اخبار دیگران

چطور قاعدگی آسان‌تری را تجربه کنیم!

استفاده از کاپ قاعدگی بجای نوار بهداشتی‌ها یک انتخاب سنجیده است. خوشبختانه امروزه اکثر خانم‌ها نسبت به مضرات استفاه از نوار بهداشتی آگاه‌اند و به دنبال راهی برای جایگزین کردن آن هستند. کاپ قاعدگی لونت سایز ۱ مناسب خانم‌هایی است که قاعدگی با خونریزی متوسط تا خفیف را دارند. لازم است بدانید که این کاپ یا فنجان قاعدگی فقط مناسب خانم‌های متاهل است و برای دختران مجرد قابل استفاده نیست.

برای خرید کاپ قاعدگی لونت سایز 1 به سایت ریحا مراجعه کنید.

کاپ قاعدگی چیست؟

فنجان یا کاپ قاعدگی محصولی سیلیکونی است که قابلیت ارتجاعی زیادی دارد. این کاپ در قسمت دهانه واژن قرار داده می‌شود و باعث جمع‌آوری خون قاعدگی می‌شود. با توجه به زیان‌های بسیار زیاد نوار بهداشتی از قبیل احتمال ایجاد عفونت، آلرژی و خارش در ناحیه پرینه خانم‌ها، استفاده از آن توصیه نمی‌شود. کاپ قاعدگی اگر به درستی در جای خود تعبیه شود هیچگونه بیرون ریزی و نشت خون را به لباس نخواهد داشت و یک دوره قاعدگی بسیار راحت و بدون استرس را برای شما ایجاد می‌کند.

استفاده از کاپ قاعدگی برای چه کسانی مناسب است؟

محدودیت استفاده از این کاپ فقط برای دوشیزگان است. زنان در هرسنی می‌توانند از این کاپ قاعدگی استفاده کنند. در هنگام خرید کاپ قاعدگی باید حتما به سایز آن دقت کرد‌. کاپ قاعدگی لونت سایز ۱، مناسب خانم‌هایی است که تجربه زایمان سزارین دارند یا بارداری را تجربه نکرده‌اند. سایز ۲ کاپ قاعدگی برای خانم‌هایی است که خونریزی شدیدتری دارند، این خانم‌ها معمولا تجربه زایمان طبیعی را داشته‌اند‌.

معرفی کاپ قاعدگی لونت سایز ۱

یکی از بهترین برندهای تولید کننده کاپ قاعدگی، لونت است. این محصول دارای قابلیت انعطاف بسیار زیادی است. کیفیت این محصول بالاست و استفاده از آن می‌تواند بیش از ۵ سال یا بیشتر باشد. کاپ قاعدگی لونت به راحتی درون واژن جایگذاری می‌شود و به‌دلیل کیفیت بالای آن در مقابل شکستن یا شل شدن بسیار مقاوم است. این کاپ در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شود.

زمان تعویض این کاپ هر ۱۰ تا ۱۲ ساعت یکبار است و شما در این زمان می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را بدون اضطراب و با احساس خوب راحتی انجام دهید. یکی از نکات مثبت کاپ قاعدگی امکان استفاده از آن حتی در استخرهای شنا است. با استفاده از کاپ قاعدگی، پریود شدن را فراموش خواهید کرد و می‌توانید مانند روزهای عادی به زندگی روزمره خود بپردازید. همچنین برای خرید کاپ قاعدگی برند لونت می توانید به سایت amazon.com مراجعه کنید.

مشخصات کاپ قاعدگی لونت سایز ۱

کاپ قاعدگی براساس سایز و کیفیتی که دارند؛ هرکدام مشخصات منحصربه‌فرد خود را دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  • جنس سیلیکونی
  • رنگ‌های بسیار متنوع
  • بدون ایجاد حساسیت
  • جلوگیری از ایجاد عفونت در هنگام قائدگی
  • امکان شستشو
  • دارای ماندگاری بیش از ۵ سال
  • قابل استفاده برای کلیه بانوان
  • ساختار نرم و راحت
  • حجم ۲۰ میلی لیتر

ویژگی‌های کاپ قاعدگی لونت سایز ۱

اگر بخواهیم مهم‌ترین ویژگی این محصول را نام ببریم، باید به قابلیت شستشو آن اشاره کنیم. این کاپ را می‌توان به راحتی از واژن خارج کرد، محتویات آن را تخلیه و آن را شستشو داد و سپس دوباره از آن استفاده کرد. مهم است بدانید که سایز این کاپ کوچک است و برای خانم‌های دارای خونریزی متوسط تا خفیف مناسب است. خوشبختانه جنس این کاپ از مرغوب‌ترین سیلیکون تهیه شده که قابلیت ارتجاعی دارد و هیچ خطری را برای ناحیه تناسلی و واژن ایجاد نمی‌کند.

مزایای استفاده از کاپ قاعدگی لونت سایز ۱

حال که با ویژگی‌های این کاپ آشنا شدید؛ بد نیست بدانید که با استفاده از این کاپ چه فوایدی را برای خود و محیط زیست خواهید داشت. کاپ قاعدگی به یک محصول دوستدار محیط زیست معروف است؛ چرا که دیگر خبری از پدهای بهداشتی نیست و همه دوران قاعدگی به کمک یک کاپ کوچک با آرامش سپری می‌شود. از نکات مهم دیگر اهمیت آن در سلامتی بانوان است. رطوبت و ترشحاتی که در نوار بهداشتی باقی می‌ماند، محیط مناسبی را برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا فراهم می‌کند. به همین دلیل اکثر خانم‌ها پس از طی کردن دوران قاعدگی دچار عفونت‌های واژن یا ادراری می‌شوند؛ اما استفاده از کاپ قاعدگی اینگونه نیست.

این کاپ بجای جذب خون، به جمع‌آوری خون و ترشحات دیواره رحم می‌پردازد. همین موضوع باعث می‌شود که میزان عفونت در این دوران به حداقل برسد. یکی‌دیگر از مشکلاتی که خانم‌ها در دوران قاعدگی با آن مواجهند اهمیت تعویض پدها در هر ۳، ۴ ساعت است‌. این موضوع ممکن است برای خانم‌هایی که تایم زیادی را در محیط بیرون سپری می‌کنند و دسترسی به سرویس بهداشتی ندارند، کلافه کننده باشد.

اما کاپ قاعدگی حدود ۱۲ ساعت زمان لازم است که پر شود و نیاز به تخلیه داشته باشد. همچنین با استفاده از کاپ قاعدگی لونت سایز ۱، دیگر خبری از کثیف شدن لباس‌های زیر نیست و نیازی به تعویض آن‌ها هم وجود ندارد. با این وجود شما می‌توانید در دوران پریود خود به راحتی ورزش کنید، استخر بروید، شنا کنید و حتی از سونا و جکوزی هم لذت ببرید!

نحوه استفاده از کاپ قاعدگی لونت سایز ۱

مهم‌ترین نکته قبل از استفاده ازکاپ قاعدگی لونت سایز ۱، شستشو آن است. اگر بار اول می‌خواهید از کاپ استفاده کنید، ابتدا باید آن را به مدت ۵ دقیقا بجوشانید. فراموش نکنید که این محصول باید به قسمت داخلی بدن شما یعنی واژن راه پیدا کند و ساعت‌ها آن‌جا بماند. پس از شستشو دست‌ها و جوشاندن کاپ باید دهانه کاپ را به یکدیگر نزدیک کرد و در حالی که به صورت نشسته قرار گرفته‌اید، آن را به حالت لوله‌ای داخل واژن فرو ببرید. سپس کمی آن را بچرخانید تا درون واژن شما باز شود. پس از ۸ الی ۱۰ ساعت نسبت به تخلیه آن اقدام و دوباره آن را شستشو دهید و در واژن قرار دهید. برای تسهیل این عمل بهتر است لبه‌های کاپ را کمی مرطوب کنید. بعد از دوره قاعدگی هم بهتر است کاپ را بجوشانید و در یک محیط عاری از گرد و غبار و تمیز نگهداری کنید.

سخن پایانی

شاید برایتان جالب باشد که اختراع کاپ قاعدگی با یک دغدغه محیط زیستی آغاز شد. این محصول طول عمر بالایی دارد و خرید آن به دلیل استفاده طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه است‌. بهتر است قبل از خرید حتما به میزان خونریزی خود در قاعدگی توجه داشته باشید؛ زیرا سایزهای این محصول متفاوت هستند. کاپ قاعدگی لونت سایز ۱محصولی مطمعن از یک برند فنلاندی آشنا است که یک دوران پریود با آرامش و امنیتی را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا