اخبار دیگران

بهترین پروژکتور لیزری 1402 پرو استور

از گذشته دور تا امروز که ویدیو پروژکتورها مسیر بلندی را برای نفوذ در زندگی شخصی و استفاده خصوصی طی کرده‌اند، چالش بزرگی به نام منبع نور همواره با آن‌ها بوده است. این منبع نور علاوه بر مشکلاتی در زمینه توان خروجی و قدرت روشنایی، نقش‌های متعددی مانند مصرف انرژی و خرابی‌های متعدد را برای کاربر ایجاد می‌کردند. به همین دلیل نیز از اصلی‌ترین گام‌های توسعه برای دستگاه‌های دیتا پروژکتور ، تغییر در ساختار و شیوه‌های تامین نور برای تصویر می‌باشد.

ویدیو پروژکتورهای لیزری از جمله آخرین تحولات صورت گرفته در زمینه تغییر ساختار نوردهی این دستگاه است. استفاده از لیزر و مفهوم گسترده آن برای ایجاد نور پس زمینه، شیوه موفقی برای محققین و حتی کاربران بوده است که در ادامه در پرو استور به جنبه‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

ویدئو پروژکتور لیزری چیست؟

دستگاه‌های ویدیو پروژکتور لیزری از جمله سیستم‌هایی هستند که مفهوم لیزر را برای تامین نور تصویر منعکس شده بر روی پرده مورد استفاده قرار می‌دهند. سیر تحول در این صنعت به این شکل بوده است که از لوله‌های CRT آغاز شده و به نمونه‌های لیزری رسیده است. لوله‌های مورد نظر که امروزه در بازار به سختی و به ندرت پیدا می‌شوند، در مرحله اول با مفهومی به نام لامپ پروژکتور جایگزین شدند. لامپ‌ها در واقع چالش بعدی برای مصرف‌کنندگان دستگاه‌های پروژکتور بودند و ایجاد چالش‌های متعدد کردند. هر چند امروزه می‌توان نمونه‌های متعددی از پروژکتورهای لامپی را در بازار پیدا کرد که به دلیل قیمت مناسب و برخی از ویژگی‌ها دارای طرفدارانی نیز هستند. تفاوت بین خرید پروژکتور لیزری با نمونه‌های مختلف قبلی آن دقیقا در نوع منبع نور استفاده شده خواهد بود. شرکت‌های سازنده سال‌ها به دنبال رفع این چالش‌ها با استفاده از شیوه‌های گوناگون بودند که در ادامه آن با مفهوم لیزر به خواسته خود رسیدند.

مزایای خرید دیتا پروژکتور لیزری

تعریف ویدیو پروژکتورها با استفاده از منابع لیزری سبب شد تا مزایای بسیاری متوجه سازندگان آن و حتی کاربران شود. بسیاری از نقاط ضعف و نقص‌های قبلی عملا تبدیل به نقاط قوت و برتری این دستگاه‌ها شد که امکان استفاده از آن‌ها را در فضاهای خصوصی همراه با مدت زمان کارکرد بالا را فراهم نمود. دیگر محدودیت‌ها برای دستگاه‌های ویدئو پروژکتور مطرح نبود یا به بیان بهتر بسیاری از مشکلات قبلی تبدیل به تورهایی شده بودند که امکان بهره‌برداری از این سیستم‌ها را در فضاهای کوچک‌تر نیز فراهم می‌کرد. کلیه مزایای ناشی از به کارگیری منبع نور لیزری برای پروژکتورها را می‌توان به شکل زیر لیست کرد :

  • انسجام نور

در تمامی منابع نور قبلی از سی آر تی تا دیودهای ال ای دی، مشکل بسیار بزرگی بابت مفهوم انسجام نور وجود داشت که سبب پراکندگی و کاهش قدرت آن می‌شد. به جرات می‌توان ادعا کرد که منبع نور لیزری متمرکز‌ترین شکل انعکاس نور بر روی پرده را به وجود آورد. کاربران می‌توانستند تنها با استفاده از لنزها اقدام به پراکنده کردن این نور کنند که البته با توجه به نیاز آن‌ها صورت می‌گرفت. در غیر این صورت و در حالت عادی، پرتوهای نوری به صورت باریک و متمرکز در یک مسیر مشخص بدون توجه به فاصله طولی تا پرده تابیده خواهند شد. اگر برای شما نیز این سوال به وجود آمده است که ویدئو پروژکتور لیزری چطور کار می‌کند به مقالات سایت پرواستور مراجعه کنید.

  • کاهش استهلاک قطعات

از بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین عوامل تاثیرگذار در کاهش راندمان یک دستگاه پروژکتور، تولید گرمای حاصل از تابیدن نور بر روی پرده می‌باشد. انواع لیزری در این زمینه بسیار کارآمد بوده و مقدار پایینی از گرمای مخرب برای قطعات را ایجاد خواهند کرد که در افزایش طول عمر دستگاه هم تاثیر بسیاری دارد. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم در دستگاه‌های نوین پروژکتور با توجه به استفاده رایج از تکنولوژی‌هایی مانند hdr پتانسیل تولید گرما بیشتر بوده و فناوری لیزر مانع از چنین حالتی خواهد بود.

قیمت ویدئو پروژکتور

قیمت ویدیو پروژکتور لیزری

هزینه‌های مربوط به مصرف انرژی و از همه مهم‌تر چالش بزرگ تعویض و تعمیر لامپ‌های پروژکتور کاملا منتفی خواهد بود. علاقمندان می‌توانند سال‌ها بدون هیچ نیازی به طی پروسه تغییر در شرایط منبع نوری خود، استفاده موثری از Laser Projector مورد نظر داشته باشند و این یک مزیت بی‌نظیر برای آن خواهد بود.

لامپ‌ها یکی از بزرگ‎‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی برق در قالب پروژکتورها بودند. مقادیر زیادی از هزینه‌های مربوط به استفاده کاربر از دستگاه پروژکتور مربوط به همین شیوه بود که با ورود پروژکتورهای لیزری به صورت کاملا محسوسی کاهش داده شد. از سوی دیگر دقت داشته باشید که راندمان نیز پایین بوده و انواع لامپی پروژکتور علی رغم مصرف بالای برق قدرت نور خروجی پایینی نیز دارند، همچنین قیمت ویدیو پروژکتور نیز کمتر از نمونه‌های لیزری است.

  • رنگ‌های جذاب و دقیق

طیف حاصل از شکست نور در ساختار لامپی محدودیت‌های بسیاری هم از لحاظ تعداد رنگ‌ها و هم از لحاظ کیفیت نمایش آن‌ها دارد. این در حالی است که پروژکتورهای لیزری گسترده‌ترین طیف ممکن را با اشباع رنگ بسیار بالا ارائه خواهند کرد.

  • روشن و خاموش شدن‌های طولانی مدت

افرادی که با پروژکتورهای لامپی کار کرده باشند به خوبی می‌دانند که پروسه روشن کردن دستگاه و حتی خاموش کردن آن، یکی از پر دردسرترین و زمانبرترین کارهای ممکن می‌باشد. اتفاقی که در پروژکتورهای لیزری افتاده است مربوط به روند عادی روشن و خاموش کردن دستگاه می‌باشد که برای کاربر از اهمیت بالایی در طولانی مدت برخوردار خواهد بود.

  • عمر مفید طولانی

سیستم‌های لیزری در ویدیو پروژکتورها به صورت ذاتی دارای عمر مفید بلند مدتی هستند که در مقایسه با لامپ‌ها از شرایط بسیار بهتری برخوردار می‌باشند. این موضوع به دلیل ساختار تولید نور کارآمد و استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت این دستگاه می‌باشد.

سه مدل از بهترین ویدئو پروژکتورهای بازار

پرو استور برای معرفی بهترین دیتا پروژکتورهای لیزری بازار به سراغ سه مدل برجسته و خاص این دستگاه رفته است تا شما را با آن‌ها آشنا کند :

پروژکتور لیزری اپسون LS11000

شرکت اپسون که همواره به کیفیت و قدرت محصولاتش شناخته می‌شود، مدل پروژکتور لیزری LS11000 خود را با شدت روشنایی ۲۵۰۰ انسی لومن و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل وارد بازار کرده است. این دستگاه همه کاره که تقریبا در تمامی حوزه‌های مختلف مانند خانگی، اداری و کنفرانس قابل استفاده می‌باشد، کنتراست به اندازه بی‌نظیر ۱۲۰۰۰۰۰ به ۱ دارد که در مدل‌های مشابه آن به هیچ عنوان یافت نخواهد شد. اپسون در روند ساخت این پروژکتور و تکنولوژی طراحی و تولید آن، به سراغ فناوری انحصاری و بومی 3LCD رفته و شکل پیاده‌سازی بسیار پربازدهی را برای آن در نظر گرفته است. همچنین در نظر داشته باشید که با توجه به استفاده از منبع نوری لیزری، عمر آن به بیش از ۲۰ هزار ساعت در حالت عادی می‌رسد که مجددا از نمونه‌های برتر و کم نظیر بازار خواهد بود.

مشخصات دیتا پروژکتور لیزری

ویدیو پروژکتور BenQ LK936ST

شرکت بنکیو را می‌توان یکی از خاص‌ترین تولیدکنندگان این دستگاه در بازار محسوب کرد. یک برند شرق آسیایی که از جمله اقتصادی‌ترین دستگاه‌های ممکن را در سطح بالایی از ویژگی‌های فنی به بازار عرضه می‌کند. مدل LK936ST بنکیو دارای شدت روشنایی به اندازه ۵۱۰۰ انسی لومن می‌باشد و در واقع یک دستگاه قدرتمند برای استفاده فضای باز هم خواهد بود. این پروژکتور لیزری دارای فناوری ساخت DLP بوده و کنتراست بی‌نظیر ۳ میلیون به یک را ارائه خواهد کرد. منبع نوری به کار رفته در این دستگاه بازدهی بسیار بالایی دارد و در کنار توان خروجی بسیار بالا، طول عمری بیش از ۳۰ هزار ساعت برای کاربران را به همراه خواهد داشت. مدل مورد نظر امکان تبدیل شدن به یک دستگاه پروژکتور شورت ترو را هم دارد و علاوه بر آن شرکت سازنده در کنار سیاست‌های مشتری مدارانه خود به سراغ اسپیکر ۱۰ واتی با کیفیتی رفته است تا نیازهای او را در این زمینه پاسخ مناسبی دهد.

دیتا پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51U لیزر

شرکت پاناسونیک به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین برندهای فعال در بازار محصولات الکترونیکی، مدل PT-VMZ51U را به عنوان یک پروژکتور کلاسی و درسی به بازار عرضه کرده است. این دستگاه پروژکتور که توان بسیار بالایی برای تولید نور دارد می‌تواند مقادیری بیش از ۵۲۰۰ انسی لومن را بر روی پرده بتاباند. این میزان از شدت روشنایی برای استفاده در فضای باز و تشکیل جلسات و کنفرانس‌های خارج از اتاق هم مناسب خواهد بود. لامپ‌های دیودی لیزری به کار رفته در ساختار منبع نور ویدئو پروژکتور به گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا علاوه بر توان بالای نوردهی، طول عمری بیش از ۲۴ هزار ساعت را برای کاربر به همراه داشته باشد. به این ترتیب استفاده کننده از این محصول قادر است تا بیش از ۱۵ سال بدون نیاز به تعویض لامپ و تعمیر آن، سرویس لازم را از آن دریافت کند.

ویدیو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VMZ51U دارای کنتراستی معادل ۳۰۰۰۰۰۰ به یک بوده و رزولوشن رسمی اعلام شده برای آن نیز به اندازه ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل می‌باشد. این دستگاه از جمله سیستم‌های دارای قابلیت اتصال وای فای نیز می‌باشد که برای انتقال داده و اطلاعات لازم برای پخش، سهولت کافی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در نهایت هم باید به این نکته اشاره کنیم که پاناسونیک برای پخش صدا و تامین محتوای صوتی حاضرین از اسپیکر ۱۰ واتی قدرتمند و با کیفیتی بهره‌برداری کرده است تا از این لحاظ نیز صرفه‌جویی‌های لازم را به همراه داشته باشد.

پرو استور مرجع خرید پروژکتور

استفاده از ویدیو پروژکتورها به عنوان یک دستگاه نمایشگر خانگی و خصوصی، به صورت روزافزون در حال گسترش است. همچنین افراد میان ویدئو پروژکتور لیزری و پروژکتور معمولی اغلب گزینه اول را برای خرید انتخاب می‌کنند. این موضوع به دلیل افزایش کیفیت و درخشش تصویر در کنار کاهش هزینه‌های مصرف و دردسرهای راه‌اندازی آن خواهد بود. پرواستور برای شفاف‌سازی در زمینه مزایای این دستگاه‌های لیزری اقدام به نگارش این متن کرده است. برای تماس و دریافت مشاوره قبل از خرید با مشاورین ما با شماره 021-52472000 تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا