اخبار دیگران

خرید تجهیزات آزمایشگاهی شیمی و میکروبی ساخت ایران

دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی کاملا تخصصی و اغلب بسیار گران قیمت هستند. پژوهشگران با استفاده از این تجهیزات می توانند آزمایش های مختلف انجام دهند و از تحلیل و بررسی داده های به دست آمده از این آزمایش ها، به نتایجی که نیاز دارند می رسند. برندهای  مطرحی در جهان وجود دارند که دستگاه های آزمایشگاهی مورد نیاز آزمایشگاه های شیمی و میکروبی را متناسب با استاندارد ها ساخته و به فروش می رسانند. ایران نیز یکی از تولید کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی از جمله هودهای شیمی، هودهای لامینار و سانتریفیوژها، آون آزمایشگاهی، کوره الکتریکی آزمایشگاهی و … است. در سال های اخیر شرکت های ایرانی به عنوان تولید کننده و صادر کننده تجهیزات آزمایشگاهی شناخته می شوند و شاهد رقابتی تر شدن این بازار با افزایش شمار تولیدکنندگان هستیم.

به طور کلی، اگر به دنبال تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت و در عین حال مقرون بصرفه هستید، پیشنهاد می کنیم، دستگاه های آزمایشگاهی ساخت ایران را خریداری کنید. در ادامه مزایای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی نسبت به دستگاه های وارداتی و خارجی بررسی می کنیم.

کیفیت و نوآوری در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی

شرکت های تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی در ایران، کیفیت و نوآوری را در تحقیق و توسعه نحصولات خود در اولویت کار خود قرار می دهند. همچنین شرکت های ایرانی کنترل های کیفیت سختگیرانه ای را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند هر محصولی که به دست کارشناسان آزمایشگاه ها می رسد برای کار آزمایشگاهی امن و کاملا مطابق استانداردهای جهانی است.

اگر تجهیزات آزمایشگاهی که طی دو دهه قبل در ایران تولید شده اند را با محصولاتی که در سال های اخیر تولید شده اند، مقایسه کنید، متوجه نوآوری و بالا رفتن کیفیت این تجهیزات خواهید شد. می تواند اظهار داشت که مهندسان متخصص در تولید تجهیزات آزمایشگاهی امروز هم قدم با تولید کنندگان برتر تجهیزات آزمایشگاهی به پیش می روند. و همین موضوع مشخص می کند که باید سرمایه بیشتری به بخش تحقیق و توسعه و تولید تجهیزات آزمایشگاهی کشور وارد شود تا بتوان پتانسیل های موجود جامه عمل پوشانید!

مزایای خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی

خرید تجهیزات آزمایشگاهی میکروبی و شیمی ایرانی از جهات مختلفی مزیت دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

در دسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش

قطعا خدمات پس از فروش نقش بسزایی در انتخاب هر محصولی توسط خریدار دارد. این موضوع در مورد تجهیزات آزمایشگاهی که هر روز از آن ها در آزمایشگاه ها استفاده می شوند و باید دقت و کیفیت آن ها در طول مدت زمان استفاده حفظ شود، ارزش بیشتری دارد. اکثر دستگاه های آزمایشگاهی بسیار گرانقیمت هستند و زمانی که توسط شرکت ها، دانشگاه ها، آزمایشگاه ها و … خریداری می شوند، به نوعی جز سرمایه آن ها محسوب می شود. بنابراین مدیران انتظار دارند این دستگاه ها طول عمر بالا داشته باشند و همچنین شامل خدمات پس از فروش و ضمانت های معتبر شوند.

در مورد دستگاه های برندهای خارجی مانند Thermo Fisher ، Bruker و … که در ایران نمایندگی فعالی در حال حاضر ندارند، امکان خدمات پس از فروش و تعویض و تعمیر وجود نخواهد داشت. اگر تجهیزات آزمایشگاهی خارجی که امروز استفاده می شوند و اکثر آن ها قدیمی هستند، دچار آسیب در قطعه ای شوند، تعویض و تعمیر آن قطعه بسیار سخت یا غیر ممکن خواهد بود و تضمینی وجود ندارد که دستگاه اگر تعمیر شود مجدد مانند قبل کار کند. زیرا مدیران آزمایشگاه ها دسترسی مستقیم به شرکت تولید کننده آن دستگاه آزمایشگاهی ندارند و از طرف دیگر همه تجهیزات آزمایشگاهی نیاز به بازرسی های دوره ای دارند تا در صورت بروز مشکل سریع بتوانند آن ار رفع کنند که به روند فعالیت های آزمایشگاه لطمه ای وارد نشود.

بنابراین در دوره حاضر بهترین انتخاب خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی از شرکت های تولید کننده معتبر است که خدمات پس از فروش ارائه می دهند و درصورت آسیب به قسمتی از دستگاه بتوانند آن را تعویض یا تعمیر کنند.

حمایت از تولید داخلی

از این موضوع نمی توان چشم پوشید که ایران در زمینه تولیدات فناور در آغاز مسیر است و هنوز راه بسیاری تا رسیدن به تکنولوژی های بسیار پیشرفته داریم. در واقع مهندسان و پژوهشگران ایرانی بالاترین دانش تئوری را دارند و همسو با سایر کشورهای فناور هستند. درحالی که شرایط اجرایی کردن تمام ایده ها و دانش ها وجود ندارد، ارائه راهکارهای برطرف کردن این مشکلات به صورت عملی در این مجال نمی گنجد اما اهل فن به آن آگاهی کامل دارند!

با تمام این مشکلات، صاحبان صنایع، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و … با خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی می توانند از تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنند. همین حمایت منجر به گردش درآمدن چرخ این صنعت و بروز پیشرفت های چشمگیر در آن خواهد شد.

مقرون بصرفه بودن تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی

بی شک خرید تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر است و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

امکان خرید محصولات سفارشی

برخی از شرکت های ایرانی تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی با توجه به نیاز مشتریان دستگاه های سفارشی آن ها را مطابق با نیازی که دارند تهیه می کنند. به عنوان مثال شرکت رویان ایران، مرجع تخصصی تجهیزات آزمایشگاهی، انواع هودهای میکروبی و هودهای شیمی را با توجه به ابعاد و نیاز مشتریان خود می سازد و به فروش می رساند.

کلام پایانی

با انتخاب و خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران، نه تنها در حمایت از تولیدکننده داخلی، بلکه در ارتقای پیشرفت‌های فناوری در جامعه علمی ایران مشارکت می‌کنید. به علاوه با ارتباط مستقیم با تولیدکننده می توانید دستگاه های مورد نیاز خود را به صورت سفارشی خریداری کنید. از طرف دیگر از خدمات پس از فروش شرکت ها بهره مند شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا