اخبار دیگران

در مورد وام خانه بازی چه می‌دانید؟

یکی از کسب و کارهایی که ظرفیت درآمدزایی بسیار خوبی دارد، ولی کمتر مورد توجه قرار گرفته، خانه بازی کودک است. راه اندازی خانه بازی کودک جزو مشاغلی است که برای شروع نیاز به سرمایه آن‌ چنانی ندارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به درامد و سوددهی می‌رساند. یکی از مزایای راه‌اندازی این کسب و کار، فرصت استفاده از وام تأسیس خانه بازی است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مجوز خانه بازی هم نیز قبلا برای شما مطلب مفید و کاربردی اماده کرده‌ایم. اگر می‌خواهید با شرایط و نحوه اعطای این وام آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

وام تأسیس خانه بازی چیست؟

اگر قصد راه اندازی خانه بازی کودک را دارید و بودجه شما برای شروع کار کافی نیست، نگران نباشید. یکی از فرصت‌های بسیار خوبی که بانک‌ها برای علاقه مندان به کارآفرینی در حوزه کودکان فراهم کرده‌اند، وام تأسیس خانه بازی کودک است. این وام با عناوین وام رونق کسب و کار کارآفرینان، وام اشتغال زایی و وام کارآفرینی هم شناخته می‌شود. با کمک این وام می‌توانید ملک مورد نیاز برای راه اندازی خانه بازی و تجهیزات مخصوص بازی کودکان را تأمین کنید.

استفاده از وام تأسیس خانه بازی کودک چندین مزیت دارد:

  • اعطای این وام به ‌دلیل توجیه اقتصادی طرح راه اندازی کسب و کار به‌ سرعت انجام‌ می‌شود
  • بازپرداخت اقساط وام طولانی مدت و با نرخ بهره بسیار کم است
  • برای دریافت وام نیاز به ارائه ضمانت نامه نیست و مبلغ وام براساس اعتبارسنجی شما در سیستم بانکی کشور مشخص می‌شود (نداشتن وام یا بدهی بانکی، گردش حساب مناسب و خوش حسابی باعث تایید اعتبار شما در بانک می‌شود)

وام تأسیس خانه بازی در اختیار چه افرادی قرار می‌گیرد؟

برای دریافت وام خانه بازی، قبل از هر چیز باید طرح توجیه اقتصادی کسب و کار خود را به‌ صورت مکتوب آماده کنید. هر چند راه اندازی خانه بازی یا خرید تاب و سرسره پارکی و تهیه وسایل شهربازی یکی از بهترین مشاغلی است که به ‌صورت تضمینی به درامد و سوددهی می‌رسد، ولی برای دریافت وام برای تأسیس و کارآفرینی باید طرح توجیهی خود را ارائه کنید. همچنین یک سری پیش ‌نیازها برای این کار لازم است که در ادامه توضیح می‌دهیم:

  • متقاضیان دریافت وام تأسیس خانه بازی نباید در هیچ سازمان خصوصی یا دولتی مشغول به کار باشند.
  • قبلاً از هیچ بانک دیگری برای دریافت وام اشتغال زایی و کارآفرینی اقدام نکرده باشند. در واقع بدهی بانکی یا بدهی ناشی از وام‌های اعتباری نداشته ‌باشند.
  • سن متقاضیان وام گیرنده باد بین 18 تا 50 سال باشد. ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی برای آقایان الزامی است.

علاوه بر شرایطی که توضیح دادیم، داشتن مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌های دولتی یا داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر در حوزه روانشناسی، علوم تربیتی و کودکان، ارائه ایده‌های نو برای کارآفرینی و تضمین اشتغال حداقل 7 نفر جوان جویای کار در کسب و کارتان می‌تواند فرایند دریافت وام را سریع‌تر و آسان‌تر کند.

نحوه درخواست وام تأسیس خانه بازی

برای درخواست وام تأسیس خانه بازی ابتدا باید در یکی از بانک‌های دولتی که این وام را اعطا می‌کند، حساب باز کنید. پس از افتتاح حساب، باید شرایط اعطای وام را در بانک مورد نظر به‌ دقت جویا شوید. معمولاً پس از ارائه مدارک هویتی و تحصیلی، اولین سندی که بانک‌ها از شما درخواست می‌کنند، «معرفی نامه معتبر» و مجوز کسب و کار است.

معرفی نامه راه اندازی خانه بازی باید از طرف یک نهاد معتبر صادر شود. معمولاً این معرفی نامه توسط سازمان بهزیستی یا کمیته ‌امداد امام خمینی صادر می‌شود. حتماً از بانک بپرسید که معرفی نامه کدام نهاد را تایید می‌کند.

پس از دریافت معرفی نامه و ارائه آن به بانک، باید «طرح توجیهی» کسب و کارتان را تهیه کنید. در این طرح باید موقعیت مکانی و فضای مورد نیاز، تجهیزات مورد نیاز برای خانه بازی، تجهیزات ایمنی، وسایل بازی پارکی ، تعداد نیروی کار مورد نیاز، بودجه مورد نیاز برای هر کدام و چگونگی اجرای کارتان را به ‌صورت دقیق و واضح شرح داده باشید.

پس از ارائه طرح و مدارک لازم برای دریافت وام تأسیس خانه بازی، کارشناس بانک مدارک شما را بررسی می‌کند و در صورت تایید مدارک و نداشتن کسری، برای تایید صلاحیت و مصاحبه حضوری یا بازرسی با شما تماس گرفته ‌می‌شود. پس از انجام مصاحبه حضوری و تایید صلاحیت، وام به ‌حساب شما واریز می‌شود و می‌توانید کسب کارتان را شروع کنید.

آیا تأسیس خانه بازی نیاز به مجوز دارد؟

تا سال 1400 مجوز تأسیس خانه بازی توسط اداره بهزیستی صادر می‌شد، ولی از اوایل سال 1401 از عهده سازمان بهزیستی خارج شده و تاکنون مرجع نظارت کننده خاصی برای صدور مجوز تأسیس یک خانه بازی معرفی نشده است. ولی برای اینکه نگرانی از بابت مجوز شروع کار نداشته ‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم به شهرداری منطقه خودتان مراجعه کنید.

معمولاً سازمان شهرداری مجوز ساده‌ای برای اجازه کار برای شما صادر می‌کند که هزینه خاصی هم ندارد. در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و مشهد ممکن است داشتن مجوز برای فاز راه ‌اندازی خانه بازی مهم باشد، ولی در شهرهای کوچک معمولاً نیاز به اخذ مجوز تأسیس خانه بازی نیست. ولی در مجموع بای اطمینان‌ خاطر، پیش از شروع کار سری به اداره شهرداری محله‌تان بزنید.

درآمد خانه بازی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که علاقه مندان به کارآفرینی را به‌ سمت راه اندازی خانه بازی سوق می‌دهد، اطمینان از درآمدزایی سریع و سودآور بودن این کسب و کار است. خانه بازی کودک در همان ماه‌های ابتدایی شروع به کار به درآمدزایی می‌رسد. اما اینکه میزان درامد آن چقدر باشد، کاملاً به موقعیت مکانی خانه بازی بستگی دارد. به ‌طور کلی هر چقدر خانه بازی به محله‌های شلوغ و پرجمعیت، مراکز خرید، مدارس و پارک‌ها نزدیک‌تر باشد، مراجعین بیشتر و در نتیجه درامد بالاتری خواهد داشت.

البته که نوع و کیفیت تجهیزات بازی مورد استفاده، سایر برنامه‌های تفریحی و سرگرمی که در کنار وسایل و تجهیزات بازی به کودکان ارائه می‌شود و از همه مهم‌تر، کیفیت ارائه خدمات هم نقش مهمی در این زمینه دارند. پس اگر به ‌دنبال یک کسب و کار ساده، زودبازده و با سرمایه اولیه کم هستید، از فرصت وام کارآفرینی استفاده ‌کنید و به سراغ تأسیس خانه بازی کودک بروید تا به درآمدزایی و سود تضمینی برسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا