجود داشته باشد. از یکجایی احساس کردم که کاهانی فکر می‌کند که همه کارها را خودش انجام می‌دهد و به همین دلیل تصمیم گرفتم که جدا شوم.

او نقش اصلی در «بی خود و بی جهت» را برای من نوشت اما نهایتاً آن را به رضا عطاران داد. «بی خود و بی جهت» زندگی خود من است و ایده‌اش را هم خودم به کاهانی دادم. هنوز هم به‌عنوان یک دوست کاهانی را دوست دارم اما دیگر حاضر نیستم با او همکاری کنم.»

بازگشت مهران احمدی به تلویزیون

مهران احمدی که کارش را از تلویزیون شروع کرده بود، پس از سال‌ها تجربه موفق در سینما، پس از ده سال دوباره به تلویزیون بازگشت و در سریال «تا ثریا» ساخته سال 90 سیروس مقدم بازی کرد.

مهران احمدی در فیلم تا ثریا
مهران احمدی در فیلم تا ثریا

شهرت مهران احمدی با سریال پایتخت و آوای باران

همکاری او در سال بعد با مقدم ادامه یافت تا این‌که او با بازی در سری دوم سریال پرطرفدار «پایتخت»، محبوب‌ترین نقش خود را بازی کرد، بازی در نقش «بهبود» که بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. او درباره بازی در نقش بهبود می‌گوید: «من از حرکات خروس برای بازی در این نقش بهره گرفتم که همیشه حواسش به اطرافش هست. این شخصیت یکی از دوست داشتنی‌ترین نقش‌های من بود.»

مهران احمدی در سریال پایتخت
مهران احمدی در سریال پایتخت2

در بیوگرافی مهران احمدی درباره ی شهرت او آمده است: او چند ماه بعد با سریال آوای باران در نقش شکیب به اوج شهرت رسید

می گوید بعد از این همه سال هنوز هم مردم من را با بهبود و شکیب می شناسند.

مهران احمدی در نقش شکیب سریال آوای باران
مهران احمدی در نقش شکیب سریال آوای باران

مهران احمدی که اغلب در قالب نقش‌های منفی بازی می‌کند، پس از این مجموعه در سریال‌های دیگری هم ایفای نقش کرده است که«مهرآباد»، «پایتخت 3 و 6» و «چرخ فلک» از مهم‌ترین آن‌ها بوده‌اند. او همچنین در سال 93 در «ابله» که سریال شبکه خانگی کمال تبریزی بازی کرده است.

در بیوگرافی مهران احمدی میخوانیم: با بازی در نقش‌های مختلف، از اوایل دهه 90 به چهره‌ای کاملاً شناخته شده تبدیل می‌شود و در سال‌های بعدی با بازی در چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی، بیش‌ازپیش مورد توجه قرار می‌گیرد. او در این سال‌ها در فیلم‌های قابل توجهی مثل «بغض»، «شیار 143»، «سیزده»، «نفس»، «کارگر ساده نیازمندیم» و… بازی کرده تا ثابت کند متکی بر توانایی‌های شخصی خود است و راه پیشرفت را می‌شناسد.

باران کوثری ، بابک حمیدیان و مهران احمدی در فیلم بغض
مهران احمدی در فیلم بغض
هنرنمایی مهران احمدی در فیلم سینمایی شیار 143
مهران احمدی در فیلم سینمایی شیار 143
مهران احمدی و آتیلا پسیانی همراه با یکتا ناصر در کارگر ساده نیازمندیم
مهران احمدی در فیلم کارگر ساده نیازمندیم

ساخت فیلم مصادره توسط مهران احمدی

مهران احمدی همچنین به عنوان برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و مدیر تولید در چند اثر حضور داشته‌است.او علاوه بر ساخت فیلم کوتاه «ساکنین محترم»،در سال 96 با فیلم «مصادره» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت

همیشه دستیار کارگردان و برنامه ریز فیلمسازان معتبر درجه یک بودم، دغدغه من کارگردانی در سینما بوده اما منتظر فیلمنامه با عناصر و ویژگی های مورد نظرم بودم. گذشت تا فیلمنامه مصادره به دستم رسید و در نهایت سال 96 آنرا ساختم و به اکران رسید که توانست در گیشه به فروش 15/5 میلیارد تومانی برسد

با این حال فیلم مصادره حمایت دولتی نداشت تا بتواند از تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها استفاده کند در حالیکه برخی فیلمها بودجه های جداگانه برای تبلیغات دارند

مهران احمدی در مصادره
مهران احمدی در فیلم مصادره

جدول آثار هنری مهران احمدی

در ادامه بیوگرافی مهران احمدی بازیگر پایتخت باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی مهران احمدی

سالنام فیلمکارگردانسمت
١٣٩٩روز ششمحجت قاسم زاده اصلبازیگر
۱۳۹۹لیپارحسین ریگیبازیگر
۱۳۹۹کوسهعلی عطشانیبازیگر
١٣٩٩ابلقنرگس آبیاربازیگر
۱۳۹۸سگ‌بندمهران احمدیبازیگر، کارگردان
۱۳۹۸بی‌صدا حلزونبهرنگ دزفولی‌زادهبازیگر
۱۳۹۷مطربمصطفی کیاییبازیگر
۱۳۹۷من می‌ترسمبهنام بهزادیبازیگر
۱۳۹۷قسممحسن تنابندهبازیگر
۱۳۹۷زیرنظرمجید صالحیبازیگر
۱۳۹۷آشفته‌گیفریدون جیرانیبازیگر
۱۳۹۶هزارپاابوالحسن داوودیبازیگر
۱۳۹۶روزهای نارنجیآرش لاهوتیبازیگر
۱۳۹۶مصادرهمهران احمدیبازیگر، کارگردان
۱۳۹۶شاید عشق نبودسعید ابراهیمی‌فربازیگر
۱۳۹۶فیلم کوتاه ساکنین محترممهران احمدیتهیه‌کننده، کارگردان
۱۳۹۵کاکاعلی سرآهنگبازیگر
۱۳۹۵لیلاجداریوش یاریبازیگر
۱۳۹۴من دیوانه نیستمعلیرضا امینیبازیگر
۱۳۹۴کارگر ساده نیازمندیممنوچهر هادیبازیگر
۱۳۹۴ماحیداود خیامبازیگر
۱۳۹۴نفسنرگس آبیاربازیگر
۱۳۹۳تگرگ و آفتابرضا کریمیبازیگر
۱۳۹۲تتل و راز صندوقچهوحید گلستانبازیگر
۱۳۹۲تمشکسامان سالوربازیگر
۱۳۹۲سیزدههومن سیدیبازیگر
۱۳۹۲شیار ۱۴۳نرگس آبیاربازیگر
۱۳۹۱آینه شمعدونبهرام بهرامیانبازیگر
۱۳۹۱از تهران تا بهشتابوالفضل صفاریبازیگر
۱۳۹۱روز روشنحسین شهابیبازیگر
۱۳۹۰بغضرضا درمیشیانبازیگر
۱۳۹۰یک خانواده محترممسعود بخشیبازیگر
۱۳۹۰یکی برای همهمحمد آهنگرانیبازیگر
۱۳۹۰بی‌خود و بی‌جهتعبدالرضا کاهانیمدیر تولید
۱۳۸۹آلزایمراحمدرضا معتمدیبازیگر
۱۳۸۹اسب حیوان نجیبی استعبدالرضا کاهانیبازیگر
۱۳۸۹خواب است پروانهمزدک میرعابدینیبازیگر
۱۳۸۹سیزده ۵۹سامان سالوربازیگر، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
۱۳۸۹صدای پای منمهرداد خوشبختبازیگر
۱۳۸۸خواب‌های دنباله‌دارپوران درخشندهبازیگر، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
۱۳۸۸هیچعبدالرضا کاهانیبازیگر، مدیر برنامه‌ریزی
۱۳۸۷آنجاعبدالرضا کاهانیبازیگر، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
۱۳۸۷بیستعبدالرضا کاهانیبازیگر، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
۱۳۸۵آدمعبدالرضا کاهانیبازیگر، برنامه‌ریز، دستیار اول کارگردان
مهران احمدی در فیلم سینمایی مطرب
مهران احمدی در فیلم سینمایی مطرب
مهران احمدی در فیلم هزارپا
مهران احمدی در فیلم هزارپا
مهران احمدی و پانته آ بهرام در فیلم سینمایی روز روشن
مهران احمدی در فیلم سینمایی روز روشن
مهران احمدی و سمیرا حسن پور در فیلم تمشک
مهران احمدی در فیلم تمشک

مجموعه‌های تلویزیونی مهران احمدی

سالنام مجموعهکارگردانسمتشبکه
۱۳۹۹پایتخت ۶سیروس مقدمبازیگرشبکه ۱
۱۳۹۵چرخ فلکعزیزالله حمیدنژادبازیگرشبکه ۱
۱۳۹۵زعفرانیحامد محمدیبازیگرشبکه ۲
۱۳۹۳پایتخت ۳سیروس مقدمبازیگرشبکه ۱
۱۳۹۲مهرآبادفرید سجادی حسینیبازیگرشبکه تهران
۱۳۹۲آوای بارانحسین سهیلی‌زادهبازیگر
۱۳۹۲یادآوریحجت قاسم‌زاده اصلبازیگرشبکه آی‌فیلم
۱۳۹۱پایتخت ۲سیروس مقدمبازیگرشبکه ۱
۱۳۹۰تا ثریاسیروس مقدمبازیگرشبکه ۳
۱۳۸۸روزی بود، روزی نبودسیدمحمد مختاریبازیگرشبکه ۱
۱۳۸۲مهر و ماهفیاض موسویبازیگرشبکه ۱
۱۳۸۲روژانماشاالله شاهمرادی‌زادهبازیگرشبکه ۲
۱۳۸۱خاتونفیاض موسویبازیگرشبکه ۱
۱۳۸۰آخرین روزهای شاد بودنحجت قاسم‌زاده اصلبازیگرشبکه ۱
۱۳۸۰بیابان عشقهوشنگ هدایتیبازیگرشبکه ۱
۱۳۷۹صدایم کنمسعود نوابیبازیگر
۱۳۷۹روزهای مه‌آلودفیاض موسویبازیگرشبکه ۱
۱۳۷۸تنها در تاریکیمسعود رشیدیبازیگرشبکه ۲
۱۳۷۷ثقةالاسلام تبریزیحجت قاسم‌زاده‌ اصلبازیگرشبکه ۲
۱۳۷۶جدال با سرنوشتمسعود رشیدیبازیگرشبکه ۱
۱۳۷۰جستجوخسرو ملکانبازیگر

مجموعه‌های نمایش خانگی مهران احمدی

سالنام نمایش خانگیسمتکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰بی گناهکارگردانمهران احمدیدر نقش
۱۳۹۹می‌خواهم زنده بمانمبازیگرشهرام شاه‌حسینیدر نقش «بهمن دشتی»
۱۳۹۷ساخت ایران ۲بازیگربرزو نیک نژاددر نقش «توتونچی»
۱۳۹۳ابلهبازیگرکمال تبریزیدر نقش «هوشنگ تتلو»
سحر دولتشاهی و مهران احمدی در فیلم ساخت ایران 2
مهران احمدی در فیلم ساخت ایران 2

جوایز و افتخارات مهران احمدی

  • برندۀ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بخش «جلوه‌گاه شرق» (سینمای آسیا) از بیست و نهمین جشنوارۀ فیلم فجر برای فیلم آلزایمر ۱۳۸۹

صفحه اینستاگرام مهران احمدی

مهران احمدی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به 574 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی مهران احمدی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی مهران احمدی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی مهران احمدی، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام مهران احمدی @mehranahmadiofficial می باشد و 509 هزار نفر دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام مهران احمدی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا