اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زن

راجع به خانواده باران کوثری چه میدانید؟

خانواده باران کوثری جزو خانواده های هنرمند سینمای ایران هستند.خانواده باران کوثری 4 نفر هستند.خانواده باران کوثری از اهالی سینما هستن.خانواده باران کوثری بسیار مشهور هستند.

خانواده باران کوثری

باران کوثری در خانواده ای هنرمند متولد شد.

پدرش جهانگیر کوثری تهیه کننده و گزارشگر فوتبال و مادرش رخشان بنی اعتماد کارگردانی و فیلمنامه نویس است و تنها یک برادر بزرگتر از خود بنام تندیس دارد

باران کوثری و برادرش در کودکی - خانواده باران کوثریباران کوثری و برادرش - خانواده باران کوثری

  بیشتر بخوانید: بیوگرافی باران کوثری به همراه تصاویر و نکات خواندنی زندگی او

اعضای خانواده باران کوثری

رخشان بنی اعتماد که بیش از چهار دهه از حضورش در سینمای ایران می گذرد از جمله فیلمسازان قابل توجهی محسوب می شود که آثار ماندگار و تاثیرگذاری را در سینمای داستانی و عامه پسند ایران به یادگار گذاشته است.

سبک و سیاق بنی اعتماد این چنین است که در میان افراد جامعه به جستجو می پردازد و با تمرکز بر شخصیتی خاص، موقعیت یک قشر از جامعه را بیان می کند و حساسیت بیننده را بر می انگیزد. او نه شخصیت را منفی نشان می دهد و نه از آن جانبداری می کند و در بیشتر آثارش به افراد فرودست و طبقه میانی جامعه می پردازد.

باران کوثری و پدر و مادرش - خانواده باران کوثری

عکس باران کوثری با خانواده

رخشان بنی اعتماد یکی از ۱۰ کارگردان برتر زن سینمای ایران و یکی از بهترین فیلمسازان ژانر اجتماعی سینمای کشور به شمار می‌ آید و فیلم هایی نظیر بانوی اردیبهشت، روسری آبی، نرگس و زیر پوست شهر توانایی های او را به اثبات رسانده است. او در آثار خود به ویژه بعد از نرگس به معضلات و مشکلات زنان ایرانی توجه زیادی داشت.

مستند روزگار ما یکی از برجسته ترین آثار جدید بنی اعتماد محسوب می شود که داستان زنی بی سرپرست و فقیر را روایت می کند که به دلیل نیاز مالی کاندیدای ریاست جمهوری شده است.

باران کوثری و مادرش - خانواده باران کوثری

عکسهای خانواده باران کوثری

دوره نخست فعالیت سینمایی بنی اعتماد از نوعی طنز تلخ سرچشمه می گیرد اما در دوره دوم کاری اش طنز تلخ جای خود را به فیلم هایی جدی تلخ و تاثیرگذار می دهد و به موضوع هایی عمیق تر و وسیع تر پرداخته می شود. وی در حیطه فیلم مستند نیز فیلم هایی را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به مستند روزگار ما اشاره کرد.

بنی اعتماد سینمایی داستانی دارد و بر خلاف دیگر فیلمسازان زن، نگاهی حقیقی تر و واقعی تر به زندگی دارد.

رخشان بنی‌اعتماد در ۱۴ فروردین ۱۳۳۳ خورشیدی در تهران متولد شد. او در رشته کارگردانی سینما در دانشکده هنرهای دراماتیک تهران یا همان دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تحصیل کرد و در ۱۳۵۹ خورشیدی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

رخشان بنی اعتماد که ابتدا با نام رخشنده در سینمای ایران مطرح شد، همسر جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما و مجری تلویزیون و همچنین مادر تندیس و باران کوثری است.

باران کوثری و پدر و مادرش - خانواده باران کوثری

عکس خانواده باران کوثری

جهانگیر کوثری تهیه کننده، مجری، فوتبالیست، گزارشگر فوتبال و روزنامه نگار است. او همسر رخشان بنی اعتماد و پدر باران کوثری است. او فعالیت در سینمای حرفه ای را از سال ۱۳۵۰ با دستیاری کارگردان در فیلم سینمایی سراب آغاز کرده و در سال های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۹ فیلم های کوتاه و مستند:

«رهایی»، «شکوفه ناز و درخت کهن»، «شب پا»، «پهلوان نه قهرمان»، «دوباره به راه می افتیم» و «طبیعت زیبای ایران» را ساخته است. کوثری در فیلم های سینمایی «گل های داوودی»، «خط پایان» و «پول خارجی» به عنوان مدیر تولید و در «نرگس»، «عیالوار»، «روسری آبی»، «عشق فیلم»، «نیمه پنهان» و «طلای سرخ» به عنوان مجری طرح و مدیر تولید حضور داشته است.

این سینماگر هم چنین فیلم های «نرگس»، «بانوی اردیبهشت»، «دو زن»، «زیر پوست شهر»، «دختران خورشید»، «روزگار ما»، «یک شب»، «به آهستگی»، «عصر جمعه»، «نسل جادویی» و «خون بازی» را در مقام تهیه کننده در کارنامه خود دارد.

باران کوثری و پدرش - خانواده باران کوثری

تصاویر باران کوثری با خانواده اش 

او همچنین فعالیت های ورزشی در رشته فوتبال را به موازات فعالیت های سینمایی در کارنامه خود دارد. او در نوجوانی بعد از اتمام ماموریت پدرش در آبادان به تهران بازگشت و عضو تیم آرش در غرب تهران شد سپس به باشگاه جوانان راه آهن پیوست و خیلی زود به عنوان دفاع ثابت در تیم بزرگسالان باشگاه راه آهن انتخاب شد و در جام تخت جمشید نیز برای آن باشگاه بازی کرد.

پس از بازی و به نوعی درخشش در باشگاه راه آهن، باشگاه استقلال تهران (تاج سابق) به او پیشنهاد انعقاد قرارداد داد و به این باشگاه پیوست. جهانگیر کوثری سال ها در صدا و سیما به عنوان یک گزارشگر فوتبال نیز فعالیت داشته است.

باران کوثری و پدر و مادرش - خانواده باران کوثری

صحبت های باران کوثری راجع به مادرش 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. طرفدار فرزاد فرزین، باران کوثری، سیروان خسروی و محسن چاوشی بترتیب از سال های ۹۱ و ۹۹ تا ابد و برای همیشه گفت:

    عالی
    Perfect
    Very Good

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا