اخبار دیگران

چه تلویزیون شهری مناسب سالن‌های نمایش و کنسرت‌ها هستند؟

تلویزیون شهری کنسرت امروزه از انواع تلویزیون‌های شهری به‌شمار می‌رود که در بسیاری از سالن‌ها به‌کار می‌روند. این ابزار جدید جایگزین ویدئو پروژکتورها شده و با تکنولوژی خاص خود، انقلابی در برگزاری کنسرت‌ها، همایش‌ها و نمایش‌ها ایجاد کرده‌است. تلویزیون شهری مناسب کنسرت می‌تواند ویژگی‌های خاصی داشته باشند و از هرکدام در یک سالن خاص استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع تلویزیون‌های مناسب کنسرت می‌پردازیم.

تلویزیون‌های مناسب کنسرت

استفاده از تلویزیون‌های شهری و نمایشگرهای غول‌پیکر درون سالن‌های سرپوشیده و تالارهایی که در آن‌ها برنامه‌های جمعی اجرا می‌شود، بسیار رایج شده‌است. اکنون دیگر پخش تصاویر حین برنامه‌های زنده، جزء اجزای جدایی‌ناپذیر به‌شمار رفته و نقش کلیدی در بالا بردن کیفیت نمایش و کنسرت‌ها دارد. با پخش تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت، می‌توان بهتر و بیشتر مخاطب را سرگرم کرد. تلویزیون‌های شهری که درون سالن‌های کنسرت و یا تالارها به‌کار گرفته می‌شوند، دارای طراحی بزرگی هستند تا برای عموم مردم در جای‌جای سالن قابل رؤیت باشند. با استفاده از آن‌ها، اتفاقات مهمی که در صحنه اتفاق می‌افتند، توسط کارگردان انتخاب شده و به تماشاگران نمایش داده می‌شود. در این صورت آن‌ها به‌خوبی در جریان رویداد قرار خواهند گرفت.

انتخاب تلویزیون شهری کنسرت باید چگونه انجام شود؟

تلویزیون‌هایی که برای انواع کنسرت‌ها به‌کار می‌روند، نوعی نمایشگر ال‌ای‌دی هستند که از آن‌ها برای نمایش تصاویر یا ویدئوها در فضای باز و بسته استفاده می‌شود. تلویزیون‌های موردنظر را در انواع کنسرت‌ها، سخنرانی‌ها، همایش‌ها، نمایش‌ها و غیره به‌کار می‌برند. هنگام انتخاب این نوع تلویزیون‌ها، باید چند مورد را در نظر داشته باشید:

ابعاد و تراکم پیکسل

تلویزیون‌های مناسب باید کاملاً با اندازه و شکل صحنه هماهنگی داشته و تراکم پیکسل‌های آن نیز به اندازهٔ کافی پایین باشد. تصویر پیوسته و روانی که در این تلویزیون‌ها می‌توان مشاهده کرد، درنتیجهٔ پایین بودن تراکم دات پیج اتفاق می‌افتد. برای تلویزیون‌هایی که درون کنسرت‌ها به‌کار می‌روند، دات پیجی بین 2 الی 6 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

رفرش و شدت نور

نور محیط می‌تواند روی تصویری که از تلویزیون پخش می‌شود، اثر مستقیمی بگذارد. بنابراین تلویزیون‌هایی که درون سالن قرار می‌گیرند، باید کاملاً با نور محیط سازگاری داشته باشند. کنسرت‌ها ممکن است در فضای بسته و یا فضای باز برگزار شوند و برای هرکدام باید تلویزیون متناسب با ویژگی محیط را تهیه کرد. در محیط‌های باز شدت نور بالاتر از محیط‌های بسته در نظر گرفته می‌شود. رفرش نشان‌دهندهٔ تعداد باری است که تصویر در ثانیه تغییر می‌کند و باید کاملاً متناسب در نظر گرفته شود. اگر رفرش بالا باشد، باعث جلوگیری از خستگی چشم می‌شود همچنین کیفیت تصویر نیز بالاتر خواهد رفت.

جابه‌جایی آسان و قابلیت نصب

ثابت بودن یا قابلیت جابه‌جایی تلویزیون‌های شهری کاملاً بستگی نوع به نوع رویداد دارد. برخی از آن‌ها چرخ‌دار هستند و می‌توان به‌راحتی در محیط جابه‌جایشان کرد. استراکچری که برای آن در نظر گرفته می‌شود نیز باید کاملاً مقاوم باشد تا هنگام جابه‌جایی به مشکل نخورد. همچنین این استراکچر باید مناسب با نحوهٔ نصب در نظر گرفته شود.

انواع تلویزیون‌های شهری برای کنسرت و نمایش

همان‌طور که گفتیم، کنسرت‌ها و نمایش‌ها تنها در سالن‌های بسته برگزار نمی‌شوند؛ بلکه بسیاری از آن‌ها نیز در فضای باز اجرا می‌شوند. خوشبختانه دسترسی به این تلویزیون‌ها امروزه بسیار راحت شده و انواع مختلفی از آن‌ها برای رویدادهای متفاوت وجود دارند. در ادامه انواع تلویزیون شهری کنسرت را باهم بررسی می‌کنیم:

تلویزیون‌های ثابت

بیایید ابتدا صحنهٔ کنسرت یا نمایش را باهم مجسم کنیم؛ درون آن امکانات کلیدی وجود دارند که بدون آن‌ها نمی‌توان رویداد را پیش برد. ازجمله این موارد می‌توان به میکروفون، اسپیکر، نور و غیره اشاره کرد که همگی در فضای باز و بسته باید به‌کار روند. تلویزیون‌های شهری ثابت نیز مانند هریک از تجهیزات نامبرده، عضوی جدایی‌ناپذیر از صحنه‌های جمعی هستند.

تلویزیون‌های متحرک

طراحان صحنه هنرمندانی هستند که تلاش می‌کنند به بهترین نحو، رویداد را به مردم نمایش دهند. در کنسرت‌های بزرگ، استفاده از تلویزیون‌های شهری تنها محدود به یک عدد نمی‌شوند. بلکه از چندین مورد متحرک استفاده می‌شود. طراح صحنه با این کار، باعث برقراری ارتباط بیشتر با تماشاگران شده و کیفیت نمایش یا کنسرت افزایش پیدا می‌کند.

تلویزیون شهری استیج

این نوع از تلویزیون کاملاً مناسب سالن‌های بزرگ است که در آن‌ها کنسرت، نمایش و دیگر مراسم‌های مهم برگزار می‌شوند. این مورد علاوه بر تراکم پیکسلی خوب، اندازه بزرگی هم دارد که از طریق آن‌ها می‌توان افکت یا تصاویر را به بهترین نحو نشان تماشاگران داد.

از تلویزیون شهری استیج به‌صورت افقی و عمودی استفاده می‌شود و استیج را بسیار زیباتر می‌کنند. آن‌ها شامل کابینت‌هایی می‌شوند که می‌توانند با ترتیب و مدل خاص به هم متصل شوند و اندازه هر یک از کابینت‌ها نیز زیر یک متر است.

تلویزیون شهری برنامه تلویزیونی

اگر قرار باشد برنامه‌های تلویزیونی از یک تلویزیون پخش شود، درنتیجه به نمایش محتوا نیاز داریم. محتوای تلویزیون شهری برنامه تلویزیونی می‌تواند انواع و اقسام برنامه‌ها را شامل شود. در گذشته از پروژکتورها برای نمایش برنامه‌ها استفاده می‌شد، اما مشکلات فراوانی مانند خاموش کردن نور سالن و غیره را داشت. امروزه از تلویزیون‌های شهری برای پخش محتوای تلویزیونی در سالن‌ها و فضای باز استفاده می‌شود و دیگر این مشکل‌ها را ندارد. آن‌ها از اتاق فرمان قابل‌کنترل هستند و با توجه به سالن می‌توان محتوای مناسب را به تماشاگران نمایش داد.

دلایل استفاده از تلویزیون شهری کنسرت

تلویزیون شهری که برای سالن‌های کنسرت و نمایش هستند، ویژگی‌هایی دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند کیفیت اجرا را بسیار بالاتر ببرد. دلایل استفاده از آن‌ها بسیار زیاد است که در ادامه برخی از مهم‌ترینشان را باهم بررسی خواهیم کرد:

جذابیت بالای تلویزیون‌ها

دیدن تصاویر بزرگ و باکیفیت از طریق این تلویزیون‌ها، می‌تواند توجهٔ تماشاگران را به خود جلب کند و از این طریق اثرگذاری روی ذهن مخاطب بالاتر خواهد رفت. محتوایی که از طریق این تلویزیون‌ها پخش می‌شوند، می‌توانند محتوایی رنگی و جذاب داشته باشند. همچنین افکت‌های جالبی دارند که هیجان را در مخاطب زنده می‌کند.

امکان پوشش گسترده برای تمام افرادی که آنجا حضور دارند

تلویزیون شهری کنسرت در قسمت‌هایی قرار می‌گیرد که در دید عموم افراد حاضر در آنجا قرار گیرد. دسترسی به همهٔ افراد سالن‌ها می‌تواند کیفیت اجر را بسیار بالاتر برده و در ذهن مخاطب اثرگذار باشد. همهٔ افرادی که در کنسرت‌ها یا نمایش‌ها حضور دارند، نمی‌توانند به‌درستی صحنه را تماشا کنند. برخی در ردیف‌های آخر قرار دارند، اما با وجود تلویزیون شهری کنسرت می‌توانند به‌طور کامل در جریان اتفاق‌های صحنه قرار بگیرند و از آن لذت ببرند.

انعطاف‌پذیری در نمایش محتوا

این تلویزیون‌ها امکان به‌روزرسانی را داشته و از طریق آن‌ها می‌توان محتوای آپدیتی را به مردم نمایش داد. این انعطاف‌پذیری می‌تواند امکان ارائه محتوای جدید را به صاحبان کنسرت یا نمایش داده و از خسته شدن مخاطب جلوگیری کنند.

اثر در ذهن مخاطب

ابعاد بزرگ و واضحی تلویزیون‌هایی که مقابل چشمان مخاطبان قرار می‌گیرند، در انتقال پیام‌ها قدرت بالایی دارند. این ابعاد می‌توانند مخاطب را به خود جذب کرده و سبب انتقال درست پیام به تماشاگران شوند. در این صورت اثر مستقیمی در ذهن افراد گذاشته و تماشاگران از گذراندن لحظات خود درون کنسرت یا نمایش لذت خواهند برد.

تفاوت تلویزیون‌های فضای باز با بسته

مهم‌ترین تفاوت این دو تلویزیون که برای کنسرت و نمایش‌ها در فضای باز و بسته به‌کار می‌روند، شدت نور آن‌هاست. نور در فضای بسته با فضای باز بسیار متفاوت است و قطعاً در فضای باز شدت بیشتری دارد. در فضای باز تنها شدت نور نیست که مهم است، بلکه مقاومت آن در مقابل شرایط جوی مانند باران، برف، طوفان و غیره نیز اهمیت دارد. هزینهٔ تلویزیون‌هایی که در فضای باز قرار می‌گیرند، نسبت‌به آن‌هایی که درون سالن‌ها هستند بیشتر است. خبر خوش این است که تلویزیون شهری کنسرت دو نوع داخلی و بیرونی دارد که برای برگزاری در فضای باز و بسته به‌کار می‌روند. هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و کاملاً متناسب با فضا طراحی‌شده‌اند.

مجموعهٔ ای اس ای لایت

پس از بررسی انواع تلویزیون‌های مناسب کنسرت و نمایش و ویژگی آن‌ها، ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که آن‌ها را باید از کجا تهیه کرد. یکی از مجموعه‌های موفقی که در ایران فعالیت دارد، مجموعهٔ ای اس آی لایت نام دارد. درون این مجموعه، امکان خرید و اجرای انواع تلویزیون‌های شهری وجود دارد. برای بررسی قیمت‌ها، خواندن نظر کاربران و آشنایی با انواع تلویزیون‌ها و قطعات آن‌ها، می‌توانید به وب‌سایت آن مراجعه کنید. همچنین اگر برای خرید یا اجاره نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از نظر مشاوران آن‌ها بهره ببرید.

کدام یک از تلویزیون‌های شهری را انتخاب کنیم؟

انتخاب و خرید تلویزیون شهری کنسرت به عوامل زیادی بستگی دارد که می‌توانند نظر شما را تغییر دهند. بنابراین اولین قدم، شناخت هدف خود برای تهیهٔ این تلویزیون‌هاست. ابتدا باید انگیزهٔ خود را از خرید بدانید و سپس ویژگی‌های هدفتان را به‌دقت بررسی کنید. اگر این تلویزیون‌ها را برای کنسرت یا نمایش مورد استفاده قرار می‌دهید، باید به‌طور کامل ویژگی‌های محیط برگزاری را بررسی کنید. پس از آن باید ویژگی تلویزیون‌های موجود در بازار را بررسی کرده تا مناسب‌ترین را برای شرایط خود پیدا کنید. در این مسیر می‌توانید از مشاوران مجموعهٔ ای اس آی لایت استفاده کنید. تلویزیون مناسب می‌‎تواند اثر مثبتی روی ذهن مخاطب بگذارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا