اخبار دیگران

ترفند های جذاب ویندوز برای کاربران ایرانی

امروزه بسیاری از کاربران از سیستم عامل ویندوز برای انجام کارهای مختلف خود استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که ترفندهای مختلفی در این سیستم عامل وجود دارد که کاربران با یاد گرفتن این ترفندها می‌توانند کارهای خود را راحت‌تر و سریعتر انجام دهند.

برخی ترفندهای ویندوز نیز هستند که اغلب توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از آن جمله می‌توانیم به قابلیت تقویم شمسی در ویندوز، یا خاموش کردن آنتی ویروس ویندوز و… اشاره نماییم. ما در این مقاله قصد داریم تا برخی از ترفندهای جالب ویندوز برای کاربران ایرانی را به شما معرفی کنیم. پس اگر دوست دارید با این ترفندها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

ترفندهای کاربردی ویندوز که توسط کاربران ایرانی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند

قابلیت های ویندوز روز به روز ارتقا پیدا می کند و امکانات بشتری در نسخه های جدید ویندوز در اختیار کاربران قرار گرفته است. مثلا شما می توانید اقدام به نمایش صفحه گوشی اندروید روی ویندوز کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم تعدادی از ترفندهای جالب ویندوز که بیشتر توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند را برای شما مطرح نماییم:

حذف فایل های اضافی با storage scene

یکی از ویژگی‌های داخلی نسخه‌های جدید ویندوز، storage scene می‌باشد که اقدام به حذف فایل‌های موقت غیر ضروری از روی سیستم کرده و با این کار باعث می‌شود که شما بتوانید فضای ذخیره سازی آفلاین و آنلاین کامپیوترتان را راحت‌تر مدیریت نمایید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید اقدام به آزادسازی فضای کامپیوتر خود نموده و علاوه بر این، برای مدیریت محتوای ابری محلی که با حساب Microsoft OneDrive  مرتبط می‌باشد نیز بهتر عمل کنید. این قابلیت در ویندوز ۱۰ و ۱۱ برای کاربران در دسترس می‌باشد و تنها قابلیت اجرا بر روی درایو c را دارد. اگر می‌خواهید با استفاده از این قابلیت فضای ذخیره‌سازی خود را آزادسازی نمایید، می‌بایست مراحل زیر را برای انجام این کار طی کنید:

  • کلیدهای Windows+I را از صفحه کلید فشار دهید تا وارد قسمت تنظیمات شوید.
  • حال وارد قسمت System شده و گزینه Storage  را انتخاب نمایید.
  • سپس اقدام به فعال کردن دکمه Storage Sense کنید.
  • اگر قصد سفارشی کردن Storage Sense را دارید، می‌بایست بر روی گزینه Configure Storage Sense کلیک کنید.

بعد از اینکه Storage Sense را فعال کردید، یک سری تنظیمات می‌بایست بر روی آن انجام دهید. مثلاً شما می‌بایست اقدام به مشخص کردن تعداد دفعات اجرای این قابلیت کنید. قابلیت فوق به صورت پیش فرض هر ماه اجرا می‌شود، اما امکان اجرای آن به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و … نیز وجود دارد. برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه حذف فایل های اضافی با storage scene میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

قابلیت تقویم شمسی در ویندوز ۱۱

از آنجایی که تقویم رسمی کشور ایران تقویم شمسی می‌باشد و کاربران ایرانی با این تقویم سر و کار دارند، یادگیری ترفند فعال کردن تقویم شمسی در ویندوز 11 بسیار مهم خواهد بود. وجود تقویم شمسی در نسخه‌های جدید ویندوز باعث شده تا کاربران فارسی زبان بتوانند از امکانات این تقویم‌ها برای مشاهده تاریخ ، تنظیم جلسات، قرار ملاقات‌ها و رویدادهای مختلف استفاده نمایند. اگر قصد تغییر تاریخ میلادی به تاریخ شمسی در ویندوز 11 را دارید می‌بایست از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

  • وارد بخش کنترل پنل سیستم خود شوید از قسمت بالا سمت راست، عبارت Region را در قسمت جستجو تایپ کنید.
  • پس از مشاهده گزینه Region روی آن کلیک کنید.
  • حال در صفحه‌ای که به شما نمایش داده می‌شود وارد قسمت Format شوید و گزینه Persian (iran) را انتخاب نمایید.
  • در نهایت با انتخاب گزینه OK تقویم ویندوز شما از حالت میلادی به حالت شمسی تبدیل می‌شود و به راحتی می‌توانید از امکانات این تقویم در سیستم خود استفاده نمایید.

ارسال و دریافت فایل با nearbyshare در ویندوز

یکی از یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در نسخه‌های جدید ویندوز در اختیار کاربران قرار گرفته، قابلیت nearbyshare می‌باشد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند اقدام به ارسال فایل‌های مختلف به دستگاه‌های مجاور بدون نیاز به اینترنت و تنها با استفاده از بلوتوث منتقل نمایند. چنانچه کاربران اقدام به فعال کردن nearbyshare کنند می‌توانند به صورت مستقیم داده‌ها را بین کامپیوترهایی که نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند کنند. برای انجام این کار می‌بایست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات سیستم شوید.
  • روی گزینهSystem کلیک نمایید.
  • گزینه Shared experiences را انتخاب کنید.
  • تاگل گزینه Nearby sharing را فعال کنید.
  • در مرحله بعد کافیست روی فایل مورد نظرتون کلیک راست کنید و گزینه share را انتخاب کرده و از منوی باز شده nearby share را انتخاب کنید تا بتوانید دیوایس های اطراف را برای ارسال فایل انتخاب کنید.

پین کردن برنامه ها به منوی استارت

یکی از ترفندهای بسیار جالبی که کاربران ویندوز برای دسترسی سریع به گزینه‌های موجود در قسمت Settings می‌توانند از آن استفاده کنند، این است که این ابزارها را به منوی استارت پین نمایند. انجام این کار موجب می‌شود تا دسترسی به این ابزارها خیلی سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود. برای انجام این کار می‌بایست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد منوی استارت ویندوز شوید و گزینه Settings را انتخاب نمایید. برای انجام این کار می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Windows Key + I  هم استفاده کنید.
  • حال می‌بایست اقدام به انتخاب کردن ابزارهایی که قصد پین کردن آنها به منوی استارت را دارید کنید.
  • سپس وارد قسمت تنظیمات آن ابزار شده و از پنل سمت چپ گزینه Display را انتخاب نمایید و با راست کلیک بر روی آن، گزینه Pin to start  را انتخاب کنید.
  • با انجام این کار یک پیغام تایید به شما نمایش داده می‌شود و در صورتی که شما گزینه YES را انتخاب کنید، از این پس آن ابزار در منوی استارت شما پین خواهد شد.

جمع ‌بندی

در این مقاله تعدادی از ترفندهای جذاب ویندوز که توسط کاربران ایرانی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد را برای شما معرفی کردیم و نحوه انجام این ترفندها را نیز به شما آموزش دادیم .شما به راحتی با خواندن این مقاله می‌توانید این ترفندها را انجام دهید و با این کار امور محوله خود را بسیار آسان‌تر و راحت‌تر به سرانجام برسانید. اگر شما ترفند دیگری را می‌شناسید که توسط کاربران ایرانی اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممنون می‌شویم آن را در بخش کامنت برای ما و بقیه کاربران توضیح دهید.

اگر سوالی درباره نحوه انجام هر یک از ترفندهای بالا داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

منبع: https://10maharat.ir/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا