اخبار دیگران

از کجا بفهمیم گوشی ویروسی شده؟

استفاده از گوشی‌های هوشمند بین اقشار مختلف جامعه به قدری مرسوم و رایج شده که تقریباً نمی‌توان زندگی را بدون وجود این گوشی‌ها تصور کرد. بنابراین چنانچه این لوازم دچار مشکل شوند و از کار بیفتند، زندگی ما به کل فلج خواهد شد. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای گوشی‌های هوشمند رخ می‌دهد، ویروسی شدن آنها می‌باشد. ویروسی شدن گوشی می‌تواند مشکلات مختلفی را برای کاربران به وجود بیاورد و آنها را با معضلات مختلفی مواجه کند. جالب است بدانید که هنگامی که یک گوشی ویروسی می‌شود نشانه‌های مختلفی از خود بروز می‌دهد که کاربر با دیدن این نشانه‌ ها می‌تواند متوجه ویروسی شدن گوشی خود شود.

ما در این مطلب قصد داریم به این پرسش که از کجا بفهمیم گوشی ویروسی شده؟ پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا با شناخت این نشانه‌ها بتوانید در اسرع وقت برای برطرف کردن این مشکل و پاک کردن ویروس‌ها از روی گوشی اقدام کنید. بنابراین چنانچه شما هم دوست دارید نشانه‌ های ویروسی شدن گوشی را بشناسید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

بررسی نشانه ‌های اصلی ویروسی شدن گوشی

چنانچه در گوشی هوشمند خود نشانه‌ های زیر را مشاهده کردید، احتمال ویروسی شدن گوشی شما بالا می ‌باشد و می‌بایست در اسرع وقت اقدامات لازم برای پاکسازی گوشی از این ویروس‌ها را انجام دهید:

نصب خودکار برنامه ‌های مختلف بر روی گوشی

یکی از نشانه‌های اصلی که به شما ویروسی شدن گوشی را گوشزد می‌کند این است که یک سری برنامه ناشناخته که خودتان شخصاً برای نصب آنها بر روی گوشی اقدام نکرده‌اید بر روی گوشی شما نصب شده باشد. بنابراین اگر به صورت ناگهانی یک سری برنامه جدید به گوشی شما اضافه شده، احتمال اینکه گوشی شما ویروسی شده باشد وجود دارد. در نتیجه شما می‌بایست در اسرع وقت وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید و اقدام به پاک کردن دیتا و کش این برنامه‌ها از این قسمت نموده و سپس برای حذف کردن خود برنامه اقدام کنید.

برخی از این برنامه‌ها توانایی به سرقت بردن اطلاعات مهم موجود بر روی گوشی نظیر اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی شما را دارا می‌باشندو دقت داشته باشید که اگر ایمیلهای ناشناسی دریافت می‌کنید که از شما درخواست وارد کردن اطلاعات بانکیتان را می‌کنند، به هیچ عنوان به این ایمیل‌ها اعتنا نکنید و از وارد کردن اطلاعات خود پیشگیری به عمل بیاورید. چرا که ممکن است با انجام این کار انواع حملات فیشینگ به سوی شما روانه شود و شما متحمل ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری شوید.

روشن شدن خودکار اینترنت گوشی

نشانه مهم بعدی که به شما ویروسی شدن گوشی را گوشزد می‌کند این است که به صورت خودکار و بدون اینکه خودتان کاری انجام داده باشید اینترنت گوشی شما روشن می‌شود. متاسفانه ویروس‌ها پس از پخش شدن در فضای گوشی توانایی به کنترل گرفتن بخش‌های مختلف گوشی را دارا می‌باشند و می‌توانند با انجام این کار ضرر و زیان‌های جدی به شما وارد کنند. حتی ممکن است این ویروس‌ها با روشن کردن اینترنت گوشی بخواهند اطلاعات مهم موجود بر روی گوشی شما را به جای دیگری انتقال دهند و برای انجام این مبادله نیاز به روشن کردن اینترنت دارند. پس اگر این نشانه را در گوشی خود مشاهده کردید، احتمال اینکه گوشی شما ویروسی شده باشد بالا خواهد بود.

برای دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص نحوه پاکسازی ویروس ها از گوشی های مختلف میتوانید با کارشناسان رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید.

ارسال و دریافت‌های پیام‌های عجیب و غریب و ناشناخته به سرشماره‌های ناشناس

نشانه مهم بعدی که در صورت مشاهده آن می‌توانید مطمئن باشید که گوشی شما ویروسی شده این است که یک پیام‌های عجیب و غریب از سرشماره‌های ناشناس دریافت ‌کنید و یا یک سری پیام که خودتان آنها را نوشته‌اید به یک سری سرشماره ناشناس از گوشی شما ارسال ‌شود. البته این نشانه ممکن است نشانه هک شدن گوشی موبایل هم باشد. بنابراین چنانچه هر یک از این نشانه‌ها را در گوشی خود مشاهده کردید و یا برخی از مخاطبینتان به شما گفتند که از طرف شما لینک‌هایی برای آنها ارسال شده که خود شما از آنها بی‌خبر هستید، به احتمال زیاد گوشی شما ویروسی شده و می‌بایست در اسرع وقت نسبت به پاکسازی ویروس‌ها از روی گوشی اقدام کنید. چنانچه در انجام این کار تعلل کنید، امکان از بین رفتن داده‌های مهم موجود بر روی گوشی و یا خراب شدن قطعات سخت‌افزاری گوشی وجود خواهد داشت.

جمع ‌بندی

در این مقاله سعی کردیم نشانه‌هایی که به شما ویروسی شدن گوشی را گوشزد می‌کند یادآور شویم تا در صورت مشاهده این نشانه‌ها سریعاً درصدد پاکسازی گوشی از ویروس‌ها برای محافظت از اطلاعات مهمتان بر بیایید. متاسفانه ویروسی شدن گوشی نه تنها قابلیت از بین بردن اطلاعات مهم موجود بر روی گوشی را دارا می‌باشد، بلکه می‌تواند به سخت‌افزار گوشی نیز آسیب وارد کند و این موضوع می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. بنابراین پس از مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها در گوشی که در مقاله به آنها اشاره کردیم، سریعاً دست به کار شوید و از راهکارهایی که برای پاکسازی گوشی از ویروس به کار گرفته می‌شود، برای خلاص شدن از شر این ویروس‌ها استفاده کنید.

آیا شما هم نشانه‌های دیگری را می‌شناسید که وجود آنها در گوشی به ما ویروسی شدن گوشی را گوشزد می‌کند؟ اگر چنین است ممنون می‌شویم این نشانه‌ها را در بخش کامنت برای ما و بقیه کاربران بازگو کنید. در آخر از شما متشکریم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا با شناخت نشانه ‌های ویروسی شدن گوشی، مشکل به وجود آمده در گوشی خود را شناسایی کنید و در اسرع وقت برای پاک کردن این ویروس‌ها اقدام کنید.

اگر سوالی درباره سایر نشانه های ویروسی شدن گوشی داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا