اخبار دیگران

پارچه شانل و پارچه کشمیر؛ دو انتخاب محبوب زمستانی

پارچه شانل یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت لباس های زمستانی و پاییزی است. این پارچه دارای بافتی ساده و بوده و تار و پودهای آن کاملا مشخص هستند. طرح های پارچه شانل در الیاف و نخ های بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانید که پارچه بافت نوعی از پارچه توئیت است. پارچه شانل دارای الیاف متنوعی بوده و از پارچه های لوکس به شمار می آید. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی و سایر انواع شانل بالا است.

پارچه شانل یکی از بهترین انتخاب ها برای دوخت لباس های زمستانی و پاییزی است. این پارچه دارای بافتی ساده و بوده و تار و پودهای آن کاملا مشخص هستند. طرح های پارچه شانل در الیاف و نخ های بافته شده در آن به کار رفته اند. جالب است بدانید که پارچه بافت نوعی از پارچه توئیت است. پارچه شانل دارای الیاف متنوعی بوده و از پارچه های لوکس به شمار می آید. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی و سایر انواع شانل بالا است.

در ادامه با ویژگی های پارچه شانل و پارچه کشمیر آشنا می شویم. همچنین به بررسی تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل می پردازیم. با بررسی این ویژگی ها می توانید پارچه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هچنین نکات مهم برای خرید پارچه بافت و کشمیر را نیز بیان می کنیم.

پارچه کشمیر یا پارچه توئیت

پارچه توییت

پارچه کشمیر یا توئیت یکی دیگر از محبوب ترین پارچه های زمستانی است. این پارچه از الیاف با رنگ های مختلف تولید می شود. الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه به صورت نامنظم از رنگ های مختلف تولید می شوند. اگر می خواهید یک استایل کلاسیک پاییزه و زمستانی داشته باشید، پارچه توئیت انتخابی عالی خواهد بود. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع کت، کت و شلوار، پالتو، شلوار و … استفاده کنید.

بررسی الیاف موجود در پارچه شانل

برای بررسی تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل باید الیاف این دو پارچه را بررسی کنیم. یکی از مشخصه های پارچه شانل، الیاف متنوعی است که در تولید این پارچه به کار رفته می شود. در تولید این پارچه، الیاف لطیف پشمی به کار رفته می شوند. پارچه شانل دارای زیر دستی نرم است. الیاف دیگری نظیر ترکیب پشم، پلی استر، ویسکوز ریون، اکریلیک و نایلون نیز ممکن است در تولید پارچه شانل به کار رفته شود.

الیاف پارچه شانل

در تولید پارچه شانل از نخ هایی با گره های متنوع یا نخ های ظریف در کنار هم استفاده می شود. قیمت پارچه بافت ممکن است بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن بستگی دارد. برای مثال قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی و پارچه های شانل با الیاف سیم و زر از نمونه های ساده تر بیش تر است.

پارچه شانل دارای بافتی ساده و متقارن است. به این نوع بافت، بافت تار و پودی نیز می گویند. در فرایند تولید پارچه شانل از ترکیب 2 تا 10 نخ گوناگون استفاده می شود. معمولا این پارچه دارای بافت شلی بوده و بین تار و پود آن فضای خالی وجود دارد. تراکم بافت پایین پارچه شانل باعث شده که این پارچه لخت باشد.

الیاف تشکیل دهنده پارچه کشمیر

الیاف پارچه کشمیر

پارچه کشمیر از الیافی مانند الیاف پشم، پنبه، کشمیر، اکریلیک، پلی استر، ویسکوز ریون و نایلون تولید می شوند. پارچه توئیت معمولا در برابر آب و رطوبت مقاوم است. اگر قصد دوخت یک لباس بسیار گرم زمستانی را دارید این پارچه انتخاب خوبی است.

نوع ایستایی پارچه شانل

یکی دیگر از موارد قابل بررسی در تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل، نوع ایستایی این دو پارچه است که آن ها را بررسی می کنیم. پارچه زمستانی شانل یک پارچه ضخیم و گرم با ایستایی شل و لخت است. ایستایی پارچه شانل با توجه به نخ های به کار رفته شده و نخ های موجود در آن متفاوت می باشد. در صورتی که در تولید پارچه شانل از نخ های ضخیم و گره دار استفاده شود، این پارچه تراکم بافت متوسطی خواهد داشت، در نتیجه لباس های دوخته شده با آن به صورت کتی و آهار دار روی تن می ایستند.

خرید پارچه شانل

چنانچه پارچه شانل با استفاده از نخ های ظریف و کم تراکم تولید شود، به صورت لخت و شل می ایستد. در نتیجه با توجه به تنوع نخ و بافت پارچه شانل، لباس های دوخته شده با آن می توانند به صورت لخت یا کتی روی تن بنشینند. در هنگام خرید پارچه بافت باید به ایستایی این پارچه دقت کنید.

ایستایی پارچه توییت

پارچه کشمیر

یکی از موارد مهم در ایستایی پارچه توییت، الیاف به کار رفته شده در تولید این پارچه هستند. پارچه توییت از الیاف پشم و کشمیر ساخته می شود. در تولید این پارچه از الیاف نرم و لطیف استفاده شده است اما باز هم پارچه های پشمی دارای حس لمسی کمی زبری هستند. به دلیل وجود پرزهای روی الیاف پشمی ممکن است که این پارچه به صورت مستقیم روی بدن احساس خارش کند. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که حتما پارچه کشمیر را آستر کشی کنید تا باعث خارش نشود.

میزان لطافت پارچه بافت

الیاف پشمی به کار رفته شده در پارچه شانل دارای زیر دستی نرم بوده و حس لمسی لطیف دارند. البته انواع پارچه شانل که در تولید آن ها از نخ زر یا سیم استفاده شده باشد، دارای زیر دستی زبر است. در دوخت لباس با این نوع پارچه ها باید از لایه آستری استفاده کنید.

 میزان چروکی و شکنندگی پارچه بافت

یکی از ویژگی های عالی پارچه شانل، چروک پذیری پایین آن است. این پارچه زمستانه اتو پذیری بسیار خوبی نیز دارد. پارچه شانل با تراکم بافت پایین و الیاف ظریف به کار رفته در آن، پارچه ای حساس است. این پارچه را نباید تحت فشار و کشش زیاد قرار دهید. از پارچه شانل باید با ملایم و دقت بالا نگهداری کنید؛ زیرا طول عمر آن بیشتر می شود.

بررسی چروکی و شکنندگی پارچه کشمیر

بر اساس الیاف به کار رفته شده در پارچه کشمیر، چروک پذیری آن تعیین می شود. برای مثال پارچه پشمی کشمیر دارای چروک پذیری کمی است. این پارچه با یک اتو کشی با دمای پایین خیلی سریع صاف می شود. چین و شکن های ایجاد شده در پارچه پشمی کمی درشت است. در نتیجه برای دوخت لباس های چین دار گزینه مناسبی نیست. پارچه کشمیر تولید شده از الیاف مصنوعی دارای چروک پذیری بیشتری بوده ولی اتو خور خوبی دارد.

کاربردهای پارچه شانل

پارچه شانل یکی از پارچه های کاربردی پاییزه و زمستانه برای دوخت انواع کت و پالتو است. همچنین با این پارچه می توانید انواع بلیزر، کت و دامن، پیراهن و … را نیز بدوزید.

نکات نگهداری پارچه بافت

پارچه بافت یا شانل پارچه ای حساس و ظریف بوده و باید از آن به خوبی مراقبت کنید. پارچه شانل کم تراکم و شل را نباید از رخت آویز، آویزان کرد؛ زیرا در چنین شرایطی بافت پارچه آسیب دیده و لباس شل خواهد شد. همچنین پارچه شانل را نباید تحت فشار زیادی بگذارید؛ زیرا پارچه دچار اعوجاج می شود. همچنین دقت کنید که باید لباس های شانل را درون کاور پلاستیکی بگذارید تا گرد و غبار روی آن نشیند.

 روش شست و شو پارچه شانل

از آنجایی که پارچه شانل دارای الیاف پشمی و پرز دار است، پیشنهاد می کنیم که پارچه شانل را به صورت دستی بشویید. توجه داشته باشید که خشک کن چرخشی و خشک شویی باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می شوند. دمای آب مناسب برای شست و شوی این پارچه باید 25 درجه سانتی گراد باشد.

لباس های شانل را به هیچ عنوان چنگ نزنید؛ زیرا این کار نیز باعث آسیب رساندن به بافت پارچه می شود. در صورت لکه شدن پارچه می توانید آن را به آرامی ماساژ دهید تا لکه آن از بین برود. همچنین نباید از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده کنید. چرا که این مواد شوینده باعث کاهش عمر پارچه شده و آن را بور می کنند.

روش شست و شو پارچه کشمیر

در هنگام شست و شوی پارچه کشمیر نباید دمای آب را در درجه گرم تنظیم کنید. آب گرم باعث شل و چروک شدن لباس های پشمی می شود. دمای آب مناسب برای شست و شوی این پارچه، بین 25 تا 40 درجه سانتی گراد است. این پارچه را می توانید با ماشین لباسشویی و خشک کن های چرخشی شسته و خشک کنید.

دقت داشته باشید که برای شست و شوی این لباس ها، ماشین لباسشویی را در تنظیمات شست و شوی لباس های پشمی قرار دهید. از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده نکنید. زیرا این شوینده ها به پارچه آسیب می رسانند. برای شست و شوی پارچه کشمیر از شوینده های ملایم باید استفاده کنید.

روش خشک کردن پارچه کشمیر

اگر قصد خشک کردن لباس های کشمیر را دارید می توانید آن ها را روی یک سطح صاف و نرم قرار دهید. دقت داشته باشید که نباید پارچه را در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار دهید. می توانید برای خشک کردن پارچه از خشک کن چرخشی استفاده کنید اما باید بدانید که پارچه شما خیلی چروک می شود. اگر می خواهید لباس های پشمی را با اتو خشک کنید، حتما لباس پشمی را میان پارچه محافظ پتبه ای بگذارید. سپس آن را با اتو با دمای متوسط خشک کنید.

شیوه خشک کردن پارچه بافت

به دلیل ظرافت و حساس بودن بالای پارچه شانل نباید آن را از رخت آویزان کنید. پس از شست و شوی لباس های شانل آن ها را روی سطحی صاف و نرم قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شوند. برای خشک کردن لباس های شانل آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید نگذارید؛ زیرا بور می شوند.

روش اتوکشی پارچه شانل

پارچه زمستانه شانل را باید با ملایم اتو کنید. این پارچه دارای بافتی شل بوده و تراکم پایینی دارد؛ به همین دلیل ممکن است در اثر حرارت اتو کشیده شود. درجه حرارت اتو را در دمای متوسط قرار دهید. همچنین می توانید از یک پارچه محافظ پنبه ای استفاده کنید. می توانید اتو را از جهت پشت پارچه بگذارید و بردارید. اتو را نباید روی پارچه بکشید.

روش اتو کشی پارچه کشمیر

برای اتو کشی پارچه توییت باید اتو را در دمای 1 و 2 تنظیم کرده و سپس آن را اتو کنید. پیشنهاد می کنیم که برای اتو کشی پارچه را بین دو لایه پارچه محافظ پنبه ای قرار دهید. اتو را نباید روی پارچه بکشید؛ زیرا ممکن است پارچه تغییر شکل داده و کش بیاید.

بهترین روش در اتو کشی پارچه کشمیر این است که اتو را به آرامی روی پارچه گذاشته و بردارید. این روش اتو کشی آسیبی به پارچه نمی رساند. اتو بخار نیز گزینه خوبی برای اتو کشی پارچه کشمیر است.

نکات مهم در هنگام خرید پارچه بافت

در هنگام خرید پارچه بافت باید به ضخامت این پارچه دقت کنید. باید ببنید که آیا این پارچه برای دوخت لباس مدنظر شما قابل استفاده است یا خیر؟

اگر می خواهید لباسی با ایستایی شل و راحت بدوزید، می توانید از انواع پارچه شانل کم تراکم استفاده کنید. اما برای دوخت لباس های شانل با ایستایی بیش تر باید از انواع پارچه شانل پر تراکم تر استفاده کنید. برای دوخت لباس های آهار دار با ایستایی محکم می توانید از لایی کشی استفاده کنید. در هنگام لایی کشی بهتر است که اتو را به آرامی روی پارچه گذاشته و سپس بردارید تا پارچه آسب نبیند.

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید پارچه بافت، خرید از یک فروشگاه معتبر است. با خرید پارچه بافت از فروشگاهی معتبر خیالتان از بابت کیفیت بالای پارچه راحت خواهد بود. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی بر اساس کیفیت این پارچه بسیار مناسب است.

 راز و رمز های دوخت پارچه شانل

سوزن مناسب دوخت پارچه را باید بر اساس ضخامت پارچه انتخاب کنید. برای دوخت پارچه شانل می توانید از سوزن شماره 14 سا 16 استفاده کنید.

دقت داشته باشید که پارچه شانل با تراکم بافت پایین خود، پس از برش ریش ریش می شود. به همین دلیل پس از برش آن لبه های پارچه را سر دوز بزنید.

بافت پارچه کشمیر

پارچه کشمیر دارای روش های بافت گوناگونی مانند بافت ساده متقارن، بافت کجراه و بافت جناغی است. هر کدام از این نوع بافت ها باعث ایجاد طرح های خاصی در این پارچه می شوند.

بررسی ضخامت کشمیر

اگر بخواهیم ضخامت پارچه کشمیر را بررسی کنی باید به الیاف و تراکم بافت آن ها توجه کنیم. پارچه توییت یک پارچه زمستانی ظریف و منعطف با ضخامت متوسطی است. از آنجایی که الیاف پشمی عایق گرما هستند، در نتیجه این پارچه برای دوخت لباس های بسیار گرم مناسب است.

کاربرد پارچه کشمیر

کاربردهای اولیه پارچه کشمیر در زمان های گذشته در دوخت انواع لباس های غیر رسمی مانند شکار، ماهیگیری، تیراندازی و … بوده است. سپس از این پارچه برای دوخت کت های مناسب برای دوچرخه سواری استفاده کردند. در دنیای مد و فشن امروزی از پارچه کشمیر برای دوخت انواع جلیقه، کت های زمستانی، پالتو، کت و شلوار، لباس های بیرون از منزل و … استفاده می کنند. از پارچه شانل لمه دار مشکی نیز می توانید برای دوخت لباس های زمستانی استفاده کنید. قیمت پارچه شانل لمه دار مشکی یکی از مزایای خرید این پارچه است.

نکات و روش های نگهداری از پارچه کشمیر

یکی از نکات مهم در نگهداری از لباس های کشمیر این است که آن ها را نباید از رخت آویز، آویزان کنید. آویزان کردن این لباس ها باعث کش آمدن و افتادگی ظاهری آن ها می شود. بهتر است که لباس های پشمی را تا کنید و داخل کاور بگذارید؛ با این روش لباس های شما از گرد و غبار در امان می مانند.

نکات مهم در خرید پارچه کشمیر

در هنگام خرید پارچه کشمیر دقت کنید که انواع پارجه کشمیر باکیفیت دارای قیمت بالاتری هستند. این پارچه ها کیفیت بالاتری داشته و مقاومت زیادی دارند. برای تشخیص پارچه کشمیر باکیفیت می توانید یکی از الیاف کناری پارچه را بکشید، در صورتی که به راحتی پاره شود یعنی پارچه بی کیفیت است. اما در صورتی که نخ را محکم کشیدید و دیر پاره شود نشان دهنده الیاف مقاوم پارچه است.

سوزن مناسب برای دوخت پارچه کشمیر، سوزن شماره 16 و 18 است. پارچه کشمیر دارای ایستایی متوسطس است. برای تن خور بهتر لباس های کشمیر می توانید آن را لایی کشی کنید. برای لایی کشی این پارچه نباید اتو را روی پارچه حرکت دهید. برای دوخت لباس های خوش دوخت با پارچه کشمیر می توانید از چرخ خیاطی صنعتی استفاده کنید.

تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل

پارچه شانل و پارچه کشمیر دو پارچه محبوب زمستانی و پاییزه هستند. ویژگی های این دو پارچه را پیش رویتان گذاشتیم و در این بخش تفاوت های آن ها را بررسی می کنیم.

پارچه شانل دارای بافتی برجسته و نرم است. در پارچه شانل می توانید فاصله بین الیاف را مشاهده کنید. اما بافت پارچه کشمیر بر اساس مدل پارچه متفاوت خواهد بود. برای مثال پارچه کشمیر جناغی و پارچه کشمیر تارتان دارای بافت متفاوتی هستند. با لمس کردن پارچه کشمیر، هیچ گونه تار و پودی را احساس نخواهید کرد اما در هنگام لمس پارچه شانل متوجه برجستگی های آن خواهید شد.

دیگر تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل در ایستایی آن ها است. پارچه شانل دارای ایستایی متوسطی بوده و ریزش دار است. البته پارچه های شانل متراکم تر دارای ایستایی بیشتری هستند. پارچه کشمیر دارای ایستایی متوسطی است.

در خصوص تفاوت پارچه کشمیر و پارچه شانل در میزان چروک پذیری باید بگوییم که چروک پذیری پارچه شانل بسیار کم است. چروک های ایجاد شده در این پارچه را می توانید با اتو بخار برطرف کنید. میزان چروک پذیری پارچه کشمیر بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن متفاوت است. پارچه کشمیر با الیاف مصنوعی زیاد چروک پذیری بالایی دارد. اما چنانچه پارچه کشمیر از الیاف پشمی تولید شده باشد دارای چروک پذیری کمی خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا