اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی و حقایقی که از میترا حجار نمیدانید ؛ از هالیوود تا آتش بس2

در این بخش بیوگرافی میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی میترا حجار که بیشتر او را با فیلم آتش بس 2 به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی میترا حجار از بازیگران زن معروف و محبوب و همچنین صفحه اینستاگرامی وی. برای مطالعه بیوگرافی میترا حجار با ما همراه باشید.

میترا حجار متولد چه سالی است؟

میترا حجار زادهٔ15 بهمن 1355 درمشهد است.

میترا حجار مجرد است یا متاهل ؟

میترا حجار در حال حاضر مجرد است.

قد میترا حجار چند سانتی متر است ؟

قد میترا حجار 170 سانتیمتر است.

مدرک تحصیلی میترا حجار چیست؟

میترا حجار فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از کشور آمریکا می‌باشد.

خلاصه بیوگرافی میترا حجار

نام اصلیمیترا حجار
متولد15 بهمن 1355 مشهد
زمینه فعالیتسینما ، تئاتر و تلویزیون
پیشهبازیگر
مدرک تحصیلیفارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از کشور آمریکا
سالهای فعالیت1376 تاکنون
قد170 سانتی متر

بیوگرافی میترا حجار

بیوگرافی میترا حجار

در بیوگرافی میترا حجار آمده است : میترا حجار متولد 15 بهمن 1355 در مشهد از مطرح‌ترین بازیگران سال‌های نه چندان دور سینمای ایران است که پس از حواشی مربوط به سفرش به آمریکا، در سینمای ایران کم‌رنگ شد و تا حدی جایگاه خود را از دست داد.

کودکی میترا حجار

قد میترا حجار

در ادامه بیوگرافی میترا حجار آمده است قد او 170 سانتی متر است.

تحصیلات میترا حجار

در بیوگرافی میترا حجار میخوانیم : او فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از کشور آمریکا می باشد که در دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک خواند و سال 76 در 20 سالگی و با فیلم غریبانه وارد سینما شد.

حجار در سال 84 ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود، او پس از حضور 3 ساله در محافل فرهنگی خارج از کشور توانست در یک قسمت از سریال تلویزیونی آمریکایی به نام اسمیت بازی کند. همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است.

میترا حجار خارج از کشور

بیوگرافی خانواده میترا حجار

در بیوگرافی میترا حجار درباره ی خانواده ی او آمده است : وی فرزند اول خانواده است و یک خواهر بنام مریم و یک برادر بنام مجتبی دارد ، پدرش آقای محمد حسن حجاز و مادرش خانم مهری جاهد می باشد

وضعیت تاهل و ازدواج میترا حجار

بیشترین جستجوها در بیوگرافی میترا حجار درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست. در مورد همسر میترا حجار شایعات زیادی در فضاهای مجازی و سایتهای مختلف دیده می شود. با توجه به عکس های اینستاگرامی میترا حجار عده ای در سایتها نوشته اند سینا حجازی خواننده و نوازنده ایرانی همسر میترا حجار است .

حدود یک سال پیش با حضور میترا حجار در برنامه دورهمی مشخص شد که وی ازدواج نکرده است. وی در پاسخ چرا ازدواج نمیکنی مهران مدیری گفت : هنوز هیچ بدبختی رو پیدا نکردم که خوشبختش کنم.  وی در ادامه گفت تو میای یک سری ویژگی ها از طرف مقابل برای خودت میسازی اما زیبایی عشق به اینه که یکی میاد و تموم معیارهای ذهنی شما رو بهم میریزه . من دوس دارم طرف مقابلم محیط زیست براش مهم باشه به نظر من چیزی که رابطه رو محکم میکنه اینکه دو آدم یک هدف داشته باشن.

میترا حجار و سینا حجازی

علایق و حقایقی درباره میترا حجار

در ادامه بیوگرافی میترا حجار مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره خانم بازیگر. در ادامه با ما همراه باشید.

علاقه میترا حجار به عکاسی و نقاشی

در بیوگرافی میترا حجار میخوانیم او به عکاسی علاقه دارد و گاهی نقاشی هم می کشد او حضور فعالی در عرصه موسیقی هم دارد که ثمره آن دکمله گویی در اجراهای لوریس چکناواریان است

میترا حجار سفیر محیط زیست

در ادامه بیوگرافی میترا حجار آمده است : میترا حجار به عنوان سفیر محیط زیست بنیاد نیکوکاری کمک (کیش مهر کتایون) فعالیت میکند و او از فعالان و حامیان فوک های خزری در ایران است که برای کمک به شناساندن و حمایت از این حیوان دریایی تلاش فراوانی کرده است

ترجمه کتاب توسط میترا حجار

من یک کتاب در زمینه روانشناسی ترجمه کرده‌ ام موضوع این کتاب که به دست یکی از دوستان من در آمریکا نوشته شده است درباره تبهکاران و مجرمان است

خوانندگی میترا حجار

در بیوگرافی میترا حجار آمده است : حجار در چندین اجرای آهنگساز خوش نام ایرانی لوریس چکناواریان بعنوان دکلمه خوان با وی در کنسرت ها همکاری کرده است که بیشتر برای امور خیریه بوده است

خوانندگی میترا حجار

آتش سوزی خانه ی میترا حجار

از نکات خواندنی بیوگرافی میترا حجار این است که چهارشنبه سوری سال 96 زمانی که منزل نبود به علت ورود یک بالن آرزو از طریق بالکن به خانه اش ، زندگی اش به آتش کشید و ضرر مالی زیادی برای وی تحمیل کرد

سبک زندگی میترا حجار

بیشتر کارهایم را از روی برنامه پیش می برم ، آدم شادی هستم و تغذیه نقش مهمی در زندگی ام دارد ، تا مدت ها گیاهخوار بودم اما الان از لبنیات هم استفاده می کنم

بنظرم خیلی خوب است که کمتر گوشت مصرف کنیم ، مرغ هم که دیگر بهتر است حرفش را نزنیم چون هیچکدام طبیعی نیستند

شروع فعالیت هنری میترا حجار

میترا حجار از اجرا در رادیو تا بازیگری

در بیوگرافی میترا حجار درباره ی شروع فعالیت او میخوانیم : او فعالیت خود را در سال 1375 وقتی 20 ساله بود با معرفی مرحوم مسعود رسام شروع کرد. او در این سال مجری برنامه‌ای ده قسمتی در شبکه رادیویی جام‌جم به نام گپی با هنرمندان شد.

حجار اولین بار در سال 76 مقابل دوربین احمد امینی قرار می‌گیرد و با ایفای نقشی کوتاه در فیلم «غریبانه» کار خود را در سینما آغاز می‌کند.

میترا حجار در فیلم غریبانه
میترا حجار در فیلم غریبانه

دیده شدن میترا حجار با فیلمی از مسعود کیمیایی

در ادامه بیوگرافی میترا حجار آمده است : میترا حجار دومین تجربه سینمایی خود را با مسعود کیمیایی و در فیلم «فریاد» تجربه می‌کند. میترا حجار در این فیلم در کنار محمدرضا فروتن دیده می‌شود و به چهره‌ای آشنا در بین اهالی سینمای ایران تبدیل می‌شود. حجار در این فیلم در دو نقش بازی کرده است. اعتماد مسعود کیمیایی به میترا حجار، نقطه عطفی در کارنامه هنری این بازیگر می‌شود و پیشنهادهای بعدی را برای او به همراه می‌آورد.

میترا حجار در فیلم فریاد
میترا حجار در فیلم فریاد

اولین سیمرغ میترا حجار در 22سالگی

در بیوگرافی میترا حجار میخوانیم : میترا حجار سومین فیلم سینمایی‌اش را در سال 78 و باز هم در کنار محمدرضا فروتن تجربه می‌کند و این‌بار در فیلمی از احمدرضا درویش حضور می‌یابد؛ فیلمی در ژانر دفاع مقدس که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و از آن به عنوان یکی از بهترین کارهای احمدرضا درویش یاد می‌شود؛ نام این فیلم «متولد ماه مهر» است که جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را خیلی زود و در 22سالگی برای میترا حجار به همراه می‌آورد. حجار این جایزه را در رقابت با مهتاب کرامتی و لیلا سعیدی می‌برد تا تولد ستاره‌ای جوان را در سینمای ایران نوید داده باشد. هرچند بازی حجار در این فیلم از بهترین و متفاوت‌ترین بازی‌های کارنامه هنری اوست و اغلب صاحب‌نظران این جایزه را حق او می‌دانند؛ اما عده‌ای معتقدند که این جایزه خیلی زود به میترا حجار داده شد و با توجه به سن و سال کم او، در ادامه کار او تأثیرگذار بود.

میترا حجار در فیلم متولدین ماه مهر
میترا حجار در فیلم متولدین ماه مهر

ادامه کار میترا حجار با کارگردان‌های بزرگ

میترا حجار پس از چهره شدن با فیلم «متولد ماه مهر» به بازی در فیلم‌های کارگردان‌های شناخته‌شده‌ای مثل مسعود کیمیایی، داریوش فرهنگ و بهرام بیضایی ادامه می‌دهد. او در سال 78 باز هم در فیلمی از مسعود کیمیایی به نام «اعتراض» بازی می‌کند تا با تجربه سومین حضورش در کنار محمدرضا فروتن، یکی از زوج‌های بازیگری مطرح بعد از انقلاب باشند.

میترا حجار در فیلم اعتراض
میترا حجار در فیلم اعتراض

حجار در سال 79 در فیلم «شب‌های تهران» به کارگردانی داریوش فرهنگ حضور می‌یابد تا تجربه کار با یکی دیگر از کارگردان‌های نام‌آشنای سینمای ایران را به کارنامه خود اضافه کند.

میترا حجار در فیلم شب های تهران
میترا حجار در فیلم شب های تهران

میترا حجار در همین سال در فیلم «سگ کشی» ساخته بهرام بیضایی بازی می‌کند و یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سینمایی‌اش را با بهرام بیضایی، یکی از مطرح‌ترین کارگردانان تئاتر و سینمای ایران تجربه می‌کند. حجار باز بازی در فیلم «سگ کشی» که در کارنامه بیضایی هم اثری خاص به حساب می‌آید، یک دوره پس از گرفتن اولین سیمرغش، در دوره نوزدهم جشنواره فیلم فجر هم مورد توجه قرار می‌گیرد و کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل سینمای ایران می‌شود. «سگ کشی» در آن دوره با سه سیمرغ بلورین و کاندیداتوری در تمام بخش‌های اصلی، به یکی از شاخص‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در آن سال تبدیل می‌شود.

شهرت میترا حجار

در بیوگرافی میترا حجار جالب است بدانید او میترا حجار که تا 24 سالگی در فیلم‌های فیلم‌سازان بزرگی نقش ایفا می‌کند و همین‌طور در انظار منتقدین و جشنواره‌ها بارها مورد توجه قرار می‌گیرد، در سال 80 و با بازی در سریال پر مخاطب «پلیس جوان» به کارگردانی سیروس مقدم است که بیش از پیش دیده می‌شود و بعد از شناخته شدن در محافل هنری، در بین مردم نیز به چهره‌ای شناخته شده و مشهور تبدیل می‌شود. حجار با بازی در این سریال و قرار گرفتن در کنار شهاب حسینی، داریوش مهرجویی، پروانه معصومی، فرهاد اصلانی و مریلا زارعی، یکی از مهم‌ترین و ارزنده‌ترین بازی‌های خود را تجربه می‌کند. حجار در این سال باز هم تجربه بازی در ژانر دفاع مقدس را این بار با فیلم «قارچ سمی» رسول ملاقلی‌پور از سر می‌گذراند.

میترا حجار در فیلم پلیس جوان
میترا حجار در فیلم پلیس جوان

در ادامه بیوگرافی میترا حجار میخوانیم : میترا حجار در سال 81 با بازی در فیلم «صورتی» به کارگردانی فریدون جیرانی، باز هم کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن، این بار در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر هم می‌شود تا پس از موفقیت در تلویزیون، در سینما هم توفیق یافته باشد.

میترا حجار در فیلم صورتی
میترا حجار در فیلم صورتی

میترا حجار از فرانسه و آمریکا تا بازگشت به ایران

سفر میترا حجار به فرانسه و آمریکا: شروع افول

از نکات خواندنی بیوگرافی میترا حجار ماجرای مهاجرت اوست. میترا حجار در سال 82 و پس از تجربه سریال نه‌چندان موفق «باغ بلور» و یک تله‌فیلم به کارگردانی رامبد جوان به نام «آسفالت»، تصمیم می‌گیرد به فرانسه سفر کند.

او از این سال به بعد، با وجود این‌که در فرانسه به زندگی خود ادامه می‌دهد، به ایران هم رفت‌وآمد دارد و ارتباطش با سینمای ایران قطع نمی‌شود؛ اما دیگر از بازی‌های حجار در فیلم‌های مطرح خبری نیست.

او بین سال‌های زندگی در فرانسه، در پنج فیلم ایرانی حضور پیدا می‌کند که هیچ کدام فیلم‌های مهمی نبوده‌اند. اما در اواخر سال 84 است که حجار برای تحصیل تصمیم می‌گیرد که به آمریکا مهاجرت کند.

او درباره مهاجرت به آمریکا می‌گوید: «وقتی پرس‌وجو کردم و فهمیدم که آمریکا بهترین کالج‌ها را دارد، رفتم و برای پر کردن کمبودهای شخصی‌ام، چند سال ماندم و درس خواندم.»
حجار در آمریکا به تحصیل در رشته کارگردانی سینما می‌پردازد و فارغ‌التحصیل می‌شود؛ اما به محض ورودش به آمریکا، شایعات درباره او به اوج می‌رسد و عده‌ای از پیوستن حجار به هالیوود سخن گفتند و سفر میترا حجار را بی‌بازگشت توصیف کردند.

حجار در این باره می‌گوید: «هیچوقت نگفته‌ام که به ایران برنمی‌گردم، همین الان هم از آینده‌ام خبر ندارم. ممکن است هوس یادگیری زبان اسپانیایی کنم و این بار راه بیفتم و بروم آمریکای لاتین، فرق انسان با درخت همین است، ریشه ندارد که ساکن و ثابت بماند.»
اما انتشار عکس‌هایی نامتعارف و بی‌حجاب از میترا حجار و بازی‌های او در چند فیلم آمریکایی به حواشی و شایعات قوت بخشید.

او در آمریکا در فیلم‌های «استلینای آبی» به کارگردانی گابریل اسکات و «شکارچی» ساخته رفیع پیتز کارگردان انگلیسی ایرانی- بازی می‌کند، فیلم‌های ضعیف و بی اهمیتی که جز حاشیه برای حجار به همراه نداشتند.

حجار قصدش برای حضور در هالیوود را هم تکذیب می‌کند: «قصد نداشتم به هالیوود بروم و شهره آغداشلو بشوم. دغدغه من با خیلی از بازیگران خوب و بزرگ جهان فرق دارد، در هالیوود بازیگران حاضرند برای گرفتن یک نقش یکدیگر را ترور کنند.»

او در کنار تجربه‌های نه چندان موفقش در خارج از کشور، تئاتر را نیز تجربه می‌کند و در نمایش‌هایی مثل «هملت» و «دایی وانیا» در فرانسه نقش ایفا می‌کند.

میترا حجار بی حجاب

بازگشت میترا حجار به ایران

خبر بازی حجار در فیلم های آمریکایی در داخل کشور واکنش تند مسولان وقت وزارت ارشاد را به همراه داشت و حتی شایعه هایی ممنوع‌ الکاری اش به گوش رسید

دلیل این تصمیم به انتشار عکس های غیرمتعارف حجار باز می گشت اما این بازیگر  بعد از 7 سال به ایران بازگشت و بدون مشکل ادامه فعالیت داد

میترا حجار در سال 87 به ایران برمی‌گردد و بر خلاف همه شایعات درباره ممنوع‌التصویری‌اش، در فیلم «آناهیتا» نقش ایفا می‌کند و دوباره به سینمای ایران بازمی‌گردد.

میترا حجار در فیلم آناهیتا
میترا حجار در فیلم آناهیتا

او پس از بازگشت درباره سینمای ایران می‌گوید: «چیزی که من دراین مدت متوجه اش شده ام این است که سطح فیلمها نسبت به زمانی که من از این جا رفتم خیلی نزول پیدا کرده .شش هفت سال پیش نقشهای خیلی بهتری به من پیشنهاد می شد . اما دراین یکی دوسال اخیر یک خروار فیلمنامه بد و نقشهای الکی خوانده ام .» این در حالی است که خود او نیز در سال‌های دوری از سینمای ایران، تجربه خاص و ارزنده‌ای را پشت سر نگذاشته بود و جز بازی در چند فیلم بی‌اهمیت چیزی به کارنامه خود اضافه نکرده بود.

درهالیوود نسبت به همدیگرخیلی بی رحمند

میترا حجار درادامه گفته :به هر حال گاهی فکر می کنم دغدغه من با دغدغه خیلی از بازیگران خوب و بزرگ جهان فرق دارد(درباره همکاران درایران حرف نمی زنم چون نمی خواهم سوئ تفاهمی ایجاد شود )در هالیوود بازیگران برای تصاحب یک نقش حاضرند همدیگررا ترور کنند و نسبت به همدیگر خیلی بی رحم اند . من هیچ وقت اینجور آدمی نبوده ام .وقتی می بینم یکی از همکارانم از نقشی که قرار است من بازی کنم خوشش آمده ؛بااشتیاق حاضرم از پروژه کناره گیری و میدان را برای او خالی کنم . من به قضا وقدر اعتقاددارم وبااین اعتقاد بزرگ شده ام .

میترا حجار خارج از کشور

میترا حجار از هالیوود تا آناهیتا

در بیوگرافی میترا حجار جالب است بدانید چند سال پیش و در زمان ساخت فیلم آناهیتا توجه به حواشی که پیش از این به خاطر حضور گلشیفته فراهانی در هالیوود به وجود آمد انتظار می رفت که چنین حواشی در انتظار بازیگری چون میتراحجار نیز باشد همچنانکه حضور او دریک سریال با واکنش تند روزنامه ای چون جمهوری اسلامی واقع شد .

اما نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد ماجرای جالب و عجیب بازی میترا حجار در فیلم آناهیتا بود. چند سال پیش که قرار بود فیلم آناهیتا به کار گردانی عزیز الله حمید نژاد ساخته شود گلشیفته فراهانی کاندیدای اصلی بازی دراین فیلم بود. درادامه خانم میترا حجار که به تازگی از آمریکا بر می گردد کاندیدای بازی دراین فیلم می شود و صحبتهایی برای حضور دراین فیلم با او می شود ومیترا حجار بازی دراین فیلم را قبول می کند. ولی وقتی مدتی از فیلم با بازی میترا حجار جلوی دوربین می رود مسئولان معاونت سینمایی به کار گردان فیلم می گویند میترا حجار ممنوع الکار است و او را کنار بگذار….ولی حمید نژاد به هیچ وجه زیر بار چنین حرفی نمی رود .

تجربه جالب کارگردان آناهیتا از برخوردهای سلیقه ای

اما چرا حمید نژاد چنین واکنشی از خود نشان می دهد؟برای اینکه او تجربه چندان خوبی از این برخوردهای سلیقه ای مسئولان در زمان فیلمهای قبلی اش نداشت .او در زمان فیلم اشک سرما ( که متعلق به ۶- ۷سال پیش است) قصد استفاده از شریفی نیا را داشت ولی مسئولان به او می گویند ممنوع الکار است . حمید نژاد حرف آن مسئولان را گوش کرده واز شریفی نیا استفاده نمی کند ولی بعد می بیند همزمان با فیلم او شریفی نیا توانسته در فیلم دیگری بازی کند!!! وعملا به این نتیجه می رسد که دیگر به این برخوردهای سلیقه ای مسئولان کاری نداشته باشدبه همین خاطر زیر بار فشارهای مسئولان برای استفاده نکردن از حجار نمی رود. شاید در زمان وزارت صفار هرندی ومعاونت سینمایی مهندس جعفری جلوه تصور اکران فیلمی از میترا حجار عجیب وغریب بود ولی کار گردان فیلم آناهیتا صبر کرد ودر برابر برخوردهای سلیقه ای مقاومت نمود تا اکران فیلمش به سرانجام برسد.

ممنوع التصویری میترا حجار

لازم به توضیح می باشد که سایت فرارو در آبان ۱۳۸۸ نوشت :

میترا حجار ممنوع‌‌التصویر شد
کد خبر: ۳۴۱۳۵

با اینکه رفع توقیف «به‌رنگ ارغوان»، احتمال اکران «سنتوری» مهرجویی و بازگشت «گلشیفته فراهانی» مطلع گزارش‌های سینمایی روز است در تازه‌ترین رشته سوگنامه‌ها «میترا حجار» ممنوع‌التصویر اعلام شد.

یک منبع آگاه در معاونت سینمایی با تایید این خبر به تهران‌امروز گفت: «حراست وزارت ارشاد ممنوع‌‌‌التصویری «میترا حجار» را اعلام کرده است. البته باید توجه داشت ممنوع‌‌‌التصویری این هنرمندان به صورت شفاهی اعلام می‌شود و تهیه‌کننده نیز باید شفاها از این موضوع مطلع می‌شد که نباید با این بازیگر قرارداد ببندد.»

 یک منبع آگاه در معاونت سینمایی ارشاد درباره حکم شفاهی ممنوع‌‌‌التصویر شدن «میترا حجار» می‌گوید: «این بازیگر در هالیوود بدون‌حجاب در فیلم‌هایی بازی کرد و به ایران بازمی‌گردد و در فیلم‌ها با حجاب بازی می‌کند این‌ترویج بی‌حجابی می‌تواند محسوب شود و از این‌رو حراست وزارت ارشاد وی را ممنوع‌‌‌التصویر اعلام کرده است.»

جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص وضعیت بازیگران و کارگردانان ایرانی خارج از کشور معتقد است: «از نظر معاونت سینمایی کسی که در خارج از کشور جلوی دوربین رفته و در یک فیلم خارجی بازی کرده و الان می‌خواهد در ایران بازی کند، مشکلی ندارد ولی اگر اقدامی از نظر دستگا‌‌ه‌های دیگر جرم تلقی شود در حوزه کاری ما نیست.»

«میترا حجار» ژوئن ۲۰۰۷ در زمان اکران «زمستان است» در جشنواره فیلم لس‌آنجلس شرکت کرد و همین کار یکی از دلایل مخالفت با حضور او در سریال «سرزمین کهن» است.

شنیده‌ها حاکی است این بازیگر در این پروژه با دریافت رقمی بالا قرارداد امضا کرده اما به دلیل حضور مغایر با شئون اسلامی در جشنواره‌ها و فیلم‌های سینمایی در خارج از کشور، از بازی «حجار» در این مجموعه تلویزیونی ممانعت به‌عمل خواهد آمد و قرارداد او فسخ خواهد شد.

این بازیگر سینما که پس از سه سال به ایران بازگشته و در زمان سکونتش در آمریکا در یکی از اپیزودهای مجموعه تلویزیونی «اسمیت» به کارگردانی «کریستوفر چالاک» در نقش دختری به نام «سوری» بازی کرد که اطلاعات کامل این فیلم در سایت‌های‌ معتبر سینمایی IMDB منتشر شده است.

میترا حجار در جست‌وجوی جایگاه از دست رفته

در بیوگرافی میترا حجار آمده است : میترا حجار پس از بازگشت به ایران سعی می‌کند با بازی در نقش‌های مختلف، به جایگاه قبلی‌اش بازگردد.
او پس از تجربه فیلم «خاک و آتش» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده، در مقابل دوربین داریوش مهرجویی در فیلم «نارنجی‌پوش» قرار می‌گیرد. این فیلم هرچند از فیلم‌های مهم مهرجویی به حساب نمی‌آید، اما حجار با بازی در آن و کاندید شدن برای سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر، باز هم نام خود را بر سر زبان‌ها می‌اندازد.

میترا حجار در فیلم خاک و آتش
میترا حجار در فیلم خاک و آتش
میترا حجار در فیلم نارنجی پوش
میترا حجار در فیلم نارنجی پوش

بازی متفاوت او در تجربه سومش در ژانر دفاع مقدس و در فیلم «خاکستر و برف» روح‌الله سهرابی هم در آن سال‌ها به دوباره روی دور افتادن حجار در آن سال‌ها کمک می‌کند.

میترا حجار در فیلم
میترا حجار در فیلم

میترا حجار پول‌سازترین بازیگر زن سال

میترا حجار در سال 92 در سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی بازی می‌کند و همچنین در دو فیلم سینمایی «خط ویژه» به کارگردانی مصطفی کیایی و «آتش‌بس2» ساخته تهمینه میلانی حضور می‌یابد.

از نکات خواندنی در بیوگرافی میترا حجار فروش بالای این دو فیلم سینمایی است که در سال 93 او را به پول‌سازترین بازیگر زن سال تبدیل می‌کند، تا سال 93 سالی خاص برای او باشد و همین‌طور نقطه عطفی برای پروژه بازپس‌گیری جایگاه قبلی‌اش در سینمای ایران.

میترا حجار در فیلم آتش بس 2
میترا حجار در فیلم آتش بس 2

ادامه فعالیت‌های میترا حجار

میترا حجار در سال 93همکاری با کارگردان مطرح دیگری را تجربه می‌کند و این بار برای فیلم «خداحافظی طولانی» در مقابل دوربین فرزاد موتمن می‌شود.

میترا حجار در خداحافظی طولانی

حجار برای پنجمین بار کاندیداتوری در جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند و برای بازی در فیلم موتمن کاندیدای سیمرغ بهترین بازیگر زن نقش مکمل می‌شود.
«360 درجه»، «این زن حقش را می‌خواهد»، «نرگس مست»، «یادم تو را فراموش» و «دعوت‌نامه» فیلم‌های بعدی میترا حجار هستند که او به خاطر ایفای نقش در فیلم «یادم تو را فراموش» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو می‌شود.

میترا حجار در یادم تو را فراموش
میترا حجار در یادم تورا فراموش

مصاحبه خواندنی با میترا حجار

او که کمتر از ده مصاحبه در تمام طول سال‌های فعالیتش دارد، درباره بازیگری می‌گوید: «بازیگری هم مانند سایر مشاغل یک حرفه است، یک تخصص هنری است. بازیگر باید مرتباً روی تکنیک‌ها، قابلیت‌های بدنی و بیان و روانشناختی شخصیت‌ها کار کند و بسیار مطالعه داشته باشد. بازیگر مدام باید در حال تجربه و یادگیری باشد.»

در ادامه شما را دعوت میکنیم یکی از مصاحبه های جذاب ایشان را بخوانید

ورود به دنیای سینما از كجا و چگونه عرصه زندگی شما را فرا گرفت؟

مجریگری ۱۰ قسمت برنامه ای در شبكه جام جم به من پیشنهاد شد و بعد از آن پیشنهاد بازی در فیلم داشتم.

قصد داشتید در عرصه سینما در چه جایگاهی قرار بگیرید و آیا به هدف خود رسیده اید؟

درسینما همیشه می گویند كه آدم باید نقش خوب بگیرد و البته این حرف كاملاً درست است ولی علاوه بر آن سعی كردم كه نقش هایی را كه بازی می كنم هرچند كوتاه، به خوبی پیدا و ایفا كنم.

این نقش ها چگونه منتخب میترا حجار می شوند و نقش آفرینی كدام جنس از كاراكترها را بیشتر می پسندید؟

مانند همه نقش به من پیشنهاد می شود، فیلمنامه را می خوانم اگر خوب بود و خوشم آمد انتخابش می كنم، متاسفانه تنوع نقش زنان در ایران زیاد نیست معمولاً خیلی خوب هم پرداخته نمی شوند با این حال هنوز اتفاقات خوبی رخ می دهد.

بازیگری دنیای سختی است و برای زنان هنرمند این عرصه سخت تر، انگیزه هایی كه حضور و ادامه راه را برای شما ایجاد كرده چیست؟

سختی دلیلی برای ادامه ندادن نیست، آدم كاری را رها می كند كه دوست ندارد.كارهای آسان هم لزوماً لذت بخش نیستند .

سالی كه كشور را ترك كردید زمانی بود كه میترا حجار در اوج بازیگری خود قرار داشت، رفتن در اوج و دور شدن از سینمای ایران به چه قصدی بود؟

من دنبال بهتر شدن بودم می خواستم آموزشم را تكمیل كنم. با بهتر شدن همیشه می توان در اوج ماند.

دنیای بازیگری در خارج از مرز ایران مثل كشوری همچون امریكا كه مهد هنر هفتم محسوب می شود چه برتری هایی نسبت به سینمای ایران داشت و چه شد كه دل از آن دنیا كندید و به ایران بازگشتید؟

اولویت من برای رفتن به امریكا آموزش بود نه كار كردن. دوست دارم در سینمای ایران بدرخشم.

تكنیك های بازیگری در عرصه بازیگری ایرانیان با تكنیك هنرپیشه های دنیای برتر سینما، چه تفاوت هایی دارد؟

تكنیك های بازیگری چندان فرقی نمی كند. شاید بهتراست بگویید تكنیك های مرتبط با سینما و نه فقط بازیگری، در آن صورت متاسفانه باید بگویم كه فاصله خیلی زیاد است، چون امكانات و تخصص ها در آنجا كمك می كند كه آثار برتری ساخته شود. سینما یك مجموعه است وقتی كل این مجموعه بهتر كار می كند برای بازیگر هم بهتر می شود.

بازگشت به ایران شما را با دنیایی متفاوت از سینمای ایران مواجه كرد،تفاوت ها از نگاه شما چگونه مسیری را طی كرده است و چه مسیری را در حال طی كردن دارد؟

همین طور است كه می گویید. سینما نسبت به آن سال ها خیلی فرق كرده، می شود گفت سینمای ایران از دوران پویایی اش دور شده و نیاز به بازنگری دارد اما هنوز قابلیت درخشیدن را دارد.

ستاره بودن در سینمای ایران با دنیای سینمای حرفه ای تر جهان چه تفاوت هایی دارد؟

حرفه بازیگری باعث می شود كه زندگی شخصی آدم تا حد زیادی مختل شود. مردم همه جا بازیگر را زیر نظر دارند. با این حساب می شود گفت ستاره بودن در هالیوود به مراتب مشكلتر است چون تمام دنیا به آدم چشم دوخته اند.

نقش هایی كه اكنون انتخاب می كنید با پشتوانه تجربه حرفه ای كه همراه دارید برچه اصولی استوار است و دلیل این نگرش و انتخاب برگرفته از چیست؟

باید دید نقش هایی كه به من پیشنهاد می شود بر چه اصولی استوار است و برگرفته از چیست.

به صورت آكادمیك آن هم در كشور امریكا كارگردانی سینما خوانده اید آیا درفضای كارگردانی اثری از شما وجود دارد؟ وآیا قصد ساخت فیلمی كه كارگردانش خودتان باشید دارید؟

خیر متاسفانه هنوز زمینه اش فراهم نشده است.

نام میترا حجار در میان ستارگان فیلم های كارگردانان بزرگ سینمای ایران وجود دارد،نقش هایی كه خوش درخشش بوده اند،كدام اثــر یا آثار خود را بیشتر از همه می پسندید و دلتان برای دیدنش تنگ می شود؟

من معمولاً به پشت سرم نگاه نمی كنم.

متفاوت ترین نقش هایی كه از شما دیده شده كه همیشه هم موفق بوده است در فیلم های «متولد ماه مهر» و«خاكستر و برف» است هردو فیلم مربوط به ژانر دفاع مقدس است. این اوج هنر آفرینی دراین نوع ژانرها ازكجا می آید؟

درست است كه این فیلم ها به دفاع مقدس مرتبط است ولی من شخصاً آنها را فیلم دفاع مقدسی نمی دانم. «متولد ماه مهر» از نظر من بیشتر یك رومانس اجتماعی است،«خاكستر و برف» را هم بیشتر یك فیلم اجتماعی می دانم. فكر می كنم در فیلم های دفاع مقدس شخصیت ها بیشتر درگیر جنگ هستند ولی دراین دو فیلم این گونه نیست.

فیلم های با ژانر دفاع مقدس از دیدگاه شما دراین برهه زمانی باید روایتگر چه نوع داستان هایی باشند تا در نسل امروزجنگ ندیده و نسل گذشته ازجنگ خسته، تاثیر مطلوبی داشته باشد و ضمن حفظ تاریخ رشادت ها،دلزدگی ایجاد نكند؟

باید دید كه چرا دلزدگی ایجاد می شود. هنوز راجع به جنگ جهانی دوم فیلم ساخته می شود مانند فیلم هایی كه كلینت ایستوود ساخت كه یك شاهكار است، مردم خسته می شوند چون فیلم ها بد است.

برای موفق بودن در عرصه سینما یك بازیگر حرفه ای باید به چه نكاتی توجه داشته باشد؟

درنگاه اول؛ بازیگری هم مانند سایر مشاغل یك حرفه است،یك تخصص هنری است، بازیگر باید مرتب روی قابلیت های بدنی و بیان، روانشناختی شخصیت و تكنیك كاركند، مرتب مطالعه كند و درحال یادگیری تازه ها باشد.

به جز عشق به هنر سینما، در عرصه هنری دیگری فعالیت دارید؟

عكاسی، نقاشی و موسیقی.

سینمای كنونی ایران را در چه حال و اوضاعی می بینید و روزگار این هنر از دیدگاه شما در سال آینده چگونه خواهد بود؟

اكثر كارگردانان سینما در سال های اخیر به جای آن كه فرصت ساخت فیلم سینمایی داشته باشند تله های بی ارزش تلویزیونی كاركرده اند،می توانید به من بگویید چرا؟ طبعاً هرجا كه كارگردان كار كند بازیگر بازی می كند.

در آستانه سال نو و تولد سال جدید هستیم. برای سینمای ایران چه آرزویی دارید؟

سال و ماه و هفته، ساخته دست بشر است و مانند باقی اختراعات بشر پر از اشكال است، نه برای سال جدید. برای همیشه آرزو دارم كه وضع سینمای ایران بهتر شود.

فیلم‌شناسی میترا حجار

در ادامه بیوگرافی میترا حجار مروری میکنیم بر آثار سینمایی و تلویزیونی خانم بازیگر.با ما همراه باشید.

فیلم های سینمایی میترا حجار

سال تولیدنام فیلمنقشکارگردان
١٣٩٩غیبت موجهعباس رافعی
۱۳۹۸نیلگونحسین سهیلی زاده
۱۳۹۷تپلی و منکتایونحسین قناعت
۱۳۹۷سامورایی در برلینزن رانندهمهدی نادری
۱۳۹۷کلوپ همسرانمهنازمهدی صباغ‌زاده
۱۳۹۶جنونکامران قدکچیان
۱۳۹۶کاتیوشاخودشعلی عطشانی
۱۳۹۶ماهورانجواحمید زرگرنژاد
۱۳۹۵دعوتنامهمحبوبهمهرداد فرید
۱۳۹۵یادم تو را فراموششهلا جاهدعلی عطشانی
۱۳۹۵نرگس مستافتخار السلطنهجلال الدین دری
۱۳۹۴این زن حقش را می‌خواهدفرزانهمحسن توکلی
۱۳۹۳اعترافات ذهن خطرناک منکتیهومن سیدی
۱۳۹۳۳۶۰ درجهموسمسام قریبیان
۱۳۹۳خداحافظی طولانیطلعتفرزاد مؤتمن
۱۳۹۲آتش‌بس ۲ترانهتهمینه میلانی
۱۳۹۲خط ویژهشهرزادمصطفی کیایی
۱۳۹۲لالهصنماسدالله نیک‌نژاد
۱۳۹۱دلتنگی‌های عاشقانهفرشتهرضا اعظمیان
۱۳۹۱خاکستر و برفروح‌الله سهرابی
۱۳۹۰نارنجی پوشنواییداریوش مهرجویی
۱۳۹۰من همسرش هستممرجانمصطفی شایسته
۱۳۸۹خاک و آتشمهدی صباغ‌زاده
۱۳۸۷آناهیتاآناهیتاعزیزالله حمیدنژاد
۲۰۱۰شکارچیسارا علویرفیع پیتز
۲۰۰۹استلینای آبیمیتراگابریل اسکات
۱۳۸۴این ترانه عاشقانه نیسترحمان رضایی
۱۳۸۴زمستان استخاتونرفیع پیتز
۱۳۸۳داستان پاییزیاسماعیل فلاح پور
۱۳۸۳بازندهتبسمقاسم جعفری
۱۳۸۳رازهاشیوا صادقیمحمدرضا اعلامی
۱۳۸۱جنایتمهتاجمحمدعلی سجادی
۱۳۸۱صورتیسحر ماهانفریدون جیرانی
۱۳۸۱فراریمریمرضا جعفری
۱۳۸۱ملاقات با طوطیرویا (شراره)علیرضا داودنژاد
۱۳۸۰قارچ سمیبیتا سفیریرسول ملاقلی‌پور
۱۳۸۰مزاحمغزال صابریسیروس الوند
۱۳۷۹رخسارهتینا و رخساره جوانامیر قویدل
۱۳۷۹سگ کشیفرشته اقتداری (منشی)بهرام بیضایی
۱۳۷۹شب‌های تهرانشیرینداریوش فرهنگ
۱۳۷۸اعتراضلادنمسعود کیمیایی
۱۳۷۸متولد ماه مهرمهتاباحمدرضا درویش
۱۳۷۷فریادفاطمه / گردآفریدمسعود کیمیایی
۱۳۷۶غریبانهپرویناحمد امینی

مجموعه های تلویزیونی میترا حجار

  • از یادها رفته – بهرام بهرامیان (۱۳۹٨)
  • بر سر دوراهی – بهرنگ توفیقی (۱۳۹٨)
  • دیوار به دیوار ۲ – سامان مقدم (۱۳۹۷)
  • رهایی – مسعود تکاور (۱۳۹۳)
  • سرزمین کهن – کمال تبریزی (۱۳۹۲)
  • گمشده – راما قویدل (۱۳۸۸)
  • تله‌فیلم «آسفالت» – رامبد جوان (۱۳۸۲)
  • باغ بلور – رامبد جوان(۱۳۸۲)
  • پلیس جوان – سیروس مقدم (۱۳۸۰)

نمایش خانگی میترا حجار

سالنام سریالنقشکارگردان
١۴٠٠جزیرهسیروس مقدم
١٣٩٧رقص روی شیشهلی لی شهبازمهدی گلستانه

تئاتر میترا حجار

  • آهسته با گل سرخ- هادی مرزبان(۱۳۹۷)

جوایز میترا حجار

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم متولد ماه مهر از هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم متولد ماه مهر از چهارمین دوره جشن خانه سینما (۱۳۷۹)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم سگ‌کشی از نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۹)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم صورتی از بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۱)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم نارنجی پوش از سی امین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۰)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم خداحافظی طولانی از سی و سومین جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۳)
  • برنده بهترین بازیگر زن جشنواره فیلیپین برای فیلم دلتنگی‌های عاشقانه (۱۳۹۲)
  • برنده بهترین بازیگر زن جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو برای فیلم یادم تو را فراموش (۱۳۹۶)

صفحه اینستاگرام میترا حجار

در آخر نیز مروری داریم بر فعالیت هاي اینستاگرامی میترا حجار. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی میترا حجار او را در صفحه ی اینستاگرامش دنبال کنید. او قریب به 385 هزار فالوور و بیش از 418 پست در اینستاگرام دارد که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی میترا حجار و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی میترا حجار و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی میترا حجار ، به اینستاگرامش مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام میترا حجار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا