اخبار دیگران

3 مقصد سفر در 3 قاره

برای همه انسان‌ها سفر کردن لازمه ای انکار ناپذیر است. اگر از تجربه دلنشین دیدن یک دنیای جدید بگذریم، آرامشی که در سفر به آن دست میابیم از هیچ خرید و خوراکی حاصل نمی‌شود. چه بهتر که این سفر به مقاصدی شگفت و خاص در دنیای پیرامون ما باشد. در این مطلب به نقل از دلاهو به عنوان بزرگترین شرکت طبیعت گردی ایران 3 مقصد خاص را در 3 قاره مختلف به شما معرفی خواهیم کرد تا در لیست اهداف مقاصد سفرتان اضافه نمایید.

قونیه همین بغل گوش‌مان

اگر اهل عرفان و شعر هستید و می‌خواهید داستان‌های این شهر تاریخی و پر رمز و راز را از نزدیک بشنوید تور قونیه برای شما بسیار جذاب خواهد بود. دنبال‌کنندگان سرگذشت و آثار مولانا می‌دانند که او در زمان تصنیف آثارش همچون «مثنوی» در قونیه می‌زیسته و در آنجا فوت کرده است. این مسئله باعث شده تا آرامگاه و موزه مولانا در این شهر واقع شود و سالانه افراد بسیاری برای بازدید به این شهر بروند. مراسم رقص سماع در تور قونیه نیز برای بسیاری از افراد مراسمی پر رمز و راز است که دیدن آن از نزدیک می‌تواند حس و حالی خاص و تکرارنشدنی در روح و جانشان ایجاد کند. تور قونیه اگرچه سفری کوتاه است؛ اما پر از تجربه‌های بکر برای مسافران می‌باشد و به همین دلیل می‌تواند به یک تور بسیار خاص برای مسافران تبدیل شود.

جاذبه‌های تور قونیه چیست؟

سفر به قونیه سفری به عمق تاریخ و زمانی است که مولانا در آن می‌زیسته است. پس از رسیدن به قونیه تجربه‌های سفر با شرکت در مراسم سماع آغاز می‌شود و مسافران رقص سماع را که رقص عرفانی مختص صوفیان است، مشاهده می‌کنند. در ادامه تور قونیه مسافران به سمت کاپادوکیه حرکت می‌کنند و در این میان از کاروان‌سرای سلطان حانی، دره پاشا باغ و دره کبوترها دیدن خواهند کرد. پس از این گشت یک‌روزه، مسافران به قونیه باز می‌گردند تا در برنامه‌های بزرگداشت مولانا شرکت کنند. در ادامه، بازدید از موزه پانورامای مولانا، و مقبره و موزه مولانا تجربه خواهند شد و تجربه بی‌نظیر مشاهده محل ملاقات شمس و مولانا به مسافران هدیه می‌شود.

برزیل کشو رقص و کارناوال

برزیل سرزمینی است که آن را با شگفتی‌های طبیعی و دیدنی‌اش می‌شناسند. سواحل درخشان، کوه‌های بسیار زیبا، آبشارها و… همگی برزیل را به سرزمین عجایب برای مسافران تور برزیل بدل می‌کنند. برزیل در کنار تمام زیبایی‌های طبیعی از لحاظ فرهنگی نیز بسیار غنی است. یکی از جاذبه‌های برزیل فرهنگ این مردم است که امکان آشنایی با آن در فستیوال‌ها و کارناوال‌های معروف برزیل برای افراد وجود دارد. برای تجربه شور و نشاط و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های محلی، بهترین راه حضور در این جشنواره‌های سنتی است.

یکی از معروف‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین جشنواره‌های برزیل «کارناوال ریو» است که در کل کشور برزیل جشن گرفته می‌شود. در این کارناوال شادی، موسیقی و رقص در کل کشور روحی تازه می‌دمد و خیابان‌ها با رژه‌های رنگارنگ، موسیقی سامبا و لباس‌های بسیار جالب دیدنی‌تر از همیشه می‌شوند. این کارناوال که یکی از جاذبه‌های برزیل محسوب می‌شود در شهرهای «ریودوژانیرو»، «سالوادور» و «رسیفه» جشن گرفته می‌شود و یک هفته ادامه دارد.

محل اصلی برگزاری: ریودوژانیرو

تاریخ: ۲۵ فوریه تا ۵ مارچ

در جشن هفته مقدس، عید پاک در برزیل جشن گرفته می‌شود. به دلیل اینکه برزیل بیشترین جمعیت کاتولیک جهان را دارد این جشنواره برای مردم برزیل بسیار مهم است. در سراسر کشور در این هفته جشن برقرار است؛ اما رنگارنگ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین جشن در Ouro Preto برگزار می‌گردد. در طی این جشنواره سمنا بابانوئل به دیدار افراد می‌رود و خیابان‌ها با فرشی از گل‌های رنگارنگ، شن و خاک‌اره تزیین می‌شوند تا طرح‌ها و مضامین زیبایی خلق شود. بچه‌ها در طی جشن لباس‌های جالبی می‌پوشند و آهنگ‌های مذهبی می‌خوانند و حال و هوای عجیبی در شهر جریان دارد.
تاریخ برگزاری: ۱۶ تا ۱۷ آپریل

تونس و جنگ ستارگان

اگر اهل فیلم و سریال هستید، دوست دارید در سفرهایتان به لوکیشن فیلم‌های معروف سر بزنید و مکان‌هایی که بازیگران محبوب‌تان در آن قدم گذاشته‌اند را ببینید، این مطلب برایتان جذاب خواهد بود. چرا که قرار است به تور تونس سفر کنیم و از فیلم‌های محبوبی بگوییم که در صحرا، خیابان‌ها، هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری تونس، فیلم برداری شده‌اند.

در اوایل قرن نوزدهم، صنعت فیلمسازی کم کم در تونس شروع به کار کرد. در سال 1919 اولین فیلم بلند آفریقای شمالی در تونس ساخته شد. بعد از آن در سال 1924، فیلم «دختری از کارتاژ»، با عوامل آفریقایی به روی پرده رفت و از آن روز تا حالا، فیلمسازی در این کشور آفریقایی که در تور تونس دالاهو می‌توانید به دیدارش بروید، رونق دارد. با ساخته شدن فیلم‌ها و رونق گردشگری، جاذبه‌های جذاب تونس، نظر کارگردانان زیادی را به خود جذب کرد. سبک معماری، طبیعت منحصر به فرد تونس و آب و هوای تونس، باعث شد که این کشور به عنوان تمام یا بخشی از لوکیشن‌ سریال‌ها، مینی سریال‌ها و البته پروژه‌های سینمایی، انتخاب شود. در اینجا از چند فیلمی گفته‌ایم که در تونس فیلمبرداری شده‌اند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا