اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

همه چیز درباره ی نیکلاس کیج بازیگر فیلم رنفیلد 2023

در این بخش بیوگرافی نیکلاس کیج بازیگر نام آشنا و محبوب آمریکایی را مرور میکنیم. بیوگرافی نیکلاس کیج از بازیگران مرد خوب و توانمند که بیشتر او را با فیلم ماندگار تغییر چهره (Face Off) به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی نیکلاس کیج آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

نیکلاس کیج متولد چه سالی است؟

نیکلاس کیج زادهٔ ۷ ژانویهٔ ۱۹۶۴ ‏و ۵۹ سال سن دارد.

نیکلاس کیج فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

نیکلاس کیج فعالیت خود را از سال 1981 آغاز کرد.

فیلم جدید نیکلاس کیج 2023 چه فیلمی است؟

فیلم رنفیلد جدیدترین فیلم نیکلاس کیج در سال 2023 محسوب می‌شود.

خلاصه بیوگرافی نیکلاس کیج

نام اصلینیکلاس کیم کوپولا Nicolas Kim Coppola
نام هنرینیکلاس کیج (Nicolas Cage)
تاریخ  تولد۷ ژانویهٔ ۱۹۶۴ ‏(۵۹ سال)
محل تولدلانگ بیچ، کالیفرنیا، ایالات متحده
پیشهبازیگر و فیلم‌ساز
سالهای فعالیت۱۹۸۱–اکنون
همسرپاتریشا آرکت (ا. ۱۹۹۵–۲۰۰۱)
لیسا مری پرسلی (ا. ۲۰۰۲–۲۰۰۴)
آلیس کیم (ا. ۲۰۰۴–۲۰۱۶)
اریکا کویک (ا. ۲۰۱۹–۲۰۱۹)
ریکو شیباتا (ا. ۲۰۲۱)
فرزنداندو پسر به نام های کال ال و وستون
قد۱٫۸۳ متر

بیوگرافی نیکلاس کیج

بیوگرافی نیکلاس کیج

نیکلاس کیج (Nicolas Cage) هنرپیشه، تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس و مشهور آمریکایی است که طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا دارد. این هنرمند محبوب فعالیت هنری خود در سینما را از سال 1981 میلادی آغاز کرد و با نقش آفرینی در کاراکترهای مختلف و متفاوت به تدریج به شهرت و محبوبیت رسید. شاید اکثر مخاطبان، نیکلاس کیج را به واسطه بازی در فیلم ماندگار تغییر چهره (Face Off) به یاد داشته باشند. این فیلم یکی از آثار ماندگار و شاخص نیکلاس محسوب می‌شود که در سال 1997 در آن حضور پیدا کرد و او را به اوج شهرت و محبوبیت رساند.

در بیوگرافی نیکلاس کیج با نام اصلی نیکلاس کیم کاپولا (Nicolas Kim Coppola)آمده است: وی در تاریخ 7 ژانویه 1964 میلادی (16 دی 1342) در شهر لانگ بیچ کالیفرنیا به دنیا آمد.

نیکلاس کیج در گذر زمان

ایفای نقش‌های کلاسیک و جذاب در اواخر دهه 80 میلادی، مسیر بازیگری این هنرمند را تغییر داد و نام او را در سراسر دنیا مطرح ساخت. نیکلاس کیج از زمان شروع فعالیتش در سینما تا به امروز در کاراکترهای متفاوتی به ایفای نقش پرداخته است و همین تنوع در نقش آفرینی، او را به یکی از هنرمندان محبوب و سرشناس هالیوودی تبدیل کرده است.

در بیوگرافی نیکولاس کیج جالب است بدانید هدفش بازیگری نبود امّا همیشه می توانست به خوبی به ایفای نقش بپردازد. یکی از صحنه های کودکیش از این قرار بود روزی یکی از هم مدرسه ای هایش در اتوبوس مدرسه قلدربازی درآورده و او خشمگین به خانه برگشته، جین و چکمه های گاوچرانی برادرش را پوشیده، موهایش را به عقب شانه کرده بود و به سوی آن هم کلاسی رفته و خود را روی ویلکینسون “پسرخاله ی واقعیش” جا زده و او را تهدید به دعوا کرده بود که اگر نیکولاس کیج کوچک را رها نکند برایش گران تمام خواهد شد او آنقدر خوب بازی کرد که کلکش گرفت!

دوران کودکی و معرفی خانواده نیکلاس کیج

در بیوگرافی نیکولاس کیج درباره ی خانواده اش میخوانیم: پدرش آگوست کاپولا (August Coppola) استاد دانشگاه در رشته ادبیات و مادرش جویوگلسنگ، رقصنده و طراح رقص بود. او در یک خانواده کاتولیک بزرگ شده است. پدرش ایتالیایی تبار و مادرش از نژاد آلمانی و لهستانی بودند.

پدربزرگ پدری او آهنگساز و مادربزرگش نیز بازیگر بودند. فرانسیس فورد کاپولا (Francis Ford Coppola) کارگردان سه‌گانه پدرخوانده نیز عموی نیکلاس است و سایر اقوام او نیز در حوزه هنر و سینما فعالیت دارند. این پیشینه هنری قوی نشان می‌دهد که نیکلاس کیج در یک خانواده هنر دوست و فرهنگی بزرگ شده و علاقه به هنر و بازیگری از دوران کودکی در او شکل گرفته است.

او دو برادر دارد که آنها نیز در حوزه هنری فعالیت می‌کنند؛ کریستوفر کاپولا (Christopher Coppola) کارگردان سینما است و برادر دیگر او مارک کاپولا (Marc Coppola) نیز از شخصیت‌های رادیویی معروف در نیویورک است.

گرچه گاهی تابستان ها را در سانفرانسیسکو در کنار عمو و عموزاده هایش سوفیا و رومان می گذراند امّا تأثیراتش تنها فیلمیک نبودند. مادر نیک افسرده بود و مدت طولانی را در بیمارستان سپری کرده بود اما دید سورئال و مزاجی او تأثیر بزرگی بر فرزندش گذاشت (او عاشق سر و کله زدن با دیگران و شلوغ بازی بود طوریکه گاهی دیگر بازیگران را آزار میداد مثلاً دیوید لینچ در موردش گفته او یک موزیسین سبک جاز است).

چندی بعد در ۱۲ سالگیش پدر و مادر نیکولاس کیج طلاق گرفته و او با پدرش به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد. در آنجا پدرش او را در مدرسه ای ثبت نام کرد که گستره ی زیادی از رشته های هنری همچون فیلم، ادبیات و موزیک کلاسیک را در بر می گرفت.

اگر اولین نقشی ها و کارهای نیکولاس کیج را در نظر بگیریم باورش سخت می باشد که ببینیم او به اینجا رسیده است. از آنجا که عضو گروه دهه ی هشتادی برت پک بود می بایست راه کسانی همچون چارلی شین، امیلیو استیونز و آندرو مک کارتی را می پیمود. امّا با این وجود او هرطور که بود یکی از مهم ترین و محبوب ترین بازیگران نسل خود شناخته شد که برنده ی جایزه ی اسکار و یکی از اصلی ترین انتخاب های باکس افیس گردید و سرانجام دوران تجلی نیکلاس فرا رسید. نیکولاس کیج با دیدن شرق ادن، به شخصیت سرکش و عطش انگیزشی جیمز دین گرایش پیدا نمود تا بتواند نظر پدرش را جلب نماید. نیکولاس سینما را مقصد خود دید و بلافاصله در دانشکده ی هنرهای زیبای یانگ (بخشی از تئاتر هنرهای زیبای سانفرانسیسکو) ثبت نام نمود. او تنها یک تابستان در آنجا ماند امّا هیچگاه از هدفش روبرنگرداند.

نیکلاس دلش نمی‌خواست وقت خود را با بازی در تئاترهای مدرسه تلف کند و دوست داشت به سرعت وارد سینما شود. همین علاقه او به بازیگری سبب شد تا در سن 17 سالگی، درس و مدرسه را رها کند و به طور جدی وارد عرصه بازیگری شود. او که نمی‌خواست از نام شهرت عموی خود در سینما استفاده کند، از همان ابتدا نام هنری «نیکلاس کیج» را برای خود انتخاب کرد. این هنرمند نام خانوادگی کیج را با الهام از یکی از ابر قهرمانان مارول کامیکس به نام «لوک کیج» انتخاب کرد و با این نام وارد دنیای سینما شد.

ازدواج و وضعیت تاهل نیکلاس کیج

بیشترین جستجوها در بیوگرافی نیکولاس کیج درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

نیکلاس کیج در طول زندگی خود چهار مرتبه ازدواج کرده و زندگی عاطفی پر فراز و نشیبی داشته است. او با همسر اول خود «پاتریشا آرکت» (Patricia Arquette) در سال 1995 ازدواج کرد، اما ازدواج با این خانم بازیگر، تنها چندین سال دوام داشت و این زوج در سال 2001 از یکدیگر جدا شدند.

ازدواج دوم نیکلاس کیج، یک سال پس از طلاق از همسر اولش اتفاق افتاد و این بار با «لیسا مری پرسلی» (Lisa Marie Presley) خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی ازدواج کرد. جالب است بدانید که لیسا پیش از ازدواج با نیکلاس کیج در سال 1994 با مایکل جکسون ازدواج کرده بود، اما پس از دو سال از یکدیگر جدا شدند و در سال 2002 با نیکلاس ازدواج کرد. در تصویر زیر عکس نیکلاس کیج و همسر دومش لیسا را مشاهده می‌کنید.

نیکلاس کیج و همسر دومش لیسا
نیکلاس کیج و همسر دومش لیسا

ازدواج نیکلاس کیج و لیسا مری در کمال ناباوری تنها 107 روز به طول انجامید، اما طلاق آنها در سال 2004 نهایی و ثبت شد.در ادامه بیوگرافی نیکولاس کیج میخوانیم: «آلیس کیم» (Alice Kim) همسر سوم نیکلاس است که در سال 2004 در یک مزرعه خصوصی در شمال کالیفرنیا با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج در سال 2005 صاحب پسری به نام «کال ال» شدند و ظاهرا زندگی خوبی در کنار هم داشتند. اما ازدواج این زوج نیز پس از سال‌ها زندگی مشترگ در سال 2016 به پایان رسید و از یکدیگر جدا شدند.

 نیکلاس کیج و آلیس کیم
نیکلاس کیج و آلیس کیم

ماجرای ازدواج و طلاق 4 روزه نیکلاس کیج

نیکلاس کیج در سال 2019 با زنی به نام «اریکا کوایکه» (Erika Koike) در لاس وگاس ازدواج کرد، اما پس از 4 روز خواستار جدایی از او شد. ازدواج چهارم او نیز در ژوئن 2019 به طلاق ختم شد. او مدعی شده که هنگام ازدواج به دلیل زیاده روی در مصرف مشروبات الکی، هوشیاری کامل نداشته است.

نکته دیگری که درباره بیوگرافی نیکلاس کیج وجود دارد این است که او در سال 1988 و پیش از ازدواج‌های رسمی خود با «کریستینا فالتون» (Christina Fulton) بازیگر آمریکایی قرار می‌گذاشت و دو سال بعد یعنی در سال 1990 پسر آنها «وستون» به دنیا آمد.

نیکلاس کیج و کریستینا فولتن
نیکلاس کیج و کریستینا فولتن

اما رابطه آنها پس از مدتی به پایان رسید و چندین سال بعد با همسر اول خود ازدواج کرد. در تصویر زیر عکس نیکلاس کیج و پسرش وستون را مشاهده می‌کنید.

نیکلاس کیج و پسرش وستون

علایق و حقایقی درباره نیکلاس کیج

نیکلاس کیج در طول دوره پر فراز و نشیب زندگی شخصی و کاری خود، حقایقی پشت پرده دارد که شاید کمتر کسی از آنها خبر داشته باشد. در این بخش از بیوگرافی نیکلاس کیج به برخی حقایق جالب درباره این هنرمند اشاره می‌کنیم:

  • نیکلاس کیج در ابتدا قرار بود در اولین فیلم سینمایی خود «اوقات خوش در ریجمونت های»، کاراکتر منفی این فیلم را بازی کند. اما پس از تست، کارگردان به این نتیجه رسید که چهره او برای بازی در این نقش، بیش از حد معصوم است و انتخاب مناسبی برای این کاراکتر نیست. به همین دلیل در نهایت نقش کوتاه و کم اهمیتی در این فیلم ایفا کرد.
  • او برای حضور در دومین فیلم خود به نام «دختر بیشه» نام خود را تغییر داد تا به واسطه شهرت خانوادگی به خصوص عمویش، مورد توجه قرار نگیرد و در انتخاب نقش‌ها نیز دست بازتری داشته باشد.
  • او برای بازی در فیلم «بیردی» دو دندان‌ خود را بدون داروی بی‌حسی کشید.
  • در یک یکی از سکانس‌های فیلم «بوسه خون آشام» سه سوسک واقعی را خورده است.
  • برای بازی در فیلم درخشان و تحسین شده «ترک لاس وگاس» به الکل اعتیاد پیدا کرده بود؛ زیرا در این فیلم، نقش یک فرد الکلی را بازی می‌کرد و به همین دلیل دوست داشت بهترین خود را ارائه دهد. او حتی پیش از خواندن دیالوگ‌هایش نیز مقدار زیادی مشروب می‌نوشید و بعد از آن به کارگردان اجازه فیلمبرداری می‌داد.
  • نیکلاس کیج و جانی دپ به طور اتفاقی در کالیفرنیا با یکدیگر آشنا شدند و جانی دپ به واسطه نیکلاس کیج، وارد سینما و عرصه بازیگری می‌شود.
  • مجموعه اثار نیکلاس کیج در سال‌های اولیه فعالیتش در سینما، آثاری ضعیف و یا متوسط بودند و عده‌ای از منتقدان بر این باورند که عمویش آنطور که باید از نیکلاس حمایت نکرده است.
  • از طرفداران الویس پریسلی است.
  • یک قبر در گورستان سنت لوئیس، نیواورلئان در لوئیزیانا برای خودش خریده است.
  • نیکلاس کیج یکی از خیرترین و نیکوکار ترین بازیگران هالیوود می باشد.
  • کیج در سال 1998 یک ستاره در پیاده روی مشاهیر هالیوود در بلوار هالیوود دریافت کرد.
  • او یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد هالیوود محسوب می شود.
  • نیکلاس یک خانه در باهاما، یک جزیره در جرج تاون باهاما، یک قلعه در انگلستان و یک خانه ی اشرافی بزرگ در رود آیلند دارد.
  • ثروت او حدود 25 میلیون دلار تخمین زده می شود.

شروع فعالیت هنری نیکلاس کیج

در ادامه بیوگرافی نیکلاس کیج باید بگوییم که آغاز فعالیت جدی در سینما برای او در سال 1982 و با بازی در فیلم اوقات خوش در ریجمونت های (Fast Times at Ridgemont High) رقم خورد و نقش کوتاهی را در این فیلم ایفا کرد.

نیکلاس کیج در فیلم اوقات خوشی در ریجمونت های (Fast Times At Ridgemont High)
نیکلاس کیج در فیلم اوقات خوشی در ریجمونت های (Fast Times At Ridgemont High)

او برای بازی در نقش «دالاس وینستون» در فیلم عمویش به نام بیگانگان (The Outsiders) تست داد، اما در نهایت مت دیلون (Matt Dilon) این نقش را بازی کرد. در سال 1983 حضور در فیلم دختر دره (Vally Girl) نام او را در میان مخاطبان کمی پررنگ ساخت، اما به شهرت نرساند.

نیکلاس کیج در فیلم دختر دره (Valley Girl)
نیکلاس کیج در فیلم دختر دره (Valley Girl)

نیکلاس کیج و فرانسیس فورد کاپولا در سه فیلم ماهی جنگی (Rumble Fish)، انجمن پنبه (The Cotton Club) و پگی سو ازدواج کرد (Peggy Sue Got Married) با یکدیگر همکاری کردند. ایفای نقش در این سه فیلم برای نیکلاس تجربه بسیار خوبی بود و پس از آن به تدریج پرکارتر شد و در فیلم‌های بیشتری حضور پیدا کرد.

نیکلاس کیج در فیلم باشگاه پنبه (The Cotton Club)
نیکلاس کیج در فیلم باشگاه پنبه (The Cotton Club)
نیکلاس کیج در فیلم پگی سو ازدواج کرد (Peggy Sue Got Married)
نیکلاس کیج در فیلم پگی سو ازدواج کرد (Peggy Sue Got Married)

او در دهه 1980 در فیلم‌های موفقی چون مسابقه با ماه (Moonstruck – 1987)، بزرگ کردن آریزونا (Raising Arizona – 1987) و بوسه خون آشام (Vampire’s Kiss – 1988) به ایفای نقش پرداخت. بازی در این فیلم‌ها، رفته رفته نیکلاس کیج را به شهرت رساند، اما حضور در فیلم از ته دل وحشی (Wild at Heart – 1990) به کارگردانی دیوید لینچ (David Lynch)، موجب درخشش او شد. پس از آن دیگر به بازیگری معروف تبدیل شد و در فیلم‌های متعددی حضور پیدا کرد و توانست به رویای کودکی خود دست پیدا کند.

نیکلاس کیج در فیلم بزرگ کردن آریزونا (Raising Arizona)
نیکلاس کیج در فیلم بزرگ کردن آریزونا (Raising Arizona)

فیلم سینمایی ترک لاس وگلاس یکی از بهترین فیلمها در بیوگرافی نیکلاس کیج محسوب می‌شود که در ژانر درام و عاشقانه ساخته شده است. او در این فیلم نقش یک فرد الکلی را ایفا می‌کند که بازی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برایش به ارمغان آورد. داستان فیلم ترک لاس وگاس درباره یک فیلمنامه‌نویس معتاد به الکل به نام «بن سندرسون» است که تمام زندگی خود را صرف الکل کرده است. بن از محل کارش اخراج می‌شود و پس از آن همه چیز را رها می‌کند و به لاس وگاس می‌رود. در آنجا با زنی آشنا می‌شود که مانند خودش مشکلاتی دارد و…

نیکلاس کیج در فیلم ترک لاس وگاس – Leaving Las Vegas
نیکلاس کیج در فیلم ترک لاس وگاس – Leaving Las Vegas

پس از دریافت جایزه اسکار، فصل جدیدی از بازیگری برای این هنرمند آغاز شد و درآمدش نیز افزایش پیدا کرد. او در طول یک دهه فعالیت خود در سینما توانست با تکیه بر نام و تلاش خود به موفقیت برسد.

فیلم تغییر چهره یکی دیگر از برترین فیلم های نیکلاس کیج در طول سال‌های فعالیتش در سینما محسوب می‌شود که در ژانر اکشن، علمی تخیلی و جنایی ساخته شده است. این فیلم در زمان اکران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و به موفقیت تجاری دست پیدا کرد. بازی نیکلاس کیج در تغییر چهره بسیار جذاب و هنرمندانه بود و حضور در این فیلم، محبوبیت این هنرمند را در سراسر دنیا، دو چندان کرد و در زمان خود بسیار خوش درخشید. تغییر چهره در واقع یکی از بیادماندنی ترین فیلم های نیکلاس کیج است که فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و به موفقیت تجاری دست پیدا کرد.

داستان فیلم تغییر چهره درباره زندگی پلیسی به نام «شان آرچر» است که پسرش در یک حادثه توسط مردی به نام «کاستور تروی» کشته می‌شود و پلیس‌ها به دنبال او هستند. از این ماجرا چندین سال می‌گذرد و کاستور به کما می‌رود و برادرش پولوکس را به زندان می‌فرستند. شان برای آنکه به زندان برود و با پولوکوس حرف بزند، صورتش را با صورت کاستور عوض می‌کند و به زندان می‌رود. اما کاستور پس از مدتی به هوش می‌آید و صورت ندارد…

نیکلاس کیج در فیلم تغییر چهره (Face/Off)
نیکلاس کیج در فیلم تغییر چهره (Face/Off)

پس از درخشش در فیلم تغییر چهره در فیلم‌های جذاب دیگری از جمله هشت میلی‌متر (8mm) و احیای مردگان (Bringing Out the Dead) نیز حضور پیدا کرد.

به طور کلی دهه 1990 دهه کاری بسیار خوبی در بیوگرافی نیکلاس کیج بود و در این مدت با حضور در فیلم‌های متعدد و درخشان توانست به شهرت و محبوبیت برسد. با ورود به دهه جدید نیز این شهرت ادامه یافت و با ایفای نقش‌های بیشتر و جدیدتر به نیکلاس کیجی که امروز در سراسر دنیا طرفداران بی‌شماری دارد، تبدیل شد.

فیلم اقتباس نیز به عنوان یکی دیگر از آثار برتر در فهرست فیلمهای نیکلاس کیج است که در ژانر درام و کمدی ساخته شده و در زمان اکران مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. نیکلاس کیج در این فیلم نامزد دریافت چندین جایزه شد و بازی هنرمندانه‌ای را از خود به نمایش گذاشت. داستان فیلم اقتباس درباره نویسنده افسرده و نگرانی به نام «چارلی کافمن» است که باید ظرف مدت کوتاهی، فیلمنامه اقتباسی دزد ارکیده را به شرکت کلمبیا پیکچرز تحویل دهد، اما…

نیکلاس کیج در فیلم اقتباس – Adaptation
نیکلاس کیج در فیلم اقتباس – Adaptation

فیلم سینمایی ارباب جنگ نیز یکی دیگر از برترین فیلم ها در بیوگرافی نیکلاس کیج است که در ژانر اکشن، درام، جنایی و جنگی ساخته شده و کیج در آن نقش یک دلال اسلحه را بازی می‌کند. این فیلم یکی از آثار موفق این هنرمند در دهه 2000 است که در آن بسیار خوش درخشید. داستان فیلم ارباب جنگ درباره مردی به نام «یوری اورلاو» است که در زمان کودکی با خانواده خود از جماهیر شوروی به ایالات متحده آمریکا فرار می‌کنند. او برای ثروتمند شدن و راه‌اندازی کسب و کار وارد تجارت قاچاق اسلحه شده و پس از مدتی به یکی از دلالان بین‌المللی اسلحه تبدیل می‌شود.

نیکلاس کیج در فیلم سینمایی ارباب جنگ – Lord of War
نیکلاس کیج در فیلم سینمایی ارباب جنگ – Lord of War

فیلم سینمایی کیک اس نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های نیکلاس کیج است که در ژانر اکشن، کمدی و جنایی ساخته شده و برد پیت نیز تهیه‌کننده آن است. این فیلم اقتباسی از یک کتاب کمیک است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و دنباله آن با نام کیک اس 2 نیز در سال 2013 ساخته شد. داستان این فیلم درباره پسری نوجوان به نام «دیو لیزسکی» است که دوست دارد به یک ابر قهرمان تبدیل شود و نام خود را «کیک اس» بگذارد. او در این میان با افرادی آشنا می‌شود که مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهند.

نیکلاس کیج در فیلم سینمایی کیک اس – Kick-Ass
نیکلاس کیج در فیلم سینمایی کیک اس – Kick-Ass

در سال ۲۰۱۳، او صداپیشگی گراگ را در فیلم پویانمایی غارنشینان، پردرآمدترین فیلم او، بر عهده گرفت.نقش‌های صوتی اضافی او شامل سوپرمن در تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند! و مرد عنکبوتی نوآر در مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (هر دو ۲۰۱۸) می‌باشد. کیج همچنین در چندین فیلم تحسین شده از جمله مندی (۲۰۱۸)، رنگ خارج از فضا (۲۰۱۹)، خوک (۲۰۲۱) و سنگینی طاقت‌فرسای استعداد فراوان (۲۰۲۲) بازی کرده‌است.

نیکلاس کیج در فیلم مندی (Mandy)
نیکلاس کیج در فیلم مندی (Mandy)
نیکلاس کیج در فیلم رنگ خارج از فضا (Color Out Of Space)
نیکلاس کیج در فیلم رنگ خارج از فضا (Color Out Of Space)

این فیلم که حاصل اولین تجربه کارگردانی مایکل سارنوسکی است به روایت داستانی می‌پردازد که در آن نیکلاس کیج نقش یک شکارچی قارچ دنبلان را بازی می‌کند که خوک عزیزش که همواره در جستجوی قارچ دنبلان به او کمک می‌کرد دزدیده‌شده است. شاید داستان فیلم به نظرتان عجیب و مضحک به نظر بیاید، اما نقش‌آفرینی شگفت‌انگیز بازیگرانی نظیر الکس وولف و آدام آرکین سبب گردیده که شاهد داستانی مهیج باشیم. منتقدان، نه‌تنها کارگردانی سارنوسکی را مورد تحسین قرار داده‌اند بلکه بازی حرفه‌ای کیج را نیز ستوده‌اند.

در حالی‌ که داستان فیلم خوک تا حد زیادی از داستان‌های سنتی و رایجی که به آن‌ها عادت کرده‌ایم فاصله گرفته اما توانسته عشق عمیق و بی‌چون و چرایی را که با شکست مواجه شده به زیبایی به تصویر بکشد. در واقع این فیلم از چنان معنا و مفهوم منحصربه‌فردی برخوردار است که توانسته رتبه اول این لیست را به خود اختصاص دهد و به‌ واسطه داستان طولانی و پرماجرای خود نظر مثبت مخاطبین و منتقدین را کسب نماید.

نیکلاس کیج در فیلم خوک (Pig)
نیکلاس کیج در فیلم خوک (Pig)

آخرین هنرنمایی نیکلاس کیج بازی در فیلم رنفیلد است.داستان این فیلم بر حول محور شخصیت Renfield، مرید و دستیار مورد اعتماد دراکولا می‌چرخد.

شخصیت رنفیلد، اولین بار در فیلم Dracula با نقش‌آفرینی دوایت فرای (Dwight Frye) فقید در سال ۱۹۳۱ معرفی شد. در فیلم دراکولا، بلا لوگوسی (Bella Lugosi) فقید نیز نقش دراکولا را ایفا کرده بود. از آن زمان بازیگرانی مثل کلاوس کینسکی (Klaus Kinski)، تام ویتس (Tom Waits) و آرت جانسون (Arte Johnson) این نقش را در فیلم‌های مختلف بر عهده داشته‌اند.

با اینکه دراکولا در فیلم Renfield شخصیت اول محسوب نمی‌شود؛ ولی حضور نیکلاس کیج می‌تواند او را به کانون توجهات تبدیل کند. مخصوصاً حالا که با انتشار اولین تصاویر از این فیلم، می‌توان درک کرد که کیج چقدر برای این نقش، انتخابی مناسب و بجا بوده است.

نیکلاس کیج در فیلم رنفیلد
نیکلاس کیج در فیلم رنفیلد

گفتگوی خواندنی با نیکلاس کیج

در پایان برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی نیکولاس کیج می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

شما در کودکی در بین افراد مرفهی زندگی می کردید ولی وضع مالی متوسطی داشتید؛ درست است؟

پدرم یک پروفسور بود و در ایالت کالیفرنیا تدریس میکرد و کتاب می نوشت. همیشه زندگی متواضعانه ای داشت. ما در نزدیکی حومه بورلی هیلز زندگی می کردیم، درست کنار یک نمایندگی پورشه. من با اتوبوس به مدرسه می رفتم و خيلي از بچه های ديگر با فراری و مازراتی به مدرسه می آمدند. چون نام خانوادگی ام کوپولا بود، بقیه قضاوت های اشتباهی درباره وضعیت مالی ام داشتند. من از این مسأله ناراحت بودم و درست مانند سایر جوانان، دوست داشتم جلب توجه کنم.

خودت هم می دانی که شایعات بسياري در مورد ورودت به سینما و نحوه بازیگر شدنت سر زبان هاست. بهتر نیست حالا به این شایعات پایان دهی؟

پس از بیماری مادرم و بستری شدن او در بیمارستان، همراه با پدرم به سان فرانسیسکو آمدیم، با تماشای فیلم« شرق بهشت» ساخته« الیا کازان»، جذب و شیفته شخصیت بازیگری« جیمز دین» شدم. همان زمان آرزو کردم ای کاش من هم یک هنرپیشه بودم. زیرا فکر می کردم بازیگری ساده ترین و بهترین راه برای جلب نظر دیگران و راه یافتن در دل مردم است. پانزده ساله بودم که وارد کنسرواتور جوانان سان فرانسیسکو شدم. پس از آن هم به دبستان« بورلی هیلز» ر فتم. در شانزده سالگی فیلم تلویزیونی« بهترین دوران ها» را بازي کردم، البته در یک نقش بسیار کوتاه. به نظر خودم این فیلم بدترین اثر تلویزیونی من است. سپس مسیر پرسنگلاخ بازیگری، برای حضورم در فیلم های سینمایی هموار شد. فکر می کنی اکنون توانستم به شایعاتی که درباره بازیگری ام وجود دارد جواب دهم؟

خودت هم به خوبی می دانی که امروزه، در لیست بهترین ستاره های پولساز هالیوود جای داری. دوست دارم بدانم نگاهت به بازیگری آن هم با توجه به شهرت فراوانی که داری چطور است؟

من بارها شهرتم را، برای کسب اعتبار بازیگری به خطر انداخته ام. تنها به این خاطر که ثابت کنم به معنای واقعی یک هنرپیشه حرفه ای هستم. به عقیده من شهرت، محبوبیت و جذابیت باید با وظیفه شناسی همراه باشد. هنوز از خاطر نبرده ام که برای بازي در فیلم« بردی» و در نقش یک بازمانده جنگ و مجروح جنگ ویتنام، پنج هفته تمام با صورت باند پیچی شده زندگی کردم. از هر طرف آرواره هایم یک دندان کشیدم و هفت کیلو وزن کم کردم.

در فیلم« بوسه خون آشام » هم ترجیح دادم به جای خوردن تخم مرغ خام، یک سوسک زنده را ببلعم. چون می خواستم به حس درستی از نقش برسم و آنرا باور کنم. هنوز هم حاضرم برای دستیابی به یک نقش سرشار از حس زندگی، تمام مرزها را پشت سرم بگذارم تا بگویم:« هیچ غیرممکنی، برای یک بازیگر حرفه ای وجود ندارد. فقط همین!»

معمولاً تو نقش آدم های بی ثبات و یکم دیوانه را بازي می کنی و گاهی مردم فکر می کنند که داری زیاد ه روی می کنی. نظرت درباره این شخصیت ها چیست؟

خيلي وقت پیش با خودم عهد بستم که تنها به دنبال بازي در نقش های معمولی نروم. البته بعضی اوقات بازي در این نقش ها را دوست دارم، مثل فیلم« جو» Joe، ولی دوست داشتم جنبه دیگری از بازي هایم را هم به نمایش بگذارم. من به توازن هنری اعتقاد دارم، اینکه بتوان اثری را که در قالب هنرهای مختلف به نمایش گذاشت؛ بنابراین دوست داشتم که کمی غیرعادی باشم.

نظرت در خصوص اینکه مخاطبان فیلم هایت اغلب آنرا در خانه و نه در سینما می بینند چیست؟

من حقیقتی را فهمیده ام. اینکه یک خانواده با کودکان بخواهند همه برای دیدن فیلم به سینما بروند، تجربه گرانی است. باید بلیط و پاپ کورن و شکلات بخری و تقریبا نزدیک به ۱۰۰ دلار هزینه یک سینما رفتن می شود. میتوان به جای خرج کردن صد دلار برای یک شب، سیستم نمایش خوبی برای خانه خرید و در خانه خود و با آرامش هرچه دوست داری تماشا کنی. بنظر من این راهی است که در سال های آینده بیشتر فیلم ها پیش می گیرند.

لیست آثار هنری نیکلاس کیج

در ادامه بیوگرافی نیکولاس کیج باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم ها

Nicolas Cage’s film credits
سالعنواننقشیادداشت‌ها
۱۹۸۲اوقات خوش در ریجمونت هایدوست بردذکرشده با نام نیکلاس کاپولا در تیتراژ
۱۹۸۳دختر درهرندی
ماهی جنگیاسموکی
۱۹۸۴مسابقه با ماهنیکی
انجمن پنبهوینسنت دوایر
بردیآل کلمباتو
۱۹۸۶پسر آبی‌پوشند هنلان
پگی سو ازدواج کردچارلی بودل
۱۹۸۷بزرگ کردن آریزونااچ.آی. مک‌داناف
ماه‌زدهرونی کاماری
۱۹۸۸بوسه خون‌آشامپیتر لو
۱۹۸۹هرگز سه‌شنبه [EN]مردی در ماشین مسابقه‌ای سرخفیلم ویدیوئی؛ کامئوی ذکرنشده
زمانی برای کشتنانریکو سیلوستری
۱۹۹۰از ته دل وحشیملوان ریپلی
پرندگان آتشینجیک پرستون
۱۹۹۱زاندالیجانی کالینزفیلم ویدیوئی
۱۹۹۲ماه عسل در وگاسجک سینگر
۱۹۹۳آموس و اندروآموس اودل
غرب رد راکمایکل
سقوط مرگبارادی
۱۹۹۴محافظت از تسداگ چسنیک
ممکن است برای تو هم اتفاق بیفتدچارلی لنگ
به‌دام‌افتاده در بهشتبیل فیرپو
یک قرن سینماخودشمستند
۱۹۹۵بوسه مرگجونیور براون کوچولو
ترک لاس وگاسبن ساندرسون
۱۹۹۶صخرهاستنلی گودسپید
۱۹۹۷هواپیمای محکومینکامرون پو
تغییر چهرهکاستور تروی
۱۹۹۸شهر فرشته‌هاست
چشمان مارریک سانتورو
۱۹۹۹۸میلی‌متریتام ولز
احیای مردگانفرانک پیرس
۲۰۰۰سرقت در ۶۰ ثانیهممفیس رینز
مرد خانوادهجک کمبل
بل ایرتهیه‌کننده
سایه خون‌آشامتهیه‌کننده
۲۰۰۱ماندولین کاپیتان کارولیکاپیتان آنتونیو کورلی
سرود کریسمس: فیلمجیکوب مارلیصداپیشه
۲۰۰۲رمزگویان بادجو اندرز
سانیاسید یلوهمچنین کارگردان و تهیه‌کننده
اقتباسچارلی کافمن / دونالد کافمن
۲۰۰۳زندگی دیوید گیلتهیه‌کننده
مردان چوب‌کبریتیروی والر
۲۰۰۴گنجینه ملیبنجامین فرانکلین گیتس
۲۰۰۵ارباب جنگیوری اورلوفهمچنین تهیه‌کننده
هواشناسدیوید اسپریتز
۲۰۰۶مورچه‌کشزوکصداپیشه
مرکز تجارت جهانیجان مک‌لافلین
مرد حصیریادوارد مالوسهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۷روح‌سوارروح‌سوار
گرایندهاوسفو مانچوبخش: «زنان گرگینه اس‌اس»؛ ذکرنشده در تیتراژ
آیندهکریس جانسونهمچنین تهیه‌کننده
گنجینه ملی: کتاب رمزبنجامین فرانکلین گیتس
۲۰۰۸بانکوک خطرناکجوهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۰۹پیشگوییجان کوستلر
جی-فورساسپکلزصداپیشه
ستوان بد: بندر نیواورلئانترنس مک‌دانا
پسر فضاییدکتر تنماصداپیشه
۲۰۱۰کیک-اسدیمون مکریدی / بیگ ددی
شاگرد جادوگربالتازارهمچنین تهیه‌کنندهٔ اجرایی
۲۰۱۱فصل جادوگریبهمن
رانندگی جنونمیلتون
جستجوی عدالتویل جرارد
تعدیکایل میلر
گوست رایدر: روح انتقامروح‌سوار
۲۰۱۲هزار کلمهتهیه‌کننده
دزدیده‌شدهویل مونتگومری
طاقت از دست دادن تو را ندارم: زنده ماندن از پلیستهیه‌کننده؛ مستند (انگلیسی: Can’t Stand Losing You: Surviving the Police)
۲۰۱۳غارنشینانگراگصداپیشه
سرزمین منجمدگروهبان جک هالکومب
جوجو
۲۰۱۴خشمپل مگوایرفیلم ویدیوئی
رانده‌شدهگالین
جا ماندهریفورد استیل
مرگ روشناییدریاچه ایوانفیلم ویدیوئی
۲۰۱۵دوندهکالین پرایس
تسویه حساب با روحمایک لافورد
۲۰۱۶تراستاستون
قانون جنگلتروی
اسنودنهنک فارستر
یواس‌اس ایندیاناپلیس: مردان دلیرکاپیتان مک‌وی
ارتش یک‌نفرهگری بروکس فاکنر
۲۰۱۷آرسنالادی کینگفیلم ویدیوئی
انتقام: یک داستان عاشقانهجانهمچنین تهیه‌کننده
غیرقابل تصوردکتر برایان مورگان
مامان و بابابرنت
۲۰۱۸مندیرد میلر
به آینه نگاه کناشعهفیلم ویدیوئی
دفتر بشریتنوحا کراسفیلم ویدیوئی
۲۱۱مایک چندلرفیلم ویدیوئی
تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند!سوپرمنصداپیشه
مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتیپیتر پارکر / مرد عنکبوتی نوآر [EN]صداپیشه
بین جهان‌هاجو میجرزفیلم ویدیوئی
۲۰۱۹عشق آنتوشاراویصداپیشه؛ مستند
یک حساب برای تسویهفرانکفیلم ویدیوئی؛ همچنین تهیه‌کنندهٔ اجرایی
رنگ خارج از فضاناتان
دویدن با شیطانآشپزفیلم ویدیوئی
زنجیره کشتارآرانافیلم ویدیوئی
بدویفرانک والشفیلم ویدیوئی
جزیره بزرگوالترفیلم ویدیوئی
۲۰۲۰جوجیتسوویلیفیلم ویدیوئی
غارنشینان: عصر جدیدگراگصداپیشه
۲۰۲۱زندانیان سرزمین شبحهیرو
سرزمین عجایب ویلیسرایدارهمچنین تهیه‌کننده
خوکرابین «راب» فلدهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۳سنگینی طاقت‌فرسای استعداد فراوان (۲۰۲۲)نیک کیج / نیکی کیجهمچنین تهیه‌کننده
برنامه بازنشستگیمت
راه قدیمیکولتون بریگز
گذرگاه قصابمیلر
۲۰۲۳رنفیلدکنت دراکولا
۲۰۲۳همدردی با شیطانآماده اکران
۲۰۲۴سناریوی رویاییپس‌تولید
۲۰۲۴آرکادیاپلپس‌تولید
۲۰۲۴لنگ‌درازهاپس‌تولید

تلویزیون

Nicolas Cage’s television credits
سالعنواننقشیادداشت‌ها
۱۹۸۱بهترین اوقاننیکلاسقسمت نخست؛ ذکرشده به عنوان نیکلاس کاپولا در تیتراژ
۱۹۹۰سمفونی صنعتی شماره ۱هارت‌بریکرتولید صحنه تلویزیونی
۱۹۹۲؛ ۲۰۱۲پخش زنده شنبه شبخودشمیزبان (۱۹۹۲)؛ به‌روزرسانی آخر هفته (۲۰۱۲)
۲۰۰۷پرونده‌هایی در سدنتهیه‌کننده اجرایی
۲۰۲۱تاریخچه دشنامخودشمیزبان؛ ۶ قسمت

جوایز و افتخارات نیکلاس کیج

در ادامه بیوگرافی نیکلاس کیج خوب است به جوایز این بازیگر اشاره کنیم. در ماه مه 2001، کیج از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا فولرتون، دکترای افتخاری هنرهای زیبا دریافت کرد. وی همچنین دو مرتبه نامزد دریافت جایزه اسکار شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «ترک لاس وگاس» در سال 1955 به نیکلاس کیج اهدا شد. این جایزه، اولین جایزه مهم او بود که به واسطه بازی درخشان در این فیلم به او تقدیم شد و مورد تحسین همگان قرار گرفت.

وی در سال 2002 برای بازی در فیلم اقتباس (Adaptation) برای دومین مرتبه نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. نیکلاس کیج همچنین برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. سایر آثار نیکلاس کیج مانند فیلم‌های Honeymoon و Moonstruck نیز نامزد دریافت جوایز متعدد شدند. این هنرمند در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوودی است که در فیلم‌‌های جذابی حضور داشته و بازیگری پولساز محسوب می‌شود.

  • نیکلاس کیج در سال ۱۹۹۵ توانست جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، یک جایزه گولدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران فیلم و چندین جوایز دیگر را بخاطر بازی در فیلم ترک لاس وگاس به‌دست آورد.
  • جایزه ام‌تی‌وی بهترین اجرای دونفره در فیلم تغییر چهره مشترکاً با جان تراولتا
  • کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ترک لاس وگاس
  • کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم اقتباس
  • وی همچین در سال ۲۰۱۹ جایزه ویژه یک عمر فعالیت برای سینما را به‌دست آورد.
  • نامزد جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر سال برای فیلم‌های گوست رایدر، گنجینه ملی: کتاب رمز و آینده

جوایز و افتخارات نیکلاس کیج

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا