اخبار دیگران

سبزی درخت گردوی پرمحصول را با نهالستان همیشه سبز به باغ خود بیاورید

احداث باغستانی سرسبز علاوه بر سرمایه به تجربه هم نیاز دارد، به قول قدیمی ترها تجربه سرمایه بزرگ است که هرکسی از آن برخوردار نیست. به تجربه کسانی که در این راه دو پیرهن بیشتر پاره کرده اند به شما می گوییم، اگر می خواهید باغستان خود را پوشیده از انبوه درختان گردو ببینید، باید حتما نهال هایی سالم و پربار از بهترین نهالستان ایران خریداری نمایید. تنها با خرید نهال هایی سالم است که شما می توانید باغ خود را سرسبز کرده و رونق دیگری به آن ببخشید! در این مطلب هم ما تصمیم داریم شما را در این زمینه راهنمایی کنیم؛ پس چند دقیقه ای از وقت خود را در اختیار ما قرار داده و تا به انتها همراه ما باشید!

باغستانی با گردوهای پربار احداث کنید!

به نقل از منابعی معتبر مانند ویکی پدیا، ویکی کشاورز، نهالستان نهالوند و ویکی هو برای داشتن باغستانی سرسبز و زیبا باید نهال‌ هایی پربار کاشت.

هر گردی گردو است؟ بی شک خیر! هر گردی نمی تواند گردو باشد؛ از همین رو شما هم برای داشتن باغستانی زیبا باید حتما نهال هایی پربار خریداری کرده و از آن ها نگهداری کنید.

شاید تا به حال آوازه نهال گردو کاغذی را شنیده باشید، نهال گردوی کاغذی یکی از پربارترین نهال های گردو است که می تواند رونق دیگری به باغستان شما ببخشد. نهال های گردوی کاغذی کیفیت بالایی داشته و گردوی آن ها جزو محبوب ترین گردوهای موجود در بازار است.

میوه نهال های گردوی کاغذی به راحتی از چوب و پوسته آن جدا می شود؛ از همین رو اکثرا به دنبال خرید آن هستند. با توجه به این توضیحات می توان گفت نهال های گردوی کاغذی به معنای واقعی گردوهایی پربار و خوش طعم دارند؛ پس به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این مدل نهال را خریداری کنید. به قول جناب لسان الغیب خواجه حافظ شیرازی “نصیحت گوش کن جانا که از جان دوست تر دارند، پند پیر دانا را” !

نژادهای مختلف گردو را بشناسید

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، نهال های گردو هم درست مانند انسان ها نژادهای مختلفی دارند که نژادهای مختلف آن ها در دو دسته گردوی سفید و سیاه دسته بندی می شود. البته در منابع معتبر از نهال های گردوی سفید با نام گردوی ایرانی یا گردوی انگلیسی یادکرده اند، با این وجود اصالتا گردوهای سفید بومی ایران هستند و در دادو ستدهای انجام شده به دیگر نقاط جهان هم راه یافته اند. اما نژادهای مختلفی که در این دو دسته قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند:

درخت گردو چندلر

احتمالا نام چندلر تداعی کننده سریال محبوب و پرطرفدار فرندز برای شما هم هست، چندلر شخصیت محبوب این سریال پرطرفدار است و درست مانند این سریال، نهال چندلرهم یک نهال گردوی آمریکایی است. این نهال ها نژاد اصلاح شده ای دارند و در کشورهای آمریکا، ایران و ترکیه کاشته می شوند. ضمن اینکه نهال های چندلر واقعا مقاوم بوده و بسیار پر بار هستند. جالب این است که نهال های چندلر دیرگل بوده و می توان آن را جزو نهال های پوست کاغذی هم دانست.

درخت گردو فرنور

نهال های فرنور بومی کشور عشاق هستند، شنیده اید که می گویند از صدای سخن عشق نشنیدم خوشتر! با این وجود ما فکر می کنیم هر چیزی که مربوط به کشور عشاق یعنی فرانسه باشد واقعا عالی به نظر می رسد. نهال های فرانسوی فرنورهم از این قاعده مستثنا نیستند، این نهال ها مانند کشور و زادگاهشان که سرشار از عشق و محبت است، سرشار از سود و ثمر هستند. نهال های فرنور را می توان در آن مناطق سردسیری که حتی نهال های چندلرهم دوام نمی آورند، کاشت.

نهال گردو فرانکت

یکی دیگر از نهال های دیرگل نهال فرانکت است، این نهال ها هم برای رشد در شرایط اقلیمی سرد سیری مناسب هستند. پوست نازک ، خوش طعم بودن و مغز درشت از ویژگی های این مدل نهال های گردو به شمار می روند. اگر می خواهید در همان سال اول احداث باغستان خود به سود دهی برسید پس حتما از نهال های فرانکت استفاده نمایید، این نهال ها بومی کالیفرنیا هستند.

نهال گردو کانادایی

این مدل نهال ها بومی کشور کانادا هستند و با توجه به زادگاه سردسیری، آن ها برای کاشت در اقلیم های سرد سیر مناسب اند و به همین دلیل به عنوان نهال گردو سردسیری هم شناخته می شوند. نهال های کانادایی را می توان در ارتفاع 3 هزار متر بالاتر از سطح دریا کاشت! نهال های کانادایی دیر گل هستند و در برابر سرما مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهند. اگر می خواهید برای آینده خود سرمایه گذاری کنید بدون شک نهال های کانادایی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود؛ چرا که این نهال از سال هفتم بیشتر از 15 تن در هر هکتار ثمر می دهد.

نهال گردو تویسرکان

نهال های تویسرکان جزو نهال های بومی ایران هستند و حداکثر در هر 2 هکتار 12 تن ثمر می دهد. نهال های گردوی تویسرکان تا 30 مترهم رشد می کنند و برای کاشته شدن در اقلیم های کوهستانی بسیار مناسب اند. برای سود دهی می توانید از سال سوم روی این نهال ها حساب باز کنید!

باغداران عزیز جهت مشاهده مشخصات و خرید انواع نهال گردو تجاری روی لینک ذیل کلیک کنید :

https://nahalvand.com/product-category/walnut/

ارقام تجاری نهال گردو سردسیری بویژه کوهستانی

نهال گردو سردسیری با توجه به نژاد و ویژگی‌هایی که دارد انواع مختلفی را شامل می‌شود عبارتند از:

  • گردو چندلر
  • گردو فرنور
  • گردو ژنوتیپ 21
  • گردو ژنوتیپ 12
  • گردو ژنوتیپ برتر
  • گردو اسرائیلی (فلسطینی)

رویای سبز خود را دنبال کنید!

خیلی ها فکر می کنند که سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتالی، دلار و سکه بهترین نوع سرمایه گذاری است. اما تفکر اشتباهی دارند؛ چرا که سرمایه گذاری روی این زمینه ها می تواند موهای شما را درست مانند دندان هایتان سفید کند.

خرید دلار، سکه، ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری روی بازار بورس آن هم با وضعیت اقتصادی موجود در ایران واقعا ریسک بزرگی است؛ از همین رو ما پیشنهاد متفاوت تری برای شما داریم! خرید طلای سبز و سرمایه گذاری روی باغستان های گردو می تواند بیشتر از خرید طلا و سکه یا ارزهای دیجیتال جیب شما را پر پول کند.

نهالوند غول چراغ جادوی شماست!

شاید رویایی و کودکانه به نظر برسد، اما واقعیت دارد! نهالوند می تواند آرزوهای شما را برآورده کند و شما را به گنج بزرگی برساند.

در نهالوند انواع مختلف نهال های گردو وجود دارد، تمامی نهال های این نهالستان شناسنامه دار هستند و شما می توانید مطمئن باشید که کاملا سالم اند. داشتن کارت قرنطینه و کارت سلامت از دیگر ویژگی های نهال های موجود در نهالستان نهالوند هستند. ضمن اینکه تمامی نهال های موجود در این نهالستان با ضمانت بازگشت کالا عرضه می شوند.

پس آب دست شما است زمین بگذارید و مرورگرتان را باز کرده و با جستجوی نشانی nahalvand.com به وب سایت نهالوند وارد شوید. با وارد شدن به وب سایت نهالوند و مشاهده مشخصات و قیمت نهال ها می توانید مناسب ترین نهال را برای خود خریداری نمایید. ضمن اینکه امکان مشاوره رایگان با مشاورین خبره این نهالستان هم وجود دارد، تنها کافی است برای این منظور با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار نمایید:

شماره تماس : 09144801930 / 09144801940

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا