اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

رازهایی جالب و خواندنی از محمدرضا غفاری از خودزنی در خواب تا سفیدی موهایش

در این بخش بیوگرافی محمدرضا غفاری بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی محمدرضا غفاری از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم آشپزباشی به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری و رازهایی درباره ی او .امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی محمدرضا غفاری آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

محمدرضا غفاری چند سال سن دارد؟

محمدرضا غفاری زاده۶ مرداد ۱۳۶۴ در تهران است و 36 سال سن دارد.

تحصیلات محمدرضا غفاری چقدر است؟

محمدرضا غفاری دانش‌آموخته رشته گرافیک است.

محمدرضا غفاری با کدام فیلم به شهرت رسید؟

محمدرضا غفاری با فیلم آشپزباشی به شهرت رسید.

محمدرضا غفاری فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

محمدرضا غفاری از سال 1384 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی محمدرضا غفاری

نام اصلیمحمدرضا غفاری
تاریخ تولد۶ مرداد ۱۳۶۴
تحصیلاتدانش‌آموخته رشته گرافیک
پیشهبازیگر
زمینه فعالیتسینما و تلویزیون
سال‌های فعالیت۱۳۸۴ – اکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد۱٫۷۸ متر

بیوگرافی محمدرضا غفاری

بیوگرافی محمدرضا غفاری

در بیوگرافی محمدرضا غفاری آمده است : وی متولد 6 مرداد 1364 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

عکسی از کودکی محمدرضا غفاری با خواهرش

تحصیلات محمدرضا غفاری

در ادامه بیوگرافی محمدرضا غفاری میخوانیم : او در رشته گرافیک تحصیل کرده و فارغ التحصیل همین رشته در مقطع لیسانس است.

قد محمدرضا غفاری

در بیوگرافی محمدرضا غفاری آمده است قد او ۱٫۷۸ متر است.

بیوگرافی خانواده محمدرضا غفاری

در بیوگرافی محمدرضا غفاری درباره ی خانواده اش آمده است : یکسال و نیم داشت که پدرش فوت کرد و درحال حاضر با مادرش زندگی می کند. او فرزند بزرگ خانواده است و یک خواهر کوچک تر از خودش دارد کـه رابطه بسیار خوبی با او دارد.

عکس محمدرضا غفاری و مادرش
عکس محمدرضا غفاری و مادرش

وضعیت تاهل و ازدواج محمدرضا غفاری

بیشترین جستجوها در بیوگرافی محمدرضا غفاری درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

محمدرضا غفاری ازدواج نکرده‌ است و در این باره گفته‌اسـت: ازدواج چیزی اسـت کـه واقعا باید پیش بیاید نمی توان گفت کـه دریک سنی باید ازدواج کنم و حتماً هم باید اینکار را بکنم. ازدواج یک رابطه عاطفی قوی میـــخواهد وحتما باید این رابطه عاطفی ایجاد شود.

او از سویی دیگر به دلیل وابستگی زیادی که به خانواده اش دارد هنوز نتوانسته مسئولیت ازدواج را بپذیرد.

علایق و حقایقی درباره محمدرضا غفاری

در ادامه بیوگرافی محمدرضا غفاری مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

سبک پوشش محمدرضا غفاری

غفاری بازیگری است که شیک و ساده پوشی است و مانند خیلی بازیگران دیگر علاقه ای به پوشیدن لباس های عجیب و غریب در جشنواره های مختلف را ندارد.

او در این باره می‌گوید: قطعا نوع پوشش یک بازیگر در ارتباطات اجتماعی اش با مردم، با رسانه ها و حتی با دیگر اهالی این عرصه تاثیرگذار است ولی من شخصا ترجیح می دهم پوششی داشته باشم که آن را برای خودم مناسب می بینم.

به این دلیل که من هم یک آدم عادی هستم که در این جامعه زندگی می کنم و دوست دارم خود واقعی ام را نشان دهم حال در این بین ممکن است قشری باشند که از نوع پوشش من لذت ببرند و برعکس عده ای هم باشند که از آن متنفر باشند ولی با این حال دوست دارم در انتخاب پوشش و لباس هایم، خود واقعی ام باشم و اهل تظاهر نیستم.

اصولا طرفدار ساده بودن و پوشش ساده هستم. زیاد اهل این نیستم که لباس های عجیب بپوشم؛ البته هنرمندان در خارج از ایران و حتی برخی از هنرمندان داخلی به واسطه شغلی که دارند و همیشه جلوی چشم هستند، باید یک پله جلوتر از اجتماع باشند و شاید به همین دلیل است که این اتفاق می افتد که آنها سعی می کنند در نوع پوشش خود کمی عجیب تر باشند.

حتی طراحان مد در همه جای دنیا دوست دارند که لباس های شان را در وهله اول هنرمندان به تن کنند و از طریق آنها طرح های خود را نشان دهند اما برای من متفاوت بودن خیلی سخت است. گاهی هم از این موضوع خجالت می کشم که لباسی بپوشم که عجیب و متفاوت باشد و درواقع سبک و سلیقه من این طور نیست.

هرگز از مشاوره استفاده نکردم و خودم همیشه نوع پوششم را انتخاب کرده ام چون فکر می کنم باید خودم ابتدا از پوششی که دارم لذت ببرم و با آن احساس خوبی داشته باشم. اینکه از مشورت دیگران در کارهای مختلف استفاده کنیم، اصلا موضوع بدی نیست ولی اینکه بخواهیم خودمان را به فرد دیگری بسپاریم که نوع پوشش مان را انتخاب کند و ما را شبیه اشخاص دیگر کند، اصلا برایم خوشایند نیست.

گزیده کاری محمدرضا غفاری

من۹ سال است که وارد این کار شده‌ام و سالی فقط یک فیلم بازی کرده‌ام. این به معنای این است که گزیده انتخاب کرده و همه نقش‌هایی که بازی کرده‌ام را دوست داشته‌ام. می‌توانستم کارهایی را بازی کنم، که دوست‌شان نداشته‌ام، پس درنتیجه تمام کارهایی که کرده‌ام را دوست داشته‌ام.

مادرم از مـن حمایت می کند و همیشه بـه مـن تاکید دارد بـه خاطر پول کار نکنم و هر نقشی را قبول نکنم. من تمام کارهایی که انجام داده‌ام را دوست دارم، اما نقشم در فیلم «برف» و «انتهای خیابان هشتم» را دوست دارم , به این دلیل که نقش‌های متفاوتی بود و فرصت این را داشتم که توانایی‌های خود را بیشتر نشان دهم.

علاقه محمدرضا غفاری به سفر

محمدرضا غفاری بسیار اهل سفرکردن اسـت و بیشتر کشور هـای دنیا را دیده‌ اسـت. او همیشه تنها به سفر می‌رود.

فیلم های مورد علاقه محمدرضا غفاری با بازی خودش

محمدرضا غفاری از بین کارهایی کـه انجام داده اسـت بـه دو فیلم “برف” و “انتهای خیابان هشتم” بیشتر علاقه‌مند اسـت چرا کـه بنظر خودش توانسته دراین دو مجموعه توانایی‌هایش رابه خوبی نشان دهد. او هم چنین بازی در فیلم “برف” را پر افتخارترین کار خود میداند.

حال خوب و حال بد محمدرضا غفاری

در بدترین حالت روحی خیلی ساکت می شوم و ترجیح می دهم تنها باشم و پیاده روی یا در اتوبان رانندگی کنم تا آرام شوم و به زندگی عادی برگردم

در بهترین حالت روحی هم دوست دارم با دوستان و خانواده‌ام باشم، خوشحال باشم و ضمن اینکه باز ترجیح می‌دهم تنها باشم و این حالت را با خودم تقسیم کنم و از اینکه حالم خوب است، لذت ببرم.

بهترین معلم هنری و مدرسه محمدرضا غفاری

در عرصه سینما خانم فاطمه معتمدآریا و محمدرضا هنرمند بهترین معلم هنری هستند

تمام کارگردان‌هایی که با آنها کار کرده‌ام را دوست دارم اما کسی که ارادت خاصی به او دارم، محمدرضا هنرمند است. به این دلیل که خودش آدم خیلی خوبی است و برای من حکم معلم را دارد. او چند دهه سینما را پشت‌سرش دارد و مدت خیلی طولانی سر سریال آشپزباشی با او بودیم که آن زمان برای من مثل دانشگاه بود.

معلم کلاس اولم خانم فکرآزاد هم بعد از 27 سال در خیابان دیدم و با هم عکس گرفتیم ، من در زندگی و عرصه هنری خیلی از آنها یاد گرفتم

کودکی محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری عاشق خرید کردن

من عاشق لباس خریدن هستم و خرید یکی از علایق اصلی ام است. شاید بین 22 تا 25 سالگی خیلی به این موضوع اهمیت می دادم و پول زیادی هم برایش خرج می کردم که حتما لباس هایم از مارک یا برند خاصی باشند ولی در سال های اخیر این حساسیت در من از بین رفته و درواقع با اینکه هنوز هم زیاد خرید می کنم ولی برایم زیبا بودن لباس هایی که می خرم از همه چیز مهم تر است؛ حالا آن لباس اگر از برند خاصی هم نباشد یا قیمت زیادی هم نداشته باشند، چندان اهمیت ندارد.

درواقع اگر حس کنم از لباسی خوشم می آید، قطعا آن را می خرم. شاید در گذشته یک حس جوانی وجود داشت که دوست داشتم حتما لباس هایم را از برندهای معتبر بخرم.

رنگ مورد علاقه محمدرضا غفاری

دغدغه اصلی من در پوشش، رنگ لباس است. اصولا اگر رنگ های مشکی و سفید را که خیلی به آنها علاقه دارم و معمولا از جمله رنگ هایی است که همه مردم نسبت به آنها حس خوبی دارند، کنار بگذاریم، شخصا رنگ های شاد را خیلی دوست دارم؛ رنگ هایی مثل آبی، قرمز و سبز را واقعا دوست دارم و سعی می کنم در خرید لباس هایم طیفی از این رنگ ها را انتخاب کنم.

تصمیم محمدرضا غفاری به مهاجرت

در 17 سالگی میخواستم برای همیشه از ایران برود اما در نهایت تصمیم گرفتم بمان و همینجا زندگی کنم و تا این لحظه بابت این تصمیم خیلی خوشحالم

تغییرات محمدرضا غفاری در 10 سال گذشته

نمی دانم چقدر در 10 سال اخیر تغییر کرده ام ولی بدون شک حالا که 30 سال دارم، با زمانی که 20 ساله بودم، تفاوت های زیادی دارم. نمی توانم بگویم پخته تر یا باتجربه تر شده ام یا تغییر زیادی داشته ام ولی قطعا 10سال بیشتر زندگی کرده ام و این موضوع می تواند بر آدم تاثیرگذار باشد. به این موضوع معتقدم که آدم در هر دوره ای از زندگی و با هر سن و سالی که باشد، اتفاقات جدیدی را تجربه می کند و تجربیات بیشتری به دست می آورد ولی فکر می کنم در زمینه پوشش و لباس در 10سال اخیر تغییرات زیادی نکرده ام!

محمدرضا غفاری و رکورد دزدی گوشی

به جرات می‌توانم بگویم تا همین حالا ۱۰ بار در خیابان دزد گوشی من را برده است! آنقدر این ماجرا برای من تکراری شده که دفعه آخر، هشت ماه پیش بود. خیلی دلم سوخت و تا کلانتری شاپور رفتم و شکایتم را پیگیری کردم. گوشی موبایل وسیله خیلی شخصی است و قطعا از دست دادنش ناراحت‌کننده است آن هم برای ۱۰ بار.

حرفایی که درباره محمدرضا غفاری می زنند

بدترین حرف‌هایی که درمورد خودم می‌شنوم، آنهایی است که آدم‌ها من را قضاوت می‌کنند، از یک دریچه بیرونی مرا تماشا می‌کنند و در مورد من نظر می‌دهند!

بهترین حرف هم شنیدن تعریف و تمجید از دوستانی است که آنها را قبول دارم. به‌خصوص که حالا «برف» اکران شده و برای من فیلم مهمی است. در اکران خصوصی فیلم نظرهای خوبی را گرفتم. محمدرضا هنرمند بعد از تماشای فیلم از «برف» تعریف کرد و همین بهترین اتفاقی بود که این روزها شنیدم.

خود زنی محمدرضا غفاری در خواب

یکی از مشلاتم اینست که در خواب خودزنی دارم ، یکبار صبح از خواب بلند شدم دیدم بشدت فکم درد می کند و انرا بسختی تکان می دهم

یک مقدار بررسی کردیم که شواهد نشان داد شب قبلش چندبار با مشت به فکم ضربه وارد کرده ام ، من در خواب لباس هایم را هم پاره می کنم

یکبار بیدار شدم و دیدم به دستانم سوز و سرما می خورد که متوجه شدم شب قبل در خواب ، آستین لباسم را پاره کرده ام

بهترین دوستان محمدرضا غفاری در سینما

من آدم کم معاشرتی هستم اما بهترین دوستان من در سینما مهرداد صدیقیان، هومن سیدی، صابر ابر و ساره بیات هستند.

مهرداد صدیقیان و محمدرضا غفاری در گذر زمان
مهرداد صدیقیان و محمدرضا غفاری در گذر زمان

مهرداد صدیقیان و محمدرضا غفاری

راز موهای سفید محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری که در برنامه دورهمی مهران مدیری دعوت شده بود با سوال مهران مدیری غافلگیر شد. مهران مدیری از او پرسید که موهایش را رنگ می کند و او هم اعتراف کرد که تمام موهایش سفید است.این بازیگر جوان در این خصوص گفت:این مساله ارثی است و از ۱۹ سالگی شروع شد و با خنده گفت اما خیلی خوب رنگ می‌کنم.

شروع فعالیت هنری محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری از کودکی علاقه زیادی به بازیگری داشت  تا اینکه سال 1381 وقتی 17 ساله بود به کلاس های آموزشی این حرفه در موسسه کارنامه رفت.همزمان با اتمام کلاس ها در سال 83 به دفتر پوران درخشنده معرفی شد و بعد از طی یک پروسه 8-7 ماهه سال 84 از بین 800 پسر که برای ایفای نقش در فیلم رویای خیس، تست داده بودند، او انتخاب شد.

در واقع باید غفاری را از کشفیات پوران درخشنده بدانیم. چرا کـه او با فیلم “رویای خیس” ساخته پوران درخشنده وارد عرضه بازیگری شد. محمدرضا غفاری در این فیلم جذاب و پر طرفدار با افسانه پاکرو بازیگر جوان همبازی بود.

افسانه پاکرو و محمدرضا غفاری در سینمایی رویای خیس
افسانه پاکرو و محمدرضا غفاری در سینمایی رویای خیس

محمدرضا غفاری از سینما تا تلویزیون

بعد از اولین تجربه خود با رویای خیس سال 86 در 22 سالگی در فیلم ستاره های سوخته سیروس الوند بازی کرد.

محمدرضا غفاری در فیلم ستاره های سوخته
محمدرضا غفاری در فیلم ستاره های سوخته

محمدرضا غفاری در آشپزباشی

محمدرضا غفاری پس از بازی در چند کار سینمایی در سال 1388با ایفای نقش در سریال “آشپزباشی” که یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیون بود، به خوبی در بین مردم شناخته شد. غفاری در این سریال در کنار مرحوم علی طباطبایی، مهراوه و ملیکا شریفی نیا نقش یکی از فرزان خانواده را بازی می‌کرد. پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا از بازیگران اصلی و نقش پدر و مادر این فرزندان را ایفا کرده‌اند.

سریال آشپزباشی تجربه خوبی برای من بود. به طبع کار در تلویزیون تماشاگر بیشتری خواهد داشت. کار با محمد رضا هنرمند در کنار پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا برای من مانند یک دانشگاه مفید و آموزنده بود.

محمدرضا غفاری در پشت صحنه فیلم آشپزباشی
محمدرضا غفاری در پشت صحنه فیلم آشپزباشی

دوری 10 ساله محمدرضا غفاری از تلویزیون

محمدرضا غفاری بعد از بازی در سریال آشپزی باشی، به مدت ۱۰ سال از تلویزیون دور بود و در طی این مدت، عهده دار نقش های مختلف در آثار سینمایی بوده است.

او در سال ۱۳۹۶ با پذیرش نقش آرمان در سریال “سایه بان” دوباره به تلویزیون بازگشت، این سریال محصول شبکه دو سیما بوده است. محمدرضا غفاری در این سریال با بازیگرانی چون: امین تارخ، آزیتا حاجیان، هستی مهدوی، کاوه خداشناس و سینا مهراد همبازی بوده است.

می گوید در این سال های منتظر یک نقش همسو با سلیقه ام بودم

محمدرضا غفاری در سریال سایه بان
محمدرضا غفاری در سریال سایه بان

علاقه محمدرضا غفاری به سینما

من در سریال آشپزباشی و سایه بان بازی کردم و واقعا لذت بردم اما بازی در سینما تفاوت های زیادی در من ایجاد کرد. من عاشق سینما بودم و شاید باورتان نشود اما فیلم شام آخر آقای جیرانی را بیش از 27 بار دیدم و کم کم در سینما با آدم هایی آشنا شدم که درس های زیادی از آنها یاد گرفتم.

محمدرضا غفاری در سینمایی آباجان

محمدرضا غفاری کارنامه پرباری دارد اما یکی از درخشان‌ترین کارهایش را در فیلم “آباجان” ارائه کرد. در خلاصه داستان فیلم آباجان آمده است که داستان این فیلم در دهه شصت در زنجان می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال‌ها روایت می‌شود.

محمدرضا غفاری در سینمایی آباجان
محمدرضا غفاری در سینمایی آباجان

محمدرضا غفاری در سریال دلدار

محمدرضا غفاری در سریال “دل دار” به تهیه کنندگی نوید محمودی و کارگردانی جمشید محمودی که ملودرامی عاشقانه است ایفای نقش می کند. پخش این سریال در ماه رمضان 98 از شبکه دو سیما است.

محمدرضا غفاری در این سریال به عنوان یکی از نقش‌های اصلی با بازیگرانی همچون الناز حبیبی، نیما رییسی، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، رویا جاویدنیا و کمند امیرسلیمانی همبازی شده است.

محمدرضا غفاری در پشت صحنه سریال دلدار
محمدرضا غفاری در پشت صحنه سریال دلدار

فعالیت های دیگر محمدرضا غفاری غیر از بازیگری

خوانندگی محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری علاوه بر بازیگری خوانندگی هم میکند و یکی از معروف ترین کارهایش تیتراژ برنامه ماه عسل در سال ۱۳۹۴ اسـت.

محمدرضا غفاری در سال 99 با سریال ملکه گدایان وارد شبکه خانگی شد ، او در این مجموعه نقش آریا درخشان یک خواننده را برعهده دارد

محمدرضا غفاری در سریال ملکه گدایان
محمدرضا غفاری در سریال ملکه گدایان

وی برای بازی در این سریال چند قطعه ای نیز خوانندگی کرده است.

خوانندگی محمدرضا غفاری

نقاشی محمدرضا غفاری

در کنار بازیگری چون گرافیک خوندم نقاشی می کنم اما اصلا به کارگردانی فکر نمی کنم

فعلا از نقاشی لذت می بردم و شاید یک روزی گالری بگذارم ، البته از این کار درآمدی ندارم و صرفا برای دل خودم و آرامشی که می گیرم انجام می دهم

نقاشی محمدرضا غفاری

نقاشی محمدرضا غفاری

لیست آثار هنری محمدرضا غفاری

در ادامه بیوگرافی محمدرضا غفاری بازیگر ملکه گدایان باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی محمدرضا غفاری

سالنامکارگرداننقش
۱۳۹٧هفت و نیمنوید محمودیمهراب
سونامیمیلاد صدرعاملیرضا
۱۳٩۶چهل و هفتاحمد اطراقچیسیاوش
جاده قدیممنیژه حکمتخسرو
در وجه حاملبهمن کامیارجلال
۱۳۹۵آباجانهاتف علیمردانیمحسن
زارنیما فراهیعبد
۱۳۹۴در سکوتژرژ هاشم‌زادهبهرام
آخرین بار کی سحر را دیدی؟فرزاد موتمنکسری
بیست هفتهمسعود قراگزلوبابک
سایلنتپویا نبینوید
۱۳۹۳کوچه بی نامهاتف علیمردانیحمید
۱۳۹۲برفمهدی رحمانیامید
۱۳٩١گسکیارش اسدی زادهرضا
قاعده تصادفبهنام بهزادیمهرداد
فرشتگان قصابسهیل سلیمیفرهاد
۱۳٩٠انتهای خیابان هشتمعلیرضا امینیامیر
گیرندهمهرداد غفارزادهوحید
۱۳۸۶ستاره های سوختهسیروس الوندپیمان
۱۳۸۵تله روباهعلیرضا اسحاقیمحسن
۱۳۸۴رؤیای خیسپوران درخشندهآرش
محمدرضا غفاری در جاده قدیم
محمدرضا غفاری در جاده قدیم
محمدرضا غفاری در چهل و هفت
محمدرضا غفاری در چهل و هفت
محمدرضا غفاری در فيلم زار
محمدرضا غفاری در فيلم زار
محمدرضا غفاری در كوچه بي نام
محمدرضا غفاری در كوچه بي نام

آثار تلویزیونی محمدرضا غفاری

سالنامکارگرداننقش
۱۳۹۸دل‌دارنوید محمودیآرش جوانمردی
۱۳۹۶سایه‌باننوید محمودیآرمان کوهسنگی
۱۳۸۸آشپزباشیمحمدرضا هنرمندسعید عالی مقام
۱۳۸۶یک مشت پر عقاباصغر هاشمی

محمدرضا غفاری در نمایش خانگی

سالنامکارگرداننقش
۱۳۹۹ملکه گدایانحسین سهیلی‌زادهآریا درخشان

خوانندگی محمدرضا غفاری

 
سالنامتوضیحات
۱۳۹۹صفر تا صددر سریال ملکه گدایان
۱۳۹۹اشکام آبرومهدر سریال ملکه گدایان
۱۴۰۰شمع و نوردر سریال ملکه گدایان
۱۴۰۰تنهامدر سریال ملکه گدایان

صفحه اینستاگرام محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر بیش از 320 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی محمدرضا غفاری و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی محمدرضا غفاری و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی محمدرضا غفاری، به اینستاگرامش مراجعه  کنید.آدرس اینستاگرام محمدرضا غفاری @mohamadrezaghafari می باشد و 479 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام محمدرضا غفاری

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا